- Για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις ως εξής.
α/α | ΠΑΡΑΒΑΣΗ | ΔΙΑΤΑΞΗ | ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ |
1 | Μη εφαρμογή από τον ιδιοκτήτη, τον κάτοχο ή τον υπεύθυνο των ζώων, των κανόνων προστασίας και καλής μεταχείρισής τους και μη τήρηση, από μέρους τους, των ειδικών απαιτήσεων της παρ. 2 του άρθρου 2, ώστε να εξασφαλίζεται η ευζωία τους | Άρθρο 2 παρ. 2
| 1.000 ευρώ
|
2 | Διατήρηση ως ζώου συντροφιάς ζώου που δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο των ζώων συντροφιάς κατά παράβαση της παρ. 3 του άρθρου 2 | Άρθρο 2 παρ. 3 | 1.000 ευρώ |
3 | Παράλειψη σήμανσης και καταχώρισης των εκτρεφόμενων, αναπαραγόμενων ή προς πώληση σκύλων και γατών, καθώς και παράλειψη καταχώρισης των αλλαγών των στοιχείων τους και των στοιχείων θηλυκού γονέα | Άρθρο 4 παρ. 3 | 3.000 ευρώ |
4 | Παράλειψη πλήρους και ακριβούς ενημέρωσης του ΕΜΖΣ από κτηνίατρο | Άρθρο 4 παρ. 6 | 300 ευρώ |
5 | Αναληθής καταχώρηση κτηνιάτρου περί στείρωσης του ζώου συντροφιάς στο ΕΜΖΣ | Άρθρο 4 παρ. 6 | 10.000 ευρώ |
6 | Παράλειψη εμπρόθεσμης σήμανσης και καταγραφής σκύλου ή γάτας ή δήλωσης της απώλειας του ζώου συντροφιάς, καθώς και παράλειψη καταχώρισης στο ΕΜΖΣ όλων των απαιτούμενων στοιχείων που αφορούν τον ιδιοκτήτη ή το ζώο συντροφιάς και τυχόν μεταβολών τους | Άρθρο 5 παρ.1 περ. β’ και γ’ | 300 ευρώ |
7 | Παράλειψη στείρωσης σκύλου ή γάτας | Άρθρο 5 παρ. 1 περ. α’ | 1.000 ευρώ |
8 | Παράλειψη τήρησης των κανόνων ευζωίας του ζώου συντροφιάς ή της κτηνιατρικής εξέτασης του ζώου ή του ετήσιου εμβολιασμού του, καθώς και ακρωτηριασμός του ζώου χωρίς να συντρέχει ιατρικός λόγος | Άρθρο 5 παρ. 1 περ. δ’, ε’ και ι’ | 1.000 ευρώ |
9 | Μη ύπαρξη ενημερωμένου διαβατηρίου | Άρθρο 5 παρ. 1 περ. στ) | 300 ευρώ |
10 | Παράλειψη άμεσου καθαρισμού του περιβάλλοντος από τα περιττώματα του ζώου | Άρθρο 5 παρ. 1 περ. η’ | 100 ευρώ |
11 | Παράλειψη τήρησης των κανόνων για τον ασφαλή περίπατο του σκύλου. Πρόκληση ζημιάς από σκύλο Παράλειψη λήψης μέτρων πρόληψης της εξόδου του σκύλου από την ιδιοκτησία του κυρίου ή του κατόχου ή του συνοδού ή του φύλακα | Άρθρο 5 παρ. 2 και παρ. 3 περ. α’, β’, γ’ | 300 ευρώ |
12 | Μόνιμη διαβίωση γάτας σε κλουβί | Άρθρο 5 παρ. 4 | 300 ευρώ |
13 | Αφαίρεση του ηλεκτρονικού μέσου της σήμανσης από ζώο συντροφιάς, χωρίς να συντρέχει ιατρικός λόγος | Άρθρο 5 παρ. 5 | 3.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας επαγγέλματος του κτηνιάτρου για δύο (2) έτη
|
14 | Μη κατοχή ενημερωμένου διαβατηρίου του κυνηγετικού σκύλου σε οποιαδήποτε μετακίνηση του ζώου | Άρθρο 5 παρ. 6 | 500 ευρώ |
15 | Παράλειψη τήρησης ενημερωμένου ηλεκτρονικού βιβλιαρίου υγείας ή διαβατηρίου ζώων συντροφιάς που προορίζονται για εκτροφή ή αναπαραγωγή ή πώληση | Άρθρο 6 παρ. 2 | 1.000 ευρώ για το πρώτο ζώο, προσαυξανόμενο κατά 10% για κάθε επόμενο |
16 | Παράνομη εκτροφή, αναπαραγωγή ή πώληση | Άρθρο 6 παρ. 3 | 3.000 ευρώ |
17 | Παράλειψη τήρησης μητρώων για κάθε θηλυκό ζώο αναπαραγωγής από εκτροφέα | Άρθρο 6 παρ. 4 | 1.000 ευρώ για το πρώτο ζώο, προσαυξανόμενο κατά 10% για κάθε επόμενο |
18 | Γονιμοποίηση θηλυκών σκύλων αναπαραγωγής πριν από τον δεύτερο (2ο) οιστρικό κύκλο και πριν από την παρέλευση εννέα (9) μηνών από τον τελευταίο τοκετό | Άρθρο 6 παρ. 5 | 2.000 Ευρώ για το πρώτο ζώο, προσαυξανόμενο κατά 10% για κάθε επόμενο |
19 | Αναπαραγωγή μετά το ένατο (9ο) έτος της ηλικίας του ζώου, καθώς και αναπαραγωγή του ίδιου ζώου περισσότερες από έξι (6) φορές σε όλη τη ζωή του | Άρθρο 6 παρ. 6 | 2.000 Ευρώ για το πρώτο ζώο, προσαυξανόμενο κατά 10% για κάθε επόμενο |
20 | Αναπαραγωγή ζώων συντροφιάς που τα ανατομικά και φυσιολογικά χαρακτηριστικά ή τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς τους μπορεί, ανάλογα με το είδος και τη φυλή, να αποδειχθούν βλαβερά για την υγεία και ευζωία του θηλυκού αναπαραγωγικού ζώου συντροφιάς και των απογόνων του. | Άρθρο 6 παρ. 7 | 3.000 Ευρώ για το πρώτο ζώο, προσαυξανόμενο κατά 10% για κάθε επόμενο |
21 | Πώληση σκύλων και γατών με ηλικία μικρότερη των δέκα (10) εβδομάδων. Πώληση σκύλων και γατών σε υπαίθριους δημόσιους χώρους, συμπεριλαμβανομένων των υπαίθριων αγορών, καθώς και σε καταστήματα πώλησης ειδών ζώων συντροφιάς (pet shops) | Άρθρο 6 παρ. 8 περ. α’, β’ και ε’ | 4.000 Ευρώ ανά ζώο που πωλείται |
22 | Εισαγωγή και εμπορία ακρωτηριασμένων σκύλων
| Άρθρο 6 παρ. 8 περ. γ’ | 2.000 Ευρώ ανά ζώο |
23 | Αναπαραγωγή σκύλων που είναι ακρωτηριασμένοι
| Άρθρο 6 παρ. 8 περ. δ’ | 1.000 Ευρώ ανά ζώο |
24 | Διαδικτυακές ή έντυπες αγγελίες α) για ζευγάρωμα ζώων συντροφιάς ή β) για πώληση ζώων συντροφιάς σε έντυπο, φυλλάδιο ή ιστοσελίδα ή μέσο κοινωνικής δικτύωσης χωρίς αναφορά του αριθμού ηλεκτρονικής σήμανσής τους και του αριθμού έγκρισης του εκτροφέα ή γ) για υιοθεσία αδέσποτων ζώων χωρίς αναφορά στον υπερσύνδεσμο της υιοθεσίας που έχει αναρτηθεί στην Πανελλήνια Πλατφόρμα Υιοθεσιών | Άρθρο 6 παρ. 9 και 10 | 1.000 ευρώ |
25 | Είσοδος στην ελληνική επικράτεια ζώου συντροφιάς που δεν έχει ηλεκτρονική σήμανση | Άρθρο 6 παρ. 13 | 500 ευρώ |
26 | Μετακίνηση σκύλων και γατών κατά παράβαση των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 10 | Άρθρο 10 παρ. 1, 2 και 3 | 500 ευρώ ανά ζώο |
27 | Μεταφορά ζώου συντροφιάς σε μέσο μαζικής μεταφοράς χωρίς τήρηση των οριζόμενων στην παρ. 4 του άρθρου 10 | Άρθρο 10 παρ. 4 | 300 Ευρώ ανά ζώο |
28 | Ανυπαρξία ειδικών κλουβιών για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς σε επιβατηγά πλοία | Άρθρο 10 παρ. 5 | 5.000 Ευρώ |
29 | Μεταφορά ζώων συντροφιάς στον χώρο αποσκευών σε λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τουριστικών και άλλων λεωφορείων | Άρθρο 10 παρ. 7 | 1.000 Ευρώ |
30 | Διοργάνωση έκθεσης με ζώα συντροφιάς χωρίς άδεια | Άρθρο 11 παρ. 1 | 5.000 ευρώ ανά ημέρα εκδήλωσης |
31 | Πρόκληση φόβου ή πόνου σε ζώο συντροφιάς κατά τη διάρκεια εκδήλωσης ή παράλειψη άμεσης επίβλεψης ζώου συντροφιάς κατά τη διάρκεια εκδήλωσης ή παράλειψη χρήσης φίμωτρου ή απομάκρυνσης από εκδήλωση ζώου συντροφιάς που εκδηλώνει επιθετική συμπεριφορά | Άρθρο 11 παρ. 2 | 1.000 ευρώ ανά ζώο |
32 | Παράλειψη σήμανσης και καταγραφής ζώου συντροφιάς που συμμετέχει σε έκθεση Προσκόμιση ακρωτηριασμένου ζώου για συμμετοχή του σε έκθεση και αποδοχή του από τον υπεύθυνο που την διοργανώνει | Άρθρο 11 παρ. 3 και 4 | 1.000 Ευρώ ανά ζώο |
33 | Παράλειψη κατοχής εκτυπωμένου και υπογεγραμμένου από τον κτηνίατρο αντιγράφου του ηλεκτρονικού βιβλιαρίου ή ενημερωμένου διαβατηρίου ζώου συντροφιάς που συμμετέχει σε έκθεση | Άρθρο 11 παρ.3 | 1.000 ευρώ για το πρώτο ζώο, προσαυξανόμενο κατά 10% για κάθε επόμενο |
34 | Παράλειψη τήρησης των κανόνων ευζωίας, των υγειονομικών διατάξεων και των αστυνομικών διατάξεων περί κοινής ησυχίας για ζώα συντροφιάς που διατηρούνται σε μονοκατοικίες και διαμερίσματα Διατήρηση περισσότερων από δύο (2) ζώων συντροφιάς σε διαμέρισμα πολυκατοικίας, όπου ο κανονισμός απαγορεύει τη διατήρηση περισσότερων ζώων συντροφιάς | Άρθρο 12 παρ. 2, 3 και 4 | 500 ευρώ ανά ζώο |
35 | Παράλειψη λήψης από τα υπεύθυνα πρόσωπα κατάλληλων μέτρων για την αποτροπή πρόσβασης των αδέσποτων σε απορρίμματα | Άρθρο 13 | 1.000 Ευρώ
|
36 | Συμμετοχή ζώου σε πρόγραμμα ή παράσταση που διεξάγεται σε τσίρκο ή από θίασο με ποικίλο πρόγραμμα | Άρθρο 14 παρ. 1 | 30.000 Ευρώ για κάθε ζώο που διατηρείται |
37 | Συμμετοχή κάθε είδους ζώου σε θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες της παρ. 2 του άρθρου 14 και του άρθρου 15 | Άρθρο 14 παρ. 2 και άρθρο 15 | 20.000 Ευρώ για κάθε ζώο που διατηρείται
|
38 | Χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση με σκοπό την αποκόμιση οικονομικού οφέλους ή στο πλαίσιο τήρησης λαϊκών ή τοπικών παραδόσεων | Άρθρο 14 παρ. 2 και 3
| 10.000 Ευρώ για κάθε χρησιμοποιούμενο ζώο |
39 | Εκτροφή, εκπαίδευση και χρησιμοποίηση ζώου σε οποιοδήποτε είδος μάχης | Άρθρο 14 παρ. 4 εδάφιο πρώτο | 20.000 ευρώ για κάθε ζώο |
40 | Εκτροφή ή/και χρησιμοποίηση σκύλου ή γάτας ή ιπποειδούς για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών | Άρθρο 14 παρ. 4 εδάφιο δεύτερο | 50.000 ευρώ για κάθε ζώο |
41 | Κακοποίηση, κακή και βάναυση μεταχείριση οποιουδήποτε είδους ζώου (δραστικός και μη ιατρογενής περιορισμός της φυσιολογικής κίνησης, μη επιτρεπτές μέθοδοι εκπαίδευσης, εργασία μη προβλεπόμενη για το είδος του ζώου, μη σύννομη αναπαραγωγή, εκούσιος τραυματισμός με απλή σωματική βλάβη, εγκατάλειψη) | Άρθρο 16 παρ. 1 περ. α’ και άρθρο 5 παρ. 1 περ’ ζ | 5.000 έως 15.000 για κάθε ζώο, ανάλογα με τη σοβαρότητα του αδικήματος |
42 | Φόνος, βασανισμός των ζώων με την εσκεμμένη πρόκληση έντονου σωματικού πόνου ή σωματικής εξάντλησης, επικίνδυνης για την υγεία τους, ιδίως με δηλητηρίαση, στραγγαλισμό, απαγχονισμό, πνιγμό/πνιγμονή, πρόκληση εγκαύματος, θερμοπληξία, ηλεκτροπληξία, κρυοπαγήματα, σύνθλιψη, ακρωτηριασμό (μη θεραπευτικό), πυροβολισμό (πρόκληση τραύματος ή/και θάνατος ζώου), εκούσιο τραυματισμό (βαριά, επικίνδυνη σωματική βλάβη), μάχες μεταξύ ζώων, κτηνοβασία, σεξουαλική κακοποίηση του ζώου με χρήση αντικειμένων για τη σαδιστική ευχαρίστηση του δράστη, εγκατάλειψη νεογέννητων ζώων καθώς και πώληση, εμπορία και παρουσίαση – διακίνηση μέσω διαδικτύου οποιουδήποτε οπτικοακουστικού υλικού, στο οποίο απεικονίζεται κάθε είδους σεξουαλική συνεύρεση με ζώα, καθώς και οποιαδήποτε πράξη βίας ή θανάτωση μικρών ζώων με σκοπό το κέρδος και τη σεξουαλική ικανοποίηση ατόμων που παρακολουθούν ή συμμετέχουν σε αυτά | Άρθρο 16 παρ. 1 περ. β’ και παρ. 2 | 30.000 έως 50.000 ευρώ για κάθε ζώο και για κάθε περιστατικό
|
43 | Εγκατάλειψη τραυματισμένου ζώου μετά από τροχαίο ατύχημα | Άρθρο 16 παρ. 3 | 500 ευρώ |
44 | Η με οποιονδήποτε τρόπο άρνηση ή παρακώλυση του ελέγχου που πραγματοποιούν τα αρμόδια όργανα βεβαίωσης των παραβάσεων κατά την άσκηση των καθηκόντων ελέγχου καθώς και η μη παροχή ή η παροχή ψευδών, ελλιπών ή/και ανακριβών πληροφοριών και στοιχείων | 500 ευρώ |
- Τα ανωτέρω πρόστιμα αποτελούν έσοδο των δήμων στην περιφέρεια των οποίων διαπιστώνεται η παράβαση.
- Σε περίπτωση υποτροπής τα πρόστιμα διπλασιάζονται κάθε φορά. Από τους παραβάτες των άρθρων 6, 11 και 14 αφαιρείται και η άδεια λειτουργίας για διάστημα από ένα (1) μήνα έως ένα (1) έτος. Αρμόδια όργανα βεβαίωσης των παραβάσεων του παρόντος είναι τα αναφερόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 3.
- Επί της πράξης βεβαίωσης της παράβασης αναγράφονται υποχρεωτικώς: (α) η αρμόδια αρχή και η προθεσμία προσφυγής σε αυτή, σύμφωνα με την παρ. 5, (β) η παράβαση και το άρθρο του νόμου στο οποίο αναφέρεται αυτή, (γ) το ύψος του προστίμου. Η πράξη βεβαίωσης της παράβασης κοινοποιείται στον παραβάτη και αντίγραφό της αποστέλλεται άμεσα στην αρμόδια, σύμφωνα με την παρ. 6, αρχή.
- Αντιρρήσεις κατά της πράξης βεβαίωσης της παράβασης υποβάλλονται ενώπιον του προϊσταμένου της αρχής που το όργανό της τη βεβαίωσε, εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών. Η απόφαση, με την οποία εξετάζονται οι αντιρρήσεις, πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένη, με αναφορά στα συγκεκριμένα περιστατικά και στοιχεία. Η απόφαση αυτή κοινοποιείται στην αρμόδια αρχή της παρ. 6.
- Αν δεν προβληθούν αντιρρήσεις ή αν αυτές απορριφθούν, επιβάλλεται το πρόστιμο με απόφαση δημάρχου του δήμου στα όρια του οποίου τελέστηκε η παράβαση. Το πρόστιμο καταβάλλεται μειωμένο κατά το μισό εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης επιβολής προστίμου στον παραβάτη. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, το πρόστιμο βεβαιώνεται στο σύνολό του από την ταμειακή υπηρεσία του δήμου και εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974 , Α` 90).
- Ειδικά για την παράβαση των περ. α’ και β’ της παρ. 1 του άρθρου 5 περί παράλειψης στείρωσης και μη εμπρόθεσμης σήμανσης και καταγραφής ζώου συντροφιάς, η απόφαση επιβολής του προστίμου εκδίδεται από τον αρμόδιο δήμο, βεβαιώνεται από την ταμειακή υπηρεσία και εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.
- Σε περίπτωση κατ’ εξακολούθηση παράβασης, η αρμόδια υπηρεσία που τη βεβαιώνει, ορίζει εύλογο χρόνο για την άρση της και, αν ο παραβάτης δεν συμμορφωθεί, επιβάλλει νέο πρόστιμο μετά από κάθε νέα βεβαίωση της παράβασης.
- Τα έσοδα από τα πρόστιμα του παρόντος νόμου εγγράφονται με τρόπο διακριτό σε ειδικό λογαριασμό (ΑΛΕ) στον προϋπολογισμό του Δήμου και διατίθενται αποκλειστικά για τη βελτίωση των δημοτικών καταφυγίων και κτηνιατρείων, την ίδρυση νέων και για την αντιμετώπιση των δαπανών που προκύπτουν από την εφαρμογή του παρόντος νόμου.
ρο ολίγων βδομάδων συζητήθηκε επίκαιρη ερώτηση «Διακίνηση και εμπορία ζώων συντροφιάς κατά παράβαση εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας» η οποία και κατατέθηκε από την κα κ Γιαννακοπούλου.
Κατατέθηκαν σχετικά έγγραφα που αφορούν σε:
α) καταδικαστικές αποφάσεις για παράνομη διακίνηση και εμπορία αδέσποτων ζώων,
β) άσκηση ποινικής δίωξης κατά νομικών προσώπων τα οποία σύμφωνα με το κατηγορητήριο φέρεται να διακινούν αδέσποτα ζώα συντροφιάς έναντι χρηματικού ποσού,
γ) έκθεση της κτηνιατρικής υπηρεσίας για παράνομη διακίνηση και εμπορία αδέσποτων ζώων συντροφιάς,
δ) κατάσχεση ζώων συντροφιάς στην Ελβετία τα οποία δεν είχαν καταγραφεί στην βάση δεδομένων του ΥΠΑΑΤ αν και είχαν χορηγηθεί διαβατήρια και έφεραν αριθμούς σήμανσης,
ε) έκθεση της κτηνιατρικής υπηρεσίας η οποία από αυτοψία που διενήργησε σε παράνομο χώρο συγκέντρωσης ζώων, αναφέρει ότι βρέθηκαν διαβατήρια και βιβλιάρια υγείας ζώων κενά κτηνιατρικών πράξεων, τα οποία ήταν προϋπογεγραμμένα και προσφαγισμενα.
Κατόπιν όλων αυτών είχε προταθεί από το ΥΠΑΑΤ με καθυστέρηση 8 χρόνων να εισαχθούν στο σ-ν για τα ζώα συντροφιάς εφαρμοστικά μέτρα του ΕΚ576/2013
Θέσπισή Ψηφιακής Υπηρεσίας Καταγραφής και Διανομής Διαβατηρίων
Ξεχωριστό άρθρο στο σ-ν με τίτλο «Έγγραφο ταυτοποίησης
(διαβατήριο)» σύμφωνα με το οποίο
α) Τα διαβατήρια διανέμονται ονομαστικά από τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο και δεν μεταβιβάζονται σε άλλο φυσικό πρόσωπο
β) Ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος διανέμει τα κενά έγγραφα ταυτοποίησης μόνο σε εξουσιοδοτημένους κτηνιάτρους και είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει την Ψηφιακή Υπηρεσία Καταγραφής και Διανομής Διαβατηρίων με τα στοιχεία των εξουσιοδοτημένων κτηνιάτρων, τον αριθμό διαβατηρίων καθώς και την ημερομηνία διάθεσης
Προβλέφθηκαν κυρώσεις για τις περιπτώσεις
α) Μεταβίβαση κενού διαβατηρίου σε πρόσωπο διαφορετικό από τον κτηνίατρο στον οποίο έχει αρχικά διατεθεί
β) Ελλιπής συμπλήρωση των ενοτήτων Ι έως και ΙV του διαβατηρίου και
γ) Πλαστογράφηση στοιχείων διαβατηρίου
Τα παραπάνω σημαντικά που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησής και εμπορίας ζώων συντροφιάς δεν έχουν συμπεριληφθεί στο σ-ν.
Να επιβάλλονται πραγματικές κυρώσεις στους παραβάτες του νόμου και σε όσους είναι υπεύθυνοι για την κακοποίηση των ζώων είτε είναι πολίτες είτε είναι αιρετοί. Να υπάρχει 5ψήφιος αριθμός καταγγελιών και ομάδα προστασίας των ζώων σε κάθε νομό. Να ενταχθούν στην αντιεγκληματική πολιτική της ΕΛΑΣ οι υποθέσεις κακοποίησης των ζώων. Να βεβαιώνονται άμεσα τα πρόστιμα και όχι να είναι στην ευχέρεια δημάρχων να σβήνουν πρόστιμα που έχει επιβάλει η ΕΛΑΣ
Συμφωνώ με τις ενστάσεις και προτάσεις της ΠΦΠΟ
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και της Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΦΠΟ
ΟΧΙ στις “ποινές” χάδι στους Δήμους, που στη πράξη σημαίνει, ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το “έργο” τους κατά των ζώων. ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους, ποινικές και διοικητικές
Να εισακουστούν οι προτάσεις του ΙΠΠΟΘΕΣΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΙΠΠΟΕΙΔΩΝ, καθώς βρίσκονται εντελώς εκτεθειμένα τα ιπποειδή. Επίσης να εισακουστεί η ένσταση και πρόταση της ΠΦΠΟ. Δεν γίνεται οι Δήμοι, που φέρουν τόσο μεγάλη ευθύνη για την πολλές φορές τραγική εικόνα να μην υπάγονται στην πρόβλεψη των διοικητικών προστίμων και οι ίδιοι, ή να μην ελέγχονται για το πότε «θα αποφασίσουν» να επιβάλλουν ένα πρόστιμο.
Να συμπληρωθεί στη διάταξη του άρθρου 22§4: «Κατά τη διαπίστωση της παράβασης αυτή βεβαιώνεται επί τόπου ή σε άλλο τόπο, σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η ως άνω βεβαίωση δεν καθίσταται εφικτή στον τόπο διάπραξης».
Στο άρθρο 22§6 αναφέρεται ότι «Αν δεν προβληθούν αντιρρήσεις ή αν αυτές απορριφθούν, επιβάλλεται το πρόστιμο με απόφαση δημάρχου του δήμου στα όρια του οποίου τελέστηκε η παράβαση. Το πρόστιμο καταβάλλεται μειωμένο κατά το μισό εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης επιβολής προστίμου στον παραβάτη. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, το πρόστιμο βεβαιώνεται στο σύνολό του από την ταμειακή υπηρεσία του δήμου και εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974 , Α` 90).».
Η ύπαρξη – μεσολάβηση του εν λόγω σταδίου και μάλιστα χωρίς δικλίδες ασφαλείας, εκτιμάται ότι δεν έχει να συνεισφέρει οποιαδήποτε εγκυρότητα στην όλη διοικητική διαδικασία. Αντιθέτως, θα αποτελέσει τροχοπέδη στην έγκυρη και έγκαιρη επιβολή των διοικητικών κυρώσεων, καθόσον θα υπάρξουν δυστοκίες, καθυστερήσεις ή ακόμα και μη έκδοση των σχετικών αποφάσεων επιβολής, για ευνόητους λόγους. Προτείνεται να τροποποιηθεί η διάταξη αυτή, παρέχοντας την αντίστοιχη εξουσιοδότηση στον προϊστάμενο της αρχής που το όργανό της βεβαίωσε το διοικητικό πρόστιμο. Όμοια διαδικασία ακολουθείται π.χ. για τις παραβάσεις του Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας, ήτοι νομοθέτημα που αρμόδιο για τη θέσπιση του είναι το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, ενώ για την εφαρμογή του το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Αν για λόγους άλλους, η αρχική υπό διαβούλευση διάταξη θα πρέπει να διατηρηθεί, τότε στην περίπτωση αυτή να ορίζεται ο μέγιστος χρόνος των είκοσι (20) ημερών για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιβολής του διοικητικού προστίμου από τον αρμόδιο Δήμαρχο, με ταυτόχρονη υποχρέωση κοινοποίηση της σχετικής απόφασης στην Υπηρεσία που βεβαίωσε την παράβαση, καθώς επίσης και ανάρτηση αυτής στο πρόγραμμα Δι@ύγεια.
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους,ποινικές και διοικητικές.
Συμφωνώ με τις θεσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδιας
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους,ποινικές και διοικητικές.
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους, ποινικές και διοικητικές.
Άρθρο 22 Διοικητικές κυρώσεις
α/α 2 Παράβαση
Εγκληματική επιλογή από τον νομοθέτη ως ζώο συντροφιάς όσα ζώα δεν περιλαμβάνονται στο κατάλογο του παραρτήματος Ι του ΕΚ 2016/429 δηλαδή: αν κάποιος διατηρεί οικόσιτο ιπποειδές όπως ορίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία (βλ σχόλιο μας για το άρθρο 2, παράγραφος 3 Ζώα συντροφιάς) θα πληρώνει πρόστιμο;
Όσοι έχουν υιοθετήσει κακοποιημένα ιπποειδή ως οικόσιτα θα πληρώσουν πρόστιμο; Πως θεωρείται παραβάτης κάποιος που διατηρεί ζώο συντροφιάς που δεν ανήκει στο Παράρτημα Ι του ΕΚ 2016/429
Να αφαιρεθεί το «και αναφέρεται στον κατάλογο του Παραρτήματος Ι του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/429 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2016 σχετικά με τις μεταδοτικές νόσους των ζώων και για την τροποποίηση και την κατάργηση ορισμένων πράξεων στον τομέα της υγείας των ζώων (L 84).»
Αν δεν αναφέρεται απλώς διατηρείται παρανόμως και σύμφωνα με το άρθρο 22 Διοικητικές κυρώσεις, όποιος διατηρεί ως ζώο συντροφιάς ένα ιπποειδές θα πληρώσει 1.000€ πρόστιμο.
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός δεν ορίζει ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΖΩΟ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ αλλά ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ τα ζώα που αναγνωρίζει ως ζώα συντροφιάς. Κανονικά δεν χρειάζεται εδώ αυτό το παράρτημα, γιατί εδώ έχουμε ορισμό. Αν θέλετε να αναφέρετε ποια ζώα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να έχουμε ως ζώα συντροφιάς στα σπίτια μας θα πρέπει κανονικά να το πείτε σε άρθρο. Διαφορετικά δεν μπορεί να τιμωρηθεί η διατήρησή των άλλων (πχ ενός αλόγου) ως ζώου συντροφιάς καθώς κατά το νομοθέτη απλά δεν είναι. Πάντως, ακόμα κι αν επιμείνετε να τα αναφέρετε στον ορισμό καλύτερα για τον απλό κόσμο να τα αναφέρετε ένα ένα καθώς ο τίτλος του κανονισμού στον οποίο μας παραπέμπετε είναι μεγαλύτερος από τα ζώα του παραρτήματος: «Σκύλοι, Γάτες, Νυφίτσες, Ασπόνδυλα (πλην μελισσών, μαλακίων που ανήκουν στο φύλο Mollusca και καρκινοειδών που ανήκουνε στο υποφύλο Crustacea), Διακοσμητικά́ υδρόβια ζώα, Αμφίβια, Ερπετά́, Πτηνά́ (δείγματα ειδών πτηνών εκτός από́ όρνιθες, γαλοπούλες, φραγκόκοτες, πάπιες, χήνες, ορτύκια, περιστέρια, φασιανούς, πέρδικες και στρουθιονίδες), τρωκτικά́ και κουνέλια (έκτος από́ εκείνα που προορίζονται για παραγωγή́ τροφίμων).»
α/α 40 Παράβαση Εκτροφή ή/και χρησιμοποίηση σκύλου ή γάτας ή ιπποειδούς για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών Άρθρο 14 παρ. 4 εδάφιο δεύτερο50.000 ευρώ για κάθε ζώο
Να προστεθεί όπως ακριβώς αναφέρεται στο άρθρο 17 του Ν 4711/2020
ήδη στο σχόλιο μας στην διαβούλευση για το άρθρο 14 παράγραφος 4 επισημαίνουμε:
να αντικατασταθεί ακριβώς όπως αναφέρεται στον Νόμο 4711/2020 – ΦΕΚ 145/Α/29-7-2020, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, άρθρο 17:
Απαγορεύεται η εκτροφή, η εκπαίδευση και η χρησιμοποίηση ζώων για οποιοδήποτε είδος μάχης. Επίσης απαγορεύονται η εκτροφή, η χρησιμοποίηση και η εξαγωγή σκύλων, γατών και ιπποειδών για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών
Άρα και το διοικητικό πρόστιμο να αφορά:
Εκτροφή, η χρησιμοποίηση και η εξαγωγή σκύλων, γατών και ιπποειδών για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών.
Η τραγική παράλειψη της απαγόρευσης της εξαγωγής, σκύλων, γατών και ιπποειδών για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών, θα οδηγήσει στην εξαγωγή των παραπάνω ζώων για σφαγή στο εξωτερικό.
α/α 41 Παράβαση
Να προστεθεί στους ορισμούς της κακοποίησης, ως ειδική περίπτωση το παστούρωμα – ιπποπέδη ώστε να μην στηριζόμαστε για να σώσουμε ζώα στην περιγραφική ανικανότητα του συγγραφέα του σ/ν, όπου με την φράση δραστικός και μη ιατρογενής περιορισμός της φυσιολογικής κίνησης πρέπει να εννοηθεί και όχι να οριστεί το παστούρωμα – ιπποπέδη ως κακοποίηση.
Σύμφωνα με τους διεθνείς οδηγούς καλής διαβίωσης και κτηνιατρικές γνωματεύσεις ιππίατρων η συγκεκριμένη πρακτική είναι κακοποίηση και θα πρέπει να αποσαφηνιστεί σε μια χώρα που οι Δήμοι έχουν ζητήσει με επιστολή τους να μην θεωρείται ως κακοποίηση. Καθημερινά οι ίδιοι οι Δήμοι ακυρώνουν τα διοικητικά πρόστιμα που αφορούν το συγκεκριμένο αδίκημα του παστουρώματος στα πλαίσια ικανοποίησης αιτημάτων ψηφοφόρων τους.
Σε ένα σχέδιο νόμου που θα αντικαταστήσει τον Ν 4039/2012 στον οποίο στηρίζονται οι ορισμοί ευζωίας και κακοποίησης όλων των ζώων είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ευζωία των ιπποειδών αλλά και των υπόλοιπων κατηγοριών ζώων να προστεθεί το παστούρωμα – ιπποπέδη στους ορισμούς της κακοποίησης.
Να συμπληρωθεί στη διάταξη του άρθρου 22§4: «Κατά τη διαπίστωση της παράβασης αυτή βεβαιώνεται επί τόπου ή σε άλλο τόπο, σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η ως άνω βεβαίωση δεν καθίσταται εφικτή στον τόπο διάπραξης».
Στο άρθρο 22§6 αναφέρεται ότι «Αν δεν προβληθούν αντιρρήσεις ή αν αυτές απορριφθούν, επιβάλλεται το πρόστιμο με απόφαση δημάρχου του δήμου στα όρια του οποίου τελέστηκε η παράβαση. Το πρόστιμο καταβάλλεται μειωμένο κατά το μισό εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης επιβολής προστίμου στον παραβάτη. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, το πρόστιμο βεβαιώνεται στο σύνολό του από την ταμειακή υπηρεσία του δήμου και εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974 , Α` 90).».
Είναι αδιανόητο τα πρόστιμα για την κακοποίηση να αντιμετωπίζονται, ως τυπική περίπτωση δημοσίων εσόδων και να δίνεται η δυνατότητα “έκπτωσης 50%” σε αυτόν που καταβάλλει σύντομα. Ο Νομοθέτης εξισώνει τη βλάβη σε έμβιο ον με το παράνομο παρκάρισμα. Θα διατηρήσετε πραγματικά το λάθος αυτό που δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο;
Στο άρθρο 27§2 αναφέρεται ότι «Στις οργανωμένες παραλίες, η πρόσβαση σκύλων, πάντοτε με χρήση λουριού, εντός και εκτός θάλασσας, επιτρέπεται μόνο εφόσον υπάρχει σχετική ευδιάκριτη ένδειξη, αναρτημένη από τον νόμιμο υπεύθυνο εκμετάλλευσης της παραλίας».
Προτείνεται η τροποποίηση της διάταξης αυτή και συγκεκριμένα να ορίζεται ότι στις οργανωμένες παραλίες θα υπάρξει οριοθέτηση μέρους αυτών σε ποσοστό 20% για τη χρήση τους από τους κηδεμόνες ζώων συντροφιάς. Οι σχετικοί προς τούτο χώροι θα σημαίνονται κατάλληλα από τον νόμιμο υπεύθυνο εκμετάλλευσης της οργανωμένης παραλίας. Η προσέγγιση αυτή εδράζεται στην έννοια των κοινόχρηστων πραγμάτων κατά τον Αστικό Κώδικα. Σε κάθε περίπτωση, τα κοινόχρηστα πράγματα είναι εκτός οποιασδήποτε συναλλαγής, ανήκουν είτε στο δημόσιο (αιγιαλός – παραλία), είτε στους Ο.Τ.Α. (πάρκα – αλσύλλια), που είθισται να αναλαμβάνουν τη διαχείριση και την αξιοποίησή τους κατά τρόπο ώστε να μην αναιρείται η κοινή χρήση τους (άρθρο 970 του Α.Κ), καθώς επίσης και να προάγεται πρωτίστως το ιεραρχικά διαβαθμισμένο έννομο αγαθό της κοινής ωφέλειας του άρθρου 969 του Α.Κ. Επιπροσθέτως, κάθε πολίτης έχει το αναφαίρετο ατομικό δικαίωμα να χρησιμοποιεί ελεύθερα και ανεμπόδιστα τους κοινόχρηστους χώρους, εξουσία που απορρέει προδήλως από το αυτοτελές δικαίωμα της προσωπικότητας των διατάξεων των άρθρων 5§1 του Συντάγματος και 57 του Α.Κ., σε συνδυασμό με την κείμενη νομοθεσία περί αιγιαλού και παραλίας.
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων.
Επίσης, να προστεθεί πως τα ιπποειδή ως ζώα συντροφιάς μπορούν να απολαμβάνουν τις ευεργετικές ιδιότητες της πρόσβασης σε παραλίες που ανήκουν στο Δημόσιο είτε στους ΟΤΑ και εισόδου μέσα στην θάλασσα πάντα με την εποπτεία αρμόδιου, κατόχου ή ιδιοκτήτη.
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους, ποινικές και διοικητικές.
Οι Δήμοι πάλι στο απυρόβλητο??? Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου και του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος.
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου και του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος.
Να θεσπιστούν ποινές για τη δημοτική αρχή όταν δεν εκτελεί τα καθήκοντά της σε σχέση με τα ζώα.
Όλα τα πρόστιμα να επιβάλλονται μέσω της ΕΛΑΣ
Στην περίπτωση με α/α 7, να υπάρχει εκ νέου επιβολή προστίμου (μετά από ξεκάθαρα ορισμένο χρονικό διάστημα) με προσαύξηση όταν ο κηδεμόνας του ζώου αρνείται να συμμορφωθεί.
Στην περίπτωση με α/α 43, ο υπαίτιος για τον τραυματισμό και την εγκατάλειψη ζώου,αδέσποτου ή δεσποζόμενου, να υποχρεούται να πληρώνει την περίθαλψη του ζώου και αν, μετά τον τραυματισμό του το ζώο δε μπορεί να ζήσει μόνο του, ο υπαίτιος να πληρώνει χώρο φιλοξενίας για όλη την υπόλοιπη ζωή του ζώου
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους,ποινικές και διοικητικές.
Συνφωνω με τις θεσεις της Π.Φ.Π.Ο.
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου και του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος
Περιμένω έστω και τελευταία στιγμή ο Πρωθυπουργός μας να αποσύρει αυτό το άθλιο Νομοσχέδιο. Ένα Νομοσχέδιο που εξυπηρετεί μόνο και μόνο τα συμφέροντα αυτών που δεν αγαπούν πραγματικά τα ζώα.
Ελπίζω σε μεγάλη νίκη της αληθινής και πραγματικής ζωοφιλίας αφήνοντας πίσω τους εγωισμούς , την κερδοσκοπία και την εκμετάλλευση αυτών των αθώων πλασμάτων.
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους,ποινικές και διοικητικές
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους,ποινικές και διοικητικές
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και της Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού
ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα με την Ο.ΖΩ.ΣΩ.ΕΛ
ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ
Εδώ και τώρα απόσυρση του Ν/Σ και επανάληψη των συζητήσεων μα τους καθείς αρμοδίους και όχι με τους άσχετους και επικίνδυνους <>
ΣΥΝΦΩΝΩ ΝΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΦΠΟ
ΕΠΙΣΕΙΣ ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ . ΑΠΟΡΩ ΠΟΙΟ ΧΕΡΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΘΑ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΣΑ.ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΜΙΚΡΑ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΠΡΟΣΤΙΜΑ, ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΜΕΤΡΙΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΥ ΥΨΟΥΣ ΠΡΟΣΤΙΜΑ.
(Μη κατοχή ενημερωμένου διαβατηρίου του κυνηγετικού σκύλου σε οποιαδήποτε μετακίνηση του ζώου) ΑΝΤΕ ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ . ΓΙΑΤΙ ΠΑΛΙ ΤΑ ΒΑΖΕΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΟΥΣ; ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ ΒΓΑΛΑΝΕ ; Η ΜΗΠΩΣ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ; ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΑΗΔΙΑ ΑΥΤΟ . ΕΙΠΑΜΕ ΟΤΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΖΩΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΕΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ, ΑΝ ΚΑΙ ΑΠΟΡΩ ΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ SCHENGEN.
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους,ποινικές και διοικητικές.
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους,ποινικές και διοικητικές.
Συμφωνώ με τις θέσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας.
Είμαστε κατά του Ν/Σ και στις παράνομες υιοθεσίες και μεταφορές γιατί και αυτό είναι ένα είδος κακοποίησης ζώου και παράνομης εμπορίας αφού δεν θα διαθέτουν τα απαιτούμενα χαρτιά.
ΟΧΙ στις «ποινές» χάδι στους Δήμους , που στη πράξη σημαίνει ,ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα συνεχίσουν το «έργο» τους κατά των ζώων .ΝΑΙ σε πραγματικές κυρώσεις στους Δήμους,ποινικές και διοικητικές
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου και του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου και του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου και του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος
Είμαι απολύτως σύμφωνη με τη θέση ΠΦΠΟ.
Τάσσομαι υπέρ των θέσεων της ΟΖΩΣΩΕΛ
ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ…
Πρόταση ΠΦΠΟ
Να συμπληρωθεί στη διάταξη του άρθρου 22§4: «Κατά τη διαπίστωση της παράβασης αυτή βεβαιώνεται επί τόπου ή σε άλλο τόπο, σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η ως άνω βεβαίωση δεν καθίσταται εφικτή στον τόπο διάπραξης» ως η Εγκύκλιος της ΕΛ.ΑΣ με τον τίτλο Βηματολόγιο/2016 επισημαίνει.Στο άρθρο 22§6 αναφέρεται ότι «Αν δεν προβληθούν αντιρρήσεις ή αν αυτές απορριφθούν, επιβάλλεται το πρόστιμο με απόφαση δημάρχου του δήμου στα όρια του οποίου τελέστηκε η παράβαση. Το πρόστιμο καταβάλλεται μειωμένο κατά το μισό εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης επιβολής προστίμου στον παραβάτη. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, το πρόστιμο βεβαιώνεται στο σύνολό του από την ταμειακή υπηρεσία του δήμου και εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974 , Α` 90).».ΕΝΣΤΑΣΗΗ ύπαρξη – μεσολάβηση του εν λόγω σταδίου και μάλιστα χωρίς δικλείδες ασφαλείας, εκτιμάται ότι δεν έχει να συνεισφέρει οποιαδήποτε εγκυρότητα στην όλη διοικητική διαδικασία. Αντιθέτως, θα αποτελέσει τροχοπέδη στην έγκυρη και έγκαιρη επιβολή των διοικητικών κυρώσεων, καθόσον θα υπάρξουν δυστοκίες, καθυστερήσεις ή ακόμα και μη έκδοση των σχετικών αποφάσεων επιβολής, για ευνόητους λόγους.ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΝΙΣΕΙ ΟΤΙ ΕΝΩ Η ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΝΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΤΑ ΕΣΒΗΝΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ. ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ, ΑΠΛΑ ΘΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΕΩΣ ΚΑΙ ΜΗΝΕΣ Η ΘΑ «ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ» Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ.ΠΡΟΤΑΣΗΠροτείνεται να τροποποιηθεί η διάταξη αυτή, παρέχοντας την αντίστοιχη εξουσιοδότηση στον προϊστάμενο της αρχής που το όργανο της βεβαίωσε το διοικητικό πρόστιμο που συνήθως είναι η ΕΛ.ΑΣ. ΒΕΒΑΙΩΣ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ και θα διατίθεται για τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων. Όμοια διαδικασία ακολουθείται π.χ. για τις παραβάσεις του Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας, ήτοι νομοθέτημα που αρμόδιο για τη θέσπιση του είναι το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, ενώ για την εφαρμογή του το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Αν για λόγους άλλους, η αρχική υπό διαβούλευση διάταξη θα πρέπει να διατηρηθεί, τότε στην περίπτωση αυτή να ορίζεται ο μέγιστος χρόνος των είκοσι (20) ημερών για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιβολής του διοικητικού προστίμου από τον αρμόδιο Δήμαρχο, με ταυτόχρονη υποχρέωση κοινοποίηση της σχετικής απόφασης στην Υπηρεσία που βεβαιώνει την παράβαση, καθώς επίσης και ανάρτηση αυτής στο πρόγραμμα Δι@ύγεια.
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου και του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος.
Σωστές οι κυρώσεις σε ιδιοκτήτες ανεύθυνους όμως πρέπει να επιβάλλονται κυρώσεις και στους δήμους δημάρχους αντιδήμαρχους για κάθε σκυλί και γατί που αφήνουν αστειρωτο και ανεμβολιαστο. Δεν είναι δυνατό να βλέπουμε συνέχεια στο φασεμπουκ σε όλη την Ελλάδα σκύλες που μόνιμα γενοβολανε και τους τα σκοτώνει ο κάθε τρελός και οι δήμοι να μένουν ατιμώρητοι.
1. Να μην υπάρχει πρόστιμο για τη στείρωση καθώς η στείρωση δεν θα πρέπει να είναι υποχρεωτική.
2. Για τη μη ύπαρξη ενημερωμένου διαβατηρίου να μην υπάρχει πρόστιμο καθώς το διαβατήριο είναι απαραίτητο ΜΟΝΟ για να μπορεί να ταξιδέψει κάποιο ζώο. Αντ’ αυτού να μην επιτρέπεται στο ζώο να ταξιδέψει.
3. Να μην υπάρχει πρόστιμο για μη κατοχή ενημερωμένου διαβατηρίου του κυνηγετικού σκύλου σε οποιαδήποτε μετακίνηση του ζώου καθώς το διαβατήριο του σκύλου είναι απαραίτητο μόνο εάν χρειαστεί να ταξιδέψει το ζώο στο εξωτερικό. Οποιαδήποτε διοικητικό πρόστιμο για τον αναφερόμενο λόγο αποτελεί σαφέστατη και «ρατσιστικού» τύπου διάκριση μεταξύ κυνηγών και όλων των άλλων κατόχων σκύλων στη χώρα μας.
Παράλειψη στείρωσης σκύλου ή γάτας: Να μην υπάρχει πρόστιμο για τη στείρωση καθώς η στείρωση δεν θα πρέπει να είναι υποχρεωτική.
Μη ύπαρξη ενημερωμένου διαβατηρίου: Να μην υπάρχει πρόστιμο καθώς το διαβατήριο είναι απαραίτητο ΜΟΝΟ για να μπορεί να ταξιδέψει κάποιο ζώο. Αντ’ αυτού να μην επιτρέπεται στο ζώο να ταξιδέψει.
Μη κατοχή ενημερωμένου διαβατηρίου του κυνηγετικού σκύλου σε οποιαδήποτε μετακίνηση του ζώου : Το διαβατήριο του σκύλου είναι απαραίτητο μόνο εάν χρειαστεί να ταξιδέψει το ζώο στο εξωτερικό. Οποιαδήποτε διοικητικό πρόστιμο για τον αναφερόμενο λόγο αποτελεί σαφέστατη και «ρατσιστικού» τύπου διάκριση μεταξύ κυνηγών και όλων των άλλων κατόχων σκύλων στη χώρα μας.
Παράλειψη στείρωσης σκύλου ή γάτας: Να μην υπάρχει πρόστιμο για τη στείρωση καθώς η στείρωση δεν θα πρέπει να είναι υποχρεωτική.
Μη ύπαρξη ενημερωμένου διαβατηρίου: Να μην υπάρχει πρόστιμο καθώς το διαβατήριο είναι απαραίτητο ΜΟΝΟ για να μπορεί να ταξιδέψει κάποιο ζώο. Αντ’ αυτού να μην επιτρέπεται στο ζώο να ταξιδέψει.
Μη κατοχή ενημερωμένου διαβατηρίου του κυνηγετικού σκύλου σε οποιαδήποτε μετακίνηση του ζώου : Το διαβατήριο του σκύλου είναι απαραίτητο μόνο εάν χρειαστεί να ταξιδέψει το ζώο στο εξωτερικό. Οποιαδήποτε διοικητικό πρόστιμο για τον αναφερόμενο λόγο αποτελεί σαφέστατη και «ρατσιστικού» τύπου διάκριση μεταξύ κυνηγών και όλων των άλλων κατόχων σκύλων στη χώρα μας.
Παράλειψη στείρωσης σκύλου ή γάτας: Να μην υπάρχει πρόστιμο για τη στείρωση καθώς η στείρωση δεν θα πρέπει να είναι υποχρεωτική.
Μη ύπαρξη ενημερωμένου διαβατηρίου: Να μην υπάρχει πρόστιμο καθώς το διαβατήριο είναι απαραίτητο ΜΟΝΟ για να μπορεί να ταξιδέψει κάποιο ζώο. Αντ’ αυτού να μην επιτρέπεται στο ζώο να ταξιδέψει.
Μη κατοχή ενημερωμένου διαβατηρίου του κυνηγετικού σκύλου σε οποιαδήποτε μετακίνηση του ζώου : Το διαβατήριο του σκύλου είναι απαραίτητο μόνο εάν χρειαστεί να ταξιδέψει το ζώο στο εξωτερικό. Οποιαδήποτε διοικητικό πρόστιμο για τον αναφερόμενο λόγο αποτελεί σαφέστατη και «ρατσιστικού» τύπου διάκριση μεταξύ κυνηγών και όλων των άλλων κατόχων σκύλων στη χώρα μας.
1. Να μην υπάρχει πρόστιμο για τη στείρωση καθώς η στείρωση δεν θα πρέπει να είναι υποχρεωτική.
2. Για τη μη ύπαρξη ενημερωμένου διαβατηρίου να μην υπάρχει πρόστιμο καθώς το διαβατήριο είναι απαραίτητο ΜΟΝΟ για να μπορεί να ταξιδέψει κάποιο ζώο. Αντ’ αυτού να μην επιτρέπεται στο ζώο να ταξιδέψει.
3. Να μην υπάρχει πρόστιμο για μη κατοχή ενημερωμένου διαβατηρίου του κυνηγετικού σκύλου σε οποιαδήποτε μετακίνηση του ζώου καθώς το διαβατήριο του σκύλου είναι απαραίτητο μόνο εάν χρειαστεί να ταξιδέψει το ζώο στο εξωτερικό. Οποιαδήποτε διοικητικό πρόστιμο για τον αναφερόμενο λόγο αποτελεί σαφέστατη και «ρατσιστικού» τύπου διάκριση μεταξύ κυνηγών και όλων των άλλων κατόχων σκύλων στη χώρα μας.
Αναρωτιέμαι κάθε φορά ποιοι νομικοί εγκρίνουν αυτά τα άρθρα στα νομοσχέδια. Καταρχήν τα πρόστιμα είναι υπέρογκα, και οι Έλληνες Πολίτες δεν μπορούν να τα αποπληρώσουν, ενώ δεν υπάρχει αναλογικότητα ποινής και παράβασης. Αντί να υπάρχει αστυνόμευση για τήρηση των μέτρων και να επιβάλλονται λογικά πρόστιμα των 100 €, έως 5.000 € το ανώτερα για τις βαρύτατες παραβάσεις, αυτές κυμαίνονται από 300 € έως 50.000 €. Παρατηρώ επιπλέον και τα εξής:
1)Δεν υπάρχουν διοικητικές κυρώσεις για τις περιπτώσεις που δεσποζόμενοι σκύλοι ή άλλα δεσποζόμενα ζώα φόνευσαν μικρά παιδιά ή προκάλεσαν βαρύτατο τραυματισμό σε πολίτες. Όπως λοιπόν βάζετε 30.000 έως 50.000 € πρόστιμο σε περίπτωση φόνευσης ζώου ή κακοποίησή του, το αντίστοιχο πρόστιμο να βάζετε και στον ιδιοκτήτη του δεσποζόμενου σκύλου ως διοικητική κύρωση. Για να γνωρίζει και ο ιδιοκτήτης, ότι εάν σκοτώσει άνθρωπο το σκυλί του, ή τον τραυματίσει βαριά θα έχει και διοικητική κύρωση. Έτσι δεν θα μαθαίνει το σκυλί ή τα σκυλιά του να είναι άγρια απέναντι σε ανθρώπους, ή εάν είναι να μην τα κυκλοφορεί, χωρίς τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Είναι απαράδεκτο η πολιτεία να ΘΕΣΠΙΖΕΙ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ κυρώσεις μόνο σ’ αυτούς που κακοποιούν τα ζώα και όχι και στους ιδιοκτήτες των ζώων που κακοποίησαν πολίτες. Εάν υπάρχει η στοιχειώδης σοβαρότητα, θα πρέπει να προστεθεί.
Έτσι στο άρθρο 22 περ. 42 θα πρέπει να προστεθεί η εξής παράγραφος: «Οι ανωτέρω διοικητικές ποινές θα καταλογίζονται και στον κάτοχο δεσποζόμενου ζώου που φόνευσε ή προκάλεσε επικίνδυνες σωματικές βλάβες σε άνθρωπο, λόγω αμελούς επιτήρησής του».
Εάν έχετε την στοιχειώδη νομική συγκρότηση, αίσθημα δικαίου, δεν πρέπει ν’ αφήσετε απροστάτευτους τους πολίτες από τους αμελείς ιδιοκτήτες ζώων.
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου και του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος.
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου ΚΑΙ του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος. Επίσης, να πρέπει αυτός να αποδείξει γιατί παραμελεί ή αμελεί ή παραβιάζει τα καθήκοντα που του έχουν ανατεθεί και όχι να πέφτει το βάρος στον καταγγέλοντα, αν έχει βάσιμους λόγους για την καταγγελία. Επιτέλους, η κακοποίηση σε οποιαδήποτε μορφή της, πρέπει να πατάσσεται στην πηγή της και να μην θυματοποιεί περαιτέρω το θύμα, αφήνοντας τον δράστη ανέλεγκτο να δρα, μέχρι να αποδείξει το θύμα «ότι δεν είναι ελέφαντας»!
Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του Δημάρχου ΚΑΙ του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί τα καθήκοντά του για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων, ή τα εκτελεί κατά τρόπο αντίθετο από αυτόν που υπαγορεύει ο Νόμος. Επίσης, να πρέπει αυτός να αποδείξει γιατί παραμελεί ή αμελεί ή παραβιάζει τα καθήκοντα που του έχουν ανατεθεί και όχι να πέφτει το βάρος στον καταγγέλοντα, αν έχει βάσιμους λόγους για την καταγγελία. Επιτέλους, η κακοποίηση σε οποιαδήποτε μορφή της, πρέπει να πατάσσεται στην πηγή της και να μην θυματοποιεί περαιτέρω το θύμα, αφήνοντας τον δράστη ανέλεγκτο να δρα, μέχρι να αποδείξει το θύμα «ότι δεν είναι ελέφαντας»!
Στηριζω τις θεσεις της ΠΦΠΟ