Άρθρο 16: Ηλεκτρονική ταυτοποίηση-Κάρτα πολίτη

1.            Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ Α’ 138) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

«Κατά την εγγραφή στην υπηρεσία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δύνανται να χρησιμοποιούνται διαπιστευτήρια που έχουν εκδοθεί για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του χρήστη από άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα και είναι διασυνδεμένα με ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με βασικά μητρώα, όπως  ιδίως α) το μητρώο ταυτοτήτων, β) το μητρώο κοινωνικής ασφάλισης, γ) το φορολογικό μητρώο, και δ) το δημοτολόγιο. Οι φορείς που παρέχουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιβεβαίωσης της ταυτότητας σε άλλους φορείς και συστήματα του δημόσιου τομέα λειτουργούν σύμφωνα με  τον Κανονισμό 910/2014 της 23ης Ιουλίου 2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την ηλεκτρονική ταυτοποίηση και τις υπηρεσίες εμπιστοσύνης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην εσωτερική αγορά και την κατάργηση της Οδηγίας 1999/93/ΕΚ, όπως αυτός κάθε φορά ισχύει. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών  Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση αρμoδίου Υπουργού καθορίζονται τα ειδικότερα τεχνικά και λεπτομερειακά ζητήματα που αναφέρονται στη διασύνδεση των διαπιστευτηρίων και των αναγνωριστικών με βασικά μητρώα των φορέων του δημόσιου τομέα.».

2.  α) Μια πιλοτική εφαρμογή της «κάρτας πολίτη» που θα περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με τα βασικά μητρώα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μπορεί να εφαρμοστεί και ως μέσο ταυτοποίησης των δικαιούχων και χορήγησης της επιδότησης σίτισης κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 3 του νόμου *** «Ρυθμίσεις για τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης», ή για ανάλογες επιδοτήσεις, με έλεγχο των εισοδηματικών κριτηρίων βάσει των τηρουμένων ηλεκτρονικών αρχείων από το Υπουργείο Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Για την δημιουργία του αρχείου που θα χρησιμοποιηθεί για κάθε περίπτωση χορήγησης της επιδότησης, υπεύθυνος Επεξεργασίας είναι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύσης. Για το σκοπό αυτό,  χρησιμοποιούνται οι βάσεις δεδομένων που τηρούνται από το TAXIS και το ΗΔΙΚΑ για την διακρίβωση του εισοδήματος και της οικογενειακής κατάστασης. Η διάρκεια τήρησης των στοιχείων ορίζεται διετής από την ημερομηνία συλλογής τους.

β) Μέτρα για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παραγράφου αυτής ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης  και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:45 | Γκόγκα Μαρία

    Δεν δέχομαι την κάρτα του πολίτη διότι είμαι Ελληνίδα, Χριστιανή Ορθόδοξη και ελεύθερος άνθρωπος

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:40 | ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ Μ.

    Δεν είναι δημοκρατικό το οποιοδήποτε «φακέλωμα». Αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη, γιατί με δεσμεύει ως άνθρωπο. Να λαμβάνετε υπόψη τη θέληση της πλειοψηφίας του λαού μας.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:16 | ΕΙΡΗΝΗ

    Σαν ελεύθερη Ελληνίδα και Ορθόδοξη Χριστιανή αρνούμαι νά παραλάβω την κάρτα του πολίτη και δεν αποδέχομαι την έκδοσή της.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:16 | Γεωργιος

    Είμαι ορθόδοξος χριστιανός και δεν συμφωνω, διοτι πίσω από όλα αυτά (πάταξη φοροδιαφυγής, εξυπηρέτηση κ.λ.π.) κρίβεται η παγκόσμια οικονομική δικτατορία που έχουν σχεδιάσει.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:52 | Παπαδοπούλου Αναστασία

    Δεν συμφωνώ με την κάρτα του πολίτη γιατί είμαι Ορθόδοξη Ελληνίδα

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:44 | Αγγελική

    Ως Χριστιανή Ορθόδοξη αρνούμαι την κάρτα του πόλιτη! Αρνούμαι το σφράγισμα, την υποδούλωση και πιο πολύ αρνούμαι την καταπάτηση της προσώπικης μου ζώης..

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:13 | Βασιλείου Μαρία

    Αρνούμαι την κάρτα του πολίτη γιατί είμαι Χριστιανή Ορθόδοξη

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:37 | ΒΑΣΙΛΗΣ Τ.

    ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:16 | Δομουχτσίδου Στέλλα

    Είμαι Χριστιανή Ορθόδοξη και Ελληνίδα και αρνούμαι να παραλάβω την καρτα του πολίτη

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:38 | ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ Τ.

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΔΕΣΜΕΥΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:18 | ΜΑΡΙΑ

    Με την καθιέρωση της κάρτας του πολίτη, παραβιάζονται ανθρώπινα δικαιώματα και προσβάλλεται η ατομική ελευθερία, που είναι δώρο Θεού.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:20 | ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ Κ.

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:04 | ΚΩΣΤΑΣ GR

    Αρνουμαι να παραλαβω την Καρτα του Πολιτη γιατι ειμαι Χριστιανος Ορθοδοξος και γιατι καταργει το προσωπο και με κανει ενα αριθμο. Ο καθενας θα μπορει να εχει τα προσωπικα μου δεδομενα και δεν θα μπορω ουτε καν να διαμαρτηρηθω διοτι θα την εχω παραλαβει οικειοθελως.Η ηλεκτρονικη σκλαβια και το φακελωμα σε ολο του το μεγαλειο.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:31 | Γερουσιαστής

    Θα πρέπει ο πολίτης να πιστοποιείται πέραν από το ονοματεπώνυμό του μόνο με το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ του.Οποιοσδήποτε άλλος αριθμός δεν έχει καμία ορθή λογική.

    Θα πρέπει ο ΑΜΚΑ να αντικαταστήσει όλους τους αριθμούς μητρώου ΟΑΕΕ,ΙΚΑ και άλλων ταμείων ώστε να εξαλειφθεί οριστικά η σύγχυση των αριθμών μητρώου.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:25 | ΣΤΥΛΙΑΝΗ Κ.

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΟΥΜΕΡΟ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:56 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ Μ.

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΔΕΣΜΕΥΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:09 | Βαλάντης

    Λεμε όχι στην κάρτα πολίτη και είμαστε χιλιάδες.Πρώτον γιατί μας φακελώνει και η κάρτα αυτή δεν είναι ασφαλής έχει σπάστεί από χάκερ και σε άλλες χώρες από την πρώτη μέρα και αν γίνει η ταυτότητά μου αργότερα και κάποιος γράψει ότι είμαι εγκληματίας θα πάω φυλακή.Θέλω να ζήσω ελεύθερος και όχι να ξέρουν τα δεδομένα μου ασθένειές μου κλπ,αν καποιοι έχουν και απο ενα γνωστο στο συστημα θα μπενουν και θα βλεπουν οτιδήποτε.Τρίτον μπορεί η κάρτα αυτή να γράφει κάτι που εγώ δεν θέλω και δεν γνωρίζω.Και απευθήνομαι στην κυβέρνησή σας όταν ο Κ.Τσίπρας ήταν αντιπολίτευση φαινόταν να είναι κατά της κάρτας τώρα τί άλαξε? ύπουλο μου φένεται αυτό τότε έλεγε τα εξής
    26/11/2010
    ΣΥΡΙΖΑ
    ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΥΠΟΥΡΓΟ Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
    Η Ηλεκτρονική Κάρτα Πολίτη που σχεδιάζει η κυβέρνηση και έχει θέσει σε διαβούλευση δεν υποκαθιστά το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας και αποτελεί σύμφωνα με το κείμενο της διαβούλευσης «κρίσιμο μέσο για την αποτελεσματικότερη, φιλικότερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών από τη Δημόσια Διοίκηση. Η Κάρτα Πολίτη θα αποτελέσει ένα βασικό όχημα για τη ταχύτατη μετάβαση στη νέα μετά-ΚΕΠ εποχή, για τη μετάβαση στην ψηφιακή Δημόσια Διοίκηση και θα διαθέτει υψηλού επιπέδου χαρακτηριστικά ασφάλειας, σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα. Ιδιαίτερη προσοχή και μέριμνα θα δοθεί στην ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων του κατόχου, τόσο όσον αφορά την τήρηση και χρήση των στοιχείων, όσο και τις συναλλαγές του με τη Διοίκηση ή ιδιωτικούς φορείς».
    Όμως, η ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει ότι:

    • Στη Γερμανία, η προετοιμασία της κάρτας, υψηλών τεχνικών προδιαγραφών, κράτησε δέκα χρόνια με συμβόλαιο που έκανε η κυβέρνηση με εξειδικευμένη εταιρεία. Παρά την υψηλή τεχνική προετοιμασία, ομάδα χάκερς, κατάφερε με την έναρξη λειτουργίας της κάρτας να τροποποιήσει στοιχεία της και να την καταστήσει ευάλωτη, με λογισμικό που βρίσκεται δωρεάν στο διαδίκτυο.
    • Στην Μεγάλη Βρετανία, το κόστος παραγωγής της κάρτας εκτιμήθηκε αρχικά περί τα 10 και 20 εκατομμύρια λίρες (εκτίμηση του London School of Economics το 2009), ποσό που θα προσέθετε πολύ μεγάλο οικονομικό βάρος στην χώρα. Επιπλέον στην Μ. Βρετανία υπάρχουν 2 είδη κάρτας, μια για τους πολίτες της χώρας και μια για τους πολίτες άλλων χωρών εκτός ΕΕ.

    Στην Ελλάδα δεν έχει υπολογιστεί ακόμη το κόστος, αν και στη διαβούλευση φαίνεται ότι τα χρήματα για την κάρτα σκοπεύει να τα πάρει η κυβέρνηση από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και «Ψηφιακή Σύγκλιση», ενώ έως σήμερα δεν έχει χρηματοδοτήσει ακόμα ούτε βασικές ψηφιακές υπηρεσίες και υποδομές για τους πολίτες.

    Δεδομένου ότι
     Εξαγγέλλεται ένα έργο χωρίς εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο, χωρίς χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, χωρίς υπολογισμό του κόστους προετοιμασίας, κατασκευής και συντήρησης και το κυριότερο χωρίς υπολογισμό του οφέλους που θα προκύψει, αν προκύπτει όφελος για τους πολίτες καιτους θεσμούς του κράτους.
     Στο διαδίκτυο η διαβούλευση του σχετικού κειμένου έχει δεχθεί εκατοντάδες αρνητικά σχόλια μέσα σε λίγα μόλις εικοσιτετράωρα.

    Ερωτάται ο κ. Υπουργός

    1. Ποιους πολίτες θα αφορά η κάρτα;
    2. Θα είναι υποχρεωτική η απόκτησή της;
    3. Με τι κόστος θα επιβαρυνθεί ο κάθε πολίτης για την προμήθειά της;
    4. Ποιος θα αναλάβει το οικονομικό βάρος λειτουργίας της τεράστιας υπηρεσίας που θα απαιτηθεί να συγκροτηθεί, προκειμένου να συντηρηθεί τεχνικά και να λειτουργήσει με σοβαρότητα και ασφάλεια;
    5. Ποιος θα αναλάβει το έργο προετοιμασίας και κατασκευής της κάρτας;
    6. Ποιο θα είναι το κόστος κατασκευής της κάρτας και της συντήρησης αυτής της ψηφιακής υπηρεσίας;
    7. Εν τέλει, τι εξυπηρετεί η τρέχουσα διαβούλευση, όταν στο ίδιο το περιεχόμενο του τρέχοντος κειμένου διαβούλευσης (Β. Τεχνικά Χαρακτηριστικά της Κάρτας Πολίτη), το αρμόδιο υπουργείο δηλώνει ότι «οι τεχνικές προδιαγραφές της Κάρτας Πολίτη, καθώς και οι διαδικασίες έκδοσης και διαχείρισής της […] μόλις οριστικοποιηθούν, θα τεθούν σε διαβούλευση μαζί με το προσχέδιο νόμου για την ΚάρταΠολίτη»;

    Οι ερωτώντες βουλευτές:
    Τσίπρας Αλέξης
    Διώτη Ηρώ

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:31 | Στέλλα

    Αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:26 | ΜΑΡΙΑ Σ.

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑΤΙ ΕἾΜΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΗ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:15 | ΒΑΣΩ Κ.

    ΕΠΕΙΔΗ Η ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΟΥ ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΩ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:55 | ΑΝΝΑ Τ

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΟΤΙ ΔΕΣΜΕΥΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΟΥ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:29 | ΚΜ

    Το φακέλωμα επανέρχεται με νέα μορφή, ηλεκτρονική.
    OXI στην κάρτα του πολίτη, είναι αντιδημοκρατική καταργεί την ελευθερία και θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών.
    OXI για λόγους θρησκευτικής συνειδήσεως,δεν είναι αποδεκτό στη συνείδηση των Χριστιανών ένα σύστημα που δεσμεύει και υποδουλώνει την ελευθερία της προσωπικότητας του ανθρώπου.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:12 | Χρήστος Πεχλιβανίδης

    Διαφωνώ με το συγκεκριμένο άρθρο. Αρνούμαι την κάρτα του πολίτη. Προσβάλει την ελευθερία μου.
    Ελπίζω να λάβετε υπόψη τη γνώμη και τα σχόλια των πολιτών.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:29 | π. Ευφροσυνος

    δεν ειμαστε αριθμοι ειμαστε προσωπικοτητες αρνουμαι να παρω την καρτα του πολιτη που ειναι το αρχικο φακελωμα και οχι δεν ανεχομαι να ειμαι υποχειριο κανενος χριστιανοι ας αντισταθουμε για μια φορα ακομη και να δωσουμε ομολογια πιστεως

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:03 | Σοφία Δ

    ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΣΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:46 | Βασιλική Κ.

    Ἡ θέση μου εἶναι ἀπολύτως ἀρνητική γιά τήν κάρτα τοῦ πολίτη,ἐπειδή περιορίζει τίς ἐλευθερίες μου.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:27 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

    ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!
    ΕΙΜΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ….

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:09 | MAΡΙΑ

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.
    ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 18:46 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΟΧΙ! ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
    ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ.Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:06 | Αναστασία Σκλαβουνού

    Αρνούμαι να συνενέσω στην έκδοση μιαςτέτοιου είδους ταυτότητας οποία περιλαμβάνει πληροφορίες προσωπίκων δεδομένων στα οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση χωρίς την άδεια τη δική μου.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:37 | gianna

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!
    Διαφωνώ κι εγώ για την κάρτα του πολίτη.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:03 | χριστιανή ορθόδοξη

    Δεν την δέχομαι…
    Καταπατά την ελευθερία του ατόμου!
    Είμαστε άνθρωποι και όχι αριθμοί!

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:38 | ΕΙΡΗΝΗ

    ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΕΓΩ,ΟΛΗ ΜΟΥ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙ.ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ {ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ}.ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ,ΗΜΑΡΤΟΝ!!!!!!!ΑΣ ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ….ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΣΑΝ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ ΣΤΟΝ ΦΤΩΧΟ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:00 | ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΣ

    Εκφράζω και εγώ τη άρνησή μου να παραδώσω την ελευθερία μου παραλαμβάνοντας την κάρτα του πολίτη.
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:34 | Αναστασία Σκλαβουνού

    Αρνούμαι να συνενέσω στην έκδοση μιαςτέτοιου είδους ταυτότητας ,με την οποία θα υπάρχει πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα χωρίς την άδεια μου.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:09 | μαρια

    Αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη!
    Πολύ απλά λέω ΟΧΙ!

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:01 | Σταυρούλα

    είμαι αντίθετη στην έκδοση της κάρτας του πολίτη.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:37 | Αντωνίου Αθανάσιος

    Σαν Γ.Ο.Χ λέω όχι στο φακέλωμα και στην κάρτα του πολίτη!!!

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:30 | Σοφία Αντωνίου

    Όχι στην κάρτα του πολίτη!
    Καταπατούνται τα δικαιώματα μου,η ελευθερία μου και τα προσωπικά πιστεύω μου!
    Δεν αποδέχομαι την έκδοση της και δεν την υποστηρίζω!
    ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ!

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:12 | Πρόδρομος

    Κύριοι πολιτικοί της κυβέρνησης
    για τα προβλήματα της γραφειοκρατία ή της διαφθοράς που εσείς οι ίδιοι πρώτοι επινοήσατε και διογκώσατε:

    α)μας ζητάτε να σας εμπιστευτούμε ένα τόσο ισχυρό εργαλείο(αναλογικά είναι πυρηνικό και βάλε) που εάν αναλάβει κάποτε ένας παράφρων την πρωθυπουργία θα είναι σε θέση να ελέγχει ακόμη και την αναπνοή των πολιτών; Αμφιβάλλει κανείς ότι ο πρωην υπουργός οικονομικών Παπακωνσταντίνου, θα μπορούσε να »πειράξει» μια κάρτα ενός πολίτη κατά πως τον εξυπηρετούσε, όπως έκανε και με το usb τις λίστας Λαγκάρντ;
    Μπορούμε να εμπιστευτούμε διάφορους πινόκιο, που ενώ διαβεβαίωναν τους πολίτες πως όλα είναι υπο έλεγχο, μετέφεραν τα λεφτά τους στο εξωτερικό με εμβασματα κάτω των 10,000 ευρώ;

    β) γιατί η κάρτα αυτή να συνδέεται με τραπεζικό λογαριασμό; είναι τόσο δύσκολο να καταθέσετε χρήματα στους τραπεζικούς λογαριασμούς των απόρων, όπως γίνεται μέχρι τώρα με τα διάφορα επιδόματα(θέρμανσης, πρόνοιας κλπ);

    γ)κύριε Τσίπρα ξεχνάτε ότι διαδηλώνατε κατά της κάρτας του πολίτη το 2013;;;
    http://id-ont.blogspot.gr/2015/03/blog-post.html
    που οφείλεται η αλλαγή στάσης σας;

    Αυτές οι πρακτικές, όπως και το περιουσιολόγιο, είναι δικτατορικές επινοήσεις και δεν πρόκειται να τις δεχθεί η Ελληνική κοινωνία.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:13 | Αναστάσιος Λαμπρόπουλος

    H κάρτα του πολίτη δεν είναι μια απλή πιστωτική κάρτα ή ταυτότητα, αλλά είναι εργαλείο παρακολούθησης του πολίτη και ένταξής του στο παγκόσμιο κράτος της Νέας Εποχής. Κάθε τσιπ είναι ένας κινητός φάκελος και πρέπει να απορριφθεί ως μέσο καταγραφής και συλλογής προσωπικών πληροφοριών. Αλλά το τσιπ που λειτουργεί εξ αποστάσεως είναι τσιπ ραδιοσυχνοτήτων (rfid) και γι’ αυτό επί πλέον είναι και καταδότης, αφού ο φορέας της κάρτας που το περιέχει μπορεί ανά πάσα στιγμή, με ποικίλους τρόπους πχ μέσω ενός φθηνού και απλού αναγνώστη rfid ή μέσω ενός δικτύου wi-fi ή με την ένταξη του συστήματος των καρτών σε κάποιο υπέργειο και επίγειο δορυφορικό σύστημα, λ.χ. το Echelon ή το “Γαλιλαίος”, να εντοπιστεί πάραυτα. Είναι δυνατόν το σύνολο των προσωπικών στοιχείων των Ελλήνων πολιτών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ατομικά τους δικαιώματα να τίθεται -ελαφρά τη καρδία- στο έλεος κάθε κακοποιού? Στη Γερμανική κάρτα του πολίτη “με το καλημέρα” αποσύρθηκε το λογισμικό ανάγνωσης των καρτών γιατί είχε τρύπα ασφαλείας. Τι μας εγγυάται ότι στην Ελλάδα τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα από την τεχνολογικά προηγμένη Γερμανία; Δεν είμε κατά της χρήσεως της πληροφορικής και της τεχνολογικής προόδου. Υπάρχουν όμως σοβαροί κίνδυνοι παράχρησής της από διεφθαρμένους ανθρώπους. Η κάρτα πολίτη με τσιπ είναι η θύρα για την είσοδο σε ένα πεδίο (σύστημα) ηλεκτρονικής συλλογής και διασταυρώσεως κάθε είδους πληροφοριών με δυνατότητα τοπικής παρακολουθήσεως. Οι δυνατότητες του πεδίου αυτού στα χέρια ενός τυράννου είναι εφιαλτικές. Γι’ αυτό δεν πρέπει να ανοίξετε αυτή τη θύρα.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:32 | Νίκη Π.

    Είμαι κατηγορηματικά ενάντια στη χρήση της κάρτας πολίτη, όποιες κι αν είναι οι προφάσεις με τις οποίες προσπαθούν να την προωθήσουν. Δεν θα αναφερθώ σε όσα ήδη έχουν λεχθεί για το θέμα της προστασίας προσωπικών δεδομένων, ηλεκτρονικών επιθέσεων και προβλημάτων που δημιουργήθηκαν σε όποιες χώρες προχώρησαν στην υλοποίησή της. Αναρωτιέμαι γιατί ασκείται πίεση να τεθεί σε χρήση (η μια κυβέρνηση μετά την άλλη, την φέρνει στο προσκήνιο με τον έναν ή τον άλλο τρόπο) και από ποιους.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:12 | Άρης

    Είμαι τελείως αντίθετος με την κάρτα του πολίτη, την ηλεκτρονική αυτή φυλακή με το συνεχές και χωρίς έλεγχο φακέλωμα και την παραβίαση των προσωπικών μου δεδομένων της οποίας κάρτας το περιεχόμενο είναι άγνωστο και ανέλεγκτο. Επιπλέον η κάρτα αυτή είναι σε αντίθεση με τα ορθόδοξα θρησκευτικά μου πιστεύω. Αρνούμαι να παραλάβω την κάρτα του πολίτη.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:25 | Ελένη Ρόμπολα

    Θεωρώ πως η χρήση της ηλεκτρονικής κάρτας πολίτη σε συνδυασμό με μια (απολύτως εφικτή) ενοποίηση των Βάσεων Δεδομένων όλων των υπηρεσιών ενός κράτους, καθιστά το κράτος κυρίαρχο σε βαθμό που να καταργεί στην πράξη τις ατομικές ελευθερίες.

    Αν μπορείτε να μας εξασφαλίσετε ότι το κράτος δεν ταυτίζεται με τους εκάστοτε πολιτικούς που το διαχειρίζονται,
    αν μπορείτε να μας εξασφαλίσετε ότι οι πολιτικοί αυτοί από τώρα και για πάντα θα είναι φωτεινές προσωπικότητες που θα προφυλάσσουν τις ατομικές ελευθερίες,
    αν μπορείτε να εξασφαλίσετε ότι οι εταιρίες που αναπτύσσουν την τεχνολογία των επικοινωνιών δεν έχουν ήδη και δεν θα έχουν ούτε στο μέλλον πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των πολιτών,
    αν μπορείτε…

    Δεν μπορείτε όμως και δεν μπορεί καμία κυβέρνηση σε καμιά χώρα του κόσμου να το εξασφαλίσει. Διότι αυτή είναι η (εκπληκτική κατά τα άλλα) πραγματικότητα της τεχνολογίας.

    Όταν οι άνθρωποι ταυτοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα, τότε είναι πολύ εύκολη η κατάργηση των δικαιωμάτων τους, η απαγόρευση της πρόσβασης σε αγαθά όπως η υγεία ή η εκπαίδευση, ακόμη και η οικονομική εξόντωσή τους.

    Δεν έχει να κάνει με θρησευτικές πεποιθήσεις. Έχει να κάνει με όσα έχει αποδείξει εως και σήμερα η Ιστορία: πάντα θα υπάρχουν άτομα ή λαοί που θα επιχειρούν την κατηγοριοποίηση των ανθρώπων και την εξόντωσή τους. Μια ηλεκτρονική κάρτα πολίτη σε συνδυασμό με την ενοποιημένη πρόσβαση σε όλα τα προσωπικά δεδομένα, απλώς τους ανοίγει το δρόμο.

    ευχαριστώ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:54 | Tιμόθεος

    Η έκδοση της κάρτας είναι ενάντια στην αρχή προστασίας των προσωπικών δεδομένων. –
    Οι πολίτες γίνονται έρμαιο στους διαχειριστές των δεδομένων. –
    Βαθιά αντιδημοκρατικό μέτρο θα οδηγήσει σταδιακά σε αντιμετώπιση των πολιτών ως ένα σύνολο αριθμών και κατηγοριοποίησή τους.
    Για λόγους θρησκευτικής συνειδήσεως δεν θέλω να παραλάβω κάρτα πολίτη. Όσο και να θέλετε να χρυσώσετε το χάπι για την ανάγκη της, μια τέτοια κάρτα στα «χέρια» μιας Κυβέρνησης λιγότερο δημοκρατικής, μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τρόπο στυγνό και ατιμωτικό σε βάρος των πολιτών. δεν έχει νόημα να μιλάμε για προστασία προσωπικών δεδομένων, και στο τέλος να θέλουμε να επιβάλλουμε μια κάρτα που μπορεί να αναδειχθεί ως το απόλυτο μέσο ξεγυμνώματος ενός πολίτη. Η κίνηση σας είναι αντιδημοκρατική και αντίκειται στα θεολογικά μου πιστεύω.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:39 | ΜΑΡΙΝΑ

    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΩ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ,ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΓΙΑΤΙ: 1) Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΟΥ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΗΣ,ΕΦΟΣΟΝ ΘΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ‘ΤΣΙΠΑΚΙˊ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ‘666’,Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΡΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΩΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ. 2) Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΩΣ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΜΟΥ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ 3) ΓΙΑΤΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΦΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ. ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΩ ΚΑΙ ΘΑ ΑΣΚΗΣΩ ΚΑΘΕ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ, ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:19 | Antonios

    NTROPI Megali STOUS ANTIXRISTOUS pou kibernane tin Ellada kai krebonte piso apo satanika skedia kai pane na mas allaxoune ponires dikeologies ola ayta einai grammena oti tha ginoun stin Apokalipsi giati o Diabolos xanei ora Makarioi aytoi pou tha kratisoume tin pisti mas.

  • 23 Μαρτίου 2015, 17:45 | Τάσος

    Όχι στο ηλεκτρονικό φακέλωμα.
    Όχι στην έκδοση κάρτας.
    Όχι στην άρση ελευθερίας του πολίτη.

  • 23 Μαρτίου 2015, 16:02 | Κωνσταντινος Αθηνα

    ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ ΤΗΝ ΔΑΙΜΟΝΟΚΑΡΤΑ

  • 23 Μαρτίου 2015, 16:57 | Σοφία Αντωνίου

    Όχι στην κάρτα του πολίτη!
    Καταπατούνται τα δικαιώματα μου,η ελευθερία μου και τα προσωπικά πιστεύω μου!
    Δεν αποδέχομαι την έκδοση της και δεν την υποστηρίζω!
    ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ!