Άρθρο 5 Υποχρεώσεις ιδιοκτήτη δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς

1. Ο ιδιοκτήτης δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς υποχρεούται:
(α) Με την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 6, να στειρώσει το δεσποζόμενο ζώο συντροφιάς του, εφόσον είναι σκύλος ή γάτα, εντός έξι (6) μηνών από την απόκτησή του εφόσον το ζώο είναι άνω του ενός (1) έτους. Σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η στείρωση λαμβάνει χώρα μέσα στους έξι (6) πρώτους μήνες από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους. H προθεσμία των προηγούμενων εδαφίων μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τη φυλή του ζώου και άλλα ειδικά χαρακτηριστικά του, μετά από εμπεριστατωμένη γνωμάτευση κτηνιάτρου. Κατ’ εξαίρεση, η στείρωση δεν είναι υποχρεωτική για υπερήλικα και ασθενή ζώα μετά από εμπεριστατωμένη γνωμάτευση κτηνιάτρου.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης ζώου δεν στειρώσει το ζώο συντροφιάς του, επιβάλλεται το πρόστιμο του άρθρου 22 και χορηγείται στον ιδιοκτήτη τρίμηνη προθεσμία για να προβεί στη στείρωση. Σε περίπτωση που και αυτή η προθεσμία παρέλθει άπρακτη, επιβάλλεται εκ νέου το πρόστιμο.
Η υποχρέωση του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς άρχεται από την 1η.9.2023. Τα πρόστιμα του άρθρου 22 για την παράβαση της ως άνω υποχρέωσης επιβάλλονται από την 1η.9.2024.
(β) Να σημάνει και να καταγράψει το ζώο του στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς, εφόσον αυτό είναι σκύλος ή γάτα, πριν το ζώο εγκαταλείψει τον τόπο γέννησής του και οπωσδήποτε εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από τη γέννηση αυτού και σε κάθε άλλη περίπτωση απόκτησης, εντός της προθεσμίας της παρ. 12 του άρθρου 4.
(γ) Να τηρεί τις προθεσμίες της παρ. 12 του άρθρου 4 για την ενημέρωση του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς σε κάθε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη καταχώρισης ή μεταβολής στοιχείων που αφορούν τον ίδιο ή το ζώο συντροφιάς του, εφόσον αυτό είναι σκύλος ή γάτα.
(δ) Να τηρεί τους κανόνες ευζωίας του ζώου και να μεριμνά για τον ετήσιο εμβολιασμό του ζώου, εφόσον αυτός προβλέπεται, και την κτηνιατρική εξέτασή του, η οποία αποδεικνύεται από το βιβλιάριο υγείας και το διαβατήριο του ζώου, εφόσον διαθέτει.
(ε) Να μεριμνά για την αναγκαία κτηνιατρική περίθαλψη του ζώου συντροφιάς, την εξασφάλιση άνετου, υγιεινού και κατάλληλου καταλύματος, προσαρμοσμένου στον φυσικό τρόπο διαβίωσης του ζώου, το οποίο να του επιτρέπει να βρίσκεται στη φυσική του στάση, χωρίς να εμποδίζονται οι φυσικές του κινήσεις και η δυνατότητα για πραγματοποίηση της απαραίτητης για την υγεία και την ευζωία του άσκησης.
(στ) Να εφοδιάζεται με το διαβατήριο του ζώου του εάν πρόκειται να ταξιδέψει με αυτό στο εξωτερικό και να μεριμνά για την ενημέρωσή του σε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων του ιδιοκτήτη ή του ζώου.
(ζ) Να μην εγκαταλείπει το ζώο συντροφιάς του. Ειδικά για τους σκύλους και τις γάτες, σε περίπτωση που επιθυμεί να τα αποχωριστεί, υποχρεούται να γνωστοποιεί την πρόθεσή του αυτή στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου του τόπου της μόνιμης κατοικίας του προκειμένου, με μέριμνα του δήμου, να αναρτηθεί προς υιοθεσία στην Πανελλήνια Πλατφόρμα Υιοθεσίας Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριάντα (30) ημερών. Ακολούθως, και εφόσον δεν βρεθεί νέος ιδιοκτήτης, το παραδίδει αποκλειστικά στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου αυτού με την υπογραφή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης και καταβολή ποσού τριακόσιων (300) ευρώ για την παράδοση, εφόσον είναι σκύλος, ή εκατό (100) ευρώ, εφόσον είναι γάτα. Ο πιστοποιημένος υπάλληλος του δήμου μεριμνά άμεσα για την ενημέρωση του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς ως προς τη μεταβολή αυτή και την καταγραφή του ζώου ως αδέσποτου με προσωρινό ιδιοκτήτη τον δήμο. Ιδιόκτητης που εγκαταλείπει το ζώο συντροφιάς του στερείται της δυνατότητας απόκτησης άλλου ζώου συντροφιάς για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών.
(η) Να μεριμνά για τον άμεσο καθαρισμό του περιβάλλοντος από τα περιττώματα του ζώου συντροφιάς εκτός αν πρόκειται για σκύλο βοήθειας, έρευνας και διάσωσης κατά τη διάρκεια άσκησης των καθηκόντων του, σκύλο στη διάρκεια του κυνηγιού ή σκύλο φύλαξης ποιμνίων κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των καθηκόντων τους.
(θ) Να μεριμνά ώστε να καλύπτονται οι ελάχιστες ανάγκες του ζώου και το ζώο να έχει επαρκή επαφή με τον ίδιο ή άλλο άνθρωπο, ώστε να μην ζει σε κατάσταση μοναξιάς και να διατηρείται η ψυχική του υγεία, καθώς και για την εκπαίδευσή του, όταν απαιτείται.
(ι) Να μην κόβει τα αυτιά ή την ουρά του ζώου, εκτός αν συντρέχει ιατρικός λόγος. Επιτρέπεται η πρακτική κοπής μικρού τμήματος του ενός αυτιού γάτας από κτηνίατρο μετά από επέμβαση στείρωσης.
(ια) Σε κάθε περίπτωση να διασφαλίζει ότι το ζώο συντροφιάς απολαμβάνει τις πέντε ελευθερίες του που ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 2.
2. Ο ιδιοκτήτης δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς ευθύνεται για οποιαδήποτε βλάβη ή ζημιά, προκαλείται από το ζώο, σύμφωνα με το άρθρο 924 του Αστικού Κώδικα (π.δ. 456/1984 Α’ 164). Για τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς, η αντίστοιχη αστική και ποινική ευθύνη βαρύνει τον οικείο δήμο, εφόσον αυτός δεν έχει συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του από τον παρόντα νόμο και ιδίως αν δεν έχει σημάνει και στειρώσει τα ζώα αυτά ή τον προσωρινό ιδιοκτήτη, εκτός εάν καταβληθεί αστική αποζημίωση για την προκληθείσα βλάβη ή ζημία από άλλο φορέα, όπως ασφαλιστική εταιρεία.
3. Εκτός από τις υποχρεώσεις των παρ. 1 και 2, ο ιδιοκτήτης σκύλου επιπλέον:
(α) Μεριμνά να γίνεται ο περίπατος του σκύλου πάντα με συνοδό.
(β) Οφείλει να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να μην εξέρχεται ελεύθερα ο σκύλος του από τον χώρο της ιδιοκτησίας του και εισέρχεται σε χώρους άλλων ιδιοκτησιών ή σε κοινόχρηστους χώρους.
(γ) Για την αποφυγή ατυχημάτων, υποχρεούται κατά τη διάρκεια του περιπάτου να κρατάει τον σκύλο του δεμένο με λουρί και να βρίσκεται σε μικρή απόσταση από αυτόν. Η ίδια υποχρέωση ισχύει και για οποιονδήποτε συνοδό του ζώου, πέραν του ιδιοκτήτη του. Η υποχρέωση αυτή δεν ισχύει για την κίνηση του σκύλου εντός πάρκων ζώων.
(δ) Οφείλει να φροντίζει να μη μένει μόνιμα δεμένος ο σκύλος του εντός της ιδιοκτησίας του, ακόμα και αν η αλυσίδα ή το σκοινί είναι μακρύ. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον η ιδιοκτησία δεν έχει περίφραξη, επιτρέπεται η χρήση υπόγειου ηλεκτρονικού φράχτη.
(ε) Εφόσον ο σκύλος διαμένει μόνιμα στην αυλή ή σε άλλο εξωτερικό χώρο, οφείλει να παρέχει κατάλυμα για ανάπαυση το οποίο να είναι δροσερό και σκιασμένο το καλοκαίρι και επαρκώς προστατευμένο από το κρύο και τον αέρα το χειμώνα. Το κατάλυμα για ανάπαυση πρέπει να προστατεύεται από τη βροχή, το χιόνι και τα λιμνάζοντα ύδατα. Εφόσον ο σκύλος διαμένει σε εξωτερικό χώρο, ο χώρος αυτός πρέπει να καθαρίζεται τακτικά.
(στ) Οφείλει να μεριμνά ώστε ο σκύλος να έχει ικανή πρόσβαση σε χώρο της αυλής ή σε άλλο εξωτερικό χώρο τέτοιο ώστε ο σκύλος να έχει τη δυνατότητα κίνησης και άσκησης ανάλογης με τη φυλή και την ηλικία του.
4. Εκτός από τις υποχρεώσεις των παρ. 1 και 2, ο ιδιοκτήτης γάτας οφείλει επιπλέον να μεριμνά, ώστε αυτή να μην διαβιεί σε κλουβί.
5. Απαγορεύεται η αφαίρεση του μέσου ηλεκτρονικής σήμανσης από τον ιδιοκτήτη του ζώου συντροφιάς ή από άλλο πρόσωπο ή από κτηνίατρο, χωρίς κτηνιατρική γνωμάτευση που βεβαιώνει την αναγκαιότητα της αφαίρεσης και εντολή αρμόδιου εισαγγελέα. Σε κάθε επίσκεψη επαναληπτικού εμβολιασμού στον κτηνίατρο, ελέγχεται η λειτουργία του μέσου ηλεκτρονικής σήμανσης και, εφόσον έχει παύσει να λειτουργεί, τοποθετείται νέο.
6. Ο ιδιοκτήτης κυνηγετικού σκύλου, κατά τη διάρκεια του κυνηγιού ή σε κάθε άλλη μετακίνησή του μαζί με τον σκύλο του για τον σκοπό αυτό, υποχρεούται να φέρει μαζί του το διαβατήριο του σκύλου του. Οι υποχρεώσεις των περ. α’, β’ και γ’ της παρ. 3 δεν ισχύουν για τους σκύλους βοηθείας, καθώς και για τους σκύλους φύλαξης ποιμνίων, τους κυνηγετικούς σκύλους και τους σκύλους έρευνας και διάσωσης κατά τη διάρκεια της φύλαξης του ποιμνίου, του κυνηγιού, της εκπαίδευσης και της έρευνας και διάσωσης, αντίστοιχα.
7. Αφαιρείται η άδεια κυνηγιού από κυνηγό, του οποίου ο σκύλος που χρησιμοποιείται στο κυνήγι δεν έχει σημανθεί και καταχωρηθεί στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς. Ομοίως, η άδεια κυνηγιού αφαιρείται αν ο κυνηγός έχει εγκαταλείψει ζώα που βρίσκονται στην κατοχή του ή στην ιδιοκτησία του ή άμεσους απογόνους αυτών. Τα μέσα μεταφοράς του κυνηγετικού σκύλου πρέπει να είναι κατάλληλα, με επαρκή χώρο, φωτισμό και αερισμό και να ικανοποιούν τις φυσιολογικές ανάγκες του ζώου.
8. Πέραν των περιοχών που καθορίζονται με τη διαδικασία του άρθρου 57 του ν. 2637/1998 (Α` 200) ως ελεγχόμενες κυνηγετικές περιοχές, επιτρέπεται να καθορίζονται και λοιποί περιορισμένοι χώροι εκγύμνασης σκύλων, καθώς και να διεξάγονται αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων δεικτών σε αυτούς.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:13 | Φραγκουλοπουλος Ευαγγελος

    Αγαπητοί κύριοι Η στείρωση των δεσποζόμενων σκύλων κ γατών συντροφιάς χωρίς ιατρική ένδειξη αποτελεί ακρωτηριασμό. Σαν ειδικός γιατρός ενδοκρινολόγος σας λεω ότι ένα σκυλί που θα χασει τις ορμόνες του λόγω ευνουχισμού δεν θα αναπτύξει ποτε μεγάλη οστική πυκνότητα. Ο κίνδυνος καταγμάτων κ καρκίνου των οστών θα είναι πολύ αυξημένος. Επίσης ένα ζωο που χάνει τις γενετήσιες ορμόνες του κινδυνευει από παχυσαρκία διαβήτη υποθυρεοειδισμό κ άλλες νόσους που νομίζω σας είναι γνωστές . Η αλλαγές στην ψυχολογία του θα είναι δεδομένες. Επιπλέον η ανάπτυξη καθαρόαιμων φυλων θα μηδενισθεί αν αφεθεί σε 2-3 εκτροφείς κ μόνος.Εφοσον το σκυλί είναι καταχωρημένο σε μητρώα κ με πεντιγκρι ο κίνδυνος αδέσποτων από αυτά τα σκυλιά είναι μηδενικός. Συμφωνω με την στείρωση των αδέσποτων . Η πράξη του ευνουχισμού θα δημιουργήσει πολλές παράνομες ενέργειες με εγγραφές σκύλων σε χώρες του εξωτερικού κ θα δημιουργήσει αρνητικά σχόλια στην Ευρώπη .

  • 10 Μαΐου 2021, 11:05 | Χριστίνα

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενων ζώων !!!

  • 10 Μαΐου 2021, 11:01 | Παπαδάκη Αργυρώ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

    Νόμους θεσπίζει και θέτει κάποιος ο οποίος είναι σχετικός με το θέμα και όχι άσχετος.
    Θα έπρεπε να βάλετε μάθημα κυνοφιλίας στα σχολεία δύο ώρες την εβδομάδα και μετά να υποστηρίζετε τέτοιους νόμους…παιδεία μας λείπει!
    Έχετε δει πολλά σκυλιά καθαρόαιμα με pedigree να γίνονται αδεσποτα;;;;
    Όχι………
    Αδέσποτα γίνονται τα σκυλιά των εκτροφέων της πίσω αυλής, των κουταβεμπορων.
    Αυτούς πρέπει να κυνηγήσετε και όχι αυτούς που πασχίζουν για την συνέχιση των φυλών και την σωστή τους διαβίωση μαζί μας

  • 10 Μαΐου 2021, 11:12 | Παναγιωτης

    Δεν στειρωνω την οικογένεια μου.και δεύτερον ακούω μόνο τους ειδικούς και τους επιστήμονες.οποιαδηποτε άλλη γνώμη μου είναι παντελώς αδιάφορη

  • 10 Μαΐου 2021, 11:37 | Παναγιωτης

    Δεν στειρωνω την οικογένεια μου.και δεύτερον ακούω μόνο τους ειδικούς και τους επιστήμονες.οποιαδηποτε άλλη γνώμη μου είναι παντελώς αδιάφορη.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:20 | Αθυριδης Ιωαννης

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική στείρωση

  • 10 Μαΐου 2021, 11:38 | Λαμπρος

    Διαφωνώ κάθετα με την υποχρεωτική στείρωση του σκύλου μου. Ως ιδιοκτήτης είμαι υπεύθυνος για το σκύλο μου, και αναλαμβάνω τις ευθύνες μου. Δε βλέπω τι προσφέρει η υποχρεωτική στείρωση. Αν εγώ ως ιδιοκτήτης εγκαταλείψω το σκύλο, να βρεθώ από το τσιπ και να πληρώσω. Αν ο σκύλος μου φύγει και βρεθεί, πάλι το ίδιο ισχύει. Αν ο σκύλος μου φύγει και συνευρεθεί με άλλα αδέσποτα, τότε δεν υπάρχει κίνδυνος αναπαραγωγής, εφόσον τα αδέσποτα είναι στειρωμένα. Η στείρωση έχει λοιπόν έννοια για τα αδέσποτα, και το βάρος πέφτει στη τοπική αυτοδιοίκηση. Απλά το κράτος με την ευρύτερη έννοια, δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του, και ζητά από τους ιδιοκτήτες να στειρώσουν τα κατοικίδια τους, που για πολλούς είναι μέλη της οικογένειας. Η συγκεκριμένη παράγραφος του άρθρου 5, δείχνει ευθυνοφοβία, από τη μεριά του κράτους. Επίσης είναι παράλογο στο ίδιο άρθρο να είναι υποχρεωτική η στείρωση, και ταυτοχρόνως να απαγορεύεται ο ακρωτηριασμός αυτιών και ουράς. Αν δεν φύγει η υποχρεωτική στείρωση από το άρθρο, πιστεύω ότι πολλοί είναι αυτοί που θα προτιμήσουν να ελευθερώσουν το ζώο τους από το να το στειρώσουν.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:29 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΣΤΕΙΡΩΣΗ: ΑΝ ΔΕΝ ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΣ ΑΡΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΠΡΙΝ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΦΙΛΟΖΩΙΚΕΣ, ΤΩΡΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΡΉΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ. ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ ΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:02 | Αλέξανδρος Παλαιολόγος

    ΔΙΑΦΩΝΩ με την υποχρεωτική στείρωση των κατοικίδιων σκύλων μου γιατί είναι ξεκάθαρα ένας αναίτιος ακρωτηριασμός κάποιου «μέλους» της οικογένειάς μας εφόσον δεν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας του ζώου.
    Φροντίζω κι εποπτεύω τα ζώα μου εδώ και δεκάδες χρόνια χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:53 | Παπαδάκη Αργυρώ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

    Νόμους θεσπίζει και θέτει κάποιος ο οποίος είναι σχετικός με το θέμα και όχι άσχετος.
    Θα έπρεπε να βάλετε μάθημα κυνοφιλίας στα σχολεία δύο ώρες την εβδομάδα και μετά να υποστηρίζετε τέτοιους νόμους…παιδεία μας λείπει!
    Έχετε δει πολλά σκυλιά καθαρόαιμα με pedigree να γίνονται αδεσποτα;;;;
    Όχι………
    Αδέσποτα γίνονται τα σκυλιά των εκτροφέων της πίσω αυλής, των κουταβεμπορων.
    Αυτούς πρέπει να κυνηγήσετε και όχι αυτούς που πασχίζουν για την συνέχιση των φυλών και την σωστή τους διαβίωση μαζί μας.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:33 | Γιώτα

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:00 | ΧΑΤΖΗΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Α) Η απόφαση της στείρωσης του ζώου συντροφιάς, είναι αναφαίρετο δικαίωμα αποκλειστικά και μόνο του ιδιοκτήτη του και συνταγματικά κατοχυρωμένο . Ειδικότερα στα δεσποζώμενα και ηλεκτρονικά ταυτοποιημένα ζώα συντροφιάς, δεν συντρέχει κανένας λόγος υποχρεωτικής στείρωσης, αφού τα στοιχεία του ιδιοκτήτη και του κατοικίδιου είναι γνωστά στο αρχείο του υπουργείου και δεν υπάρχει σχεδόν καμία πιθανότητα γέννησης αδέσποτων ζώων για ευνόητους λόγους. Αιτούμαστε την εξαίρεση από την υποχρεωτική στείρωση όλων των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς, καθαρόαιμες φυλές, αυτόχθονες Ελληνικές φυλές, σκύλων εργασίας κλπ.
    -ΟΧΙ στην υποχρεωτική «οριζόντια στείρωση» όλων των δεσποζόμενων σκύλων, διότι είναι αντισυνταγματική, επιστημονικά ανεπίτρεπτη, αντίθετη με το σεβασμό, την ευζωία και τα διεθνή αναγνωρισμένα δικαιώματα των ζώων και είναι αναφαίρετο δικαίωμα βάση συντάγματος του ιδιοκτήτη τους, να αποφασίζει αποκλειστικά και μόνο αυτός αν θα στειρώσει το ζώο του για λόγους υγείας ή ανεπιθύμητων γεννών, αφού εγκρίνει τη χειρουργική επέμβαση ο κτηνίατρος.

    Β) Οι υποχρεώσεις και οι πειθαρχικές ποινές σε αυτό το νομοσχέδιο, μας κάνουν επίσης να αναρωτιόμαστε, γιατί να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση και διαφορετικές τιμωρίες σε περίπτωση παραβάσεων , στους κυνηγετικούς σκύλους και κατ επέκταση στους κυνηγούς ιδιοκτήτες σκύλων και μάλιστα με επιπτώσεις και στην άδεια κυνηγίου. Κάτι το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το θέμα της ευζωίας των αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων και διαχωρίζει τα ζώα, τα δικαιώματά τους και τους ιδιοκτήτες τους, ανάλογα με την ιδιότητά τους και τη φύση τους. Άρα για όλους τους σκύλους και τους ιδιοκτήτες τους, απαιτούμε να ισχύουν ακριβώς τα ίδια μέτρα, όπως αρμόζει στο Σύνταγμα και τη Δημοκρατία . Οι κυνηγοί είναι κατά συντριπτικό ποσοστό οι κυναγωγοί – ιδιοκτήτες σκύλων, οι οποίοι τίθενται καθημερινά σε ελέγχους για ηλεκτρονική ταυτοποίηση και βιβλιάριων υγείας των ζώων τους, διότι είναι άμεσα εκτεθειμένοι σε ελέγχους των αρμόδιων υπηρεσιών κατά τη διαδρομή προς και από τους κυνηγότοπους. Οπότε αν πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη σημασία στους ελέγχους, αυτοί είναι οι ιδιοκτήτες άλλων ζώων, διαφορετικής φύσης.

    Γ) Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4361/ 13-12-2017 έχουμε της εξής απόφαση:
    2. Επιτρέπεται η διεξαγωγή Αγώνων Κυνηγετικών Ικα-νοτήτων (Α.Κ.Ι.) σκύλων δεικτών και ιχνηλατών σε ζώνες εκγύμνασης σκύλων (ΖΕΣ) ως ακολούθως:2.1 Αγώνες Κυνηγετικών σκύλων δεικτών. Σε περιορισμένες εκτάσεις που καθορίζονται από τις δασικές Αρχές, από 1ης Αυγούστου μέχρι 31ης Μαρτίου του επομένου έτους, για την πεδινή πέρδικα (Perdix perdix), την πετροπέρδικα (Alectoris graeca), τη νησιώτικη πέρδικα (Alectoris chukar), το φασιανό (Phasianus colchicus), το ευρωπαϊκό ορτύκι (Coturnix coturnix coturnix), και τη μπεκάτσα (Scolopax rusticοla).Επιτρέπεται, αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των Α.Κ.Ι., η ειδική απελευθέρωση περιορισμένου αριθμού εκτρεφόμενων ατόμων πεδινής, ορεινής και νησιώτικης πέρδικας, φασιανού και ευρωπαϊκού ορτυκιού με την προϋπόθεση ότι στους βιότοπους αυτούς και σε ακτίνα τριών χιλιομέτρων δεν υπάρχουν φυσικοί επιδημητικοί πληθυσμοί αυτών των ειδών ορνιθόμορφων και ότι τα πτηνά αυτά στο βαθμό που είναι εφικτό, θα απομακρύνονται από τους διοργανωτές των Α.Κ.Ι., μετά τη λήξη των αγώνων, έτσι ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα υβριδισμού ή η πιθανότητα μεταφοράς παθογόνων οργανισμών.
    Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται και αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων επαναφοράς, έρευνας και νερού (Ριτρίβερ. Σπάνιελ κ.α.)
    Άρα θα πρέπει στο νομοσχέδιο να συμπεριληφθούν εκτός από τους δείκτες και οι ιχνηλάτες, λαγωνικοί, επαναφοράς, έρευνας και νερού σκύλοι.

    «Ερασιτέχνης Εκτροφέας»: το φυσικό πρόσωπο που εκτρέφει ερασιτεχνικά, όχι κατ΄ επάγγελμα και με σκοπό το κέρδος, σκύλους ή γάτες για τη διατήρηση των αναγνωρισμένων Ελληνικών ή μη φυλών των ζώων αυτών και είναι εγγεγραμμένος στο Μητρώο Επαγγελματιών και Ερασιτεχνών Εκτροφέων του ΕΜΣΖ. Ο ερασιτέχνης εκτροφέας λαμβάνει για την εκτροφή και την αναπαραγωγή άδεια από Επιτροπή που θα οριστεί. Ερασιτεχνική εκτροφή/αναπαραγωγή θεωρείται η πραγματοποίηση μέχρι δύο (2) τοκετών ανά έτος, από έως δύο (2) θηλυκούς σκύλους ή γάτες από εκείνους που έχει στην ιδιοκτησία του το ίδιο πρόσωπο, εφόσον αυτό έχει «Κατοχυρωμένη
    Επωνυμία Εκτροφείου» από τη Διεθνή Κυνολογική Ομοσπονδία (FCI) και τα ζώα αυτά διαθέτουν Γενεαλογικό χάρτη (Pedigree) ο οποίος έχει εκδοθεί από τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος ή από άλλον όμιλο που είναι αναγνωρισμένος από τη Διεθνή Κυνολογική Ομοσπονδία (FCI) ή ανήκουν σε αναγνωρισμένες αυτόχθονες Ελληνικές φυλές.

    10) Άρθρο 33
    Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
    Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:10 | ΑΓΑΠΗ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

    «Ο πολιτισμός ενός λαού φαίνεται από τον τρόπο που οι άνθρωπο συμπεριφέρονται στα ζώα»
    Αυτή η φράση τα λέει όλα, στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλές εγκαταλείψεις καθημερινά που οδηγούν στον βασανισμό και την κακοποίηση. Ο αριθμός των αδέσποτων στην Ελλάδα αγγίζει τα τρία εκατομμύρια, ίσως και να τον υπερβαίνει. Ο κυρίως λόγος είναι η μη υποχρεωτική στείρωση, έτσι ο καθένας που έχει ένα σκύλο πολύ πιθανό να τον ζευγαρώσει, έτσι δημιουργούνται κουτάβια που πολλές φορές καταλήγουν στο δρόμο. Συνεπώς το ποσοστό των αδέσποτων προέρχεται κατά κύριο λόγο από δεσποζόμενα ζώα τα οποία εγκαταλείφθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους. Έτσι η στείρωση είναι μονόδρομος στο να μειωθεί ο αριθμός των αδέσποτων ζώων και να γίνει η αρχή για να σταματήσει η εκμετάλλευση για κέρδος από άτομα που ζευγαρώνουν σκυλιά στις αυλές τους και τα πουλάνε, αλλά και στον βασανισμό τους. Άμα μπορεί κάθε ευρωπαϊκή χώρα υιοθετώντας τα ανάλογα μέτρα να μην έχει αδέσποτα, έτσι μπορεί και η Ελλάδα με την ψήφιση παρόμοιων νομοσχεδίων.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:52 | Μαρία Παπαδήμου

    Ναι στην υποχρεωτική στείρωση. Είναι έγκλημα αυτό που βλέπουμε καθημερινά, τόσο με σκυλιά όσο και με τις γάτες. Παρατημένα κουτάβια και νεογέννητα γατάκια.

    Αλήθεια όλοι αυτοί που δεν επιθυμούν την στείρωση, αναλαμβάνουν και όλες τις συνέπειες?

  • 10 Μαΐου 2021, 11:00 | Θανάσης Δημητριάδης

    Ένα μεγάλο ΝΑΙ στην υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενων ζώων! Είναι η αιτία που έχουμε τόσα αδέσποτα!

  • 10 Μαΐου 2021, 11:38 | Κική Παπαδοπούλου

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενων ζώων.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:19 | Αναστασία Σερσέμη

    Όχι στην υποχρεωτική στείρωση όλων των δεσποζομενων ζώων συντροφιάς

  • 10 Μαΐου 2021, 11:45 | Αναστασία

    Διαφωνώ με τη στείρωση των ζώων συντροφιάς! Απαράδεκτο! Ναι για τα αδέσποτα που ειναι εκτεθειμένα! Δηλαδή τι θα πετύχετε με αυτό; Τον αφανισμό του είδους τους μέχρι να μην υπάρχουν πλέον ζώα συντροφιάς; Υπάρχει καλύτερος τρόπος! Υποχρεωτική ηλεκτρονική ταυτότητα από τη γέννηση τους (αφού έτσι κι αλλιώς υπάρχει δυνατότητα μεταβίβασης με ενημέρωση των στοιχείων του ιδιοκτήτη) και πρόστιμο σε όσους εγκατέλειψαν τα ζώα αυτά βρίσκοντάς τους από τις ταυτότητες των ζωών. Αυτό πρέπει να βρείτε τρόπο να το κάνετε υποχρεωτικό χωρίς κάποιος να μπορεί να το αποφύγει με την βοήθεια των κτηνιάτρων!

  • 10 Μαΐου 2021, 11:34 | κοκκαλης παναγιωτης

    τα ζώα μας είναι κομμάτι της οικογένειας δεν τα στειρωνουμε δεν τα καταστρέφουν

  • 10 Μαΐου 2021, 11:19 | Αντωνιου

    Θεωρώ εντελώς παράλογο και ακραίο ένα ζώο τσιπαρισμενο και δεσποζομενο που είναι ανα πασα στιγμή διαθέσιμο σε οποιαδήποτε έλεγχο τόσο αυτό όσο και ο ιδιοκτήτης του, να υποβληθεί σε στειρωση-ακρωτηριηασμό.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:48 | Γεωργία Χατζημήτρου

    ΝΑΙ στη στείρωση των δεσποζόμενων ζώων, καμία εξαίρεση ή αναβολή

  • 10 Μαΐου 2021, 11:00 | ΣΠΥΡΟΣ

    Όχι στην στείρωση των καθαροαιμων σκύλων ναι στην στείρωση των αδέσποτων. Είναι αδιανόητο αυτό που πάτε να κάνετε.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:31 | Δημήτρης

    Διαφωνώ κάθετα με τη στείρωση των δεσποζόμενων ζώων, είναι κάτι που δεν υπάρχει σε καμία χώρα της Ευρώπης, πρωτοτυπείτε με έναν απαράδεκτο τρόπο. Η πρότασή μου είναι, να πάρετε ως παράδειγμα τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες δεν κυκλοφορεί ούτε ένα αδέσποτο μέσα στις πόλεις, χωρίς υποχρεωτική στείρωση. Διότι, στην Ευρώπη προτείνουν την δημιουργία, υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων φιλοξενίας αδέσποτων, όπου εκεί μπορεί να υιοθετεί ο κάθε πολίτης που επιθυμεί ένα ζώο συντροφιάς. Όντας Έλληνας, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παίρνω το παράδειγμα του συνόλου στο οποίο ανήκουμε. Θεωρώ το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αντισυνταγματικό.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:12 | Νίκος Μιχαλόπουλος

    Λέμε ΟΧΙ στο απαράδεκτο μέτρο της υποχρεωτικής στείρωσης των αγαπημένων μας συντρόφων που ζουν ως μέλη των οικογενειών μας.
    Λέμε ΟΧΙ στον αναίτιο ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων όλων των σκύλων που έχουν peddigree και φέρουν την ειδική σήμανση microchip.
    Λέμε ΌΧΙ στην αρνητική πρωτιά της χώρας μας που θα εξαφανίσει τις προσπάθειες δεκαετιών των Ελλήνων κυνόφιλων και θα σημάνει τον αποκλεισμό της χώρας μας από κάθε κυναθλητική δραστηριότητα.
    Λέμε ΟΧΙ σε ένα τραγικό μέτρο το οποίο νομοτελειακά θα αφανίσει κάθε καθαρόαιμη φιλή σκύλου στη χώρα μας, αφανίζοντας με αυτόν τον τρόπο την κουλτούρα και την ιστορία αιώνων που κουβαλάνε τόσο οι γηγενής Ελληνικές φιλές όσο και όλες οι καθαρόαιμες φιλές σκύλων που τόσα χρόνια διατηρούν και εξελίσουν με κόπο και μεγάλο μεράκι οι Έλληνες κυνόφιλοι.
    Όλα τα παραπάνω σηματοδοτούν έναν κυνοφιλικό μεσαίωνα για την χώρα μας και καμία μα καμία θετική επίπτωση δεν θα έχουν στην αντιμετώπιση των αδέσποτων, απεναντίας θα δημιουργήσουν μια ροπή προς την παρανομία και στην εκμετάλλευση του σκύλου από διάφορους κουταβοπαραγωγούς.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:36 | Διαμαντής Σπηλιωτόπουλος

    Λυπούμαι πάρα πολύ για το νομοσχέδιο που βγήκε στη διαβούλευση, είναι απαράδεκτο να θέλετε να στειρώσουμε τούς σκύλους ιδιοκτησίας μας.
    Χωρίς εμπεριστατωμένες μελέτες από ειδικούς επιστήμονες, πως γίνεται να προβείτε σε τέτοιες αποφάσεις;
    Ξέρετε ότι η στείρωση είναι είδος ακρωτηριασμού του ζώου και επηρεάζει αρνητικά την συμπεριφορά του ζώου;(ιδίως εργασίας, έρευνας κλπ).
    Γιατί να στειρώσω το σκυλάκι μου που το έχω σαν παιδί μου, το έχω τσιπαρισμένο, με βιβλιάτιο υγείας και το προσέχω πιο πολύ και από τα παιδιά μου; γιατί να του αχρηστέψω την ζωή;
    Παρακαλώ πολύ να μην είστε απόλυτοι και να αποσύρετε το άρθρο στείρωσης για τα δεσποζόμενα ζώα.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:25 | Βίκυ

    Φάνηκε, για πρώτη φορά ότι αυτή η κυβέρνηση θα πάρει σοβαρά τα προβλήματα των αδέσποτων και θα δώσει ουσιαστικές λύσεις. Άλλωστε κάτι ανάλογο έγινε και στην Ολλανδία με μεγάλη επιτυχία και τώρα ακολουθούν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όμως, όπως συνήθως, νομοσχέδιο με παραθυράκια που δεν θα οδηγήσει σε κανένα θετικό αποτέλεσμα. Κρίμα!!!!

  • 10 Μαΐου 2021, 11:06 | ΠΟΠΗ ΜΕΛΑ

    Ναι στην στέιρωση για να μειωθούν κάποια στιγμή τα αδέσποτα. Αλλιώς θα συνεχίζει σαν λερναία υδρα. Κόβεις ενα κεφάλι και βγαίνουν δυο…

    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΣΤΕΙΡΩΣΗ

  • 10 Μαΐου 2021, 11:07 | Πανταζής Αναστάσιος

    Γ) Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4361/ 13-12-2017 έχουμε της εξής απόφαση:
    2. Επιτρέπεται η διεξαγωγή Αγώνων Κυνηγετικών Ικα-νοτήτων (Α.Κ.Ι.) σκύλων δεικτών και ιχνηλατών σε ζώνες εκγύμνασης σκύλων (ΖΕΣ) ως ακολούθως:2.1 Αγώνες Κυνηγετικών σκύλων δεικτών. Σε περιορισμένες εκτάσεις που καθορίζονται από τις δασικές Αρχές, από 1ης Αυγούστου μέχρι 31ης Μαρτίου του επομένου έτους, για την πεδινή πέρδικα (Perdix perdix), την πετροπέρδικα (Alectoris graeca), τη νησιώτικη πέρδικα (Alectoris chukar), το φασιανό (Phasianus colchicus), το ευρωπαϊκό ορτύκι (Coturnix coturnix coturnix), και τη μπεκάτσα (Scolopax rusticοla).Επιτρέπεται, αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των Α.Κ.Ι., η ειδική απελευθέρωση περιορισμένου αριθμού εκτρεφόμενων ατόμων πεδινής, ορεινής και νησιώτικης πέρδικας, φασιανού και ευρωπαϊκού ορτυκιού με την προϋπόθεση ότι στους βιότοπους αυτούς και σε ακτίνα τριών χιλιομέτρων δεν υπάρχουν φυσικοί επιδημητικοί πληθυσμοί αυτών των ειδών ορνιθόμορφων και ότι τα πτηνά αυτά στο βαθμό που είναι εφικτό, θα απομακρύνονται από τους διοργανωτές των Α.Κ.Ι., μετά τη λήξη των αγώνων, έτσι ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα υβριδισμού ή η πιθανότητα μεταφοράς παθογόνων οργανισμών.
    Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται και αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων επαναφοράς, έρευνας και νερού (Ριτρίβερ. Σπάνιελ κ.α.)
    Άρα θα πρέπει στο νομοσχέδιο να συμπεριληφθούν εκτός από τους δείκτες και οι ιχνηλάτες, λαγωνικοί, επαναφοράς, έρευνας και νερού σκύλοι.

  • 10 Μαΐου 2021, 11:56 | Βίκυ Βασικονικολου

    Ναι στην υποχρεωτική στείρωση φτάνουν τα αδέσποτα στη χώρα μας. Όχι αλλά κουταβια!!

  • 10 Μαΐου 2021, 11:34 | Βαγγέλης Τσότσος

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!

  • 10 Μαΐου 2021, 11:29 | Πανταζής Αναστάσιος

    Β) Οι υποχρεώσεις και οι πειθαρχικές ποινές σε αυτό το νομοσχέδιο, μας κάνουν επίσης να αναρωτιόμαστε, γιατί να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση και διαφορετικές τιμωρίες σε περίπτωση παραβάσεων , στους κυνηγετικούς σκύλους και κατ επέκταση στους κυνηγούς ιδιοκτήτες σκύλων και μάλιστα με επιπτώσεις και στην άδεια κυνηγίου. Κάτι το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το θέμα της ευζωίας των αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων και διαχωρίζει τα ζώα, τα δικαιώματά τους και τους ιδιοκτήτες τους, ανάλογα με την ιδιότητά τους και τη φύση τους. Άρα για όλους τους σκύλους και τους ιδιοκτήτες τους, απαιτούμε να ισχύουν ακριβώς τα ίδια μέτρα, όπως αρμόζει στο Σύνταγμα και τη Δημοκρατία . Οι κυνηγοί είναι κατά συντριπτικό ποσοστό οι κυναγωγοί – ιδιοκτήτες σκύλων, οι οποίοι τίθενται καθημερινά σε ελέγχους για ηλεκτρονική ταυτοποίηση και βιβλιάριων υγείας των ζώων τους, διότι είναι άμεσα εκτεθειμένοι σε ελέγχους των αρμόδιων υπηρεσιών κατά τη διαδρομή προς και από τους κυνηγότοπους. Οπότε αν πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη σημασία στους ελέγχους, αυτοί είναι οι ιδιοκτήτες άλλων ζώων, διαφορετικής φύσης.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:48 | Πανταζής Αναστάσιος

    Α) Η απόφαση της στείρωσης του ζώου συντροφιάς, είναι αναφαίρετο δικαίωμα αποκλειστικά και μόνο του ιδιοκτήτη του και συνταγματικά κατοχυρωμένο . Ειδικότερα στα δεσποζώμενα και ηλεκτρονικά ταυτοποιημένα ζώα συντροφιάς, δεν συντρέχει κανένας λόγος υποχρεωτικής στείρωσης, αφού τα στοιχεία του ιδιοκτήτη και του κατοικίδιου είναι γνωστά στο αρχείο του υπουργείου και δεν υπάρχει σχεδόν καμία πιθανότητα γέννησης αδέσποτων ζώων για ευνόητους λόγους. Αιτούμαστε την εξαίρεση από την υποχρεωτική στείρωση όλων των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς, καθαρόαιμες φυλές, αυτόχθονες Ελληνικές φυλές, σκύλων εργασίας κλπ.
    -ΟΧΙ στην υποχρεωτική «οριζόντια στείρωση» όλων των δεσποζόμενων σκύλων, διότι είναι αντισυνταγματική, επιστημονικά ανεπίτρεπτη, αντίθετη με το σεβασμό, την ευζωία και τα διεθνή αναγνωρισμένα δικαιώματα των ζώων και είναι αναφαίρετο δικαίωμα βάση συντάγματος του ιδιοκτήτη τους, να αποφασίζει αποκλειστικά και μόνο αυτός αν θα στειρώσει το ζώο του για λόγους υγείας ή ανεπιθύμητων γεννών, αφού εγκρίνει τη χειρουργική επέμβαση ο κτηνίατρος.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:28 | Μάριος

    Η στείρωση δεσποζόμενων ζώων θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική καθώς μέσα στους πολλούς αξιόπιστους ιδιοκτήτες υπάρχουν και αυτοί που βλέπουν τα ζώα ως εργαλεία, ο νόμος μπαίνει για να προστατέψει τα ζώα, να ελαφρύνει το έργο των φιλοζωικών οργανώσεων, και να αποτρέψει την παράνομη και ερασιτεχνική εκτροφή ζώων, είτε γάτας είτε σκύλου. Μη συγχέουμε και μην βλέπουμε τον εγωισμό μας μέσα από το κατοικιδιο μας. Πρέπει να λειτουργούμε για το ανώτερο καλό της κοινωνίας αλλά και των ζώων. Όποιος διαφωνεί μπορεί κάλλιστα να πάει έστω για μία μέρα σε μία φιλοζωική οργάνωση της περιοχής του και να δει πόσα παρατημένα κουτάβια υπάρχουν, τα οποία είναι αποτέλεσμα ζευγαρώματος, ή αρκεί μόνο να κάνει μία μικρή βόλτα στη γειτονιά του να δει τις αδέσποτες γάτες που υπάρχουν. Για όλα αυτά βασική αιτία είναι ο άνθρωπος, καθώς και ο πιο αξιόπιστος ιδιοκτήτης πάντα μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με την διαφυγή του δεσποζομενου ζώου του, για να μην βρεθεί και το σκυλί ή η γάτα του να πραγματοποιεί ασυστωλες ζευγαρώσεις, στειρωνουμε και προτρέπουμε τέτοιες καταστάσεις. Υπάρχουν κανονισμοί για το πότε πρέπει να στειρωθεί το δεσποζομενο ζώο, χωρίς να βλάψει την σωματική ή ψυχική του υγεία, και αυτό αναφέρεται στο 1 (α). Όσοι μιλάνε για εξαφάνιση ράτσας, θα πρέπει να καταλάβουν ότι η εκτροφή γίνεται μόνο από εγκεκριμένους, και όχι από τον οποιοδήποτε! Και όσοι διαφωνούν πρέπει να τονίσουν ότι διαφωνούν για το κόστος της στειρώσης παρά για την ίδια την πράξη, ή έχουν οικονομικά συμφέροντα από τις ζευγαρώσεις ζώων!

  • 10 Μαΐου 2021, 10:41 | Μάκης Στράτος

    Διαφωνώ απόλυτα με την υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, και απαιτώ σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους .
    Στηρίζω τη θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:22 | Απόστολος

    Απαράδεκτο νομοσχέδιο, το οποίο προσβάλει και στοχοποιεί τους ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς και εργασίας και πιστεύω πως κυρίως στοχοποιεί την κυνηγετική δραστηριότητα. Αυτό φαίνεται από την αφαίρεση αδείας σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης δεν έχει ηλ. σήμανση στο σκύλο του, δηλαδή, με την ίδια λογική, αν δεν έχει ο τσομπάνος σήμανση στα τσομπανόσκυλα, θα του πάρουν το μαντρί; Πιστεύω πως πρέπει να το αποσύρετε άμεσα και να ξεκινήσετε από νέα βάση, γιατί στο συγκεκριμένο στερεύουν οι προτάσεις. ΟΧΙ λοιπόν, στην υποχρεωτική στείρωση.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:56 | Χρήστος Μουχλιανίτης

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:48 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΟΜΙΚΟΣ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων

  • 10 Μαΐου 2021, 10:35 | Ελένη Παπουτσή

    Ναι στην στείρωση. Δυστυχώς οι περισσότεροι άνθρωποι είναι φιλοζωοι μέχρι την πόρτα του σπιτιού τους. Η στείρωση του σκύλου ή της γάτας σε μικρή ηλικία βοηθάει στην καλύτερη υγεία του ζώου. Δεν ξέρω πως κάποιος μπορεί να εκφέρει γνώμη για την στείρωση, χωρίς να έχει δει την δυστυχία αυτών των αδέσποτων. Δεν έχουν μόνο τα δεσποζομενα αισθηματα, έχουν όλα τα ζώα. Ανοίξτε λίγο ματια σας και όταν φτιάξουν τα πράγματα ας αλλάξει και ο νόμος. Είναι κρίμα για τόσες ψυχές να πεθαίνουν έτσι. Μερόπη για την Ελλάδα μας και τον πολιτισμό που λέμε ότι έχουμε. Έχουμε όντως;;;

  • 10 Μαΐου 2021, 10:44 | Χρήστος Μουχλιανίτης

    Η κατοχύρωση των διεθνώς αναγνωρισμένων ελευθεριών των ζώων, που τίθεται ως προμετωπίδα του νομοσχεδίου, καταρρέει και καταλήγει κενό γράμμα, όταν στις διατάξεις του παρεισφρέει η παρωχημένη, αντιμεταρρυθμιστική και κάθε άλλο παρά φιλελεύθερη επιλογή επίλυσης του προβλήματος του υπερπληθυσμού των αδέσποτων με την υιοθέτηση της υποχρεωτικής στείρωσης όλων των σκύλων, δεσποζόμενων και αδέσποτων! Για να αντιμετωπιστούν οι χρόνιες δυσλειτουργίες (υποστελεχώσεις, υποχρηματοδοτήσεις, νοοτροπία) των ΟΤΑ και για να ικανοποιηθεί μερίδα ζηλωτών του «φιλοζωικού» κινήματος, προκρίθηκε μια λύση ξεκάθαρα αντισυνταγματική (διότι προσβάλλει τον πυρήνα του συνταγματικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του ιδιοκτήτη του δεσποζόμενου) δυσανάλογα επαχθής, μη αναγκαία και αλυσιτελής (άρα παραβιάζουσα και την αρχή της αναλογικότητας), ταυτόχρονα, δε και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, καθώς η στείρωση είναι χειρουργική ιατρική πράξη, με αντενδείξεις και πιθανές σοβαρές επιπλοκές, διενεργούμενη με γενική αναισθησία, δηλαδή ιατρική πράξη που συνεπάγεται διακινδύνευση της ζωής, της υγείας και της ευζωίας του σκύλου και πάντως αντενδεικνυόμενη ενέργεια γενικής εφαρμογής σε ένα ολόκληρο είδος επί σκοπώ μείωσης του αριθμού του.
    Έχοντας ήδη διακηρύξει την αντίθεσή μας στον κανόνα της γενικής και καθολικής στείρωσης των σκύλων, επικουρικά αξιώνουμε την πλήρη και ρητή εξαίρεση από την υποχρεωτική στείρωση των καθαρόαιμων σκύλων και των αυτόχθονων ελληνικών φυλών. Ειδικά για τους δεσποζόμενους καθαρόαιμους, η υποχρεωτική στείρωση είναι απολύτως αδικαιολόγητη και από πλευράς σκοπιμότητας, αφού πρόκειται για σκύλους ηλεκτρονικά σημασμένους (με microchip) που ως εκ τούτου κατέχονται από άτομο κατά τεκμήριο υπεύθυνο, που τους έχει ως μέλη της οικογένειάς του και με βάση την κοινή λογική δεν προτίθεται να τους εγκαταλείψει στο δρόμο, αλλά και αν ακόμη συμβεί αυτό, είναι άμεσα ανιχνεύσιμο! Ακόμη και στατιστικά αποδεικνύεται ότι ο αριθμός των καθαρόαιμων σκύλων (Καθαρόαιμος είναι μόνο ο σκύλος που φέρει pedigree & όχι κάποιος που φαινοτυπικά μοιάζει να ανήκει σε κάποια Φυλή) στο σύνολο των περισυλλεγόμενων αδέσποτων είναι πρακτικά μηδενικός. Οι καθαρόαιμοι σκύλοι, λοιπόν, αφού αποδείχθηκε ότι δεν συμβάλλουν στην αύξηση των αδέσποτων, θα έπρεπε να εξαιρούνται και μόνο για τον λόγο αυτόν. Επιπροσθέτως, όμως, αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός ότι φέρουν γενετικό υλικό, η διατήρηση του οποίου μέσω της αναπαραγωγής, είναι αναγκαία για την προαγωγή και διατήρηση της κάθε φυλής. Δεν είναι υπερβολή ότι η ανεξαίρετη γενικότητα της υποχρεωτικής στείρωσης απειλεί την ίδια την ύπαρξη του είδους “σκύλος” και αποτελεί κίνδυνο για τη βιοποικιλότητα και απειλή για την διαγραφή χιλιάδων χρόνων εξελικτικής ιστορίας. Η παρατήρηση αυτή ισχύει πολλαπλώς για τις αυτόχθονες ελληνικές φυλές σκύλων, οι οποίες μπορούν και πρέπει να σημαίνονται και να καταγράφονται, προκειμένου να διασωθεί το σπάνιας αξίας γενετικό τους υλικό και δεν είναι υπερβολή ότι η δια της στειρώσεως καταδίκη τους σε εξαφάνιση και ιστορική λήθη θα συνιστά πολιτιστικό “έγκλημα”.
    Θα πρέπει, μάλιστα, να επισημανθεί ότι, με τις προτεινόμενες διατάξεις, η Ελλάδα διεκδικεί μια παγκόσμια πρωτιά! Ακόμη και στις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες που θέσπισαν υποχρεωτική στείρωση σκύλων (Κροατία, Ρουμανία), καθαρόαιμοι σκύλοι που φέρουν Pedigree FCI και αυτόχθονες φυλές εξαιρούνται, κάτι που ΔΕΝ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! Το «χρυσό χάπι» της αναστολής της εφαρμογής του νόμου για μια διετία και της επιβολής των προστίμων για μια τριετία δεν αναιρεί την παγκόσμια πρωτοτυπία της νομοθετικής πρόβλεψης για υποχρεωτική στείρωση δεσποζόμενων χωρίς εξαίρεση (πλην ασθενείας και υπερηλικότητας)!
    Έτσι, η χώρα μας θα είναι η ΠΡΩΤΗ και η ΜΟΝΗ επί συνόλου 99 χωρών-μελών της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας [FCI] που θα εξαναγκαστεί όχι μόνο να μη διοργανώνει Εθνικές Κυνολογικές Εκδηλώσεις αλλά & να απόσχει εφεξής από κάθε Διεθνή Έκθεση Μορφολογίας, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κυναθλήματος και κάθε εν γένει διοργάνωση, δεδομένου ότι βασική προϋπόθεση συμμετοχής είναι ο σκύλος να έχει Pedigree FCI και να μην είναι στειρωμένος. Και τούτο, διότι όλες οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με σκοπό την επιλογή των καταλληλότερων εκπροσώπων κάθε Φυλής για την διατήρηση και βελτίωσή τους.
    🔸 Για τους λόγους αυτούς σχολιάζουμε ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5 τα εξής:
    • ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:23 | Παντελής

    Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει προκαλέσει, δικαιολογημένα, οργή στις αγροτικές περιοχές της Ελλάδας.
    Θα ήθελα, με καλή θέληση, να σας επισημάνω έναν σοβαρό κίνδυνο. Στην Ελλάδα υπάρχουν δεκάδες παραδοσιακές φυλές σκύλων που δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμα επίσημα και δεν εκτρέφονται! Η υποχρεωτική στείρωση θα τις εξαφανίσει! Αυτό εκτός από αντισυνταγματικό, παραβιαστικό ως προς τους ευρωπαϊκούς κανόνες (διατάξεις για τη διατήρηση σπάνιων φυλών και την προστασία της γενετικής ποικιλότητας) θα ήταν οικολογικά καταστροφικό!!
    Πρέπει να οριστεί πώς εξαιρούνται της στείρωσης οι σκύλοι που ανήκουν, κατά την κρίση του ιδιοκτήτη, σε παραδοσιακές φυλές ή γενικα οι σκύλοι εργασίας!!

    Παρακαλώ μην καταδικάσετε σε αφανισμό την κληρονομιά μας!!!

  • 10 Μαΐου 2021, 10:21 | Όμιλος Φίλων Ελληνικού Ιχνηλάτη

    Α) Η απόφαση της στείρωσης του ζώου συντροφιάς, είναι αναφαίρετο δικαίωμα αποκλειστικά και μόνο του ιδιοκτήτη του και συνταγματικά κατοχυρωμένο . Ειδικότερα στα δεσποζώμενα και ηλεκτρονικά ταυτοποιημένα ζώα συντροφιάς, δεν συντρέχει κανένας λόγος υποχρεωτικής στείρωσης, αφού τα στοιχεία του ιδιοκτήτη και του κατοικίδιου είναι γνωστά στο αρχείο του υπουργείου και δεν υπάρχει σχεδόν καμία πιθανότητα γέννησης αδέσποτων ζώων για ευνόητους λόγους. Αιτούμαστε την εξαίρεση από την υποχρεωτική στείρωση όλων των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς, καθαρόαιμες φυλές, αυτόχθονες Ελληνικές φυλές, σκύλων εργασίας κλπ.
    -ΟΧΙ στην υποχρεωτική «οριζόντια στείρωση» όλων των δεσποζόμενων σκύλων, διότι είναι αντισυνταγματική, επιστημονικά ανεπίτρεπτη, αντίθετη με το σεβασμό, την ευζωία και τα διεθνή αναγνωρισμένα δικαιώματα των ζώων και είναι αναφαίρετο δικαίωμα βάση συντάγματος του ιδιοκτήτη τους, να αποφασίζει αποκλειστικά και μόνο αυτός αν θα στειρώσει το ζώο του για λόγους υγείας ή ανεπιθύμητων γεννών, αφού εγκρίνει τη χειρουργική επέμβαση ο κτηνίατρος.
    Η υποχρεωτική στείρωση είναι αντίθετη με τα διεθνή αναγνωρισμένα δικαιώματα των ζώων και έρχεται σε πλήρη αντίφαση με το άρθρο 2, όπου συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:
    α) τη φυσική και τη ψυχική κατάσταση του ζώου’’, οι οποίες επηρεάζονται άμεσα και αρνητικά
    β) δεν υποφέρει από καμία δυσάρεστη κατάσταση’’. για την διαδικασία της στείρωσης το ζώο υποβάλλεται αναίτια σε διαδικασία στρες , ολικής νάρκωσης και χειρουργείου με ότι αυτό συνεπάγεται.
    γ) ελευθερία από άσκοπη ταλαιπωρία και καταπόνηση’’. το ζώο καταπονείται, ταλαιπωρείται και κινδυνεύει άμεσα και μακροπρόθεσμα από σειρά επιπτώσεων με βάση επίσημες κτηνιατρικές μελέτες.
    δ) είναι ικανό να εκφράζει συμπεριφορές, οι οποίες είναι σημαντικές για την καλή φυσική και ψυχική του κατάσταση’’. μετά από την στείρωση το ζώο δεν είναι πλέον ικανό να εκφράσει βασικές βιολογικές, φυσικές συμπεριφορές όπως να έρθει σε οίστρο να αναπαραχθεί και να δώσει απογόνους όπως του υπαγορεύει η φύση του, αλλά και πολλές άλλες παρενέργειες επιστημονικά τεκμηριωμένες.
    Η στείρωση ως χειρουργική επέμβαση, έρχεται σε πλήρη αντίφαση επίσης με τα παρακάτω, όπου αναγράφονται στο άρθρο 2:
    iii. ελευθερία από πόνο, τραυματισμό και ασθένεια
    iv. ελευθερία από φόβο και αγωνία
    v. ελευθερία έκφρασης μιας φυσιολογικής συμπεριφοράς.
    Θεωρούμε πως η υποχρεωτική στείρωση είναι αντισυνταγματική, αντιδημοκρατική και αντίθετη με την ευζωία των ζώων (επιστημονικά τεκμηριωμένο). Είναι ενέργεια, που θα αφανίσει στην κυριολεξία τις φυλές και θα πρέπει ο ιδιοκτήτης του κατοικιδίου και μόνο, να αποφασίζει αν θα στειρώσει ή όχι το ζώο του, για λόγους υγείας ή για το λόγο ανεπιθύμητων γεννών. Οι σκύλοι που έχουν στην κατοχή τους οι Έλληνες κυνόφιλοι κυνηγοί, φέρουν ηλεκτρονική σήμανση και είναι δηλωμένοι στον κτηνιατρικό σύλλογο και στο υπουργείο. Πολλοί δε από αυτούς τους σκύλους, είναι καθαρόαιμοι, ανήκουν δηλαδή σε κάποια ράτσα και είναι δηλωμένοι και στα μητρώα του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ). Έχουν δηλαδή πεντιγκρί με αριθμό εγγραφής και ηλεκτρονική ταυτότητα. Το ίδιο συμβαίνει και με τους κυνόφιλους που κατέχουν οποιαδήποτε καθαρόαιμη φυλή σκύλων. Οπότε καταρρίπτεται κάθε εκδοχή δημιουργίας προβλήματος αδέσποτων σκύλων από αυτές τις κοινωνικές ομάδες, αφού όλοι αυτοί οι σκύλοι έχουν ηλεκτρονική ταυτοποίηση με κατατεθειμένα τα στοιχεία τους και των ιδιοκτητών τους στον κτηνιατρικό σύλλογο, στο αρμόδιο υπουργείο, στους Δήμους και στο Κυνολογικό όργανο της χώρας μας ή κάποιας άλλης και οι ιδιοκτήτες τους είναι πλήρως συνειδητοποιημένοι με τις αρχές της οργανωμένης Κυνοφιλίας και τους κανόνες της. Όμως και οι σκύλοι οι οποίοι δεν ανήκουν σε καμία ράτσα, στην καθομιλουμένη κοινώς ως «ημίαιμα», έχουν το δικαίωμα της αναπαραγωγής και της διαιώνισης, διότι πολλοί από αυτούς είναι πανάξιοι «εργασιακοί» σκύλοι, αλλά και άλλοι ως απλοί σκύλοι συντροφιάς, αποτελούν μέλη μιας οικογένειας ανθρώπων που θέλουν ενδεχομένως απογόνους από το αγαπημένο τους κατοικίδιο – μέλος της οικογένειάς τους. Επίσης πολλοί από αυτούς τους σκύλους, είναι πραγματική «κληρονομιά», διότι μπορεί τα χαρακτηριστικά τους, στο μέλλον να τους εντάξουν σε μια από τις αυτόχθονες Ελληνικές φυλές, με τη διεθνής διαδικασία της αναγνώρισης που γίνεται στις επίσημες εκδηλώσεις του ΚΟΕ, κι έτσι να εγγραφούν στα μητρώα της φυλής που ανήκουν, δίνοντας πνοή, ελπίδα και διεύρυνση της γονιδιακής δεξαμενής της φυλής που ανήκουν, που τόσο σημαντική και πολύτιμη είναι για τη διάσωσή τους. Οι σκύλοι αυτοί που έχουν ηλεκτρονική σήμανση, σημαίνει ότι είναι δεσποζώμενοι και υπάρχουν στοιχεία του ιδιοκτήτη τους καταγεγραμμένα στα αρχεία του κτηνιατρικού συλλόγου και του υπουργείου. Οπότε δεν είναι αδέσποτα και δε μπορούν να ζευγαρώνουν ανεξέλεγκτα!
    Οι αυτόχθονες φυλές σκύλων, αλλά και όλων των οικόσιτων ζώων της Ελλάδος και όλων των χωρών της γης, είναι τα «ζωντανά μνημεία» της κάθε χώρας, ο πολιτισμικός, βιολογικός και ιστορικός θησαυρός τους. Οι αυτόχθονες αυτές φυλές , με τη χιλιετή προσαρμογή τους στα εδάφη της Ελλάδος, ανέπτυξαν χαρακτηριστικά όπως η εξυπνάδα, η ανθεκτικότητα, η αντοχή, η τέλεια εργασία και άλλες ιδιότητες και όλα αυτά αρμόζουν σε ζώα, που αξίζουν να εκτρέφονται από τον περήφανο και Δημοκρατικό λαό των Ελλήνων. Με λίγα λόγια δείχνουν την κουλτούρα, τον καθρέπτη, το ταπεραμέντο και το χαρακτήρα του Λαού μας.
    Οι αυτόχθονες Ελληνικές φυλές ζουν από αρχαιοτάτων χρόνων στη γη των προγόνων μας. Αφομοιώνουν ομαλά της αλλαγές της Ελληνικής φύσης και γεννιούνται και μεγαλώνουν μαζί με τους Έλληνες. Λόγω της μακροχρόνιας προσαρμογής τους στα εδάφη της πατρίδος μας, μπορούν να αντιμετωπίζουν αντιξοότητες, όπως την κλιματική αλλαγή με μεγάλη και αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα και έχουν ιδιαίτερη αντοχή στις ασθένειες και στις απαιτήσεις των συνθηκών της Ελλάδος. Είναι δηλαδή «σφυρηλατημένες» για τα εδάφη της χώρας που γέννησε τη Δημοκρατία και όλοι μας πρέπει να τους φερόμαστε με σεβασμό!!! Η διάσωση, η βελτίωση και η εξέλιξη αυτών των φυλών, είναι χρέος μας απέναντι στην ιστορία της Ελλάδος και κανείς δεν πρέπει να καταστρέψει μια τέτοια Εθνική κληρονομιά, αλλά και καμιά κληρονομιά καμιάς άλλης χώρας.
    Η Ελληνική Κυνοφιλία τα τελευταία 30 χρόνια τουλάχιστον, είναι αντάξια των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών που έχουν πολύ περισσότερα χρόνια ύπαρξης και συστηματικής εκτροφής από εμάς και είναι αμέτρητες οι στιγμές που μας έκανε περήφανους ως Έλληνες σε εγχώριες αλλά και διεθνής κυνοφιλικές εκδηλώσεις. Σε εγχώριους και ευρωπαϊκούς (διεθνής) αγώνες εργασίας και μορφολογίας, η Ελληνική Κυνοφιλία διαπρέπει εδώ και πολλά χρόνια και φτάνει πολλές φορές στο πρώτο σκαλί του βάθρου, κάνοντας περήφανους όλους τους Έλληνες για τις Ελληνικές εκτροφές σκύλων, κατακτώντας Ευρωπαϊκά και Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδος (ΚΟΕ) έχει κάνει τεράστιο έργο για την κυνοφιλία στην Ελλάδα από τη μέρα της ίδρυσής του, δημιουργώντας μέσω των διεθνών και εγχώριων διοργανώσεων, μια τεράστια παρακαταθήκη Κυνοφιλικών διακρίσεων, διασώσεων, διαφυλάξεων και βελτιώσεων φυλών, αναδείξεων κάποιων άλλων και μια πρωτοφανή για τα Ελληνικά δεδομένα, αναγνώριση της Ελλάδος στα «Διεθνή Κυνοφιλικά σαλόνια». Ένας νόμος που θα επιβάλει υποχρεωτικές στειρώσεις, καταστρέφει όλα αυτά τα οποία έχτισε, διότι θα χαθεί και λόγω κανονισμών της Διεθνής Κυνολογικής Ομοσπονδίας FCI, το δικαίωμα συμμετοχής των Ελληνικών εκτροφών και των Εθνικών ομάδων, αλλά κυρίως θα πάψει να υφίσταται η συνέχιση ύπαρξης των Ελληνικών φυλών. Οπότε και ο Εθνικός ύμνος θα πάψει να ακούγεται στις κυνοφιλικές εγχώριες και διεθνής διοργανώσεις και η Ελληνική σημαία δε θα κυματίσει ξανά ποτέ. Εμείς ως όμιλος της Εθνικής Φυλής, είμαστε στο πλευρό του Κυνολογικού οργάνου της χώρας, τον ΚΟΕ και όλων των ιδιοκτητών δεσποζόμενων ζώων και συντασσόμαστε στο πλευρό του σε ότι κι αν διενεργήσει για την απόσυρση αυτού του άδικου και αντιδημοκρατικού νόμου, αλλά υπέρ ενός ευέλικτου, δίκαιου και αποτελεσματικού νόμου, που θα βοηθά πραγματικά στη συρρίκνωση του αριθμού των αδέσποτων, χωρίς να δημιουργεί προβλήματα στις εκτροφές.
    Οι διάφοροι «κύκλοι» που προωθούν τέτοιες ενέργειες, κάθε άλλο παρά την αγάπη τους για τα ζώα δείχνουν και αναρωτιόμαστε, πως η υποχρεωτική αφαίρεση των γεννητικών οργάνων των κατοικιδίων μας είναι απόφαση που μπορεί να θεσπιστεί ως νόμος και δεν αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του ιδιοκτήτη του κατοικίδιου και μόνο, αλλά και δικαίωμα του ίδιου του ζώου.
    Οι νόμοι, όταν πρόκειται για ένα τέτοιο σοβαρό θέμα το οποίο άπτεται της επιστημονικής κατ αρχήν φύσεως, της υψίστης σημασίας όσον αφορά την υγεία και το δικαίωμα του ζώου να αναπαραχθεί και να διαιωνίσει το είδος του, αναφαίρετου δικαιώματος του ιδιοκτήτη του ζώου ώστε να αποφασίζει γι αυτό, της μεγάλης σημασίας θέμα για το Κυνολογικό όργανο της χώρας (ΚΟΕ) που πασχίζει για όλες τις φυλές των σκύλων, της τεράστιας προσπάθειας που καταβάλουν οι όμιλοι όλων των αυτοχθόνων Ελληνικών φυλών να τις διασώσουν και να τις διατηρήσουν και της μεγάλης προσπάθειας όλων των συλλόγων που ασχολούνται με τα ζώα και νοιάζονται «πραγματικά» για την ευζωία και τα δικαιώματά τους, πρέπει να συζητούνται και να ανταλλάσσονται απόψεις και επιχειρήματα από όλους τους αρμόδιους με το θέμα φορείς πριν την ψήφισή τους.
    Β) Σχετικά με την παράγραφο 6 η οποία αναφέρει τα εξής:
    6.Ο ιδιοκτήτης κυνηγετικού σκύλου, κατά τη διάρκεια του κυνηγιού ή σε κάθε άλλη μετακίνησή του μαζί με τον σκύλο του για τον σκοπό αυτό, υποχρεούται να φέρει μαζί του το διαβατήριο του σκύλου του.
    Οι κυνηγετικοί και όλοι ανεξαιρέτως οι σκύλοι δεν χρειάζονται διαβατήριο για τις εγχώριες μετακινήσεις. Εάν είναι πλέον υποχρέωση στο νέο νομοσχέδιο, πρέπει να διευκρινιστεί περαιτέρω.
    Γ) Σχετικά με την παράγραφο 7
    Οι υποχρεώσεις και οι πειθαρχικές ποινές σε αυτό το νομοσχέδιο, μας κάνουν επίσης να αναρωτιόμαστε, γιατί να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση και διαφορετικές τιμωρίες σε περίπτωση παραβάσεων , στους κυνηγετικούς σκύλους και κατ επέκταση στους κυνηγούς ιδιοκτήτες σκύλων και μάλιστα με επιπτώσεις και στην άδεια κυνηγίου. Κάτι το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το θέμα της ευζωίας των αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων και διαχωρίζει τα ζώα, τα δικαιώματά τους και τους ιδιοκτήτες τους, ανάλογα με την ιδιότητά τους και τη φύση τους. Άρα για όλους τους σκύλους και τους ιδιοκτήτες τους, απαιτούμε να ισχύουν ακριβώς τα ίδια μέτρα, όπως αρμόζει στο Σύνταγμα και τη Δημοκρατία . Οι κυνηγοί είναι κατά συντριπτικό ποσοστό οι κυναγωγοί – ιδιοκτήτες σκύλων, οι οποίοι τίθενται καθημερινά σε ελέγχους για ηλεκτρονική ταυτοποίηση και βιβλιάριων υγείας των ζώων τους, διότι είναι άμεσα εκτεθειμένοι σε ελέγχους των αρμόδιων υπηρεσιών κατά τη διαδρομή προς και από τους κυνηγότοπους. Οπότε αν πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη σημασία στους ελέγχους, αυτοί είναι οι ιδιοκτήτες άλλων ζώων, διαφορετικής φύσης.
    Γ) Σχετικά με την παράγραφο 8 έχουμε τα εξής:
    Πέραν των περιοχών που καθορίζονται με τη διαδικασία του άρθρου 57 του ν. 2637/1998 (Α` 200) ως ελεγχόμενες κυνηγετικές περιοχές, επιτρέπεται να καθορίζονται και λοιποί περιορισμένοι χώροι εκγύμνασης σκύλων, καθώς και να διεξάγονται αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων δεικτών σε αυτούς.
    Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4361/ 13-12-2017 έχουμε της εξής απόφαση:
    2. Επιτρέπεται η διεξαγωγή Αγώνων Κυνηγετικών Ικα-νοτήτων (Α.Κ.Ι.) σκύλων δεικτών και ιχνηλατών σε ζώνες εκγύμνασης σκύλων (ΖΕΣ) ως ακολούθως:2.1 Αγώνες Κυνηγετικών σκύλων δεικτών. Σε περιορισμένες εκτάσεις που καθορίζονται από τις δασικές Αρχές, από 1ης Αυγούστου μέχρι 31ης Μαρτίου του επομένου έτους, για την πεδινή πέρδικα (Perdix perdix), την πετροπέρδικα (Alectoris graeca), τη νησιώτικη πέρδικα (Alectoris chukar), το φασιανό (Phasianus colchicus), το ευρωπαϊκό ορτύκι (Coturnix coturnix coturnix), και τη μπεκάτσα (Scolopax rusticοla).Επιτρέπεται, αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των Α.Κ.Ι., η ειδική απελευθέρωση περιορισμένου αριθμού εκτρεφόμενων ατόμων πεδινής, ορεινής και νησιώτικης πέρδικας, φασιανού και ευρωπαϊκού ορτυκιού με την προϋπόθεση ότι στους βιότοπους αυτούς και σε ακτίνα τριών χιλιομέτρων δεν υπάρχουν φυσικοί επιδημητικοί πληθυσμοί αυτών των ειδών ορνιθόμορφων και ότι τα πτηνά αυτά στο βαθμό που είναι εφικτό, θα απομακρύνονται από τους διοργανωτές των Α.Κ.Ι., μετά τη λήξη των αγώνων, έτσι ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα υβριδισμού ή η πιθανότητα μεταφοράς παθογόνων οργανισμών.
    Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται και αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων επαναφοράς, έρευνας και νερού (Ριτρίβερ. Σπάνιελ κ.α.)
    Άρα θα πρέπει στο νομοσχέδιο να συμπεριληφθούν εκτός από τους δείκτες και οι ιχνηλάτες, λαγωνικοί, επαναφοράς, έρευνας και νερού σκύλοι.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:19 | Σπύρος

    Είμαι κατά της υποχρεωτικής στειρωσης!!!!
    Εκτός και αν είναι θέμα υγείας του ζώου

  • 10 Μαΐου 2021, 10:07 | Μπαλιξης Ευάγγελος

    Όχι στην καθολική στείρωση όλων των ζώων. Ναι στη νόμιμη επιλεκτική εκτροφή. Ναι στους χομπίστες εκτροφείς που έχουν δώσει τη ζωή τους για τα σκυλιά υπό την αιγίδα του κυνολογικό όμιλο Ελλάδος με τους νόμους που ισχύουν σε όλη την Ευρώπη.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:03 | Απόστολος

    Θεωρώ απαράδεκτη την υποχρεωτική στείρωση των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς και ζώων εργασίας, πιστεύοντας πως στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν έκατσαν στο τραπέζι των προτάσεων η καθεαυτού αρμόδιοι, δηλαδή: α) οι κτηνίατροι β) η τοπική αυτοδιοίκηση γ) ο ΚΟΕ δ) οι κυνηγετικές οργανώσεις. Πιστεύω πως πρέπει να αποσυρθεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και όλοι μαζί εκ νέου, να ξεκινήσουν από νέα βάση.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:03 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΡΑΠΤΑΚΗΣ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση”. Θα είναι μια υποχρέωση του πολίτη που απλά δεν θα εφαρμοστεί από το σύνολο οδηγώντας σε έναν φαύλο κύκλο παρανομίας του απλού πολίτη.

    ΔΕΝ υπάρχουν καθαρόαιμα αδέσποτα και ειδικά στις φυλές συντροφιάς.

    ΟΧΙ στο τσουβάλιασμα όλων και για αρχή να εξαιρεθούν ΟΛΑ τα δεσποζόμενωνα εν ζωή που φέρουν Microchip και στην συνέχεια όσα γεννιούνται και εκδίδεται γενεαλογικός χάρτης που είναι και το μόνο επίσημο έγγραφο που πιστοποιεί τα καθαρόαιμά.

    Στηρίζω την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:15 | Νάννος Γιώργος

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ ΣΤΕΊΡΩΣΗ ΖΩΩΝ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΌ ΤΟΥΣ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΟΧΙ ΣΤΑ ΑΡΡΩΣΤΗΜΈΝΑ ΜΥΑΛΑ ΕΝΑ ΥΓΙΗ ΣΚΎΛΟ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΒΆΛΕΙΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΟΥ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΊΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΘΟΥΝ ΚΆΠΟΙΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΕΜΑΕΙ ΚΑΘΑΡΑ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΟΥΣ ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΤΕΤΟΙΟ ΜΕΝΟΣ ΜΕ ΕΜΑΣ ΣΤΑΜΑΤΉΣΤΕ ΤΟ ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΝΩΡΙΣ

  • 10 Μαΐου 2021, 10:48 | Tom newton

    Συμφωνώ αναδημοσιεύοντας.
    Επιτέλους, ΝΑΙ στη στείρωση των δεσποζόμενων ζώων !!
    Κάτι που θα έπρεπε να ισχύει χρόνια τώρα.
    Όσοι διαφωνούν, προφανώς δεν έχουν ξενυχτήσει ποτέ ταϊζοντας με μπιμπερό τα μωρά που βρέθηκαν πεταμένα στον κάδο..
    Δεν έχουν ποτέ θρηνήσει θάβοντας τα νεκρά κορμάκια τους από φόλες, αρρώστειες ή αυτοκίνητα..
    Δεν έχουν βρεθεί ποτέ σε απόγνωση μην ξέροντας τι να κάνουν και πού να πάνε τα μωρά που βρέθηκαν εγκαταλελειμμένα στα χωράφια του πουθενά..
    Μην αυταπατάστε! ΟΛΑ αυτά (και είναι πάααρα πολλά κάθε χρόνο) είναι γέννες δεσποζόμενων ζώων.
    Γι΄αυτούς που δηλώνουν αρνητές της στείρωσης επειδή «το φυλάνε και δεν το αφήνουν να ζευγαρώσει» …δεν το λυπάστε;;;; Το αφήνετε να υποφέρει ζητώντας εναγωνίως τρόπο να εκτονώσει τη γενετήσια ορμή του και θεωρείτε ότι κάνετε το σωστό ;; Βάζετε τη ζωή του ζώου σας σε κίνδυνο! Ενημερωθείτε!
    ΝΑΙ στη στείρωση!
    ΔΕΝ είναι ακρωτηριασμός!
    Είναι (αφού είμαστε λαός χωρίς παιδεία) η μόνη λύση για την μείωση των αδέσποτων ζώων.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:18 | Δημήτρης

    Όχι στη στείρωση των δεσποζομενων ζώων.Το νομοσχέδιο έχει σκοπο να εξαλείψει τις καθαρόαιμες φυλές.Η στείρωση θα πρέπει να γίνεται μόνο σε ημίαιμα.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:11 | Ορφέας Κοκκινιάς

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική “οριζόντια στείρωση” όλων των δεσποζόμενων σκύλων η οποία είναι αντισυνταγματική και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, δείχνοντας σεβασμό στα δικαιώματα των σκύλων και των υπεύθυνων ιδιοκτητών τους !!!
    Στηρίζουμε την θέση του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) για εξαίρεση των Καθαρόαιμων Σκύλων με Pedigree FCI και των αυτόχθονων Ελληνικών Φυλών Σκύλων.

  • 10 Μαΐου 2021, 10:19 | Κώστας τζωτζος

    Οχι στην στείρωση των συντρόφων μας… Εχω κουραστει να διαβάζω από δήθεν φιλοζωικές κάθε βλακεία που τους κατεβαίνει στο κεφάλι… Εχω ένα λαμπραντόρ αρσενικό τριών μηνών και το προσεχω περισσότερο και από εμένα….. Από εμένα δεν υπάρχει περιπτωση στείρωσης και να καταστρέψω το σκυλακι μου