Άρθρο 16: Ηλεκτρονική ταυτοποίηση-Κάρτα πολίτη

1.            Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ Α’ 138) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

«Κατά την εγγραφή στην υπηρεσία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δύνανται να χρησιμοποιούνται διαπιστευτήρια που έχουν εκδοθεί για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του χρήστη από άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα και είναι διασυνδεμένα με ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με βασικά μητρώα, όπως  ιδίως α) το μητρώο ταυτοτήτων, β) το μητρώο κοινωνικής ασφάλισης, γ) το φορολογικό μητρώο, και δ) το δημοτολόγιο. Οι φορείς που παρέχουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιβεβαίωσης της ταυτότητας σε άλλους φορείς και συστήματα του δημόσιου τομέα λειτουργούν σύμφωνα με  τον Κανονισμό 910/2014 της 23ης Ιουλίου 2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την ηλεκτρονική ταυτοποίηση και τις υπηρεσίες εμπιστοσύνης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην εσωτερική αγορά και την κατάργηση της Οδηγίας 1999/93/ΕΚ, όπως αυτός κάθε φορά ισχύει. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, των κατά περίπτωση αρμόδιων Αναπληρωτών  Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση αρμoδίου Υπουργού καθορίζονται τα ειδικότερα τεχνικά και λεπτομερειακά ζητήματα που αναφέρονται στη διασύνδεση των διαπιστευτηρίων και των αναγνωριστικών με βασικά μητρώα των φορέων του δημόσιου τομέα.».

2.  α) Μια πιλοτική εφαρμογή της «κάρτας πολίτη» που θα περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα αναγνωριστικά που σχετίζονται με τα βασικά μητρώα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 32 του Ν. 3979/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μπορεί να εφαρμοστεί και ως μέσο ταυτοποίησης των δικαιούχων και χορήγησης της επιδότησης σίτισης κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 3 του νόμου *** «Ρυθμίσεις για τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης», ή για ανάλογες επιδοτήσεις, με έλεγχο των εισοδηματικών κριτηρίων βάσει των τηρουμένων ηλεκτρονικών αρχείων από το Υπουργείο Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Για την δημιουργία του αρχείου που θα χρησιμοποιηθεί για κάθε περίπτωση χορήγησης της επιδότησης, υπεύθυνος Επεξεργασίας είναι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύσης. Για το σκοπό αυτό,  χρησιμοποιούνται οι βάσεις δεδομένων που τηρούνται από το TAXIS και το ΗΔΙΚΑ για την διακρίβωση του εισοδήματος και της οικογενειακής κατάστασης. Η διάρκεια τήρησης των στοιχείων ορίζεται διετής από την ημερομηνία συλλογής τους.

β) Μέτρα για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παραγράφου αυτής ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης  και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:45 | Φλώρα Ξυριση

    Αρνούμαι να πάρω την κάρτα του πολίτη ! Αρνούμαι να γίνω πείραμα της Νεας Ταξης Πραγματων η οποία θα ελέγχει μεσω του τσιπ τι τρωω , τι φάρμακα πάιρνω κτλ

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:21 | Μαρια Πατρικη

    Διαφωνω και γω με την σειρα μου για την καρτα του πολιτη γιατι με προσβαλει ως ανθρωπο επειδη καταργει την ελευθερια του ατομου. Δευτερον δεν το θεωρω απαραιτητο για την λειτουργικοτητα του κρατους.

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:37 | Μαρία

    Δεν θελουμε την ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ειναι η εισαγωγη του σφραγισματος.Μην διανοηθειτε να μας την δωσετε .Παρτε πισω το νομοσχεδιο.

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:21 | ana

    Όχι στην κάρτα του πολίτη

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:04 | φυλλιω

    αρνουμε τ καρτα τ πολιτη ..διοτιταυτιζει τους πολιτες με εναν αριθμο χαραγμα κ προσβαλει τ ελευθερια τ ανθρωπου…η κυβερνηση να μην προχωρησει στην εκδοση της …πρεπει να τ σταματησουμε…ειμαστε χριστιανοι ορθοδοξοι κ ….πιστευουμε στν Τριαδικο Θεο.δεν θελουμε να ειμαστε αριθμοι αλλα προσωπα…9

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:20 | Στελλα Γαβριηλ

    Δεν προκειτε να την δεχτω. Τελεια και Παυλα !!!!!

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:41 | Λήδα Γεωργιλά

    Ας μη γελιόμαστε. Όλοι οι Έλληνες γνωρίζουμε ότι μετά την Κάρτα του πολίτη σειρά έχει το τσιπ στο χέρι. Είναι το επόμενο σκαλί. Όλοι οι Έλληνες είμαστε στο βάθος Χριστιανοί Ορθόδοξοι, παρότι αυτό πλέον το έχουμε ξεχάσει. Καιρός λοιπόν να επιστρέψουμε με πίστη εκεί που ανήκουμε, στο Ζωοδότη Θεό. Καλή Ανάσταση αδέρφια. Ο Θεός θα λυπηθεί την Ελλάδα μόνο όταν εμείς ξαναβρούμε τη θέρμη της πίστης μας.
    Γιατί δεν κάνετε ένα δημοψήφισμα να δείτε τι ψήφους θα πιάσει η Κάρτα του πολίτη? Τα σχόλια που θα υποβληθούν εδώ θα είναι ελάχιστα μπροστά στις στοίβες χαρτιά που έχουν συγκεντρωθεί σε εκκλησίες και μονές εδώ και χρόνια. Ο λαός δεν θέλει την Κάρτα, καταλάβετε το.

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:35 | Thanasis Kordantonopoulos

    Τι ασφαλεια θα εχει η καρτα απο κλοπη στοιχειων του αναγραμένου της: Αυτα τα στοιχεια δεν πρεπει να μπορουν να υποκλαπουν απο τριτους, ουτε να διαγραφουν απο τριτους και ουτε να τα βλεπουν ολοι – ολα ( ο γιατρος τα ιατρικα στοιχεια, ο πωλητης μονο χρηματα, στην τραπεζα μονο οτι χρειαζονται για πιστοποιησης λογαριασμων ) και ενα παραδειγμα
    το ψιλικατσιδικο μονο χρηματα
    το ντιριδερι μονο την δυευθινση
    ο αστυνομικος ονοομα δυευθινση και το ιατρικο του οδηγου που χρειαζεται για οδηγηση

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:28 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ. ΗΜΟΥΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΚΛΑΒΙΑ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ.

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:14 | Γιαννης Σσββιδης

    Διαφωνω με την καρτα του πολιτη γιατι με προσβαλλει σαν ανθρωπινη οντοτητα και μου καταργει την ελευθερια και την ιδιωτικοτητα μου.Ειμαι χριστιανος ορθοδοξος και δεν προκειται να την δεχθω ΠΟΤΕ!

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:27 | Μενέλαος

    Δεν με ενοχλεί η κάρτα αν είναι προαιρετική ή αν κερδίζω από την χρήση της. Σήμερα αγοράζω με χρεωστική κάρτα απο ebay, paypal, itunes. Βενζινη , τροφιμα – ενδυση με πιστωτικές τραπεζών που μου επιστρέφουν ποσοστό επι των αγορών. Κλείνω τους λογαριασμούς πάντα εντός του μήνα για να μη τοκίζονται. Όλες οι παραπάνω ιδιωτικές εταιρίες γνωρίζουν ήδη τι αγοράζω. Αν χρειαστεί να αγοράσω όπλα, ναρκωτικά , sex, θα χρειαστώ μετρητά. Ε, ακόμη δεν χρειάστηκε.

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:17 | φυλλιω

    διαφωνω καθετα με τ καρτα του πολιτη…..ταυτιζει τ πολιτεςμε εναν αριθμο…χαραγμα…και προσβαλει τ ελευθερια του ανθρωπου….η κυβερνηση να μην προχωρησει στην εκδοση της…πρεπει να τ σταματησουμε…παρτε πισω τ νομο….δεν θελουμε να ειμαστε αριθμοι…αλλα προσωπα..διαφωνω με τ καρτα τ πολιτη..

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:55 | Ματίνα

    Διαφωνώ και για ηθικούς και για θρησκευτικούς λόγους να παραλάβω την κάρτα του πολίτη.Μου καταργεί την ιδιωτική μου ζωή και με καθιστά ένα άβουλο αριθμό χωρίς δικαιώματα ,αλλά μόνο με υποχρεώσεις.Λυπάμαι ,αλλά δε θα μπορέσω να παίξω το παιχνίδι της δικτατορίας της ΝΤΠ ,ο Θεός με έκανε ελεύθερη και θα παραμείνω μέχρι το τέλος της ζωής μου.Οι σκλαβωμένοι Έλληνες του ’21 έδωσαν το αίμα τους για μας να μπορούμε να αναπνέουμε αέρα ελευθερίας και εμείς οικειοθελώς θα την πετάξουμε για λίγο φαί;Αναρωτηθείτε,απλώς….

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:54 | Ελένη Μαρία Φουσέκη

    Ειμαι αρνητικη στην καρτα του πολιτη και σε οτιδηποτε μας υποδουλωνει .γενηθηκαμε ελευθεροι και θα πεθανουμε ελευθεροι !!!

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:43 | φυλλιω

    διαφωνω καθετα με τ καρτα του πολιτη…..ταυτιζει τ πολιτεςμε εναν αριθμο…χαραγμα…και προσβαλει τ ελευθερια του ανθρωπου….η κυβερνηση να μην προχωρησει στην εκδοση της…πρεπει να τ σταματησουμε…παρτε πισω τ νομο….δεν θελουμε να ειμαστε αριθμοι…αλλα προσωπα.

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:58 | Τρύφων Α. Καραμανλής

    Χαίρομαι που η κυβέρνηση προχωρά μια δική μου πρόταση από το 2007.
    Η ολοκληρωμένη πρόταση για την Κάρτα του Πολίτη αλλά και την Ηλεκτρονική Υπογραφή βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμό στο blog μου.
    Παρακαλώ να διαβάσετε και τις υπόλοιπες προτάσεις μου.

    Ευχαριστώ

    Κάρτα του Πολίτη και Ηλεκτρονική Υπογραφή :

    https://trifonkaramanlis.wordpress.com/2015/01/30/%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%BF%CE%BB/

    Τρύφων Α. Καραμανλής

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:05 | Ειρήνη Ζ.

    ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗΝ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.ΕΜΕΙΣ ΣΑΣ ΨΗΦΙΣΑΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙ’ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ,ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ.ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ,ΚΑΘΩΣ ΑΥΤΗ ΣΤΕΡΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΚΑΘΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΥΠΟΔΟΥΛΟΙ ΜΙΑΣ ΤΕΤΟΙΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΡΤΑ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ.ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:37 | Γιαννης Σσββιδης

    Διαφωνω με την καρτα του πολιτη γιατι με προσβαλλει σαν ανθρωπινη οντοτητα και μου καταργει την ελευθερια και την ιδιωτικοτητα μου.Ειμαι χριστιανος ορθοδοξος και δεν θα την δεχθω ΠΟΤΕ!

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:58 | Ρηγοπουλος Κ.

    Συμφωνω με ολους τους προλαλησαντες και ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΔΕΧΘΩ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.
    Ειναι ενα αισχρο κατασκευασμα και πρεπει να καταργηθει – αποσυρθει ΑΜΕΣΑ !!!

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:52 | παπαδοπουλος ιωαννης

    Aρνούμαι να παραλαβω την κάρτα του πολίτη γιατί πιστευω στον ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ και να εχουμε εμπιστοσυνη στην εκκλησια

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:43 | εφη

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΣ!

  • 19 Μαρτίου 2015, 15:20 | Thanasis Kordantonopoulos

    Θα αξιζει να την παρεις ΜΟΝΟ αν εξαλυφθουν οι ανεργοι και με τα χρηματα που πληρωνεσαι μετα την αφαιρεση των φορων (αμεσων εμμεσων- φως νερο τηλεφωνο… κλπ) μπορεις να ζησεις πανω απο το οριο της φτωχιας και αναλογα με την οικογενεια σου να εχεις ενα αμαξι(3θεσιο, 5θεσιο, 7θεσιο, 9θεσιο) το σπιτι σου. Επισης οι ηλικιωμενοι να περνουν τα φαρμακα τους και να μπορουν να ζουν με τα υπολοιπα χρηματα κι οχι να διαλεγουν μεταξυ φαρμακων φαγητου…
    Τα παιδια στο σχολειο θα εχουν τα απαραιτητα για αυτα βοηθειματα και δεν θα πεινανε η πολιτεια θα μεριμνη ωστε ΟΛΑ μα ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ να σπουδαζουν και να εργαζονται αναλογα με τις κλισεις τους.Η εργασια ειναι για ολους ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ (ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ Ή ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Ή ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΚΙ ΟΧΙ ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ)

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:07 | ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΣΕΒΑΣΤΗ

    NEW WORLD ORDER , όνειδος αν μια Ορθόδοξη χώρα υποταχθεί σε αυτούς που θέλουν να μετατρέψουν το πρόσωπο σε νούμερο , ντροπή στους υποτελείς που θέλουν να μας οδηγήσουν στην στέρηση του δικαιώματος της επιλογής . Ενδεχομένως να μας θεωρήσουν ύποπτους ή γραφικούς στην καλύτερη περίπτωση ,αρνούμαστε να την πάρουμε δεν θέλουμε να γίνουμε πιόνια της πιο άγρια διοικούμενης παγκόσμιας κυβέρνησης που ετοιμάζουν με μαθηματική ακρίβεια να μας επιβάλουν.

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:22 | ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:36 | Σταμάτης Χαλικιάς

    Απαράδεκτο !!!
    Απορώ , δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι για ενα τόσο ευαίσθητο θέμα για τον Έλληνα ;

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:22 | Σόμογλου Αν

    Αρνούμαι να μετέχω σε ένα Σύστημα που εσκεμμένα ή όχι οδηγεί στην κατάργηση της ελευθερίας στη σκέψη, στην κρίση, και κατ’ επέκταση στις αποφάσεις και ενέργειες του ανθρώπου. Έχουμε τρόπους να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία έξυπνα και εποικοδομητικά ώστε να επιτύχουμε ηλεκτρονική διακυβέρνηση έξυπνων πολιτών και όχι …»έξυπνων» καρτών.

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:25 | Ελένη Π. Ρουδνικλή

    Καλησπέρα σας!
    Και να που πάλι ήρθε στο προσκήνιο η γνωστή Κάρτα του πολίτη. Έχω την αίσθηση ότι κάθε κυβέρνηση των τελευταίων δεκαετιών κάνει προσπάθειες για την εφαρμογή της κάρτας αυτής.
    Τα σχόλια των προηγουμενων έχουν καλύψει τους λόγους για τους οποίους ΑΡΝΟΎΜΑΙ να πάρω την κάρτα. Έχω όμως μία απορία (εύλογη θεωρώ)…Η κάρτα του πολίτη, λέτε, ότι είναι τρόπος αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης…
    κι ερωτώ εγώ λοιπόν: αν επιβάλλετε την κάρτα αυτή, πως θα αντιμετωπιστεί η φτώχεια όσων αρνηθούν να την πάρουν? Δεν δημιουργείτε έτσι μία νέα ανθρωπιστική κρίση? Μήπως τελικά δεν είναι αυτός ο βασικός λόγος επιβολής της?
    Ως Χριστιανή Ορθόδοξη λοιπόν λέω ΟΧΙ στην κάρτα του πολίτη…ΟΧΙ στο ψηφιακό φακέλωμα…ΟΧΙ στην καταπάτηση και κατάργηση της προσωπικής ελευθερίας…

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:08 | ΒΑΓΓΕΛΗΣ

    ΟΧΙ ΣΤΗ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΓΜΑΤΟΣ.
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΔΕ ΘΑ ΤΣΙΠΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΦΑΜΕ.

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:48 | Ηλίας

    Ως αριστερός που είμαι διαφωνώ κάθετα με την Κάρτα του Πολίτη που θα φέρει το φακέλωμα των πολιτών. Καταργεί την ιδιοτηκότητά μας, τα ανθρώπηνα δικαιώματα και την ελευθερία της προσωπικότητας!Μου είναι αδύνατον να καταλάβω πώς μία αριστερη κυβέρνηση καταθέτει τέτοιο νομοσχέδιο!!! Και συν της άλλης είμαι και Χριστιανός Ορθόδοξος και μου καταργήτε τις θρησκευτικές μου ελευθερίες.

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:27 | Αλέξανδρος Κ.

    Είμαστε ήδη φακελομένοι σε ότι σύστημα μπορεί να υπάρχει (πολλές φορές και εν αγνοία μας)και με λύπη πληροφορούμαι ότι το βασικό δικαίωμα του ανθρώπου , η ελευθερία δηλαδή , αφαιρείται με τη βούληση της κυβέρνησης. ΌΛοι αυτοί που χρόνια ολόκληρα ρήμαξαν αυτή τη χώρα παραμένουν ελεύθεροι και ατιμώρητοι ενώ ο απλός κόσμος παρακολουθείται συνεχώς… Προσωπικά αρνούμαι να παραλάβω οποιαδήποτε τέτοια κάρτα καθότι πέρα από το γεγονός ότι πρόκειται για μια αντιδημοκρατική κίνηση , αποτελεί και παραβίαση των βασικότερων ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:54 | Μαρία Χάσκου

    Δεν θέλω την κάρτα του πολίτη

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:45 | nikos nikolaoy

    Ως αριστερός οφείλω να διαφωνήσω με την κάρτα του πολίτη
    Η κάρτα του πολίτη είναι καθαρά ηλεκτρονικό φακέλωμα και θίγει την αριστερή μου συνείδηση

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:44 | Κωνσταντίνος Ιορδανόπουλος

    Αγαπητοί νεοταξικοί πολιτικοί μας.Την καρτούλα που έχετε κατά νου να την πασάρετε σαν να μην τρέχει τίποτα να την βάλετε εκεί που ξέρετε.Όλοι ξέρουμε τα παιχνιδάκια σας και τις βολτούλες που κάνετε μερικοί μερικοί στις στοές.Λοιπόν έχουμε ξυπνήσει σας έχουμε πάρει πρέφα δεν είμαστε χαζοί.Ξέρουμε που στοχεύετε κύριοι και θα αποτύχετε. Καλή σας ημέρα.

  • 19 Μαρτίου 2015, 14:13 | Γεώργιος Κιντσάκης

    Η εισαγωγή της Κάρτας του Πολίτη, όταν πλέον σε πολλές χώρες έχει εγκαταλειφθεί κάθε σχετική συζήτηση, δεν ανταποκρίνεται σε καμία λογική χρησιμότητας και αναλογικότητας.

    Κατ’ αρχήν, όλοι μας πλέον είμαστε πιστοποιημένοι για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Taxisnet, οι οποίες έχουν διασυνδεθεί και με άλλες υπηρεσίες, όπως οι υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Ποιος ο λόγος να προβεί το κράτος στο έξοδο έκδοσης κάρτας, όταν ήδη με τη χρήση των σχετικών κωδικών μπορεί να γίνει πλήρης ηλεκτρονική πιστοποίηση;

    Έπειτα, υπάρχει το προηγούμενο της διανομής του «κοινωνικού μερίσματος», το οποίο μέσω του Taxisnet έμπαινε στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων, χωρίς να υπάρχει καμία στοχοποίησή τους. Αντίθετα με την κάρτα -σε πρώτη τουλάχιστον φάση- θα υπάρχει στιγματισμός, αφού όποιος πληρώνει με την Κάρτα του Πολίτη αυτόματα θα αποκαλύπτεται ότι είναι πτωχός.

    Περαιτέρω είναι σημαντικό να τονιστούν οι κίνδυνοι από την κλοπή (ή κλοπή χρήσης) της κάρτας, οι οποίοι είναι σαφώς μεγαλύτεροι από τον κίνδυνο διαρροής ενός κωδικού. Ήδη οι contactless κάρτες των Τραπεζών έχουν πέσει σε ανυποληψία λόγω του κινδύνου κατάχρησής του και οι περισσότεροι προτιμούν να κάνουν τις συναλλαγές τους μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής.

    Γιατί, εν έτει 2015, όταν τα πάντα είναι συνδεδεμένα με το διαδίκτυο, η Κυβέρνηση εμμένει στην εισαγωγή μιας κάρτας, η οποία θα αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα του πολίτη;

    Σημ.: Το σχόλιο επανυποβλήθηκε λόγω μη δημοσίευσης του πρωτοτύπου.

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:17 | Κωνσταντίνος Ιορδανόπουλος

    (Αγαπητοί) κύριοι μασόνοι και μη αν νομίζεται ότι δεν σας έχουμε πάρει πρέφα το τι πάτε να κάνετε, είσαστε γελασμένοι..Τα νεοταξικά κολπάκια σας δεν περνάνε σε άτομα που ξέρουνε τα σημεία των καιρών..Λοιπόν για να τα λέμε απλά πάρτε τις καρτούλες σας με το 666 πάνω και βάλτε τες στον πάτο σας γιατί πουθενά αλλού δεν θα σας φανούνε χρήσιμες..Εδώ είναι Ελλάδα και δεν θα περάσει η φασιστική αντιχριστιανική τάξη που θέλετε να επιβάλλεται.Άντε τώρα πάντε πίσω στα αφεντικά σας με τις ποδιές και τα πολλά λεφτά ξέρετε ποιοι είναι και πείτε τους ότι αποτύχατε.

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:49 | Περιστεροπούλου Μπέτυ

    Θέλουμε να είμαστε πρόσωπα και όχι αριθμοί . Όχι στη κάρτα του πολίτη

    Περιστεροπούλου Μπέτυ

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:49 | Χρυσοβαλαντης Χατζηγεωργίου

    Καταργήστε τώρα την κάρτα του πολίτη. Είναι καθαρό φακέλωμα καθώς θα κρατούνται συνεχώς πληροφορίες πάνω σε αυτήν.

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:12 | morfoula

    Όχι στην κάρτα του πολίτη. Αρνούμαστε αυτού του είδους προσβολής και καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:09 | ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗ

    Θα ήθελα και εγώ να εκφράσω την άρνησή μου για την εισαγωγή της ηλεκτρονικής αυτής ταυτότητας-ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ- και εύχομαι να υπάρξει σύνεση και να μην προχωρήσει.Δεν μας χρειάζεται, λύσεις βρίσκονται και παρακαλούμε τους αρμόδιους να μην συνεχίσουν την αποδόμηση που ξεκίνησε ο Γ. Παπανδρέου,συμπεριλαμβανομένου καιτην κατάργηση της προσωπικής μας ελευθερίας, το σεβασμό στο ανθρώπινο πρόσωπο. Γ’αυτό πάνω απ’όλα διαμαρτύρομαι γιατί ο Θεός μας μας έδωσε πρόσωπο και ελευθερία, τα ύψιστα αγαθά Του και πρέπει να τα φυλάξουμε πάση θυσία! και να μην τα δώσουμε έτσι απλά και ανεύθυνα. Ως Ορθόδοξη Χριστιανή με αγάπη στον Χριστό μας,Τον μόνο αληθινό Θεό, δηλώνω τις ανησυχίες μου και φυσικά υπερτονίζω την άρνησή μου.

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:43 | ΑΝΝΑ ΦΩΤΕΙΝΗ

    Δεν έχω να πω πολλά. Με καλύπτουν πλήρως όσα γράφονται εδώ. Συμφωνώ απόλυτα με όλους. ΟΛΑ είναι γραμμένα στην Καινή Διαθήκη. Κάθε χριστιανός οφείλει να ξέρει κι όμως οι περισσότεροι αδιαφορούν. ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ και πάλι ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΗ.

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:16 | ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

    ΕΧΟΥΝ ΕΙΠΩΘΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ… ΘΑ ΔΗΛΩΣΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΒΛΑΜΜΕΝΟΥ (ΠΟΛΙΤΗ)…ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΡΥΨΟΥΝ ΚΑΤΙ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ :

    Ὁ Ἅγιος Γέροντας Παϊσίος καί ἡ διδασκαλία του πολεμούμενοι ἀστράφτουν περισσότερο καί φωτίζουν καί στηρίζουν ὅσους μέ καθαρή καί ἀνιδιοτελῆ ἀγάπη ἀγαποῦν τόν Χριστόν. Μόνον ὅσοι ζητοῦν φίλαυτα τό βόλεμά τους εὑρίσκουν ἔρεισμα στίς συκοφαντίες, γιά νά δικαιολογήσουν τήν πτῶσιν τους καί νά κατασιγάσουν τήν διαμαρτυρομένη συνείδησίν τους. Μόνον οἱ βλαμμένοι βλάπτονται, ὅπως ἔλεγε ὁ Γέροντας.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:28 | Evangelos Kyrialanis

    ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ! ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΜΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ! ΩΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΙΧΑΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΦΑΚΕΛΩΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΣΚΛΑΒΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ !

    Ο ΜΟΝΟΣ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ !
    ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ! ΠΑΤΡΙΔΑ+ΘΡΗΣΚΕΙΑ+ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΜΑΣ !

    ΟΥΤΕ ΣΠΙΘΑΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ !

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:45 | Χρυσούλα

    ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:00 | Δάιος Γαλάν Μιγκέλ

    Θα μπορούσα να γράψω ένα σωρό λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να γίνει δεκτό ένα τέτοιο άρθρο απο το κράτος δηλαδή απο τον Ελληνικό λαό … ο σημαντικότερος λόγος όμως είναι η συσσώρευση προσωπικών πληροφοριών σε βάσεις δεδομένων οι οποίες θα συνδέονται σε δίκτυα τα οποία όπως πολύ καλά γνωρίζουμε είναι εκτεθειμένα στο έλεος κάθε χάκερ. Η πληροφορία που διακεινείται ηλεκτρονικά δεν θα μπορεί ποτέ να είναι ασφαλής και όλοι το ξέρουμε αυτό. Άρα ένα άρθρο το οποίο θα υποχρεώνει τους πολίτες να εκθέτουν τις προσωπικές τους πληροφορίες τους θέτει αυτόματα σε τεράστιο κίνδυνο διοτι οι πληροφορίες αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν απο τον οποιονδήποτε και να έχουν π.χ. τεράστιο οικονομικό κόστος για το θύμα. Όπως καταλαβαίνουμε λοιπόν δεν πρέπει να δεχτούμε κάτι τέτοιο προστατεύοντας έτσι τους εαυτούς μας και τους συμπολίτες μας απο τους κινδύνους που συντρέχει μιά τέτοια κίνηση. Τουτέστην Λέμε ΟΧΙ στην ηλεκτρονική κάρτα ταυτοποίησης-κάρτα του πολίτη η όπως αλλιώς λέγεται.

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:41 | ΜΑΡΙΑ ΣΙΑΜΠΛΗ

    Η Κάρτα του Πολίτη είναι ο αρραβώνας του «σφραγίσματος». Αποδεχόμενοι την Κάρτα, αποδεχόμαστε με την θελησή μας τον περιορισμό της ελευθερίας μας και την προσβολή της αξιοπρέπειάς μας. Τα προσωπικά μας δεδομένα θα είναι διαθέσιμα στον οποιοδήποτε έχει πρόσβαση στο σύστημα να τα χρησιμοποιήσει κατά το δοκούν ακόμα και εναντίον μας. Το σύστημα δεν παρέχει ασφάλεια και το γνωρίζουν όλοι (βλ.Γερμανία). Οι Άγγλοι διέκριναν την παγίδα και δεν την δέχτηκαν.
    Καλώ όλους του βουλευτές να καταψηφίσουν αυτό το άρθρο. Υπάρχουν άλλοι τρόποι να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή κι η γραφειοκρατία και φυσικά να βοηθηθούν κι η οι συνάνθρωποί μας που υποφέρουν λόγω κρίσης. Όλα είναι θέμα σωστής πολιτικής απόφασης.
    Ο Θεός να σας φωτίζει.

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:22 | Θεμης Μαυροπεραστης

    Αλλεπαλληλες προσπαθειες εχουν γινει τα τελευταια 30 χρονια απο κυκλους της Ε.Ε να επιβαλουν την »καρτα του πολιτη» σε ολες τις χωρες της ενωσης.Πολλες χωρες αρνηθηκαν να ενσωματωσουν την χρηση της μετα απο την αρνηση των πολιτων μεταξυ των οποιων και η χωρα μας.Πολλα ερωτηματικα γεννιουνται απο την επιμονη των κυριαρχων κυκλων της Ε.Ε να επιβαλλουν την καρτα αυτη.Τωρα ερχεται και παλι μεσω της συμφωνιας για τετραμηνη παραταση του μνημονιου ξανα στην χωρα μας.Η επιμονη των κυκλων αυτων που σε καθε ευκαιρια επιχειρουν να επιβαλλουν την χρηση της ηλεκτρονικης καρτας του πολιτη ειναι το λιγοτερο υποπτη και υποκρυπτει δολιοτητα.Η ορθοδοξη Εκκλησια της Ελλαδος,το Αγιον Ορος,ο ΙΝΚΑ,πληθος οργανωσεων,ειδικοι σε θεματα ηλεκτρονικης αλλα και μεμονομενοι πολιτες αντεδρασαν και αντιδρουν στην επιβολη της υποπτης αυτης καρτας σε καθε ευκαιρια.Υπαρχουν πολλες και ορθοτερες λυσεις για να βοηθηθουν οι συμπολιτες μας που εχουν αναγκη.Συνεπως πρεπει να αποσυρθει το συγκεκριμενο αρθρο απο τον νομο και να επιλεχθει ενας απο τους αλλους τροπους.Τελος θυμιζω οτι και ο πρωθυπουργος ηταν αντιθετως στην ηλεκτρονικη διακυβερνηση οταν ηταν στην αντιπολιτευση.Τωρα εχει αλλαξη αποψη?

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:49 | ΧΑΡΑ-ΑΝΔΡΙΑΝΑ

    ΤΟ ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΒΙΑΣΤΟ, ΚΑΜΜΊΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ , ΠΟΥ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΤΟΥΣ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ.

    ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Η ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟ,ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΕ- ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΤΣΙΠ ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ, ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ ΧΡΗΣΗ, ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

    ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ – ΑΛΛΗ ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΟΡΓΟΥΕΛΙΚΗ ΜΑΛΙΣΤΑ, ΡΑΓΙΑΔΙΣΜΟ ΚΑΙ ΧΑΦΙΕΔΙΣΜΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΎΜΕ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΑ «ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ».
    ΠΩς ΜΠΟΡΕΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΑΪΚΗ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ, ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΜΕ ΤΟΣΟ ΧΑΦΙΕΔΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΟΝ ΗΔΗ ΤΥΡΑΝΝΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΡΑΥΜΑΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ….

    Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟ ΜΑΣ… ΟΥΤΕ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΟΥ
    ΕΜΕΙΣ, ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΟΚΟ, ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕ ΞΕΝΑ ΕΙΔΩΛΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΕΣ ΕΞΟΥΣΙΕΣ!

    ΧΑΡΑ-ΑΝΔΡΙΑΝΑ

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:30 | ΚΑΣΣΙΑΝΗ

    ΔΕΝ ΤΗΝ ΘΕΛΩ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ!

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:22 | Στ. Μποζοβίτης

    Τὸ τραγικὸ σ᾿ αὐτὴ τὴν ἀπίστευτα θλιβερὴ ἱστορἰα εἶναι ὅτι μιὰ ὑποτιθέμενη ἀριστερὴ κυβέρνηση βρίσκεται πρόθυμη νὰ ἁλυσοδέσει τὸ δύστυχο λαὸ μὲ τὰ καπιταλιστικὰ δεσμὰ τῶν ἀνθρωποφάγων οἰκονομικῶν τεράτων Ρότσιλντ, Ροκφέλλερ καὶ Λέσχης Μπίλτερμπεργκ. Νὰ κλαῖς ἢ νὰ γελᾶς;

  • 19 Μαρτίου 2015, 13:01 | Κιρίλλοβ Αλεξέϊ

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ:
     
    1.Το πλινθίο (τσιπάκι) της “Κάρτας (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη” θα λειτουργεί εξ επαφής (contact) ή εξ αποστάσεως (contactless);
    Αυτό είναι το βασικότερο ζήτημα και το υπουργείο δεν μας δίνει αυτή την πληροφορία.  Πώς λοιπόν να τοποθετηθούμε;
    Κάθε τσιπ είναι  ένας κινητός φάκελος και το απορρίπτουμε ως μέσο καταγραφής και συλλογής προσωπικών πληροφοριών. Αλλά το τσιπ που λειτουργεί εξ αποστάσεως είναι τσιπ ραδιοσυχνοτήτων (rfid) και γι’ αυτό επί πλέον είναι και καταδότης, αφού ο φορέας της κάρτας που το περιέχει μπορεί ανά πάσα στιγμή, με ποικίλους τρόπους πχ μέσω ενός φθηνού και απλού αναγνώστη rfid ή μέσω ενός δικτύου wi-fi ή με την ένταξη του συστήματος των καρτών  σε  κάποιο υπέργειο και επίγειο δορυφορικό σύστημα, λ.χ. το Ε­c­h­e­l­on ή το “Γαλιλαίος”,  να εντοπιστεί πάραυτα.
    Σε κάποιες χώρες που έχουν εφαρμόσει αντίστοιχη Κάρτα του Πολίτη το τσιπ λειτουργεί εξ αποστάσεως. Επίσης η πλειοψηφία των πιστωτικών καρτών είναι αυτής της τεχνολογίας δηλαδή ανέπαφων συναλλαγών (contactless). Ωστόσο με σειρά επιστημονικών ανακοινώσεων έχει καταδειχθεί ότι η ασφάλεια αυτής της τεχνολογίας είναι από ελάχιστη έως ανύπαρκτη. Μεταξύ άλλων να αναφέρουμε ότι οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ Steven Murdoch και Saar Drimer έχουν καταδείξει τα προβλήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας η οποία -σύμφωνα με τα λεγόμενά τους- «είναι τόσο απλή που τους σοκάρισε». Σύμφωνα με τις επιστημονικές ανακοινώσεις τους, αυτοί που θα ήθελαν να εκμεταλλευτούν τις αδυναμίες του συγκεκριμένου συστήματος αρκεί να έχουν προπτυχιακές γνώσεις ηλεκτρονικών – γνώσεις που από παλαιότερες επιθέσεις έχει αποδειχθεί πως είναι κτήμα όσων ασχολούνται με το ηλεκτρονικό έγκλημα. Αλλά και άλλοι επιστήμονες έχουν καταδείξει προβλήματα στη συγκεκριμένη τεχνολογία όπως οι Andrea Barisani, Daniele Bianco, Adam Laurie και Zac Franken με σχετικές ανακοινώσεις τους σε συνέδρια. Στην πράξη θα πρέπει να αναφέρουμε την περίπτωση της Shell που αναγκάστηκε να ακυρώσει την εν λόγω τεχνολογία από τις κάρτες της αφού είχαν κλαπεί περίπου 1.000.000 λίρες από πελάτες της (βλ. http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/4980190.stm ) αλλά και τη μαζική επέμβαση από εγκληματίες (;) από το Πακιστάν και την Κίνα σε αναγνώστες τέτοιων καρτών που διατέθηκαν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και αφαίρεσαν από χρήστες των καρτών συνολικό ποσό άνω των 10 εκατομμυρίων λιρών. Το τελευταίο γεγονός ανάγκασε τον Υπεύθυνο Εθνικής Αντικατασκοπίας των ΗΠΑ Joel Brenner, να δηλώσει ότι «μέχρι πρότινος μόνο κρατικές υπηρεσίες πληροφοριών μπορούσαν να εκτελέσουν κάτι τέτοιο. Είναι τρομακτικό»
    Είναι λοιπόν δυνατό το σύνολο των προσωπικών στοιχείων των Ελλήνων πολιτών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ατομικά τους δικαιώματα αλλά και την Εθνική μας Ασφάλεια  να τίθεται -ελαφρά τη καρδία- στο έλεος κάθε κακοποιού και κατασκόπου;
    Είναι απολύτως αντισυνταγματικό το να παραπέμπονται λοιπόν τέτοια τεχνικά θέματα – επιλογές που είναι εξόχως σημαντικά για τα ατομικά μας δικαιώματα αλλά και τη δημόσια ασφάλεια, σε υπουργικές αποφάσεις που δε θα εγκριθούν από την Ελληνική Βουλή και κατ’ επέκταση από τον Ελληνικό Λαό.
    Εάν στην ελληνική κάρτα το τσιπ είναι εξ επαφής, μετά από πόσες αναβαθμίσεις σχεδιάζεται να γίνει εξ αποστάσεως;
    2.Για την παραγωγή της κάρτας θα χρησιμοποιηθεί το μηχάνημα που έχει η Διεύθυνση Διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας;
    Έγινε γνωστό ότι η ιαπωνική εταιρεία TOPPAN που πούλησε στην Ελληνική Αστυνομία το μηχάνημα με το οποίο παράγονται τα Ελληνικά Διαβατήρια και οι αστυνομικές ταυτότητες, αναφέρεται σε αστυνομικές ταυτότητες που θα φέρουν τσιπ τόσο εξ επαφής όσο και εξ αποστάσεως: ” Άρα εάν χρησιμοποιηθεί η υποδομή της Ελληνικής Αστυνομίας η “Κάρτα (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη” μπορεί να έχει και εξ επαφής και εξ’ αποστάσεως τσιπάκι.  Γι’ αυτό είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τα παραπάνω.
    3.Πιστεύει, αλήθεια,  το Υπουργείο ότι υπάρχει απαραχάρακτη, απαραβίαστη τεχνολογική μέθοδος αποτύπωσης δεδομένων σε ένα πλινθίο (τσιπάκι) είτε αυτό λειτουργεί εξ επαφής (contact) είτε λειτουργεί εξ αποστάσεως (contactless);
    Στην Γερμανική Κάρτα του Πολίτη “με το καλημέρα” αποσύρθηκε το λογισμικό ανάγνωσης των καρτών γιατί είχε τρύπα ασφαλείας. Τι μας εγγυάται ότι στην Ελλάδα τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα από την τεχνολογικά προηγμένη Γερμανία;
    4.Για όσες “Κάρτες (εξυπηρετήσεως) του Πολίτη” χαθούν αλλά και για όσες κλαπούν, προβλέπεται να αναπτυχθεί κάποιου είδους λογισμικό το οποίo θα τις εντοπίζει; Ειδικά, βεβαίως, στην περίπτωση που φέρουν εξ αποστάσεως (contactless) τσιπάκι, θα χρησιμοποιηθεί η υποδομή των κεραιών κινητής τηλεφωνίας ή η υποδομή των δορυφόρων;
    Το ρωτάμε αυτό γιατί για τα σκυλιά που φέρουν “εμφυτευμένο” στο δέρμα τους το εξ αποστάσεως (contactless) τσιπάκι, η σχετική εφαρμογή είναι ήδη έτοιμη, χρησιμοποιείται και μάλιστα μπορεί κανείς να την “κατεβάσει” δωρεάν στο κινητό του
    5.Η κάρτα Πολίτη θα συνδέεται με ένα (μοναδικό για κάθε πολίτη) κωδικό αριθμό πιστοποίησης-αναγνώρισης; Πώς θα σχηματίζεται ο αριθμός αυτός;
    6.Για τα νομικά, ηθικά, κοινωνικά και άλλα προβλήματα που κουβαλούν μαζί τους αυτές οι κάρτες από την στιγμή που διαθέτουν είτε εξ επαφής (contact) ή πολύ περισσότερο εξ αποστάσεως (contactless) πλινθίο και περιέχουν βιομετρικά δεδομένα ,  επικαλούμαι την ομιλία του Καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά σε συνέδριο για τις ηθικές επιπτώσεις από την χρήση των βιομετρικών δεδομένων.
    7.Σύμφωνα με τον κ. Τσουκαλά: «Τα βιομετρικά δεδομένα έχουν απομακρυνθεί κατά πολύ από τα γνωστά μας δακτυλικά αποτυπώματα ή τα στοιχεία που αποθηκεύονται στα μικροτσίπ των σύγχρονων διαβατηρίων. Πλέον μιλάμε για συσκευές που μπορούν να ανιχνεύσουν με μεγάλη ακρίβεια την ψυχοσωματική μας κατάσταση και τα συναισθήματά μας, συσχετίζοντας τις εκφράσεις του προσώπου, τις διακυμάνσεις της φωνής, την θερμοκρασία του σώματος και τις απεικονίσεις της δραστηριότητας του ανθρώπινου εγκεφάλου. Από την άλλη πλευρά, οι εφαρμογές αυτές δεν περιορίζονται μόνο στο πεδίο της ασφάλειας – όπου μετά την «11η Σεπτεμβρίου» το κοινό έχει κάνει παραχωρήσεις στην προστασία της ιδιωτικότητας στο όνομα της καταπολέμησης της τρομοκρατίας – αλλά και για καθημερινή χρήση από δημόσιους φορείς και ιδιωτικές εταιρείες… “
    Τα λάβατε υπόψη σας τα ανωτέρω;
    Δεν είμαστε κατά της χρήσεως της πληροφορικής και της τεχνολογικής προόδου. Την παράχρησή της φοβούμεθα από διεφθαρμένους ανθρώπους.
    Η κάρτα πολίτη με τσιπ είναι η θύρα για την είσοδο σε ένα πεδίο (σύστημα) ηλεκτρονικής συλλογής και διασταυρώσεως κάθε είδους πληροφοριών με δυνατότητα τοπικής παρακολουθήσεως. Οι δυνατότητες του πεδίου αυτού στα χέρια ενός τυράννου είναι εφιαλτικές.
    Γι’ αυτό ζητούμε να μην ανοίξετε αυτή τη θύρα.
    8. Μπορείτε να μας διαβεβαιώσετε ότι στη μνήμη/μνήμες ή οπουδήποτε αλλού, εσωτερικά και εξωτερικά της κάρτας του πολίτη, δεν πρόκειται να περιέχεται ο αριθμός 666 σε οποιαδήποτε γραφή και συμβολισμό και ότι επίσης έχετε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε αυτός ο αριθμός να μην συμπεριληφθεί στο μέλλον, σε οποιαδήποτε μελλοντική αναβάθμιση της κάρτας;
    Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, η Σύναξη των Ιερών Μονών του Αγίου Όρους αλλά και άγιοι της Εκκλησίας μας όπως ο Όσιος Παϊσιος, που για το λόγο αυτό είχε συντάξει χειρόγραφη και χρονολογημένη από τον ίδιο επιστολή για το θέμα, είναι απολύτως αντίθετοι στην εφαρμογή του συστήματος αυτού ταυτοποίησης των Ορθοδόξων Ελλήνων Πολιτών καθώς έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τους Ιερούς Κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας μέλος της οποίας είμαι και εγώ. Σας καλώ λοιπόν να μην προχωρήσετε στη θέση προς ψήφιση του συγκεκριμένου άρθρου.