1. Ο έλεγχος του κύρους και του αποτελέσματος της ψηφοφορίας ανήκει στην αρμοδιότητα του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 100 του Συντάγματος.
Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 35-38 του ν. 345/1976 (Α΄ 141), όπως ισχύουν.
2. Οι ενστάσεις κατά του κύρους και του αποτελέσματος της ψηφοφορίας συζητούνται κατά προτίμηση και πάντως εντός μηνός από τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας.
3. Στην περίπτωση δημοψηφίσματος για ψηφισμένο νομοσχέδιο που ρυθμίζει σοβαρό κοινωνικό ζήτημα, η απόφαση του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε ημερών από τη διεξαγωγή της συζήτησης.
Δεν έχει κανένα νόημα να κάνει κανείς δημοψήφισμα, αν το αποτέλεσμα του δεν είναι δεσμευτικό. Άλλως καταλύεται η έννοια της δημοκρατίας. Προσοχή χρειάζεται για την θέση προς δημοψήφισμα ερωτημάτων για τα οποία η πλειοψηφία των πολιτών έχει ελλιπή ενημέρωση και κατάρτιση. Εκεί βρίσκεται ο ρόλος των πολιτικών και των τεχνοκρατών, που πρέπει δια των μέσων ενημέρωσης να κατευθύνουν σωστά τον κόσμο. Δια τούτο και τα μέσα ενημέρωσης δεν θα πρέπει να ελέγχονται από λίγους (βλέπε Ιταλία).
Επίσης χρειάζεται μεγάλη προσοχή για την θέση προς δημοψήφισμα ερωτημάτων για τα οποία το συμφέρον των πολλών μπορεί να είναι εις βάρος των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων των λίγων ή και του συμφέροντος της Πολιτείας ως συνόλου (π.χ., πολλοί θα επιθυμούσαν την κατάργηση των φόρων, αλλά έτσι δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει συντεταγμένα η Πολιτεία). Το Ανώτατο Δικαστήριο καλό θα ήταν να ελέγχει την συνταγματικότητα των προτάσεων του δημοψηφίσματος πριν αυτό πραγματοποιηθεί. Ειδάλως, προς τι το κόστος και η ταλαιπωρία;
Είναι επικίνδυνο ο όχλος να δεσμεύει την όποια κυβέρνηση. Σε ένα δημοψήφισμα, πιθανότατα θα εκβάλει ο φανατισμός, η παραπληροφόρηση και η ασχετοσύνη των πολλών (ειδικά σε τεχνικά θέματα). Συμβουλευτικό το αποτέλεσμα.
Το αποτέλεσμα δε θα πρέπει να είναι δεσμευτικό. Δε μπορεί να επιλέγει ο καθένας με το όποιο κοινωνικό και νοητικό επίπεδο διαθέτει για σημαντικά θέματα. Το δημοψήφισμα απλά δηλώνει ακόμη πιο επίσημα την αντίθεση ή όχι του λαού προς την κυβέρνησή του και θέτει την κυβέρνηση ακόμη πιο πιεστικά προ των ευθυνών της.
Πιστεύω πως το αποτέλεσμα των δημοψηφισμάτων ΠΡΕΠΕΙ να ειναι δεσμευτικο για την κυβερνηση.
Συμβουλευτικό δημοψήφισμα ΔΕΝ είναι δημοψήφισμα.
Άς κάνει η κυβέρνηση μια δημοσκόπιση αν θέλει συμβουλές…
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΚΟΜΑΤΩΝ, ΦΟΡΕΩΝ,ΚΛΠ.ΠΧ ΑΝ ΟΙ ΕΣΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΙ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΟ 75 ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ ΤΩΝ ΚΟΜΑΤΩΝ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 25 ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ. ΤΟΤΕ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕΣΜΕΥΣΗ. ΕΡΩΤΗΜΑ.
Οι προβλεπόμενες διαδικασίες χρήσης του αποτελέσματος του Δημοψηφίσματος πρέπει να περιγραφούν με καλύτερη προσέγγιση. Στο παρόν άρθρο προβλέπεται, μόνον, η διαδικασία για ψηφισμένο νομοσχέδιο. Δεν προβλέπεται τίποτα για τα θέματα ιδιαίτερα βαρύνουσας σημασίας για τον τόπο για τα οποία η Κυβέρνηση σχεδιάζει την ακολουθητέα πολιτική. Το Δημοψήφισμα γίνεται και για πρόληψη, όχι μόνον, για καταστολή
θεωρω σε καθε περιπτωση να ειναι δεσμευτικο για την κυβερνηση το αποτελεσμα ενος δημοψηφισματος.
Ean den thelete na exei tin opiadipote vasi, tha prepei na apagorevete apo ta media (me pini filakisis!) na ekfrazoun apopsi pera apo tin apli parousiasi mexri tin dieksagogi!