ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ Άρθρο 28 Αναστολή μείωσης προσωπικής διαφοράς κατά την μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων

 

Αναστέλλεται από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, η εφαρμογή του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176). Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να αναπροσαρμόζεται η καταληκτική ημερομηνία αναστολής.

  • 13 Μαΐου 2022, 18:55 | Πέτρος

    Έχετε συνειδητοποιήσει για ποιους φορείς μιλάμε; Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος τους στην εύρυθμη λειτουργία του κράτους; Με πόση ευθύνη και συνέπεια καλούνται να εργαστούν οι συνάδελφοί; Απαράδεκτο να μην δίνεται η προσωπική διαφορά σε όλους όσους εργάζονται σε αυτές τις υπηρεσίες!!

  • 13 Μαΐου 2022, 18:10 | Σπυρίδων

    Η μη αποκατάσταση αδικιών (διαχωρισμός «νέων»-«παλαιών») δεν υπηρετεί τους σκοπούς του παρόντος νομοσχεδίου καθώς και την βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας της Δημόσιας Διοίκησης.

    Απαιτείται η τροποποίηση του άρθρου.

  • 13 Μαΐου 2022, 18:48 | Μιχάλης

    Το παρόν διαιωνίζει τη χρόνια αδικία μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων (μετά και προ του Οκτωβρίου του 2018).

    Απαιτείται η τροποποίηση του ώστε να αρθεί αυτό το χάσμα σε όσες υπηρεσίες υφίσταταται (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., Υπ. Οικ κτλ.).

  • 13 Μαΐου 2022, 16:09 | ΔΗΜΗΤΡΑ ΖΑΧΟΠΟΥΛΟΥ

    Πρέπει να δοθεί η προσωπική διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους του ΥΠΟΙΚ, προκειμένου να μην θα συνεχιστεί μια χρόνια αδικία, με συναδέλφους ίδιων τυπικών προσώπων και ίδιων καθηκόντων να αμοίβονται με διαφορετικό τρόπο.

  • 13 Μαΐου 2022, 16:37 | ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ

    Η προσωπική διαφορά σε πρώτη φάση αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), σε εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, όπως αναφέρεται στην σχετική αιτιολογική έκθεση, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης τη δεδομένη χρονική στιγμή. Η Βουλή των Ελλήνων αποδέχθηκε την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης στη βάσει της αρχής της ισότητας.
    Στην παρούσα φάση καλείται η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΟΙΚ., να αναγνωρίσει την μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος των υπαλλήλων της να μεριμνήσει για άμεση νομοθετική ρύθμιση που αφορά την χορήγηση της προσωπικής διαφοράς σε υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ., αποκαθιστώντας έτσι την μισθολογική εξομοίωση με «παλαιότερους» υπαλλήλους.
    Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή στο παρόν άρθρο δεν συμπεριληφθεί η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στους μετά την 01.11.2018 υπαλλήλους, θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, του ήδη αγεφύρωτου μισθολογικού χάσματος μεταξύ παλαιών και νέων υπαλλήλων στο Υπουργείο Οικονομικών και τους Φορείς αυτού!

  • 13 Μαΐου 2022, 16:12 | Σύλβια Φωτοπούλου

    Η προσωπική διαφορά, η οποία χορηγήθηκε στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, σε συνάρτηση του νευραλγικού τους ρόλου για την οικονομία και για τη χώρα εν γένει- γεγονός που αναγνωρίζεται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις, όπως αποδεικνύεται από τη διατήρηση και την επέκτασή της στους νέους υπηρετούντες, με τελευταία υπαγωγή στο καθεστώς της προσωπικής διαφοράς των υπηρετούντων μέχρι 11.10.2018 βάσει του ν. 4569/2018- θα πρέπει να χορηγηθεί και σε όλους τους νεοδιόριστους ή μεταταχθέντες στο Υπουργείο Οικονομικών μετά τις 11.10.2018, οι οποίοι δεν την λαμβάνουν.
    Η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους όσους υπηρετούν υπό τις ίδιες συνθήκες, σε αντίστοιχα καθήκοντα, κλάδους/ ειδικότητες και εργάζονται μαζί με παλαιότερους συναδέλφους- οι οποίοι αμείβονται με διαφορετικό τρόπο, επειδή απλώς έτυχε να διοριστούν/ μεταταχθούν πριν από τις 11.10.2018- θα αποκαταστήσει την υφιστάμενη αδικία και θα επαναφέρει εντός των υπηρεσιών την ισότητα, τη δικαιοσύνη και την ευνομία, εξαλείφοντας διακρίσεις και ένα καθεστώς πολλών ταχυτήτων που δεν έχει κανένα δικαιολογητικό έρεισμα και η διαιώνισή του δεν τιμά ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, όπως η χώρα μας.
    Σε μια εποχή, στην οποία η «διαρροή εγκεφάλων», ευρύτερα γνωστή ως «brain drain», ταλανίζει την Ελλάδα και η ανακοπή του φαινομένου αυτού είναι ζωτικής σημασίας για την ανάκαμψη της χώρας, είναι αναγκαίο το Υπουργείο Οικονομικών- όπως πολλάκις έχει παρατηρηθεί και από τους Θεσμούς- να προσελκύσει και να διατηρήσει προσωπικό υψηλών προσόντων, το οποίο θα τεθεί στην εμπροσθοφυλακή της εθνικής μας προσπάθειας. Το μικρό ενδιαφέρον για την πλήρωση νέων θέσεων και οι παραιτήσεις από τις θέσεις του Υπουργείου Οικονομικών καταδεικνύουν ξεκάθαρα ότι χωρίς την αναγνώριση του έργου τους και χωρίς την αποκατάσταση της ισότητας με τους παλαιότερους συναδέλφους τους οι νέοι προσοντούχοι υπάλληλοι θα αναγκαστούν να αποχωρήσουν και να αναζητήσουν θέση εργασίας με καλύτερους όρους στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, ενώ οι υπηρεσίες θα βρεθούν σε αδιέξοδο αδυνατώντας να προσελκύσουν προσωπικό αυξημένων προσόντων και να πληρώσουν τα σημαντικά κενά που ήδη έχουν, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στο καίριας σημασίας εθνικό έργο τους.
    Είναι λοιπόν ανάγκη να αποκατασταθεί η αδικία της ύπαρξης υπαλλήλων πολλών ταχυτήτων και να προβλεφθεί η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών χωρίς διακρίσεις.

  • 13 Μαΐου 2022, 15:45 | ΚΟΛΛΙΑΣ ΘΟΔΩΡΗΣ

    Αυτή η ανισότητα, που οφείλεται στη μη χορήγηση ΠΔ στους νεότερους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των φορέων του, δημιουργεί κατάφωρη αδικία που διαταράσσει την υπαλληλική συνοχή και στρέφει ομάδες υπαλλήλων την μία ενάντια στην άλλη .Χωρίς να είμαι συνταγματολόγος, είναι προφανές ότι είναι αντισυνταγματικό γιατί ποιος νομοθέτης θα επέτρεπε δύο υπάλληλοι, με το ίδιο αντικείμενο και τα ίδια τυπικά προσόντα να μην αμείβονται ισότιμα? Πόσο μάλλον , στις περιπτώσεις (που είναι πολλές)νέοι υπάλληλοι να διαχειρίζονται σοβαρότερο αντικείμενο ή να διαθέτουν περισσότερα τυπικά προσόντα. Κύριε Υπουργέ στην ζωή κρίνεσαι για αυτά που κάνεις και γι αυτά που δεν κάνεις .Επανεξετάστε το και αποκαταστείστε αυτή την αδικία. Οι δημόσιοι υπάλληλοι στο σύνολό τους τα τελευταία χρόνια έχουν αναλάβει και έχουν σηκώσει μεγάλο βάρος, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους ίδιους και τις οικογένειες τους.

  • 13 Μαΐου 2022, 14:27 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΙΚ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.

  • 13 Μαΐου 2022, 14:32 | ΡΕΝΑ

    ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΟΠΩΣ ΣΑΣ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΣΑΣ, ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΕΙ ΠΡΟΣΟΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

  • 13 Μαΐου 2022, 14:47 | ΕΡΩΦΙΛΗ ΜΕΡΣΙΑΔΗ

    «H καθιερούμενη με το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος αρχή της ισότητας αποτελεί νομικό κανόνα, ο οποίος επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες και αποκλείει τόσο την έκδηλα άνιση μεταχείριση, είτε με τη μορφή της εισαγωγής καθαρά χαριστικού μέτρου ή προνομίου μη συνδεομένου προς αξιολογικά κριτήρια είτε με την μορφή της επιβολής αδικαιολόγητης επιβάρυνσης, όσο και την αυθαίρετη εξομοίωση διαφορετικών καταστάσεων ή την ενιαία μεταχείριση προσώπων που βρίσκονται κάτω από διαφορετικές συνθήκες με βάση όλως τυπικά ή συμπτωματικά ή άσχετα μεταξύ τους κριτήρια (3396/2014 ΣΤΕ)».

  • 13 Μαΐου 2022, 14:26 | Περικλής

    Στo πλαίσιο της συνταγματικής ισότητας και της δίκαιης μεταχείρισης πρέπει να αποδοθεί η Προσωπική Διαφορά στους υπαλλήλους που διορίσθηκαν ή μετατάχθηκαν μετά την 11.10.2018, όπως άλλωστε είχε αποδοθεί σε όλους τους υπαλλήλους με προηγούμενες αντίστοιχες νομοθετικές ρυθμίσεις.

  • 13 Μαΐου 2022, 14:24 | Ξενοφών

    Όλοι οι υπάλληλοι που τοποθετήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), με οποιοδήποτε καθεστώς, μετά την 11η Οκτωβρίου 2018, έχουν σημαντική μισθολογική διαφοροποίηση. Το γεγονός αυτό, όπου υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας, αμείβονται με διαφορετικό τρόπο, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση, μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων.
    Η μη ισχύς των διατάξεων του αρ. 45 τουΝ.4569/2018 για τους νέους υπαλλήλους, όπως σαφώς προβλέφθηκε στην περίπτωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού «Η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς για το ανωτέρω προσωπικό που έχει ήδη προσληφθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος γίνεται από το χρόνο της δημοσίευσης, ενώ για εκείνο που προσλαμβάνεται μετά τη δημοσίευση, η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς γίνεται από το χρόνο της πρόσληψης.» παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας και την αρχή της χρηστής διοίκησης εφόσον δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, ενώ αντιτίθεται μεταξύ άλλων και στο άρθρο 22 παρ. 1β του Συντάγματος, όπου ρητά αναφέρεται ότι «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας»..
    Για τους ανωτέρω λόγους, αιτούμαστε επιτακτικά πλέον τη διευθέτηση της εις βάρος μας διακριτικής μεταχείρισης και την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισότητας μέσω της νομοθετικής τακτοποίησης της εκκρεμότητας της μισθολογικής εξομοίωσης των συναδέλφων που εντάχθηκαν στη δύναμη των υπηρεσιών της ΓΓΠΣΔΔ, μετά την ισχύ του αρ. 45 του ν. 4569/2018.

  • 13 Μαΐου 2022, 13:01 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Πολύ σωστή η ρύθμιση του συγκεκριμένου άρθρου. Νομίζω όμως πως το παρόν νομοσχέδιο θα έπρεπε να συμπεριλάβει αντίστοιχη ρύθμιση για «αναστολή μείωσης της προσωπικής διαφοράς κατά την αλλαγή Μ.Κ. εξαιτίας της αύξησης τυπικών προσόντων ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ», καθώς όσοι απέκτησαν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών ή διδακτορικά διπλώματα τα προηγούμενα έτη, κατατάχθηκαν μεν σε υψηλότερα Μ.Κ., πλην όμως υπέστησαν μείωση στις καθαρές αποδοχές τους.

  • 13 Μαΐου 2022, 13:42 | Μπαχτσεβανίδου Δ.

    Η μη συμπερίψη πρόβλεψης σχετικά με την απόδοση προσωπικής διαφοράς στους υπηρετούντες στο ΥΠΟΙΚ και στους εποπτευόμενους από αυτό φορείς (μετά την 11η.10.2018) αποτελεί αδιαμφισβήτητα κατάφωρη παραβίαση των συνταγματικών μας δικαιωμάτων, όχι μόνο της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων (ίδια αμοιβή για ίδια εργασία), αλλά και της αξιοπρεπούς διαβίωσης και του δικαιώματος προς εργασία (επιλογή εργασίας).
    Είναι δικαίωμά μου να επιθυμώ να εργάζομαι σε ελεγκτικό φορέα με εξειδικευμένο αντικείμενο νευραλγικής σημασίας, που ως εκ της ρυθμιστικής και ελεγκτικής του φύσεως μόνο δημόσιος φορέας θα μπορούσε να είναι. Σημειωτέον ότι η επιλογή μου έγινε μέσω ΑΣΕΠ με προκήρυξη άκρως απαιτητική όσον αφορά τα προσόντα (επαγγελματικά και εκπαίδευση). Όταν, όμως, ο μισθός μου υπολείπεται κατά πολύ άλλων συναδέλφων του ίδιου φορέα, οι οποίοι λαμβάνουν διαφορετική ο καθένας προσωπική διαφορά, με μοναδικό κριτήριο το χρόνο πρόσληψης, το δικαίωμά μου να μπορώ να συνεχίσω να επιλέγω αυτήν την εργασία παραβιάζεται. Παραβίαση που επιτείνεται από την αντεπειχηρηματολογία για τις χαμηλόμισθες θέσεις του δημοσίου, που έγκειται σε προτροπές να αναζητήσουμε εργασία στον ιδιωτικό τομέα. Η ανισότητα που διατηρείται με το προς διαβούλευση νομοσχέδιο δεν ερείδεται σε τυχόν δημοσιονομικό κόστος, όταν έχει ήδη προβλεφθεί ειδικό μισθολόγιο στην ΑΑΔΕ, διαφορετικό μισθολόγιο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στην Επιτροπή Παιγνίων. Μήπως ο απώτερος στόχος είναι η φτωχοποίηση του νέου ανθρώπινου δυναμικού και η αποδυνάμωση των δημοσίων φορέων που υπηρετούν; Η απόδοση της προσωπικής διαφοράς είναι ένα δίκαιο, ηθικό και εύλογο αίτημά μας, την ιακνοποίηση του οποίου θα αναζητήσουμε με κάθε μέσο, θεσμικά, αλλά και δικαστικά.

  • 13 Μαΐου 2022, 13:27 | Γιωργος

    το μόνο που κάνει αυτή η ρύθμιση είναι να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την μισθολογική ανισότητα μεταξύ των υπαλλήλων. δεν μπορεί υπάλληλοι στην ίδια υπηρεσία, με τα ίδια καθήκοντα και προσόντα και πολλές φορές παραπάνω χρόνια προϋπηρεσίας να παίρνουν χαμηλότερο μισθό από τους άλλους.

  • 13 Μαΐου 2022, 13:14 | Υ.Δ.

    Πρέπει επιτέλους και οι 300 εντός Κοινοβουλίου να καταλάβουν ότι ΧΩΡΙΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΕΙΑ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ!

  • 13 Μαΐου 2022, 13:41 | Λεωνίδας Δόγκας (Ελεγκτικό Συνέδριο)

    Με το παρόν σχέδιο νόμου οξύνεται η αδικία που υφίστανται οι υπάλληλοι οι οποίοι διορίστηκαν/μετατάχθηκαν μετά τον Οκτώβρη του 2011 σε υπηρεσίες όπου αποδίδεται η προσωπική διαφορά, καθώς η μισθολογική διαφορά με τους υπαλλήλους που τη λαμβάνουν ήδη αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Εφόσον στόχο της Κυβέρνησης αποτελεί η άρση των αδικιών και όχι η όξυνσή τους, η ενίσχυση του αισθήματος δικαίου του πολίτη και η παροχή καλύτερου επιπέδου διαβίωσης, ιδιαίτερα στις συνθήκες που όλοι ζούμε αλλά και σε αυτές που διαφαίνονται στο άμεσο μέλλον, προτείνω την τροποποίηση του συγκεκριμένου άρθρου όπως παρακάτω:

    «Άρθρο 28 Επέκταση προσωπικής διαφοράς σε υπαλλήλους που έχουν διοριστεί μετά την 01.11.2011
    1. Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α` 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α` 226), χορηγείται, από 01.06.2022, σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.11.2011 έως και την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος, στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, της Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής καθώς επίσης και στους δικαστικούς υπαλλήλους του Ελεγκτικού Συνεδρίου και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
    2. Η παράγραφος 1 εφαρμόζεται αναλογικά στους υπαλλήλους που θα διορισθούν εντός του έτους 2022 και η προσωπική διαφορά θα χορηγείται σε αυτούς από την ημερομηνία του διορισμού τους.
    3. Για τους σκοπούς του παρόντος και για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις των άρθρων 28 και 29 του ν. 4024/2011, όπως ίσχυαν πριν την κατάργησή τους, καθώς και των άρθρων 26 και 27 του ν. 4354/2015, χωρίς να είναι δυνατός ο υπολογισμός τυχόν πλασματικού χρόνου για την περαιτέρω μισθολογική εξέλιξη των ως άνω υπαλλήλων και χωρίς να είναι δυνατή η αναδρομική λήψη διαφοράς αποδοχών για το χρονικό διάστημα πραγματικής υπηρεσίας πριν την 01.06.2022.
    4. Η παραπάνω προσωπική διαφορά συμψηφίζεται με κάθε άλλη προσωπική διαφορά που είχε χορηγηθεί στους εν λόγω υπαλλήλους δυνάμει άλλων διατάξεων.
    5. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου δεν έχουν εφαρμογή στους υπαγόμενους στις διατάξεις της υποπαραγράφου ΙΔ.3 της παρ. ΙΔ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α` 107), του άρθρου 188 του ν. 4261/2014 (Α` 107), του άρθρου 14 του ν. 4350/2015 (Α` 161), και του αρ. 45 του ν. 4569/2018 (Α΄179)

    Άρθρο 29 Αναστολή μείωσης προσωπικής διαφοράς κατά την μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων
    Αναστέλλεται από 01.06.2022 και μέχρι 31.05.2024, η εφαρμογή της διάταξης του προτελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 7 του Ν. 4354/2015 (Α΄ 176). Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών η καταληκτική ημερομηνία αναστολής δύναται να αναπροσαρμόζεται. Για τους υπαγόμενους στις ρυθμίσεις του άρθρου 1 του παρόντος η αναστολή ισχύει μετά τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς βάσει των εκεί ειδικότερων αναφερόμενων ρυθμίσεων.»

  • 13 Μαΐου 2022, 13:13 | ΝΕΟΚΛΗΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Κύριοι αιρετοί και μη εξαιρετέοι,
    Πρέπει να διορθωθεί άμεσα η κατάφωρη αδικία της μή απόδοσης της προσωπικής διαφοράς στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών. Δόθηκε τρεις φορές μέχρι τώρα το 2012,2015,2018,και θα έπρεπε να δίνεται αυτόματα για να μην είναι οι υπάλληλοι ΟΜΗΡΟΙ της εκαστοτε πολιτικής ηγεσίας. Πρέπει επιτέλους η αδικία να μην είναι αυτονόητος κανόνας στη δημόσια διοίκηση. Είναι επίσης παράλογο να παγώνει για παλαιούς υπαλλήλους η επίσης άδικη μείωση κατά την εξέλιξη και να μην λύνεται ΟΛΟ το πρόβλημα συνολικά.
    Το ότι έχει φτάσει ο πληθωρισμός στο 10% , επίσης δεν είναι συνοδευτικό επιχείρημα, είναι αλήθεια, οπότε το πρόβλημα μας είναι διπλό.

    ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΜΕ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟ 2006 ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ-ΚΑΘΑΡΕΣ ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ 832 ΕΥΡΩ

  • 13 Μαΐου 2022, 12:54 | ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Σε όσους λαμβάνουμε την ωρίμανση από τα κλιμάκια έχουμε μείωση στο μισθό.
    Η απόφαση να έχει αναδρομική ισχύ , αλλιώς όσοι έχουν πάρει κανονικά τα κλίμακια θα είμαστε χαμένοι σε σχέση με όσους δεν τα έχουν πάρει ακόμα….
    πρέπει να διευκρινηστεί. Δηλαδή θα ισχύει για αποφάσεις που θα βγούν από εδώ και πέρα με τις προηγούμενες τι θα γίνει…

  • 13 Μαΐου 2022, 12:52 | Δημήτρης Αλ.

    Η μη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στο σύνολο των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων αποτελεί παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας, η οποία πρέπει να αρθεί, άμεσα, με σχετική πρόβλεψη στο παρόν νομοσχέδιο.

  • 13 Μαΐου 2022, 12:22 | Εύη Μ.

    Η απόδοση της προσωπικής διαφοράς στο σύνολο των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών είναι αναγκαίο να ρυθμιστεί άμεσα για να διορθωθεί η άνιση μισθολογική μεταχείριση των εργαζομένων, όπου υπάλληλοι με ίδια τυπικά προσόντα και ίδια καθήκοντα αμείβονται διαφορετικά.

  • 13 Μαΐου 2022, 12:44 | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΥΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Η συγκεκριμένη διάταξη δεν αφορά στο σύνολο των υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ. Με τη συγκεκριμένη διάταξη «ξεπαγώνει» η προσωπική διαφορά που λαμβάνουν όσοι υπάλληλοι του ΥΠΟΙΚ υπηρετούσαν (και εξακολουθούν να υπηρετούν) σε αυτό, μέχρι τον 10/2018. Όμως, όσοι υπάλληλοι διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν στο ΥΠΟΙΚ έκτοτε, ΔΕΝ λαμβάνουν αυτή την προσωπική διαφορά! Γι αυτούς του υπαλλήλους ΔΕΝ προβλέπεται τίποτα στη συγκεκριμένη διάταξη. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο διατηρείται μια απαράδεκτη και αντισυνταγματική διαφορά ανάμεσα στις αποδοχές των «παλαιών» και των «νέων» υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ, αλλά αυτή η διαφορά αυξάνεται σε δυσθεώρητα ύψη.
    Πρέπει να προβλεφθεί η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΙΚ, ανεξαρτήτως χρόνου ένταξής τους σε αυτό.

  • Για άλλη μια φορά δημόσιοι υπάλληλοι πολλών ταχυτήτων. Αυτοί που δεν έχουν προσωπική διαφορά και δεν εμπίπτουν στις συγκεκριμένες κατηγορίες που περιγράφονται στο νομοσχέδιο θα ήταν καλό να σταματήσουν να είναι παραγωγικοί.
    Δεν έχει κανένα νόημα πια αυτή η κοροϊδία.

  • 13 Μαΐου 2022, 12:01 | Πάνος

    Η μη απόδοση της Προσωπικής Διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή σε αυτούς που μετατάχθηκαν από τον Οκτώβριο του 2018 και μετά,αποτελεί κατάφορη παραβίαση των συνταγματικών αρχών της ισότητας και της δικαιοσύνης. Δεν μπορεί να παραβλεφθεί ότι η Προσωπική Διαφορά δόθηκε στους υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τους Ν.4024/2011 (Α’ 226), Ν.4354/2015 (Α ́ 176) και τελευταία του Ν.4569/2018 (Α’ 179).

  • 13 Μαΐου 2022, 12:45 | Σταυρούλα Ψ.

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ (πρώην Υπερβάλλουσα μείωση)

    Με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθ. 29 του ν. 4024/2011 (Προηγούμενο Ενιαίο Βαθμολόγιο- Μισθολόγιο) θεσπίστηκε «Υπερβάλλουσα Διαφορά», για να ρυθμίσει θέματα διαφοράς αποδοχών που προέκυπταν λόγω της εφαρμογής του, και της συνεπαγόμενης κατάργησης των διαφορετικών πρόσθετων αποδοχών, αμοιβών και λοιπών επιδομάτων που υπήρχαν στους επιμέρους φορείς του Δημοσίου.
    Σύμφωνα λοιπόν, με την παρ.2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011, εφόσον κατά την εφαρμογή του και με σύγκριση των αποδοχών των υπάλληλων την 31/10/2011 και την 1/11/2011, διαπιστωνόταν ότι προκαλούνταν στις νέες αποδοχές του υπαλλήλου, μείωση μεγαλύτερη του 25%, η μείωση αυτή κατανεμόταν ως εξής:
    • Η μείωση του 25% πραγματοποιούνταν άπαξ την 1/11/2011,
    • ενώ η υπερβάλλουσα του 25% μείωση, θα διατηρούνταν και θα περικοπτόταν ισόποσα σε διάστημα 2 ετών με αφετηρία την 1/11/2012, έτσι ώστε την 1/11/2013 να μην υφίστανται αποδοχές ως υπερβάλλουσα μείωση.
    Στόχος της ρύθμισής αυτής ήταν να πραγματοποιηθεί μία ομαλή και σταδιακή μείωση των αποδοχών των υπαλλήλων του Δημοσίου σε τριετές πλαίσιο, έτσι ώστε κατά την εξάλειψη της προσωπικής διαφοράς την 1/11/2013, να εξαλειφτούν και οι προϋπάρχουσες ανισότητες στις αποδοχές των υπαλλήλων ανάλογα με τον φορέα που υπηρετούσαν, και ακολούθως να αμείβονται όλοι οι υπάλληλοι του Δημοσίου ομοιόμορφα, ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα, προάγοντας έτσι τον θεσμό του κρατικού υπαλλήλου.
    Ωστόσο, με τις διατάξεις του ν. 4093/2012 (περ.2 Υποπαρ.Γ1 παρ.1 άρθρου πρώτου) η προαναφερθείσα σταδιακή περικοπή της υπερβάλλουσας του 25% μείωσης, που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί την 1/11/2012, ανεστάλη και δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, ενώ εν συνεχεία με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθ.27 του ν.4354/2015 (Νέο Μισθολόγιο) τα ποσά των δικαιούχων της ως άνω υπερβάλλουσας μείωσης διατηρήθηκαν από 1/1/2016, ως Προσωπική Διαφορά πλέον, και καταβάλλονται στους δικαιούχους υπάλληλους έως σήμερα, αναστέλλοντας την εξίσωση των αποδοχών των υπαλλήλων του Δημοσίου, ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα, επ’ αόριστο.
    Αυτό οφειλόταν στο γεγονός ότι η λογική της σύγκρισης των αποδοχών, η οποία πραγματοποιήθηκε επί των ήδη μειωμένων κατά το 2010 λόγω των μνημονιακών ρυθμίσεων, επιδομάτων, ευνοούσε μόνο είτε τους υπαλλήλους οι οποίοι λάμβαναν κατά την 31/10/2011 πολύ υψηλά ποσά επιδομάτων, είτε τους υπαλλήλους των οποίων οι νέες αποδοχές την 1/11/2011 καταβαραθρώνονταν, λόγω των υψηλών μειώσεων, όπως είναι οι υπάλληλοι των κατηγοριών Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιάς Εκπαίδευσης (ΥΕ/ΔΕ).
    Κατόπιν τούτου, και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι, η τέως Υπερβάλλουσα Μείωση – νύν Προσωπική Διαφορά,
    1. δεν έχει πλέον τη έννοια του μεταβατικού μέτρου ομαλοποίησης των διαφορών και ανισοτήτων στις αποδοχές μεταξύ των υπαλλήλων του Δημοσίου, εφόσον διατηρήθηκε ως είχε την 1/11/2011 και δεν εξαλείφθηκε, και
    2. χορηγήθηκε, στο πλαίσιο της συνταγματικής αρχής της ισότητας, με τις διατάξεις του άρθ. 45 του ν. 4569/2018 ως ανωτέρω, σήμερα σε νέους υπάλληλους, που έχουν διορισθεί ή μεταταχτεί στους εν λόγω φορείς μετά την 1/11/2011, με εικονική αναγωγή στις αποδοχές της ημερομηνίας αυτής, και οι οποίοι κατά περίπτωση δε είχαν κατά την ημερομηνία αυτή, είτε την ιδιότητα του Δημοσίου Υπαλλήλου, είτε υποστεί αντίστοιχη μείωση στις αποδοχές τους,
    καταλήγει να συνιστά πλέον πρόσθετη παροχή, επιδοματικού χαρακτήρα που σκοπό έχει να ενισχύσει το εισόδημα συγκεκριμένων υπαλλήλων των Φορέων αυτών.
    Στο πλαίσιο αυτό, κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, να επανέρθει η Προσωπική Διαφορά της παρ. 1 του άρθ.27 του ν.4354/2015, για το σύνολο των υπαλλήλων του δημοσίου στο ύψος της μείωσης του 25% που πραγματοποιήθηκε την 01/11/2011.

  • 13 Μαΐου 2022, 12:14 | pgl

    Πρέπει να δοθεί η προσωπική διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους του ΥΠΟΙΚ, ανεξαρτήτως του χρόνου ένταξής τους σε αυτό και με πρόβλεψη για τους νεοεισερχόμενους και του μετατασσόμενους απο εδώ και πέρα ωστε να μην υφίσταται μισθολογική διαφοροποίηση ανάμεσα σε υπάλληλους ακόμα και του ίδιου τμήματος με τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας.

  • 13 Μαΐου 2022, 12:43 | Ευαγγελία Tζαναβάρα

    Η συγκεκριμένη διάταξη έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, του ήδη αγεφύρωτου μισθολογικού χάσματος μεταξύ παλαιών και νέων υπαλλήλων στο Υπουργείο Οικονομικών και τους Φορείς αυτού. Λαμβάνοντας υπόψη την μισθολογική ανισότητα και αδικία που συντελείται εις βάρος μας, σε σχέση με τους συναδέλφους με τους οποίους εργαζόμαστε υπό τα ίδια περιγράμματα θέσεων, με τις ίδιες αρμοδιότητες, τις ίδιες ευθύνες και το ίδιο έργο, έχοντας τα ίδια (ή και αυξημένα) τυπικά προσόντα παρακαλούμε για την άμεση τροποποίηση του άρθρου το οποίο να συμπεριλαμβάνει και την χορήγηση της ΠΔ στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν, για να επιλυθεί οριστικά η πλέον τρίχρονη για κάποιους εξ ημών οικονομική ομηρία και άρση της άδικης κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η μη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν οδηγεί ολοένα και περισσότερους από αυτούς στο να αναζητούν νέες θέσεις εργασίας μέσω μετακινήσεων, αποσπάσεων, κινητικότητας δημιουργώντας, κατά τη γνώμη μου, πρόβλημα στο ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών (έλλειψη προσωπικού και κανένα κίνητρο για να παραμείνει κάποιος σε αυτό).
    Άλλωστε η ΠΔ αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Συνεπώς, θα πρέπει να γίνει το ίδιο για όλους τους υπαλλήλους που ήρθαν στο ΥΠΟΙΚ και τους εποπτευόμενους φορείς μετά τον 10/2018.

  • 13 Μαΐου 2022, 12:22 | ΝΕΟΚΛΗΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Κύριοι αιρετοί και μή εξαιρεταίοι,
    Πρεπει να διορθωθεί άμεσα η κατάφωρη αδικία της μή απόδοσης της προσωπικής διαφοράς στους υπαλληλους του Υπουργείου Οικονομικών.Δοθηκε τρεις φορές μεχρι τωρα το 2012,2015,2018,και θα επρεπε να διδεται αυτόματα για να μην ειναι οι υπάλληλοι ΟΜΗΡΟΙ της εκαστοτε πολιτικης ηγεσίας.Πρέπει επιτέλους η αδικία να μην ειναι αυτονόητος κανονας στη δημόσια διοικηση.Ειναι επισης παράλογο να παγωνει για παλαιους υπαλληλους η επισης αδικη μειωση κατα την εξέλιξη και να μην λυνεται ΟΛΟ το πρόβλημα συνολικα.
    Το οτι εχει φτασει ο πληθωρισμος στο 10% , επισης δεν ειναι συνοδευτικο επιχείρημα, ειναι αληθεια, οπότε το πρόβλημα μας ειναι διπλο.

    ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΜΕ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟ 2006 ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ-ΚΑΘΑΡΕΣ ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ 832 ΕΥΡΩ

  • 13 Μαΐου 2022, 12:48 | ΔΗΜΗΤΡHΣ Δ.

    Στο συγκεκριμένο άρθρο (28) θα πρέπει να πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τη χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς στους εργαζομένους του Υπουργείου Οικονομικών που ανέλαβαν υπηρεσία μετά τον Οκτώβριο 2018. Οι εν λόγω υπάλληλοι, εδώ και τρία έτη, υφίστανται μια άνιση μισθολογική μεταχείριση έναντι των συναδέλφων τους παρότι ασκούν ίδια καθήκοντα και διαθέτουν εφάμιλλη εργασιακή εμπειρία και ακαδημαϊκά προσόντα με εκείνου που τη λαμβάνουν. Η αντιμετώπιση αυτή έρχεται σε σύγκρουση με την αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων (άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος).

  • 13 Μαΐου 2022, 11:02 | Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος

    Το άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί ώστε η Π.Δ να αποδοθεί στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων,οι οποίοι έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά τον Οκτώβριο του 2018 και δεν την λαμβάνουν.
    Η μη απόδοση της Π.Δ δημιουργεί δύο κατηγορίες υπαλλήλων στον ίδιο φορέα. Άλλωστε η Π.Δ αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών με τις διατάξεις του ν.4024/2011(Α 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν.4354/2015(Α 176) και τελευταία του ν.4569/2018(Α 179) με εφαρμογή της συνταγματικής ισότητας.

  • 13 Μαΐου 2022, 11:34 | ΝΙΚΗ Δ

    Πολύ θετική εξέλιξη η απεμπλοκή των μισθολογικών κλιμακίων από την Προσωπική Διαφορά. Όμως στην προσπάθεια που γίνεται θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι υπάλληλοι που έχουν μεταταχθεί ή προσληφθεί μετά την 11/10/2018 ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ με τους υπόλοιπους συναδέλφους. Σύμφωνα με τις αρχές της ισότητας και νομιμότητας του Συντάγματος της Ελλάδος, στην νομοθετική μεταρρύθμιση που κατατίθεται θα πρέπει να εξισωθούν μισθολογικά όλοι οι συνάδελφοι, δίνοντας την Προσωπική Διαφορά σε όσους δεν την λαμβάνουν.
    Πρώτα δημιουργούμε ίση μισθολογική βάση και μετά προχωράμε σε περαιτέρω παροχές.

  • 13 Μαΐου 2022, 11:41 | ΕΙΡΗΝΗ

    Στο παρόν άρθρο (28) θα πρέπει να λυθεί το θέμα της χορήγησης της Προσωπικής Διαφοράς στους εργαζομένους του Υπουργείου Οικονομικών που ανέλαβαν υπηρεσία μετά τον Οκτώβριο 2018 κατ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Η άνιση μισθολογική μεταχείριση των εν λόγω υπαλλήλων και η μη καταβολή σε αυτούς της προβλεπόμενης προσωπικής διαφοράς, παρότι εργάζονται στην ίδια οργανική οντότητα, προσκρούει στη αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων (άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος).

  • 13 Μαΐου 2022, 11:13 | Κώστας Βασιλάτος

    Δε νοείται σε υπηρεσίες αιχμής για την αποτελεσματική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης όπως είναι το Υπ. Οικ. ή η Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (βραχίονας στον οποίο επαφίεται η απρόσκοπτη λειτουργία του Υπ. Οικ. και όχι μόνο) να συνεχίζει να υφίσταται το άδικο και αντισυνταγματικό μισθολογικό χάσμα μεταξύ των υπαλλήλων.

    Απαιτείται η τροποποίηση του άρθρου.

  • 13 Μαΐου 2022, 11:21 | ΖΩΗ ΔΕΜΕΡΤΖΙΔΟΥ

    Η προσωπική διαφορά, που ορθά και δίκαια «ξεπαγώνει» για τους υπηρετούντες πριν από τον 10.2018, επιβάλλεται να αποδοθεί και στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων αυτού φορέων, που διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά την ημερομηνία αυτή και δεν την λαμβάνουν παρά το γεγονός μάλιστα των αυξημένων τυπικών τους προσόντων. Αυτό επιτάσσει η συνταγματική αρχή της ισότητας, όπως άλλωστε αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του Ν. 4569/2018, με τον οποίο αποδόθηκε η π.δ. σε όσους υπηρετούσαν κατά το χρόνο δημοσίευσής του. Οποιαδήποτε άλλη αντιμετώπιση, με τη διατήρηση υπαλλήλων δύο ταχυτήτων μέσα στον ίδιο φορέα, πέραν του ότι είναι ευθέως αντισυνταγματική, υπονομεύει τελικά και τον σκοπό τόσο του παρόντος νομοσχεδίου όσο και κάθε άλλης προσπάθειας αναμόρφωσης του δημοσίου προς την κατεύθυνση της αξιοκρατίας.

  • 13 Μαΐου 2022, 11:38 | Σολάκης Δημήτρης

    Το γεγονός ότι υπάλληλοι στην ίδια υπηρεσία, με τα ίδια προσόντα, τα ίδια χρόνια συνολικής υπηρεσίας και τα ίδια καθήκοντα, έχουν μεγάλες μισθολογικές διαφορές, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση μεταξύ υπαλλήλων που υπηρετούσαν στο ΥΠ.ΟΙΚ πριν την 01.11.2018 και σε υπαλλήλους που μετατάχθηκαν στο ΥΠ.ΟΙΚ. μετά.

    Η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Θα πρέπει να γίνει το ίδιο για όλους τους υπαλλήλους που ήρθαν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018.

    Η αναστολή από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, της εφαρμογής του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), χωρίς την προηγούμενη χορήγηση της ΠΔ στους μετά την 01.11.2018 συναδέλφους, θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, της μισθολογικής ανισότητας και αδικίας μεταξύ των υπαλλήλων

    Προτείνεται να συμπεριληφθεί διάταξη για την άμεση χορήγηση της ΠΔ στο σύνολο των υπαλλήλων μιας υπηρεσίας όπου ήδη αυτή χορηγείται.

  • 13 Μαΐου 2022, 11:27 | Πατέρας δημοσίου υπαλλήλου

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, είμαι πατέρας ενός δημοσίου υπαλλήλου που αγωνίστηκα να τον αναθρέψω και να τον σπουδάσω, για να έχει καλλίτερη τύχη στη ζωή του. Πληροφορήθηκα ότι άλλοι συνάδελφοί του στο γραφείο του, με τα ίδια πτυχία και τα ίδια έτη προϋπηρεσίας (27) αμοίβονται υψηλότερα, με μόνο κριτήριο ότι εκείνος μετατάχθηκε στο υπουργείο οικονομικών μετά τον Οκτώβριο του 2018! Ειλικρινά, με πληγώνει τέτοιος εμπαιγμός και αδικία προς το παιδί μου αλλά και προς τις οικογένειές μας, και το λιγότερο που περιμένω από εσάς προσωπικά και από την παρούσα Κυβέρνηση, είναι η αποκατάσταση της αρχής της ισότητας (ίσες αμοιβές για ίσης αξίας εργασία) και η τήρηση του Συντάγματος, το οποίο ορκιστήκατε να διαφυλάτετε. Με εκτίμηση, Νικόλαος

  • 13 Μαΐου 2022, 11:25 | Δήμητρα

    Η προσωπική διαφορά πρέπει να ρυμθιστεί όχι μόνο για τους νεοεισερχόμενους υπαλήλους του ΥΠΟΙΚ αλλά για όλους τους υπαλήλους του Δημοσίου σε αντίστοιχη αναλογία. ΠΔ διαφορά αποδίδεται και σε άλλα υπουργεία και ΝΠΔΔ, μικρότερη μεν αλλά αποδίδεται. Ομοίως όλοι οι υπάλληλοι που διοριστήκαμε μετά το 2011 πρέπει να λάβουμε την προσωπική διαφορά των υπαλλήλων που υπηρετούσαν πριν το 2011. Υπάλληλοι δύο ταχυτήτων υπάρχουν παντού, όχι μόνο στο ΥΠΟΙΚ. Δεν είμαστε παιδιά ενός κατώτερου Θεού.

  • 13 Μαΐου 2022, 11:48 | Πάνος Ξαντινίδης

    Με το παρόν νομοθέτημα διαιωνίζονται περαιτέρω αδικίες και ανισότητες που υπάρχουν κατά τη μισθολογική αντιμετώπιση υπαλλήλων του Υπ.Οικ. Ειδικότερα, ο λόγος αφορά τη μη απόδοση της προσωπικής διαφοράς σε υπαλλήλους του Υπ.Οικ. μετά το 2018 και μάλιστα υπαλλήλους που ενδεχομένως είναι αυξημένων τυπικών και ουσιαστικών προσώντων σε σχέση με παλιότερους συναδέρφους τους.
    Ωστόσο, πέρα από τη μη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους της Υπ.Οικ., είναι εξίσου απαράδεκτο, υπάλληλοι οι οποίοι ασκούν ελεγκτικά καθήκοντα, ως μονάδα επιβολής του νόμου λ.χ. ΣΔΟΕ (με αναγνώριση του ελεγκτικού έργου σε διεθνές επίπεδο, με άσκηση προανακριτικών καθηκόντων, συνδρομή σε OLAF, κτλ), να αμοίβεται βάση του ενιαίου μισθολογίου, χωρίς ούτε καν κάπιο ελεγκτικό επίδομα, με μισθό 900 ευρώ.
    Το ανωτέρω καθεστώς είναι απλώς απαξιωτικό για όλους εμάς αλλά και για την ελληνική δημόσια διοίκηση!!!

  • 13 Μαΐου 2022, 11:50 | Αλεξάνδρα

    Το παρόν άρθρο χρήζει τροποποίησης ώστε να αρθεί το μισθολογικό χάσμα μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων (μετά και προ του Οκτωβρίου του 2018).

    Το μισθολογικό αυτό χάσμα σε φορείς κομβικούς για τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης όπως είναι η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) συντελεί στη μη εύρυθμη λειτουργία της εκάστοτε υηρεσίας και της δημόσιας διοίκησης εν γένει.

  • 13 Μαΐου 2022, 10:22 | Δημόσια Υπάλληλος

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, πώς δέχεστε να αμοίβεστε με χαμηλότερο μισθό από τους άλλους Υπουργούς της ίδιας Κυβέρνησης; … Α γεια σου!

  • 13 Μαΐου 2022, 10:55 | Γρηγορία Καγκάδη

    Η μη αποδοση της προσωπικής διαφοράς στο συνολο των υπαλληλων του Υπουργείου Οικονομικών δεν αποτελεί αδικία, αλλά κατάφορη παραβίαση βασικών συνταγματικών αρχών.
    Η διευθέτηση του ζητήματος της μισθολογικής εξίσωσης για το σύνολο των υπαλλήλων που υπηρετούν στο Υπουργείο Οικονομικών, θα μπορούσε να εισαχθεί ως προσθήκη στο παρόν άρθρο απαλείφοντας με τον καλύτερο τρόπο τη μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων, οι οποίοι εκτελούν τα ίδια καθήκοντα, στους ίδιους χώρους, με τα ίδια προσόντα.

  • 13 Μαΐου 2022, 10:42 | Σπύρος Π.

    Η προσωπική διαφορά πρέπει να δοθεί σε όλους όσους υπηρετούν στο Υπουργείο Οικονομικών. Ίδιες υποχρεώσεις υπαλλήλων, ίδια δικαιώματα, αξιοκρατία, δικαιοσύνη. σύζυγος υπαλλήλου υπουργείου οικονομικών

  • 13 Μαΐου 2022, 10:52 | Ιωάννης Σαμπροβαλάκης

    Όλοι οι υπάλληλοι που τοποθετήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), με οποιοδήποτε καθεστώς, μετά την 11η Οκτωβρίου 2018, έχουν σημαντική μισθολογική διαφοροποίηση. Το γεγονός αυτό, όπου υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας, αμείβονται με διαφορετικό τρόπο, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση, μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων.
    Η μη ισχύς των διατάξεων του αρ. 45 τουΝ.4569/2018 για τους νέους υπαλλήλους, όπως σαφώς προβλέφθηκε στην περίπτωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού «Η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς για το ανωτέρω προσωπικό που έχει ήδη προσληφθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος γίνεται από το χρόνο της δημοσίευσης, ενώ για εκείνο που προσλαμβάνεται μετά τη δημοσίευση, η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς γίνεται από το χρόνο της πρόσληψης.» παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας και την αρχή της χρηστής διοίκησης εφόσον δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, ενώ αντιτίθεται μεταξύ άλλων και στο άρθρο 22 παρ. 1β του Συντάγματος, όπου ρητά αναφέρεται ότι «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας»..
    Για τους ανωτέρω λόγους, αιτούμαστε επιτακτικά πλέον τη διευθέτηση της εις βάρος μας διακριτικής μεταχείρισης και την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισότητας μέσω της νομοθετικής τακτοποίησης της εκκρεμότητας της μισθολογικής εξομοίωσης των συναδέλφων που εντάχθηκαν στη δύναμη των υπηρεσιών της ΓΓΠΣΔΔ, μετά την ισχύ του αρ. 45 του ν. 4569/2018.

  • 13 Μαΐου 2022, 10:01 | Αικατερίνη Γκοντέρα

    Όλοι οι υπάλληλοι που τοποθετήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), με οποιοδήποτε καθεστώς, μετά την 11η Οκτωβρίου 2018, έχουν σημαντική μισθολογική διαφοροποίηση. Το γεγονός αυτό, όπου υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας, αμείβονται με διαφορετικό τρόπο, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση, μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων.
    Η μη ισχύς των διατάξεων του αρ. 45 τουΝ.4569/2018 για τους νέους υπαλλήλους, όπως σαφώς προβλέφθηκε στην περίπτωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού «Η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς για το ανωτέρω προσωπικό που έχει ήδη προσληφθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος γίνεται από το χρόνο της δημοσίευσης, ενώ για εκείνο που προσλαμβάνεται μετά τη δημοσίευση, η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς γίνεται από το χρόνο της πρόσληψης.» παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας και την αρχή της χρηστής διοίκησης εφόσον δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, ενώ αντιτίθεται μεταξύ άλλων και στο άρθρο 22 παρ. 1β του Συντάγματος, όπου ρητά αναφέρεται ότι «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας»..
    Για τους ανωτέρω λόγους, αιτούμαστε επιτακτικά πλέον τη διευθέτηση της εις βάρος μας διακριτικής μεταχείρισης και την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισότητας μέσω της νομοθετικής τακτοποίησης της εκκρεμότητας της μισθολογικής εξομοίωσης των συναδέλφων που εντάχθηκαν στη δύναμη των υπηρεσιών της ΓΓΠΣΔΔ, μετά την ισχύ του αρ. 45 του ν. 4569/2018.

  • 13 Μαΐου 2022, 10:40 | Δημόσια Υπάλληλος

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, κάνετε ένα λάθος πρωτίστως αντισυνταγματικό, να ανοίγετε την ψαλίδα ακόμα περισσότερο μεταξύ ‘παλαιών’ και ‘νεοεισερχομένων’ υπαλλήλων στο Υπ.Οικονομικών δημιουργώντας δυσαρεστημένους υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, τορπιλίζοντας το ομαδικό κλίμα στις υπηρεσίες. Πιστεύουμε ότι ΕΣΕΙΣ είστε σε θέση θα το διορθώσετε, αποδίδοντας την προσωπική διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους, και κατόπιν σταθεροποιώντας την, γιατί μόνο έτσι, τηρώντας την αρχή της ισότητας (ίση αμοιβή για ίση εργασία αδιακρίτως), θα δώσετε κίνητρα για να μπορέσετε να πετύχετε κάποιους από τους στόχους που θέτετε με το παρόν νομοσχέδιο, για διαρκή εξέλιξη, αντικειμενική αξιολόγηση, στοχοθεσία και αύξηση της παραγωγικότητας. Ακόμα καλύτερα θα ήταν να αναθεωρήσετε την αναγκαιότητα καταβολής της, θεσπίζοντας ένα πιο δίκαιο ενιαίο μισθολόγιο που ο κάθε υπάλληλος θα αμοίβεται βάσει των σπουδών και της εμπειρίας του ισότιμα με τους ομοίους του, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του ‘σήμερα’, π.χ. ΔΤΚ 10% κλπ.

  • 13 Μαΐου 2022, 10:10 | Παύλος Καραμάνης

    H παρούσα νομοθετική ρύθμιση,αποτελεί ένα ακόμα επιφανειακό νομοθέτημα,το οποίο παρά τον τίτλο και τους διακηρυγμένους στόχους του εισάγει οξύμωρες και αντιφατικές ρυθμίσεις.
    Συγκεκριμένα, παρά τις μεγαλοπήβολες διακυρήξεις, «περί βελτίωσης της λειτουργίας των υπηρεσιών» ( άρθρο 1, παρόντος νομοσχεδίου) ή » τον καθορισμό ενός ενιαίου πλαίσιου δεξιοτήτων για το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης» (άρθρο 2, παρόντος νομοσχεδίου), με την ρύθμιση του άρθρου 28 αναφορικά με την εξομάλυση της προσωπικής διαφοράς για όσους ήδη την λαμβάνουν και χωρίς καμία πρόβλεψη να τη λάβουν όσοι εισήχθησαν στο Υπ.Οικ. μετά το 2018,δημιουργεί περαιτέρω ανισσότητες μεταξύ συναδέλφων.
    Η άρση μισθολογικών ανισοτήτων μεταξύ υπαλλήλων που υπηρετούν στον ίδιο φορέα, είναι ουσιαστικά μονόδρομος, και μάλιστα όταν η Προσωπική Διαφορά αποδόθηκε στους υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τους Ν.4024/2011 (Α’ 226), Ν.4354/2015 (Α ́ 176) και τελευταία του Ν.4569/2018 (Α’ 179), έχοντας ως βάση την εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας.

    Η κατάφωρη μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων υπηρετούν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον Οκτώβριο του 2018 συνεχίζεται. Υπάλληλοι που μεταταχθήκαν μετά τις 11-10-2018 λαμβάνουν μικρότερο μισθό, σε σχέση με άλλους συναδέλφους τους, ακόμη και σε περιπτώσεις που έχουν είτε λιγότερα τυπικά προσόντα, είτε λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας, αντιμετωπίζοντας τις ίδιες ή ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες, είτε ανήκουν και σε χαμηλότερη βαθμίδα εκπαίδευσης!
    Είναι λυπηρό να διαπιστώνεται πως οι κρατούντες την εξουσία αρνούνται να αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα το ζήτημα. Ωστόσο και οι κρίνοντες κρίνονται, και οι εκλογές δεν αργούν…

  • 13 Μαΐου 2022, 10:09 | Ακριτίδης Δημήτρης

    Η μη καταβολή της προσωπικής διαφοράς σε όσους υπαλλήλους έχουν μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών και στους εποπτευόμενους σε αυτό φορείς από τον Οκτώβριο 2018 μέχρι σήμερα, είναι αντισυνταγματική και άδικη, αφού για ίση εργασία καταβάλλονται χαμηλότερες αποδοχές. Εάν δεν αμείβονται δύο υπάλληλοι, ίδιου ΜΚ με ίδια χρόνια υπηρεσίας, με ίσες αποδοχές για ίσης αξίας εργασία είναι οξύμωρο να θεσπίζονται κίνητρα επίτευξης στόχων αλλά και η αξιολόγηση δεν έχει καμία αξία. Πρώτο μέλημα πρέπει να είναι η εξάλειψη της ανισότητας με την απόδοση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους του Υπ. Οικονομικών. Ο συνάδελφος με τα ίδια προσόντα και τους ίδιους στόχους θα αμοιφθεί με προσωπική διαφορά ενώ δεύτερος με ‘μπράβο’; Δυστυχώς τα ‘μπράβο’ δεν αγοράζουν τίποτα από αυτά που θέλουν χρήματα!
    Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α` 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α` 226), να χορηγηθεί, σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που έχουν μεταταχθεί μετά την 1.9.2018, ημερομηνία εφαρμογής του άρθου 45 του ν.4569/2018 , στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς επίσης και ως διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελ.Συν.).
    Για να υπάρξει πραγματικό κίνητρο σε όλους τους υπάλληλους του Υπουργείου Οικονομικών, θα πρέπει πρώτα να αρθεί η αντισυνταγματική άνιση μισθολογική μεταχείριση των μεταταχθέντων μετά το 2018 υπάλληλων με την απόδοση της προσωπικής διαφοράς σε όλους αδιακρίτως.

  • 13 Μαΐου 2022, 10:24 | Βασιλική

    Να συμπληρωθεί το άρθρο επέκτασης της Π.Δ.στους υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών μεταταχθέντες μετά την 11/10/2018,σύμφωνα με τις βασικές Αρχές του Συντάγματος ,της ισότητας και δίκαιης μεταχείρισης,όπως η Π.Δ. αποδόθηκε στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους στο ίδιο Υπουργείο με τους Ν.4024/2011,Ν.4354/2015,Ν.4569/2018.
    Επιπλέον πρέπει να τονίσουμε ότι πολλοί συνάδελφοι που μετατάχθηκαν με την ίδια πρόσκληση παίρνουν την Π.Δ. επειδή η μετάταξή τους ολοκληρώθηκε ως 11/10/2018 ενώ οι υπόλοιποι δεν την παίρνουν.

  • 13 Μαΐου 2022, 10:35 | Κική Π

    Αν δεν δοθεί οριζόντια η προσωπική διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους του ΥΠΟΙΚ, ανεξαρτήτως του χρόνου ένταξής τους σε αυτό, θα συνεχιστεί μια χρόνια αδικία, με συναδέλφους ίδιων τυπικών προσώπων και ίδιων καθηκόντων να αμοίβονται με διαφορετικό τρόπο. Προτείνω λοιπόν την απόδοση της προσωπικής διαφοράς στο σύνολο των υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ και φυσικά επικροτώ το ξεπάγωμα της μισθολογικής εξέλιξης που ήδη προβλέπει η διάταξη του άρθρου 28.

  • 13 Μαΐου 2022, 10:46 | Κρατσιουν Ιουλιανα

    Στα πλαίσια της συνταγματικής ισότητας και δίκαιης μεταχείρισης να αποδοθει η Προσωπική Διάφορα στους μεταταχθεντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών μετά την 11.10.2018 όπως είχε αποδοθει σε όλους τους υπαλλήλους με προηγούμενους νόμους.
    Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων ,με διαφορετικό μισθολόγιο,τα ίδια προσοντα, στην ίδια Υπηρεσία!!!