Άρθρο 10 Μετακίνηση και μεταφορά ζώων συντροφιάς – Εμπόριο σκύλων και γατών

1. Η μη εμπορικού χαρακτήρα μετακίνηση ζώων συντροφιάς (σκύλων και γατών) από ένα κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ένα άλλο ή από έδαφος ή τρίτη χώρα σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης διέπεται από τις διατάξεις του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 576/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Ιουνίου 2013 σχετικά με τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 998/2003 (L 178) καθώς και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 577/2013 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 20132013 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 2013 για τα υποδείγματα εγγράφων ταυτοποίησης σχετικά με τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις σκύλων, γατών και ικτίδων, την κατάρτιση καταλόγων εδαφών και τρίτων χωρών, καθώς και τη μορφή, τη διάταξη και τις γλωσσικές απαιτήσεις των δηλώσεων που πιστοποιούν τη συμμόρφωση με ορισμένους όρους οι οποίοι προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 576/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
2. Το εμπόριο σκύλων και γατών από κράτος- μέλος της ΕΕ ή τρίτη χώρα διέπεται από τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/429 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2016 σχετικά με τις μεταδοτικές νόσους των ζώων και για την τροποποίηση και την κατάργηση ορισμένων πράξεων στον τομέα της υγείας των ζώων (L 84) και του Κανονισμού (ΕΚ) 1/2005 του Συμβουλίου της 22ας Δεκεμβρίου 2004 για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά και συναφείς δραστηριότητες και για την τροποποίηση των οδηγιών 64/432/ΕΟΚ και 93/119/ΕΚ και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1255/97 (L 3).
3. Οι σκύλοι και οι γάτες που μετακινούνται στο εσωτερικό της χώρας πρέπει να έχουν εμβολιαστεί κατά της λύσσας με τον εμβολιασμό να είναι σε ισχύ. Απαγορεύεται η μετακίνηση ζώων που δεν έχουν εμβολιαστεί κατά του ιού της λύσσας, εκτός εάν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας σύμφωνα με γνωμάτευση πιστοποιημένου κτηνιάτρου. Η κατώτατη ηλικία στην οποία μπορεί να εμβολιαστεί το ζώο κατά του ιού της λύσσας είναι οι δώδεκα (12) εβδομάδες.
4. Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους. Οι σκύλοι βοήθειας, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, μπορούν να μεταφέρονται στα μέσα μεταφοράς, χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους.
5. Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, που προστατεύονται από αντίξοες καιρικές συνθήκες, για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς.
6. Οι παρ. 3 και 4 δεν εφαρμόζονται κατά τις μετακινήσεις ή μεταφορές που διενεργούνται από τα συνεργεία περισυλλογής αδέσποτων ζώων από και προς τα κτηνιατρεία, τις κτηνιατρικές κλινικές και τα καταφύγια εντός της Επικράτειας.
7. Απαγορεύεται η μεταφορά ζώων συντροφιάς στον χώρο αποσκευών σε λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τουριστικών και άλλων λεωφορείων.

  • 17 Μαΐου 2021, 19:13 | 3 kai o koykos

    Παρουσιάζουμε το νομοσχέδιο του ΥΠΑΑΤ χωρίς την παραμικρή παρέμβαση. Οπως θα διαπιστώσετε, το νομοσχέδιο είναι σε τρία μέρη και με πολλές διορθώσεις. Υποθέτουμε, γιατί δεν έχουμε ενημέρωση από την ΠΟΓΕΔΥ, ότι έγιναν πολλές συζητήσεις σε επίπεδο υπηρεσιακών παραγόντων και συμβούλων της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΑΤ.
    Άρθρο 6 Έγγραφο ταυτοποίησης (διαβατήριο) 1. Το διαβατήριο εκδίδεται σύμφωνα με το υπόδειγμα του Μέρους Ι, του Πσραρτήματος ΙΙΙ του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 577/2013 της Ευρωπαικής Επιτροπής και είναι το μοναδικό έγγραφο ταυτοποίησης των σκύλων και γατών από τη δημοσίευση του παρόντος. Τα βιβλιάρια υγείας που έχουν εκδοθεί πριν τη θέση σε εφαρμογή του παρόντος εξακολουθούν να είναι σε ισχύ. 2. Το διαβατήριο εκδίδεται από εξουσιοδοτημένο κτηνίατρο αποκλειστικά σε φυσικό πρόσωπο αφού: α) ο κτηνίατρος επαληθεύσει ότι το ζώο συντροφιάς φέρει την προβλεπόμενη σήμανση β) ο κτηνίατρος συμπληρώσει δεόντως τα τµήµατα Ι έως IV και σφραγίσει το µέρος ΙΙΙ µε διαφανή αυτοκόλλητη µεµβράνη. Το τµήµα V του διαβατηρίου συμπληρώνεται μόνο εφόσον το ζώο έχει συμπληρώσει την κατώτατη ηλικία στην οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί ο αντιλυσσικός εμβολιασμός. Στη περίπτωση αυτή, κάθε αντιλυσσικός εµβολιασµός καλύπτεται µε διαφανή αυτοκόλλητη µεµβράνη. 3. Ο εξουσιοδοτημένος κτηνίατρος που εκδίδει το έγγραφο ταυτοποίησης ενημερώνει το ΕΜΖΣ. 4 Τα διαβατήρια διανέµονται ονοµαστικά κατόπιν ενηµέρωσης του Πανελληνίου Κτηνιατρικού Συλλόγου και δεν µεταβιβάζονται σε άλλο φυσικό πρόσωπο. Η μεταβίβαση σε άλλο φυσικό πρόσωπο αποτελεί αδίκημα και επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις. Στην περίπτωση που το διαβατήριο εκδίδεται για ζώο που ανήκει στον Δήμο, ως κάτοχος θα πρέπει να αναγράφεται το φυσικό πρόσωπο που είναι υπάλληλος του Δήμου και του έχει δοθεί η σχετική αρμοδιότητα. 5. Ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος διανέμει τα κενά έγγραφα ταυτοποίησης μόνο σε εξουσιοδοτημένους κτηνιάτρους και είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει την Ψηφιακή Υπηρεσία Καταγραφής και Διανομής Διαβατηρίων με το ονοματεπώνυμο και τα στοιχεία επικοινωνίας των εξουσιοδοτημένων κτηνιάτρων με μνεία στον αριθμό των διαβατηρίων καθώςών και την ημερομηνία διάθεσης αυτών

  • 17 Μαΐου 2021, 18:31 | Σαμιος Παναγιωτης

    Ναι στην μεταφορά σκύλων εργασίας με το αυτοκίνητο σε κουτί η σε τρέιλερ όπως επιτρέπεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης .

  • 17 Μαΐου 2021, 18:25 | Χριστινα

    Η μεταφορά των σκύλων εργασίας όπως πχ τα κυνηγόσκυλα πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης,πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • 17 Μαΐου 2021, 18:51 | Τάκης Χ

    Η μεταφορά των σκύλων εργασίας όπως πχ τα κυνηγόσκυλα πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης,πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • 17 Μαΐου 2021, 18:18 | Τάκης

    Η μεταφορά των σκύλων εργασίας όπως πχ τα κυνηγόσκυλα πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης,πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • 17 Μαΐου 2021, 18:55 | Βαγγέλης Κουκουλης

    Η μεταφορά των σκύλων πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης

  • 17 Μαΐου 2021, 18:11 | Νατάσα Τζανακάκη

    Παραμένει προβληματική η μεταφορά μεγαλόσωμων σκύλων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών παρά τα αιτήματα των φιλοζωικών φορέων εδώ και χρόνια είχε αδιαφορήσει επιδεικτικά για τα προβλήματα που προκαλούνται κατά τη μεταφορά ζώων συντροφιάς σε Μ.Μ.Μ. εντούτοις, ούτε αυτό το σχέδιο νόμου δίνει λύση καθώς αναφέρεται μόνο στα μικρόσωμα σκυλιά και γατιά, σε αυτά δηλαδή που χωρούν σε κλουβί μεταφοράς, για όλα τα άλλα δεν υπάρχει μέριμνα. Τα μεγαλόσωμα, δηλαδή τα σκυλιά, και πάλι δεν θα μπορούν να μετακινηθούν με τρένα, λεωφορεία, τρένα, τραμ, μετρό, Κ.Τ.Ε.Λ., Η.Σ.Α.Π. καθώς δεν ορίζεται ούτε το να ταξιδεύουν π.χ. φορώντας φίμωτρο.

    Πρόταση

    Μέχρι 15 κιλά πρέπει να θεωρείται ως μικρό ζώο.

    Επιτρέπεται η μεταφορά στο χώρο των αποσκευών κλπ τραυματισμένων ή αρρώστων ζώων της άγριας ζωής που μεταφέρονται σε εξειδικευμένο κτηνιατρείο.
    Επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων άνω των 15 κιλών:
    α) σε πλοία (με λουρί οδηγό στους κοινόχρηστους χώρους πλην των εστιατορίων και bar καθώς και στις καμπίνες, απαγορεύεται ρητά η παραμονή τους στα γκαράζ και στους αποθηκευτικούς χώρους των πλοίων).

    β) Στα μέσα σταθερής τροχιάς (κοντά στον συνοδό τους, καθισμένα στο πάτωμα).

    γ) Στα αστικά λεωφορεία πλην των ωρών αιχμής (με λουρί οδηγό κοντά στον συνοδό τους και καθισμένα στο πάτωμα, αλλά όχι μπροστά από πόρτες).

    δ) Στα υπεραστικά λεωφορεία με αριθμητικό περιορισμό έως δύο σε κάθε δρομολόγιο (με λουρί οδηγό κοντά στον συνοδό τους και καθισμένα στο πάτωμα, αλλά όχι μπροστά από πόρτες).

    ε) Στα αεροπλάνα σύμφωνα με του κανόνες της ΙΑΤΑ

    Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, η χρήση του φίμωτρου είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ και εναπόκειται στην κρίση του συνοδού ο οποίος είναι και υπεύθυνος για κάθε ζημιά ή βλάβη προκαλέσει το ζώο του σύμφωνα με το 924ΑΚ.

  • 17 Μαΐου 2021, 18:27 | Κωνσταντινος

    Να επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων σε εξωτερικά κουτια μεταφοράς επί του οχηματος όπως επιτρέπεται σε όλη την Ευρώπη

  • 17 Μαΐου 2021, 18:14 | κωνσταντινος

    Να παραμείνει ως έχει ο τρόπος μεταφοράς των κυνηγετικών σκύλων, οτιδήποτε άλλο ενέχει σοβαρό κίνδυνο για σκύλο και ιδιοκτήτη…

  • 17 Μαΐου 2021, 18:51 | Τηλεμαχος

    Να επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων σε εξωτερικά κουτια μεταφοράς επί του οχηματος όπως επιτρέπεται σε όλη την Ευρώπη

  • 17 Μαΐου 2021, 18:27 | παρασκευας

    Η μεταφορά των σκύλων πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, πληρώντας βέβαια τις απαραίτητες προδιαγραφές έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι διατάξεις του ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να εξελιχθεί σε εξαιρετικά επικίνδυνη.

  • 17 Μαΐου 2021, 18:14 | Βασάλος Νικος

    Η μεταφορά με εξωτερικά, αλλά και εσωτερικα κουτιά μεταφοράς δεν βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή των σκυλιών, τουναντιων κάποια από αυτά προσφέρουν στα ζώα μια άνετη, ευπρεπης και ασφαλή διαμονή.

  • 17 Μαΐου 2021, 18:01 | Γιωργος

    ΝΑΙ στα κουτια μεταφορας στο πισω μερος μερος του αυτοκινητου! Μεσαστο αυτοκινητο ειναι επικινδυνο, φανταστειται να ταξιδευεις και ενας σκυλος ή γατα να φερνει βολτες μεσα, ακρωςεπικυνδυνο

  • 17 Μαΐου 2021, 18:10 | Γιωργος κουμ

    Η χρησιμοποίηση ζώων σε Εκδηλώσεις στο πλαίσιο τήρησης λαϊκών ή τοπικών παραδόσεων οι οποίες δεν έχουν σκοπό την αποκόμιση οικονομικού οφέλους εφόσον φέρουν βεβαίωση μη κακοποίησης από κτηνίατρο ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ.

  • 17 Μαΐου 2021, 18:40 | Ιωάννης Πέτρου

    Σύμφωνο κάθετα ότι η σκύλοι εργασίας θα πρέπει να μεταφέρονται σε εξωτερικά κουτιά σε όσους μπορούν η σε ειδικό κουτί εντός το οποίο να παρέχει την απαιτούμενη ελευθερία του ζώου και τον καλό εξαερισμό του

  • 17 Μαΐου 2021, 18:07 | Γιωργος κουμ

    Ναι στη μεταφορά των σκύλων σε εξωτερικά αεριζόμενα κουτιά όπως εξάλλου γίνεται σ’όλη την υπόλοιπη Ευρώπη.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:36 | Αλέξανδρος Παλαιολόγος

    Η μεταφορά των σκύλων εργασίας όπως πχ τα κυνηγόσκυλα πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης,πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:10 | Δημήτρης πουτουριδης

    Ναί στην μεταφορά των σκυλιών με κουτιά εξωτερικά μεταφοράς 6

  • 17 Μαΐου 2021, 17:41 | Χρήστος Κουρτεσιώτης

    Η μεταφορά των σκύλων πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης,πληρώντας βέβαια τις απαραίτητες προδιαγραφές έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι διατάξεις του ΚΟΚ.

    Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να εξελιχθεί σε εξαιρετικά επικίνδυνη.

    https://www.hunters.gr/comzoo/oxi-stin-ypoxreotiki-steirosi-ton-skylion-mas-kai-tin-apagorefsi-metaforas-tous-se-katallila-koutia-ektos-oximatos?fbclid=IwAR2qgxqleVyHhZBS-bMPDOn3Xw5EqpcYVC2B_n-QMBalN64CKOUkk9ggetg

  • 17 Μαΐου 2021, 17:49 | Σοφία Τ

    Να επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία των σκύλων με λουρί στα ΜΜΜ, χωρίς να είναι απαραίτητο το κλουβί. Όπως γίνεται σε κάθε Ευρωπαϊκή Χώρα.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:39 | Μεθόδιος

    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΚΟΥΤΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣΗ μεταφορά των σκυλιών μέσα στο όχημα, είναι επικίνδυνη για τον οδηγό, όχι μόνο όσον αφορά την πιθανότητα ατυχήματος, αλλά και τις νόσους που μπορούν να μεταφέρουν τα ζώα εργασίας στον άνθρωπο. Όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, τα ζώα εργασίας θα πρέπει να μεταφέρονται σε κουτί εκτός του οχήματος.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:57 | Γιαννης Δημόπουλος

    Oι κούτες μεταφοράς είτε εσωτερικές είτε εξωτερικές είναι ο πλέον κατάλληλος τρόπος μεταφοράς για τους σκύλους εργασίας.Υπάρχουν πάρα πολλές και αξιόλογες εταιρίες που κατασκευάζουν κούτες μεταφοράς με τα πιο υψηλά ευρωπαικά στανταρ.Οσο αφορά τις εξωτερικές κούτες μεταφοράς ,για τις οποίες αρκετες φορές εχουν ειπωθεί διάφορα, η χρήση τους όλα αυτα τα χρόνια πανευρωπαικά ,αλλά και οι μελέτες που εχουν γίνει έδειξαν το αυτονόητο.Είναι κατα πολύ προτιμότερο οι σκύλοι να μεταφέρονται σε εξωτερικά σκυλόκουτα παρα σε τρέιλερ συνδεμένο στο κοτσαδόρο.Ο κύριος λόγος ειναι οτι οι κούτες μεταφοράς αυτόματα γίνονται μέρος του οχήματος και η κίνηση τους ειναι ακριβώς ίδια με του οχήματος ,ετσι δεν υπάρχουν κραδασμοί ή φυγόκεντρος ,αφου τα αμορτισερ του οχηματος κάνουν τη δουλειά τους όπως πρέπει.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:15 | Παναγιώτης Ζιακας

    Ναι στη μεταφορά των σκύλων σε εξωτερικά αεριζόμενα κουτιά όπως εξάλλου γίνεται σ’όλη την υπόλοιπη Ευρώπη.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:56 | Chris Kourtessiotis

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΕΙΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΚΥΛΙΩΝ ΜΑΣ
    ΝΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΚΟΥΤΙΑ ΕΚΤΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ

  • 17 Μαΐου 2021, 17:57 | ΚΟΝΤΟΣΤΟΛΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

    Η μεταφορά των σκύλων εργασίας πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:56 | Γιάννης Ιγγλεζος

    Η μεταφορά των σκύλων εργασίας πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:19 | Παναγιώτης

    17 Μαΐου 2021, 17:19 | panagiotis limpanovnosΜόνιμος ΣύνδεσμοςΗ μεταφορά των σκύλων εργασίας όπως πχ τα κυνηγόσκυλα πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης,πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:19 | Στελιος λεοντιτσης

    Να επιτρέπεται η μεταφορά σε εξωτερικό κουτί αν είναι μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου επέρχεται κινδύνους για την ασφάλεια τον επιβατών… Εκτός αυτου τα κλουβιά μεταφοράς εκτός αυτοκινήτου προσφέρουν ηρεμία στα ζώα μάς.

  • 17 Μαΐου 2021, 17:19 | panagiotis limpanovnos

    Η μεταφορά των σκύλων εργασίας όπως πχ τα κυνηγόσκυλα πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης,πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • 17 Μαΐου 2021, 16:12 | Βασίλης

    Ναι στην μεταφορά των σκύλων σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς..

  • 17 Μαΐου 2021, 16:01 | nikos

    ΤΟ ΚΛΟΥΒΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΊΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΌ ΕΊΤΕ ΜΕΣΑ ΕΊΤΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΧ . ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΜΕ ΖΩΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΩ ΕΛΕΎΘΕΡΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΊΝΑ ΤΟΥ ΙΧ . ΕΙΝΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ !!!!

  • 17 Μαΐου 2021, 16:12 | ΧΑΤΖΗΣΤΡΑΤΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    Να επιτρέπεται η μεταφορά σκυλιών σε εξωτερικά κουτιά όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη!

  • 17 Μαΐου 2021, 16:32 | ΑΝΤΩΝΗΣ

    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΚΟΥΤΙΑ

  • 17 Μαΐου 2021, 16:59 | kostas

    Η ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΟΥΤΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΊΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΤΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΧ ΣΤΟΝ ΚΟΤΣΑΔΟΡΟ Η ΣΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ ΟΤΙΔΉΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΟΡΌ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ -ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΟ

  • 17 Μαΐου 2021, 16:26 | ΜΙΧΑΛΗΣ

    Η μεταφορά των σκύλων εργασίας πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • 17 Μαΐου 2021, 16:07 | Σκουρας Βασιλειος

    Ναι στην μεταφορα των σκυλων εργασιας σε ασφαλες εξωτερικα κουτια οπως ισχυει σε ολη την Ευρωπη και οχι τα απαραδεκτα που βλεπουμρ στους δρομους σκυλια να κοβουν βολτες μεσα σε αιτοκινητα που συνηθως οι οδηγοι τους τρεχουν με χιλια με οτι κινδυνο συνεπαγεται αυτο. Οτι ισχυει στην Ρυρωπη το ιδιο κ για εμας για ολο το νομοσχεδιο.

  • 17 Μαΐου 2021, 15:43 | Χρήστος Παππάς

    Άρθρο 10

    Μέχρι 15 κιλά πρέπει να θεωρείται ως μικρό ζώο.
    ❖ Επιτρέπεται η μεταφορά στο χώρο των αποσκευών κλπ τραυματισμένων ή αρρώστων ζώων της άγριας ζωής που μεταφέρονται σε εξειδικευμένο κτηνιατρείο.
    ❖ Επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων άνω των 15 κιλών:
    α) σε πλοία (με λουρί οδηγό στους κοινόχρηστους χώρους πλην των εστιατορίων και bar καθώς και στις καμπίνες, απαγορεύεται ρητά η παραμονή τους στα γκαράζ και στους αποθηκευτικούς χώρους των πλοίων).
    β) Στα μέσα σταθερής τροχιάς (κοντά στον συνοδό τους, καθισμένα στο πάτωμα).
    γ) Στα αστικά λεωφορεία πλην των ωρών αιχμής (με λουρί οδηγό κοντά στον συνοδό τους και καθισμένα στο πάτωμα, αλλά όχι μπροστά από πόρτες).
    δ) Στα υπεραστικά λεωφορεία με αριθμητικό περιορισμό έως δύο σε κάθε δρομολόγιο (με λουρί οδηγό κοντά στον συνοδό τους και καθισμένα στο πάτωμα, αλλά όχι μπροστά από πόρτες).
    ε) Στα αεροπλάνα σύμφωνα με του κανόνες της ΙΑΤΑ
    ❖ Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, η χρήση του φίμωτρου είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ και εναπόκειται στην κρίση του συνοδού ο οποίος είναι και υπεύθυνος για κάθε ζημιά ή βλάβη προκαλέσει το ζώο του σύμφωνα με το 924ΑΚ.
    Παραμένει προβληματική η μεταφορά μεγαλόσωμων σκύλων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών παρά τα αιτήματα των φιλοζωικών φορέων εδώ και χρόνια είχε αδιαφορήσει επιδεικτικά για τα προβλήματα που προκαλούνται κατά τη μεταφορά ζώων συντροφιάς σε Μ.Μ.Μ. εντούτοις, ούτε αυτό το σχέδιο νόμου δίνει λύση καθώς αναφέρεται μόνο στα μικρόσωμα σκυλιά και γατιά, σε αυτά δηλαδή που χωρούν σε κλουβί μεταφοράς, για όλα τα άλλα δεν υπάρχει μέριμνα. Τα μεγαλόσωμα, δηλαδή τα σκυλιά, και πάλι δεν θα μπορούν να μετακινηθούν με τρένα, λεωφορεία, τρένα, τραμ, μετρό, Κ.Τ.Ε.Λ., Η.Σ.Α.Π. καθώς δεν ορίζεται ούτε το να ταξιδεύουν π.χ. φορώντας φίμωτρο.
    Τέλος, θα πρέπει να υπάρξει κατάργηση των εξωτερικών κουτιών – κλουβιών μεταφοράς. Σε όλες τις προηγμένες χώρες η μεταφορά ζώων με ΙΧ, ακόμη και για την χρήση κυνηγιού, πραγματοποιείται με ειδικό κλουβί προσαρμοσμένο στις διαστάσεις εντός του αυτοκινήτου.

  • 17 Μαΐου 2021, 15:27 | Μιχαήλ

    Στην παράγραφο 4 του άρθρου 10 πρέπει να γίνει η αλλαγή στην λέξη μικρών ζώων. Δηλ ένα ζώο μεγαλύτερο π. Χ 20 κιλών δεν θα μπορεί να μεταφερθεί? Όπως να επιτρέπεται η μεταφορά ζώου σε ασφαλές σκύλοκουτοεκτός αυτοκινήτου σας ευχαριστώ

  • 17 Μαΐου 2021, 14:24 | Ιωάννα

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 17 Μαΐου 2021, 14:52 | Γιώργος

    Παραμένει προβληματική η μεταφορά μεγαλόσωμων σκύλων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών παρά τα αιτήματα των φιλοζωικών φορέων εδώ και χρόνια είχε αδιαφορήσει επιδεικτικά για τα προβλήματα που προκαλούνται κατά τη μεταφορά ζώων συντροφιάς σε Μ.Μ.Μ. εντούτοις, ούτε αυτό το σχέδιο νόμου δίνει λύση καθώς αναφέρεται μόνο στα μικρόσωμα σκυλιά και γατιά, σε αυτά δηλαδή που χωρούν σε κλουβί μεταφοράς, για όλα τα άλλα δεν υπάρχει μέριμνα. Τα μεγαλόσωμα, δηλαδή τα σκυλιά, και πάλι δεν θα μπορούν να μετακινηθούν με τρένα, λεωφορεία, τρένα, τραμ, μετρό, Κ.Τ.Ε.Λ., Η.Σ.Α.Π. καθώς δεν ορίζεται ούτε το να ταξιδεύουν π.χ. φορώντας φίμωτρο.

    Πρόταση

    Μέχρι 15 κιλά πρέπει να θεωρείται ως μικρό ζώο.

    Επιτρέπεται η μεταφορά στο χώρο των αποσκευών κλπ τραυματισμένων ή αρρώστων ζώων της άγριας ζωής που μεταφέρονται σε εξειδικευμένο κτηνιατρείο.

    Επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων άνω των 15 κιλών:

    α) σε πλοία (με λουρί οδηγό στους κοινόχρηστους χώρους πλην των εστιατορίων και bar καθώς και στις καμπίνες, απαγορεύεται ρητά η παραμονή τους στα γκαράζ και στους αποθηκευτικούς χώρους των πλοίων).

    β) Στα μέσα σταθερής τροχιάς (κοντά στον συνοδό τους, καθισμένα στο πάτωμα).

    γ) Στα αστικά λεωφορεία πλην των ωρών αιχμής (με λουρί οδηγό κοντά στον συνοδό τους και καθισμένα στο πάτωμα, αλλά όχι μπροστά από πόρτες).

    δ) Στα υπεραστικά λεωφορεία με αριθμητικό περιορισμό έως δύο σε κάθε δρομολόγιο (με λουρί οδηγό κοντά στον συνοδό τους και καθισμένα στο πάτωμα, αλλά όχι μπροστά από πόρτες).

    ε) Στα αεροπλάνα σύμφωνα με του κανόνες της ΙΑΤΑ

    Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, η χρήση του φίμωτρου είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ και εναπόκειται στην κρίση του συνοδού ο οποίος είναι και υπεύθυνος για κάθε ζημιά ή βλάβη προκαλέσει το ζώο του σύμφωνα με το 924ΑΚ.

  • 17 Μαΐου 2021, 14:12 | ΦΩΤΕΙΝΗ

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 17 Μαΐου 2021, 14:47 | Φωκία Σπυροπούλου

    Συμφωνώ με τις θέσεις της ΠΦΠΟ

  • 17 Μαΐου 2021, 14:16 | Ιωάννα Τσίλη

    Θεωρώ απαραίτητο να επιτραπεί η μεταφορά κάθε μεγέθους σκύλου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στο εσωτερικό φυσικά του εκάστοτε οχήματος, με την προϋπόθεση το ζώο να βρίσκεται σε κλουβί μεταφοράς ώστε να εξασφαλίζεται τόσο η ασφάλεια του ίδιου όσο και των επιβατών φυσικά.
    Το όριο των επιτρεπόμενων κιλών για παράδειγμα που ισχύει στο ΚΤΕΛ καθώς επίσης και στις δημόσιες συγκοινωνίες (15 κίλα) είναι άκρως περιοριστικό για όσους έχουν μεγαλόσωμους σκύλους και τους δυσκολεύει άφανταστα καθώς αναγκάζονται να μετακινηθούν είτε με αεροπλάνο είτε με ΙΧ που σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι εφικτό, είτε για οικονομικούς, είτε για πρακτικούς λόγους.

  • 17 Μαΐου 2021, 14:35 | Δημήτρης Γρατσάνης

    ΝΑΙ στη μεταφορά των σκύλων σε εξωτερικά αεριζόμενα κουτιά όπως εξάλλου γίνεται σ’όλη την υπόλοιπη Ευρώπη.

  • 17 Μαΐου 2021, 12:10 | ΓΑΤΣΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    Η μεταφορά των σκύλων εργασίας όπως πχ τα κυνηγόσκυλα πρέπει να επιτρέπεται σε εξωτερικά κουτιά μεταφοράς σκύλων στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου όπως άλλωστε γίνεται και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης,πληρώντας βέβαια τις προδιαγραφές που πρέπει έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας των ζώων αλλά και ο ΚΟΚ.Η μεταφορά σκύλων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύει και ο σκύλος και οι επιβάτες.

  • Δελτίο Τύπου Ζωοφιλικής Ένωσης Ηλιούπολης
    Το σωματείο μας αναγνωρίζει την προσπάθεια σύνταξης του νομοσχεδίου αυτού, που σκοπό έχει να επιφέρει βελτιώσεις στην νομική και πραγματική αντιμετώπιση των αδεσπότων και δεσποζόμενων ζώων στη χώρα μας και κινείται σε γενικές γραμμές προς τη σωστή κατεύθυνση.
    Αισθανόμαστε την ανάγκη αλλά και την υποχρέωση να εκθέσουμε τις απόψεις μας σχετικά με το τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών υπό τον τίτλο «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’», το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 20.05.2021.
    Περιμένουμε από τότε που θυμόμαστε τους εαυτούς μας να αλλάξει κάτι για τα ζώα στην Ελλάδα. Περιμένουμε δίνοντας κουράγιο ο ένας στον άλλο, παίρνοντας δύναμη από εσάς, βλέποντας ζώα να αποκτούν αξιοπρέπεια. Ό,τι κάνουμε το κάνουμε με πάθος και με ηθική, όπως και πολλά άλλα ζωοφιλικά σωματεία, αλλά και μεμονωμένοι εθελοντές και πολίτες.
    Το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί στο άμεσο χρονικό διάστημα δεν θα το συγκρίνουμε με τα άλλα. Θα το σχολιάσουμε ως αυτοτελές.
    Εντοπίζουμε πληθώρα θετικών άρθρων:
    1. Αναγνώριση των πέντε ελευθεριών των ζώων
    2. Εισαγωγή του θεσμού ζώων θεραπείας
    3. Εθνικό Μητρώο ζώων
    4. Αναγνώριση των Ζωοφιλικών Σωματείων και επίσημη αναδοχή ζώων από αυτά
    5. Μητρώο Ζωοφιλικών Σωματείων
    6. Πλατφόρμα Υιοθεσίας
    7. Μητρώο Αιμοδοσίας
    8. Υποχρεωτικός απολογισμός έργου των Δήμων στο Υπ. Εσωτερικών
    9. Υποχρεωτικό πρόγραμμα διαχείρισης ζώων των Δήμων καθόλη τη διάρκεια του έτους
    10. Απαγόρευση ζώων σε pet shops
    11. Καταβολή χρηματικού ποσού στους κηδεμόνες όταν αυτοί παραδίδουν το κατοικίδιο τους στον Δήμο τους και στέρηση απόκτησης άλλου ζώου για τα επόμενα 3 έτη
    12. Υποχρεωτικοί κανόνες ευζωίας, απαγόρευση μοναξιάς των ζώων και εκπαίδευση
    13. Αφαίρεση άδειας κυνηγιού όταν δεν είναι τα ζώα τσιπαρισμένα και κυρώσεις για εγκατάλειψη κουταβιών
    14. Κανόνες επαγγελματικής εκτροφής
    15. Αύξηση του ορίου ηλίκιας των νεογνών πριν δοθούν
    16. Απαγόρευση αγγελιών για ζευγάρωμα ζώων
    17. Υποχρεωτική αναγραφή κειμένου υπεύθυνης υιοθεσίας σε όλες τις αγγελίες ζώων
    18. Αναγνώριση του Adoption Fee
    19. Μη επιτρεπόμενες μέθοδοι εκπαίδευσης ζώων
    20. Ρητή απαγόρευση για το παστούρωμα
    21. Εισαγωγή εκπαιδευτικών φιλοζωικών προγραμμάτων σε σχολεία
    22. Εύκολη πρόσβαση πολιτών σε καταφύγια και κυνοκομεία ζώων
    23. Ελεύθερη πρόσβαση ζώων σε παραλίες και θάλασσες
    24. Επιχορήγηση Ζωοφικών Σωματείων
    25. Επιτροπή Εποπτείας Δήμων
    26. Κυρώσεις Δήμων για την απουσία προγράμματος διαχείρισης ζώων
    27. Μητρώο Ηλεκτρονικού Βιβλιαρίου
    28. Μητρώο Παραβατών
    29. Δυνατότητα Εθνικής Γραμμής Καταγγελιών
    30. Δημιουργία πάρκων ζώων
    31. Αφαίρεση ζώου από τον κηδεμόνα του σε περίπτωση κακοποιήσης και οικονομικές κυρώσεις.
    Τα σημεία που εντοπίζουμε και ελπίζουμε να βελτιωθούν:
    1. Να γίνει υποχρεωτική η στείρωση και των δεσποζόμενων ζώων. Από τη στιγμή που ξεκίνησε η συζήτηση για το νέο σχέδιο νόμου ξεκίνησαν οι αντιδράσεις. Δεν φανταζόμασταν όμως ποτέ ότι οι αντιδράσεις θα έφταναν σε αυτό το βαθμό και με αυτή την ένταση. Το γεγονός αυτό καθαυτό επιβεβαιώνει τον λόγο για τον οποίο ο αριθμός αδέσποτων ζώων στη χώρα μας είναι σήμερα που μιλάμε μερικά εκατομμύρια – αριθμός καθημερινά αυξανόμενος. Ο φόβος μας επιβεβαιώθηκε διαβάζοντας το άρθρο 39, παράγραφος 3 του νομοσχεδίου, η οποία ουσιαστικά δύναται να εξαιρέσει από την υποχρεωτική στείρωση αυτούς για τους οποίους επιβάλλεται να θεσπιστεί. Ζητάμε την στείρωση των αδέσποτων και των δεσποζόμενων ζώων, τουλάχιστον για μερικά χρόνια, τουλάχιστον μέχρι να αποκτήσουμε παιδεία. Ζητάμε να μην κάνετε ούτε ένα βήμα πίσω στα συμφέροντα και την αμάθεια για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε το έργο μας μέχρι να μην υπάρχει ούτε ένα αδέσποτο στον δρόμο, μέχρι να αδειάσουν τα κλουβιά.
    2. Παρίσταται αναγκαίο να απαγορευτεί η διαμονή ζώων σε ταράτσες. Βρίσκονται αυτή τη στιγμή χιλιάδες ζώα παρατημένα, υπό όλες τις αντίξοες καιρικές συνθήκες στο έλεος του Θεού και μακριά από τα βλέμματά μας. Αποτελεί σοβαρότατη κακοποίηση και πρέπει να απαγορευτεί.
    Η εμπειρία μας τόσα χρόνια στην περισυλλογή αδέσποτων η παρατημένων ζώων έχει δείξει πως τα ζώα που προέρχονται από μόνιμη διαμονή σε ταράτσα παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα κοινωνικοποίησης αλλά και συμπεριφοράς (επιθετικότητα). Τα περισσότερα από αυτά δεν βγαίνουν τις απαραίτητες βόλτες ημερησίως και αυτό έχει τρομερές επιπτώσεις στην συμπεριφορά τους.
    3. Χρειάζεται πιο αναλυτικό νομοθετικό πλαίσιο της διαδικασίας υιοθεσίας ζωών στο εξωτερικό, ώστε να μην κατηγορούμαστε αδίκως ως λαθρέμποροι. Έχουμε άψογη συνεργασία με ζωοφιλικά σωματεία του εξωτερικού και έχουν αποκτήσει στις χώρες αυτές μια αξιοπρεπή ζωή πάρα πολλά αδέσποτα της Ελλάδας.
    4. Υπάρχει ανάγκη οι κάτοικοι που διαμένουν σε πολυκατοικίες και που είναι κηδεμόνες ζωών να μπορούν να έχουν όσα ζώα επιθυμούν, αρκεί να τηρούνται οι κανόνες ευζωίας, καθαριότητας και κοινής ησυχίας.
    5. Η επανένταξη των ζώων δεν είναι εφικτή όταν ταυτόχρονα πρέπει να λάβει χώρα σε μέρος το οποίο να απέχει ταυτόχρονα 200 μέτρα από νοσοκομεία, αθλητικά κέντρα, σχολεία, λιμάνια. Τα ζώα μετακινούνται και εφόσον επανεντάσσονται μπορούν να μετακινηθούν παντού.
    6. Ελεύθερη μετακίνηση ζώων με συνοδό στα ΜΜΜ με εισητήριο.
    7. Απαγόρευση κλουβιών μεταφοράς ζώων στο πίσω μέρος του οχήματος και έξω από αυτό.
    8. Σύσταση ανεξάρτητης κτηνιατρικής αρχής για την εποπτεία των κυνοκομίων. Ο έλεγχος δεν είναι αποτελεσματικός όταν πραγματοποιείται από τις κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες.
    9. Αύξηση του ορίου δυνατότητας παραμονής ζώου σε καταφύγιο. Το διάστημα των 30 ημερών δεν είναι αρκετό ώστε να καταστεί εφικτό ένα ζώο να εξεταστεί, να θεραπευθεί, να φωτογραφηθεί, να προωθηθεί, ώστε να υιοθετηθεί.
    Είμαστε εδώ, μαζί σας, δίπλα σας, να συνεχίσουμε εθελοντικά αυτό που κάνουμε τόσα χρόνια για το δικάιωμα αξιοπρεπούς ζωής όλων των συναισθανόμενων πλασμάτων!
    Να ευχαριστήσουμε με όλη μας την ψυχή την εξαίρετη Δικηγόρο κα. Νίκη Τηλιακού που μας βοήθησε στην πλήρη και αναλυτική κατανόηση του συνόλου του νομοσχεδίου!
    Με εκτίμηση
    Η ομάδα της ΖΕΗ

  • 17 Μαΐου 2021, 10:33 | Maria

    Τάσσομαι υπέρ των θέσεων της ΠΦΠΟ

  • 17 Μαΐου 2021, 10:11 | Zaφειρια Σπυράτου

    Συμφωνούμε απόλυτα με τις Θέσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (Π.Φ.Π.Ο.)

    Ζ.Ε.Α. Ζωοφιλικη Ενωση ΑΜΑΛΙΑΔΟΣ

  • 17 Μαΐου 2021, 10:25 | Άρτεμις Δημητροπουλου

    Συμφωνώ με τις προτάσεις της ΠΦΠΟ

  • 17 Μαΐου 2021, 10:44 | ΣΙΑΛΒΕΡΑΣ ΣΑΚΗΣ

    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΚΟΥΤΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣΗ μεταφορά των σκυλιών μέσα στο όχημα, είναι επικίνδυνη για τον οδηγό, όχι μόνο όσον αφορά την πιθανότητα ατυχήματος, αλλά και τις νόσους που μπορούν να μεταφέρουν τα ζώα εργασίας στον άνθρωπο. Όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, τα ζώα εργασίας θα πρέπει να μεταφέρονται σε κουτί εκτός του οχήματος.