Το άρθρο 209 του ν.3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 209
Αρμοδιότητες ορεινών-δήμων.
1. Όπου στον παρόντα νόμο αναφέρονται οι ορεινοί- μειονεκτικοί δήμοι εννοούνται οι αναφερόμενοι στην Οδηγία 85/148/ΕΟΚ περί τροποποίησης της Οδηγίας 81/645/ΕΟΚ περί του κοινοτικού καταλόγου των μειονεκτικών γεωργικών περιοχών κατά την έννοια της Οδηγίας 75/268.ΕΟΚ συμπεριλαμβανομένων και των χαρακτηριζομένων ως ορεινών δήμων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου
2. Οι ορεινοί- μειονεκτικοί δήμοι ασκούν επί πλέον είτε αυτοτελώς είτε σε συνεργασία με την οικεία περιφέρεια τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Υλοποίηση προγραμμάτων αξιοποίησης των ηπίων μορφών ενέργειας
β) Χορήγηση αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας εφεδρικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής σε ιδιώτες.
γ) Έλεγχος της διαχείρισης υπογείων και επιφανειακών αρδευτικών υδάτων.
δ) Έλεγχος της εκτέλεσης εργασιών για την ανεύρεση υπογείων υδάτων και έργων αξιοποίησης υδάτινων πόρων.
ε) Εξέταση αιτήσεων για τη χορήγηση αδειών χρήσης νερού και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης υδάτινων πόρων.
στ) Γνωμοδότηση για το ετήσιο πρόγραμμα δασοπονίας στα όρια του δήμου που καταρτίζουν οι οικείες δασικές υπηρεσίες
ζ) Προώθηση της συγκρότησης ομάδων παραγωγών και στήριξή τους για την αντιμετώπιση οικονομικών και διαρθρωτικών θεμάτων σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία.
η) Έκδοση απόφασης, όταν λόγω ειδικών κλιματολογικών συνθηκών καθυστερεί η έναρξη της τυροκομικής περιόδου με την οποία καθορίζεται η έναρξή της, ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες του δήμου, χωρίς αυτή να είναι δυνατόν να υπερβεί το πεντάμηνο.
θ) Καθαρισμός και η αστυνόμευση των ρεμάτων
3. Οι άδειες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας των καταργούμενων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων ανήκουν στους δήμους του παρόντος άρθρου, στα όρια των οποίων λειτουργεί το έργο στο οποίο αναφέρονται οι άδεις αυτές.».
Θέμα: « ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ και Δήμος Βελβεντού»
Εκ μέρους της Κοινωνίας και του πρ. Δήμου Βελβεντού Κοζάνης σας αναφέρουμε μερικά, κατά την άποψή μας θεμελιώδη για μας ζητήματα:
1. Η κοινωνία του Βελβεντού μάχεται από την επομένη του Συνεδρίου της Κυλλήνης, το Νοέμβρη του 2007, να αποδείξει ότι ο Καποδιστριακός Δήμος Βελβεντού είχε όλα τα εχέγγυα να παραμείνει ανεξάρτητος στο νέο αυτοδιοικητικό χάρτη της Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Από τον Φεβρουάριο του 2010 όλες μας οι ενέργειες εντατικοποιούνται.
2. Έτσι στις 28/4/2010, με την ανακοίνωση της νέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Δήμος Βελβεντού παρέμενε αυτόνομος στον καλλικρατικό χάρτη της χώρας, ως ο 5ος Δήμος του Νομού Κοζάνης, χαρακτηρισμένος ορεινός με ορεινότητα 57% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (ουσιαστικά η ορεινότητα του π. Δήμου Βελβεντού ξεπερνά το 70%).
3. Δυστυχώς με το Νόμο του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων στις 27/5/2010 ο Δήμος Βελβεντού εξαφανίστηκε από τον χάρτη.
4. Σύσσωμη η κοινωνία του Βελβεντού αντιδρούμε σ’ αυτήν την απόφαση διότι θεωρούμε ότι αδικεί την ιστορία και υπονομεύει το μέλλον μας.
5. Η πρωτοπορία του Βελβεντού, που πλέον διακυβεύεται με την ένταξή του στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟ, διαχρονικά συνίσταται στα εξής:
α) Μέσα από τις στάχτες του πολέμου ανέπτυξε συνεταιριστικό κίνημα και σύστησε δυο υγιέστατους συναλλαγματοφόρους συνεταιρισμούς, πρότυπα λιετουργίας πανελληνίως.
β) Κατασκεύασε με εθελοντική εργασία και με την οικονομική συνδρομή κατοίκων και ομογενών, όλες τις βασικές υποδομές στο Βελβεντό και στους οικισμούς: Δίκτυα ύδρευσης-αποχέτευσης, πλακοστρώσεις δρόμων, δημόσια κτίρια.
γ) Διέθεσε όλες τις προσωπικές αποζημιώσεις των αγροτών για γεωργικές ζημιές το 1956 για να κατασκευαστούν 143 χλμ πέτρινα αρδευτικά κανάλια.
δ) Μετά την κατασκευή από τη ΔΕΗ της τεχνητής λίμνης Πολυφύτου το 1974, αντιμετώπισε τη στενότητα κλήρου με εκχέρσωση νέων εκτάσεων για καλλιέργειες ροδακίνων και μήλων, ώστε να κρατηθεί ο πληθυσμός στην περιοχή μας.
ε) Κατασκευάζει το 1977 Αρδευτικό Δίκτυο με Αντλιοστάσιο στη Λίμνη με την οικονομική συμμετοχή των αγροτών. Μέχρι τις 31/12/2010 ο Δήμος σε συνεργασία με τον ΤΟΕΒ ετοίμασε την κατασκευή Υδροηλεκτρικού Σταθμού 1,84 MW για να παράγει και να καταναλώνει πράσινη ενέργεια για τα αντλιοστάσιά του (είχαμε ως Δήμος δεσμεύσει από τον Τοπικό Πόρο 500.000 € για το έργο της κατασκευής).
στ) Το 1983 ξεκινά τη λειτουργία της Παιδική και Εφηβική Βιβλιοθήκη για τη συμπληρωματική μόρφωση των παιδιών των αγροτών.
ζ) Το 1991 κατασκευάζεται νέο Γυμνάσιο Λύκειο και τροφοδοτεί τα ΑΕΙ της χώρας με το 100 % των μαθητών του.
η) Το 1994 κατασκευάζεται το Πνευματικό Κέντρο και συγκεντρώνει όλη την πνευματική και πολιτιστική δραστηριότητα της περιοχής.
θ) Το 1997 αξιοποιεί ένα κληροδότημα στην οδό Κάννιγγος 17 στην Αθήνα και τα έσοδα γίνονται υποτροφίες 200 € μηνιαίως σε μαθητές και φοιτητές.
ι) Το 2005 ολοκληρώνεται το Δημοτικό Στάδιο με Κλειστό γήπεδο μπάσκετ, δυο γήπεδα ποδοσφαίρου, στίβο με ελαστικό τάπητα, αίθουσα βαρών και ενόργανης γυμναστικής. Συγκεντρώνει όλη την νεολαία και φιλοξενεί για προετοιμασία ομάδες (ΠΑΟΚ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ, ΛΑΡΙΣΑ κ.λ.π). Προετοιμάσαμε μελέτη για να κατασκευάσουμε σύγχρονο Κολυμβητήριο.
ια) Το 2005 ιδρύεται και λειτουργεί ένα καινούργιο σχολείο το ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Φιλοξενεί 3000 μαθητές και 500 εκπαιδευτικούς το χρόνο από όλη την Ελλάδα σε μονοήμερα και πολυήμερα εκπαιδευτικά προγράμματα.
ιβ) Το 2006 αποκαθίσταται ο βυζαντινός Ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου Βελβεντού (1630-1807) με χρήματα του Γ’ Κ.Π.Σ.
ιγ) Το 2006 αποκαθίσταται ο βυζαντινός ναός Προφήτη Ηλία Παλαιογρατσάνου με χρήματα του Γ’ Κ.Π.Σ.
ιδ) Το 2006 αναπλάθεται το Φαράγγι του Σκεπασμένου με τους καταρράκτες ως χώρος ιδιαιτέρου φυσικού κάλους.
ιε) Το 2007 ασφαλτοστρώνεται ο δρόμος Βελβεντού-Καταφυγίου με διέξοδο προς την Πιερία με μελέτη του Δήμου και χρηματοδότηση από το Γ ΚΠΣ.
ιστ) Παράλληλα οι συνεταιρισμοί επενδύουν χρήματα για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων τους και προωθούν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό (Ρωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αγγλία, Τσεχία Σλοβακία Λευκορωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Αραβικά Εμιράτα).
ιζ) Ο Δήμος Βελβεντού στις 31/12/2010 χρωστούσε περίπου 650.000 € σε συμβατοποιημένα έργα (ΘΗΣΕΑΣ-ΕΤΕΡΠΣ-ΑΛΕΞ. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ-ΤΟΠΙΚΟΣ ΠΟΡΟΣ). Τα δάνειά μας ήταν μόλις 83.000 € για αγορές παγίων και 110.000 € για την ανακατασκευή ενός κτιρίου-κληροδοτήματος που ο κατασκευαστής του ανταποδίδει τις δόσεις του δανείου μέσω των ενοικίων προς το Δήμο.
ιη) Έχει έτοιμες μελέτες για νέα έργα 15.000.000, 00 €
ιθ) Αυτή τη στιγμή στη δημοτική ενότητα Βελβεντού εκτελούνται έργα 2.500.000,00 € από διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ, ΕΤΕΡΠΣ, ΘΗΣΕΑΣ, Τοπικός Πόρος κ.λ.π.).
κ) Υπάρχουν δυο ώριμα (από τον Δήμο Βελβεντού) και ήδη ενταγμένα έργα στο ΕΣΠΑ. Το ένα αφορά τον βιολογικό καθαρισμό του Βελβεντού προϋπολογισμού 3.500.000 € και το δεύτερο την κατασκευή μιας μέας σχολικής υποδομής, του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης προϋπολογισμού 2.100.000 €
κα) Στις 13 Νοεμβρίου 2010, ο Δήμος Βελβεντού επιλέχτηκε να συμμετάσχει σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο 60 βιώσιμων πόλεων (REFERENCE FRAMEWORK OF SUSTAINABLE CITIES), μεταξύ των οποίων η Βιέννη, το Μόναχο, η Λειψία, η Γλασκώβη και άλλες. Η διάκριση αυτή και η συμμετοχή του μικρού Βελβεντού στο δίκτυο αποτελεί και την μεγαλύτερη δικαίωση της διαχρονικής πορείας του Βελβεντού αλλά και της προοπτικής που είχε.
Όλα αυτά είναι μερικά και ενδεικτικά δεδομένα της λειτουργίας της κοινωνίας υπό την ομπρέλα του Δημοτικού Συμβουλίου Βελβεντού και με βάση τις αρχές της επικουρικότητας και της εγγύτητας. Η συνεργασία του Δήμου με τους παραγωγικούς, πολιτιστικούς και αθλητικούς φορείς ήταν καθημερινή και το αποτέλεσμα αντανακλάται στην ποιότητα ζωής και στον βαθμό ανάπτυξης που σημειώθηκε αυτά τα χρόνια στην περιοχή. Και επιπλέον ίσχυσε εδώ και χρόνια ο θεσμός των Λαϊκών Συνελεύσεων με την αρχή της ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ προς την κοινωνία, κάτι που δεν θα το συναντήσει κανείς πουθενά στο Πανελλήνιο.
4. Η συνένωση του δήμου μας με τον Δήμο Σερβίων, τον Δήμο Καμβουνίων και την Κοινότητα Λιβαδερού, που απέχουν μακράν της οργάνωσης και της λειτουργίας του Βελβεντού, δυστυχώς μας έχει καθηλώσει στα προβλήματα της δικής τους καθημερινότητας και σε ένα περιβάλλον υπανάπτυξης, που έχει ως παρονομαστή το τεράστιο οικονομικό έλλειμμα κυρίως του Δήμου Σερβίων και τα ογκώδη δάνεια που ελήφθησαν για κάλυψη λειτουργικών εξόδων και όχι για επενδύσεις παγίων, έργα και αναπτυξιακές επιλογές.
Από την ημέρα που ψηφίστηκε ο «Καλλικράτης» η κοινωνία σύσσωμη αντέδρασε. Οργανώθηκε ένα άτυπο μεν αλλά ουσιαστικό δημοψήφισμα στις 4 Ιουλίου 2010 όπου το 96% των πολιτών αποφάσισε να μην συμμετέχουμε στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου. Και αυτό έγινε. Στις διπλές αυτοδιοικητικές εκλογές της 7ης και στις επαναληπτικές της 14ης Νοεμβρίου σημειώθηκε αποχή σε ποσοστό 98% του εκλογικού σώματος (δεν εκπροσωπείται ο Δήμος Βελβεντού στον καλλικρατικό Δήμο)
Στις 15 Σεπτεμβρίου συστήθηκε μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία και Μη Κυβερνητική Οργάνωση η «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ» για να αντιμετωπίσει ως κοινωνικός εταίρος τα νέα αυτοδοικητικά δεδομένα της περιοχής.
Στην «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ» είναι γραμμένοι περίπου 2300 ενήλικες πολίτες του Βελβεντού (ένας τουλάχιστον από κάθε οικογένεια). Έχουν οργανωθεί αρκετοί τομείς εθελοντικής αποκλειστικά δραστηριότητας για να αντιμετωπίσουν την ελλιπέστατη όπως αποδεικνύεται παρουσία του Καλλικρατικού Δήμου στο Βελβεντό.
Στην μέχρι σήμερα λειτουργία (του ενός και πλέον χρόνου) αντιμετωπίσαμε την στασιμότητα και την αδιαφορία σε όλα τα επίπεδα αυτοδιοικητικής λειτουργίας:
1. Έγινε πλήρης αφαίμαξη των υπαλλήλων από το Δήμο Βελβεντού προς την έδρα του Καλλικρατικού Δήμου, με συνέπεια να υστερεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.
1. Αδρανοποιήθηκε ή αποσπάστηκε ο μηχανολογικός εξοπλισμός του Δήμου Βελβεντού.
2. Προσφύγαμε αρκετές φορές στις αρμόδιες υπηρεσίες για την ελλιπή χλωρίωση του πόσιμου νερού.
3. Οργανώνουμε την καθαριότητα των δημόσιων χώρων και τη συντήρηση πρασίνου με εθελοντικές ομάδες πολιτών, αφού η συμμετοχή του Δήμου είναι ανύπαρκτη.
4. Αντιμετωπίσαμε 5 πυρκαγιές στο δάσος αποκλειστικά με εθελοντισμό.
5. Κάνουμε τις αναγκαίες εξωρραϊστικές παρεμβάσεις με εθελοντισμό.
6. Διοργανώσαμε τη Γιορτή Ροδάκινου και πολλές άλλες εκδηλώσεις με προσφορές χορηγών και τη συνδρομή εθελοντών.
7. Βιώνουμε καθημερινά την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, που γενιές και γενιές βελβεντινών συνέβαλαν για να κατακτηθεί.
8. Παρόλο που σήμερα στον Καλλικρατικό Δήμο εκτελούνται μόνον έργα στην Δημοτική Ενότητα του Βελβεντού, τα οποία είχαν επιμελώς προετοιμαστεί από το Δήμο Βελβεντού, νοιώθουμε να βαραίνει το μέλλον μας η πλήρης ανακοπή της αναπτυξιακής πορείας που εδώ και δεκαετίες δρομολογήθηκε από όλες τις δυνάμεις της κοινωνίας μας.
9. Μέχρι σήμερα η απόδοση θεσμοθετημένων κονδυλίων προς την Δημοτική Ενότητα του Βελβεντού είναι μηδαμινή και όπως φαίνεται θα συνεχίσει να είναι η ίδια. Τα αναλογούντα σε μας κονδύλια προφανώς θα καλύψουν τα υπέρογκα χρέη της Δημοτικής Ενότητας Σερβίων.
Μέσα στο ζοφερό τοπίο υπάρχει κάτι που κατακτήθηκε: Είναι η ενότητα της κοινωνίας και η χαλύβδινη θέληση όλων μας να συνεχίσουμε τον αγώνα για την αυτονομία του Βελβεντού. Η πρωτοπόρα κοινωνία του Καποδιστριακού Δήμου Βελβεντού δεν μπορεί να αποδεχτεί τη μετριότητα και την υπανάπτυξη.
Για τους λόγους αυτούς θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας, μέχρι τελικής δικαίωσης.
Ο Δήμος Βελβεντού είναι ένας εύρωστος ΟΤΑ με τη δική του ιστορία, που σε επίπεδο κοινωνίας έχει αφετηρία το 4500 π.Χ., με δική του «Ταυτότητα Κοινωνίας» και ορεινότητα 57% με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (ουσιαστικά η ορεινότητα του π. Δήμου Βελβεντού ξεπερνά το 70%). Πληροί όλα τα κριτήρια να παραμείνει ως ορεινός αυτόνομος Δήμος. Αποτελούμε παράδειγμα που υλοποιεί την ανάπτυξη και όχι τη συρρίκνωση της ελληνικής Περιφέρειας. Αποτελούμε πρότυπο παραγωγικότητας σε μια περίοδο που είναι το απόλυτο ζητούμενο για την ελληνική κοινωνία.
Οι συνεχείς μας επαφές με όλα τα πολιτικά κόμματα, βουλευτές, πολιτευτές, τομεάρχες, αρχηγούς κομμάτων, υπουργούς μας δίνουν βάσιμες ελπίδες ότι το χωροταξικό του «Καλλικράτη» μπορεί (και πρέπει) να διορθωθεί. Όλοι αναγνωρίζουν το δίκαιο του αγώνα που κάνουμε και μας προτρέπουν να συνεχίσουμε.
Απευθυνόμαστε σε σας για να σας ζητήσουμε να μας ανακηρύξετε με τον πιο πρόσφορο για σας τρόπο αυτόνομο Δήμο. Δώστε μας την ευκαιρία να συνεχίσουμε την πορεία μας. Βάλτε μας ΔΕΙΚΤΕΣ και ΣΤΟΧΟΥΣ να τους πετύχουμε (με τη βεβαιότητα ότι θα τους πετύχουμε) και στην μεθεπόμενη δημοτική περίοδο ανακεφαλαιώνουμε.
Εκ μέρους της κοινωνίας του
Καποδιστριακού Δήμου Βελβεντού Κοζάνης,
Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία & ΜΚΟ «Κοινωνία Των Πολιτών Του Βελβεντού»
Και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Των Πολιτών Του Βελβεντού Για Την Αυτοδιοικητική Ανεξαρτησία Του Δήμου Βελβεντού
Η οποιαδήποτε ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των νησιωτικών και ορεινών Δήμων προϋποθέτει και τη δυνατότητα άσκησής τους με ειδικευμένο προσωπικό. Για το λόγο αυτό προτείνουμε να εξαιρούνται οι μικροί νησιωτικοί και ορεινοί δήμοι από την κατάργηση κενών οργανικών θέσεων, να μην ισχύσουν οι πρόσφατες σχετικές αποφάσεις και να γίνει προσπάθεια κάλυψης αυτών με μετατάξεις και νέες προσλήψεις, με προτεραιότητα στα κριτήρια εντοπιότητας και την παροχή των κατάλληλων κινήτρων.
Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρξει ειδικότερη πρόβλεψη ώστε να γίνει επανακαθορισμός των αναγκαίων δομών και αντίστοιχων θέσεων εργασίας, σε αντιστοιχία με την αναδιοργάνωση δομών των Υπουργείων που προωθεί το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σε όλο το φάσμα των Υπηρεσιών της Νησιωτικής Ελλάδας. Επίσης να επιδιωχθεί και να ενισχυθεί με οικονομικά μέσα από το επόμενο ΕΣΠΑ (μετά το 2013) η οριζόντια συνεργασία σε επίπεδο επιμέρους Περιφερειών με τις άλλες νησιώτικες οντότητες του Ευρωπαϊκού Χώρου.
Να ενισχυθούν οι πρωτοβουλίες συνεργασίας ανάμεσα σε μικρούς νησιωτικούς ή ορεινούς δήμων και της περιφέρειας, αλλά και η διασύνδεση τους με πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα για τη μελέτη και εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών διοίκησης και λειτουργίας αυτών. Στην κατεύθυνση αυτή είναι χρήσιμη η διαρκής ανταλλαγή και υιοθέτηση επιτυχώς εφαρμοσμένων και καταγεγραμμένων καλών πρακτικών βιώσιμης διαχείρισης και λειτουργίας των Δήμων. Η άμεση λειτουργία του Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής που προβλέπεται από τον Καλλικράτη (άρθρο 208) στελεχωμένο με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό μπορεί να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο ως σύμβουλος του κράτους για να χαράξει τις πολιτικές επιλογές στις νησιωτικές περιοχές λαμβάνοντας υπόψη την ιδιομορφία της ελληνικής νησιωτικότητας.
Πότε επιτέλους σ’ αυτή τη χώρα θα γίνουμε ακριβείς στους ορισμούς μας ώστε το πεδίο εφαρμογής των νόμων να είναι σαφές και να μην χρειάζεται ερμηνεία?
Στην οδηγία του 1985 για τις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές η ορολογία αφορά την τότε διοικητική διαίρεση της χώρας (δήμοι-κοινότητες, στοιχεία του τότε Υπουργείου Εσωτερικών) αλλά και οικισμούς της τότε διοικητικής διαίρεσης της χώρας (στοιχεία της τότε ΕΣΥΕ δηλαδή).
Αν κατάλαβα καλά ορεινοί-μειονεκτική δήμοι στον παρόντα νόμα είναι οι καλλικρατικοί δήμοι που περιέχουν ορεινές και μειονεκτικές περιοχές της οδηγίας του 1985 (στις οποίες και εφαρμόζονται τα ειδικά γεωργικά προγράμματα στα οποία αποσκοπεί η σχετική οδηγία του 1985).
Αυτό δεν προκύπτει από τον ορισμό του άρθρου που πρέπει να αναδιατυπωθεί αναλόγως. Αν σε Παράρτημα βάλετε αυτούς τους δήμους (Καλλικρατικός Δήμος συσχέτιση με καποδιστριακούς δήμους και κοινότητες, συσχέτιση με δήμους-κοινότητες και οικισμούς των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών της Οδηγίας του 1985) θα ορίσετε πλήρως τους καλλικρατικούς δήμους και κυρίως τις περιοχές στις οποίες αναφέρεστε.
Από τη διατύπωση του άρθρου φαίνεται να μην ξέρετε ποιοί είναι οι ορεινοί-μειονεκτικοί δήμοι και ότι θα τους ανακαλύψετε στην πορεία!!!!
Έλεος πιά
ΥΓ: Εκτός και αν θέλετε να παίξετε και με τις διαφορετικές κατηγοριοποιήσεις της ΕΛΣΤΑΤ, πρώην ΕΣΥΕ, για να διατηρηθεί το ελληνικό μπάχαλο.