Άρθρο 3 Αρμόδιες αρχές

1. Αρμόδια αρχή για τη θέσπιση και παρακολούθηση της εφαρμογής των κανόνων αναφορικά με την υγεία των ζώων, την κτηνιατρική δημόσια υγεία, την παρακολούθηση των ζωονόσων και των ζωογόνων παραγόντων σύμφωνα με το π.δ. 41/2006 (Α΄ 44) και την οδηγία 2003/99/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Νοεμβρίου 2003, για την παρακολούθηση των ζωονόσων και των ζωονοσογόνων παραγόντων, για την τροποποίηση της απόφασης 90/424/ΕΟΚ του Συμβουλίου και την κατάργηση της οδηγίας 92/117/ΕΟΚ του Συμβουλίου (L 325) είναι η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κατά τα ειδικώς οριζόμενα στο άρθρο 7 του π.δ. 97/2017 (Α΄ 138).
2. Αρμόδιες αρχές για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι, εντός των διοικητικών ορίων των οποίων εντοπίζονται τα αδέσποτα ζώα, κατά τα ειδικώς οριζόμενα στο άρθρο 7. Οι δήμοι έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) Την περιοδική σύνταξη και υποβολή προς έγκριση στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών επιχειρησιακού προγράμματος το οποίο περιλαμβάνει τις αναγκαίες δράσεις για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων των δήμων που θεσπίζονται με τον παρόντα προς τον σκοπό της ευζωίας και της αποτελεσματικής διαχείρισης των αδέσποτων ζώων εντός των διοικητικών ορίων κάθε δήμου. Κάθε επιχειρησιακό πρόγραμμα συνοδεύεται από προϋπολογισμό των επιμέρους κονδυλίων που απαιτούνται για την υλοποίησή του, καθώς και από το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κάθε δράσης.
(β) Τη συνεργασία με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που είναι εγγεγραμμένα στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς με στόχο ιδίως (βα) την αποτελεσματική υλοποίηση προγραμμάτων περισυλλογής και φιλοξενίας αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε κατάλληλα διαμορφωμένα καταφύγια που είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Καταφυγίων της παρ. 23 του άρθρου 3, (ββ) τον εμβολιασμό και τη σήμανση αδέσποτων ζώων, (βγ) την περίθαλψη με υποστήριξη κτηνιάτρου των ασθενών ή τραυματισμένων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, (βδ) τη μέριμνα για την υιοθεσία τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ή την επανένταξή τους στο οικείο περιβάλλον και (βε) την εν γένει υλοποίηση κάθε σχετικής δράσης προς τον σκοπό της επίτευξης των στόχων του παρόντος νόμου.
(γ) Τη σύνταξη και την υποβολή προς έγκριση στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών προτάσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων προστασίας αδέσποτων ζώων για τις ανάγκες ενημέρωσης και τεχνικής κατάρτισης των απασχολούμενων υπαλλήλων του δήμου.
(δ) Τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων που μπορούν να συμβάλουν στην προστασία και την ευζωία των ζώων συντροφιάς, δεσποζόμενων και αδέσποτων, και γενικότερα στην προαγωγή της φιλοζωίας.
(ε) Την υποβολή ετήσιας αναφοράς στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών αναφορικά με την πρόοδο υλοποίησης των εγκεκριμένων επιχειρησιακών προγραμμάτων και δράσεων που συνοδεύεται από απολογισμό της απορρόφησης των επιμέρους κονδυλίων. Η χρηματοδότηση των δήμων σύμφωνα με το άρθρο 8 δύναται να εξαρτάται από την αξιολόγηση της πορείας εφαρμογής των εγκεκριμένων επιχειρησιακών προγραμμάτων και των εν γένει δράσεων κάθε δήμου.
3. Αρμόδια αρχή για την εποπτεία της εφαρμογής των επιχειρησιακών προγραμμάτων περισυλλογής και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, και πρόληψης δημιουργίας νέων αδέσποτων ζώων από δεσποζόμενα που εκπονούν οι δήμοι σύμφωνα με την παρ. 2 είναι το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, στο οποίο ανατίθενται και ο συντονισμός και η ευθύνη για τη γενικότερη πρόοδο στο θέμα της αντιμετώπισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς από τους δήμους. Το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών έχει ιδίως τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) Τη συνολική ευθύνη για την άσκηση της κυβερνητικής πολιτικής που αφορά στη μέριμνα για τα ζώα συντροφιάς και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων, την εποπτεία και τον συντονισμό των προγραμμάτων διαχείρισης αδέσποτων ζώων από τους δήμους και τον καθορισμό των κατάλληλων πρακτικών για τη διαχείριση του αριθμού των αδέσποτων ζώων.
(β) Τη μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για:
(βα) τη στείρωση των αδέσποτων ζώων,
(ββ) την ηλεκτρονική σήμανση των αδέσποτων ζώων και την καταγραφή τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς,
(βγ) την κτηνιατρική φροντίδα των αδέσποτων ζώων,
(βδ) την περισυλλογή των αδέσποτων ζώων, καθώς και τη φιλοξενία τους σε καταφύγια και ανάδοχους,
(βε) την υιοθεσία αδέσποτων ζώων,
(βστ) τη μέριμνα και την παρακολούθηση των αδέσποτων ζώων τα οποία έχουν εμβολιαστεί, στειρωθεί ή σημανθεί ηλεκτρονικά και έχουν επανενταχθεί στο οικείο περιβάλλον εντός των διοικητικών ορίων του δήμου στον οποίο περισυλλέχθηκαν.
4. Αρμόδιοι φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς ορίζονται οι κτηνίατροι που πληρούν τους όρους των παρ. 6 και 7 του άρθρου 4. Οι φορείς αυτοί έχουν τις κάτωθι αρμοδιότητες:
(α) Τη διενέργεια της σήμανσης σε σκύλους και γάτες με χρήση των κατάλληλων μέσων ηλεκτρονικής σήμανσης, την καταχώρηση των στοιχείων των ζώων αυτών και των ιδιοκτητών τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς, καθώς και τη διαρκή ενημέρωσή του Μητρώου αυτού.
(β) Την ενημέρωση του ηλεκτρονικού βιβλιαρίου του ζώου συντροφιάς, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 4.
(γ) Την έκδοση και την υπογραφή εκτυπωμένου αντιγράφου από το ηλεκτρονικό βιβλιάριο του ζώου σε κάθε περίπτωση που το χρειάζεται ο ιδιοκτήτης.
(δ) Την έκδοση διαβατηρίου (εγγράφου ταυτοποίησης) του ζώου συντροφιάς σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 577/2013 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 2013 για τα υποδείγματα εγγράφων ταυτοποίησης σχετικά με τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις σκύλων, γατών και ικτίδων, την κατάρτιση καταλόγων εδαφών και τρίτων χωρών, καθώς και τη μορφή, τη διάταξη και τις γλωσσικές απαιτήσεις των δηλώσεων που πιστοποιούν τη συμμόρφωση με ορισμένους όρους οι οποίοι προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 576/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και την καταχώρηση του αριθμού διαβατηρίου στο αρχείο του ζώου στο ΕΜΖΣ.
(ε) Τη μέριμνα για την ενημέρωση, με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο, των ιδιοκτητών για τις υποχρεώσεις που προβλέπονται στον παρόντα.
5. Αρμόδιες αρχές ελέγχου της εφαρμογής της κτηνιατρικής νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς και της ορθής λειτουργίας του συστήματος σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους είναι οι κτηνιατρικές υπηρεσίες των περιφερειών και των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου δήμου. Οι αρχές αυτές έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) Τη συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς για τον συντονισμό των ενεργειών τους, την παροχή τεχνικών οδηγιών και κάθε είδους υποστήριξης για την πλήρη και ενιαία εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης σκύλων και γατών.
(β) Τον έλεγχο και την εποπτεία των φορέων εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς.
(γ) Τον έλεγχο σε τακτική βάση, καθώς και μετά από υποβολή καταγγελιών, των καταφυγίων στα οποία διαμένουν ζώα συντροφιάς, προκειμένου να εξακριβωθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι λοιποί όροι που τίθενται από τη νομοθεσία.
6. Αρμόδια όργανα ελέγχου και βεβαίωσης των παραβάσεων του άρθρου 22 είναι οι υπάλληλοι της Ελληνικής Αστυνομίας, της Δημοτικής Αστυνομίας, της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, της Δασικής Υπηρεσίας, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, των Σταθμών Υγειονομικού Κτηνιατρικού Ελέγχου (ΣΥΚΕ), του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, των αρμοδίων υπηρεσιών των Δήμων, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων που εξουσιοδοτούνται από τη Δασική Υπηρεσία.
7. Αρμόδιος φορέας για τη δημιουργία, την τήρηση και τη διαχείριση του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς και των επιμέρους Μητρώων που περιλαμβάνονται σε αυτό ορίζεται το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και με το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών.

  • 19 Μαΐου 2021, 01:07 | Γεράσιμος Κ.

    Όπως στο Άρθρο 3 παρ.2 περίπτωση (βγ) αναφέρει την περίθαλψη με υποστήριξη κτηνιάτρου των ασθενών ή τραυματισμένων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, έτσι και στην περίπτωση (ββ) πρέπει μετά τη λέξη εμβολιασμό να προστεθεί επίσης η φράση με υποστήριξη κτηνιάτρου…..

  • 19 Μαΐου 2021, 00:28 | Παυλιδακης Παναγιωτης Φανουριος

    Συνφωνω με τις θεσεις της Π.Φ.Π.Ο.

  • 19 Μαΐου 2021, 00:16 | ΛΗΔΑ ΣΗΦΟΔΑΣΚΑΛΑΚΗ

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.
    ΑΡΘΡΟ 3,παρ 5 ,περ γ

  • 19 Μαΐου 2021, 00:01 | Σαντίνα Μουστάκα

    Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
    Παρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.
    Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).

  • 19 Μαΐου 2021, 00:56 | Άρια Αθανασάκη

    ΟΧΙ ζώα στα κλουβιά των διαφόρων ξενώνων ,που αμείβονται αδρά, όπου παραμένουν εως και 5 χρονια μετά την προσωρινή αφαίρεσή τους,διαλυμένα οργανικά και ψυχικά από την συνεχή νέα κακοποίηση τους .ΝΑΙ στην προσωρινή αφαίρεση με χρονικό όριο ενός μήνα ,μετα να παίρνεται η απόφαση
    ΟΧΙ επιστροφή του ζώου στο βασανιστή του επειδή θα πληρώσει τα έξοδα ,με τη διαδικασία της προσωρινής αφαίρεσης.ΝΑΙ στη πληρωμή των εξοδων απο τον κακοποιητή σε κάθε περίπτωση

  • 18 Μαΐου 2021, 23:14 | Ελεάνα

    Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
    Παρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.
    Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).

  • 18 Μαΐου 2021, 23:46 | Χρήστος Γενιτσεφτσής

    Παρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.
    Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).

  • 18 Μαΐου 2021, 23:10 | Θεοδώρα

    Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
    Παρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.
    Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).

  • 18 Μαΐου 2021, 23:52 | Ειρήνη Παπαδοπούλου

    Η παρ. 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…». Αν ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργάζεται με ΟΛΕΣ τις νόμιμες φιλοζωικές οργανώσεις (πράγμα που ισχύει ως τώρα), τότε θα επιλέξει αυτές που «πάνε με τα νερά του», δεν τον πιέζουν να εφαρμόσει το Νόμο, καλύπτουν τα κακώς κείμενα και συχνά δέχονται «ανταλλάγματα».
    Η αρμοδιότητα της παρ. 5 (γ) να πάει ΣΤΗΝ 5ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ η οποία θα πρέπει να αναφέρεται/συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο. Δήμοι και Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.

  • 18 Μαΐου 2021, 23:14 | ΗΡΩ ΛΑΒΕΝΤΖΑΚΗ

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γίνεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 18 Μαΐου 2021, 23:22 | Δήμητρα Τζιογκίδου

    Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
    Παρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.
    Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).

  • 18 Μαΐου 2021, 23:02 | Πανογεώργου Μαρία

    Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
    Παρ. 2: Η ΕΛ.ΑΣ θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται στους πιστοποιημένους χρήστες του ΕΜΖΣ. Ειδάλλως πως θα μπορούν να κάνουν επιτόπιο έλεγχο σε ζώα, εξακριβώνοντας π.χ. μια κλοπή ή έστω ότι το ζώο είναι καταχωρημένο όπως ορίζει η Νομοθεσία; Οι ιδιοκτήτες των δεσποζόμενων ζώων θα έπρεπε επίσης να έχουν πρόσβαση στη βάση, να βλέπουν τα ζώα που είναι καταχωρημένα στο όνομά τους και να έχουν τη δυνατότητα να μεταβάλλουν ο τηλέφωνό τους. Ίσως θα ήταν καλή ιδέα αν μπορούσαν να αλλάξουν και τη διεύθυνσή τους. Εφόσον αναλαμβάνει αυτό το κομμάτι το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η επιβεβαίωση της νέας μόνιμης κατοικίας θα μπορούσε να γίνεται μέσω taxis. Θα έπρεπε επίσης να αναρτάται δημόσια η επωνυμία της επιχείρησης των νόμιμων εκτροφέων, ώστε να γνωρίζει ο υποψήφιος ιδιοκτήτης ότι εμπιστεύεται έναν επιχειρηματία που φροντίζει για όλα τα νόμιμα και για την ευζωία των ζώων που εκτρέφει.
    Παρ. 13: Η παράγραφος αυτή είναι ένα κομμάτι στο οποίο αξίζει να δώσουμε εύσημα. Πάρα πολλοί συμπολίτες μας θα επωφεληθούν από τα προγράμματα μέσω των Δήμων για να φροντίσουν τα ζώα τους όταν οι οικονομικές τους δυνατότητες δεν το επιτρέπουν. Συγχαρητήρια. Το μόνο κομμάτι το οποίο ίσως θα έπρεπε να μας προβληματίσει, είναι το τι γίνεται στην περίπτωση που ο Δήμος αρνηθεί να παρέχει αυτές τις υπηρεσίες. Η δαπάνη της σήμανσης και της καταγραφής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς βαρύνει τον ιδιοκτήτη τους και των αδέσποτων τον οικείο δήμο. Τα φιλοζωικά σωματεία και οι φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, οι ιδιοκτήτες ζώων που ανήκουν σε ευαίσθητες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες μπορούν, εφόσον επιθυμούν, να σημαίνουν, καταγράφουν, στειρώνουν και εμβολιάζουν τα ζώα συντροφιάς τους δωρεάν στα κτηνιατρεία των δήμων ή στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους των δήμων, των διαδημοτικών κέντρων και των κτηνιατρικών υπηρεσιών των περιφερειών της χώρας ή από συμβεβλημένους με τον δήμο παρέχοντες κτηνιατρικές υπηρεσίες. Στις ομάδες του πρώτου εδαφίου συμπεριλαμβάνονται ιδίως άτομα με αναπηρία, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες, άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ. και διαβιούντες με το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Επίσης, οι δήμοι δύνανται να χορηγούν δωρεάν τροφή και φάρμακα στα φιλοζωικά σωματεία και στις φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με τα οποία συνεργάζονται, καθώς και στους αναδόχους.

  • 18 Μαΐου 2021, 23:19 | Πανογεώργου Μαρία

    Τάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
    Παρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.
    Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).

  • 18 Μαΐου 2021, 23:47 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Περιμένω έστω και τελευταία στιγμή ο Πρωθυπουργός μας να αποσύρει αυτό το άθλιο Νομοσχέδιο. Ένα Νομοσχέδιο που εξυπηρετεί μόνο και μόνο τα συμφέροντα αυτών που δεν αγαπούν πραγματικά τα ζώα.
    Ελπίζω σε μεγάλη νίκη της αληθινής και πραγματικής ζωοφιλίας αφήνοντας πίσω τους εγωισμούς , την κερδοσκοπία και την εκμετάλλευση αυτών των αθώων πλασμάτων.

  • 2γ: Στα εκπαιδευτικά προγράμματα προτείνουμε να συμμετέχουν κ πιστοποιημένοι εθελοντές των φιλοζωικών σωματείων δεδομένου ότι αυτοί ασχολούνται με την περισυλλογή κ παροχή βοήθειας σε άρρωστα κ τραυματισμένα ζώα τις ημέρες κ ώρες που δεν λειτουργεί ο δήμος.

  • 18 Μαΐου 2021, 22:30 | Μουστάκα Αλεξάνδρα

    Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.

    Παρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.

    Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).

  • 18 Μαΐου 2021, 22:29 | Αθανασία Γκόφα

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 18 Μαΐου 2021, 22:53 | Χρυσα

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 18 Μαΐου 2021, 22:58 | Ελένη Πετροπούλου

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 18 Μαΐου 2021, 22:40 | Δέσποινα Λαντζανάκη

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 18 Μαΐου 2021, 22:12 | ΤΑΣΟΣ ΚΛΑΠΑΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα με την Ο.ΖΩ.ΣΩ.ΕΛ
    ΟΧΙ ΣΤΟ Ν/Σ
    Εδώ και τώρα απόσυρση του Ν/Σ και επανάληψη των συζητήσεων μα τους καθείς αρμοδίους και όχι με τους άσχετους και επικίνδυνους <>

  • 2γ: Στα εκπαιδευτικά προγράμματα προτείνουμε να συμμετέχουν κ πιστοποιημένοι εθελοντές των φιλοζωικών σωματείων δεδομένου ότι αυτοί ασχολούνται με την περισυλογή κ παροχή βοήθειας σε άρρωστα κ τραυματισμένα ζώα τις ημέρες κ ώρες που δεν λειτουργεί ο δήμος.

  • 18 Μαΐου 2021, 22:19 | Θανου Εύη

    ΣΥΝΦΩΝΩ ΝΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΦΠΟ

  • 18 Μαΐου 2021, 22:49 | Θανου Εύη

    ΣΥΝΦΩΝΩ ΝΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΥΗΣ ΠΦΠΟ

  • 18 Μαΐου 2021, 21:21 | Καμπούρης Αντώνης

    Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
    • Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.

  • 18 Μαΐου 2021, 21:14 | Μπούχλης Μιχάλης

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 18 Μαΐου 2021, 21:42 | Ιωσηφ Μπούχλης

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 18 Μαΐου 2021, 21:01 | Ελένη Μιχελακάκη

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 18 Μαΐου 2021, 21:35 | Μπουχλάκη Μαρία

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 18 Μαΐου 2021, 21:05 | Μαρία Κουνδουράκη

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 18 Μαΐου 2021, 21:38 | Δεσποινα Μπουχλάκη

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 18 Μαΐου 2021, 21:12 | Γιάννης Κουνδουράκης

    Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση

  • 18 Μαΐου 2021, 21:36 | Ελένη Μαυρούλη

    Όπως προτείνει η ΠΦΠΟ και η Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού:
    Το (γ) πρέπει να απαλειφθεί, οι κτηνιατρικές κατά τόπους υπηρεσίες όχι μόνο στάθηκαν ανίκανες να παρακολουθούν θέματα ευζωίας μέσα στα κυνοκομεία, όπως τους όριζε ο 4039/12, αλλά έχουν ευθύνη για τις εικόνες ντροπής σε πολλά κυνοκομεία.

    Τον έλεγχο να αναλαμβάνει η 5μελής επιτροπή, που θα παρακολουθεί σε καθημερινή βάση αμισθί, εφόσον τα μέλη της το επιθυμούν, την κατάσταση κλπ στα κυνοκομεια, θα κάνουν παρατηρήσεις για ό,τι εντοπίζουν κλπ. Και υποχρεωτικά θα συντάσσει μηνιαία έκθεση η οποία θα αποστέλλεται στο Υπουργείο.
    Να οριστούν ειδικοί – επίτροποι ευζωίας που έχουν την αντίστοιχη γνώση, άτομα με σπουδές στην ευζωία και τα δικαιώματα των ζώων, και η δράση τους θα είναι συμβουλευτική.

    Ο κτηνίατρος που δεν προχωρά στην καταχώρηση του τσιπ να λαμβάνει ποινή διοικητικού προστίμου 1.000,00 ευρώ για κάθε ζώο, ομοίως και ο ιδιοκτήτης του ζώου. Είναι γνωστό σε όλους, ότι βρίσκονται εγκαταλελειμμένα ή χαμένα ζώα κυρίως κυνηγόσκυλα που έχουν τσιπ ΑΚΑΤΑΧΩΡΗΤΑ στη βάση δεδομένων ή από τώρα στο ΕΜΖΣ.

    Επίσης το 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…»

  • 18 Μαΐου 2021, 20:52 | Σεραφειμ

    Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο
    Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την
    απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο
    των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.

  • 18 Μαΐου 2021, 19:26 | Κωνσταντίνος Σφήκας

    Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.

  • 18 Μαΐου 2021, 19:41 | Πανελλήνιος Σύλλογος Επαγγελματιών Ζώων Συντροφιάς – ΠΑΝ.ΣΥΛ.Ε.Ζ.Σ.

    Άρθρο 3
    Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.

  • 18 Μαΐου 2021, 18:02 | Teresa Silva

    Συμφωνώ με τις θέσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας.

  • 18 Μαΐου 2021, 18:46 | ΣΠΗΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ η μεταφορά αρμοδιοτήτων από το ΥΠΑΑΤ στο Υπουργείο Εσωτερικών καθώς:
    α) Η προστασία των ζώων δεν μπορεί να διαχωριστεί εκτός του πλαισίου της Υγείας των Ζώων και της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής του ΥΠΑΑΤ. Από τον ορισμό της η προστασία των ζώων συντροφιάς περιλαμβάνει την υγεία των ζώων αυτών. Ο Κανονισμός Ε.Ε. 2017/625 περί επισήμων ελέγχων δεν διαχωρίζει την προστασία των ζώων σε προστασία των παραγωγικών ζώων, προστασία των ζώων συντροφιάς και προστασία των αγρίων ζώων και δεν εξαιρεί τα ζώα συντροφιάς από τους επισήμους ελέγχους της υγείας και της προστασίας των ζώων. Η Προστασία των Ζώων είναι αρμοδιότητα των επισήμων κτηνιάτρων που εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο του συστήματος επισήμων κτηνιατρικών ελέγχων.
    β) Η διάσπαση των αρμοδιοτήτων ουδόλως θα συμβάλλει στην προαγωγή της υγείας και προστασίας των ζώων συντροφιάς. Ένα καθαρά Κτηνιατρικό Τμήμα αποκομμένο από το φυσικό του χώρο, τη Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής το οποίο θα διευθύνεται από διοικητικό υπάλληλο, θα είναι ένα τμήμα αποδυναμωμένο που δεν θα έχει τη δυνατότητα να επωφελείται από συνέργειες, να διευθύνεται από έμπειρο κτηνίατρο και να παρακολουθεί το θέμα σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
    γ) Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων διαχείρισης και λειτουργίας της Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους είναι απαράδεκτη, διότι η βάση αυτή αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των προγραμμάτων καταπολέμησης των ζωοανθρωπονόσων που παρακολουθούνται και συντονίζονται από το Τμήμα Ζωοανθρωπονόσων της Δ/νσης Υγείας των Ζώων που παραμένει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
    γ) Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων διαχείρισης και λειτουργίας της Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους είναι απαράδεκτη, διότι η βάση αυτή αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των προγραμμάτων καταπολέμησης των ζωοανθρωπονόσων που παρακολουθούνται και συντονίζονται από το Τμήμα Ζωοανθρωπονόσων της Δ/νσης Υγείας των Ζώων που παραμένει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
    δ) Οι αρμοδιότητες της κεντρικής αρμόδιας αρχής των ζώων συντροφιάς και ειδικότερα της υγείας και προστασίας αυτών στα άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. και στο Ηνωμένο Βασίλειο ανήκουν στα αντίστοιχα υπουργεία και στις δομές που βρίσκονται οι κεντρικές κτηνιατρικές υπηρεσίες.
    Επίσης σύμφωνα με τον Κώδικα Υγείας των Χερσαίων Ζώων του Παγκόσμιου Οργανισμού για την Υγεία των Ζώων που υποχρεούται η χώρα μας να ακολουθήσει, Κεντρική Αρμόδια Αρχή για τα προγράμματα ελέγχου του πληθυσμού των αδέσποτων σκύλων πρέπει να είναι η Κεντρική Κτηνιατρική Αρχή του κάθε κράτους. Στη χώρα μας η Κεντρική Αρμόδια Αρχή είναι η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥΠ.ΑΑΤ
    Η εκπόνηση, παρακολούθηση και εποπτεία των προγραμμάτων διαχείρισης του
    πληθυσμού των ζώων συντροφιάς συνιστά απόλυτα Κτηνιατρική αρμοδιότητα,
    δεδομένου ότι:
    1. η κτηνιατρική αρμοδιότητα επί του θέματος θεωρείται διεθνώς αυτονόητη και αναγνωρίζεται σαφώς στις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού για την Υγείατων Ζώων (ΟΙΕ) και επιπλέον
    2. τα προγράμματα διαχείρισης υπερπληθυσμού ζώων συντροφιάς συνδυάζονται
    πάντα με άλλα παράλληλα προγράμματα καταπολέμησης της λύσσας,
    λεϊσμανίωσης και άλλων ζωοανθρωπονόσων ή/και νέων αναδυόμενων
    νοσημάτων, για την εφαρμογή των οποίων απαιτείται κτηνιατρική εκπαίδευση,
    αντίληψη και εμπειρία. Η παράδοση της αρμοδιότητας επιτήρησης της
    εφαρμογής των προγραμμάτων αδέσποτων ζώων και ζώων συντροφιάς σε άλλους
    φορείς που δεν διαθέτουν κτηνιατρικό προσωπικό, όπως η Διεύθυνση
    Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών
    και η Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης, αναμένεται να έχει δυσμενέστατες
    συνέπειες και πιθανώς θα οδηγήσει σε σοβαρούς κινδύνους για την Υγεία των
    ζώων, αλλά και τη Δημόσια Υγεία. Σε μια περίοδο που έχει γίνει τόσο εμφανής η ανάγκη της συμπόρευσης της Πολιτείας με τη γνώμη και τις γνώσεις των ειδικών επιστημόνων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας CoViD-19 στον άνθρωπο, είναι αυτονόητο ότι η υγεία και η προστασία των ζώων πρέπει να παραμείνει υπό την επίβλεψη και τον έλεγχο των κατεξοχήν ειδικών επιστημόνων κτηνιάτρων.
    Η διαδικτυακή Βάση Δεδομένων καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των
    ιδιοκτητών τους, η οποία αναπτύχθηκε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και
    Τροφίμων για την τεκμηρίωση τόσο της ιχνηλασιμότητας των ζώων συντροφιάς, όσο και της υγειονομικής τους κατάστασης, συναρτάται ενεργά με την υποστήριξη
    προγραμμάτων Υγείας των ζώων (κυρίως της λύσσας) και της ευζωίας, και δεν
    αποτελεί απλά ένα ανεξάρτητο καταγραφικό σύστημα νομικού τύπου. Συνεπώς δεν
    πρέπει να μεταφερθεί σε άλλον, άσχετο με την υγεία και την ευζωία, δημόσιο
    οργανισμό, καθώς πρέπει να ενημερώνεται και να ελέγχεται από τους καθ’ ύλην
    ειδικούς επιστήμονες κτηνιάτρους.
    Οι αρμόδιες Κτηνιατρικές Υπηρεσίες του Υπ.Α.Α.Τ. και των Περιφερειών της χώρας, ήδη και αυτονόητα, διαθέτουν κτηνιάτρους με κατάρτιση και πολύτιμη εμπειρία πολλών ετών στα προγράμματα περισυλλογής και διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς, καθώς και στα συνδεδεμένα με τα παραπάνω, προγράμματα
    καταπολέμησης ζωοανθρωπονόσων (εχινόκοκκος, λύσσα, λεϊσμανίωση κ.λπ.). Έτσι θα ήταν δυνητικά επικίνδυνη για την Υγεία των ζώων και τη Δημόσια
    Υγεία η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων τους αλλού.

  • 18 Μαΐου 2021, 18:04 | Λαμπρος Πανταζόπουλος

    Θεωρούμε σοβαρότατη παράλειψη την ανυπαρξία οποιασδήποτε αναφοράς σε κυνολογικές οργανώσεις και συλλόγους καθαρόαιμων φυλών και αντίστοιχες οργανώσεις άλλων ζώων συντροφιάς, όπως γάτων ή πτηνών, που, όπως ο δικός μας σύλλογος, έχει ήδη οργανωμένους και καταχωρισμένους ιδιοκτήτες ζώων, αλλά και μητρώο καθαρόαιμων ζώων. Η αυτή παρατήρηση καθόσον αφορά τους οργανωμένους ομίλους φιλών, φρονούμε ότι αρμόζει και για το

  • 18 Μαΐου 2021, 17:35 | Σύλλογος κατά του trafficking των αδέσποτων ζώων

    Είμαστε κατά του Ν/Σ και στις παράνομες υιοθεσίες και μεταφορές γιατί και αυτό είναι ένα είδος κακοποίησης ζώου και παράνομης εμπορίας αφού δεν θα διαθέτουν τα απαιτούμενα χαρτιά.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:57 | Θεοδώρα Καλεα

    ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:36 | Billy

    Άρθρο 3
    α) Ως αρμόδια αρχή για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι και συνεργάζονται με τα φιλοζωικά σωματεία. Πρέπει να υπάρχει πρωτίστως η απαραίτητη συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (ΚΟΕ), διότι διαχειρίζεται ένα τεράστιο αρχείο γενεαλογικών χαρτών των καθαρόαιμων σκύλων και είναι το επίσημα αναγνωρισμένο Κυνολογικό όργανο της χώρας με τεράστια εμπειρία και συνεισφορά με την ιδιότητα του και στην απάλειψη των αδέσποτων ζώων. Σημαντικής σημασίας θα ήταν και η συνεργασία με τις κυνηγετικές οργανώσεις (πχ ΚΣΕ) ως εκπρόσωποι πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών σκύλων εργασίας κυνηγετικής φύσης. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως οι κυνηγετικοι σκύλοι αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της κυνολογιας της χώρας μας. Συμπερασματικα είναι αντιδημοκρατικο, οι εκπρόσωποι μιας μεγάλης κυνοφιλικης ομάδας, να μην μπορούν να συμμετέχουν ενεργά (και να λαμβάνονται υπόψιν οι τεκμηριωμενες απόψεις τους) στην διαμόρφωση αυτού του νομοσχεδίου.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:26 | Γεωργία Λυχούδη

    Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
    • Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:30 | Παντελής Λυχούδης

    Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
    • Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:19 | Όλγα Τζατζάνη

    Το 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…».
    Αν ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργάζεται με ΟΛΕΣ τις νόμιμες φιλοζωικές οργανώσεις (πράγμα που ισχύει ως τώρα), τότε θα επιλέξει αυτές που «πάνε με τα νερά του», δεν τον πιέζουν να εφαρμόσει το Νόμο, καλύπτουν τα κακώς κείμενα και συχνά δέχονται «ανταλλάγματα».
    Η αρμοδιότητα του 5 (γ) να πάει ΣΤΗΝ 5ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ η οποία θα πρέπει να αναφέρεται/συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο. Δήμοι και Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:01 | Αμαλία Παχνέλα

    Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
    • Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:38 | Δημήτρης Μπερδανόπουλος

    Το 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…».
    Αν ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργάζεται με ΟΛΕΣ τις νόμιμες φιλοζωικές οργανώσεις (πράγμα που ισχύει ως τώρα), τότε θα επιλέξει αυτές που «πάνε με τα νερά του», δεν τον πιέζουν να εφαρμόσει το Νόμο, καλύπτουν τα κακώς κείμενα και συχνά δέχονται «ανταλλάγματα».
    Η αρμοδιότητα του 5 (γ) να πάει ΣΤΗΝ 5ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ η οποία θα πρέπει να αναφέρεται/συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο. Δήμοι και Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:31 | Μαρία Κορωναίου

    Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
    • Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:11 | Μαρία Τζατζάνη

    Το 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…».
    Αν ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργάζεται με ΟΛΕΣ τις νόμιμες φιλοζωικές οργανώσεις (πράγμα που ισχύει ως τώρα), τότε θα επιλέξει αυτές που «πάνε με τα νερά του», δεν τον πιέζουν να εφαρμόσει το Νόμο, καλύπτουν τα κακώς κείμενα και συχνά δέχονται «ανταλλάγματα».
    Η αρμοδιότητα του 5 (γ) να πάει ΣΤΗΝ 5ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ η οποία θα πρέπει να αναφέρεται/συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο. Δήμοι και Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.

  • 18 Μαΐου 2021, 17:42 | Δημήτρης Οικονόμου

    Το 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…».
    Αν ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργάζεται με ΟΛΕΣ τις νόμιμες φιλοζωικές οργανώσεις (πράγμα που ισχύει ως τώρα), τότε θα επιλέξει αυτές που «πάνε με τα νερά του», δεν τον πιέζουν να εφαρμόσει το Νόμο, καλύπτουν τα κακώς κείμενα και συχνά δέχονται «ανταλλάγματα».
    Η αρμοδιότητα του 5 (γ) να πάει ΣΤΗΝ 5ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ η οποία θα πρέπει να αναφέρεται/συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο. Δήμοι και Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.