Άρθρο 29 Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών

Οι δήμοι δύνανται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να παρέχουν κίνητρα, προκειμένου να ενθαρρύνουν τη σήμανση και καταχώριση στο ΕΜΖΣ των σκύλων και των γατών, τη στείρωσή τους, καθώς και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, είτε α) μέσω διατακτικών («voucher») στους δημότες ή/και κατοίκους τους ή άλλων αντίστοιχων κινήτρων είτε β) με μείωση των δημοτικών τελών ανά έτος κατά ανώτατο ποσοστό έως δέκα τοις εκατό (10%) για τους ιδιοκτήτες στειρωμένων, σημασμένων και καταχωρημένων στο ΕΜΖΣ ζώων.

  • 20 Μαΐου 2021, 21:08 | ΓΚΙΟΥΡΤΖΙΔΟΥ ΕΛΕΝΑ

    Οι δήμοι υποχρεούνται, όχι απλώς δύνανται.

  • 20 Μαΐου 2021, 21:36 | Γεωργία Τζιογκίδου

    Στηρίζω τις θέσεις του φιλοζωικού σωματείου «Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας».
    Οι Δήμοι «ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ» ΚΑΙ ΟΧΙ «δύνανται»

  • 20 Μαΐου 2021, 20:38 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΙΤΣΑΚΗΣ

    Άμεση, επαρκής χρηματοδότηση για τη διαχείριση των ζώων όχι αόριστες προβλέψεις. Συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης των Δήμων αλλά και φιλοζωικών που να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούν. Συγκεκριμένα κριτήρια για την επιδότηση ή τη δωρεάν στείρωση και θεραπεία δεσποζόμενων με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

  • 20 Μαΐου 2021, 20:36 | Βυσσίνου Βίβιαν

    Συμφωνώ με τις θέσεις και ενστάσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας

  • 20 Μαΐου 2021, 20:14 | Εμμ. Βεργεράκης

    Άμεση, επαρκής χρηματοδότηση για τη διαχείριση των ζώων όχι αόριστες προβλέψεις. Συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης των Δήμων αλλά και φιλοζωικών που να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούν. Συγκεκριμένα κριτήρια για την επιδότηση ή τη δωρεάν στείρωση και θεραπεία δεσποζόμενων με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια

  • 20 Μαΐου 2021, 19:33 | maria alevizaki

    Συμφωνώ με τις θέσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας

  • 20 Μαΐου 2021, 19:26 | Εμμ. Βεργεράκης

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και της Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού

  • 20 Μαΐου 2021, 19:45 | Αντη Μ.

    Οι Δήμοι να ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ, όχι να «δύνανται» να παρέχουν κίνητρα.

    Άμεση, επαρκής χρηματοδότηση για τη διαχείριση των ζώων όχι αόριστες προβλέψεις. Συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης των Δήμων αλλά και φιλοζωικών που να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούν. Συγκεκριμένα κριτήρια για την επιδότηση ή τη δωρεάν στείρωση και θεραπεία δεσποζόμενων με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

  • 20 Μαΐου 2021, 18:48 | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

    Οι δήμοι δύνανται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να παρέχουν κίνητρα, προκειμένου να ενθαρρύνουν τη σήμανση και καταχώριση στο ΕΜΖΣ των σκύλων και των γατών, τη στείρωσή τους, καθώς και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, είτε α) μέσω διατακτικών («voucher») στους δημότες ή/και κατοίκους τους ή άλλων αντίστοιχων κινήτρων είτε β) με μείωση των δημοτικών τελών ανά έτος κατά ανώτατο ποσοστό έως δέκα τοις εκατό (10%) για τους ιδιοκτήτες στειρωμένων, σημασμένων και καταχωρημένων στο ΕΜΖΣ ζώων.

    ΠΡΟΤΑΣΗ
    ❖ Οι Δήμοι «ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ» ΚΑΙ ΟΧΙ «δύνανται».

  • 20 Μαΐου 2021, 18:41 | ΑΧΑΙΚΟ ΦΙΛΟΖΩΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΠΕΡΙΤΑΣ»

    ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
    Η Θέση μας ήταν πάντα σαφής και ξεκάθαρη υπέρ της ευζωίας και προστασίας των αδέσποτων ζώων και υπέρ ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διαχείρισής τους. Αυτό ήταν ανέκαθεν αρμοδιότητα της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και έτσι έπρεπε να παραμείνει, τόσο για την πολύχρονη εμπειρία διαχείρισης του θέματος των ζώων συντροφιάς όσο και για την τεχνογνωσία. Έχουμε ήδη εκφράσει την πλήρη αντίθεσή μας και έχουμε συνταχθεί με τους επιστημονικούς φορείς (Πανελλήνια Ένωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων, Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων, Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο, κτηνιατρικές σχολές, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο) ως προς τη μεταφορά μέρους ή όλης της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας σε ένα αναρμόδιο υπουργείο , το υπουργείο Εσωτερικών. Εκτιμώ ότι η χώρα μας δεν έχει κανένα λόγο να αντιτάσσεται ή να διαφοροποιείται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τον Παγκόσμιο Οργανισμό για την Υγεία των Ζώων και την αντίστοιχη Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.
    Όσον αφορά στο σχέδιο νόμου που τέθηκε σε διαβούλευση, δεν θα αναφερθώ στις θετικές διατάξεις για την προστασία των ζώων και ειδικά των αδέσποτων , με τις οποίες αλίμονο συμφωνούμε όλοι . Ωστόσο, είμαι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε μετατροπή του άρθρου 9 του Ν4039/12 , το οποίο διασφάλιζε την ευζωία των ζώων μέσω των δημόσιων φορέων, υπεύθυνα και συστηματικά, με την εποπτεία των υπηρεσιών τους. Η ανάθεση της διαχείρισης αδέσποτων ζώων σε ΜΚΟ και σωματεία και η παραμονή τους σε παράνομα ιδιωτικά καταφύγια, μόνο διαυγής και υπεύθυνη δεν είναι και παράλληλα ανοίγει παράθυρο στην παράνομη εκτροφή, διακίνηση και εμπορία των ζώων. Είναι απορίας άξια και αδιανόητη η διευκόλυνση της κερδοσκοπίας, μέσω της πρόφασης των – τιμολογημένων διαδικτυακών – υιοθεσιών των ζώων και εν συνεχεία της εξαφάνισης τους σε άλλες χώρες, οι οποίες ήδη έχουν προβλήματα με αδέσποτα ζώα και προβαίνουν σε ευθανασίες. Είναι αντιφατικό και οξύμωρο, τη στιγμή που η Ελλάδα θα έπρεπε να εναρμονίζει τη νομοθεσία της με την ευρωπαϊκή, να εκδίδει εφαρμοστικά μέτρα των νέων Ευρωπαϊκών Κανονισμών για την Υγεία των Ζώων (Καν. ΕΕ αριθ. 2016/429, 2019/2035) ώστε να ξεκαθαρίζονται όλα τα ζητήματα σχετικά με τις εμπορικού και μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς (εγκαταστάσεις, πιστοποιητικά κλπ), η αρμοδιότητα μετακινείται ξεκάρφωτη σε διοικητικό υπουργείο όπου όλοι γνωρίζουμε ότι μέχρι να οργανωθεί και να λειτουργήσει (εάν λειτουργήσει) θα χαθεί πολύτιμος χρόνος σε βάρος της προστασίας των ζώων και υπέρ του μαύρου εμπορίου εν γένει των ζώων συντροφιάς και της εκμετάλλευσης των αδεσπότων σκύλων και γατών.
    ΠΡΟΕΔΟΣ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

  • 20 Μαΐου 2021, 17:05 | Νατασα Μπομπολακη,προεδρος της ΠΦΠΟ

    Ως πρόεδρος της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδιας συμφωνώ με τις προτάσεις και ενστάσεις της άρθρου

    ΕΠΙΣΗΣ

    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΕΙΡΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ.
    ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 39 ΠΑΡ 3 ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ .ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΟ 6 ΜΗΝΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ

    ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΥΝΟΚΟΜΕΙΑ

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ

    ΟΧΙ ΤΑ ΚΥΝΟΚΟΜΕΙΑ ΣΤΑ ΟΡΗ ΚΑΙ ΤΑ ΒΟΥΝΑ .3 ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΑΠΕΡΡΙΨΕ Η ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ.

    ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΕΣΙΜΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΖΩΩΝ .ΕΙΝΑΙ ΜΑΣΤΙΓΑ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ .

    ΝΑΙ ΥΠΟ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΥΖΩΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΤΡΟΦΗ .ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΣΥΔΟΣΙΑ

    ΝΑΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΤΗΝΙΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΕΣ ΔΟΜΕΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΟΛΙΓΟΗΜΕΡΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΟΖΩΙΚΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ

    ΟΧΙ ΤΑ ΖΩΑ ΣΤΑ ΚΛΟΥΒΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΦΑΙΡΕΣΗ .ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΡΟΦΕΣ ΚΛΠ

    ΟΧΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΖΩΩΝ ΣΤΟΥΣ ΒΑΣΑΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥΣ . ΕΛΕΟΣ

    ΝΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΟΡΙΣΤΙΑ

    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΖΩΩΝ ΜΕ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΕΩΣ 10.000 ΕΤΗΣΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΕΙΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ

    ΟΧΙ ΟΙ 5ΜΕΛΕΙΣ ΠΑΛΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ . ΑΠΕΤΥΧΕ Η ΣΥΝΤΑΓΗ .ΝΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ .

    ΟΧΙ ΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΖΩΙΑ . ΝΙΣΑΦΙ ΠΙΑ

    ΛΕΜΕ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ .

    ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ
    ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΗ ΠΡΑΞΗ ΠΟΣΟ ΑΚΡΑΙΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ .

  • 20 Μαΐου 2021, 17:59 | Φωτεινή Θέου

    Τάσσομαι υπέρ των θέσεων της ΠΦΠΟ και Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής-Σαρωνικού
    Οι δήμοι δύνανται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να παρέχουν κίνητρα, προκειμένου να ενθαρρύνουν τη σήμανση και καταχώριση στο ΕΜΖΣ των σκύλων και των γατών, τη στείρωσή τους, καθώς και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, είτε α) μέσω διατακτικών («voucher») στους δημότες ή/και κατοίκους τους ή άλλων αντίστοιχων κινήτρων είτε β) με μείωση των δημοτικών τελών ανά έτος κατά ανώτατο ποσοστό έως δέκα τοις εκατό (10%) για τους ιδιοκτήτες στειρωμένων, σημασμένων και καταχωρημένων στο ΕΜΖΣ ζώων.
    ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ και Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής-Σαρωνικού
    ❖ Οι Δήμοι «ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ» ΚΑΙ ΟΧΙ «δύνανται».

  • 20 Μαΐου 2021, 17:14 | Μιχάλης Μανωλαράκης

    Τάσσομαι υπέρ των θέσεων της ΠΦΠΟ και Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής-Σαρωνικού
    Οι δήμοι δύνανται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να παρέχουν κίνητρα, προκειμένου να ενθαρρύνουν τη σήμανση και καταχώριση στο ΕΜΖΣ των σκύλων και των γατών, τη στείρωσή τους, καθώς και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, είτε α) μέσω διατακτικών («voucher») στους δημότες ή/και κατοίκους τους ή άλλων αντίστοιχων κινήτρων είτε β) με μείωση των δημοτικών τελών ανά έτος κατά ανώτατο ποσοστό έως δέκα τοις εκατό (10%) για τους ιδιοκτήτες στειρωμένων, σημασμένων και καταχωρημένων στο ΕΜΖΣ ζώων.
    ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ και Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής-Σαρωνικού
    ❖ Οι Δήμοι «ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ» ΚΑΙ ΟΧΙ «δύνανται».

  • 20 Μαΐου 2021, 17:21 | Όλγα Λιάρα

    Τάσσομαι υπέρ των θέσεων της ΠΦΠΟ και Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής-Σαρωνικού
    Οι δήμοι δύνανται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να παρέχουν κίνητρα, προκειμένου να ενθαρρύνουν τη σήμανση και καταχώριση στο ΕΜΖΣ των σκύλων και των γατών, τη στείρωσή τους, καθώς και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, είτε α) μέσω διατακτικών («voucher») στους δημότες ή/και κατοίκους τους ή άλλων αντίστοιχων κινήτρων είτε β) με μείωση των δημοτικών τελών ανά έτος κατά ανώτατο ποσοστό έως δέκα τοις εκατό (10%) για τους ιδιοκτήτες στειρωμένων, σημασμένων και καταχωρημένων στο ΕΜΖΣ ζώων.
    ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ και Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής-Σαρωνικού
    ❖ Οι Δήμοι «ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ» ΚΑΙ ΟΧΙ «δύνανται».

  • 20 Μαΐου 2021, 17:00 | 3 kai o koykos

    .Αν είναι δυνατόν…το Νομοσχέδιο είναι ακόμα στην διαβούλευση και οι επιτήδειοι παίρνουν παράνομα TRACES και κάνουν παράνομες υιοθεσίες , που να ψηφιστεί κι’όλας..
    ΟΧΙ στο Νομοσχέδιο που εξυπηρετεί τους εκμεταλλευτές των αδέσποτων..

  • Μία από τις μεγαλύτερες αντιφάσεις του Σχεδίου Νόμου. Από τη μία η στείρωση δηλώνεται ως υποχρέωση ιδιοκτήτη (και όχι ως διοικητικό μέτρο) και από την άλλη θεσπίζεται δυνατότητα, για τους δήμους, να επιχορηγούν την υποχρέωση των ιδιωτών – ιδιοκτητών.

  • 20 Μαΐου 2021, 16:09 | ΜΑΝΟΛΗΣ ΛΕΚΚΑΣ

    Άρθρο 29, Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών

    Οι δήμοι ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ , ΟΧΙ απλά δύνανται…
    ΝΑΙ στην υποχρεωτική στείρωση ΟΛΩΝ των κατοικίδιων ζώων, ΑΝΕΥ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ !

    Γνωρίζουμε ήδη τους κυνηγούς, βοσκούς, και εκτροφείς που τα πετάνε μόλις τους είναι «άχρηστα» ή από νωρίς αν δεν τους βγάζουν τις «επιθυμητές συμπεριφορές» ως «εργαλεία δουλειάς», και έχει γεμίσει ο τόπος γκεκάκια και άλλα κυνηγόσκυλα..
    Το 80% (και άνω) των ΕΤΗΣΙΩΝ εγκαταλείψεων στην επαρχία της Ελλάδας αφορά κυνηγόσκυλα και τσοπανόσκυλα !!!

    ΝΑΙ στα κίνητρα στους εν δυνάμει κηδεμόνες για την υιοθεσία κατοικίδιου ζώου, το κάθε ζωάκι έχει ανάγκη από φροντίδα, και θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ελάφρυνση – κίνητρο για υιοθεσίες άστεγων ή σε καταφύγια βρισκόμενα κατοικίδιων.

  • 20 Μαΐου 2021, 16:37 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΛΑΧΟΥΤΗΣ

    Άρθρο 29, Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών

    Οι δήμοι ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ , ΟΧΙ απλά δύνανται…
    ΝΑΙ στην υποχρεωτική στείρωση ΟΛΩΝ των κατοικίδιων ζώων, ΑΝΕΥ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ !

    Γνωρίζουμε ήδη τους κυνηγούς, βοσκούς, και εκτροφείς που τα πετάνε μόλις τους είναι «άχρηστα» ή από νωρίς αν δεν τους βγάζουν τις «επιθυμητές συμπεριφορές» ως «εργαλεία δουλειάς», και έχει γεμίσει ο τόπος γκεκάκια και άλλα κυνηγόσκυλα..
    Το 80% (και άνω) των ΕΤΗΣΙΩΝ εγκαταλείψεων στην επαρχία της Ελλάδας αφορά κυνηγόσκυλα και τσοπανόσκυλα !!!

    ΝΑΙ στα κίνητρα στους εν δυνάμει κηδεμόνες για την υιοθεσία κατοικίδιου ζώου, το κάθε ζωάκι έχει ανάγκη από φροντίδα, και θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ελάφρυνση – κίνητρο για υιοθεσίες άστεγων ή σε καταφύγια βρισκόμενα κατοικίδιων.

  • 20 Μαΐου 2021, 16:56 | ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΙΝΑΚΗ

    Άρθρο 29, Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών

    Οι δήμοι ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ , ΟΧΙ απλά δύνανται…
    ΝΑΙ στην υποχρεωτική στείρωση ΟΛΩΝ των κατοικίδιων ζώων, ΑΝΕΥ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ !

    Γνωρίζουμε ήδη τους κυνηγούς, βοσκούς, και εκτροφείς που τα πετάνε μόλις τους είναι «άχρηστα» ή από νωρίς αν δεν τους βγάζουν τις «επιθυμητές συμπεριφορές» ως «εργαλεία δουλειάς», και έχει γεμίσει ο τόπος γκεκάκια και άλλα κυνηγόσκυλα..
    Το 80% (και άνω) των ΕΤΗΣΙΩΝ εγκαταλείψεων στην επαρχία της Ελλάδας αφορά κυνηγόσκυλα και τσοπανόσκυλα !!!

    ΝΑΙ στα κίνητρα στους εν δυνάμει κηδεμόνες για την υιοθεσία κατοικίδιου ζώου, το κάθε ζωάκι έχει ανάγκη από φροντίδα, και θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ελάφρυνση – κίνητρο για υιοθεσίες άστεγων ή σε καταφύγια βρισκόμενα κατοικίδιων.

  • 20 Μαΐου 2021, 16:25 | ΝΙΚΗ ΒΑΡΔΑΚΗ

    Άρθρο 29, Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών

    Οι δήμοι ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ , ΟΧΙ απλά δύνανται…
    ΝΑΙ στην υποχρεωτική στείρωση ΟΛΩΝ των κατοικίδιων ζώων, ΑΝΕΥ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ !

    Γνωρίζουμε ήδη τους κυνηγούς, βοσκούς, και εκτροφείς που τα πετάνε μόλις τους είναι «άχρηστα» ή από νωρίς αν δεν τους βγάζουν τις «επιθυμητές συμπεριφορές» ως «εργαλεία δουλειάς», και έχει γεμίσει ο τόπος γκεκάκια και άλλα κυνηγόσκυλα..
    Το 80% (και άνω) των ΕΤΗΣΙΩΝ εγκαταλείψεων στην επαρχία της Ελλάδας αφορά κυνηγόσκυλα και τσοπανόσκυλα !!!

    ΝΑΙ στα κίνητρα στους εν δυνάμει κηδεμόνες για την υιοθεσία κατοικίδιου ζώου, το κάθε ζωάκι έχει ανάγκη από φροντίδα, και θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ελάφρυνση – κίνητρο για υιοθεσίες άστεγων ή σε καταφύγια βρισκόμενα κατοικίδιων.

  • 20 Μαΐου 2021, 16:33 | ΜΗΝΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Άρθρο 29, Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών

    Οι δήμοι ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ , ΟΧΙ απλά δύνανται…
    ΝΑΙ στην υποχρεωτική στείρωση ΟΛΩΝ των κατοικίδιων ζώων, ΑΝΕΥ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ !

    Γνωρίζουμε ήδη τους κυνηγούς, βοσκούς, και εκτροφείς που τα πετάνε μόλις τους είναι «άχρηστα» ή από νωρίς αν δεν τους βγάζουν τις «επιθυμητές συμπεριφορές» ως «εργαλεία δουλειάς», και έχει γεμίσει ο τόπος γκεκάκια και άλλα κυνηγόσκυλα..
    Το 80% (και άνω) των ΕΤΗΣΙΩΝ εγκαταλείψεων στην επαρχία της Ελλάδας αφορά κυνηγόσκυλα και τσοπανόσκυλα !!!

    ΝΑΙ στα κίνητρα στους εν δυνάμει κηδεμόνες για την υιοθεσία κατοικίδιου ζώου, το κάθε ζωάκι έχει ανάγκη από φροντίδα, και θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ελάφρυνση – κίνητρο για υιοθεσίες άστεγων ή σε καταφύγια βρισκόμενα κατοικίδιων.

  • 20 Μαΐου 2021, 16:06 | ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗ

    Άρθρο 29, Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών

    Οι δήμοι ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ , ΟΧΙ απλά δύνανται…
    ΝΑΙ στην υποχρεωτική στείρωση ΟΛΩΝ των κατοικίδιων ζώων, ΑΝΕΥ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ !

    Γνωρίζουμε ήδη τους κυνηγούς, βοσκούς, και εκτροφείς που τα πετάνε μόλις τους είναι «άχρηστα» ή από νωρίς αν δεν τους βγάζουν τις «επιθυμητές συμπεριφορές» ως «εργαλεία δουλειάς», και έχει γεμίσει ο τόπος γκεκάκια και άλλα κυνηγόσκυλα..
    Το 80% (και άνω) των ΕΤΗΣΙΩΝ εγκαταλείψεων στην επαρχία της Ελλάδας αφορά κυνηγόσκυλα και τσοπανόσκυλα !!!

    ΝΑΙ στα κίνητρα στους εν δυνάμει κηδεμόνες για την υιοθεσία κατοικίδιου ζώου, το κάθε ζωάκι έχει ανάγκη από φροντίδα, και θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ελάφρυνση – κίνητρο για υιοθεσίες άστεγων ή σε καταφύγια βρισκόμενα κατοικίδιων.

  • 20 Μαΐου 2021, 16:51 | ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΑΙΟΥ

    Άρθρο 29, Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών

    Οι δήμοι ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ , ΟΧΙ απλά δύνανται…
    ΝΑΙ στην υποχρεωτική στείρωση ΟΛΩΝ των κατοικίδιων ζώων, ΑΝΕΥ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ !

    Γνωρίζουμε ήδη τους κυνηγούς, βοσκούς, και εκτροφείς που τα πετάνε μόλις τους είναι «άχρηστα» ή από νωρίς αν δεν τους βγάζουν τις «επιθυμητές συμπεριφορές» ως «εργαλεία δουλειάς», και έχει γεμίσει ο τόπος γκεκάκια και άλλα κυνηγόσκυλα..
    Το 80% (και άνω) των ΕΤΗΣΙΩΝ εγκαταλείψεων στην επαρχία της Ελλάδας αφορά κυνηγόσκυλα και τσοπανόσκυλα !!!

    ΝΑΙ στα κίνητρα στους εν δυνάμει κηδεμόνες για την υιοθεσία κατοικίδιου ζώου, το κάθε ζωάκι έχει ανάγκη από φροντίδα, και θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ελάφρυνση – κίνητρο για υιοθεσίες άστεγων ή σε καταφύγια βρισκόμενα κατοικίδιων.

  • 20 Μαΐου 2021, 16:38 | ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΑΜΑΝΗ

    Άρθρο 29, Κίνητρα για τη σήμανση, τη στείρωση και την υιοθεσία σκύλων και γατών

    Οι δήμοι ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ , ΟΧΙ απλά δύνανται…
    ΝΑΙ στην υποχρεωτική στείρωση ΟΛΩΝ των κατοικίδιων ζώων, ΑΝΕΥ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ !

    Γνωρίζουμε ήδη τους κυνηγούς, βοσκούς, και εκτροφείς που τα πετάνε μόλις τους είναι «άχρηστα» ή από νωρίς αν δεν τους βγάζουν τις «επιθυμητές συμπεριφορές» ως «εργαλεία δουλειάς», και έχει γεμίσει ο τόπος γκεκάκια και άλλα κυνηγόσκυλα..
    Το 80% (και άνω) των ΕΤΗΣΙΩΝ εγκαταλείψεων στην επαρχία της Ελλάδας αφορά κυνηγόσκυλα και τσοπανόσκυλα !!!

    ΝΑΙ στα κίνητρα στους εν δυνάμει κηδεμόνες για την υιοθεσία κατοικίδιου ζώου, το κάθε ζωάκι έχει ανάγκη από φροντίδα, και θα πρέπει να υπάρχει οικονομική ελάφρυνση – κίνητρο για υιοθεσίες άστεγων ή σε καταφύγια βρισκόμενα κατοικίδιων.

  • 20 Μαΐου 2021, 14:53 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

    Οι δήμοι πρέπει να προσφέρουν δωρεάν την σήμανση και την στείρωση στα αδέσποτα ζώα εφόσον το μέτρο είναι υποχρεωτικό.

  • 20 Μαΐου 2021, 13:10 | Γρηγόρης Κατωπόδης, Δήμαρχος Βύρωνα

    Η παροχή οικονομικών κινήτρων για την σήμανση και στείρωση των ζώων και την υιοθεσία αδέσποτων, πρέπει να προβλέπεται υποχρεωτικά και η σχετική δυνατότητα να καλύπτεται οικονομικά από την Πολιτεία. Τα οικονομικά κίνητρα θα είναι καθοριστικά για την αποφασιστική μείωση των αδέσποτων και πρέπει να ορίζονται με ενιαία κοινωνικά κριτήρια για όλη τη χώρα. Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα σε κάποιο Δήμο, για παροχή περισσότερων κινήτρων αυτή να καθορίζεται με απόφαση του εκάστοτε δημοτικού συμβουλίου.

  • 20 Μαΐου 2021, 12:50 | ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΥΤΣΗ

    Άμεση, επαρκής χρηματοδότηση για τη διαχείριση των ζώων όχι αόριστες προβλέψεις. Συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης των Δήμων αλλά και φιλοζωικών που να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούν. Συγκεκριμένα κριτήρια για την επιδότηση ή τη δωρεάν στείρωση και θεραπεία δεσποζόμενων με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

  • 20 Μαΐου 2021, 12:45 | Πέτρος

    Η στείρωση, ο εμβολιασμός και το μικροτσίπ να μην επιβαρύνονται με ΦΠΑ ως διευκόλυνση – κίνητρο – ενθάρρυνση προς τους πολίτες.

  • 20 Μαΐου 2021, 11:31 | daf

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και της Ζωοφιλικής Ομοσπονδίας Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού

  • 20 Μαΐου 2021, 07:02 | Τσούλη Μιχαέλα

    Συμφωνώ με τις θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Ζώων Συντροφιάς – ΠΑΝ.ΣΥΛ.Ε.Ζ.Σ.

  • 20 Μαΐου 2021, 02:44 | Αλεξανδρα Καψάλη

    Συμφωνώ με τις θέσεις και τις ενστασεις της Πανελληνιας Φιλοζωικης και Περιβαλλοντικης Ομοσπονδιας.

  • 20 Μαΐου 2021, 01:39 | Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας

    Οι Δήμοι «ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ» ΚΑΙ ΟΧΙ «δύνανται»

  • 20 Μαΐου 2021, 00:32 | Παντζογλου Παντελής

    Τα λόμπι όλα μαζί, κτηνοτρόφοι, κυνηγοί, εκτροφείς,έγιναν μια μάζα αυτοί που δημιουργούν εκατομμυρια αθώα ανυπεράσπιστα πλάσματα που υποφέρουν δεινοπαθουν εκεί έξω,παντού κυνηγόσκυλα φαντάσματα που μόλις χάλασαν τα εργαλεία πετάχτηκαν σαν σκουπίδια,παντού ζωάκια φαντάσματα κυνηγόσκυλα που βρίσκουμε σακατεμενα, ξεκοιλιασμενα, ακρωτηριασμένα, σκελετωμενα, άρρωστα,από κυνηγούς όλα αυτά βπιυ και να κοιτάξεις, φυσικά χωρίς τσιπ η αν έχουν όπως ορίζει ο κυνολογικος δεν είναι δηλωμένα ώστε να τα πετάνε τα Σιχαματα, αγοροπωλησια χιλιάδων κυνηγόσκυλων έναντι χιλιάδων ευρώ μαύρα, παράνομα μεταξύ τους,ζωάκια μια ζωή καταδικασμένα σε κλουβιά 1 επί 1 να είναι 20 μαζί, δεμένα σε βαρέλια,σε ταράτσες,σε μπαλκόνια,κυνηγοί που τα ζώα δεινοπαθουν και μέχρι να χαλάσουν και να πεταχτούν η να τα πυροβόλησουν,αυτοί είναι οι κυνηγοί,δείτε κυνηγόσκυλο με την ουρά στα σκέλια από τον φόβο και το ξύλο, τέρατα δολοφόνοι,μετά έχουμε τους κτηνοτρόφους φυσικά και αυτοί να πουλάνε χιλιάδες ευρώ κουτάβια,να τα έχουν δεμένα σε βαρέλια, μαντριά, αστειρωτα,χωρίς τσιπακι, δεμένα σε δέντρα,χιλιάδες κουτάβια να πετάνε σε κάδους ποτάμια,.στα οι έμποροι εκτροφείς που ήδη είναι παράνομοι και δεν υφίστανται,όλοι αυτοί δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα, λόμπι που δεν θέλουν ούτε στείρωση ούτε έλεγχο,θέλουν να συνεχισουν να βασανίζουν χιλιάδες ζωάκια,να δολοφονούν και να μην τιμωρούνται,να πουλάνε και να θησαυριζουν,αυτοί είναι που δημιουργούν εκατομμυρια αθώα ανυπεράσπιστα πλάσματα, στείρωση σε όλα τα ζωάκια να γίνουμε χώρα της προκοπής και όχι να είμαστε τριτοκοσμικ

  • 20 Μαΐου 2021, 00:55 | Μαιρη

    Άμεση, επαρκής χρηματοδότηση για τη διαχείριση των ζώων όχι αόριστες προβλέψεις. Συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης των Δήμων αλλά και φιλοζωικών που να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούν. Συγκεκριμένα κριτήρια για την επιδότηση ή τη δωρεάν στείρωση και θεραπεία δεσποζόμενων με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

  • 19 Μαΐου 2021, 23:44 | ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

    1. Η ανάγκη στείρωσης ενός ζώου πρέπει να αποδεικνύεται μόνον από ιατρικούς λόγους και σε αυτούς να βασίζεται. Η υποχρεωτική στείρωση δεν είναι δυνατόν να υποκαταστήσει τις ελλείψεις της Πολιτείας στην διαχείριση του προβλήματος των αδεσπότων, τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι μη κυνηγετικά σκυλιά, μη σκυλιά εργασίας. Με την ίδια παράλογη λογική θα μπορούσε η Πολιτεία να στειρώνει ανθρώπους ώστε να μην ασθενούν και έτσι να μην επιβαρύνουν το σύστημα υγείας. Επιβάλλοντας την υποχρεωτική στείρωση των ζώων, το νομοσχέδιο τιμωρεί τους ευσυνείδητους κατόχους ζώων βάζοντας ταφόπλακα στην ερασιτεχνική εκτροφή όλων των φυλών και κυρίως των κυνηγετικών. Άλλωστε, ως ακρωτηριασμός αντιμετωπίζεται το κόψιμο της ουράς ενός σκύλου, ο δε πολύ χειρότερος ακρωτηριασμός των γεννητικών οργάνων όλων αδιακρίτως των ζώων συντροφιάς, αποτελεί ακρωτηριασμό παρά τα όσα αντίθετα ορίζονται στο νέο πλαίσιο και μάλιστα από τη στιγμή που καθίσταται υποχρεωτικός, είναι ο πλέον βάναυσος! Οι κτηνίατροι άλλωστε, φυσικά και είναι αντίθετοι στην υποχρεωτική στείρωση για λόγους άλλους πλήν ιατρικούς.

    2. Στην αιτιολογική έκθεση του πλαισίου αυτού πουθενά δεν αναφέρεται πώς, με ποιόν τρόπο, η υποχρεωτική στείρωση όλων των ζώων θα οδηγήσει σε έλεγχο του προβλήματος των αδεσπότων. Εφόσον σήμερα τα δεσποζόμενα ζώα έχουν ιδιοκτήτη και φέρουν ηλεκτρονική σήμανση, ταυτοποιείται ο ιδιοκτήτης με το ζώο, συνεπώς δεν υφίσταται δικαιολογία ή ανάγκη αναγκαστικής στείρωσης. Δεν ελήφθη υπόψιν από τους συντάκτες του αισχρού νομοθετήματος η αρχή της αναλογικότητας του μέτρου της στείρωσης, καθόσον είναι υπερβολικό και βάναυσο εν σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό της αντιμετώπισης του προβλήματος των αδεσπότων. Ούτε ελήφθη υπόψιν και ούτε αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, ποσοστό αναλογίας κυνηγετικών σκύλων που βρέθηκαν αδέσποτοι σε σύγκριση με τον λοιπό αριθμό των αδεσπότων ζώων, ώστε να αποδειχθεί η επιβάρυνση του πληθυσμού των αδεσπότων με κυνηγετικά σκυλιά. Ούτε και αιτιολογείται στην αιτιολογική έκθεση του νέου πλαισίου, πώς η υποχρεωτική στείρωση θα οδηγήσει στην μείωση των αδεσπότων. Κατά τη γνώμη μας θα εκτιναχθούν οι αριθμοί των αδεσπότων έως εφαρμογής του νέου πλαισίου, διότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους θα σπεύσουν να τα ξεφορτωθούν, ειδικά όσοι δεν τα έχουν σημάνει ηλεκτρονικά, ώστε να αποφύγουν τις προβλεπόμενες γραφειοκρατικές διαδικασίες και κυρώσεις. Το μέτρο της ηλεκτρονικής σήμανσης και η απόλυτη εφαρμογή του είναι κατά τη γνώμη μας αυτό που θα δώσει λύση στο πρόβλημα και όχι η υποχρεωτική στείρωση.

    3. Η Πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει για εξάλειψη του προβλήματος των αδεσπότων ζώων και με την χορήγηση κατάλληλης εκπαίδευσης και παιδείας προς τους πολίτες, να αντιμετωπίσει το όποιο πρόβλημα μακροπρόθεσμα. Άλλως, ας σκοτώσει και τους πλείστους αστέγους που δυστυχώς διαβιούν σε απάνθρωπες συνθήκες στους δρόμους, ώστε να μην τους βλέπουμε και να επιλύσει και αυτών το πρόβλημα.

    4. Η Ελληνική Κτηνιατρική Εταρεία είναι αντίθετη στην υποχρεωτική στείρωση των ζώων. Η στείρωση είναι κτηνιατρική πράξη και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Δεν είναι δυνατόν να ακρωτηριαστούν δια στειρώσεως όλα τα ζώα για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα παιδείας που οδηγεί στα αδέσποτα, δεν υπάρχει λογική στην σκέψη αυτήν.

    5. Αναρωτιόμαστε για ποιόν λόγο πρέπει οι κυνηγοί να έχουν σε κάθε μετακίνηση του ζώου τους το Διαβατήριο μαζί, όταν οι υπόλοιποι πολίτες μόνον όταν θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό? Για ποιόν λόγο θεσπίζεται αυτή η δυσμενής διάκριση έναντι των κυνηγών, ενώ στην αιτιολογητική έκθεση του νόμου δεν αναφέρεται τίποτε σχετικό? Για ποιόν λόγο δημιουργούνται πολίτες δύο κατηγοριών υποχρεώσεων?

    6. Για ποιόν λόγο θα αφαιρείται η άδεια κυνηγίου από κυνηγό, ενώ για τους υπόλοιπους πολίτες δεν προβλέπονται άλλου είδους διοικητικές κυρώσεις? Για ποιόν λόγο εισάγεται στο νομοσχέδιο τέτοια δυσμενής διάκριση έναντι μίας μόνο κατηγορίας πολιτών, παραβαίνοντας τις Αρχές της Ισονομίας?
    7. Δεν είναι δυνατόν να ορίζεται ότι εκπρόσωπος φιλοζωικών οργανώσεων θα ασκεί Διοίκηση. Με ποια εχέγγυα αμερόληπτης κρίσης? Είναι εμφανές ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει πληθώρα διατάξεων αντικυνηγετικού μένους που προέρχεται από φιλοζωικές οργανώσεις. Πλέον αυτές θα ασκούν και Διοίκηση? Και αν ελεγχθεί «φιλόζωος» και αποδειχθεί παραβάτης, ποια η διαβεβαίωση της αμερόληπτης κρίσης? Κόρακας δεν βγάζει κοράκου μάτι.

    8. Δεν είναι δυνατόν να ορίζεται ότι οι φιλοζωικές οργανώσεις θα χρηματοδοτούνται. Για ποιόν λόγο θα χρηματοδοτούνται εφόσον δεν θα υπάρχουν πλέον αδέσποτα? Για ποιο ακριβώς έργο τους θα χρηματοδοτούνται? Εφόσον προβλέπεται χρηματοδότηση στους Δήμους, για ποιόν λόγο να προβλέπεται χρηματοδότηση των οργανώσεων αυτών?

    9. Διαφωνούμε με την θέσπιση γραφειοκρατικών και κοστοβόρων διαδικασιών (βλ. διαβατήριο σκύλου) τη στιγμή που ως έχει σήμερα η Νομοθεσία, η ταυτοποίηση του ιδιοκτήτη με τον σκύλο του γίνεται με την καταγραφή του αριθμού του μικροτσιπ σε ειδική βάση δεδομένων. Για ποιόν λόγο πρέπει όλοι οι κάτοχοι ζώου να υποβληθούμε σε περαιτέρω έξοδα.

    10. Ο διαχωρισμός σε ζώα εργασίας (κυνηγετικά, ποιμενικά, ειδικών εργασιών και καθηκόντων) και ζώα συντροφιάς πρέπει να είναι σαφής και να οδηγήσει στην εξαίρεση από το μέτρο της υποχρεωτικής στείρωσης των ζώων εργασίας. Η έννοια αυτή όπως αναφέρεται στο νέο πλαίσιο, δίνει το έναυσμα για την εξαίρεσή τους από τις παράλογες διατάξεις της υποχρεωτικής στείρωσης, της υποχρεωτικής κυκλοφορίας με διαβατήριο, της αποφυγής των εξοντωτικών ποινών στους κυνηγούς. Είναι λανθασμένη η εξομοίωση των εννοιών των ζώων εργασίας με τα ζώα συντροφιάς και δεν αιτιολογείται στην αιτιολογητική έκθεση του υπό διαβούλευση πλαισίου.

    11. Διαφωνούμε με την δυνατότητα υποβολής ανωνύμων καταγγελιών, είναι γνωστό και αναμενόμενο πού θα οδηγήσει αυτή η τακτική. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες θα επιβαρυνθούν ιδιαίτερα με την διερεύνηση τέτοιων καταγγελιών. Οι καταγγελίες πρέπει να οριστεί ότι θα είναι επώνυμες ώστε τούτο να λειτουργεί αποτρεπτικά για τους κακόβουλους.

    12. Η αντιμετώπιση των αδεσπότων είναι θέμα παιδείας των κατόχων ζώων και θεσμών ελέγχου και οργάνωσης της Πολιτείας. Ευτελίζετε το όλο θέμα, ανταλλάσσοντας και δελεάζοντας τον πολίτη, να στειρώσει το ζώο τους με αντάλλαγμα την έκπτωση σε δημοτικά τέλη.

    13. Το νέο πλαίσιο είναι εμφανές ότι βρίθει αντικυνηγετικού μένους προφανώς από την άκρατη υιοθέτηση θέσεων κάποιων δήθεν φιλοζωικών οργανώσεων. Σας επισημαίνουμε ότι τα εργασιακά πρότυπα των κυνηγετικών σκυλιών και των λοιπών σκυλιών εργασίας, ποιμενικών, φυλάκων, εξελίχτηκαν στο βάθος των αιώνων από την αρχαιότητα ως σήμερα. Παράδειγμα οι εθνικές μας αρχέγονες φυλές, Ελληνικός Ιχνηλάτης, Ελληνικός Ποιμενικός, Μολοσσός της Ηπείρου, Κρητικός Λαγωνικός και άλλα ζώα – σκυλιά εργασίας. Συνιστούν μέρος της Εθνικής μας κληρονομιάς. Για ποιόν λόγο επιθυμείτε να τα αφανίσετε?

    14. Επιπρόσθετη απόδειξη του αντικυνηγετικού μένους των διατάξεων του νέου πλαισίου, είναι το γεγονός ότι σε ένα νομοθέτημα που σκοπό υποτίθεται ότι έχει την επίλυση του προβλήματος των αδεσπότων, εισάγονται νέα αδικήματα και νέες ποινές για τους κυνηγούς! Κάποιοι προφανώς βρήκαν την ευκαιρία να ασχοληθούν πάλι με τους κυνηγούς, δεν τους ενδιαφέρει ουσιαστικά το πρόβλημα των αδεσπότων αλλά το κυνήγι και η θέσπιση επιπλέον περιορισμών στην κυνηγετική δραστηριότητα!

    15. Δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψιν από τους συντάκτες του νέου πλαισίου, οι ανάγκες της επαρχίας (σε ζωικό κεφάλαιο σκύλων και γατών. Η επαρχία έχει διαφορετικά προβλήματα και ανάγκες εν σχέσει με τις μεγαλουπόλεις. Αγροικίες, ποιμνιοστάσια, οικίες, έχουν την ανάγκη ζωικού κεφαλαίου εκ των αναφερομένων ως ζώων συντροφιάς. Η ύπαιθρος χρειάζεται όλα τα ζώα.

    16. Δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψιν από τους συντάκτες του νέου πλαισίου, το πρόβλημα με την εκτίναξη του πληθυσμού του αγριόχοιρου σε όλη την Επικράτεια και η ανάγκη του να ελεγχθεί το πρόβλημα αυτό καθώς και οι επιδημιολογικής φύσεως συνέπειές του, κυρίως η πανώλη των χοίρων. Μόνο με το κυνήγι μπορεί να ελεγχθεί ο πληθυσμός του αγριόχοιρου. Με τέτοιους όμως δυσβάσταχτους περιορισμούς στους κυνηγούς, με την στείρωση των ζώων τους μακροπρόθεσμα θα μειωθεί ο αριθμός των κυνηγών που επιθυμούν να διατηρούν κυνηγετικά σκυλιά, αν θα υφίστανται πλέον μελλοντικά και δεν θα καταστεί δυνατή η αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού του αγριόχοιρου με ανυπολόγιστες συνέπειες στην εθνική οικονομία.

    17. Αντιλαμβανόμαστε ότι στο νέο πλαίσιο υποκρύπτεται η ρύθμιση της διαχείρισης και της εμπορίας του ζωικού κεφαλαίου των ζώων εργασίας και συντροφιάς. Δημιουργείται ένα ιδιαίτερο και πονηρό πλαίσιο ρυθμίσεων απόκτησης ενός ζώου από ελάχιστα κέντρα διαχείρισης αδεσπότων ή εμπορίας ζώων που θα οδηγήσει σε οικονομικό όφελος αυτών που θα διαχειρίζονται την εμπορία των ζώων. Με τις υπό διαβούλευση διατάξεις καταργείται κάθε έννοια υγιούς κυνοφιλίας.

    18. Εν τέλει, είναι τουλάχιστον προσβλητικό αλλά και ειρωνικό, το υπό διαβούλευση νέο πλαίσιο να τιτλοφορείται ως «Πρόγραμμα Άργος». Αυθαίρετα χρησιμοποιείτε το όνομα του σκυλιού του Οδυσσέα, πιστού φίλου για μια ζωή και φύλακά του, ενός ζώου συμβόλου για την παγκόσμια ιστορία, παράδειγμα διδαχής, πίστης και αφοσίωσης, ένα από τα πιο δυνατά παραδείγματα της Ομηρικής Τέχνης, στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο της εξαφάνισης των απογόνων του. Είστε απλά τραγικοί και δεν σέβεστε ούτε την ιστορία μας.

    Για τους παραπάνω λόγους σας δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.

  • 19 Μαΐου 2021, 23:36 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΤΡΑΓΑΛΙΝΟΣ

    Αυτή είναι ουσιαστική και σοβαρή διάταξη. Η αξία εν τέλει του κάθε ζώου είναι μια μικρή έκπτωση στα δημοτικά τέλη, για παράδειγμα, μιας κατοικίας. Ωραία.

  • 19 Μαΐου 2021, 22:05 | Χρυσανθη

    ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

    ΑΡΘΡΟ 1
    Το Σωματείο Προστασίας Ζώων «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens» στηρίζει και επικροτεί το νέο νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς.
    Θεωρούμε ότι είναι μια θετική εξέλιξη και έχει σωστή κατεύθυνση για το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας με τα αδέσποτα και τις κακές μεθόδους και νοοτροπίες που τροφοδοτούν αυτήν την κατάσταση.
    Συγχαίρουμε τον κο Θοδωρή Λιβάνιο για το σχεδιασμό αυτού του νομοσχεδίου με σκοπό την ευζωία και την καλλιέργεια φιλοζωικής παιδείας, που αρμόζει σε έναν πολιτισμένο λαό.
    Ο πολιτισμός μιας χώρας φαίνεται από την συμπεριφορά του προς τα ζώα, τους ηλικιωμένους και άλλες ευπαθείς ομάδες.
    Ονειρευόμαστε μια μέρα να είμαστε περήφανοι για την χώρα στην οποία παλεύουμε και να μην ντρεπόμαστε όπως τώρα.
    Σε πνεύμα συνεργασίας και αισιοδοξίας, γιατί οι μεγάλες αλλαγές μόνο έτσι έρχονται, προτρέπουμε τους εθελοντές που κάθε μέρα παλεύουν με τα κενά και το περιθώριο αυθαιρεσιών που έχει αφήσει ο προηγούμενος νόμος και τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς, να σχολιάσουν στην διαβούλευση επι του προγράμματος ΑΡΓΟΣ.
    Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την μοίρα των εκατομμυρίων αδέσποτων.
    Το Δ.Σ. της «Γατοδράση Αθήνας- Cat Rescue Athens»

    ΑΡΘΡΟ 2
    Παρ. 11: η προϋπόθεση διατήρησης αδειοδοτημένου καταφυγίου για τους προσωρινούς ιδιοκτήτες είναι προβληματική και υπέρμετρα επιβαρυντική για φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία, στηριζόμενα σε ίδιους πόρους και δωρεές δε θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Ιδίως είναι υπέρμετρη επιβάρυνση για τα ιδιώτες, σωματεία και οργανώσεις που διασώζουν γάτες, ζώα που μπορούν να φιλοξενηθούν κάλλιστα σε μικρότερους χώρους (κατοικίες) όπου γίνεται ταυτόχρονα προσαρμογή τους ώστε να είναι έτοιμα για μελλοντική υιοθεσία. Προτείνουμε να τροποποιηθεί ως εξής: «Προσωρινός ιδιοκτήτης μπορεί να είναι δήμος ή φιλοζωικό σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει εγγραφεί στο Υπομητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων της παρ. 23 ή φυσικό πρόσωπο».
    Παρ. 11-12: να διευκρινιστεί αν ο προσωρινός ιδιοκτήτης μπορεί να είναι ταυτόχρονα ανάδοχος του ζώου συντροφιάς.

    ΑΡΘΡΟ 3
    Προτείνουμε τη δημιουργία ειδικού τμήματος Προστασίας Ζώων εντός της ΕΛΑΣ (όπως αντίστοιχα υπάρχει για περιπτώσεις πχ. ενδοοικογενειακής βίας) με κατάλληλη κατάρτιση και ευαισθητοποίηση των υπηρετούντων σε αυτό αστυνομικών.

    ΑΡΘΡΟ 4
    Στηρίζουμε τη δημιουργία του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς και την αλληλεπίδρασή του με όλα τα μητρώα του δημοσίου τομέα καθώς και αντίστοιχες βάσεις δεδομένων άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    Παρ. 2: να προστεθεί το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας στους πιστοποιημένους χρήστες του ΕΜΖΣ. Η έλλειψη πρόσβασης θα ισοδυναμεί με αργοπορία στη διερεύνηση καταγγελιών που μπορεί να αποβεί μοιραία και συνολικά αδυναμία παροχής αποτελεσματικής προστασίας της ευζωίας των ζώων συντροφιάς.
    Παρ. 16: να διευκρινιστεί το ανώτατο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο πρέπει να δηλωθεί η εξαφάνιση του ζώου από τον αρμόδιο δήμο.

    ΑΡΘΡΟ 5
    Το σωματείο μας στηρίζει και επικροτεί την υποχρέωση στείρωσης δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς. Οι φιλόζωοι πολίτες, οι φιλόζωοι εθελοντές και τα μέλη των φιλοζωικών σωματείων γνωρίζουμε πολύ καλά πως μεγάλος αριθμός αδέσποτων, κακοποιημένων ή παρατημένων στη μοίρα τους ζώων συντροφιάς προέρχονται από γέννες δεσποζόμενων ζώων.
    Παρ. 1 (α) : προτείνουμε να μειωθεί ο χρόνος υποχρέωσης στείρωσης από έξι (6) μήνες από την απόκτηση, σε τρεις (3) μήνες από την απόκτηση του εφόσον το ζώο είναι άνω του ενός (1) έτους. Προτείνουμε επίσης, ειδικά για την περίπτωση απόκτησης γάτας κάτω του ενός (1) έτους, η στείρωση να λαμβάνει χώρα ως τη συμπλήρωση ενός (1) έτους.
    Το σωματείο μας κατανοεί την ανάγκη ύπαρξη μεταβατικής περιόδου για την έναρξη της εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης, ωστόσο θεωρούμε πως η έναρξη εφαρμογής την 1.9.2023 είναι πολύ απομακρυσμένη, καταργώντας στην πράξη τους σκοπούς του νόμου. Προτείνουμε ως ημερομηνία έναρξης την 30.6.2022 και την έναρξη επιβολής προστίμου για την παράβαση της ως άνω υποχρέωσης αμέσως μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος το οποίο ορίζεται ως ανώτατη προθεσμία για τη συμμόρφωση με την υποχρέωση στείρωσης. Δηλαδή αν υιοθετηθεί η πρότασή μας ο χρόνος υποχρέωσης στείρωσης να είναι τρεις (3) μήνες από την απόκτηση, η έναρξη επιβολής προστίμου να ορίζεται την 1.10.2022, άλλως, αν ο χρόνος υποχρέωσης στείρωσης παραμείνει έξι (6) μήνες από την απόκτηση, τότε η έναρξη επιβολής προστίμου να ορίζεται την 1.1.2023.

    Παρ. 5: να προστεθεί η υποχρέωση του κτηνίατρου για ενημέρωση του ιδιοκτήτη δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς αναφορικά με την υποχρέωση στείρωσης και τοποθέτησης τσιπ. Επίσης να διευκρινιστεί σε ποιες ενέργειες θα πρέπει να προβαίνουν οι κτηνίατροι όταν διαπιστώνουν αφαίρεση του τσιπ και άρνηση του ιδιοκτήτη να προβεί στην τοποθέτηση νέου (πχ. σχετική ενημέρωση του ΕΜΖΣ).

    ΑΡΘΡΟ 7

    Παρ. 1: προτείνουμε την τροποποίηση της διάταξης ως εξής: «Οι δήμοι υποχρεούνται να διαθέτουν ολοκληρωμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα διαχείρισης των αδέσποτων ζώων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 3, το οποίο περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον (α) την περισυλλογή, (β) την παροχή κτηνιατρικής περίθαλψης, (γ) την ηλεκτρονική σήμανση και την καταγραφή στο ΕΜΖΣ, (δ) τη στείρωση (ε) τη φιλοξενία, (στ) την υιοθεσία τους, (ζ) την επανατοποθέτησή τους, όποτε αυτό κρίνεται δυνατό με βάση την κατάσταση του ζώου συντροφιάς και την καταλληλότητα του τόπου επανατοποθέτησης για την ευζωία του, τηρουμένης της διαδικασίας των στοιχείων (βαδ), (βαε) και (γ) της παραγράφου 5 του παρόντος.
    Παρ. 2: Σε σύμπνοια με το σύνολο του φιλοζωικού κόσμου της χώρας, ζητάμε οι Δήμοι να υποχρεούνται να συνεργάζονται με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Προτείνουμε να αντικατασταθεί η λέξη «δύναται» από τη λέξη «οφείλει».
    Παρ. 3: προτείνουμε για τους δήμους με πληθυσμό μικρότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων, να προβλέπεται υποχρέωση συνεργασίας τους με έτερο Δήμο διατηρούντα δημοτικό καταφύγιο, ή συνεργασία τους με διαδημοτικό καταφύγιο.
    Παρ. 5 (βαγ): να διευκρινιστεί περαιτέρω ο όρος «ανίατη ασθένεια» και να προστεθεί πως σε κάθε περίπτωση απαιτείται να λαμβάνεται υπόψη η συνολική κλινική εικόνα του ζώου. Να απαιτείται σύνταξη κτηνιατρικής γνωμάτευσης όπου τεκμηριώνεται επαρκώς η πλήρης ανικανότητα του ζώου να αυτοσυντηρηθεί λόγω γήρατος ή αναπηρίας και οι λόγοι που η διατήρησή του στη ζωή θα ήταν πρόδηλα αντίθετη με τους κανόνες ευζωίας του.
    Προτείνουμε, πριν την τελική απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 7 για υποβολή σε ευθανασία, να λαμβάνει χώρα ανοιχτή πρόσκληση του αρμόδιου Δήμου προς φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχουν έδρα στην Ελλάδα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και είναι καταχωρημένες στο Μητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς ή σε αντίστοιχα μητρώα των χωρών όπου εδρεύουν για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για ανάληψη του ζώου και παροχής της απαραίτητης περίθαλψης και φροντίδας σε αυτό.
    Παρ. 5 (βαδ): να διευκρινιστεί αν οι Δήμοι υποχρεούνται να αναζητήσουν διαθέσιμες θέσεις σε καταφύγια, δημοτικά, διαδημοτικά ή μη δημοτικά, ευρισκόμενα στην επικράτεια άλλων Δήμων.
    Παρ. 5 (βαε): να διευκρινιστεί πως δεν επιτρέπεται η επανατοποθέτηση ζώων που χρήζουν κτηνιατρικής παρακολούθησης ή/και κτηνιατρικής περίθαλψης και φροντίδας.
    Παρ. 5 (γ): να διευκρινιστεί πως δεν επιτρέπεται η επαναφορά ζώων που χρήζουν κτηνιατρικής παρακολούθησης ή/και κτηνιατρικής περίθαλψης και φροντίδας.
    Παρ. 6: η προϋπόθεση διατήρησης αδειοδοτημένου καταφυγίου για τους προσωρινούς ιδιοκτήτες προκειμένου για την περισυλλογή και τη φιλοξενία αδέσποτου ζώου είναι προβληματική και υπέρμετρα επιβαρυντική για φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία, στηριζόμενα σε ίδιους πόρους και δωρεές δε θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Ιδίως είναι υπέρμετρη επιβάρυνση για τα ιδιώτες, σωματεία και οργανώσεις που διασώζουν γάτες, ζώα που μπορούν να φιλοξενηθούν κάλλιστα σε μικρότερους χώρους (κατοικίες) όπου γίνεται ταυτόχρονα προσαρμογή τους ώστε να είναι έτοιμα για μελλοντική υιοθεσία. Προτείνουμε να επιτρέπεται η περισυλλογή και η φιλοξενία αδέσποτου ζώου από εγγεγραμμένα στο μητρώο της παρ. 23 του άρθρου 2 φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, καθώς και από ιδιώτες, ανεξαρτήτως της διατήρησης αδειοδοτημένων καταφύγιων.
    Παρ. 9: να προστεθεί αρμοδιότητα της Επιτροπής της παρ. 7 για τη διενέργεια αυτοψίας στα δημοτικά και διαδημοτικά καταφύγια, καθώς και στα σημεία σίτισης των Δήμων και στα σημεία όπου υφίσταται πληθυσμός αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

    ΑΡΘΡΟ 9
    Παρ. 4: Όπως γνωρίζει καλά ο φιλοζωικός κόσμος της χώρας, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από μη μονίμους κατοίκους Ελλάδας για υιοθεσία αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Ζητούμε να διευκρινίζεται περαιτέρω και να είναι σαφής η διαδικασία υιοθεσίας αδέσποτου ζώου συντροφιάς από ενδιαφερόμενο νέο ιδιοκτήτη που δεν είναι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας ή σε περίπτωση συνεργασίας με φιλοζωικό σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που δεν έχει έδρα στην Ελλάδα, ιδίως ως προς τον τόπο υιοθεσίας, τον τρόπο καταχώρησης της υιοθεσίας στο ΕΜΖΣ και τη μετακίνησή του προς τη χώρα κατοικίας του νέου ιδιοκτήτη ή της έδρας του φιλοζωικού σωματείου ή της φιλοζωικής οργάνωσης.
    ΑΡΘΡΟ 12
    Παρ. 2 (α) : Η προϋπόθεση ύπαρξης ομόφωνης απόφασης της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών υπήρχε και στον προϊσχύσαντα νόμο, ωστόσο κατά τα γενικώς ισχύοντα οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών λαμβάνονται με πλειοψηφία ή αυξημένη πλειοψηφία, αναλόγως των ειδικώς οριζόμενων στον κανονισμό της πολυκατοικίας. Προτείνουμε η σχετική διάταξη να παραπέμπει στον κανονισμό κάθε πολυκατοικίας για τη λήψη απόφασης αναφορικά με τη διαμονή ζώων στους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας.
    Να μην επιτρέπεται η διαμονή ζώων συντροφιάς στην ταράτσα σε κάθε περίπτωση.
    Να διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η μόνιμη διαμονή ζώων συντροφιάς σε αποθήκη πολυκατοικίας.

    Παρ. 3: Να προβλεφθεί ρητώς ότι σε περίπτωση έλλειψης όρου διατήρησης ζώων στον κανονισμό πολυκατοικίας, οι ένοικοι της πολυκατοικίας διατηρούν το δικαίωμα διατήρησης δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 2 του παρόντος άρθρου.
    Να προβλεφθεί επίσης ρητώς ότι αλλαγές στον κανονισμό της πολυκατοικίας όσον αφορά τον μέγιστο αριθμό επιτρεπόμενων ζώων ανά διαμέρισμα ισχύουν μόνο για το μέλλον και για αποτροπή τυχόν περαιτέρω αύξησης του αριθμού των ήδη διαμενόντων ζώων συντροφιάς ανά διαμέρισμα. Η αντίθετη περίπτωση θα οδηγούσε σε ανατροπή μακροχρόνιων καταστάσεων και δυσανάλογο περιορισμό της ιδιοκτησίας και της προσωπικής ζωής ιδιοκτητών ή ενοίκων, που υπό το καθεστώς του προηγούμενου νόμου και ελλείψει σχετικού όρου στον κανονισμό της πολυκατοικίας τους διατηρούσαν πάνω από δύο (2) ζώα συντροφιάς στο διαμέρισμά τους.

    ΑΡΘΡΟ 16
    Παρ. 3: να προβλεφθούν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για τον παραβάτη της σχετικής υποχρέωσης, ειδάλλως η συγκεκριμένη διάταξη καθίσταται ατελής.

    ΑΡΘΡΟ 20
    Παρ. 2: το Σωματείο μας εκφράζει την αντίθεσή του στην προσωρινή αφαίρεση του ζώου συντροφιάς και στη δυνατότητα επιστροφής του στον ιδιοκτήτη του, ύποπτο ή κατηγορούμενο για πράξεις καταδεικνύουσες σκληρή, βάναυση και επώδυνη μεταχείριση του ζώου, στη βάση της κάλυψης των εξόδων νοσηλείας και αποκατάστασής του από αυτόν. Η διάταξη αντιτίθεται στο συνολικό πνεύμα προστασίας που διατρέχει το παρόν νομοσχέδιο και θα πρέπει να απαλειφθεί.

    ΑΡΘΡΟ 21
    Να προβλεφθούν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για τον παραβάτη της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 3.
    ΑΡΘΡΟ 36
    Χαιρετίζουμε την πρόβλεψη για δημιουργία πενταψήφιου τηλεφωνικού αριθμού στο αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας για την αναφορά περιστατικών κακοποίησης ζώων, καθώς και κάθε παράβασης του νόμου. Ωστόσο προτείνουμε την υποχρεωτική δημιουργία του αριθμού αναφοράς και την αντικατάσταση του όρου «δύναται» με τον όρο «δημιουργείται».

  • 19 Μαΐου 2021, 22:53 | ΗΡΩ Κ.

    Οι δήμοι δύνανται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να παρέχουν κίνητρα, προκειμένου να ενθαρρύνουν τη σήμανση και καταχώριση στο ΕΜΖΣ των σκύλων και των γατών, τη στείρωσή τους, καθώς και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, είτε α) μέσω διατακτικών («voucher») στους δημότες ή/και κατοίκους τους ή άλλων αντίστοιχων κινήτρων είτε β) με μείωση των δημοτικών τελών ανά έτος κατά ανώτατο ποσοστό έως δέκα τοις εκατό (10%) για τους ιδιοκτήτες στειρωμένων, σημασμένων και καταχωρημένων στο ΕΜΖΣ ζώων.

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού

    Οι Δήμοι «ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ» ΚΑΙ ΟΧΙ «δύνανται».

  • 19 Μαΐου 2021, 22:01 | Χρήστος Παυλίδης

    Η υποχρεωτική στείρωση των ζώων, δεσποζόμενων και αδέσποτων, σαφώς παραπέμπει σε ολοκληρωτικές – φασιστικές αντιλήψεις. Τα σχετικά κονδύλια μπορούν να διατεθούν για την ουσιαστική ενημέρωση του κοινωνικού συνόλου, με στόχο την υπεύθυνη στάση των πολιτών σε σχέση με τα ζώα, είτε έχουν κατοικίδια, είτε όχι. Επίσης ν’ αναπτυχθούν περισσότερο οι στέγες φιλοξενίας τους και -μέσω της προαναφερόμενης καλλιέργειας μιας ουσιαστικής ζωοφιλικής συνείδησης- να ενθαρρυνθεί περισσότερο η υιοθεσία αδέσποτων.
    Διαφωνώ απόλυτα με τις προτεινόμενες επιλεκτικές εξαιρέσεις ζώων ράτσας κτλ..

  • 19 Μαΐου 2021, 21:31 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

    ΟΧΙ στην υποχρεωτική στείρωση των σκύλων

  • 19 Μαΐου 2021, 21:04 | Κρυσταλλη Ε

    Άμεση, επαρκής χρηματοδότηση για τη διαχείριση των ζώων όχι αόριστες προβλέψεις. Συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης των Δήμων αλλά και φιλοζωικών που να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούν. Συγκεκριμένα κριτήρια για την επιδότηση ή τη δωρεάν στείρωση και θεραπεία δεσποζόμενων με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

  • 19 Μαΐου 2021, 21:29 | 3 kai o koykos

    ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα με την Ο.ΖΩ.ΣΩ.ΕΛ
    ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ
    Εδώ και τώρα απόσυρση του Ν/Σ και επανάληψη των συζητήσεων μα τους καθείς αρμοδίους και όχι με τους άσχετους και επικίνδυνους

  • 19 Μαΐου 2021, 20:41 | Γιάννης Κωνσταντόπουλος

    Συμφωνώ με τις ενστάσεις και τις προτάσεις της ΠΦΠΟ

  • 19 Μαΐου 2021, 20:36 | Μένια

    Συμφωνώ με τις ενστάσεις και τις προτάσεις της ΠΦΠΟ.

  • 19 Μαΐου 2021, 20:21 | Γιώργος Μορφόπουλος

    Όχι στην υποχρεωτική στείρωση. Όχι στον υποχρεωτικό ακροτηριασμό της. Το δικαίωμα της αναπαραγωγής δε μπορεί να το στερήσει κανείς αν δε συντρέχει σοβαρός λόγος υγείας του ζώου.

  • 19 Μαΐου 2021, 19:17 | Λαμπρινού Ειρήνη-Δήμητρα

    Άμεση, επαρκής χρηματοδότηση για τη διαχείριση των ζώων όχι αόριστες προβλέψεις. Συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης των Δήμων αλλά και φιλοζωικών που να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούν. Συγκεκριμένα κριτήρια για την επιδότηση ή τη δωρεάν στείρωση και θεραπεία δεσποζόμενων με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

  • 19 Μαΐου 2021, 18:07 | Μαρία Δελημπαλταδάκη

    Άμεση, επαρκής χρηματοδότηση για τη διαχείριση των ζώων όχι αόριστες προβλέψεις. Συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης των Δήμων αλλά και φιλοζωικών που να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούν. Συγκεκριμένα κριτήρια για την επιδότηση ή τη δωρεάν στείρωση και θεραπεία δεσποζόμενων με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

  • 19 Μαΐου 2021, 16:23 | ΠΑΡΘΕΝΙΑΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

    Συμφωνώ με τις ενστάσεις και προτάσεις της ΠΦΠΟ

  • 19 Μαΐου 2021, 16:03 | ΦΙΛΟΖΩΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ

    Άμεση, επαρκής χρηματοδότηση για τη διαχείριση των ζώων όχι αόριστες προβλέψεις. Συγκεκριμένες πηγές χρηματοδότησης των Δήμων αλλά και φιλοζωικών που να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επιλέξιμων δαπανών που πραγματοποιούν. Συγκεκριμένα κριτήρια για την επιδότηση ή τη δωρεάν στείρωση και θεραπεία δεσποζόμενων με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια.

  • 19 Μαΐου 2021, 15:15 | ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΠΑΝΤΑΛΕΩΝ

    Οι δήμοι πρέπει να προσφέρουν δωρεάν την στείρωση εφόσον το μέτρο είναι υποχρεωτικό. Κονδύλια προβλέπονται αλλά χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς.