Καθιέρωση ανωτάτου ορίου κυβισμού Κρατικών Αυτοκινήτων και άλλες διατάξεις


ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις
α) Του Ν.Δ. 2396/1953 (ΦΕΚ 117/Α’) «Περί κανονισµού χρήσεως και κινήσεως αυτοκινήτων οχηµάτων του Δημοσίου, των Οργανισµών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των εν γένει Νοµικών Προσώπων Δηµοσίου Δικαίου».
β) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του Π.Δ/τος 63/2005 (ΦΕΚ 98/
Α΄)
γ) Των άρθρων 3 παρ. 4 και 5 περίπτ. β’ του Ν.Δ. 216/1974 (ΦΕΚ 367/Α’) «Περί συστάσεως Υπουργείου Προεδρίας Κυβερνήσεως».
δ) Του άρθρου 2 παρ. 3 περ. δ’ του Ν. 851/1978 (ΦΕΚ 233/Α’) «περί της Εθνικής Σηµαίας, των Πολεµικών Σηµαι¬ών, κ.λ.π.».
ε) Των άρθρων 3 περ. γ΄ και 22 παρ. 3του Ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247/ Α’) «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις».
στ) Του άρθρου 19 παρ. 4του Ν. 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α’) «Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθµιση θεµάτων για την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις».
ζ) Του άρθρου 1 παρ. 1Α περ. 15 του Ν. 2647/1998 (ΦΕΚ 237/ Α’) «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες και την Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις».
η) Του Π.Δ. 373/1995 (ΦΕΚ 201/Α’) «Συγχώνευση των Υπουργείων Προεδρίας της Κυβέρνησης και Εσωτερικών στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δηµόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και καθορισµός των αρμοδιοτήτων του».
θ) Του Π.Δ. 400/1995 (ΦΕΚ 226/Α’) «Σύσταση Γενικής Γραµµατείας Δηµόσιας Διοίκησης στο Υπουργείο Εσωτε¬ρικών, Δηµόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και καθο¬ρισµός των αρµοδιοτήτων της».
στ) Την απόφαση του Πρωθυπουργού με αρ. 2876/2009 (ΦΕΚ 2234/Β΄) «Αλλαγή τίτλων Υπουργείων», με την οποία το Υπουργείο Εσωτερικών μετονομάστηκε σε Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

2. Ότι παρίσταται ανάγκη επανακαθορισμού του κυβισμού των επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων συμβατικής και νέας τεχνολογίας (υβριδικά και ηλεκτρικά) και των προσώπων που δικαιούνται αποκλειστικής χρήσης υπηρεσιακού αυτοκινήτου, που εξυπηρετούνται με αυτοκίνητα της Γ.Γ.Δ.Δ. & Η.Δ. ή με τα αυτοκίνητα των υπηρεσιών τους, καθώς και της ρύθμισης συναφών θεμάτων.

3. Το γεγονός ότι από τις προτεινόμενες διατάξεις δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού επειδή μειώνεται ο αριθμός και ο κυβισμός των επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων καθώς και η κατανάλωση βενζίνης.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 22:07 | ΑΝΤΥΠΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    1. αυτοκίνητα εως 2000cc υβριδικά για τον προθυπουργό και 1400-1600 για υπουργούς υφυπουργούς γ.γ. υπουργείων
    2. κατάργηση όλων των υπηρεσιακών αυτοκινήτων, λεοφορείων κ.α. από και προς τις στρατιωτικές μονάδες
    3. κατάργηση των υπηρεσιακών αυτοκινήτων για χαμηλόβαθμους αξιωματικούς . Να μετακινούνται για αυστηρα υπηρεσιακούς σκοπούς με υβριδικά ατοκίνητα 1400cc μόνο οι διοικητές μονάδων
    4. πετρελαιοκίνηση Euro/4ή 5 για Αθήνα Θεσ/νίκη
    5. εκποίηση κρατικών αυτοκινήτων από τον ΟΔΔΥ ή χορήγησή τους σε πολύτεκνες οικογένειες
    6. ΑΝΑΛΟΓΟ ΜΕΤΡΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ Υ.ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ Υ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ για προτάσεις σχετικές με την οργάνωση και διαφάνεια του Εθνικού συστήματς Υγείας και προράσεις για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις και την οργάνωση ΑΕΙ και ΤΕΙ

  • Το νομοσχέδιο είναι σε καλή κατεύθυνση. Για να είναι όμως πιο αποτελεσματικό πρέπει να προστεθεί η έννοια του «Κόστους του Κύκλου Ζωής» των αυτοκινήτων.
    Το «Κόστος του Κύκλου Ζωής» ενός αυτοκινήτου αποτελείται από τα εξής στοιχεία:
    Α) Αξία κτίσης μείον την Αξία Μεταπώλησης
    Β) Το κόστος του χρημάτων που δεσμεύονται για την αγορά του
    Γ) Τα λειτουργικά έξοδα … Ασφάλιση και Οδική Βοήθεια, Συντήρηση και τυχών επισκευές βλαβών, Καύσιμα και το διόλου ευκαταφρόνητο κόστος για την παρακολούθησης όλων των παραπάνω.
    Θα πρότεινα επίσης να προστεθεί η δυνατότητα προμήθειας των αυτοκινήτων από εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων με την μέθοδο της Μακροχρόνιας Λειτουργικής Μίσθωσης . Η μέθοδος αυτή καλύπτει πλήρως το «Κόστος του Κύκλου Ζωής», σε αντίθεση με την Χρηματοδοτική Μίσθωση που χρηματοδοτεί μόνο την κτίση του οχήματος. Με την Μακροχρόνια Λειτουργική Μίσθωση το κράτος θα έχει τα εξής πλεονεκτήματα:
    1) Απόλυτο έλεγχο και προγραμματισμό των δαπανών. Καταβάλλοντας ένα μηνιαίο μίσθωμα θα έχει την χρήση του αυτοκινήτου χωρίς να χρειάζεται να καταβάλει ξεχωριστά τις λοιπές και πολύ συχνά απρόβλεπτες λειτουργικές δαπάνες.
    2) Ασφαλείς μετακινήσεις και χαμηλούς ρύπους. Οι συμβάσεις Μακροχρόνιας Λειτουργικής Μίσθωσης προβλέπουν αντικατάσταση των αυτοκινήτων σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα το κράτος να έχει αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας ασφάλειας και ρύπων. Σήμερα, υπάρχουν ξεχασμένα αυτοκίνητα με άπειρα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους, τα οποία είναι επικίνδυνα και πολύ ρυπογόνα.
    3) Χαμηλότερο κόστος. Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων λόγο της εξειδίκευσης τους, έχουν τεράστια τεχνογνωσία στην συμπίεση του «κόστους κύκλου ζωής» το οποίο περνάει και στον Μισθωτή εν προκειμένω το Κράτος
    4) Καλύτερη ταμειακή ροή (cash flow). Επειδή, το μηνιαίο μίσθωμα περιλαμβάνει ένα ποσοστό της αξίας του αυτοκινήτου (Αξία αγοράς μείον εκτιμώμενη αξία μεταπώλησης ), η εκταμίευση από το ταμείο του κράτους είναι σαφώς μικρότερη από το να το αγόραζε, να πλήρωνε ξεχωριστά τα επιμέρους λειτουργικά έξοδα και να περίμενε να πάρει πίσω μέρος αυτών πουλώντας το στο μέλλον.
    5) Μηδενικό κόστος διαχείρισης. Αμέτρητες ώρες σπαταλούνται για διοργάνωση διαγωνισμών για την αγορά και την μεταπώληση των αυτοκίνητων, την αγορά ανταλλακτικών, αγορά και ανανέωση ασφαλειών κλπ με κακό αποτέλεσμα σε επίπεδο κόστους και διαφάνειας!!
    6) Παραγωγικότητα. Σε περίπτωση βλάβης του μισθωμένου οχήματος παρέχετε άλλο προσωρινό. Έτσι ο εκάστοτε δημόσιος λειτουργός έχει εξασφαλισμένο μεταφορικό μέσο.

    Επίσης, όσον αφορά τον κυβισμό των αυτοκινήτων επειδή στην προσπάθεια μείωσης των ρύπων υπάρχει μία τάση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώνουν τον κυβισμό χώρις να σημαίνει ότι μειώνονται οι δυνατότητες των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι πχ έως 1600, έως 1400 κοκ
    Τέλος, η τεχνολογία προχωρεί με ραγδαίους ρυθμούς. Πρέπει λοιπόν να συμπεριφερθούν όλες οι νέες τεχνολογίες / καύσιμα πχ φυσικό αέριο, diesel, ηλεκτρικά, υδρογόνο κλπ.

  • Το νομοσχέδιο είναι σε καλή κατεύθυνση. Για να είναι όμως πιο αποτελεσματικό πρέπει να προστεθεί η έννοια του «Κόστους του Κύκλου Ζωής» των αυτοκινήτων.
    Το «Κόστος του Κύκλου Ζωής» ενός αυτοκινήτου αποτελείτε από τα εξής στοιχεία:
    Α) Αξία κτίσης μείον την Αξία Μεταπώλησης
    Β) Το κόστος του χρημάτων που δεσμεύεται για την αγορά του
    Γ) Τα λειτουργικά έξοδα … Ασφάλιση και Οδική Βοήθεια, Συντήρηση και τυχών επισκευές βλαβών, Καύσιμα και το διόλου ευκαταφρόνητο κόστος για την παρακολούθησης όλων των παραπάνω.
    Θα πρότεινα επίσης να προστεθεί η δυνατότητα προμήθειας των αυτοκινήτων από εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων με την μέθοδο της Μακροχρόνιας Λειτουργικής Μίσθωσης . Η μέθοδος αυτή καλύπτει πλήρως το «Κόστος του Κύκλου Ζωής», σε αντίθεση με την Χρηματοδοτική Μίσθωση που χρηματοδοτεί μόνο την κτίση του οχήματος. Με την Μακροχρόνια Λειτουργική Μίσθωση το κράτος θα έχει τα εξής πλεονεκτήματα:
    1) Απόλυτο έλεγχο και προγραμματισμό των δαπανών. Καταβάλλοντας ένα μηνιαίο μίσθωμα θα έχει την χρήση του αυτοκινήτου χωρίς να χρειάζεται να καταβάλει ξεχωριστά τις λοιπές και πολύ συχνά απρόβλεπτες λειτουργικές δαπάνες.
    2) Ασφαλείς μετακινήσεις και χαμηλούς ρύπους. Οι συμβάσεις Μακροχρόνιας Λειτουργικής Μίσθωσης προβλέπουν αντικατάσταση των αυτοκινήτων σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα το κράτος να έχει αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας ασφάλειας και ρύπων. Σήμερα, υπάρχουν ξεχασμένα αυτοκίνητα με άπειρα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους, τα οποία είναι επικίνδυνα και πολύ ρυπογόνα.
    3) Χαμηλότερο κόστος. Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων λόγο της εξειδίκευσης τους, έχουν τεράστια τεχνογνωσία στην συμπίεση του «κόστους κύκλου ζωής» το οποίο περνάει και στον Μισθωτή εν προκειμένω το Κράτος
    4) Καλύτερη ταμειακή ροή (cash flow). Επειδή, το μηνιαίο μίσθωμα περιλαμβάνει ένα ποσοστό της αξίας του αυτοκινήτου (Αξία αγοράς μείον εκτιμώμενη αξία μεταπώλησης ), η εκταμίευση από το ταμείο του κράτους είναι σαφώς μικρότερη από το να το αγόραζε, να πλήρωνε ξεχωριστά τα επιμέρους λειτουργικά έξοδα και να περίμενε να πάρει πίσω μέρος αυτών πουλώντας το στο μέλλον.
    5) Μηδενικό κόστος διαχείρισης. Αμέτρητες ώρες σπαταλούνται για διοργάνωση διαγωνισμών για την αγορά και την μεταπώληση των αυτοκίνητων, την αγορά ανταλλακτικών, αγορά και ανανέωση ασφαλειών κλπ με κακό αποτέλεσμα σε επίπεδο κόστους και διαφάνειας!!
    6) Παραγωγικότητα. Σε περίπτωση βλάβης του μισθωμένου οχήματος παρέχετε άλλο προσωρινό. Έτσι ο εκάστοτε δημόσιος λειτουργός έχει εξασφαλισμένο μεταφορικό μέσο.

    Επίσης, όσον αφορά τον κυβισμό των αυτοκινήτων επειδή στην προσπάθεια μείωσης των ρύπων υπάρχει μία τάση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώνουν τον κυβισμό χώρις να σημαίνει ότι μειώνονται οι δυνατότητες των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι πχ έως 1600, έως 1400 κοκ
    Τέλος, η τεχνολογία προχωρεί με ραγδαίους ρυθμούς. Πρέπει λοιπόν να συμπεριφερθούν όλες οι νέες τεχνολογίες / καύσιμα πχ φυσικό αέριο, diesel, ηλεκτρικά, υδρογόνο κλπ.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 21:10 | ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

    Συνχαριτηρια για την ανοιχτη συνομιλια.Πιστευω οτι πρεπει να κρατησουμε τα παλαια και σε καλη κατασταση οχηματα που ηδη υπαρχουν και να αντικατασταθουν μονο τα γηρασμενα οχηματα με καινουργιας τεχνολογιας οχηματα και αν ειναι εφικτο με αντιρυπαντικη τεχνολογια.Ο λογος ειναι για να συμαζεψουμε και λιγο το δημοσιο χρεος να μην δημιουργουμε καινουργια εξοδα.Να επαναπροσδιοριστει ξανα ποιος πρεπει να κανει χρηση κρατικου αυτοκινητου μηπως μειωθει και ο αριθμος.Τελος να ευχηθω η πρωτοβουλια για ανοιχτους διαλογους να επεκταθει και σε αλλα υπουργεια και δημοσιους οργανισμους.Καλη επιτυχια Ευχαριστω που με ακουσατε.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 21:59 | Κ.ΣΧΙΖΑΣ

    Αυτη τη στιγμη και λαμβανοντας υποψιν οτι το δημοσιο χρεος του κρατους μας ανερχεται στα 300 δις ευρω συνειδητοποιώ ότι χωρίς καν να το ξέρω πότε δανειστήκαμε,από ποιόν δανειστήκαμε και γιατί δανειστήκαμε είμαι χρεωμένος ως Έλλην πολίτης 30000 ευρώ…Η γενιά μας(δηλαδή όσοι γεννήθηκαν από το 1975 ως το 2000) πρέπει να ξεχρεώσει όσα δανείστηκε η προηγούμενη γενιά,άρα είμαστε καταδικασμένοι σε λιτότητα..
    Συνεπώς τα μέτρα για την μείωση των κρατικών αυτοκινήτων και των εξόδων τους είναι προς την σωστή κατεύθυνση..Δεν καταλαβαίνω γιατί όλοι μας να πληρώνουμε καυσιμα για να πηγαίνουμε στην εργασία μας(όσοι έχουμε) και κάποιοι κύριοι με παχυλούς μισθούς να έχουν τα πάντα πληρωμένα από το κράτος…
    Κρατικά αυτοκίνητα μόνο ο κος πρωθύπουργός και οι κύριοι υπουργοί,οι υπόλοιποι με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα..
    Μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή υβριδικά για την πόλη,επένδυση δηλαδή στη σύγχρονη τεχνολογία και πράσινη ανάπτυξη που ελπίζουμε να μη μείνει στα χαρτιά…
    Τέλος αν μου επιτρέπεται μία άποψη για τα τέλη κυκλοφορίας.
    Είναι η σύνδεση του τέλους με την τιμή του αυτοκινήτου…π.χ αυτοκίνητο 20000 ευρώ θα πληρώνει 200 ευρώ,50000 ευρώ θα πληρώνει 500 ευρώ,100000 ευρώ θα πληρώνει 1000 ευρώ,υβριδικό ή ηλεκτρικό 0 ευρώ..Πιστεύω είναι αναλογικό,δίκαιο και προστατευτικό για το περιβάλλον.
    ΤΕΛΟΣ ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΤΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ..ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ.
    Ευχαριστούμε που μας δίνεται την δυνατότητα να πούμε την άποψη μας!!!

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 21:58 | ΒΙΒΙΑΝ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

    Εγώ δεν θα δώσω συγχαρητήρια γιατί αυτά τα μέτρα θα έπρεπε να είχαν ληφθεί εδώ και πολλά χρόνια.
    Δεν καταλαβαίνω τι παραπάνω έχουν οι διάφοροι «παρατρεχάμενοι» των υπουργείων και δημ.υπηρεσιών να έχουν ΙΧ δημόσιας χρήσης, από εμένα που παίρνω τον βασικό μισθό και χρησιμοποιώ το ιδιόκτητο αυτοκίνητό μου και σαφέστατα πληρώνω μόνη μου όλα τα έξοδά του!
    Τουλάχιστον να εφαρμοστεί με ανοιχτές διαδικασίες για να μας πείσετε ότι όντως θα αλλάξει κάτι!

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 20:17 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΔΑΛΗΣ

    Συγχαρητήρια για τη πρωτοβουλία.Τα μέτρα να επεκταθούν σε όλο το Δημόσιο κα ευρύτερο Δημόσιο τομέα.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 20:05 | Νίκος Χαϊδούλης

    Υποθέτω ότι ο επιδιωκόμενος σκοπός είναι ο περιορισμός της σπατάλης του δημοσίου χρήματος, ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η βελτίωση του κυκλοφοριακού χάους και η κατάργηση προνομίων που προκαλούν το κοινό περί δικαίου αίσθημα.
    Με γνώμονα τα παραπάνω και βασιζόμενος στην κοινή λογική και την εμπειρία, παραθέτω τις ακόλουθες επισημάνσεις:
    1. Βασικός ανασχετικός παράγοντας στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης είναι ο μεγάλος αριθμός νόμων και διατάξεων, πολλές φορές αναχρονιστικών και άλλοτε αλληλοσυγκρουόμενων. Προκειμένου εξορθολογιστεί και καταστεί πιο ευέλικτη η Δημόσια Διοίκηση απαιτείται η κατάργηση όλων των ανωτέρω και η αντικατάστασή τους με σύγχρονη νομοθεσία, μέσα στο πνεύμα και τις επιταγές της διαμορφούμενης πραγματικότητας, με γνώμονα πάντα το κοινό συμφέρον. Στην προκειμένη περίπτωση, θα ήταν προτιμότερο να προωθηθεί για ψήφιση ένα σχέδιο νόμου το οποίο να αντικαθιστά το Ν.Δ. 2396/1953 (Α 117) και τις απορρέουσες εξ αυτού ευάριθμες κανονιστικές διατάξεις. Το πλεονέκτημα σ’ αυτή την περίπτωση θα ήταν αφ’ ενός ο περιορισμός και η επικαιροποίηση του νομικού πλαισίου και, αφ’ ετέρου, η προαπαιτούμενη ευρύτερη συναίνεση σε μια μελλοντική εκ νέου ανάγκη αντικατάστασής του. Σίγουρα η Ελλάδα του ’50 είναι διαφορετική από την Ελλάδα του σήμερα, τόσο σε αριθμό κυκλοφορούντων οχημάτων όσο και από την άποψη του κόστους απόκτησης αυτών. Το λιγότερο όμως που απαιτείται, ακόμη κι αν δεν αντικατασταθεί το Ν.Δ. 2396/1953 , είναι η κατάργηση της εξαίρεσης του άρθρου 4 αυτού: «Εξαιρούνται του αστυνομικού ελέγχου και μόνον όσον αφορά τας εκ της εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος νόμου προκυπτούσας περιπτώσεις τα αυτοκίνητα της παρ. 2 του άρθρου 3.»
    2. Απλώς αναφέρω ότι στην Σουηδία και στην Δανία κρατικά οχήματα χρησιμοποιούν ΜΟΝΟ τα μέλη της Κυβέρνησης. Ο κατά τι περιορισμός των προσώπων που χρησιμοποιούν κατ’ αποκλειστική χρήση κρατικά οχήματα στην Ελλάδα (άρθρα 2 και 3 σχεδίου υ.α.), μόνο πρόσκαιρα (και αυτό αμφίβολο είναι) μπορεί να λειτουργήσει, καθώς μια νέα υπουργική απόφαση μπορεί να τροποποιήσει την υπό διαβούλευση οποτεδήποτε. Τομή στη διακυβέρνηση και ρήξη με το παρελθόν αποτελεί η κατάργηση όλων των προνομίων τα οποία δεν εκπορεύονται από το κοινό περί δικαίου αίσθημα είτε δεν αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την ταχύτερη και καλύτερη εξάσκηση δημοσίου λειτουργήματος (ανάγκη να επανακαθοριστεί και αυτού η έννοια).
    3. Ο κυβισμός από μόνος του (ακόμη και σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία) δεν αποτελεί ασφαλές κριτήριο ούτε για την οικονομικότερη ούτε για την λιγότερο ρυπογόνα λύση, καθώς, η τεχνολογία εξελίσσεται με απίστευτες ταχύτητες. Θα ήταν προτιμότερο αντί της αναγραφής «…εφ’ όσον ο κυβισμός τους δεν υπερβαίνει …» να αναγραφεί «…εφ’ όσον οι εκπομπές ρύπων δεν υπερβαίνουν … … και το οικονομικό κόστος δεν υπερβαίνει … …».
    Κλείνοντας, θα ήθελα να προσθέσω ότι σίγουρα η υπό διαβούλευση υ.α. βελτιώνει την προϋπάρχουσα κατάσταση, η δε επιλογή της δημόσιας διαβούλευσης ως μέσου για την προώθησή της είναι εντυπωσιακή και, κατ’ εμέ, αυτή είναι η πραγματική καινοτομία.

  • Καταρχήν πιστεύω ότι τ’ αυτοκίνητα του Πρωθυπουργού, Προέδρου Δημοκρατίας και Υπουργών πρέπει να είναι θωρακισμένα και μέχρι 2000 κυβικά.
    Όλα τα υπόλοιπα πρέπει να είναι μέχρι 1600 κυβικά. Υπάρχουν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας αντιρυπαντικά που έχουν και turbo και μπορούν να βολέψουν μια χαρά τους βουλευτές και τους διάφορες διοικητές οργανισμών.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 19:06 | ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΗΣΑΛΗΣ

    Συγχαρητήρια για το νέο ήθος που εύχομαι να έχει συνέχεια.Συμφωνώ με τη λήψη νέων μέτρων ,οι διατάξεις όμως που θα ψηφισθουν πρέπει να είναι αυστηρότερες των προς διαβούλευση προτεινομένων από το υπουργείο.Συγκεκριμένα κρατικά αυτοκίνητα να διαθέτουν μόνο ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί,όλοι οι άλλοι εξ ιδίων όπως ο κάθε πολίτης,δείτε τι ασυδοσία υπάρχει δίπλα μας πχ αυτοκίνητα ΟΤΑ ,ενόπλων δυνάμεων,διαφόρων οργανισμών κλπ.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 19:22 | ΣΑΚΚΑΣ ΘΩΜΑΣ

    Μετα απο πολλα χρονια καταφερνετε ως νεα κυβερνηση να κανετε τον απλο πολιτη να ασχοληθει με τα κοινα και πολυ σημαντικα θεματα που απασχολουν την πολυ ταλαιπωρημενη χωρα μας απο τις παλαιοτερες κυβερνησεις.Δεν μπορω να καταλαβω γιατι θα πρεπει να πληρωνουμε τα ακριβα γουστα του καθε πολιτικου,κοινωνικου λειτουργου κτλ.Καιρος ειναι να κοπουν οι πλουσιοπαροχες παροχες σε αυτους που σκοπος τους ειναι να διαφυλλασουν το δημοσιο χρημα.Ας κινηθουν ακομα και με τα αστικα μεσα ετσι ωστε να αφουγκραστουν και να δουν τα καθημερινα προβληματα του πολιτη.Ως μετρο το κρινω πολλυ καλο αλλα θα ηθελα να μαθω και τι θα γινει με ολλον αυτον τον στολο απο λιμουζινες.Θα ηταν πολυ ωραιο να δοθουν σε συμπολιτες μας που τα εχουν πραγματικη αναγκη.Κλεινωντας θα ηθελα να πω οτι νιωθω πολυ ωραια που συμμετεχω σε ενα δημοσιο διαλογο και ελπιζω να ακουστουν πραγματικα και οι γνωμες των πολιτων

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 19:00 | Δοξάκης Αναστασόπουλος

    Σχετικά με το θέμα χρήσης αυτοκινήτων από κρατικούς λειτουργούς έχω να παρατηρήσω τα εξής.
    1. Θα πρέπει να γίνεται λελογισμένη χρήση του αυτοκινήτου που διατίθεται σε ένα κρατικό λειτουργό και μόνο αυστηρά για τις απαραίτητες υπηρεσιακές ανάγκες. Διαφορετικά η χρήση του αυτοκινήτου για όλες τις μετακινήσεις του είναι πρόκληση.
    2. Ο αριθμός των κρατικών αυτοκινήτων, που κυκλοφορούν σήμερα, θα πρέπει να μειωθεί τουλάχιστον κατά 50%. Δεν είναι δυνατόν «και η κουτσή Μαρία» να μετακινείται με κρατικό αυτοκίνητο.
    3. Πρωταρχικός στόχος πρέπει να είναι η μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου.Αυτό θα επιτευχθεί με υβριδικά – ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού. Η προμήθεια αυτών των αυτοκινήτων πρέπει να γίνει από πολλές εταιρείες και όχι από μία.
    4. Όλος ο στόλος των συμβατικών αυτοκινήτων του δημοσίου θα πρέπει να εκποιηθεί μέσω του ΟΔΔΥ.
    5. Τέλος θα πρέπει να επανεξετασθεί το θέμα κυκλοφορίας αυτοκινήτων με πετρέλαιo, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αρκεί να ικανοποιούν τις προδιαγραφές Euro 4 / Euro 5.

    Δοξάκης Αναστασόπουλος

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 19:39 | Ζαρέτος Θοδωρής

    Παρ’ όλο που η πρόθεση της κυβέρνησης είναι σε σωστή κατεύθυνση αφού θέλει να περιορίσει τη σπατάλη δημόσιου χρήματος πρέπει να έχουμε υπ’ όψη μας ότι: Κάθε προσπάθεια να νομοθετεί η Βουλή για τόσο λεπτομερειακά θέματα έχει δημιουργήσει -σωρευτικά- την γνωστή απίστευτη πολυνομία αλλά και μία στρέβλωση στην ίδια την ουσία του νομοθετικού έργου. Καλλιεργείται έτσι σ’ εμάς τους πολίτες -και όχι άδικα- η αντίληψη ότι οι νόμοι είναι ένας γιγαντιαίος λαβύρινθος που ρυθμίζει τη ζωή μας ακόμα και στις μικρές λεπτομέρειές της με αποτέλεσμα να αμφιβάλλουμε για την λειτουργικότητα των νόμων, φθάνοντας μέχρι και την αμφισβήτηση του ηθικού υπόβαθρου της νομοθετικής εργασίας. Αντίστοιχα, καλλιεργείται στο σύνολο του δημοσιοϋπαλληλικού σώματος η στρεβλή αντίληψη ότι η μοναδική λειτουργική σχέση του με τους πολίτες έχει τη βάση της στο κοινώς λεγόμενο, «‘αγνοια νόμου δεν επιτρέπεται» αφού είναι εντελώς αδύνατον στους ίδιους να παρακολουθούν και να γνωρίζουν τη νομοθεσία ώστε να διευκολύνουν και όχι να ταλαιπωρούν τους πολίτες. Επειδή λοιπόν η νέα κυβέρνηση δείχνει έτοιμη να επιδοθεί σε νομοθετική εργασία με την οποία θα προσπαθήσει να εκσυγχρονίσει αρκετούς τομείς της δημόσιας σφαίρας, ας μην ξεχνά τις παραπάνω γνωστές σε όλους τους Έλληνες αλήθειες. Για το προκείμενο λοιπόν ζήτημα νομίζω ότι θα ήταν προτιμότερο να υπάρχει νόμος σύντομος και σαφής που θα καθορίζει 1.Ανώτατο όριο σ΄αυτού του είδους τις δαπάνες ανά υπουργείο. 2.Τον υπόλογο για την ενδεχόμενη υπέρβασή τους και 3. Την υποχρέωση σε περιβαλλοντικά φιλικές επιλογές. Στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης νομίζω ότι με εξαίρεση Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται ο Δήμαρχοι να έχουν στη διάθεσή τους κρατικό αυτοκίνητο, αλλά στην αποζημίωση που παίρνουν να προβλεφθεί μία μικρή αναπροσαρμογή αρκετή για να καλύψει τα έξοδα καυσίμων και φθοράς των ιδιωτικών αυτοκινήτων με τα οποία θα μπορούν να κινούνται.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 19:53 | ΒΑΣΩ ΚΑΤΣΑΜΑΚΑ

    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ .
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ , ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 18:28 | Αντώνης Α. Αντωνίου

    Πιστεύω ότι ο προβληματισμός για μείωση του κόστους και των ρύπων είναι όχι απλά σωστός αλλά αξιέπαινος. Έχω όμως επιφυλάξεις για την προτεινόμενη λύση του leasing που εκτιμώ ότι παρουσιάζει οικονομικές και πολιτικές αδυναμίες.
    1. Οικονομικά γιατί όποιος γνωρίζει τις προμήθειες του δημοσίου καταλαβαίνει ότι οι εταιρείες leasing αν όχι εξ αρχής σίγουρα λίγο αργότερα θα ανεβάσουν το κόστος ενοικίασης ώστε θα σταματήσει να πραγματοποιείται οικονομία και μπορεί να δημιουργηθεί και σπατάλη.
    2. Πολιτικά γιατί από τον ανταγωνισμό των εταιρειών leasing μπορεί να δημιουργηθεί αρνητικός θόρυβος κατά την διάρκεια των σχετικών διαγωνισμών και παράλληλα με ενστάσεις και δικαστικές διενέξεις να μείνει το δημόσιο για αρκετό χρονικό διάστημα χωρίς αυτοκίνητα. Αν δούμε τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν σε βάθος χρόνου μπορεί το πολιτικό κόστος να γίνει πολύ μεγάλο γιατί είναι δυνατόν να συκοφαντηθεί η κυβέρνηση ότι αδυνατεί να ελέγξει τα στελέχη της και εκτός από τα πολλά και μεγάλα χρέη νοσοκομείων και λοιπών οργανισμών υπάρχουν μεγάλα και αδικαιολόγητα χρέη για μετακινήσεις για τα οποία εύκολα οι απλοί άνθρωποι μπορεί να πιστούν από την αντιπολίτευση ότι έχει υπάρξει κακοδιαχείριση.

    Γι αυτούς τους λόγους προτείνω τη διατήρηση των αυτοκινήτων μόνο του προέδρου της Δημοκρατίας, του πρωθυπουργού, των υπουργών και υφυπουργών και την λύση της θέσπισης ενός μικρού σταθερού επιδόματος μετακίνησης π.χ. 200-300 ευρώ για τους γραμματείς και τους λοιπούς ανώτερους κρατικούς λειτουργούς που δικαιούνται αυτοκίνητο. Μ’αυτό τον τρόπο θα υπάρξει φανερή και σταθερή ελάφρυνση των δαπανών με μια μικρή αναλογικά αύξηση των μισθών των ανωτέρω λειτουργών που θα μετακινούνται με τα δικά τους οχήματα.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 18:43 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΓΚΟΠΟΥΛΟΣ

    ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ, ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΒΑΔΙΖΕΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΥΘΥ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ »ΠΩΛΗΣΗ» ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΩΝ. ΕΧΩ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΣΤΟ ΣΤΟΛΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ? ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΟΥ ΜΕΣΩ EMAIL ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ Δ/ΝΣΗ.
    ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!
    ΕΓΩ ΨΗΦΗΣΑ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ, ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΤΟΣΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΒΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΟΜΩΣ ΑΥΤΗ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΘΕΛΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΙ »ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ» ΚΤΥΠΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΡΙΖΩΜΕΝΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ. ΒΑΣΗ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΛΕΣΕΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΝΕΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ, ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ »ΝΑ ΔΕΝΟΥΝ ΤΗ ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ»… ΑΥΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 18:40 | Τζενη

    Πιστεύω ότι αυτό το μέτρο είναι πολυ σωστό. Ωστόσο, πρέπει να προχωρήσετε και στον περιορισμό των κινητών τηλεφωνων, γιατι όπως διαβασα σε κάποια εφημερίδα κάποιος πρώην υπουργός άφησε ένα λογαριασμο γύρω στις 100.000Ε και ειλικρινά δεν μπορω να κατανοήσω για ποιον ακριβώς λόγο πρέπει οι πολίτες να πληρώνουν τα κινητά των υπουργών και όλων των συγγενών τους.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 17:04 | ΜΠΙΚΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΚΑΝΕΝΑ ΟΧΗΜΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 1800κε ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΟ.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 17:04 | Πλάτων Τήνιος

    Γιατί χρειάζεται νόμος για να διευκρινίζονται όλα αυτά τα θέματα; Αν το κράτος ασχολείται με λεπτομέρειες δεν θα προλαβαίνει να συζητά τίποτε πραγματικά σοβαρό. Το Υπουργείο πρέπει να έχει καλύτερα πράγματα να ασχολείται από τα κυβικά του αυτοκινήτου του μητροπολίτη ή του ΓΓ. Αντίστοιχα και ο ΓΓ ή ο μητροπολίτης.

    Γιατί να μην τίθεται ένα όριο στις συνολικές λειτουργικές δαπάνες κάθε υπουργείου στον προϋπολογισμό και να ελέγχεται ο υπουργός για αυτό; Αν ελέγχουμε τα αυτοκίνητα, γιατί όχι και τους καφέδες, την θερμοκρασία των γραφείων, το πόσα δυνατά τα φώτα. Καταλήγουμε να θέλουμε να ελέγξουμε τα πάντα, δηλαδή τίποτε. Στο κάτω-κάτω της γραφής οι υπουργοί είναι υπόλογοι και έτσι πρέπει να μείνουν.

    Λιγότεροι και καλύτεροι νόμοι και ευθύνη των αποφάσεων για όλους.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 16:38 | giorgos

    mexri 1.4 ta kratika aytokinita….ti ta theloun ta polla kybika…..giana poulane mourh ta pedia tous otan bgenoun ta bradia ekso??

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 16:18 | Αλευράς Παναγιώτης

    Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές, αξιέπαινη προσπάθεια.

    Μου κέντρισε το ενδιαφέρον και εμένα ο θεσμός της Δημόσιας διαβούλευσης.

    Τα κρατικά αυτοκίνητα θα πρέπει να φουλάρουν καύσιμα από μια εταιρεία μετά από διαγωνισμό που θα γίνει για την καλύτερη προσφορά.

    Θα πρέπει επίσης να εφοδιαστούν , μια κάρτα σαν πιστωτική μόνο για καύσιμα, με τον αριθμό της πινακίδας του αυτοκινήτου, θα φαίνεται αμέσως τη καύσιμα κατανάλωσε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο online οπότε και θα ειδοποιείτε ο υπεύθυνος του αυτοκινήτου ότι πέρασε το όριο που δικαιούταν, οι απλώς δεν θα μπορεί να ξαναβάλει με την κάρτα πάλι καύσιμο γιατί θα έχει περάσει το πλαφόν που έχει ανά μήνα , αφού πρώτα οριστούν τα ποσά που θα πρέπει να καταναλώνει σε καύσιμα ο κρατικός λειτουργός .
    Επίσης μπορούν μετά από διαγωνισμό σε εταιρίες ενοικιάσεων αυτοκινήτων οι και κατευθείαν από της αυτοκινητοβιομηχανίες να νοικιάσουν οποιοδήποτε μοντέλο ,να πάρουν για μια τετραετία 2500-3000 αυτοκίνητα ενδεικτικός αριθμός .
    Επειδή θα είναι πολλά τα αυτοκίνητα θα επιτύχουν καλύτερη τιμή , στην ημερομηνία λήξης τα δίνουν πίσω, θα έχουν πάντα καινούργια αυτοκίνητα και διεξάγουν νέο διαγωνισμό για τα αυτοκίνητα της επόμενης τετραετίας ,την επισκευή τους την αναλαμβάνουν οι εταιρείες ενοικιάσεως αλλά έχουν και την εργοστασιακή εγγύηση, λάστιχα τα πάντα θα είναι μέσα και θα έχουν συνεχώς καινούργια αυτοκίνητα χωρίς να υπάρχει το θέμα της επισκευής τους μόνο το καύσιμο και το ενοίκιο .

    Συγχαρητήρια και πάλι που οι πολίτες μπορούν να το δουν και να υποβάλλουν προτάσεις και απόψεις.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 16:39 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΑΣ
    ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ WEBMASTERS ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΡΙΟ ΛΕΞΕΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΩΣ

    Σχετικά με το θέμα, ναι στα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα μικρού κυβισμού (όχι στα Lexus κλπ) και με δημιουργία δικτύου σταθμών επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων τουλάχιστον, και Ναι στην μείωση του στόλου των οχημάτων στον βασικά απαραίτητο.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 16:31 | Γεώργιος

    Οπως όλοι οι εργαζόμενοι πηγαινουν στην δουλειά τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς η με τα Ι.Χ. τους έτσι να πηγαίνουν και τα κρατικά στελέχη εκτός αν δεν επαρκει ο μισθός τους οπότε ας βρουν άλλη δουλειά

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 16:56 | Βασιλόπουλος

    Εχεμ… θέλω να ρωτήσω κάτι, όμως πρέπει να μου υποσχεθείτε κύριε υπουργέ ότι δεν θα γελάσετε… μπορεί να ακούγεται λίγο χαζή η ερώτηση μου:

    Που μπορώ να βρω αναρτημένα τα αναλυτικά έξοδα των κρατικών αυτοκινήτων;

    Πάντως στο opengov.gr δεν είναι. Μήπως τα βάλατε στην ιστοσελίδα του γενικού λογιστηρίου; Ή μήπως στο mnec.gr; Επισκέφτηκα και την ιστοσελίδα του ελεγκτικού συνεδρίου, αλλά δεν λειτουργεί καλά. Όταν κάνω κλικ να δω τον χάρτη της ιστοσελίδας ο διακομιστής εμφανίζει εσωτερικό σφάλμα. (Για του λόγου το αληθές θα σας στείλω και μέσω E-mail ένα screenshot.)

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 15:32 | ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Καταρχάς συγχαρητήρια για την απόφαση αυτή. Θεωρώ όμως δίκαιο και έντιμο απέναντι σε όλες τις αντιπροσωπείες να γίνει διεύρυνση των κριτηρίων αγοράς των νέων αυτοκινήτων γιατί με την εξαγγελία αυτή, «καθρεφτίζεται» ως μόνος που πληρεί τα στοιχεία η Honda. Καλό θα ήταν να υπάρχει κάποιος ανταγωνισμός και όχι μονοπώλιο ούτως ώστε να επιτευχθεί και καλύτερη προσφορά τιμών (και πιστέψτε με οι αντιπροσωπείες μπορούν να πετύχουν αρκετά μεγάλη μείωση τιμών).
    Καλή συνέχεια.
    Ευχαριστώ

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 15:55 | Λυμπεράκος Παύλος

    Εκτός από τον έλεγχο του ποιά υπηρεσία και πόσα αυτοκίνητα δικαιούνται να χρησιμοποιούν ,δεν γνωρίζω αν υπάρχει έλεγχος και από ποιόν ,του κόστους της χρήσης αυτών των αυτοκινήτων. Δηλαδή για ποιόν σκοπό κινούνται ,που κινούνται κλπ. (χιλιόμετρα ,βενζίνη ,διόδια ,πάρκινγκ και άλλα έξοδα).
    Επίσης ένα ερώτημα είναι αν έχουν γίνει ποτέ σε υπηρεσιακούς οδηγούς σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης (πλέον υπάρχουν σε ορισμένες πόλεις σχετικές πίστες) ,πρός αποφυγή ατυχημάτων.
    Τέλος σε περιπτώσεις ατυχημάτων με αποδεδειγμένη ευθύνη του οδηγού υπηρεσιακού οχήματος υπάρχει συμμετοχή στο κόστος επισκευής του ?

    Ευχαριστώ
    Παύλος Λυμπεράκος

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 15:00 | ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΚΑΛΟΥΔΗΣ

    ΑΣ ΤΑ ΚΟΨΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΑΥΓΑ.ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ
    ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ.ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΗΝ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
    ΕΝΑ ΗΜΙΜΕΤΡΟ.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 14:52 | ΠΟΥΛΑΚΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Συγχαρητήρια για την προτωβουλία σας, στο νοικοκύρεμα και των κρατικών αυτοκινήτων.

    Η υπάρχουσα κατάσταση είναι πράγματι πολύ προκλητική και ανεξέλεκτη !

    Η συνολική πρόταση παροχής κρατικών αυτοκινήτων που προωθείτε, είναι πολύ σωστή.

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ όμως, θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μέσω LEASING (κατόπιν δημοσίως ανακοινωμένων προσφορών).
    Έτσι,εκτός των άλλων, θα ελεγχθούν και τα κόστη επισκευής και συντήρησης.

    Επίσης πρέπει να ελεγχθούν τα καύσιμα (διαδικασία, προμηθευτής).

    Με εκτίμηση,

    Πουλακάκης Αλέξανδρος

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 14:29 | MINA

    ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΥΤΗ

    ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΥΤΩΝ.
    Ο ΚΥΒΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ Ή ΚΡΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΑ 1600 cc ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΔΑΠΑΝΗ ΑΓΟΡΑΣ ΤΩΝ.
    ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΜΕΤΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ή ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΡΑΣΤΙΚΑ.
    ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΑΠΟ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΤΕ ΤΟ ΕΛΕΙΜΜΑ ΑΠΟ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ

    ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ:
    1. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
    2. ΠΡΩΥΠΟΥΡΓΟΣ
    3. ΥΠΟΥΡΓΟΙ
    4. ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ
    5. Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΟΧΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΙ ΤΟΥ
    6. ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΟΠΩΣ ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, κλπ.
    7. ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΜΟΝΟ ΟΙ ΥΠΕΡΝΟΜΑΡΧΕΣ

    ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ, ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ, ΟΙ ΦΑΡΙΣΣΑΙΟΙ, ΟΙ ΔΗΜΟΙ, ΟΙ ΓΙΑΓΙΑΔΕΣ, ΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ ΚΛΠ. ΚΛΠ. ΚΛΠ. ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΜΑΣ.

    ΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ, ΝΟΜΑΡΧΙΕΣ, ΔΕΚΟ ΚΛΠ. ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
    ΜΙΝΑ

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 14:48 | ΠΕΤΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΙΔΗΣ

    Με κριτήριο μοναδικό τον κατά το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό των δημόσιων δαπανών που προκαλούνται από την κίνηση των κρατικών αυτοκινήτων, καταθέτω τις ακόλουθες σκέψεις:

    (1) Το κόστος ενός αυτοκινήτου είναι το άθροισμα των εξής επιμέρους: α) κόστος προμήθειας + β) κόστος χρήσης-κίνησης-κατανάλωσης καυσίμων + γ) κόστος επιδιόρθωσης οιωνδήποτε βλαβών + δ) κόστος αντικατάστασης.

    α) Το κόστος προμήθειας συναρτάται με πολλά: φυσικά και με τον κυβισμό και με την τεχνολογία και το σύνολο των τεχνικών χαρακτηριστικών του οχήματος. Προφανώς, εάν θέλω ως Υπηρεσία να συμβαδίσω με τις περιβαλλοντικές επιταγές, αγοράζω όχημα νέας τεχνολογίας ή υβριδικό (οχήματα όμως που έχουν αυτή τη στιγμή υψηλό/-ότερο σχετικώς/συγκριτικώς κόστος αγοράς). Εάν θέλω αυτή τη στιγμή να γλιτώσω το κόστος προμήθειας, αρκούμαι στο στόλο παλαιάς τεχνολογίας άνω των 1400-1600 cc που διαθέτω (τουλάχιστον για τη μεταβατική περίοδο ως την 31.12.2010, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 15 του παρόντος). Προφανώς, όσο κινώ οχήματα, παλαιάς ή νέας τεχνολογίας αδιάφορο, έχω κόστος – ίσως μεγαλύτερο για τα παλαιάς εάν παράγουν προβλήματα (βλ. κόστος επιδιόρθωσης, γ) και σίγουρα μικρότερο ή και μηδενικό για τα νέας τεχνολογίας, κατά πάσα πιθανότητα μέσα στην πρώτη 5ετία της ζωής και χρήσης τους (γιατί ο παράγων ΄΄βλάβη΄΄ αποτελεί αβεβαιότητα για τα αυτοκίνητα, ειδικά με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιούνται στα νέας τεχνολογίας). Οπότε εδώ γεννάται θέμα μελέτης οικονομικής, ξέχωρα από τους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις του παρόντος, π.χ. εκείνον της παρ. 1 του άρθρου 15: εάν θεωρήσουμε ότι ο μέσος χρόνος ζωής ενός καινούριου αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας είναι τα 10 έτη, τι είναι συμφερότερο; να προβώ σε προμήθεια ενός π.χ. υβριδικού πιθανολογώντας ότι δεν θα μου παράξει βλάβες μέσα στην 5ετία; ή, μήπως, ένα αξιόπιστο παλαιό εντός της 10ετίας, με λελογισμένη και σώφρονα χρήση, θα μου κόστιζε συνολικά λιγότερο από τη συνολική δαπάνη του υποθετικά αποκτηθησομένου υβριδικού; (του οποίου η προμήθεια θα κόστιζε τουλάχιστον γύρω στα 23.000-25.000 ευρώ). Δηλαδή το νέο θα ξεκινούσε με ένα -23.000-25.000 ευρώ ως κόστος προμήθειας, και το παλαιό θα στοιχημάτιζε με τον εαυτό του για το αν θα παρήγαγε κόστος μεγαλύτερο από το ποσό αυτό ένεκα των βλαβών παλαιότητας (με δεδομένο στην περίπτωση σύγκρισής μας ότι το κόστος κατανάλωσης των 2 θα ήταν το ίδιο).

    β) Το κόστος της κίνησης – της κατανάλωσης καυσίμων εξαρτάται από το βαθμό και τη συχνότητα της χρήσης. Εάν ως Υπηρεσία περιορίσω τη χρήση του οχήματος, παλαιού – νέου αδιάφορο, π.χ. σε μετακινήσεις κοντινές ή σε προορισμούς που τους καλύπτει ένα ΜΜΜ ή σε διαδρομές εντός κέντρου πόλης, εξοικονομώ κόστος καυσίμων. Προφανώς, λόγω της συγκέντρωσης πολλών δημόσιων υπηρεσιών στο λεκανοπέδιο, ένας μεγάλος αριθμός μετακινήσεων γίνεται εντός Αττικής. Ορισμένες από αυτές θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν είτε πεζή είτε με ένα πρόσφορο ΜΜΜ (τις προηγούμενες ημέρες είδα Υπουργούς να μεταβαίνουν πεζή από ένα σημείο σε άλλο). Στον αντίποδα αυτού του περιορισμού, τίθενται ορισμένοι παράγοντες: η ασφάλεια του προσώπου, το λαβυρινθώδες και πολύπλοκο προσωπικό του πρόγραμμα που περιλαμβάνει πολλές και διάφορες μετακινήσεις προς διάφορους προορισμούς, η πνευματική συγκέντρωση του προσώπου πριν από μια συνάντηση ή σύνοδο ή υπηρεσιακή υποχρέωση και η αποφυγή της τριβής του με το αγελαίο πλήθος και του συγχρωτισμού του με γνωστούς και αγνώστους κ.λπ. Εκτός κι αν το εξυπηρετούμενο πρόσωπο μετακινείται εντός Αττικής με δικό του όχημα, με δικό του κόστος κατανάλωσης καυσίμων, και εκτός Αττικής με υπηρεσιακό όχημα, περίπτωση κατά την οποία αίρεται (κατά περίπτωση) ο περιορισμός του κυβισμού σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του παρόντος. ΕΑΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΆ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΩ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ ΚΙΝΗΣΗΣ, ΜΕΤΕΧΩ ΜΟΝΟ ΣΕ Ο,ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ, ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΝΤΑΣ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ, ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΜΟΥ ΕΙΤΕ ΠΕΖΗ ΕΙΤΕ ΜΕ ΜΕΣΟ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ, Ή, ΤΕΛΟΣ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΟΧΗΜΑ, ΟΠΟΤΕ ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΩ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΕΞΟΔΑ ΤΗ ΔΑΠΑΝΗ ΚΙΝΗΣΗΣ.

    γ) Για το κόστος των βλαβών, έγινε λόγος και παραπάνω. Πολλά εξαρτώνται εδώ από την παλαιότητα του οχήματος – την ηλικία του, την τωρινή του κατάσταση, το δυναμικό που το χρησιμοποιεί (γνώση και εμπειρία των οδηγών κ.λπ.), την τυχόν ύπαρξη συνεργείου και υπαλλήλων-μηχανικών αυτοκινήτων στη δημόσια υπηρεσία ώστε να αποφεύγεται η με του ψύλλου πήδημα μεταφορά του οχήματος σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία και σταθμούς αντιπροσωπειών για βλάβες που μπορούν να επιδιορθωθούν με ΄΄ίδιες δυνάμεις΄΄, τις διάφορες εποχικές ή άλλες συγκυρίες (φυσικά φαινόμενα, τρομοκρατικές ενέργειες, φύλαξη του οχήματος, ατυχήματα εξ υπαιτιότητος ημών ή τρίτων) κ.λπ. Το Τμήμα Κίνησης των Κρατικών Αυτοκινήτων της ΓΓΔΔΗΔ του ΥΠΕΣΔΔΑ έχει τη γνώση και μπορεί να δώσει απάντηση στο ερώτημα ΄΄ποιοι παράγοντες συνήθως παράγουν βλάβη΄΄ καθώς και στα συνοδευτικά ΄΄ποιες είναι οι συχνότερες βλάβες΄΄ – ΄΄πόσο είναι (χοντρικά) το μέσο ετήσιο κόστος επιδιόρθωσης βλαβών σε αυτοκίνητα παλαιά ή/και νεοαποκτηθέντα΄΄, ΄΄πώς συναρτάται η βλάβη με την ηλικία του οχήματος΄΄ κ.λπ. Θεωρώ βέβαιο ότι υπάρχουν στο στόλο της ΓΓΔΔΗΔ οχήματα παλαιά (10ετίας) που λόγω της μέτριας συχνότητας των μετακινήσεων, της γνώσης και φροντίδας των υπεύθυνων οδηγών, της κατάστασης του οχήματος, που είναι προϊόν (διαχρονικά) καλής ή αντιθέτως κακής χρήσης και συντήρησης, είναι ολίγον κοστοβόρα όσον αφορά τον παράγοντα ΄΄βλάβες΄΄. Αλλά και το αντίθετο: οχήματα με μικρότερη ηλικία και θεωρητικά μικρότερη συχνότητα βλαβών, να παρουσιάζουν συμπτώματα που παράγουν κόστος επώδυνο κ.λπ. ΑΝ Η ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΡΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ (γνωρίζουν τη σύγχρονη τεχνολογία; είναι αληθώς οδηγοί ή μήπως άλλης ειδικότητας πρόσωπα; ή μήπως αστυνομικοί που γίνονται με χρήση του ανάλογου διπλώματος οδηγοί; και ενδεχομένως ή κακοποιούν το όχημα ή αγνοούν τον τρόπο αντιμετώπισης ενός παρουσιαζόμενου προβλήματος;)Τα ανάλογα περί προσωπικότητας φυσικά ισχύουν και για το τεχνικό επιτελείο του συνεργείου της υπηρεσίας που οφείλει να επιλύει προβλήματα ελάσσονα.

    δ) Το κόστος αντικατάστασης εξαρτάται από την εξελικτική εικόνα ενός οχήματος, από τη συνολική εικόνα που δίδει μέσα σε περίοδο μιας 10ετίας, λαμβανομένων υπ’ όψιν των παραπάνω παραμέτρων. Εάν η εικόνα ενός οχήματος (ας πούμε τώρα αντιρρυπαντικού και νέας τεχνολογίας) μέσα στη 10ετία χαρακτηρίζεται ικανοποιητική, λόγω καλής χρήσης, καλής συντήρησης, υπεύθυνης φροντίδας, χαμηλού κόστους κ.λπ., δεν ανάβει πράσινο φως για την αντικατάστασή του (με όποιον τρόπο: ΟΔΔΥ, ελεύθερο εμπόριο, leasing – που ειρήσθω εν παρόδω απαιτεί κι αυτό τη δική του οικονομική μελέτη για να αποφανθεί κανείς εάν είναι οικονομικά συμφέρον). Προφανώς αυτό σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 15 του παρόντος, θα εκτιμηθεί μετά το πέρας της επόμενης δεκαετίας (συμβατικά χρησιμοποιούμε σε αυτό το σημείωμα τη 10ετία ως περίοδο κρίσης) και δη την 31.12.2020, εφόσον την 1.1.2011 (ας πούμε) θα έχει επέλθει η ανανέωση του στόλου μετά την απόσυρση των παλαιάς όπως φαίνεται τεχνολογίας οχημάτων των δημόσιων υπηρεσιών. Κάθε όχημα λοιπόν θα έχει τον φάκελό του και τη διαγωγή του, για να αποφασίζεται η τυχόν ΄΄προαγωγή΄΄ του σε νέα περίοδο χρήσης (μετά τη 10ετία).

    ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΜΕΝΗ Η ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΔΗΛΑΔΗ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΝΟ 1 (ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ), ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΡΙΑΣΟΥΜΕ ΒΑΣΕΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΕΧΘΗΚΑΝ ΕΔΩ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΝΟ 2, ΝΟ 3 ΚΑΙ ΝΟ 4.

    ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ (ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 1 ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ):
    1. Παρ. 3 του άρθρου 1: Το γεγονός ότι μέσω των ρυθμίσεων αυτών δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού δεν μπορεί να αποδειχθεί κατάφωρα, εφόσον όπως προείπαμε, το όχημα είναι πάντοτε μια αβεβαιότητα και μια τυχαιότητα και εφόσον η εκτίμηση κόστους γίνεται πάντοτε σε συνάρτηση με το χρόνο και αποτελεί πολυπαραμετρικό ζήτημα. ΄
    Σε μια πρώτη ανάγνωση πάντως, εφόσον αριθμός – κυβισμός και κατανάλωση μειώνονται, σίγουρα μειώνεται και η δαπάνη.

    2. Άρθρο 2: Εδώ το κριτήριο της ΄΄τιμής – σεβασμού προς το πρόσωπο και την ιδιότητά του΄΄ υπερισχύει έναντι του κριτηρίου του κόστους. Οπότε άναρθρες κραυγές του τύπου ΄΄κόψτε το όχημα από τον Αρχιεπίσκοπο΄΄ εκπηγάζουν από διάφορα επιμέρους απωθημένα και ιδεολογικές ιδιοτροπίες. Προφανώς, εάν τα δημόσια οικονομικά μας έπιαναν πάτο και δεν υπήρχε καμία προοπτική βελτίωσης ή ελπίδα παράτασης (όπως τώρα), με ένα απόλυτο μέτρο ο εκάστοτε Πρόεδρος της Κυβέρνησης θα διέτασσε ΄΄τέλος οι μετακινήσεις΄΄. Οπότε το κόστος για όλες αυτές τις περιπτώσεις (α ως θ) ΘΑ ΜΗΔΕΝΙΖΟΤΑΝ. (Ευτυχώς δεν έχουμε φτάσει στο σημείο αυτό.)

    3. ΑΡΘΡΟ 3: Το γεγονός ότι οι περιπτώσεις α – ιβ εξυπηρετούνται με οχήματα των υπηρεσιών τους απλώς δεν βλάπτει τον προϋπολογισμό της ΓΓΔΔΗΔ του ΥΠΕΣΔΔΑ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν παράγεται δημόσια δαπάνη. Οπότε το ζήτημα είναι ΄΄ο έλεγχος της χρήσης των οχημάτων΄΄ από τις υπηρεσίες των περιπτώσεων α-ιβ.

    4. ΑΡΘΡΟ 5: Δύσκολα να βρει κανείς στον ΟΔΔΥ όχημα υβριδικό – ηλεκτρικό κ.λπ.
    Όσον αφορά το ελεύθερο εμπόριο, πρέπει εδώ να μεταφερθεί από το άρθρο 15, παρ. 3, η αναφορά περί επιλογής από μοντέλα τουλάχιστον 3 εταιρειών (προφανώς, δεν έχουν να επιδείξουν όλες οι εταιρείες μοντέλα υβριδικά κ.λπ. – που σημαίνει ότι αυτή η ρύθμιση γεννά μια διαίρεση στην εσωτερική αγορά του αυτοκινήτου και μεταβάλει σε κάποιον βαθμό τούς όρους του ανταγωνισμού).
    Για το Λήζινγκ, εξαιρουμένης της Βουλής των Ελλήνων που έχει ένα προβάδισμα λόγω προηγούμενης γνώσης, θεωρώ ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη εμπειρία στα στελέχη των δημοσίων υπηρεσιών ώστε να προβούν σε συμφέρουσες για το δημόσιο οικονομικό συμφέρον συμβάσεις με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν. Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα χρήζει οικονομικής μελέτης και προσοχής.
    Το γεγονός ότι για τις περιπτώσεις (προμήθειας) 1-9 του σημείου 1α πίπτει ο κυβισμός στα 1600 cc και για τις περιπτώσεις 1-19 του σημείου 1β στα 1400 cc, είναι θετικό. Το ίδιο ισχύει και για τη ρύθμιση του σημείου 1γ, 1δ καθώς και για τις υπόλοιπες διατάξεις (σημεία 2 και 3) του ιδίου άρθρου.

    5. ΑΡΘΡΟ 6: Ισχύουν και εδώ τα προαναφερόμενα περί αυστηρού ελέγχου στη χρήση των οχημάτων και ειδικώς εδώ των οχημάτων που δίδει η ΓΓΔΔΗΔ του ΥΠΕΣΔΔΑ στις Υπηρεσίες α-στ.
    ΚΑΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΑ ΜΗ ΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΙΔΙΟΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΚΟΣΤΟΣ ΩΣ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ. Και το λέω αυτό γιατί σε πολλές περιπτώσεις ισχύει η νοοτροπία ΄΄ο στόλος μου΄΄, ΄΄το κόστος μου΄΄ κ.λπ. φέροντας τις δημόσιες υπηρεσίες σε ένα άτυπο παιγνίδι ανταγωνισμού για την απόκτηση των καλύτερων προς όφελος/συμφέρον της μίας εκάστης οχημάτων. Αυτός ο ΄΄εγωκεντρικός΄΄ ανταγωνισμός ισχύει και στην περίπτωση απόκτησης οχήματος από τον ΟΔΔΥ.
    Το θέμα δεν είναι ποιος κυνηγός θα πιάσει το πολυτιμότερο θήραμα, αλλά πώς θα καλυφθούν οι όποιες ανάγκες με το μικρότερο κατά το δυνατόν δημόσιο κόστος.

    6. ΑΡΘΡΟ 9: Για την κίνηση των αυτοκινήτων, θα μπορούσε να προστεθεί μια εισαγωγική παράγραφος του τύπου ΄΄Συνιστάται η χρήση υπηρεσιακού οχήματος μόνο στις δέουσες και αναγκαίες υπηρεσιακές περιπτώσεις΄΄ (ήτοι εξορθολογισμός και αυτοσυγκράτηση μπορούν να φρενάρουν τη χρήση των υπηρεσιακών οχημάτων για εξοικονόμηση δαπανών – το παράδειγμα και η εντολή θα πρέπει να δοθούν από τα ανώτερα και ανώτατα διοικητικά κλιμάκια, από πάνω δηλαδή προς τα κάτω).

    7. ΑΡΘΡΟ 10: Οιοδήποτε μέτρο περιστολής των δημοσίων δαπανών όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων είναι θετικό. Κάθε υπηρεσία μπορεί να υπολογίζει το ετήσιο κόστος κατανάλωσης ώστε να διαθέτει ένα μέτρο και όριο. Στη ΓΓΔΔΗΔ του ΥΠΕΣΔΔΑ εκδίδονται ΧΕΠ και με τον τρόπο αυτόν πληρώνονται οι οδηγοί των οχημάτων της, άρα μπορεί να γίνει (χοντρικός) υπολογισμός κόστους σε ετήσια βάση.

    8. ΑΡΘΡΟ 13-14: Στο ζήτημα ΄΄Διάθεση για χρήση΄΄ θα μπορούσε να μπαίνει και πάλι ζήτημα κυβισμού (;) των διατιθέμενων οχημάτων. Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύει και για την ΄΄Εγγραφή – Διαγραφή΄΄ (άρθρο 14 του παρόντος).

    9. ΑΡΘΡΟ 15: Σχολιάστηκε με διαφόρους τρόπους παραπάνω.
    Στην παρ. 1 λέγεται : ΄΄Αναστέλλεται η προμήθεια… εξαιρουμένων… Λιμενικού Σώματος΄΄.

    Πρέπει να γίνουν/ειπωθούν με ευκρίνεια 2 πράγματα:
    α) δεν μπορείς να αγοράσεις παλαιό όχημα μέχρι την 31.12.2012 (προφανώς παλαιό ανεξαρτήτως κυβισμού [;])- αλλά τι σημαίνει αυτό; ότι θα μπορείς να αγοράσεις μετά την 31.12.2012; προφανώς όχι, απλώς η 3ετία αυτή πρέπει να τίθεται ως μεταβατική περίοδος (έτσι το ερμηνεύω εγώ) –
    β) Πυροσβεστική, Αστυνομία, ΕΚΑΒ και ΛΣ θα μπορούν να αγοράζουν παλαιάς τεχνολογίας όχημα μέσα στην 3ετία (προφανώς με όσα ορίζονται στο σημείο 2 του άρθρου 5 περί κυβισμού και κατηγοριών προσώπων και υπηρεσιών;)[;])- αλλά τι σημαίνει αυτό; ότι δεν θα μπορούν να αγοράσουν μετά την 31.12.2012; προφανώς όχι, απλώς η 3ετία αυτή πρέπει να τίθεται ως μεταβατική περίοδος (δις)

    Παρ. 2: Θα αποδειχθεί επαρκής χρόνος η περίοδος έως την 31.12.2010 για την απόσυρση, όπως την ορίζει η παρ. 2; Προφανώς, θα είναι απόσυρση των οχημάτων παλαιάς-συμβατικής τεχνολογίας.
    Με το μέτρο αυτό της απόσυρσης συνδέεται το μέτρο της προμήθειας νέων οχημάτων μικρού κυβισμού του άρθρου 5 του παρόντος, αν καταλαβαίνω ορθώς.
    Προφανώς με την απόσυρση θα υπάρξει ένα μικρό οικονομικό ωφέλημα για την υπηρεσία που θα αποσύρει το όχημά της. Δηλαδή θα ισχύσει όπως φαντάζομαι το δέλεαρ όπως και για τους ιδιώτες. Αν φαντάζομαι ορθώς.

    Παρ. 3: Θα υπάρξει πρόβλημα με την κοινοτική πολιτική περί ανταγωνισμού με τη ρύθμιση για επιλογή από μοντέλα 3 τουλάχιστον εταιρειών, εφόσον δεν θα μπορούν να επιδείξουν (κατά το σενάριό μας) όλες οι εταιρείες μοντέλα υβριδικά – ηλεκτρικά κ.λπ.; (Το ερώτημα μπορεί να είναι και άστοχο, καθ’ ότι δεν έχω μελετήσει το Δίκαιο περί Ανταγωνισμού.)

    ΣΑΣ ΣΥΓΧΑΙΡΩ ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ.

    ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ

    ΠΕΤΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΙΔΗΣ

    ΑΤΡΕΙΔΩΝ 14 – ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ – Τ.Κ. 116 31

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 14:40 | Χ.Πουπουνάκης

    Η βασική ιδέα της μείωσης τόσο του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων όσο και της χρήσης τους από τις διάφορες υπηρεσίες του ‘’δημόσιου’’ με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
    Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνει μεθοδευμένα μέσα από μελέτες που θα διεξαχθούν, με τη συμμετοχή φορέων, πανεπιστημίων, αλλά και ειδικών του χώρου. Θα πρέπει ληφθούν υπόψη τόσο οι ανάγκες μείωσης του κόστους λειτουργίας και συντήρησης, όσο και θέματα που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια, τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης και διαβίωσης στις μεγάλες πόλεις.

    Συγχαρητήρια για τη δημόσια διαβούλευση του θέματος, υπάρχει επιτακτική ανάγκη να συζητάμε και να εκφράζουμε τις απόψεις μας στα θέματα που αφορούν την καθημερινότητα όλων μας. ΠΑΜΕ ΜΑΖΙ !!!!!

  • Πρώτα από όλα συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία. 363 σχόλια μέχρι στιγμής!

    Θα έπρεπε όπως αναφέρθηκε η κυβέρνηση να δει και την οπτική πλευρά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ήδη την επόμενη χρονιά βγαίνει από τη Nissan πλήρης ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Να σας υπενθυμίσω επίσης, ότι με μια μικρή επένδυση, μπορεί αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίζεται εξ ολοκλήρου από ηλιακή ενέργεια.

    Μιλάμε τώρα για πλήρη εκμηδενισμό ρύπων, αλλά και εξοικονόμηση καυσίμων. Κάθε δημόσια υπηρεσία θα έχει τα φωτοβολταϊκά της, τα οποία θα φορτίζουν τα αυτοκίνητά της.

    Απλούστατο. Και πράσινη ανάπτυξη, και καθαρό περιβάλλον, και μειωμένα έξοδα.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 13:50 | ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΚΑΛΟΥΔΗΣ

    ΑΣ ΚΑΝΑΝΕ ΟΛΟΙ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
    ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΚΟΨΤΕ ΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΑ
    ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ.ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ.ΑΡΚΕΤΑ.

  • Στο σχέδιο της νέας Υπουργικής Απόφασης σχετικά με την «Καθιέρωση ανώτατου κυβισμού Κρατικών Αυτοκινήτων και άλλες διατάξεις» παρατηρείται απουσία αναφοράς σε οχήματα προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία και ιδιαίτερα σε άτομα με κινητικές αναπηρίες. Τα οχήματα αυτά λόγω των ειδικών απαιτήσεων σχεδιασμού των χώρων τους -ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν άτομο σε αμαξίδιο- συνήθως υπερβαίνουν τα 1400-1600cc. Επισημαίνουμε ότι τέτοια αυτοκίνητα απαιτούνται τόσο για τη μετακίνηση στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης και προσκεκλημένων αυτής, όσο και για την ικανοποίηση πάγιων αναγκών φορέων (ΝΠΔΔ) ατόμων με αναπηρία.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 13:45 | MIXAΛΗΣ

    Καλημέρα σας και καλη αρχη.Σχετικά με τά νέα μέτρα για τα κρατικά αυτοκίνητα με βρίσκεται 100% σύμφωνο και εύχομαι κάποια στιγμή να πραγματοποιηθεί και στη χώρα μας, ώστε να πάψουν επιτέλους οι παρελάσεις και οι προκλησεις που προκαλούσε ο πολιτικός κόσμος με τις υπερπολυτελείς γερμανικές λιμουζίνες. Επίσης βλέπω ότι στρέφεται η κυβέρνηση προς τα υβριδικά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας τα οποία δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον και είναι χαμηλής κατανάλωσης καυσίμων. Συμφωνώ και με αυτό το μέτρο αλλά θα θελα να επισυμάνω κάποιες παρατηρήσεις έτσι ώστε η ιδέα της νέας άρχης που οραματίζεται η κυβέρνηση να γίνει πράξη και να μην μείνει στα χαρτιά.
    1)Αρχικά συμφωνώ με το μέτρο των 1.600 κ.ε ως όριο για τα κρατικά αυτοκίνητα αλλα θα πρέπει να κοιτάξουμε και το κόστος αγορας αυτών των αυτοκινήτων. Δηλαδή υπάρχουν αυτοκίνητα 1.600 κ.ε με 15.000,00 € και άλλα με 30.000,00 €. Ας κοιτάξουμε και λίγο την οικονομία..
    2)Επίσης σχετικά με τα υβριδικά παρατηρώ ότι είναι πιο ακριβά απο τα αντίστοιχα συμβατικά. Καλό ειναι να κοιτάξουμε και πιο συμφέρουσες λύσεις. Άλλωστε τα υβριδικά όπως και κάθε νέα τεχνολογία κοστίζουν περισσότερο στην αγορά και στη συντήρηση. Στο άμεσο μέλλον θα υπάρξουν και άλλες εταιρείες που θα προσφέρουν υβριδικά αυτοκίνητα και θα ρίξουν τις τιμές τους.
    3)Τι θα γίνει με τα κρατικά αυτοκίνητα που ήδη υπάρχουν?Να βγούν άμεσα σε δημοπρασίες προς το κοινό μέσω ΙΝΤΕRNET, έτσι ώστε να μειωθεί περισσότερο η αγοραστική τους αξία και φυσικά να μην καταλήξουν σε γνωστούς και φίλους σε χαμηλές τιμές.
    4)Τέλος θα πρέπει να επεκταθούν περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς,να γίνουν πιο γρήγορα(ΚΗΦΙΣΙΑ-ΟΜΟΝΟΙΑ 30 ΛΕΠΤΑ με τον ΗΣΑΠ έλεος),να εξυπηρετούν όλο το 24ΏΡΟ(Νέες θέσεις εργασίας) και φυσικά επέκταση του ΜΕΤΡΟ σε όλη την αττική.Ας γίνουν αυτα με τα ΜΜΕ και μετα θα κυκλοφορούν μόνο τα κρατικα αυτοκινητα και τα φορτηγα.
    Σας ευχαριστώ και εύχομαι να επιβεβαιώσετε τον ελληνικό λαό…

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 13:53 | Πάνος Τσιρούνης

    Καλό σαν μέτρο και προς την σωατή κατεύθυνση, αλλά κατά την γνώμη μου η επιλογή να γίνει βάσει της μικρότερης εκπομπής καυσαερίου και όχι με βάση τον κυβισμό του.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 12:36 | ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ

    Κ’αρχήν μου φαίνεται παράλογο ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν 10 νόμοι και προεδρικά διατάγματα για να καθοριστούν οι κανόνες για ένα σχετικά απλό θέμα που είναι τα κρατικά αυτοκίνητα. Υπάρχει δε το ενδεχόμενο σε κάποια νόμο που αναφέρεται πιο πάνω να υπάρχει κάποια ειδική διάταξη που μπορεί να αναιρεί ότι περιλαμβάνεται στον προτεινόμενο νόμο. Δεν μπορώ ακριβώς να προσδιορίζω που μπορεί να υπάρχουν προβήματα και τι, αλλά έχω την αίσθηση ότι περάν του προφανούς προβλήματος της πολυνομίας, φαίνεται να υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα στο ποιος ασχολείται με τι. Μου φαίνεται ότι καταναλώνεται υπερβολικός χρόνος και φαιά ουσία για να ξεκαθαρίσει κάτι σχετικα απλό.

    Συνολικά κρίνοντας τα μέτρα για τα αυτοκίνητα είναι σίγουρα σε θετική κατεύθυνση αλλά κυρίως περνάνε το μήνυμα της διάθεσης της κυβέρνησης να κυβερνήσει «δίκαια» και με διαφάνεια.

    Ο κόσμος όμως περιμένει συνέχεια, αλλιώς θα μείνει με μια αίσθηση ότι όλα έγιναν για εντυπωσιασμό. Τον κόσμο θα τον πείσετε για τις προθέσεις σας πολύ περισσότερο όταν πιαστεί το πρώτο λαμόγιο και δη απο το ΠΑΣΟΚ (βουλευτής, υπουργός, δήμαρχος, οτιδήποτε) και τιμωρηθεί παραδειγματικά.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 12:40 | Κρυονερίτης Νίκος

    Ο κυβισμός δεν είναι το απόλυτο μέγεθος που θα πρέπει να μας προβληματίσει. Σημασία έχει η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ανά χιλιόμετρο, το χαμηλό κόστος συντήρησης και η εγγυήσεις της εταιρείας, τα οποία συναρτώνται με τον κυβισμό.

    Εκτιμώ ότι δεν χρειάζεται η άποψη του κόσμου σε θέματα που αποτελούν αντικείμενο αναλογιστικών μελετών.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 11:37 | ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Μια πιθανώς καλή λύση θα ήταν για τις υπηρεσίες πέριξ του κέντρου μικρά διθέσια ηλεκτρικά αυτοκίνητα (προσοχή όχι υβριδικά) τα οποία θα χρησιμοποιούσαν οι υπάλληλοι αποκλειστικά για μετακινήσεις εντός του κέντρου ή για αποστάσεις της τάξης 30-50 χλμ ημερισίως. Βεβαίως χρειάζονται οι απαραίτητες μελέτες (κόστος συντήρησης, φόρτισης, κτλ)

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 11:53 | Στέργιος Καϊρέτης

    Το μέτρο είναι θετικό,άλλα νομίζω ότι πρέπει να γίνουν κάποιες βελτιώσεις σε ορισμένα σημεία :
    1. Πρέπει να εισαχθούν στο μέτρο και αυτοκίνητα που είναι αμειγώς ηλεκτρικά (αναμένονται να εισαχθούν αρκετά την επόμενη τριετία), όπως και με κινητήρες υδρογόνου που θα κυκλοφορήσουν πιθανόν στο μέλλον.
    2. Η μείωση του κυβισμού είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν ότι στα 1400cc και στα 1600cc υπάρχει αυτή τη στιγμή μόνο ένα αυτοκίνητο της Honda που πληρεί τις προϋποθέσεις. Άρα θα πρέπει το εύρος των κυβικών να αυξηθεί, έτσι ώστε να συμπεριλάβει και αυτοκίνητα όπως το TOYOTA PRIUS, το οποίο καταναλώνει λιγότερο παρ’όλου που είναι 1800cc.
    3. Θα πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός για τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά στη πόλη και σε αυτά που θα κινούνται και εκτός πόλης. Τα μεν πρώτα πρέπει οπωσδήποτε πρέπει να είναι κάτω από 3,5μέτρα ή και λιγότερο για να αποσυμφορήσουν τους δρόμους και αμιγώς ηλεκτρικά ή με κινητήρες εσωτερικής καύσης μικρού κυβισμού και με συστήματα start&stop. Τα δε δεύτερα θα πρέπει να είναι μεγαλύτερων διαστάσεων και κυβισμού έτσι ώστε να ανταποκρίνονται με ασφάλεια στις απαιτήσεις της χρήσης τους, πάντως όμως άκρως φιλικά προς το περιβάλλον.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 11:54 | ΚΩΣΤΑΣ ΓΙΑΒΑΣΟΓΛΟΥ

    Υστερα απο το χαστούκι που φάγαμε στο ECOFIN αρχίζω να πιστεύω ότι θα πρέπει να καταργηθούν τα αυτοκίνητα για όλους.
    Να κρατηθούν μερικά μικρά βοηθητικά για τις υπηρεσιακές ανάγκες της κυβέρνησης Πρωθυπουργού, Υπουργών, Υφυπουργών.
    Ολα τα άλλα να πουληθούν.
    Αν δεν δοθεί το μήνυμα για δραστικές περικοπές οι οποίες θα πρέπει να είναι και στους μισθούς Πρωθυπουργού, μελών της κυβέρνησης, βουλευτών και δικαστών, βλέπω να μας αφανίζει το χρέος.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 11:32 | ΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ. ΠΡΕΠΕΙ Ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ Ο ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΣΕ ΟΓΚΟ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΖΕΙ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ (ΓΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΩ ΜΟΝΟ). ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΠΩΣ Π.Χ. ΕΙΔΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΞΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΩΝ. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΟΔΑ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΕ ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.

  • ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ.

    ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!!!
    ΟΜΩΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 1300cc ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ (ΔΙΘΕΣΙΑ SPOR).

    ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΕΤΟΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ:
    1ον Η ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΟΥΣ 120 ΜΕ 130 ΙΠΠΟΥΣ.
    ΚΑΙ 2ον ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΙΜΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 20.000 € (ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΕΙ Η ΜΑΓΑΛΗ ΜΑΖΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ 20.000 €)

    ΤΕΛΟΣ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΩΝ. ΟΤΑΝ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ.

    ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΕΣΩ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
    ΣΑΪΝΗΣ Δ. ΧΡΗΣΤΟΣ
    ΕΠΙΣ. ΕΦΑΡΜΟΣΜΈΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉΣ

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 11:51 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Η σημειολογία και το πολιτικό μήνυμα στην κατεύθυνση της πράσινης ανάπτυξης που εξέπεμψε η εν λόγω -και όχι μόνο- θέση της κυβέρνησης είναι προφανώς θετική, ωστόσο όλοι γνωρίζουν ότι η σημειολογία δεν αρκεί και προφανώς τα περιβαλλοντικά προβλήματα του τόπου μας είναι πιεστικότερα και μεγαλύτερα από τους ρύπους των κρατικών ΙΧ. Αυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό ωστόσο στην εν λόγω κίνηση, είναι η οικονομική διάσταση του θέματος και η σπατάλη με τα προνόμια που υπήρχαν πέριξ του θέματος «δικαίωμα σε κρατικό όχημα». Ναι αποτελεί η εν λόγω κίνηση όπως και αυτή με την μείωση των αστυνομικών φρουρών,μία πρώτη απτή ένδειξη προσπάθειας περιορισμού της σπατάλης και συμμαζέματος των οικονομικών του κράτους που δείχνει ειλικρινής και μακάρι να συνεχιστεί…
    ΥΓ: Τα δημοσιεύματα περί κατάργησης της θητείας σε Ναυτικό και Αεροπορία -εάν ισχύουν- φοβάμαι να πω ότι, δείχνουν ωστόσο μία λάθος κατεύθυνση για την κυβέρνηση και όχι σώνει και καλά για λόγους εθνικούς ή για το καμάρι του γονιού να πάει στρατό ο γιος τους προκειμένου να υπηρετήσει την πατρίδα και να γίνει άντρας…
    Δεν μπορεί να καταργείται (και σωστά) η αγροφυλακή και τον διογκωμένο δημόσιο τομέα να τον ενισχύουμε με νέους συμβασιούχους ουσιαστικά πενταετούς θητείας αμφιβόλου παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας.
    Η ενίσχυση του ΕΣΥ και η κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών του δημόσιου τομέα και των ΟΤΑ με προσλήψεις αξιοκρατίας και ανακατανομή με αξιολογικές μετατάξεις του προσωπικού ορθολογικά, μάλλον πρέπει να έχουν προτεραιότητα και όχι οι «φαντάροι» πενταετούς θητείας (μόνο όσοι χρειάζονται να προσλαμβάνονται) που απλώς απαλύνουν -χωρίς να λύνουν σε μία τέτοια λογική αντικατάστασης των κληρωτών- το πρόβλημα της ανεργίας, δίδοντας την αίσθηση του «πάρκινκ» άνεργων νέων ανθρώπων που μπαίνουν στην ζωή με λανθάνουσα λογική.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 10:03 | Γιωργος Κολλιας

    Συμφωνώ απόλυτα με την πρωτοβουλια αυτή και θεωρώ οτι είναι απόλυτα αντίστοιχη με τις προεκλογικές δεσμεύσεις. Όσον αφορά την οικονομική πλευρά του θέματος καθώς και το κέρδος μεσοπροθεσμα, δεν χρειάζεται πιστεύω πολλές αναλύσεις. Εγώ θέλω να σταθώ σε μια άλλη διάσταση του θέματος. Μιλάω για την αλλαγή του πολιτικού ήθους που αντιπροσοπεύουν κινήσεις όπως αυτή. Την μετάβαση απο την κιτς αντίληψη του «βλαχοδημαρχου» σε αυτήν του πραγματικού κρατικού λειτουργού. Και είναι αλήθεια,οτι πολλές μικρές αλλαγές όπως αυτή, συμβάλλουν στην δημιουργία ενος καινούργιου μοντέλου που τόσο έχουμε ανάγκη. Συνεχίστε δυνατά!

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 10:33 | ΤΟΠΟΥΖΗΣ Κ., ΖΑΜΑΝΗΣ Ν., ΤΣΙΑΜΠΕΡΑΣ Α.

    Συγχαρητήρια για την πρωτόγνωρη για τα Ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία σας για την διαβούλευση.

    Πιστεύουμε πως πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την χρήση των αυτοκινήτων από τους δημόσιους λειτουργούς ιδιαίτερα στην επαρχία όπου η χρήση των κρατικών αυτοκινήτων παρουσιάζει προκλητική εικόνα για τους πολίτες.

    Η εφαρμογή του μέτρου χωρίς συμβιβασμούς θα συμβάλλει στην αλλαγή της εικόνας του δημοσίου προς το καλύτερο και την εικόνα της κυβέρνησης στον λαό.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 10:00 | ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΩΛΙΔΗΣ

    Ελαχιστοποίηση των κρατικών αυτοκινήτων στο μέγιστο δυνατό. Στις κατώτερες βαθμίδες (από Γ.Γ. υπουργείου καί κάτω) της Δημόσιας Διοίκησης, καθιέρωση ενός ποσού ως εξόδων κίνησης, το οποίο θα καλύπτει το κόστος μετακίνησης του στελέχους με δικό του Ι.Χ. Έτσι, θα πάψει το Δημόσιο να πληρώνει βενζίνες, σέρβις και οδηγούς αυτ/των.
    Τα κόστη να λογίζονται για αυτοκίνητα του κυβισμού που προτείνετε. Η επιλογή όμως του Ι.Χ. αυτοκινήτου θα είναι καθαρή υπόθεση του στελέχους. Εάν επιλέξει πολυτελές αυτοκίνητο, θα καλύπτει εξ’ιδίων τα παραπάνω έξοδα, οπότε δέν αφορά τον λαό. Μπορεί να υπάρχει ένας μικρός αριθμός πολυτελών αυτοκινήτων, που θα χρησιμοποιούνται όμως μόνο για την εξυπηρέτηση υψηλών επισκεπτών μας.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 10:26 | ΝΙΚΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ

    θετικό το μέτρο αλλά τα 1600 κυβικά και μάλιστα υβριδικά για τον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο της δημοκρατίας δεν προσφέρουν την απαιτούμενη ασφάλεια,επίσης είμαι της λογικής της σταδιακής αντικατάστασης αρχίστε από τα παλιότερα όχι όλα μαζί, σε περίοδο κρίσης δεν πετάμε τόσα εκατομμύρια στον ΟΔΔΥ ,όταν πονάει το δόντι δεν βγάζουμε το μάτι? παίρνουμε ένα χάπι για να πέραση ο πόνος.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 10:17 | Αντωνιου Κωστας

    Σωστο το μετρο, με μια παρατηρηση:
    Θα επρεπε το μονο κριτηριο να ειναι η εκπομπες ρυπων. Ετσι θα μπορουσαν να επιλεγουν π.χ. φτηνα χιλιαριακια μινι για την πολη ή υβριδικα ανω των 1.600 κ.εκ. (Toyota Prius), που ομως καταναλωνουν λιγοτερο απο τα υπαρχοντα 1.400.
    Οπως εγινε η διαταξη ειναι φωτογραφικη για τα Χοντα, που δεν ειναι οτι καλυτερο σε καταναλωση.

  • 21 Οκτωβρίου 2009, 09:16 | ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΡΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΠΡΩΤΕΙΝΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΛΗΡΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ,ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΛΗΤΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΝΑ ΠΟΥΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΕΥΝΟΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΣΕ ΑΝΑΠΗΡΟΥΣ Η ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ.Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ,ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΛΙΖΙΝΓΚ,ΟΠΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ,ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΜΕ ΤΟΚΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΜΦΟΡΗ.