Για την εφαρμογή του παρόντος:
α) δημοψήφισμα είναι ο συνταγματικά κατοχυρωμένος θεσμός άμεσης και συμμετοχικής δημοκρατίας, με τον οποίο το εκλογικό σώμα εκφράζει την προτίμησή του σε ερώτημα που αφορά κρίσιμο εθνικό θέμα ή ψηφισμένο νομοσχέδιο που ρυθμίζει σοβαρό κοινωνικό ζήτημα, με εξαίρεση τα δημοσιονομικά,
β) κρίσιμο εθνικό θέμα είναι ζήτημα γενικότερου ενδιαφέροντος σχετικό με την εξωτερική πολιτική και την εθνική άμυνα καθώς επίσης με την οικονομική, με την κοινωνική και με την πολιτική ζωή της χώρας,
γ) ψηφισμένο νομοσχέδιο είναι το σχέδιο νόμου που έχει ψηφιστεί καταρχήν, κατ’ άρθρο και στο σύνολο από την Ολομέλεια ή το Τμήμα Διακοπής των εργασιών της Βουλής,
δ) σοβαρό κοινωνικό ζήτημα είναι ζήτημα που η ρύθμισή του από τον κοινό νομοθέτη επηρεάζει την, εν γένει, κοινωνική ζωή, και
ε) δημοσιονομικό είναι κάθε ζήτημα που αναφέρεται στην επιβολή φόρων, δασμών και, εν γένει, οικονομικών βαρών καθώς επίσης στην πραγματοποίηση δημοσίων δαπανών.
Δημοσιονομικό θεωρείται, επίσης, το ζήτημα που ρυθμίζεται σε ψηφισμένο νομοσχέδιο, με το οποίο είτε εγκρίνεται ο ετήσιος προϋπολογισμός εσόδων και εξόδων του κράτους, είτε ενεργείται η κρατική οικονομική διαχείριση, όταν είναι ανέφικτη η διοίκηση εσόδων και εξόδων βάσει του προϋπολογισμού, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 79 του Συντάγματος, είτε συντάσσεται προϋπολογισμός διετούς χρήσης, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 79 του Συντάγματος.
θα μπορουσε να χρησιμοποιηθει το υπαρχων συστημα που χρησιμοποιει ο ΟΠΑΠ για τα τυχερα παιγνια ως αρχικη φορμα διενεργειας δημοψηφισματων ! ετσι σιγα σιγα θα γινοταν αυτο που γινεται τωρα στις αραβικες χωρες ! στα μερη που ο λαος κουβεντιαζε για ποδοσφαιρο να κουβεντιαζει για τις αποφασεις που αφορουν την ζωη του ! ετσι θα μπορουσε να ασκει καλυτερο ελεγχο για τα τεκταινομενα στη δημοσια ζωη και να ειχαμε λιγοτερη διαφθορα πολιτικων προσωπων απο συμφεροντα που στρεφονται εναντια στην υγεια την παιδεια και γενικοτερα την ποιοτητα ζωης του φιλοτιμου λαου μας !
Πιστεύω ότι το δημοψήφισμα ,δεν μπορεί να έχει δεσμευτικό χαρακτήρα, για το κάθε θέμα(πολιτικό-κοινωνικό-οικονομικό-εθνικό κ.τ.λ.) ,γιατί δεν έχουμε τις γνώσεις για να εκφράζουμε άποψη και να υπολογίσουμε και της συνέπειες του. Ειδικά την συγκεκριμένη χρονική περίοδο ,η ψήφος μας θα έχει περισσότερο εκδικητικό χαρακτήρα ,μέσα στα πλαίσια της οργής που νιώθουμε όλοι.
Σίγουρα όμως ,ανεξάρτητα από το μορφωτικό επίπεδο του καθενός, υπάρχει και η αντίληψη και συνειδητοποίηση μιας αρρωστημένης κατάστασης ,που βιώνεται και γίνεται αντιληπτή από όλους(αναξιοκρατία-διαφθορά-κομματισμός-ανυπαρξία δικαιοσύνης-συναλλαγές με τον υπόκοσμο-φοροδιαφυγή-εκμετάλλευση του εργατικού δυναμικού από τους ισοβίως/αιωνίους κεφαλαιούχους-κατάργηση όλων των προστατευτικών νόμων που αφορούσαν εργαζόμενους και ισχυροποίηση του κεφαλαίου/τραπεζών-ανυπαρξία αισθήματος ασφάλειας).
Για όλα τα παραπάνω δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις ,για να καταλάβει κανείς ότι πρέπει να εκλείψουν.
Πως θα γίνει όμως αυτό ,όταν οι απολύτως υπεύθυνοι για την τωρινή κατάσταση ,πολιτικοί ,συνεχίζουν ατιμώρητοι να κυβερνούν ,με την ίδια νοοτροπία του παρελθόντος(ατιμωρησία πολιτικών και επιχειρηματιών-ελεγχόμενη δικαιοσύνη-επιβράβευση των φοροφυγάδων και αυτών που χτίζουν αυθαίρετα-γεωμετρική πρόσθεση φορολογικών βαρών στους τίμιους και νομοταγής πολίτες αυτής της χώρας κ.τ.λ.).
Πιστεύω ότι με τον καρκίνο του παρελθόντος δεν γιατρεύεις το παρόν.
Η μόνη ελπίδα είναι πρώτα η ατομική επανάσταση του καθενός(δεν παρακαλάς για τίποτα ,αλλά μόνο απαιτείς-δεν φοβάσαι για τίποτα-αλλά μόνο πολεμάς) και μετά η ολοκληρωτική μη εκλογή όλων των βουλευτών.
Η αλήθεια είναι όμως ότι από την μικρή πείρα που έχω ,οι άνθρωποι γενικά ,σε κάθε χώρα ,δεν ενδιαφέρεται για τα δημοκρατικά ιδεώδη(αυτά απλά λέγονται ως εύηχες και ανέξοδες ιδεολογίες), αλλά για τα ατομικά τους συμφέροντα ,να πάρουν τη θέση αυτών που έχουν προνόμια(δεν είναι τυχαίο ότι μετά από εκατοντάδες επαναστάσεις στην ανθρώπινη ιστορία ,ακόμα οι λίγοι έχουν τα πολλά και οι πολλοί τα λίγα ,ποτέ δεν μοιράστηκε ο πλούτος εξίσου το ίδιο σε όλους ,ποτέ δεν είχαν όλοι της ίδιες ευκαιρίες κ.τ.λ.)και αυτό συνεχίζεται γιατί στην πραγματικότητα το στηρίζουμε οι ίδιοι με της κυβερνήσεις που ψηφίζουμε-ανεχόμαστε.
ΑΡΘΡΟ 2 β:
ΝΩΡΙΣ ΤΟ ΘΥΜΗΘΗΚΑΤΕ, ΠΑΝΕ ΊΔΕΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ. ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ (ΑΝ ΠΟΤΕ ΓΙΝΕΙ) ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΠΕΝΤΕ.
Πρέπει να τεθεί σε δημοψήφισμα κατά πόσον συμφωνούν οι Έλληνες πολίτες να είναι υποχρεωτικώς δότες οργάνων. Το κατάπτυστο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε προσφάτως από την Ολομέλεια της Βουλής ανοίγει διάπλατα πόρτες και παράθυρα σε όσους θέλουν να κερδοσκοπήσουν. Κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει κανέναν να είναι δότης οργάνων. Δεν έχουμε γεννηθεί δούλοι να μη ορίζουμε το σώμα μας και τα όργανά μας.
Δεν υπάρχει μάλλον θέμα που να μην έχει άμεση ή έμμεση επίδραση στα δημοσιονομικά, εκτός αυτά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τα οποία δεν πρέπει να τίθενται σε δημοψήφισμα.
Συνεπώς οποιαδήποτε συζήτηση επί του θέματος είναι άνευ νοήματος αν δεν απομακρυνθεί από τον νόμο η διατύπωση αυτή περί των δημοσιονομικών.
Το αποτέλεσμα ενός δημοψηφίσματος πρέπει να είναι δεσμευτικό και όχι μόνο συμβουλευτικό για μια κυβέρνηση . Γιατί τους συμβούλους τους ακούμε, δεν τους υπακούμε . Με αυτή την έννοια συμβουλευτικά η εκάστοτε κυβέρνηση μπορεί να κάνει απλά στατιστικές ερευνες για να ενημερωθεί για την γνώμη μας . ‘Ομως στην ετυμηγορία ενός δημοψηφίσματος του κυρίαρχου – για να είναι – λαού η εκάστοτε κυβέρνηση οφείλει να υποτάσσεται. Κατά τα λοιπά νομίζω ότι προκειται για πολύ θετική πρωτοβουλία.
Δεν είναι δυνατόν να βαπτίζεται σοβαρό εθνικό θέμα ότι έχει σχέση μετην πολιτική και κοινωνική ζωή της χώρας. Η διατύπωση είναι αντισυνταγματική και αποσκοπεί να βρει έρεισμα η εκάστοτε κυβέρνηση για να διχάζει την ελληνική κοινωνία για επουσιώδη ζητηματα που στηριζονται στον λαικισμο. Όταν δεν έγιναν δημοψηφίσματα για εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας και για θέμα που συγκέντρωσε 3.000.000 υπογραφές όλα τα άλλα είναι πεταμένα λεφτά για εποικοινωνιακά παιχνίδια
Γιατί 100.000 στην Ελλάδα όπως και στην Ελβετία; Γιατί στην Ελβετία έχουν αιώνες Δημοκρατίας (αδιαμφισβήτητα) ενώ η Ελλάδα τώρα βρίσκεται κάτω από Καθεστώς Τραπεζικής Δικτατορίας, με μια «Βουλή» και «κυβέρνηση» μαριονέτες. Οπότε υπάρχει τρομοκρατία έναντι του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού, φοβούνται μην απολυθούν, οι δημόσιοι μην μπουν σε «εργασιακή εφεδρεία», οι ιδιωτικοί υπάλληλοι γιατί οι περισσότερες ιδιωτιές εταιρείες (Τράπεζες-εργολάβοι Δημοσίου) είναι γνωστό ότι «χορηγούν» τους πολιτικούς. Πολλοί επίσης ακόμη παίρνουν στα σοβαρά την προπαγάνδα σας «κάντε ότι σας λέμε γιατί αλλιώς θα «χρεοκοπήσουμε», κι ας έχουν παραδεχτεί ακόμη και στην TV πολιτικοί σας πως έχετε συμφωνήσει την επίσημη χρεοκοπία (η πραγματική έχει συμβεί από την Άνοιξη του 2009) για το 2014-2015.
1. Από τη στιγμή που με τα Μνημόνια απεμπολείται εθνική κυριαρχία, αυτά δεν εμπίπτουν στον περιορισμό «περί δημοσιονομικών θεμάτων» του Συντάγματος.
2. Δημοψήφισμα που προκαλεί η πλειοψηφία της Βουλής προφανώς είναι ΚΟΡΟΪΔΙΑ.
3. Αν είσαστε δημοκράτες (που προφανώς δεν είστε) βάλτε στον εφαρμοστικό αυτό νόμο άρθρο που να προβλέπει Δημοψήφισμα μετά από γραπτή αίτηση 100,000 Πολιτών πχ (όπως στην Ελβετία). Το Σύνταγμα δεν το προβλέπει, αλλά ούτε το απαγορεύει. ΤΟΛΜΑΤΕ; Ιδού η Ρόδος, διού και το πήδημα.
4. Προφανώς η πρεμούρα να περάσετε το συγκεκριμένο «νομοθέτημα» έχει να κάνει με το πολυδιαφημισμένο Παπανδρεοδημοψήφισμα, με το οποίο θα προσπαθήσετε να νομιμοποιήσετε τα απανωτά σας Πραξικοπήματα από τς 6/5/2010 ως σήμερα. Προκαλέστε μας. Να δείτε πού θα φτάσει το ΟΧΙ, ακόμη κι αν ρωτάτε ότι στην ημέρα έχουμε ήλιο. Θα είναι η πιο γλυκιά συντριβή σας μέχρι να οργανώσουμε Δημοκρατικό Μέτωπο που θα σας σαρώσει.
Κατά την άποψη μου η διασφάλιση της αληθινής απεικόνισης της πραγματικής βούλησης του λαού μέσα από ένα δημοψήφισμα, είναι το σοβαρότερο θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Πιο συγκεκριμένα, δεδομένης της τάσης να κομματικοποιούνται τα πάντα στην Ελλάδα, η επέμβαση των κομμάτων κατά το προκαταρκτικό στάδιο της διεξαγωγής του δημοψηφίσματος,κατά το οποίο θα αναλύεται το θέμα που τίθεται σε δημοψήφισμα, με σκοπό την ενημέρωση του κόσμου για τις συνέπειες ενός ΝΑΙ ή ενός ΟΧΙ, θα κομματικοποιεί πλήρως το θέμα. Όλα τα κόμματα θα αναλύουν το θέμα στο πλαίσιο μιας κομματικής γραμμής που δεν θα έχει σχέση με την ουσία του θέματος που τίθεται σε δημοψήφισμα.
Ο σκληρός πυρήνας των οπαδών του κάθε κόμματος θα ακολουθεί τη γραμμή του κόμματος ανεξάρτητα από την δική του την προσωπική άποψη. Ως αποτέλεσμα θα είναι ότι το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος θα απεικονίζει την κομματική δύναμη και όχι τη πραγματική θέση θέληση του λαού.
Αυτή η δυσκολία για την αντιμετώπιση της οποίας δεν έχω ρηξικέλευθη πρόταση δε σημαίνει βέβαια ότι απορρίπτω τη συμμετοχική διαδικασία μέσω δημοψηφίσματος. Απλά το επισημαίνω για προβληματισμό των αρμοδίων πάνω σ’ αυτό το θέμα. Μια πρώτη σκέψη μου θα ήταν η απομάκρυνση των κομμάτων από το στάδιο της ενημέρωσης.Θα μπορούσε ίσως να ανατεθεί σε ειδικούς επιστήμονας και μόνον οι οποίοι δε πρέπει να έχουν οιαδήποτε σχέση ή ανάμειξη σε κόμματα
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΟΦΩΝ ΤΡΟΠΟ ΤΙΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ,ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ,ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΚΛΠ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΕΙΣΗΓΗΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ , ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ, ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ. ΚΑΤΟΠΙΝ ΘΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΑΠΟΣΤΕΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΨΗΨΙΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ.ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ. ΚΑΘΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΕΚΤΗ. ΕΓΩ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ, ΤΗΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ,ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΣΕΕ, ΤΗΝ ΑΔΕΔΥ ΤΟ ΣΕΒ ,ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΚΛΠ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΔΙΕΤΕΛΕΣΑΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΙ.ΠΕΡΙ ΤΟΥΣ 15.
Οι Συνταγματικές διατάξεις ερμηνεύονται και πρέπει να ερμηνεύονται μόνο από τον εφαρμοστή τού Δικαίου (Δικαστήρια) . Δεν νοείται δεσμευτική ερμηνεία όρων Συνταγματικής διάταξης από τον κοινό νομοθέτη , όπως εδώ που επιχειρείται να επεκταθεί η έννοια τού όρου «κρίσιμο εθνικό θέμα» ˙ οι πέραν του Συνταγματικού γράμματος προσθήκες όπως “ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος σχετικά με την πολιτική, την κοινωνική και την οικονομική ζωή της χώρας” οδηγούν σε αλλοίωση τής Συνταγματικής επιταγής , είναι αντισυνταγματικές. Διότι οι προστιθέμενες ερμηνευτικά υποπεριπτώσεις πέραν των «σχετικών με την εξωτερική πολιτική και την εθνική άμυνα» θα επιτρέπει στην κυβέρνηση να στήσει δημοψήφισμα μόνο με απόφαση τού Υπ.Συμβουλίου και έγκριση 150 ψήφων . Αυτές όμως οι προστιθέμενες «διευκρινιστικά» περιπτώσεις ήτοι «ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την κοινωνική και την οικονομική ζωή της χώρας» εμπίπτουν καταφανώς στον όρο “σοβαρό κοινωνικό ζήτημα” , για το οποίο η Συνταγματική διάταξη προβλέπει άλλη , πιό αυστηρή διαδικασία , δηλαδή , απαιτείται να έχει προηγηθεί ψήφιση σχετικού νομοσχεδίου και αποδοχή από 180 βουλευτές σχετικής πρότασης 120 βουλευτών . Με απλά λόγια , αυτή η διάταξη είναι καθετα αντισυνταγματική διότι οδηγεί στην δυνατότητα να προκαλεί η εκάστοτε κυβέρνηση δημοψήφισμα μόνο με δική της πρωτοβουλία και με τήν υποστήριξη μόνο 150 βουλευτών για σοβαρά κοινωνικά ζητήματα για τα οποία το Συνταγμα απαιτεί εψηφισμένο νομοσχέδιο , πρόταση από 120 βουλευτές και ψήφισή της από 180 βουλευτές .
Σίγουρα , κατακλείοντας , δεν δικαιούται ο κοινός νομοθέτης να ερμηνεύει τίς Συνταγματικές διατάξεις , αυθεντικά . Τότε οποιαδήποτε τυχαία , συγκυριακή πλειοψηφία 150 βουλευτών θα μπορεί να μεταβάλει ερμηνευτικά και «διευκρινιστικά» το περιεχόμενο οποιασδήποτε Συνταγματικής διάταξης .
Σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 26) η Βουλή νομοθετεί και δεν έχει αρμοδιότητα να ερμηνεύει το Σύνταγμα , το οποίο ερμηνεύεται μόνο από τα Δικαστήρια .
Ολόκληρο αυτό το άρθρο πρέπει η να εξαλειφθεί ή να ξαναγραφεί με αντιγραφή τής Συνταγματικής διάταξης και την ακριβή έννοια των όρων
θα την προσδιορίσει το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο , νομολογιακά.
Ναι στο δημοψήφισμα, αλλά μόνο με απόφαση της βουλής με πλειοψηφία 3/5 για να μην γίνεται εργαλείο λαϊκισμού από την εκάστοτε κυβέρνηση.
ΕΠΙΜΕΝΩ :
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ.
Υ.Γ.: ΑΣ ΘΥΜΗΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟ …ΠΑΣΟΚ …(ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ! ΜΠΟΡΕΙ;) ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΚΑΛΗ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ 74, ΟΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ.
Με συλλογη υπογραφων του 25% του εκλογικου σωματος ,πρεπει να γινεται
δημοψηφισμα,αλλα και με αποφαση της ΒΟΥΛΗΣ 3/5.
ΝΑΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ,ΟΧΙ σε θεματα ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ειναι θεματα που απαιτουν μυστικη διπλωματια.
Σε κρίσιμες και δύσκολες αποφάσεις με υποχρεωτικές περικοπές για το κοινό καλό, χρειάζονται απλά κυβερνήσεις που να έχουν θάρρος και τόλμη. Μην προσπαθείτε να οχυρωθείτε πίσω από μια λεγόμενη ‘Λαική εντολή’ για να κάνετε αυτό που πρέπει.
Να είστε σίγουροι ότι ο λαός θα επικροτήσει ακόμα και το 100% της απώλειας του εισοδήματός του, αν δει ότι οι πολιτικοί του είναι αδιάφθοροι. Τολμήστε πρώτα να ξεβρωμίσετε το κοινοβούλιο, και ο λαός θα υποστηρίξει τα πάντα. Δε θα υποστηρίξει τίποτα, αν οι πολιτικοί εξακολουθούν να τρώνε λεφτά.
Ακόμα και η ερώτηση του δημοψηφίσματος μπορεί να είναι κατευθυνόμενη. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΤΡΩΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΣΚΟΠΑ.ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ, ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ. Αλλη μια αποδειξη οτι η κυβέρνηση είναι ανίκανη. οχι να κυβερνήσει,αλλά να κατακτήσει την εμπιστοσύνη του λαού.
Τολμήστε χωρίς δημοψήφισμα, αφού πρώτα δημεύσετε τις περιουσίες των πολιτικών που θησαύρισαν εις βάρος μας. Και τότε δε θα χρειάζεται δημοψήφισμα.
Πρόβλεψη είναι ότι η κυβέρνηση είναι ανίκανη να εξευμενίσει το λαό. Θα πάμε σε δημοψήφισμα με ερώτηση που θα διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο που δε θα μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά από το να την υπερψηφίσουμε.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ. Τολμήστε με σωστό τρόπο. ΔΕ ΣΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΕΡΩΤΗΘΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ. ΚΑΙ ΠΑΛΙ, ΛΕΦΤΑ ΘΑ ΦΑΤΕ!!!
1. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ προϋποθέτει την συμμετοχή και διακρίνεται σε άμεση και αντιπροσωπευτική. Συνεπώς, ο ορισμός του δημοψηφίσματος (παρ. α) πρέπει να διορθωθεί στο επιστημονικώς ορθόν: «δημοψήφισμα είναι ο συνταγματικά κατοχυρωμένος θεσμός άμεσης δημοκρατίας, με τον οποίο το εκλογικό σώμα εκφράζει την προτίμησή του σε ερώτημα που αφορά κρίσιμο εθνικό θέμα ή ψηφισμένο νομοσχέδιο που ρυθμίζει σοβαρό κοινωνικό ζήτημα».
2. Γιατί τα δημοσιονομικά εξαιρούνται των δημοψηφισμάτων; Δεν αποτελεί αυτό έκπτωση από την Συνταγματική επιταγή του 44 παρ.2;;
3. «ψηφισμένο νομοσχέδιο» σημαίνει Νόμος του Κράτους. Γιατί περιπλέκει ο νομοθέτης τα πράγματα αναφερόμενος σε ψηφισμένο νομοσχέδιο και όχι νόμο του κράτους;;;
4. Ο συντάξας προφανώς δεν γνωρίζει καλώς την Ελληνική γλώσσα. Τα έσοδα (ως πράγμα) δεν διοικούνται αλλά τίθενται υπό διαχείριση. Διοικώ ανθρώπους, διαχειρίζομαι πράγματα.
Η λογική είναι ανάποδη. Δεν υπάρχει καμία λογική να προτείνεται δημοψήφισμα πάνω σε ψηφισμένο νομοσχέδιο κυρίως από την τρέχουσα βοθλή. Επίσης δεν έχει νόημα να γίνεται δημοψήφισμα για την εξωτερική πολιτική και την άμυνα (μου θυμίζει πρακτικές FYROM) γιατί απλούστατα ο λαός είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να έχει όλη την πληροφόριση που χρειάζεται για να ψηφίσει. Αντίθετα, τα δημοσιονομικά, είναι αντικείμενο δημοψηφίσματος γιατί από τις βασικές μέριμνες του λαού στο δημοψήφισμα πρέπει να είναι το πώς ξοδεύονται τα χρήματά του και η ρύθμιση του κοινωνικού κράτους. Είναι αδιανόητο να μην θεωρούνται τα δημοσιονομικά σοβαρό κοινωνικό ζήτημα!
θεωρω οτι ενα δημοψηφισμα πρεπει να λαμβανει χωρα με πρωτοβουλία της Βουλης τουλάχιστον απο τα 2/5 του απολυτου αριθμου των βουλευτων για κρισιμο θεμα και νομο που θιγει αμεσα η εμμεσα τον Ελληνικο λαό και που το θεμα όπως σχεδιαζεται να αντιμετωπισθει απο την κυβερνηση ενδεχομένως να ειναι η να ηταν σε αναντιστοιχια με τις προγραμματικες δηλωσεις της κυβερνησης ή απλα να δεσμευει μια πλειαδα κυβερνησεων λογω της διαχρονικοτητας του. Απλο παραδειγμα η Δανειακη συμβαση της Ελλλαδας και τα διαφορα Μνημονια που υπογραφτηκαν με μια μονη υπογραφη ενος υπουργου δεσμευοντας γενιες ολοκληρες Ελληνων ενω θα επρςεπε να ειχαν τεθει σε δημοψηφισμα και να αποφανθει ο λαος για την πορεια της χωρας και οχι μια κυβερνηση που λογω ενισχυμενης αναλογικης εχει την σχετικη πλειοψηφια στη Βουλή αλλα κατεχει μετα βιας ενα 40 η 42% και οχι εκφραζιοντας μια ευρυτερη πλειοψηφια του εκλογικου σωματος.
Αν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος δεν είναι δεσμευτικό, το δημοψήφισμα δεν ανταποκρίνεται στον συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμό άμεσης και συμμετοχικής δημοκρατίας αλλά αποτελεί μέθοδο δημοσκόπησης.
Θα έπρεπε να είχε ληφθεί υπόψη ο Κώδικας Καλών Πρακτικών για τα Δημοψηφίσματα, της Επιτροπής Για την Δημοκρατία μέσω του Δικαίου (Venice Commission) του Συμβουλίου της Ευρώπης. http://www.venice.coe.int/docs/2007/CDL-AD(2007)008rev-e.pdf
Ο Κώδικας Καλών Πρακτικών αναφέρει ότι δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο δημοψηφίσματος ζητήματα:
α) δικαίου αυξημένης τυπικής ισχύος
β) διεθνούς δικαίου ή καταστατικών αρχών του Συμβουλίου της Ευρώπης (ανθρώπινα δικαιώματα, κράτος δικαιου, δημοκρατίας)
Για παράδειγμα, δεν μπορεί να τεθεί σε δημοψήφισμα ένα αίτημα επαναφοράς της θανατικής ποινής, καθώς αυτό θα έθετε στην ψήφο μια διεθνή δέσμευση της χώρας σύμφωνα με πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα για την κατάργηση της θανατικής ποινής.
Η εξαίρεση αυτή θα πρέπει για λόγους ασφάλειας δικαίου να επισημανθεί στο νομοσχέδιο.
Ενδιαφέρον, άσχετα του χρόνου όπου τίθεται για ψήφιση.
ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΚΑΙ Σ’ ΑΛΛΑ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ – ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΝΟΜΟ .
ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ :
΅ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ 1.000.000 ΠΟΛΙΤΩΝ – ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ Ή ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ Λ.Χ. 1/4 ΤΟΥ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΧΩΡΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑ ΑΦΟΥ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠΟΨΗ ΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΧΩΡΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΙΤΗΣΗ 2.000 ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ , ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΝΑ ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΣΥΛΛΕΧΘΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΟ ΝΟΜΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΜΟ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΟΣΑ ΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ. Η ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ, ΟΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΔΟΣΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ 15 ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΟ ΤΗΣ ΔΙΚΑΣΙΜΟΥ ΜΕ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ ΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Ή ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ : Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ , ΤΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ, ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ. ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΣΙΜΟ.
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΕΝΔΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ (ΑΝΑΙΡΕΣΗ) ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΕΝΤΟΣ 10 ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ.
ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΞΥ 1ΗΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ 31ΗΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2011.
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ-ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ Ή ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ, Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 15 ΕΡΓΑΣΙΜΩΝ ΗΜΕΡΩΝ. ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΓΙΝΕΙ ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ, ΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ.
ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΔΡΑ ΔΗΜΟΥ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΟΣΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΕΣ ΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ. ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ -ΕΚΛΟΓΕΙΣ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΥ ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ Ή ΌΧΙ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ. ΟΤΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ ΤΟ ΕΓΚΥΡΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ, ΤΟΤΕ ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ. ΅
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟ. ΑΝ ΟΧΙ ΤΑ ΟΣΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ, ΚΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ.