1. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών συγκροτείται επταμελής Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης. Η Επιτροπή απαρτίζεται από τον Πρόεδρο που είναι πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και έξι (6) ακόμη τακτικά μέλη ως εξής:
(α) έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελληνίου Κτηνιατρικού Συλλόγου,
(β) έναν (1) εκπρόσωπο φιλοζωικού σωματείου ή φιλοζωικής οργάνωσης μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων και έχουν πολυετή δράση και αναγνωρισμένη προσφορά,
(γ) έναν (1) εκπρόσωπο του Συνηγόρου του Πολίτη
(δ) δύο (2) εκπροσώπους της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.) και
(ε) τον προϊστάμενο του τμήματος Ζώων Συντροφιάς του Υπουργείου Εσωτερικών
2. Ειδικότερα, όσον αφορά στον εκπρόσωπο φιλοζωικού σωματείου ή φιλοζωικής οργάνωσης μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, πρέπει υποχρεωτικά να προέρχεται από φιλοζωικό σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει εκλεγεί με ηλεκτρονική ψηφοφορία από το σύνολο των φιλοζωικών σωματείων και οργανώσεων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχουν καταγραφεί στο Μητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων σύμφωνα με την περ. β’ της παρ. 23 του άρθρου 2 και η διοίκηση του οποίου έχει προκύψει βάσει νόμιμων αρχαιρεσιών.
3. Η Επιτροπή της παρ. 1 έχει τις εξής αρμοδιότητες:
(α) Την παρακολούθηση της εφαρμογής του παρόντος.
(β) Την επιστημονική υποστήριξη των αρμοδίων αρχών για την εφαρμογή και τον έλεγχο της εφαρμογής της νομοθεσίας για την προστασία των ζώων συντροφιάς, με την εκπόνηση μελετών και τη σύνταξη προτάσεων σε περιοδική βάση ή κατόπιν συγκεκριμένου αιτήματος.
(γ) Την εκπόνηση μελετών, αναφορών και εκθέσεων, καθώς και τη σύνταξη προτάσεων προς τις αρμόδιες αρχές για την υιοθέτηση του κατάλληλου επιχειρησιακού σχεδιασμού, την εφαρμογή των απαραίτητων διαδικασιών, πρωτοκόλλων και των βέλτιστων διεθνών πρακτικών, και την εν γένει εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων επίλυσης προβλημάτων στον τομέα της προστασίας των ζώων συντροφιάς.
(δ) Την παροχή γνώμης προς τις αρμόδιες αρχές για μεμονωμένα ζητήματα που άπτονται της προστασίας ζώων συντροφιάς.
(ε) Την υποβολή προτάσεων προς το Υπουργείο Εσωτερικών και κάθε άλλο αρμόδιο υπουργείο για την αξιολόγηση και βελτίωση των διατάξεων του παρόντος.
Επισημαίνεται ότι στο άρθρο 7.7.5. του Κώδικα Υγείας των Χερσαίων Ζώων του ΟΙΕ προβλέπεται ότι κατά την ανάπτυξη του προγράμματος διαχείρισης και ελέγχου του πληθυσμού των αδεσπότων σκύλων, προτείνεται οι αρμόδιες αρχές να συστήσουν συμβουλευτική επιτροπή η οποία πρέπει να περιλαμβάνει κτηνιάτρους, ειδικούς στην οικολογία του σκύλου, ειδικούς στη συμπεριφορά του σκύλου, ειδικούς στις ζωοανθρωπονόσους και εκπροσώπους των ενδιαφερόμενων μερών (τοπικών αρχών, υπηρεσίες υγείας, υπηρεσίες περιβάλλοντος, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις): «Article 7.7.5. In the development of a dog population control programme it is recommended that the authorities establish an advisory group, which should include veterinarians, experts in dog ecology, dog behaviour and zoonotic diseases, and representatives of relevant stakeholders (local authorities, human health services/authorities, environmental control services/authorities, NGOs and the public). The main purpose of this advisory group would be to analyse and quantify the problem, identify the causes, obtain public opinion on dogs and propose the most effective approaches to use in the short and long term.».
Η εκπροσώπηση και ο ρόλος των ΜΚΟ και των Δήμων πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες και όχι να κυριαρχούν στην ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ επιτροπή, γιατί απλά δεν είναι ειδικοί επιστήμονες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον συμβουλευτικό τους ρόλο επαρκώς.
Αντίθετα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι καθορίζονται στον Κώδικα του ΟΙΕ με τις ειδικότητές τους.
Επισημαίνεται ότι στο άρθρο 7.7.5. του Κώδικα Υγείας των Χερσαίων Ζώων του ΟΙΕ προβλέπεται ότι κατά την ανάπτυξη του προγράμματος διαχείρισης και ελέγχου του πληθυσμού των αδεσπότων σκύλων, προτείνεται οι αρμόδιες αρχές να συστήσουν συμβουλευτική επιτροπή η οποία πρέπει να περιλαμβάνει κτηνιάτρους, ειδικούς στην οικολογία του σκύλου, ειδικούς στη συμπεριφορά του σκύλου, ειδικούς στις ζωοανθρωπονόσους και εκπροσώπους των ενδιαφερόμενων μερών (τοπικών αρχών, υπηρεσίες υγείας, υπηρεσίες περιβάλλοντος, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις): «Article 7.7.5. In the development of a dog population control programme it is recommended that the authorities establish an advisory group, which should include veterinarians, experts in dog ecology, dog behaviour and zoonotic diseases, and representatives of relevant stakeholders (local authorities, human health services/authorities, environmental control services/authorities, NGOs and the public). The main purpose of this advisory group would be to analyse and quantify the problem, identify the causes, obtain public opinion on dogs and propose the most effective approaches to use in the short and long term.».
Η εκπροσώπηση και ο ρόλος των ΜΚΟ και των Δήμων πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες και όχι να κυριαρχούν στην ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ επιτροπή, γιατί απλά δεν είναι ειδικοί επιστήμονες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον συμβουλευτικό τους ρόλο επαρκώς.
Αντίθετα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι καθορίζονται στον Κώδικα του ΟΙΕ με τις ειδικότητές τους.
Επισημαίνεται ότι στο άρθρο 7.7.5. του Κώδικα Υγείας των Χερσαίων Ζώων του ΟΙΕ προβλέπεται ότι κατά την ανάπτυξη του προγράμματος διαχείρισης και ελέγχου του πληθυσμού των αδεσπότων σκύλων, προτείνεται οι αρμόδιες αρχές να συστήσουν συμβουλευτική επιτροπή η οποία πρέπει να περιλαμβάνει κτηνιάτρους, ειδικούς στην οικολογία του σκύλου, ειδικούς στη συμπεριφορά του σκύλου, ειδικούς στις ζωοανθρωπονόσους και εκπροσώπους των ενδιαφερόμενων μερών (τοπικών αρχών, υπηρεσίες υγείας, υπηρεσίες περιβάλλοντος, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις): «Article 7.7.5. In the development of a dog population control programme it is recommended that the authorities establish an advisory group, which should include veterinarians, experts in dog ecology, dog behaviour and zoonotic diseases, and representatives of relevant stakeholders (local authorities, human health services/authorities, environmental control services/authorities, NGOs and the public). The main purpose of this advisory group would be to analyse and quantify the problem, identify the causes, obtain public opinion on dogs and propose the most effective approaches to use in the short and long term.».
Η εκπροσώπηση και ο ρόλος των ΜΚΟ και των Δήμων πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες και όχι να κυριαρχούν στην ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ επιτροπή, γιατί απλά δεν είναι ειδικοί επιστήμονες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον συμβουλευτικό τους ρόλο επαρκώς.
Αντίθετα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι καθορίζονται στον Κώδικα του ΟΙΕ με τις ειδικότητές τους.
Επισημαίνεται ότι στο άρθρο 7.7.5. του Κώδικα Υγείας των Χερσαίων Ζώων του ΟΙΕ προβλέπεται ότι κατά την ανάπτυξη του προγράμματος διαχείρισης και ελέγχου του πληθυσμού των αδεσπότων σκύλων, προτείνεται οι αρμόδιες αρχές να συστήσουν συμβουλευτική επιτροπή η οποία πρέπει να περιλαμβάνει κτηνιάτρους, ειδικούς στην οικολογία του σκύλου, ειδικούς στη συμπεριφορά του σκύλου, ειδικούς στις ζωοανθρωπονόσους και εκπροσώπους των ενδιαφερόμενων μερών (τοπικών αρχών, υπηρεσίες υγείας, υπηρεσίες περιβάλλοντος, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις): «Article 7.7.5. In the development of a dog population control programme it is recommended that the authorities establish an advisory group, which should include veterinarians, experts in dog ecology, dog behaviour and zoonotic diseases, and representatives of relevant stakeholders (local authorities, human health services/authorities, environmental control services/authorities, NGOs and the public). The main purpose of this advisory group would be to analyse and quantify the problem, identify the causes, obtain public opinion on dogs and propose the most effective approaches to use in the short and long term.».
Η εκπροσώπηση και ο ρόλος των ΜΚΟ και των Δήμων πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες και όχι να κυριαρχούν στην ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ επιτροπή, γιατί απλά δεν είναι ειδικοί επιστήμονες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον συμβουλευτικό τους ρόλο επαρκώς.
Αντίθετα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι καθορίζονται στον Κώδικα του ΟΙΕ με τις ειδικότητές τους.
Στην Επιτροπή Παρακολούθησης δεν είναι δυνατόν να υπάρχει Φιλοζωϊκό Σωματείο και να μην είναι μέλος ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδος που εκπροσωπεί την Κυνοφιλία στην Ελλάδα, αλλά και η κυνηγετική συνομοσπονδία Ελλάδος
Θεωρουμε απαραιτητη την συμμετοχη του Κυνολογικου Ομιλου Ελλαδος(ΚΟΕ)
Στην επιτροπή παρακολούθησης του νόμου θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα της διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας(FCI) καθώς και σε ειδική επιτροπή που απαιτείτε για την ερασιτεχνική εκτροφή.
Η Συμμετοχή των φιλοζωικών ενέχει σοβαρούς κινδύνους μονόπλευρης και μεροληπτικής αντιμετώπισης έχοντας επιδείξει ιδιαιτέρως εχθρική στάση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι κτηνοτρόφοι και οι κυνηγοί
Στην επιτροπή παρακολούθησης του νόμου θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα της διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας(FCI) καθώς και σε ειδική επιτροπή που απαιτείτε για την ερασιτεχνική εκτροφή.
Η Συμμετοχή των φιλοζωικών ενέχει σοβαρούς κινδύνους μονόπλευρης και μεροληπτικής αντιμετώπισης έχοντας επιδείξει ιδιαιτέρως εχθρική στάση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι κτηνοτρόφοι και οι κυνηγοί
Στην επιτροπή παρακολούθησης του νόμου θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα της διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας(FCI) καθώς και σε ειδική επιτροπή που απαιτείτε για την ερασιτεχνική εκτροφή.
Η Συμμετοχή των φιλοζωικών ενέχει σοβαρούς κινδύνους μονόπλευρης και μεροληπτικής αντιμετώπισης έχοντας επιδείξει ιδιαιτέρως εχθρική στάση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι κτηνοτρόφοι και οι κυνηγοί
Στην επιτροπή παρακολούθησης του νόμου θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα της διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας(FCI) καθώς και σε ειδική επιτροπή που απαιτείτε για την ερασιτεχνική εκτροφή.
Η Συμμετοχή των φιλοζωικών ενέχει σοβαρούς κινδύνους μονόπλευρης και μεροληπτικής αντιμετώπισης έχοντας επιδείξει ιδιαιτέρως εχθρική στάση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι κτηνοτρόφοι και οι κυνηγοί
Στην επιτροπή παρακολούθησης του νόμου θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα της διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας(FCI) καθώς και σε ειδική επιτροπή που απαιτείτε για την ερασιτεχνική εκτροφή.
Η Συμμετοχή των φιλοζωικών ενέχει σοβαρούς κινδύνους μονόπλευρης και μεροληπτικής αντιμετώπισης έχοντας επιδείξει ιδιαιτέρως εχθρική στάση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι κτηνοτρόφοι και οι κυνηγοί
Στην επιτροπή παρακολούθησης του νόμου θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα της διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας(FCI) καθώς και σε ειδική επιτροπή που απαιτείτε για την ερασιτεχνική εκτροφή.
Η Συμμετοχή των φιλοζωικών ενέχει σοβαρούς κινδύνους μονόπλευρης και μεροληπτικής αντιμετώπισης έχοντας επιδείξει ιδιαιτέρως εχθρική στάση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι κτηνοτρόφοι και οι κυνηγοί
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων
Παρατήρηση
Στην επταμελή επιτροπή θα πρέπει να συμμετέχουν υποχρεωτικά ΜΟΝΟ αναγνωρισμένα και συνεργαζόμενα με το κράτος σωματεία. Τέτοια είναι:
1. Οι Κυνηγετικές Οργανώσεις οι οποίες αποτελούν την πολυπληθέστερη κοινωνική ομάδα με ιδιοκτήτες σκύλων. Έχουν οριστεί θεσμικά από το αρμόδιο υπουργείο ως αρμόδιος ελεγκτικός μηχανισμός για βεβαίωσης των παραβάσεων του άρθρου 22 (ιδιωτικοί φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων)
2. Ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδας (ΚΟΕ), μέλος της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI) που διαθέτει γενετική δεξαμενή και μπορεί να προσφέρει πληροφορίες σχετικά με τα καθαρόαιμα ζώα που είναι εγγεγραμμένα πανελληνίως.
Συνεπώς οργανώσεις χωρίς θεσμικές υποχρεώσεις (φιλοζωϊκά σωματεία σφραγίδες) δεν θα πρέπει να συμμετέχουν στην εν λόγο επιτροπή.
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
εκπροσώπηση και ο ρόλος των ΜΚΟ και των Δήμων πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες και όχι να κυριαρχούν στην ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ επιτροπή, γιατί απλά δεν είναι ειδικοί επιστήμονες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον συμβουλευτικό τους ρόλο επαρκώς.
Αντίθετα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι καθορίζονται στον Κώδικα του ΟΙΕ με τις ειδικότητές τους.
εκπροσώπηση και ο ρόλος των ΜΚΟ και των Δήμων πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες και όχι να κυριαρχούν στην ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ επιτροπή, γιατί απλά δεν είναι ειδικοί επιστήμονες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον συμβουλευτικό τους ρόλο επαρκώς.
Αντίθετα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι καθορίζονται στον Κώδικα του ΟΙΕ με τις ειδικότητές τους.
εκπροσώπηση και ο ρόλος των ΜΚΟ και των Δήμων πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες και όχι να κυριαρχούν στην ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ επιτροπή, γιατί απλά δεν είναι ειδικοί επιστήμονες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον συμβουλευτικό τους ρόλο επαρκώς.
Αντίθετα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι καθορίζονται στον Κώδικα του ΟΙΕ με τις ειδικότητές τους.
εκπροσώπηση και ο ρόλος των ΜΚΟ και των Δήμων πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες και όχι να κυριαρχούν στην ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ επιτροπή, γιατί απλά δεν είναι ειδικοί επιστήμονες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον συμβουλευτικό τους ρόλο επαρκώς.
Αντίθετα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι καθορίζονται στον Κώδικα του ΟΙΕ με τις ειδικότητές τους.
Συμφωνώ με τις θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Ζώων Συντροφιάς – ΠΑΝ.ΣΥΛ.Ε.Ζ.Σ.
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού
Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού
εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI),
στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που
θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Ναι στη συμμετοχή των κυνηγετικών και κυνοφιλικων οργανώσεων,ΟΧΙ στις δήθεν φιλοζωϊκες που δεν εχουν ιδεα και απλα τρωνε λεφτα.
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Συμφωνώ με τις θέσεις και τις ενστασεις της Πανελληνιας Φιλοζωικης και Περιβαλλοντικης Ομοσπονδιας.
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Παγκοσμίως ο κατ’ εξοχήν πυλώνας προστασίας και δικαιωμάτων ζώων είναι ο φιλοζωικοί οργανισμοί. Μόνο στην Ελλάδα επαγγελματικοί φορείς με αντικείμενο τα ζώα θεωρούνται και φορείς προστασίας τους. Ο αριθμός των εκπροσώπων των φιλοζωικών οργανώσεων να είναι 2 και ένας ο εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ.
Παρατηρώ ότι στην επταμελή επιτροπή παρακολούθησης, πέραν του εκπροσώπου του Κτηνιατρικού Συλλόγου, οι άλλοι 5 είναι κρατικοί λειτουργοί, με την εξαίρεση ενός «εκπροσώπου φιλοζωικών σωματείων».
Δεν θα μπω στην λογική να εξηγήσω ότι μπορώ να φτιάξω σωματείο με 20 φίλους μου, κ αντλώντας υλικό από το διαδίκτυο, να πείσω τον κόσμο για το έργο που επιτελώ, ούτε θα αναρωτηθώ για την ηλεκτρονική ψηφοφορία που αναδεικνύει τον εκπρόσωπο των φιλόζωων. Θα ρωτήσω όμως για ποιον λόγο δεν εχει σκεφθεί ο Νομοθέτης να υπάρξει συμμετοχή στην επιτροπή αυτή εκπροσώπου του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος, ο οποίος θα είναι ο μονος (μαζί με τον εκπρόσωπου του Κτηνιατρικού Συλλόγου) που θα έχει εξειδικευμένες γνώσεις κ δεν θα περιορίζεται σε γενικότητες τύπου «πόσα πόδοα έχει ο σκύλος»
Ζητώ λοιπόν θεωρώ απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτρο
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατ΄εξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφεών
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΖΩΩΦΙΛΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΙ ΣΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΚΥΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ(ΚΟΕ)
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατ΄εξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφεών
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατ΄εξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφεών
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατ΄εξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφεών
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατ΄εξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφεών
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Συμφωνώ με τις θέσεις και ενστάσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
1. Η ανάγκη στείρωσης ενός ζώου πρέπει να αποδεικνύεται μόνον από ιατρικούς λόγους και σε αυτούς να βασίζεται. Η υποχρεωτική στείρωση δεν είναι δυνατόν να υποκαταστήσει τις ελλείψεις της Πολιτείας στην διαχείριση του προβλήματος των αδεσπότων, τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι μη κυνηγετικά σκυλιά, μη σκυλιά εργασίας. Με την ίδια παράλογη λογική θα μπορούσε η Πολιτεία να στειρώνει ανθρώπους ώστε να μην ασθενούν και έτσι να μην επιβαρύνουν το σύστημα υγείας. Επιβάλλοντας την υποχρεωτική στείρωση των ζώων, το νομοσχέδιο τιμωρεί τους ευσυνείδητους κατόχους ζώων βάζοντας ταφόπλακα στην ερασιτεχνική εκτροφή όλων των φυλών και κυρίως των κυνηγετικών. Άλλωστε, ως ακρωτηριασμός αντιμετωπίζεται το κόψιμο της ουράς ενός σκύλου, ο δε πολύ χειρότερος ακρωτηριασμός των γεννητικών οργάνων όλων αδιακρίτως των ζώων συντροφιάς, αποτελεί ακρωτηριασμό παρά τα όσα αντίθετα ορίζονται στο νέο πλαίσιο και μάλιστα από τη στιγμή που καθίσταται υποχρεωτικός, είναι ο πλέον βάναυσος! Οι κτηνίατροι άλλωστε, φυσικά και είναι αντίθετοι στην υποχρεωτική στείρωση για λόγους άλλους πλήν ιατρικούς.
2. Στην αιτιολογική έκθεση του πλαισίου αυτού πουθενά δεν αναφέρεται πώς, με ποιόν τρόπο, η υποχρεωτική στείρωση όλων των ζώων θα οδηγήσει σε έλεγχο του προβλήματος των αδεσπότων. Εφόσον σήμερα τα δεσποζόμενα ζώα έχουν ιδιοκτήτη και φέρουν ηλεκτρονική σήμανση, ταυτοποιείται ο ιδιοκτήτης με το ζώο, συνεπώς δεν υφίσταται δικαιολογία ή ανάγκη αναγκαστικής στείρωσης. Δεν ελήφθη υπόψιν από τους συντάκτες του αισχρού νομοθετήματος η αρχή της αναλογικότητας του μέτρου της στείρωσης, καθόσον είναι υπερβολικό και βάναυσο εν σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό της αντιμετώπισης του προβλήματος των αδεσπότων. Ούτε ελήφθη υπόψιν και ούτε αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, ποσοστό αναλογίας κυνηγετικών σκύλων που βρέθηκαν αδέσποτοι σε σύγκριση με τον λοιπό αριθμό των αδεσπότων ζώων, ώστε να αποδειχθεί η επιβάρυνση του πληθυσμού των αδεσπότων με κυνηγετικά σκυλιά. Ούτε και αιτιολογείται στην αιτιολογική έκθεση του νέου πλαισίου, πώς η υποχρεωτική στείρωση θα οδηγήσει στην μείωση των αδεσπότων. Κατά τη γνώμη μας θα εκτιναχθούν οι αριθμοί των αδεσπότων έως εφαρμογής του νέου πλαισίου, διότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους θα σπεύσουν να τα ξεφορτωθούν, ειδικά όσοι δεν τα έχουν σημάνει ηλεκτρονικά, ώστε να αποφύγουν τις προβλεπόμενες γραφειοκρατικές διαδικασίες και κυρώσεις. Το μέτρο της ηλεκτρονικής σήμανσης και η απόλυτη εφαρμογή του είναι κατά τη γνώμη μας αυτό που θα δώσει λύση στο πρόβλημα και όχι η υποχρεωτική στείρωση.
3. Η Πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει για εξάλειψη του προβλήματος των αδεσπότων ζώων και με την χορήγηση κατάλληλης εκπαίδευσης και παιδείας προς τους πολίτες, να αντιμετωπίσει το όποιο πρόβλημα μακροπρόθεσμα. Άλλως, ας σκοτώσει και τους πλείστους αστέγους που δυστυχώς διαβιούν σε απάνθρωπες συνθήκες στους δρόμους, ώστε να μην τους βλέπουμε και να επιλύσει και αυτών το πρόβλημα.
4. Η Ελληνική Κτηνιατρική Εταρεία είναι αντίθετη στην υποχρεωτική στείρωση των ζώων. Η στείρωση είναι κτηνιατρική πράξη και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Δεν είναι δυνατόν να ακρωτηριαστούν δια στειρώσεως όλα τα ζώα για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα παιδείας που οδηγεί στα αδέσποτα, δεν υπάρχει λογική στην σκέψη αυτήν.
5. Αναρωτιόμαστε για ποιόν λόγο πρέπει οι κυνηγοί να έχουν σε κάθε μετακίνηση του ζώου τους το Διαβατήριο μαζί, όταν οι υπόλοιποι πολίτες μόνον όταν θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό? Για ποιόν λόγο θεσπίζεται αυτή η δυσμενής διάκριση έναντι των κυνηγών, ενώ στην αιτιολογητική έκθεση του νόμου δεν αναφέρεται τίποτε σχετικό? Για ποιόν λόγο δημιουργούνται πολίτες δύο κατηγοριών υποχρεώσεων?
6. Για ποιόν λόγο θα αφαιρείται η άδεια κυνηγίου από κυνηγό, ενώ για τους υπόλοιπους πολίτες δεν προβλέπονται άλλου είδους διοικητικές κυρώσεις? Για ποιόν λόγο εισάγεται στο νομοσχέδιο τέτοια δυσμενής διάκριση έναντι μίας μόνο κατηγορίας πολιτών, παραβαίνοντας τις Αρχές της Ισονομίας?
7. Δεν είναι δυνατόν να ορίζεται ότι εκπρόσωπος φιλοζωικών οργανώσεων θα ασκεί Διοίκηση. Με ποια εχέγγυα αμερόληπτης κρίσης? Είναι εμφανές ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει πληθώρα διατάξεων αντικυνηγετικού μένους που προέρχεται από φιλοζωικές οργανώσεις. Πλέον αυτές θα ασκούν και Διοίκηση? Και αν ελεγχθεί «φιλόζωος» και αποδειχθεί παραβάτης, ποια η διαβεβαίωση της αμερόληπτης κρίσης? Κόρακας δεν βγάζει κοράκου μάτι.
8. Δεν είναι δυνατόν να ορίζεται ότι οι φιλοζωικές οργανώσεις θα χρηματοδοτούνται. Για ποιόν λόγο θα χρηματοδοτούνται εφόσον δεν θα υπάρχουν πλέον αδέσποτα? Για ποιο ακριβώς έργο τους θα χρηματοδοτούνται? Εφόσον προβλέπεται χρηματοδότηση στους Δήμους, για ποιόν λόγο να προβλέπεται χρηματοδότηση των οργανώσεων αυτών?
9. Διαφωνούμε με την θέσπιση γραφειοκρατικών και κοστοβόρων διαδικασιών (βλ. διαβατήριο σκύλου) τη στιγμή που ως έχει σήμερα η Νομοθεσία, η ταυτοποίηση του ιδιοκτήτη με τον σκύλο του γίνεται με την καταγραφή του αριθμού του μικροτσιπ σε ειδική βάση δεδομένων. Για ποιόν λόγο πρέπει όλοι οι κάτοχοι ζώου να υποβληθούμε σε περαιτέρω έξοδα.
10. Ο διαχωρισμός σε ζώα εργασίας (κυνηγετικά, ποιμενικά, ειδικών εργασιών και καθηκόντων) και ζώα συντροφιάς πρέπει να είναι σαφής και να οδηγήσει στην εξαίρεση από το μέτρο της υποχρεωτικής στείρωσης των ζώων εργασίας. Η έννοια αυτή όπως αναφέρεται στο νέο πλαίσιο, δίνει το έναυσμα για την εξαίρεσή τους από τις παράλογες διατάξεις της υποχρεωτικής στείρωσης, της υποχρεωτικής κυκλοφορίας με διαβατήριο, της αποφυγής των εξοντωτικών ποινών στους κυνηγούς. Είναι λανθασμένη η εξομοίωση των εννοιών των ζώων εργασίας με τα ζώα συντροφιάς και δεν αιτιολογείται στην αιτιολογητική έκθεση του υπό διαβούλευση πλαισίου.
11. Διαφωνούμε με την δυνατότητα υποβολής ανωνύμων καταγγελιών, είναι γνωστό και αναμενόμενο πού θα οδηγήσει αυτή η τακτική. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες θα επιβαρυνθούν ιδιαίτερα με την διερεύνηση τέτοιων καταγγελιών. Οι καταγγελίες πρέπει να οριστεί ότι θα είναι επώνυμες ώστε τούτο να λειτουργεί αποτρεπτικά για τους κακόβουλους.
12. Η αντιμετώπιση των αδεσπότων είναι θέμα παιδείας των κατόχων ζώων και θεσμών ελέγχου και οργάνωσης της Πολιτείας. Ευτελίζετε το όλο θέμα, ανταλλάσσοντας και δελεάζοντας τον πολίτη, να στειρώσει το ζώο τους με αντάλλαγμα την έκπτωση σε δημοτικά τέλη.
13. Το νέο πλαίσιο είναι εμφανές ότι βρίθει αντικυνηγετικού μένους προφανώς από την άκρατη υιοθέτηση θέσεων κάποιων δήθεν φιλοζωικών οργανώσεων. Σας επισημαίνουμε ότι τα εργασιακά πρότυπα των κυνηγετικών σκυλιών και των λοιπών σκυλιών εργασίας, ποιμενικών, φυλάκων, εξελίχτηκαν στο βάθος των αιώνων από την αρχαιότητα ως σήμερα. Παράδειγμα οι εθνικές μας αρχέγονες φυλές, Ελληνικός Ιχνηλάτης, Ελληνικός Ποιμενικός, Μολοσσός της Ηπείρου, Κρητικός Λαγωνικός και άλλα ζώα – σκυλιά εργασίας. Συνιστούν μέρος της Εθνικής μας κληρονομιάς. Για ποιόν λόγο επιθυμείτε να τα αφανίσετε?
14. Επιπρόσθετη απόδειξη του αντικυνηγετικού μένους των διατάξεων του νέου πλαισίου, είναι το γεγονός ότι σε ένα νομοθέτημα που σκοπό υποτίθεται ότι έχει την επίλυση του προβλήματος των αδεσπότων, εισάγονται νέα αδικήματα και νέες ποινές για τους κυνηγούς! Κάποιοι προφανώς βρήκαν την ευκαιρία να ασχοληθούν πάλι με τους κυνηγούς, δεν τους ενδιαφέρει ουσιαστικά το πρόβλημα των αδεσπότων αλλά το κυνήγι και η θέσπιση επιπλέον περιορισμών στην κυνηγετική δραστηριότητα!
15. Δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψιν από τους συντάκτες του νέου πλαισίου, οι ανάγκες της επαρχίας (σε ζωικό κεφάλαιο σκύλων και γατών. Η επαρχία έχει διαφορετικά προβλήματα και ανάγκες εν σχέσει με τις μεγαλουπόλεις. Αγροικίες, ποιμνιοστάσια, οικίες, έχουν την ανάγκη ζωικού κεφαλαίου εκ των αναφερομένων ως ζώων συντροφιάς. Η ύπαιθρος χρειάζεται όλα τα ζώα.
16. Δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψιν από τους συντάκτες του νέου πλαισίου, το πρόβλημα με την εκτίναξη του πληθυσμού του αγριόχοιρου σε όλη την Επικράτεια και η ανάγκη του να ελεγχθεί το πρόβλημα αυτό καθώς και οι επιδημιολογικής φύσεως συνέπειές του, κυρίως η πανώλη των χοίρων. Μόνο με το κυνήγι μπορεί να ελεγχθεί ο πληθυσμός του αγριόχοιρου. Με τέτοιους όμως δυσβάσταχτους περιορισμούς στους κυνηγούς, με την στείρωση των ζώων τους μακροπρόθεσμα θα μειωθεί ο αριθμός των κυνηγών που επιθυμούν να διατηρούν κυνηγετικά σκυλιά, αν θα υφίστανται πλέον μελλοντικά και δεν θα καταστεί δυνατή η αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού του αγριόχοιρου με ανυπολόγιστες συνέπειες στην εθνική οικονομία.
17. Αντιλαμβανόμαστε ότι στο νέο πλαίσιο υποκρύπτεται η ρύθμιση της διαχείρισης και της εμπορίας του ζωικού κεφαλαίου των ζώων εργασίας και συντροφιάς. Δημιουργείται ένα ιδιαίτερο και πονηρό πλαίσιο ρυθμίσεων απόκτησης ενός ζώου από ελάχιστα κέντρα διαχείρισης αδεσπότων ή εμπορίας ζώων που θα οδηγήσει σε οικονομικό όφελος αυτών που θα διαχειρίζονται την εμπορία των ζώων. Με τις υπό διαβούλευση διατάξεις καταργείται κάθε έννοια υγιούς κυνοφιλίας.
18. Εν τέλει, είναι τουλάχιστον προσβλητικό αλλά και ειρωνικό, το υπό διαβούλευση νέο πλαίσιο να τιτλοφορείται ως «Πρόγραμμα Άργος». Αυθαίρετα χρησιμοποιείτε το όνομα του σκυλιού του Οδυσσέα, πιστού φίλου για μια ζωή και φύλακά του, ενός ζώου συμβόλου για την παγκόσμια ιστορία, παράδειγμα διδαχής, πίστης και αφοσίωσης, ένα από τα πιο δυνατά παραδείγματα της Ομηρικής Τέχνης, στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο της εξαφάνισης των απογόνων του. Είστε απλά τραγικοί και δεν σέβεστε ούτε την ιστορία μας.
Για τους παραπάνω λόγους σας δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.
Θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατ΄εξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφεών
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατ΄εξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφεών
Θεωρώ απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.
Όχι στην συμμετοχή των φιλοζωικών στην επιτροπή Ναι στην συμμετοχή των κυνηγετικών και κυνοφιλικων οργανώσεων
Όχι στην συμμετοχή των φιλοζωικών στην επιτροπή Ναι στην συμμετοχή των κυνηγετικών και κυνοφιλικων οργανώσεων
Επισημαίνεται ότι στο άρθρο 7.7.5. του Κώδικα Υγείας των Χερσαίων Ζώων του ΟΙΕ προβλέπεται ότι κατά την ανάπτυξη του προγράμματος διαχείρισης και ελέγχου του πληθυσμού των αδεσπότων σκύλων, προτείνεται οι αρμόδιες αρχές να συστήσουν συμβουλευτική επιτροπή η οποία πρέπει να περιλαμβάνει κτηνιάτρους, ειδικούς στην οικολογία του σκύλου, ειδικούς στη συμπεριφορά του σκύλου, ειδικούς στις ζωοανθρωπονόσους και εκπροσώπους των ενδιαφερόμενων μερών (τοπικών αρχών, υπηρεσίες υγείας, υπηρεσίες περιβάλλοντος, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις): «Article 7.7.5. In the development of a dog population control programme it is recommended that the authorities establish an advisory group, which should include veterinarians, experts in dog ecology, dog behaviour and zoonotic diseases, and representatives of relevant stakeholders (local authorities, human health services/authorities, environmental control services/authorities, NGOs and the public). The main purpose of this advisory group would be to analyse and quantify the problem, identify the causes, obtain public opinion on dogs and propose the most effective approaches to use in the short and long term.».
Η εκπροσώπηση και ο ρόλος των ΜΚΟ και των Δήμων πρέπει να είναι σύμφωνα με τις οδηγίες και όχι να κυριαρχούν στην ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ επιτροπή, γιατί απλά δεν είναι ειδικοί επιστήμονες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον συμβουλευτικό τους ρόλο επαρκώς.
Αντίθετα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι καθορίζονται στον Κώδικα του ΟΙΕ με τις ειδικότητές τους.