Η παρ. 1 του άρθρου 35 του Ν. 3731/08 (ΦΕΚ 263/08) αντικαθίσταται ως εξής:
«Η κατάταξη όλων των υποψηφίων, εχόντων και μη εχόντων εμπειρία, γίνεται με βάση τη βαθμολογία τους σε όλα τα βαθμολογούμενα κριτήρια. Για το πενήντα τοις εκατό (50%) των θέσεων που προκηρύσσονται ανά φορέα, κλάδο ή ειδικότητα, η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως βαθμολογούμενο κριτήριο.
Εξαιρούνται οι περιπτώσεις που κατά τον οργανισμό ή κανονισμό του οικείου φορέα, η εμπειρία προβλέπεται ως προϋπόθεση διορισμού, καθώς και εκείνες για τις οποίες προβλέπεται ως τυπικό προσόν διορισμού ή πρόσληψης.»
Αν για υποψήφιους χωρίς εμπειρία προορίζεται το 50% των θέσεων και προσθέσουμε τους πολύτεκνους, τους τρίτεκνους και τις λοιπές κατηγορίες (παλλινοστούντες Πόντιοι και μη, μουσουλμάνοι Θράκης κλπ), μένει καμία θέση για μας τους κοινούς θνητούς (με εμπειρία);
Κατ’ αρχάς είμαι αντίθετος της συγκεκριμένης διάταξης γιατί ευτελίζει την αξία της εμπειρίας.
Έστω όμως να δεχτώ ότι η κυβέρνηση το κάνει για να δώσει ευκαιρίες στους νέους. Τότε γιατί στις υπόλοιπες μισές (που απευθύνονται σε πιο έμπειρους) να υπάρχει πλαφόν προϋπηρεσίας στα 5 έτη;
Αφού αποφασίστηκε να μοιραστούν οι μισές θέσεις σε νέους χωρίς εμπειρία και κυρίως με ακαδημαϊκά προσόντα, θα πρέπει, σαν αντιστάθμισμα, στις υπόλοιπες μισές να προσμετράται ΟΛΗ η προϋπηρεσία και να υπάρχει, αντίστροφα, πλαφόν στα ακαδημαϊκά μόρια (μεταπτυχιακών, γλωσσών κλπ). Μην ξεχνάμε ότι οι 35άρηδες και άνω δεν είχαν τις δυνατότητες που έχουν σήμερα οι νέοι για μεταπτυχιακά κλπ. άρα έχουν συγκριτικό μειονέκτημα ακόμα και στις θέσεις που προσμετράται η προϋπηρεσία!
Με αυτόν το τρόπο δε θα χρειάζεται να μπαίνουν παλιοί και νέοι στο ίδιο τσουβάλι, ούτε να ψάχνουμε βρούμε τη χρυσή τομή μεταξύ εμπειρίας και πτυχίων.
Σκεφτείτε το…
Πιστεύω ότι το θέμα της εμπειρίας είναι πολύ σημαντικό σε ορισμένες ειδικότητες εκείνες τουλάχιστον που αφορούν τον τεχνολογικό τομέα. Σε κάθε περίπτωση την απόφαση για το ποιός εργάζόμενος με οποιαδήποτε σύμβαση πληρεί πάγιες ανάγκες μιας εταιρείας θα πρέπει να το αποφασίσει η διοίκηση σε συνεργασία με επιτροπή της οποίας τα μέλη θα αποτελούνται από τον ΑΣΕΠ και το υπουργείο ή άλλο οργανισμό στον οποίον υπάγεται η εταιρεία. Κατ’ αυτήν την συνάντηση ελέγχεται το οργανόγραμμα της εταιρείας μέσα από το οποίο προσδιορίζεται η θέση του εργαζόμενου και εάν πληρεί πάγια ανάγκη.
Κατ’ αρχήν θέλω να σας συγχαρώ για τον πρωτόγνωρο τρόπο επικοινωνίας με τον πολίτη που εισάγεται με την δημόσια διαβούλευση,αλλά θα μου επιτρέψετε να έχω τις επιφυλάξεις μου ως προς το αποτέλεσμα και υιοθετώ πλήρως σχετικό άρθρο «Κι όμως υπάρχει λύση» Κυριακάτικης Εφημερίδας. Είμαι υπάλληλος του Δημοσίου.Στο Δημόσιο διορίστηκα μετά από διαγωνισμό σχεδον στα 30 μου, γιατί κάποιοι κάποτε θέλησαν να τηρήσουν την αξιοκρατία.΄Εχω ένα γυιό με πτυχίο Πανεπιστημίου στα 4 ακριβώς χρόνια με Λίαν καλώς , με εκπληρωμένες στρατιωτικές υποχρεώσεις και κατοχή Μεταπτυχιακού τίτλου,ξένων γλωσσώνκ.λ.π., ετών 27 – άνεργος.
Τα ενδιάμεσα διαστήματα μεταξύ των σπουδών του και του μεταπτυχιακού του κατέστη αδύνατη η σύναψη κάποιας σύμβασης με το δημόσιο ή το ευρύτερο δημόσιο τομέα. Η εγγραφή του στον ΟΑΕΔ από την πρώτη στιγμή που εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις (ένα χρόνο και πλέον) δεν στάθηκε ικανή να του ανοίξει τις πόρτες (ένεκα προσόντων) για μια θέση στον ήλιο. Είχε περάσει και από εξατομικευμένη συνέντευξη(έτσι ονοματίζουν την κοροϊδία σ’ αυτό τον Οργανισμό ο οποίος διαφημίζεται και από τηλεοράσεως),και κάθε μήνα ανανέωνε τηνκάρτα και ρωτούσε για ……. κάποια θέση ανάλογη των προσόντων του. Τίποτε .Ποτέ. Αρνητικά, ούτε μία ανασφάλιστη θέση stage. Προφανώς οι θέσεις αυτές ήταν αυξημένων προσόντων από διδακτορικό και πάνω.Αυτό θέλουν να μας βεβαιώσουν οι αυτόκλητοι πατέρες του έθνους που μάχονται υπέρ των δικαιωμάτων αυτών των ατόμων. ΄Η θα έπρεπε να χτυπήσεις βουλευτικά γραφεία ή να επιχορηγήσεις κάποιον «αρμόδιο» , ή να πιέσεις μέσω κυκλωμάτων κ.λ.π…….
Σε δύο προκηρύξεις μέσω ΑΣΕΠ που κατέθεσε αίτηση δεν περιμένει θετικά αποτελέσματα γιατί αναδιφώντας προηγούμενα βλέπει ότι τα 620 ΄μόρια της προϋπηρεσίας κάποιων αντιστοιχούν σε 3 διδακτορικά.
Από τα προαναφερόμενα καταλαβαίνετε ότι επικροτώ την νέα ρύθμιση σχετικά με τη μη μοριοδότηση των συμβασιούχων του δημοσίου και την ρύθμιση περί μη προσαύξησης της μοριοδότησης. Ακόμα θεωρώ πως πρέπει να περιορισθούν τα δικαιώματα των τριτέκνων και πολυτέκνων. Ακόμα να γίνουν ρυθμίσεις για τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου παρόμοιες αυτών του τακτικού προσωπικού (όχι δύο πίνακες με εντοπιότητα ή μη) γιατί έτσι σε πρόσφατη προκήρυξη ‘ατομο με μόνον βασικό πτυχίο με 5 πήρε θέση λόγω εντοπιότητας και άλλοι με μεταπτυχιακά υψηλά πτυχία και γλώσσες (επειδή δεν λαμβάνοντο καθόλου υπόψη) έχασαν τη θέση.Είναι σημαντικό σε θέσεις ορισμένου χρόνου να προσμετράται και το μεταπτυχιακό και η κατοχή ξένων γλωσσών.
Θεωρώ ότι το Νομοσχέδιο στη βασική του φιλοσοφία κινείται προς την αρχή της αξιοκρατίας, ισονομίας, και ίσης μεταχείρισης μεταξύ των πολιτών
Όλα τα υπόλοιπα ήταν και είναι καλώς καμωμένα και η μόνη αμαρτία αυτού του τόπου υπήρξαν τα stage.Είμαι ένας άτυχος stager που οσονούπω θα απολυθώ γιατί έτσι αποφάσισαν οι μεγάλοι δημοκράτες που θέλουν στη θέση μου να βάλουν φωστήρες σαν κι αυτούς με τους οποίους γέμιζαν το δημόσιο τόσα χρόνια με τον πλέον αξιοκρατικό τρόπο.Παρεπιπτόντως υπήρξα επιτυχούσα {ακόμα περιμένω το διορισμό}στο γραπτό διαγωνισμό του 1998 και παρά τη θετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με ψήφους 29-0 καμαρώνω αυτούς που διορίστηκαν με πολύ λιγότερα μόρια!Εύγε αλλά δεν πείθετε παλληκάρια!! Όλα τα υπόλοιπα ήταν και είναι καλώς καμωμένα και η μόνη αμαρτία αυτού του τόπου υπήρξαν τα stage.Είμαι ένας άτυχος stager που οσονούπω θα απολυθώ γιατί έτσι αποφάσισαν οι μεγάλοι δημοκράτες που θέλουν στη θέση μου να βάλουν φωστήρες σαν κι αυτούς με τους οποίους γέμιζαν το δημόσιο τόσα χρόνια με τον πλέον αξιοκρατικό τρόπο.Παρεπιπτόντως υπήρξα επιτυχούσα {ακόμα περιμένω το διορισμό}στο γραπτό διαγωνισμό του 1998 και παρά τη θετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με ψήφους 29-0 καμαρώνω αυτούς που διορίστηκαν με πολύ λιγότερα μόρια!Εύγε αλλά δεν πείθετε παλληκάρια!!