1. Αρμόδια αρχή για τη θέσπιση και παρακολούθηση της εφαρμογής των κανόνων αναφορικά με την υγεία των ζώων, την κτηνιατρική δημόσια υγεία, την παρακολούθηση των ζωονόσων και των ζωογόνων παραγόντων σύμφωνα με το π.δ. 41/2006 (Α΄ 44) και την οδηγία 2003/99/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Νοεμβρίου 2003, για την παρακολούθηση των ζωονόσων και των ζωονοσογόνων παραγόντων, για την τροποποίηση της απόφασης 90/424/ΕΟΚ του Συμβουλίου και την κατάργηση της οδηγίας 92/117/ΕΟΚ του Συμβουλίου (L 325) είναι η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κατά τα ειδικώς οριζόμενα στο άρθρο 7 του π.δ. 97/2017 (Α΄ 138).
2. Αρμόδιες αρχές για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι, εντός των διοικητικών ορίων των οποίων εντοπίζονται τα αδέσποτα ζώα, κατά τα ειδικώς οριζόμενα στο άρθρο 7. Οι δήμοι έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) Την περιοδική σύνταξη και υποβολή προς έγκριση στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών επιχειρησιακού προγράμματος το οποίο περιλαμβάνει τις αναγκαίες δράσεις για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων των δήμων που θεσπίζονται με τον παρόντα προς τον σκοπό της ευζωίας και της αποτελεσματικής διαχείρισης των αδέσποτων ζώων εντός των διοικητικών ορίων κάθε δήμου. Κάθε επιχειρησιακό πρόγραμμα συνοδεύεται από προϋπολογισμό των επιμέρους κονδυλίων που απαιτούνται για την υλοποίησή του, καθώς και από το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κάθε δράσης.
(β) Τη συνεργασία με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που είναι εγγεγραμμένα στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς με στόχο ιδίως (βα) την αποτελεσματική υλοποίηση προγραμμάτων περισυλλογής και φιλοξενίας αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε κατάλληλα διαμορφωμένα καταφύγια που είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Καταφυγίων της παρ. 23 του άρθρου 3, (ββ) τον εμβολιασμό και τη σήμανση αδέσποτων ζώων, (βγ) την περίθαλψη με υποστήριξη κτηνιάτρου των ασθενών ή τραυματισμένων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, (βδ) τη μέριμνα για την υιοθεσία τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ή την επανένταξή τους στο οικείο περιβάλλον και (βε) την εν γένει υλοποίηση κάθε σχετικής δράσης προς τον σκοπό της επίτευξης των στόχων του παρόντος νόμου.
(γ) Τη σύνταξη και την υποβολή προς έγκριση στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών προτάσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων προστασίας αδέσποτων ζώων για τις ανάγκες ενημέρωσης και τεχνικής κατάρτισης των απασχολούμενων υπαλλήλων του δήμου.
(δ) Τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων που μπορούν να συμβάλουν στην προστασία και την ευζωία των ζώων συντροφιάς, δεσποζόμενων και αδέσποτων, και γενικότερα στην προαγωγή της φιλοζωίας.
(ε) Την υποβολή ετήσιας αναφοράς στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών αναφορικά με την πρόοδο υλοποίησης των εγκεκριμένων επιχειρησιακών προγραμμάτων και δράσεων που συνοδεύεται από απολογισμό της απορρόφησης των επιμέρους κονδυλίων. Η χρηματοδότηση των δήμων σύμφωνα με το άρθρο 8 δύναται να εξαρτάται από την αξιολόγηση της πορείας εφαρμογής των εγκεκριμένων επιχειρησιακών προγραμμάτων και των εν γένει δράσεων κάθε δήμου.
3. Αρμόδια αρχή για την εποπτεία της εφαρμογής των επιχειρησιακών προγραμμάτων περισυλλογής και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, και πρόληψης δημιουργίας νέων αδέσποτων ζώων από δεσποζόμενα που εκπονούν οι δήμοι σύμφωνα με την παρ. 2 είναι το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, στο οποίο ανατίθενται και ο συντονισμός και η ευθύνη για τη γενικότερη πρόοδο στο θέμα της αντιμετώπισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς από τους δήμους. Το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών έχει ιδίως τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) Τη συνολική ευθύνη για την άσκηση της κυβερνητικής πολιτικής που αφορά στη μέριμνα για τα ζώα συντροφιάς και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων, την εποπτεία και τον συντονισμό των προγραμμάτων διαχείρισης αδέσποτων ζώων από τους δήμους και τον καθορισμό των κατάλληλων πρακτικών για τη διαχείριση του αριθμού των αδέσποτων ζώων.
(β) Τη μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για:
(βα) τη στείρωση των αδέσποτων ζώων,
(ββ) την ηλεκτρονική σήμανση των αδέσποτων ζώων και την καταγραφή τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς,
(βγ) την κτηνιατρική φροντίδα των αδέσποτων ζώων,
(βδ) την περισυλλογή των αδέσποτων ζώων, καθώς και τη φιλοξενία τους σε καταφύγια και ανάδοχους,
(βε) την υιοθεσία αδέσποτων ζώων,
(βστ) τη μέριμνα και την παρακολούθηση των αδέσποτων ζώων τα οποία έχουν εμβολιαστεί, στειρωθεί ή σημανθεί ηλεκτρονικά και έχουν επανενταχθεί στο οικείο περιβάλλον εντός των διοικητικών ορίων του δήμου στον οποίο περισυλλέχθηκαν.
4. Αρμόδιοι φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς ορίζονται οι κτηνίατροι που πληρούν τους όρους των παρ. 6 και 7 του άρθρου 4. Οι φορείς αυτοί έχουν τις κάτωθι αρμοδιότητες:
(α) Τη διενέργεια της σήμανσης σε σκύλους και γάτες με χρήση των κατάλληλων μέσων ηλεκτρονικής σήμανσης, την καταχώρηση των στοιχείων των ζώων αυτών και των ιδιοκτητών τους στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς, καθώς και τη διαρκή ενημέρωσή του Μητρώου αυτού.
(β) Την ενημέρωση του ηλεκτρονικού βιβλιαρίου του ζώου συντροφιάς, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 4.
(γ) Την έκδοση και την υπογραφή εκτυπωμένου αντιγράφου από το ηλεκτρονικό βιβλιάριο του ζώου σε κάθε περίπτωση που το χρειάζεται ο ιδιοκτήτης.
(δ) Την έκδοση διαβατηρίου (εγγράφου ταυτοποίησης) του ζώου συντροφιάς σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 577/2013 της Επιτροπής της 28ης Ιουνίου 2013 για τα υποδείγματα εγγράφων ταυτοποίησης σχετικά με τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις σκύλων, γατών και ικτίδων, την κατάρτιση καταλόγων εδαφών και τρίτων χωρών, καθώς και τη μορφή, τη διάταξη και τις γλωσσικές απαιτήσεις των δηλώσεων που πιστοποιούν τη συμμόρφωση με ορισμένους όρους οι οποίοι προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 576/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και την καταχώρηση του αριθμού διαβατηρίου στο αρχείο του ζώου στο ΕΜΖΣ.
(ε) Τη μέριμνα για την ενημέρωση, με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο, των ιδιοκτητών για τις υποχρεώσεις που προβλέπονται στον παρόντα.
5. Αρμόδιες αρχές ελέγχου της εφαρμογής της κτηνιατρικής νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς και της ορθής λειτουργίας του συστήματος σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους είναι οι κτηνιατρικές υπηρεσίες των περιφερειών και των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου δήμου. Οι αρχές αυτές έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
(α) Τη συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς για τον συντονισμό των ενεργειών τους, την παροχή τεχνικών οδηγιών και κάθε είδους υποστήριξης για την πλήρη και ενιαία εφαρμογή της ηλεκτρονικής σήμανσης σκύλων και γατών.
(β) Τον έλεγχο και την εποπτεία των φορέων εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς.
(γ) Τον έλεγχο σε τακτική βάση, καθώς και μετά από υποβολή καταγγελιών, των καταφυγίων στα οποία διαμένουν ζώα συντροφιάς, προκειμένου να εξακριβωθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι λοιποί όροι που τίθενται από τη νομοθεσία.
6. Αρμόδια όργανα ελέγχου και βεβαίωσης των παραβάσεων του άρθρου 22 είναι οι υπάλληλοι της Ελληνικής Αστυνομίας, της Δημοτικής Αστυνομίας, της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, της Δασικής Υπηρεσίας, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, των Σταθμών Υγειονομικού Κτηνιατρικού Ελέγχου (ΣΥΚΕ), του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, των αρμοδίων υπηρεσιών των Δήμων, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων που εξουσιοδοτούνται από τη Δασική Υπηρεσία.
7. Αρμόδιος φορέας για τη δημιουργία, την τήρηση και τη διαχείριση του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς και των επιμέρους Μητρώων που περιλαμβάνονται σε αυτό ορίζεται το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και με το Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών.
ΠTάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
αρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.
Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).
Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
Παρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.
Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).
α) Ως αρμόδια αρχή για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι και συνεργάζονται με τα φιλοζωικά σωματεία. Θεωρούμε πρωτίστως απαραίτητη τη συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (ΚΟΕ), διότι διαχειρίζεται ένα τεράστιο αρχείο γενεαλογικών χαρτών των καθαρόαιμων σκύλων και είναι το επίσημα αναγνωρισμένο Κυνολογικό όργανο της χώρας με τεράστια εμπειρία και συνεισφορά με την ιδιότητα του και στην απάλειψη των αδέσποτων ζώων. Σημαντικής σημασίας θα ήταν και η συνεργασία με τις κυνηγετικές οργανώσεις (ΚΣΕ) ως εκπρόσωποι πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών σκύλων εργασίας κυνηγετικής φύσης
Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την
απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο
των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.
α) Ως αρμόδια αρχή για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι και συνεργάζονται με τα φιλοζωικά σωματεία. Θεωρούμε πρωτίστως απαραίτητη τη συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (ΚΟΕ), διότι διαχειρίζεται ένα τεράστιο αρχείο γενεαλογικών χαρτών των καθαρόαιμων σκύλων και είναι το επίσημα αναγνωρισμένο Κυνολογικό όργανο της χώρας με τεράστια εμπειρία και συνεισφορά με την ιδιότητα του και στην απάλειψη των αδέσποτων ζώων. Σημαντικής σημασίας θα ήταν και η συνεργασία με τις κυνηγετικές οργανώσεις (ΚΣΕ) ως εκπρόσωποι πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών σκύλων εργασίας κυνηγετικής φύση
Ως αρμόδια αρχή για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι και συνεργάζονται με τα φιλοζωικά σωματεία. Θεωρούμε πρωτίστως απαραίτητη τη συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (ΚΟΕ), διότι διαχειρίζεται ένα τεράστιο αρχείο γενεαλογικών χαρτών των καθαρόαιμων σκύλων και είναι το επίσημα αναγνωρισμένο Κυνολογικό όργανο της χώρας με τεράστια εμπειρία και συνεισφορά με την ιδιότητα του και στην απάλειψη των αδέσποτων ζώων. Σημαντικής σημασίας θα ήταν και η συνεργασία με τις κυνηγετικές οργανώσεις (ΚΣΕ) ως εκπρόσωποι πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών σκύλων εργασίας κυνηγετικής φύσης.
Tάσσομαι υπέρ των θέσεων του φιλοζωικού σωματείου Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας.
Παρ. 2(β), 2(βα): Οι Δήμοι θα έπρεπε να έχουν την υποχρέωση συνεργασίας με τα νόμιμα φιλοζωικά σωματεία και η φιλοξενία των ζώων δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στα καταφύγια, αλλά μέσω του ρόλου του Αναδόχου, να επιτρέπεται και στα σπίτια των εθελοντών και μελών του σωματείου. Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού.
Παρ 3 (βα): Το Τμήμα Προστασίας Ζώων […] έχει την αρμοδιότητα να μέριμνα ώστε τα επιχειρησιακά προγράμματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων των δήμων να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά δράσεις για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων. Ίσως θα έπρεπε να προσδιορίζεται ότι η αναφορά στα ζώα, αφορά τόσο σκύλους, όσο και γάτες. Επίσης, η στείρωση των ζώων οφείλει να λαμβάνει χώρα όλο το χρόνο κι όχι ανά διαστήματα (επειδή για παράδειγμα οι υπάλληλοι του Δήμου θέλουν να πάνε διακοπές και οι στειρώσεις σταματούν αυτομάτως για μήνες).
) Ως αρμόδια αρχή για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι και συνεργάζονται με τα φιλοζωικά σωματεία. Θεωρούμε πρωτίστως απαραίτητη τη συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (ΚΟΕ), διότι διαχειρίζεται ένα τεράστιο αρχείο γενεαλογικών χαρτών των καθαρόαιμων σκύλων και είναι το επίσημα αναγνωρισμένο Κυνολογικό όργανο της χώρας με τεράστια εμπειρία και συνεισφορά με την ιδιότητα του και στην απάλειψη των αδέσποτων ζώων. Σημαντικής σημασίας θα ήταν και η συνεργασία με τις κυνηγετικές οργανώσεις (ΚΣΕ) ως εκπρόσωποι πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών σκύλων εργασίας κυνηγετικής φύσης.
) Ως αρμόδια αρχή για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι και συνεργάζονται με τα φιλοζωικά σωματεία. Θεωρούμε πρωτίστως απαραίτητη τη συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (ΚΟΕ), διότι διαχειρίζεται ένα τεράστιο αρχείο γενεαλογικών χαρτών των καθαρόαιμων σκύλων και είναι το επίσημα αναγνωρισμένο Κυνολογικό όργανο της χώρας με τεράστια εμπειρία και συνεισφορά με την ιδιότητα του και στην απάλειψη των αδέσποτων ζώων. Σημαντικής σημασίας θα ήταν και η συνεργασία με τις κυνηγετικές οργανώσεις (ΚΣΕ) ως εκπρόσωποι πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών σκύλων εργασίας κυνηγετικής φύσης.
Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση
Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση
Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση
α) Ως αρμόδια αρχή για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι και συνεργάζονται με τα φιλοζωικά σωματεία. Θεωρούμε πρωτίστως απαραίτητη τη συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (ΚΟΕ), διότι διαχειρίζεται ένα τεράστιο αρχείο γενεαλογικών χαρτών των καθαρόαιμων σκύλων και είναι το επίσημα αναγνωρισμένο Κυνολογικό όργανο της χώρας με τεράστια εμπειρία και συνεισφορά με την ιδιότητα του και στην απάλειψη των αδέσποτων ζώων. Σημαντικής σημασίας θα ήταν και η συνεργασία με τις κυνηγετικές οργανώσεις (ΚΣΕ) ως εκπρόσωποι πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών σκύλων εργασίας κυνηγετικής φύσης.
Να προστεθεί στις συνεργασίες με τις αρμόδιες αρχές ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδος (Κ.Ο.Ε.) και κατ’ επέκταση οι αναγνωρισμένοι Όμιλοι Καθαρόαιμων Φυλών, δεδομένου ότι ελέγχουν πλήρως και τηρούν μητρώα ΟΛΩΝ των καθαρόαιμων ζώων της χώρας και των ιδιοκτητών τους
α) Ως αρμόδια αρχή για τη φροντίδα, την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς είναι οι δήμοι και συνεργάζονται με τα φιλοζωικά σωματεία. Θεωρούμε πρωτίστως απαραίτητη τη συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (ΚΟΕ), διότι διαχειρίζεται ένα τεράστιο αρχείο γενεαλογικών χαρτών των καθαρόαιμων σκύλων και είναι το επίσημα αναγνωρισμένο Κυνολογικό όργανο της χώρας με τεράστια εμπειρία και συνεισφορά με την ιδιότητα του και στην απάλειψη των αδέσποτων ζώων. Σημαντικής σημασίας θα ήταν και η συνεργασία με τις κυνηγετικές οργανώσεις (ΚΣΕ) ως εκπρόσωποι πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών σκύλων εργασίας κυνηγετικής φύσης.
Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την
απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο
των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Είναι αυτονόητη η εξαίρεση των ερασιτεχνών εκτροφέων από την καθολική στείρωση για αυτό ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Άρθρο 3
Διαφωνούμε με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Εσωτερικών. Το ΥΠΑΑΤ έχει την
απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία για τη διαχείριση τόσο
των δεσποζόμενων όσο και των αδέσποτων ζώων.
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων.
Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Ζητούμε την προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου με στόχο τη διαφάνεια και το αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Συμφωνω με τις θεσεις της Πανελλαδικής Φιλοζωικής Περιβαλλοντικής Ομοσπονδιας
Να προστεθεί στις συνεργασίες με τις αρμόδιες αρχές ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδος (Κ.Ο.Ε.) και κατ’ επέκταση οι αναγνωρισμένοι Όμιλοι Καθαρόαιμων Φυλών, δεδομένου ότι ελέγχουν πλήρως και τηρούν μητρώα ΟΛΩΝ των καθαρόαιμων ζώων της χώρας και των ιδιοκτητών τους.
ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμοδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απετυχαν και αδιαφορησαν εντελώς για το τι γινεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.
ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμόδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απέτυχαν και αδιαφόρησαν εντελώς για το τι γίνεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.
Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση
Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση
Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση
ΟΧΙ οι κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες αρμόδιες για την ευζωία των ζώων στα κυνοκομεία . Απέτυχαν και αδιαφόρησαν εντελώς για το τι γίνεται στα δημοτικά κυνοκομεία .Η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στις 5μελεις επιτροπές.
Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση
Η παρ. 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…». Αν ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργάζεται με ΟΛΕΣ τις νόμιμες φιλοζωικές οργανώσεις (πράγμα που ισχύει ως τώρα), τότε θα επιλέξει αυτές που «πάνε με τα νερά του», δεν τον πιέζουν να εφαρμόσει το Νόμο, καλύπτουν τα κακώς κείμενα και συχνά δέχονται «ανταλλάγματα».
Η αρμοδιότητα της παρ. 5 (γ) να πάει ΣΤΗΝ 5ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ η οποία θα πρέπει να αναφέρεται/συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο. Δήμοι και Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.
«2 (β) Τη συνεργασία (των Δήμων) με φιλοζωικά σωματεία και φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα»
Η παρ. 2 (β) να γίνει «2 (β) ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συνεργασία με ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ φιλοζωικά…». Αν ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να συνεργάζεται με ΟΛΕΣ τις νόμιμες φιλοζωικές οργανώσεις (πράγμα που ισχύει ως τώρα), τότε θα επιλέξει αυτές που «πάνε με τα νερά του», δεν τον πιέζουν να εφαρμόσει το Νόμο, καλύπτουν τα κακώς κείμενα και συχνά δέχονται «ανταλλάγματα».
«5 (γ) Τον έλεγχο σε τακτική βάση, καθώς και μετά από υποβολή καταγγελιών, των καταφυγίων στα οποία διαμένουν ζώα συντροφιάς, προκειμένου να εξακριβωθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και οι λοιποί όροι που τίθενται από τη νομοθεσία.»
Η αρμοδιότητα της παρ. 5 (γ) να πάει ΣΤΗΝ 5ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ η οποία θα πρέπει να αναφέρεται/συνεργάζεται καθημερινά απευθείας με το Υπουργείο. Δήμοι και Κτηνιατρικές Υπηρεσίες αποδείχθηκαν ανεπαρκείς.