- Οι εγκριθείσες θέσεις του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) των ετών 2024 και 2025 πληρούνται κατόπιν έκδοσης νέας προκήρυξης από επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022, σύμφωνα με τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και το κριτήριο της εντοπιότητας, όπου προβλέπεται. Για όσες θέσεις δεν δύναται να καλυφθούν από τη διαδικασία του προηγούμενου εδαφίου διενεργείται, σύμφωνα με τα ανωτέρω, νέα γραπτή εξέταση για συγκεκριμένους κλάδους και ειδικότητες.
- Σε κάθε περίπτωση οι πίνακες επιτυχόντων της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022 παύουν να ισχύουν από την έκδοση της βαθμολογίας επόμενης γραπτής διαδικασίας για τις κατηγορίες Π.Ε. και Τ.Ε..
- Ειδικά για τις προκηρύξεις 2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023 του Α.Σ.Ε.Π. για την πλήρωση θέσεων των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. αντίστοιχα (β΄ στάδιο) του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022, οι κενές θέσεις που προκύπτουν μετά από δύο αιτήματα αντικατάστασης – αναπλήρωσης του φορέα, επαναπροκηρύσσονται.
Η κατάργηση των προσαυξήσεων αποτελεί παραβίαση της ισότητας και ισονομίας. Δεν μπορεί επιτυχόντες του ίδιου διαγωνισμού να αντιμετωπίζονται διαφορετικά επειδή σας έπιασε ξαφνικά η κάψα να επισπεύσετε τη διαδικασία και θέλετε να το κάνετε εις βάρος μας!!!! Όταν βγάλατε τον Νόμο το 2021 δεν το ξέρατε ότι θα υπήρχε μεγάλος αριθμός επιτυχόντων??Πως λέγατε τότε ότι τον Σεπτέμβριο του 2023 θα έχουμε διοριστεί??Γιατί μας κοροϊδέψατε??Βγάλατε έναν Νόμο και κάνατε έναν διαγωνισμό άρον άρον χωρίς καμία μελέτη μόνο και μόνο για να τον χρησιμοποιήσετε προεκλογικά και τώρα που καταλάβατε την ανεπάρκεια σας αλλάζετε τους όρους εν μέσω προκηρύξεων εις βάρος μας!!ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΒΓΕΙ!!!ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΣΑΣ!!!Θα θησαυρίσουν και πάλι οι δικηγόροι!!Μάλλον έχετε κάνει συμφωνία μαζί τους να τους δώσετε δουλειά!!Πετάτε τα προσόντα μας στα σκουπίδια, που κοπιάσαμε για να τα αποκτήσουμε, επειδή έτσι γουστάρετε, επειδή έτσι σας βολεύει!!!3 χρόνια μετά καταλάβατε ότι θέλετε γρήγορους διορισμούς???Και οι γρήγοροι διορισμοί πρέπει να γίνουν εις βάρος μόνο μιας κατηγορίας υποψηφίων? Του 2024 και 2025??γιατί σύμφωνα με το αρθ. 4 για τον επόμενο διαγ θα ισχύσουν οι προσαυξήσεις!!!Δηλ. εμείς είμαστε το πρόβλημα??εμείς θα πληρώσουμε την δικιά σας ανεπάρκεια??Δηλαδή οι 2 μήνες καθυστέρηση είναι το πρόβλημα??Γιατί δεν νομίζω να χρειαστεί παραπάνω για τον έλεγχο των δικαιολογητικών!!Σώθηκε το Δημόσιο με 2 μήνες επίσπευση της διαδικασίας!!!Αν θέλατε γρήγορους διορισμούς ας μην βγάζατε προκ Κ που είναι και παράνομες και ας ασχολούσασταν μόνο με τον 2Γ.Είστε αναίσχυντοι!!!!Και για ποιο βαθμό γραπτής εξέτασης μιλάμε??Τον πλασματικό???Που δόθηκαν 17 ερωτ σωστές σε όλους???Όσοι είχαν αυτές 17 ερωτ σωστές δεν θα είχαν άλλη κατάταξη??Δεν θα σας περάσει!!!!Θα τα πούμε στα δικαστήρια!!!!ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΑΣΤΟΧΙΕΣ!!!!
Ορθή διόρθωση και αξιοκρατική. Οι συνάδελφοι που παραπονούνται στα σχόλια προφανώς και φοβούνται επειδή έχουν χαμηλότερη βαθμολογία και στηρίζονται στις προσαυξήσεις για να ανέβει ο βαθμός τους. Καλύτερος είναι οποίος έλαβε την μεγαλύτερη βαθμολογία και όχι οποίος έχει πέντε μόρια εμπειρίας μη συναφής με τις επιδιωκόμενες θέσεις. Επίσπευση των διαδικασιών και ας κριθούμε όλοι από τα γραπτά μας. Η τροποποίηση αυτή είναι ο μόνος δίκαιος τρόπος για διορισμό
Αφού συνεχίζονται αβέρτα η Κ προκηρύξεις τότε πρέπει να διοριστούν όλοι οι επιτυχόντες του 2γ/2022 .
Εν μέσω της διαδικασίας αλλάζετε τους όρους του παιχνιδιού
Απαράδεκτο
Ψηφίσατε ένα Νόμο τον 4765/2021 βάση αυτού του Νόμου βγήκε η προκήρυξη 2Γ/2022
Μελετήσαμε τους όρους και συμμετείχαμε. Πετύχαμε στις εξετάσεις πήραμε μεταπτυχιακά, γλώσσες κτλ. Αφιερώσαμε και αλλάξαμε όλη τη ζωή μας, κόπο και χρήμα που δεν ξεπληρώνετε
και τώρα μας πετάτε στα σκουπίδια? ΓΙΑΤΙ? για 1-2 μήνες επιτάχυνσης της διαδικασίας
Είναι δυνατόν?
Δημιουργήτε υποψίες ρουσφετιού σε φροντιστήρια και συγκεκριμένους υποψηφίους
Αυτό είναι κράτος Δικαίου? Υπάρχει Ισονομία? Υπάρχει Αξιοκρατία Υπάρχει ίση μεταχείριση μεταξύ τον υποψηφίων? Υπάρχει Αριστεία ?
Ούτε στην Ουγκάντα γίνονται αυτά
Θα αντιδράσουμε μαζικά ενστάσεις -ασφαλιστικά μέτρα – Ευρωπαικά Δικαστήρια
Οτι χρειαστεί. Πατε να μας καταστρέψετε οικονομικά ψυχικά και σωματικά
Το ΑΙΣΧΟΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
Πάρτε πίσω το κατάπτυστο άρθρο 17 και βρείτε άλλους τρόπους επιτάχυνσης τον προσλήψεων
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΡΟΪΔΊΑ
Η κατάργηση των προσαυξήσεων αποτελεί κατάφωρη αδικία στην μέση της διαδικασίας και παραβίαση της ισότητας των επιτυχόντων που όλοι διαγωνίστηκαν με τις ίδιες προϋποθέσεις, δημιουργώντας επιτυχόντες δύο ταχυτήτων. Ο δε περιορισμός των δύο αναπληρώσεων μόνο επιτάχυνση των διαδικασιών δεν επιτυγχάνει αλλά διαιωνίζει τις ακάλυπτες θέσεις σε άλλες προκηρύξεις. Η επίσπευση των διαδικασιών θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω πλατφόρμας με την αποδοχή ή όχι των θέσεων σε μικρότερα διαστήματα, χωρίς την εμπλοκή των φορέων, αλλά υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Δεν είναι δυνατόν στις προκηρύξεις Κ οι αναπληρώσεις να πραγματοποιούνται για χρόνια μέχρι την εύρεση του υποψήφιου και στην προκήρυξη του γραπτού να σταματάει στις δύο αναπληρώσεις και να χάνεται μετά η θέση.
Ο συγκεκριμένος νόμος θα πρέπει να εφαρμοστεί και να ισχύει μελλοντικά μετά την ψήφιση του.Δεν πρέπει και δεν είναι δίκαιο να αφορά όσους υποψηφίους βρίσκονται σε εκκρεμείς διαδικασίες πρόσληψης. Ειναι άκρως αντισυνταγματικό και τιμωρητικό να εφαρμοστεί αναδρομικά μια νομοθετική ρύθμιση που δεν υπήρχε.ΟΠως και με την περιπτωση της σκανδαλωδους μειωσης των βασεων με το διαγωνισμο της ΑΑΔΕ
Το αν ειναι προς την σωστη κατευθυνση… ναι ειναι γιατι πρεπει καθε φορά να ρυθμισετε κατι μεσουσης της διαδικασιας και ποιον εξυπηρετει. Δεν βλεπετε οτι το προβλημα ειναι αλλο και οτι οσο και να επισπεσεται τις διαδικασιες οτι ο κοσμος που περναει καπου ειτε δεν θα πηγαινει ειτε θα υποβαλει παραιτηση εντος μήνα οταν θα δει οτι θα περνει 730 ευρω μισθό για 2 ετη και θα σκιζεται να γραψει και θα παιζει λοταρια με τις θεσεις για να διοριστει οπου κατσει!! γιατι δεν βγαζετε και τις θεσεις του 2024 και 2025 να ξερει καποιος αν θελει να παει εκει που περασε η καπου αλλου…
Η απορρόφηση όλων των Επιτυχόντων του Πανελληνίου Γραπτού Διαγωνισμού κατηγορίας ΤΕ – ΠΕ, συνεπάγεται με ένα κράτος δικαίου, που έχει σκοπό την στελέχωση του δημοσίου τομέα αξιοκρατικά & με συμφέρον πάντα τον πολίτη.
Καλημέρα, συγνώμη αλλά οι πρώτοι να μπαίνουν με προσαυξήσεις και οι επόμενοι χωρίς, θεωρώ ότι είναι δύο μέτρα και δύο σταθμά, θα πρέπει να επανέλθουν οι προσαυξήσεις όπως ίσχυαν και για τους πρώτους για να υπάρχει ισονομία και ίση μεταχείριση. Δε νομίζω ότι υπάρχει θέμα σχετικά με την επίσπευση των διαδικασιών μιας και ήδη έχουν προσμετρηθεί τα επιπρόσθετα προσόντα από την 3Γβ/2023 άρα είναι έτοιμα και δε χρειάζεται έξτρα δουλειά.
Όλοι οι επιτυχόντες του διαγωνισμού να προσληφθούν. Ούτε ένας εκτός διορισμού.
Σε μια χώρα μπάχαλο, τριτοκοσμική,ανοργάνωτη,αναξιόπιστη, άδικη,τιμωρητική προς τους πολίτες,χωρίς δομές,χωρίς συνέχεια,χωρίς συνέπεια, δεν περίμενα κάτι καλύτερο. Στο όνομα της δήθεν επίσπευσης των διαδικασιών δημιουργούνται νέοι πίνακες επιτυχόντων με νέα μοριοδότηση (μόνο βαθμολογία γραπτού διαγωνισμού,εντοπιότητα), αιφνιδιάζοντας τους υποψηφίους που διαγωνίστηκαν βάσει συγκεκριμένων όρων μοριοδότησης (βαθμολογία γραπτού,μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες, εμπειρία κλπ). Εάν ισχύσει, οι προσφυγές θα πέσουν βροχή.
Σε καμία περιπτωση να μη μενει κενη θεση με αρνηση μονο 2 υποψηφιων. Θα πρεπει να γινονται συνεχως αναπληρωσεις μεχρι τη καλυψη της. Διαφορετικα, θα μεινουν κενες παραπανω απο τις μισες θεσεις.
Τα προσοντα να συνεχιζουν να μοριοδοτουνται, κυριως η εμπειρια κ οι Τιτλοι σπουδων, εχοντας ομως συναφεια με το αντικείμενο απασχόλησης. Η γνωση ξενων γλωσσων θα μπορουσε να αποτελει προυποθεση για συγκεκριμενες θεσεις.
Τελος, σε καποιους μονο φορεις, θα μπορουσε να υπαρχει ως προυποθεση, εξειδικευμενη εμπειρια (οπως πχ στο υπουργείο υγειας ή μεταναστευσης, για τους εργαζομενους επι covid).
Από τη στιγμή που οι επιτυχόντες του πρώτου πανελλήνιου διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2Γ/2022 έχουν αποδείξει τις δυνατότητές τους (από τους 77.000 που είχαν συμμετάσχει στον διαγωνισμό πέτυχαν μόλις οι 14.000), ο διορισμός τους στη Δημόσια Διοίκηση είναι επιβεβλημένος. Οι πινάκων τους δεν πρέπει να καταργηθούν, αφού αποτελούν δείγμα αξιοκρατίας και αποτελεσματικότητας. Αυτοί θα φέρουν ανανέωση και καινοτομίες στο δημόσιο τομέα, ενισχύοντας την ποιότητα των υπηρεσιών στους πολίτες. Η κοινωνία χρειάζεται ανθρώπους που έχουν διαπρέψει σε αδιάβλητες εξετάσεις, και η κυβέρνηση οφείλει να τους αξιοποιήσει πλήρως, επιτυγχάνοντας έτσι την καλύτερη εικόνα της Δημόσιας Διοίκησης.
Η επικείμενη ένταξη των επιτυχόντων του διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2Γ/2022 στη Δημόσια Διοίκηση είναι θεμελιώδης για την αναβάθμιση της λειτουργίας του δημόσιου τομέα. Αυτοί οι επιτυχόντες έχουν επιδείξει ικανότητες που θα συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών. Ο διορισμός τους δεν θα δημιουργήσει μόνο περισσότερες θέσεις εργασίας, αλλά θα ενισχύσει και την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στο κράτος. Αντί να καταργηθούν οι πίνακες, θα πρέπει να επωφεληθούμε από το ανθρώπινο δυναμικό που έχει αποδείξει την αξία του και να το προσανατολίσουμε σε δράσεις που θα ωφελήσουν την κοινωνία.
Η διατήρηση των πινάκων δεν θα είναι μόνο ηθικά σωστή, αλλά και στρατηγικά ωφέλιμη. Ο δημόσιος τομέας χρειάζεται τους ικανούς και φιλόδοξους ανθρώπους που έχουν αποδείξει με τις γνώσεις και τις ικανότητές τους ότι είναι έτοιμοι να προσφέρουν.
ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 2Γ/2022.
Άνιση μεταχείριση των υποψηφίων που έχουν απομείνει στη δεξαμενή τόσο με αυτούς που βρίσκονται διοριστεοι στις προκηρύξεις 1,2,3 γβ όσο και με τους μελλοντικούς επιτυχόντες στους επόμενους διαγωνισμούς
Να εξαιρεθεί το συγκεκριμένο άρθρο αμέσως δε χρειάζονται άλλα μέτρα κι άλλα σταθμά σ όσους αγωνιούν για το μέλλον τους,όπως ξεκίνησε ο διαγωνισμός έτσι να ολοκληρωθεί
Αρχικά είναι απόλυτα σωστό να δοθούν και οι θέσεις του 2025 στους επιτυχόντες του Πρώτου Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού. Και κανονικά θα πρέπει να υπάρξει πλήρη απορροφησιμότητα της δεξαμενής των επιτυχόντων.
Είναι ντροπή να υπάρχουν τόσες ανάγκες στο Δημόσιο και να μην μπορεί να εξαντληθεί μία δεξαμενή με 14.000 επιστήμονες που συμμετείχαν σε αδιάβλητο γραπτό διαγωνισμό και διακρίθηκαν.
Είναι στο συμφέρον της Δημόσιας Διοίκησης η απορρόφηση των επιτυχόντων, καθώς εκτός των άλλων εξοικονομεί χρόνο και χρήμα και ενισχύεται όχι μόνο ποσοτικά αλλά και ποιοτικά.
Ως προς την μοριοδότηση, δεν ξέρω τι θα γίνει πάντως σε κάθε περίπτωση τα τυπικά προσόντα ή δεν θα πρέπει να υπολογίζονται στον γραπτό διαγωνισμό ή να επηρεάζουν ελάχιστα την κατάταξη. Αρκετά με την συσσώρευση τυπικών χαρτιών, που πολλές φορές μπορεί να μην αντικατοπτρίζουν αυτό για το οποίο μοριοδοτούνται (πχ παίρνει κάποιος μεταπτυχιακό από το ίδρυμα της Κολοπετινίτσας).
Επίσης να πω ότι κάθε προκήρυξη έχει την αυτονομία της, δηλαδή η δεξαμενή είναι μία των επιτυχόντων και από εκεί αντλούνται για την κάλυψη των κενών θέσεων αλλά κάθε προκήρυξη μπορεί να διαφέρει από την άλλη. Η προηγούμενη μπορεί να μοριοδοτούσε το μεταπτυχιακό αλλά η επόμενη όχι. Δεν έχει σχέση η προκήρυξη του διαγωνισμού, με τις προκηρύξεις των θέσεων.
Επίσης ένας νόμος μπορεί να αλλάξει και να τροποποιηθεί (όπως τώρα καλή ώρα) εφόσον αυτό κρίνεται καλό για το δημόσιο συμφέρον.
Η χρήση μόνο της βαθμολογίας θα έχει άμεσα αποτελέσματα και κάλυψη των θέσεων εγκαίρως.
Εξάντληση ΟΛΩΝ των επιλαχόντων που δήλωσαν θέση, η οποία μένει κενή κ όχι ερώτηση μόνο σε 2 επιλαχόντες.
Η χρήση της υπό δημιουργίας πλατφόρμας, το πολύ σύντομο χρονικό για απάντηση διορισμού κ ο απόλυτα διαχειρίσιμος αριθμός των επιτυχόντων το επιτρέπουν κάλλιστα.
Λύση win win.
Κ το δημόσιο αποκτά άξιους υπαλλήλους χωρίς να μένουν κενές θέσεις για χρόνια κ οι επιτυχόντες μένουν ικανοποιημένοι από την μέγιστη απορρόφησή τους σε έναν τόσο πολυδιαφημισμένο αλλά κ προβληματικό εξ’ αρχής γραπτό διαγωνισμό .
Πολύ σωστό να δωθούν οι θέσεις του 2024-2025 στους επιτυχόντες Πε αλλά και ΤΕ στους επιτυχόντες του πρώτου πανελλήνιου διαγωνισμού. Να τονίσω επίσης πως οι εναπομείναντες επιτυχόντες ΤΕ είναι αρκετοί σε αριθμό για την κάλυψη πληθώρας θέσεων εργασίας του δημοσίου τομέα όπου οι ανάγκες για προσωπικό είναι τεράστιες.Τελος θεωρω πως είναι μεγάλη αδικία η ενίσχυση της εντοπιότητας σε συγκεκριμένες περιοχές και προτείνω την απόδοση της σε ολόκληρη την χώρα όπως συνέβαινε και στο παρελθόν.
Θεωρω οτι αποτελει μεγαλη αδικια η κατάργηση των προσαυξήσεων-μοριοδοτησης με βαση αντικειμενικα προσοντα οπως προυπηρεσια, μεταπτυχιακα, διδακτορικα,ξενες γλώσσες κτλ -που με τοσο κοπο εχουν αποκτησει οι επιτυχοντες- ειδικα και μονο για τις θεσεις 2024-2025. Αιφνιδιάζει τους επιτυχόντες που καλοπιστα θεωρουσαν οτι και οι προκηρυξεις β σταδιου για τις θεσεις 2024-2025 θα ηταν στα προτυπα των 1ΓΒ, 2ΓΒ και 3ΓΒ/2023. Παραβιαζει το κανονιστικο πλαισιο της προσκλησης-προκηρυξης 2Γ/2022 καθως και το πνεύμα του Ν. 4765/2021 οπως επίσης τις αρχες της δικαιολογημενης εμπιστοσυνης εναντι της διοικησης και της ισης μεταχειρισης ολων των επιτυχοντων της δεξαμενης της 2Γ/2022. Επιπλέον οσον αφορα τη νεα μοριοδοτηση της εντοπιοτητας τη θεωρω υπερβολικη και θα επρεπε να παραμεινει ως ειχε.
Προς τη θετική κατεύθυνση νομίζω η ύπαρξη εντοπιότητας παντού. Θα εκμηδενιστούν οι αρνήσεις. Επίσης η μη προσμέτρηση των υπολοίπων μορίων θα φέρει γρηγορότερα αποτελέσματα και θα εξαλείψει πολλές διαφωνίες. Θετικά μετρα
Είναι προφανές ότι οι επιτυχόντες έχουν χωριστεί σε δυο «στρατόπεδα» λόγω αντικρουόμενων συμφερόντων. Το δίκαιο πλέον είναι να μην διενεργηθεί νέος γραπτός διαγωνισμός και να απορροφηθούν όλοι οι επιτυχόντες της 2Γ/2022. Αναβολή/ακύρωση του επόμενου γραπτού διαγωνισμού και παράταση της ημερομηνίας λήξης του παρόντος πίνακα. Εναλλακτικά, θα αιτηθούμε να καταργηθεί με δικαστική προσφυγή και η λίστα των πρώτων επιτυχόντων και η διαδικασία να ξεκινήσει από την αρχή ώστε να είναι κοινή για όλους. Μπορεί όπως λένε κάποιοι η προκήρυξη να είναι διαφορετική και ότι μπορεί να έχει αλλαγές (!), αλλά ο διαγωνισμός είναι ο ίδιος. Στα ίδια θέματα εξεταστήκαμε. Και τέλος, υπενθυμίζω ότι τα τυπικά προσόντα θα ξαναρχίσουν να ισχύουν στον επόμενο γραπτό. Επομένως, μη χαίρεστε για δήθεν σωστές κατευθύνσεις. Η κατεύθυνση ίδια είναι και θα εξακολουθήσει να είναι και στο μέλλον… απλώς στιγμιαία σας συμφέρει να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.
Η κατάργηση των προσαυξήσεων είναι εντελώς άδικη. Όσοι επέτυχαν στον πρώτο γραπτό διαγωνισμό γνώριζαν ότι υπήρχαν προσαυξήσεις και το αποδέχτηκαν. Δεν είναι σωστό να αλλάζουν οι όροι και οι πίνακες επιτυχόντων κατά το δοκούν.
Άλλωστε ο νόμος που ισχύει ως τώρα έχει συγκεκριμένους λόγους που αποδεχόταν την ύπαρξη προσαυξήσεων. Αν αλλάξει, θα πριμοδοτηθεί συγκεκριμένη κατηγορία υποψηφίων έναντι του συνόλου, ενώ η εργασιακή εμπειρία και τα πρόσθετα προσόντα των υποψηφίων θα πάνε στον κάλαθο των αχρήστων.
Τέλος είναι άδικο να διορίζεται κάποιος μόνο με τον βαθμό μίας μόνο εξέτασης( που μπορεί να είναι άδικη ή με λάθη κι ατέλειες) και να μην λαμβάνονται υπόψιν κι όλα τα άλλα προσόντα του.
Η κατάργηση των προσαυξήσεων είναι άδικη και παράλογη.
Oχι καθε επιτυχών δεν είναι και διοριστεος. Διαφορετικά αν περνούσαν την βάση αντι για 14.000 που την πέρασαν 30.000 η και περισσότεροι
θα έπρεπε για τα επόμενα 10 χρόνια να διορίζανε άτομα απο αυτόν τον διαγωνισμό
ο απόλυτος παραλογισμός δηλαδή
Σε ένα ευρωπαϊκό κράτος δικαίου θα τηρούσαν το ΦΕΚ και τις δεσμέυσεις του Προεδρου του ΑΣΕΠ που ειχε ξεκαθαρισει οτι οτι οποιος περάσει την βάση δεν ειναι αυτόματα και διοριστέος
ΦΟΒΟΥ
Φοβού τον αμυνόμενο ,
την κούρασή του να αμύνεται συνέχεια φοβού.
Δεν είναι παίξε γέλασε αυτή η κούραση.
Να δεις για πότε γίνεται αγανάκτηση
κι η αγανάκτηση απελπισία
κι Έξοδος ηρωική.
Και ξέρεις
τότε όλα παίζονται.
Όταν μιλάει το λεπίδι όλα παίζονται.
Υπάρχει η περίπτωση δηλαδή
να βλαστημήσει ο επιτιθέμενος
την ώρα και τη στιγμή
που τον απέλπισε ,
που τόσο αδιάφορα κι αναίτια
συνέχεια τον ανάγκαζε να αμύνεται
Στον επόμενο γραπτό διαγωνισμό να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη διάταξη. Τώρα είναι άδικο να μοριοδοτούνται διαφορετικά στο Β στάδιο οι υποψήφιοι ενώ στο Α στάδιο η επιπλέον μοριοδότηση ήταν ξεκάθαρη και πρέπει να αφορά όλες τις προκηρύξεις ΓΒ του Β σταδίου του 2Γ/2022. Οι υποψήφιοι των 2ΓΒ, 3ΓΒ δε γνώριζαν την εκ των υστέρων αλλαγή των όρων για το Β στάδιο. Δεν είναι ισότιμη η μεταχείριση των υποψηφίων με τον τρόπο αυτό.
Εντελως αδικο να μην ισχυουν τα προσθετα προσοντα τωρα.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού 2Γ/2022 περιελάμβανε συγκεκριμένα κριτήρια μοριοδότησης, βάσει των οποίων οι υποψήφιοι υπέβαλαν τις αιτήσεις τους και προετοιμάστηκαν για τη διαδικασία αξιολόγησης. Οποιαδήποτε τροποποίηση αυτών των κριτηρίων κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του διαγωνισμού δύναται να παραβιάζει την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης. Σύμφωνα με αυτή την αρχή, οι υποψήφιοι δικαιούνται να αναμένουν ότι η αξιολόγησή τους θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τους όρους που ανακοινώθηκαν κατά την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Η προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 17 είναι προβληματική για τους εξής λόγους:
1. Από την διατύπωσή της παραγράφου 1 αλλά και την αιτιολογική της έκθεση προκύπτει ότι η κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2024 και 2025 θα γίνει από τους πίνακες επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού 2γ/2022. Σημειωτέον, ότι η παρ. 1 αναφέρει ρητά ότι θα αφορά και τις θέσεις του 2025 χωρίς κάποιον χρονικό ή άλλο περιορισμό. Επομένως αφορά τις θέσεις για όλο το έτος του 2025. Ωστόσο η παρ. 2 αναφέρει ότι η ισχύς των εν λόγω πινάκων θα λήξει σε κάθε περίπτωση με την έκδοση της βαθμολογίας του νέου γραπτού διαγωνισμού. Δεδομένου ότι ο νέος γραπτός διαγωνισμός φημολογείται έντονα ότι θα λάβει χώρα εντός του 2025 και με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις η έκδοση των αποτελεσμάτων θα γίνει σύντομα, δηλαδή εντός του 2025, αυτό σημαίνει ότι ορισμένες αν όχι όλες, από τις θέσεις του 2025 θα καλυφθούν από τους νέους πίνακες επιτυχόντων. Οι αρχές της καλής νομοθέτησης και ειδικά οι θεμελιώδεις αρχές της ασφάλειας και σαφήνειας του δικαίου, δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους αντιφάσεις και μάλιστα στο ίδιο άρθρο. Είναι βέβαιο ότι η παραπάνω αντίφαση του νόμου θα καταπέσει στην περίπτωση δικαστικής προσφυγής και πρέπει να διορθωθεί, η δε παρ. 2 θα πρέπει να τροποποιηθεί και να εξαιρεθούν από το πεδίο εφαρμογής της οι πίνακες επιτυχόντων της 2γ/2022.
2. Η λήψη υπόψη μόνο της βαθμολογίας των επιτυχόντων στη γραπτή εξέταση και του κριτηρίου της εντοπιότητας και η παράβλεψη των λοιπών προσόντων τους, όπως πτυχίο, μεταπτυχιακό και διδακτορικό κλπ, προσβάλλει την αρχή της αξιοκρατίας σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να επιλέγεται για την κατάληψη δημόσιας θέσης το άτομο με τα περισσότερα προσόντα. Αυτό άλλωστε επιβάλλει και το δημόσιο συμφέρον, που θα εξυπηρετηθεί καλύτερα αν η Διοίκηση στελεχώνεται από τα πιο καταρτισμένα άτομα και όχι αυτούς που έγραψαν καλά σε έναν διαγωνισμό ή έτυχε να γεννηθούν ή κατοικούν σε ένα μέρος.
3. Σε κάθε περίπτωση η αλλαγή των όρων πρόσληψης σε τέτοιο βαθμό και ενώ ακόμη υπάρχουν επιτυχόντες του πρώτου διαγωνισμού, προσβάλλει τις θεμελιώδεις αρχές της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς την Διοίκηση, της χρηστής Διοίκησης και κυρίως της αρχής της ισότητας αφού με την ξαφνική και αδικαιολόγητη επιλογή της Πολιτείας να ανατρέψει τους όρους μόνο για την συγεκριμένη κατηγορία και να μην προσμετρήσει ήδη δηλωμένα προσόντα τους, προβαίνει σε αδικαιολόγητη και παράνομη διάκρισή τους, έναντι των λοιπών υποψηφίων των οποίων τα προσόντα προσμετρήθηκαν ή των μελλοντικών των οποίων θα προσμετρηθούν. Είναι δε επίσης βέβαιο ότι θα ανατραπεί σε περίπτωση δικαστικής προσφυγής.
Τέλος, η προβληματική διατύπωση της προτεινόμενης διάταξης του άρθρου 17 αποδεικνύονται από το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων κατά την διαβούλευση αφορούν αυτό το άρθρο και όχι τα υπόλοιπα.
Συγχαρητήρια για τη νομοθετική ρύθμιση! Ο σκοπός του Υπουργείου είναι η επιτάχυνση των προσλήψεων σε συνδυασμό με την απλοποίηση των διαδικασιών. Αυτονόητα, λοιπόν, τόσο η διάθεση των θέσεων του 25 στους ήδη επιτυχόντες του 23, όσο και η μη προσμέτρηση των επιπλέον «προσόντων» κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Εξάλλου, ας μη γελιόμαστε, ούτε η προσμέτρηση οποιασδήποτε προϋπηρεσίας σε άσχετη εργασία είναι πραγματικά προσόν για μια διοικητική θέση, ούτε το οποιοδήποτε άσχετο με τη θέση μεταπτυχιακό φυσικά, το οποίο πολλές φορές, δυστυχώς, μπορει να είναι ακόμη και αμφιβόλου ποιότητας.. Είθε να παραμείνει αυτή η ρύθμιση και για άλλους γραπτούς διαγωνισμούς! Βαθμολογία και μόνο εντοπιοτητα για επίσπευση αποτελεσμάτων και να μην χηρεύουν οι θέσεις στην επαρχία.
Θα ήταν ορθό στις θέσεις του 24-25 που θα διατεθούν στους επιτυχόντες ΠΕ αλλά και ΤΕ να συμπεριλαμβάνεται ικανός αριθμός θέσεων διοικητικών και διεκπεραίωσης ώστε να μπορέσουν να απορροφηθούν σε ικανοποιητικό βαθμό όχι μόνο πτυχιούχοι διοικητικών πτυχίων αλλά ιδιαίτερα και επιτυχόντες άλλων σχολών χωρίς ειδικότητα που δεν έχουν το πλεονέκτημα να επιλέξουν και θέσεις ειδικότητας. Υπήρξαν περιπτώσεις στα αποτελέσματα της 2ΓΒ όπου επιτυχόντες οικονομικών και πληροφορικής να έχουν αιτηθεί ως πρώτη επιλογή τις μοναδικές διοικητικές θέσεις δήμων του νομού τους ενώ υπήρχαν αρκετές θέσεις(4) σε εφορία και (4)υπηρεσίες πληροφορικές στον ίδιο νομό. Δυστυχώς οι απλές διοικητικές θέσεις ήταν λιγότερες από αυτές που προσδοκούσαμε και από τον υποτιθέμενο αριθμό που αρχικά είχε ειπωθεί πριν την έκδοση της προκήρυξης 2ΓΒ. Ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα όπου υπάρχουν και πολλοί επιτυχόντες, κάποιοι νομοί είχαν μόνο 1 θέση διοικητικού/διεκπεραίωσης. Ευχαριστώ για την συμμετοχή των προτάσεών μου στο στάδιο της διαβούλευσης.
Το άρθρο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Με προβληματίζει το σημείο 2, που τα αφήνει όλα ανοιχτά. Αρκετά διφορούμενο. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν 14.500 επιτυχόντες και να βγαίνουν ακόμη προσκλήσεις Κ, αντί να γίνεται προσπάθεια να απορροφηθούν όλοι σε ένα δημόσιο που σίγουρα έχει αρκετά κενά! Επιπλέον θεωρώ ότι τα προσόντα όπως τα μεταπτυχιακά, τις ξένες γλώσσες χρειάζονται ως πρόσθετη μοριοδότηση. Συγχωρέστε με αλλά δεν καταλαβαίνω ακόμα την ποσόστωση κάποιων ειδικών κατηγορίων. Γιατί να υπάρχει ακόμα ειδική κατηγορία παλλινοστούντας ομογενής; Τέκνο ατόμου εθνικής αντίστασης; Έλληνας μουσουλμανικής μειονότητας; Μήπως να διαμορφώναμε καλύτερα κάπως αυτά τα πράγματα; Ζούμε στο 2024!
Σωστό βρίσκω το συγκεκριμένο άρθρο . Τώρα δε γνωρίζουμε αν ισχύσει σε αυτόν τον γραπτό αλλά για επόμενους αυτή είναι η σωστή κατεύθυνση.
Πρόταση για επίσπευση των διορισμών: κλήρωση μεταξύ όλων όσων έκαναν αίτηση live στα κανάλια πανελλήνιας εμβέλειας (ούτε καν να έχεις γράψει ή να έχεις εμπειρία ή τυπικά προσόντα) σαν το τζόκερ ένα πράγμα. Ισόβιος αποκλεισμός από αιτήσεις αν δεν πας στην θέση που θα κληρωθεις και δέσμευση περιουσιακών στοιχείων ( πας ή δεν πας εκεί που έτυχε να κληρωθεις) δέσμευση μέχρι να βγεις στην σύνταξη στον τόπο που διορίστηκε κάνεις ( 15 χρόνια είναι πολύ λίγα) . Και επίσης οι επόμενες προκηρύξεις να έχουν μόνο ημερομηνία υποβολής αίτησης ( εξάλλου τους όρους και τις προϋποθέσεις δεν τις τηρεί ούτε το ίδιο το κράτος και τις αλλάζει… δικαιολογητικά δεν θα υπάρχουν ,σε 10 μέρες live τα αποτελέσματα της κλήρωσης)….
17 ερωτήσεις χαρισμένες σε όλους (για να μην θεωρηθούμε αντισυνταγματικοί με την καταστρατήγηση της αρχής της ισότητας) σε έναν διαγωνισμό με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, οι οποίες κατά 50% δεν είχαν αρνητική βαθμολογία! Ειλικρινά, η βαθμολογία που έχει προκύψει από μια τέτοια εξέταση δεν είναι τυχαία και συνεπώς καθόλου αξιοκρατική;
Και φυσικά η αρχή της ισότητας των επιτυχόντων πάει περίπατο, καθώς οι διορισμοί για τις προκηρύξεις 1ΓΒ/2ΓΒ/3ΓΒ έγιναν δικαίως με τη μοριοδότηση των τυπικών προσόντων! Οι υπόλοιποι δεν έχουμε τα ίδια δικαιώματα για την εφαρμογή των ίδιων κριτηρίων πρόσληψης; Από που προκύπτει αυτή η διαφοροποίηση;
Λύστε τα προβλήματα που οι ίδιοι μας δημιουργήσατε με άλλον τρόπο και όχι δημιουργώντας νέα! Και φυσικά όχι με αντισυνταγματικές διατάξεις! Αν δεν μπορείτε, παραιτηθείτε!
Μήπως θυμάστε κύριοι και κυρίες πόσα προβλήματα είχε η γραπτή εξέταση του διαγωνισμού; Πόσοι αδικήθηκαν στην ίδια την εξέταση; Κάτι που οδήγησε σε νομικές πρόσφυγες με την σειρά του.
Αυτή την εξέταση τώρα θέλετε ξαφνικά να την χρησιμοποιήσετε σαν μόνο κριτήριο (μαζί με την παράλογη αύξηση της μοριοδότησης της εντοποιότητας); Στην μέση της διαδικασίας προσλήψεων του διαγωνισμού;
Το παραπάνω συνιστά σοβαρό νομικό ολίσθημα και επίθεση σε μεγάλο μέρος των επιτυχόντων προσπάθησαν και πέρασαν με διαφορετικούς όρους. Τώρα ξαφνικά τα αλλάζετε όλα.
Αν περάσει αυτή η ρύθμιση / έκτρωμα τα δικαστήρια θα σώσουν την λύση.
Εφόσον εκδίδεται νέα προκύρηξη φυσικά και μπορεί να περιέχει αλλαγές σε σχέση με τις προηγούμενες. Μην διαμαρτύρεστε, τα τυπικά προσόντα δεν θα μετρήσουν θα μετρήσει σε όλους ο βαθμός εξέτασης και αυτό είναι το δικαιότερο! Όλοι επισημαίνετε το άδικο να αλλοιώνεται ο διαγωνισμός και τώρα που διορθώνεται η αδικία και επειδή δεν σας συμφέρει επιμένετε στην αδικία.
Παραλογισμός στο μεγαλείο του, όμως δεν πέφτουμε και απο τα συννεφα..
Σε καθε περιπτωση αν δωθεί το συνολο των θεσεων στους επιτυχοντες τοτε όλοι θα ειναι ευχαριστημένοι
Πολύ δίκαιη και έντιμη απόφαση να απορροφηθούν όλοι οι επιτυχόντες του διαγωνισμού.Η μεγάλη προσπάθεια μέσω του αδιάβλητου διαγωνισμού πρέπει να δικαιωθεί.
Δεν είναι σωστό να αλλάζουν οι όροι του διαγωνισμού μετά την προκήρυξη του και ενώ έχει ήδη τρέξει μια φάση προσλήψεων. Θα πρέπει οι επιτυχόντες να διαγωνίζονται με ίσους όρους, και σε κάθε περίπτωση εκ των προτέρων γνωστούς.
Το άρθρο 17 αλλάζει άρδην την προκήρυξη 2γ/2022 και ανατρέπει απροειδοποίητα και αδικαιολόγητα ένα σύστημα προσλήψεων για το οποίο έχει ψηφισθεί πρότερη νομοθεσία η οποία θα συνεχίσει να υφίσταται μετά το πέρας των προκηρύξεων του 2024-2025. Δημιουργεί δηλαδή ένα άτοπο καθεστώς παραγκωνισμού των προσόντων χιλιάδων υποψηφίων οι οποίοι επένδυσαν κόπο και χρόνο διευρύνοντας τις γνώσεις τους. Δημιουργεί την αίσθηση ότι ο διαγωνισμός που συμμετείχαμε αντιμετωπίζεται ως άνευ σημασίας ίσως και προχειροδουλειά. Ελπίζουμε στην κατάργηση του εν λόγω άρθρου καθώς κρίνουμε πως καταπατάται το δικαίωμα μας να κριθούμε όπως και οι μελλοντικοί επιτυχόντες των επόμενων διαγωνισμών.
ευχαριστούμε
Τα πρόσθετα προσόντα πρέπει να μοριοδοτηθούν κανονικά όπως έγινε στις προηγούμενες ΓΒ. Άλλωστε αυτό θα συνεχίσει να γίνεται και στους επόμενους διαγωνισμούς. Είναι τρελό να εφαρμοστούν διαφορετικά κριτήρια στις επόμενες προκηρύξεις του 2Γ. Πως είναι δυνατόν να διαφοροποιηθούν ορισμένες προκηρύξεις του ίδιου διαγωνισμού; Το μόνο που θα πετύχει αυτή η ρύθμιση είναι να οδηγηθούμε σε νέες δικαστικές διαμάχες που θα καθυστερήσουν πολύ περισσότερο τις διαδικασίες. Με άλλα λόγια καθυστερήσεις στο ΑΣΕΠ, καθυστερήσεις στην στελέχωση των φορέων της Διοίκησης, καθυστερήσεις στην Δικαιοσύνη που χωρίς λόγο θα έχει να ασχοληθεί με τόσες νέες υποθέσεις κ.ά. Τα περισσότερα προσόντα – δικαιολογητικά είναι ήδη ελεγμένα και το ΑΣΕΠ μπορεί πολύ εύκολα να τα διαχειριστεί. Ένα λάθος (αργοπορία και άλλες προτεραιότητες) δεν μπορεί να διορθωθεί με ένα ακόμα μεγαλύτερο λάθος. Ας αφήσει για αργότερα το ΑΣΕΠ τις προκηρύξεις τύπου Κ που συνεχίζουν να βγαίνουν και ας ασχοληθεί εντατικά με τις ΓΒ του διαγωνισμού. Θα γίνουν όλα σωστά και γρήγορα. Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η βαθμολογία δεν μπορεί να θεωρηθεί ως το μοναδικό αξιόπιστο κριτήριο αξιολόγησης σε αυτόν τον διαγωνισμό. Υπενθυμίζω ότι σε πολλά εξεταστικά κέντρα είχαμε διαφορετικές ώρες έναρξης και λήξης διαδικασίας, πρόβλημα με την εκτύπωση των θεμάτων, αλλού δόθηκε και αλλού όχι χρονική παράταση, 17 ερωτήσεις δόθηκαν σωστές σε όλους κλπ
Η νομική οδός είναι ο μόνος δρόμος αν ψηφιστεί αυτή η ρύθμιση που καταργεί τις προσαυξήσεις για τα τυπικά προσόντα ενός υποψηφίου.
Όταν ξεκινάει ένα παιχνίδι με συγκεκριμένους κανόνες απαιτείται και να τελειώνει με αυτούς ή να διακόπτεται.
Οι επιτυχόντες που στηρίζουν αυτή τη ρύθμιση το κάνουν για προσωπικό όφελος, γνωρίζοντας πως συνιστά ανήθικη πράξη, χωρίς λογική.
Όλοι οι διοριστέοι του παρελθόντος και του μέλλοντος πρέπει να διορίζονται με τον ίδιο τρόπο μέσω αυτού του διαγωνισμού. Όπως ξεκίνησε έτσι πρέπει και να τελειώσει.
Αν ισχύει όπως διαβάζουμε, ότι θα μετρά μόνο ο βαθμός της γραπτής δοκιμασίας στις επόμενες προκηρύξεις, τότε αυτό είναι πολύ θετικό γιατί είναι μακράν το πιο αξιοκρατικό.
Πολύ λογικό το άρθρο αυτό και μακάρι να αποτελέσει έναυσμα για την κατάργηση της μοριοδότησης στους γραπτούς διαγωνισμούς. Υπάρχουν ήδη κατάλληλου τύπου προκηρύξεις για να προσμετρηθούν μόρια από δραστηριότητες διαφορετικές μιας κοινής για όλους γραπτής διαδικασίας.
Τα μόρια που πήραν οι επιτυχόντες να παραμείνουν ως έχουν σύμφωνα με τους όρους των προκηρύξεων και τους πίνακες των αποτελεσμάτων όπως της 3ΓΒ/2023.
Για τρεις κύριους λόγους:
α) Αναφορικά με τη γραπτή εξετάση, δε γίνεται από τη μία να λαμβάνονται ως σωστά σε όλους τους υποψηφίους 17 θέματα με ένα σωρό αλλαγές στις ορθές απαντήσεις -εκ των υστέρων-, και από την άλλη να λαμβάνετε υπόψη σας μόνο τη βαθμολογία της γραπτής εξέτασης, η οποία ως διαδικασία είχε τις όποιες αστοχίες.
β) Δε γίνεται επίσης λόγω μίας ημέρας να ακυρώνεται η όποια επαγγελματική εμπειρία και και ακαδημαϊκή απόδοση πολλών ετών των υποψηφίων. Η εμπειρία πρέπει να μοριοδοτείται μόνο εφόσον είναι σχετική με τον τομέα εκπαίδευσης του υποψηφίου, σε λογικά πλαίσια.
γ) Δεν νοείται όλοι οι υποψήφιοι να είχαν τα ίδια θέματα για διαφορετικές θέσεις εργασίας. Ειδάλλως, παρακαλώ να έχουν όλοι οι υποψήφιοι το δικαίωμα να δηλώσουν ενδιαφέρον για όλες τις διαθέσιμες θέσεις στις επικείμενες προκηρύξεις ασχέτως πτυχίου, εφόσον διαγωνίστηκαν ισότιμα, εάν είναι να ληφθεί υπόψη μόνο ο βαθμός της εξέτασης.
Επειδή εγείρονται πολλά σχετικά ερωτήματα για τη διαδικασία, όπως για τις θέσεις διοικητικού για τις οποίες μπορεί ο οποιοσδήποτε να κάνει αίτηση, παρόλο που ενδεχομένως να μην έχει την σχετική κατάρτιση όπως οι απόφοιτοι οικονομικών σχολών. Γιατί να μη μπορεί ο οικονομολόγος να διεκδικήσει θέση μαθηματικών και στατιστικής δεδομένων των γνώσεων που έχει; Γιατί να μη λαμβάνεται υπόψη η εξειδίκευση των επιπλέον γνώσεων που πήρε κάποιος με ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό και να περιορίζεται στο πτυχίο που ενδεχομένως έλαβε πριν 20 χρόνια;
Κλείνοντας, πιστεύω πως πρέπει να παραμείνει η μοριοδότηση όπως ήταν.
H kατάργηση των προσαυξήσεων είναι τελείως άδικη.
Ρε δεν ντρέπεστε???Για την 3Βγ ίσχυσαν πρόσθετα μόρια, για τον επόμενο διαγων το ίδιο και μόνο για τις προκ που αφορούν 24 κ 25 δεν ισχύουν???Εμείς στο πηγάδι κατουρήσαμε????Είστε για τα μπάζα ρε σεις!!!Παραιτηθείτε όλοι να ησυχάσουμε!!!Μας βγάλατε την πίστη!!!!Τον καρκίνο έχουμε βγάλει μ αυτόν τον διαγωνισμό!!!
Εγω θα εστιασω στις παραγραφους 2 και 3.Γιατι εφοσον υπαρχουν αναγκες και δεν εχουν καλυφθει οι κλαδοειδικοτητες να γινει νεος διαγωνισμος?Απο ποτε εγινε αποδεκτο οτι ο επιτυχων δεν ειναι διοριστεος? Τοτε τι ειδους επιτυχια νοειται αυτη?Ομιλουμε αλλη γλωσσα?Θα επρεπε να τους ονομαζαμε καπως αλλιως τοτε. προβιβαστεους ,ισως.Επιπλεον πως ερμηνευεται οτι οι θεσεις ΄΄επαναπροκηρύσσονται»μετα την δευτερη κληση του φορεα ? Και με ποιον τροπο αραγε προετοιμαζεται η καλυψη αυτων των θεσεων? Έτσι δεν διαιωνιζονται τα κενα στην δημοσια διοικηση ?Δεδομενου οτι εχουν περασει σχεδον 2 χρονια ειναι απιθανο σαν σεναριο οι 2 πρωτοι να αδυνατουν για αντικειμενικους λογους να αναλαβουν αλλα να μπορει ο τρίτος ή ο τέταρτος ?
Ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός 2Γ/2022 αποτελεί έναν ενιαίο διαγωνισμό. Δεν μπορεί οι υποψήφιοι που βρίσκονται στην ίδια σειρά κατάταξης να αξιολογούνται με διαφορετικό τρόπο σε διαφορετικά στάδια του ίδιου διαγωνισμού. Όπως έχει ήδη κριθεί νομολογιακά, οι, κανονιστικού χαρακτήρα, διατάξεις της προκήρυξης είναι δεσμευτικές (πβ. ΣτΕ 2651/2017 – σκέψη 9: «… το Α.Σ.Ε.Π. δεσμεύεται από τους όρους της προκηρύξεως του διαγωνισμού, τους οποίους δεν μπορεί να τροποποιήσει, ούτε να διορθώσει μετά τη δημοσίευση της προκηρύξεως στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, δεδομένου ότι αυτό θα αντέκειτο στις αρχές της ισότητας των διαγωνιζομένων και της διαφάνειας, οι οποίες διέπουν τους δημόσιους διαγωνισμούς (βλ. ΣτΕ 152/2001, πρβλ. ΣτΕ 3254/2010, 1299-1301/2003). Συνεπώς το ΑΣΕΠ δεν μπορεί να επιλέξει τους διοριστέους εφαρμόζοντας προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής τα οποία είναι αντίθετα με τους όρους της προκηρύξεως»). Όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να αξιολογηθούν με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή να ισχύσουν στις επόμενες ΓΒ ότι και στις 3 προηγούμενες (1ΓΒ/2023, 2ΓΒ/2023, 3ΓΒ/2023). Μεγάλο μέρος των υποψηφίων θα έχει ήδη απορροφηθεί με τα οριστικά αποτελέσματα των παραπάνω διαδικασιών και τα δικαιολογητικά της συντηρητικής πλειοψηφίας των υπόλοιπων έχει ήδη κατατεθεί και ελεγχθεί. Το σύνολο των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό είναι διατεθειμένο να υποστεί μια ολιγόμηνη αναμονή προκειμένου να τηρηθούν οι συνταγματικές αρχές της ισότητας και της ισονομίας και να μην απαξιωθούν με προκλητικό τρόπο τόσο τα ίδια τα προσόντα τους, όσο και ο προσωπικός τους κόπος για την απόκτησή τους.
Εναλλακτικά προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 1 ως εξής:
1. Οι εγκριθείσες θέσεις του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) των ετών 2024 και 2025 πληρούνται κατόπιν έκδοσης νέας προκήρυξης από επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022, σύμφωνα με το άθροισμα της συνολικής βαθμολογίας του γραπτού διαγωνισμού (Α΄ ΣΤΑΔΙΟ), της εντοπιότητας και των προσαυξήσεων του άρθρου 12 του ν. 4765/2021. Όσοι υποψήφιοι έχουν καταθέσει αίτηση στις προκηρύξεις 2ΓΒ/2023 και 3ΓΒ/2023 αξιολογούνται σύμφωνα με τα ήδη κατατεθειμένα από αυτούς δικαιολογητικά όσον αφορά τους τίτλους σπουδών – μεταπτυχιακούς – διδακτορικούς τίτλους, τις ξένες γλώσσες και την εμπειρία. Για όσους υποψηφίους υποβάλουν αίτηση για πρώτη φορά η αξιολόγηση των ανωτέρω προσόντων τους γίνεται με βάση την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων των προαναφερομένων προκηρύξεων, ήτοι 3/11/2023 για τους ΤΕ και 24/1/2024 για τους ΠΕ. Για όσες θέσεις δεν δύναται να καλυφθούν από τη διαδικασία του προηγούμενου εδαφίου διενεργείται, σύμφωνα με τα ανωτέρω, νέα γραπτή εξέταση για συγκεκριμένους κλάδους και ειδικότητες.
Η κατάργηση των προσαυξήσεων είναι τελείως άδικη. Δεν είναι δίκαιο και ηθικό να αλλάζουν οι όροι ενός γραπτού διαγωνισμού δημιουργώντας σύγχυση στους επιτυχόντες! Με άλλους όρους διαγωνίστηκαν και ξαφνικά δεν προσμετράται η προσωπική ανέλιξη του καθενός παρά μόνο ο βαθμός του γραπτού. Τα μόνα που θα βγουν κερδισμένα από αυτήν τη διαδικασία θα είναι τα φροντιστήρια που θα αρχίσουν να διαφημίζουν τα πακέτα τους για «σίγουρο» διορισμό στον επόμενο διαγωνισμό.
Μια κυβέρνηση που ευαγγελίζεται το ψηφιακό μετασχηματισμό στις διαδικασίες του ΑΣΕΠ, τώρα μας λέει ότι η μοναδική λύση για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες των αποτελεσμάτων είναι να μην προσμετρώνται τα προσόντα! Γιατί δηλαδή την αδυναμία του συστήματος να την πληρώσουν οι επιτυχόντες; Υποτίθεται με το γραπτό θα έβγαιναν πιο γρήγορα τα αποτελέσματα και φτάσαμε στο άλλο άκρο που είναι χειρότερα από πριν! Τουλάχιστον να μην υπάρχουν και αυτές οι αδικίες προς ανθρώπους που μπήκαν σε μια διαδικασία με άλλους όρους.
Επίσης, θα ήταν σωστό, όπως γίνεται και σε άλλους διαγωνισμούς, οι αναπληρώσεις να φτάνουν μέχρι να βρεθεί κάποιος από τους επιλαχόντες. Δεν έχει νόημα να σταματάει στις δύο αναπληρώσεις και ξανά μπαίνει σε προκήρυξη η θέση. Έτσι και ο αντίστοιχος οργανισμός θα περιμένει μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μέχρι την επόμενη προκήρυξη και από την άλλη αφαιρείται το δικαίωμα στην εργασία από κάποιον που πραγματικά θα ήθελε τη συγκεκριμένη θέση!
Πολύ σωστό το συγκεκριμένο άρθρο που διορθώνει μια κατάφωρη αδικία με τις προσαυξήσεις και είναι υπέρ της ισονομίας.
Επίσης θα επισπεύσει πολύ τους χρόνους έκδοσης των αποτελεσμάτων οπότε είναι σίγουρα προς την σωστή κατεύθυνση.
Εξαρχής δεν θα έπρεπε να υπάρχουν προσαυξήσεις αλλά και να υπήρχαν θα έπρεπε να είναι λιγότερα τα μόρια κάτι που θα πρέπει να εξεταστεί για μελλοντικές προκηρύξεις αλλά και για τον επόμενο γραπτό.
Συμπερασματικά, μπορεί να είναι μια αλλαγή εν μέσω ενός διαγωνισμού όπως διατεινονται πολλοί συνάδελφοι εδώ, αλλά αλλαγή προς το καλύτερο με βάση την ισονομια μόνο θετικά μπορεί να κριθεί.
Όταν κάνεις πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό και ορίζεις βάση επιτυχίας, κάθε επιτυχών είναι και διοριστεος. Διαφορετικά ας συνέχιζες προκηρύξεις τύπου Κ.
Σε ένα ευρωπαϊκό κράτος δικαίου αυτό σημαίνει επιτυχών γραπτού διαγωνισμού.
Αναφορικά με τα πρόσθετα κριτήρια: από τη στιγμή που η πρώτη φουρνιά των επιτυχόντων (της ίδιας δεξαμενής) διορίστηκε με βάση και τα πρόσθετα προσόντα οφείλεις να κάνεις το ίδιο και για τους υπόλοιπους.
Διαφορετικά παραβιάζεις την αρχή της ισότητας και αυτό θα φέρει πλήθος δικαστικών προσφυγών.