1.Τα κοινωνικά παντοπωλεία είναι υπηρεσία παροχής ειδών πρώτης ανάγκης για τη σίτιση και την ένδυση απόρων κατοίκων. Τα παρεχόμενα είδη προέρχονται από δωρεές και χορηγίες και, εφόσον διαπιστώνεται ανεπάρκεια ειδών, είναι δυνατή η προμήθειά τους σύμφωνα με τις διατάξεις του ΕΚΠΟΤΑ.
Στο πλαίσιο των παντοπωλείων οι ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμούς μπορούν να διοργανώνουν και συσσίτια για τη διανομή φαγητού σε απόρους και αστέγους. Μπορούν επίσης να λαμβάνουν κάθε άλλο μέτρο υποστήριξης αστέγων και απόρων.
2. Τα κοινωνικά παντοπωλεία ιδρύονται με απόφαση του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του. Η λειτουργία τους εποπτεύεται από επιτροπή διαχείρισης στην οποία εκπροσωπούνται αναλογικά με τη δύναμή τους, οι δημοτικές ή περιφερειακές παρατάξεις και στην οποία συμμετέχει επιπλέον και προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο περιφερειάρχης αντίστοιχα ή οι οριζόμενοι από αυτούς αντιδήμαρχοι ή αντιπεριφερειάρχες. Η επιτροπή διαχείρισης υποχρεούται να παρουσιάζει ανά εξάμηνο, στην οικονομική επιτροπή έκθεση πεπραγμένων και διαχειριστικό απολογισμό. Η οικονομική επιτροπή εγκρίνει με απόφασή της τον διαχειριστικό απολογισμό. Η απόφαση αναρτάται στην ιστοσελίδα του δήμου ή της περιφέρειας.
3. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, δύναται να ρυθμίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την οργάνωση και λειτουργία των κοινωνικών παντοπωλείων.
Αρχική Ρυθμίσεις για την Τοπική Ανάπτυξη-Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚΆρθρο 02:Κοινωνικά Παντοπωλεία
Άρθρο 02:Κοινωνικά Παντοπωλεία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 01:Πρόγραμμα «Αυτοδιοίκηση- Κοινωνική Συνοχή- Ισόρροπη Ανάπτυξη (ΑΚΣΙΑ)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 02:Κοινωνικά Παντοπωλεία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03:Νησιώτικες Δημοτικές Κοινότητες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04:Ορεινοί Δήμοι. Αρμοδιότητες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05:Αρμοδιότητες οικονομικής επιτροπής περιφερειών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 06:Ρυθμίσεις για το σύστημα διακυβέρνησης των δήμων και των περιφερειών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 07:Καταστατική θέση των αιρετών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 08:Αρμοδιότητες δήμων και περιφερειών.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 09:Οικονομικά ζητήματα των δήμων
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 10:Ρυθμίσεις για τις Επιχειρήσεις των ΟΤΑ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 11:Δημοτικές επιχειρήσεις με ειδικό σκοπό τη λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 12:Θέματα προσωπικού ΟΤΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13:Σύσταση Περιφερειακών Συνδέσμων-Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14:Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Νήσων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15:Όργανα διοίκησης και αρμοδιότητες των οργάνων των περιφερειακών συνδέσμων ΦΟΔΣΑΆρθρο 15:Όργανα διοίκησης και αρμοδιότητες των οργάνων των περιφερειακών συνδέσμων ΦΟΔΣΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16:Διαδικασία συγχώνευσης φορέων διαχείρισης στερεών αποβλήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17:Λειτουργικά ζητήματα ΦΟΔΣΑ- Θέματα προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18:Ρύθμιση θεμάτων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19:Λοιπές Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20:
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21:Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22:Σκοπός (Άρθρο 1 της Οδηγίας)Άρθρο 22:Σκοπός (Άρθρο 1 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23:Ορισμοί (Άρθρο 2 της Οδηγίας)Άρθρο 23:Ορισμοί (Άρθρο 2 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24:Πεδίο Εφαρμογής (Άρθρο 3 της Οδηγίας)Άρθρο 24:Πεδίο Εφαρμογής (Άρθρο 3 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25:Ευνοϊκότερες διατάξεις (Άρθρο 4 της Οδηγίας)Άρθρο 25:Ευνοϊκότερες διατάξεις (Άρθρο 4 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26:Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής (Άρθρο 5 και άρθρο 7, παράγραφος 1, εδάφιο β της Οδηγίας)Άρθρο 26:Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής (Άρθρο 5 και άρθρο 7, παράγραφος 1, εδάφιο β της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27:Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης (Άρθρο 6 της Οδηγίας)Άρθρο 27:Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης (Άρθρο 6 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28:Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ» (Άρθρα 10 και 11 της Οδηγίας)Άρθρο 28:Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ» (Άρθρα 10 και 11 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29:Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ» (Άρθρο 7 της Οδηγίας)Άρθρο 29:Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ» (Άρθρο 7 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30:Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ» (Άρθρο 8 της Οδηγίας)Άρθρο 30:Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ» (Άρθρο 8 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31:Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ» (Άρθρο 9 και άρθρο 13, παράγραφος 1 της Οδηγίας)Άρθρο 31:Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ» (Άρθρο 9 και άρθρο 13, παράγραφος 1 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32:Πρόσβαση στην αγορά εργασίας (Άρθρο 12 της Οδηγίας)Άρθρο 32:Πρόσβαση στην αγορά εργασίας (Άρθρο 12 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33:Προσωρινή ανεργία (Άρθρο 13, παράγραφοι 2-4 της Οδηγίας)Άρθρο 33:Προσωρινή ανεργία (Άρθρο 13, παράγραφοι 2-4 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34:Ίση μεταχείριση (Άρθρο 14 της Οδηγίας)Άρθρο 34:Ίση μεταχείριση (Άρθρο 14 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35:Μέλη της οικογένειας (Άρθρο 15 της Οδηγίας)Άρθρο 35:Μέλη της οικογένειας (Άρθρο 15 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36:Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ» (Άρθρο 16 και άρθρο 17 της Οδηγίας)Άρθρο 36:Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ» (Άρθρο 16 και άρθρο 17 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37:Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ (Άρθρο 18 της Οδηγίας).Άρθρο 37:Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ (Άρθρο 18 της Οδηγίας).
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38:Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα (Άρθρο 19 της Οδηγίας)Άρθρο 38:Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα (Άρθρο 19 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39:Σημείο επαφής (Άρθρα 20 και 22 της Οδηγίας)Άρθρο 39:Σημείο επαφής (Άρθρα 20 και 22 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40:Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσηςΆρθρο 40:Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41:Λοιπές διατάξεις «Μπλε Κάρτας»Άρθρο 41:Λοιπές διατάξεις «Μπλε Κάρτας»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42:Ρυθμίσεις προσαρμογής στις διατάξεις της Οδηγίας 2004/38/ΕΚ σχετικά με το δικαίωμα των πολιτών της Ένωσης και των μελών των οικογενειών τους να κυκλοφορούν και να διαμένουν ελεύθερα στην επικράτειαΆρθρο 42:Ρυθμίσεις προσαρμογής στις διατάξεις της Οδηγίας 2004/38/ΕΚ σχετικά με το δικαίωμα των πολιτών της Ένωσης και των μελών των οικογενειών τους να κυκλοφορούν και να διαμένουν ελεύθερα στην επικράτεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43:Έναρξη ισχύοςΆρθρο 43:Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Μαρτίου 2012, 16:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
22 Μαρτίου 2012, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 168 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Άρθρο 2: Κοινωνικά Παντοπωλεία
Δεδομένου του γεγονότος ότι σε πολλούς Δήμους της χώρας λειτουργούν Κοινωνικά Παντοπωλεία με τη μέριμνα φορέων της κοινωνίας των πολιτών (π.χ. συλλόγων, εθελοντικών οργανώσεων, εκκλησίας κλπ), που ασκούν επικουρικά το έργο τους στα δημοτικά προγράμματα κοινωνικής μέριμνας, έχει ιδιαίτερη σημασία η εξασφάλιση της συμμετοχής και συνεργασίας αυτών των φορέων παράλληλα με τις δραστηριότητες του κάθε Δήμου. Μέριμνα θα πρέπει να υπάρξει επίσης για την παρακολούθηση και την ορθή εφαρμογή των δράσεων και ενεργητικών πρωτοβουλιών πολιτών μέσα από τη δημιουργία κοινωνικών επιχειρήσεων, όπως ορίζει ο Νόμος 4019/11. Εκκρεμεί ωστόσο από το Υπουργείο Εσωτερικών η σαφής περιγραφή του καθεστώτος λειτουργίας και οργάνωσης των Κοινωνικών Παντοπωλείων στο πλαίσιο λειτουργίας των κοινωνικών υπηρεσιών των δήμων.
Εναλλακτικά προτείνουμε την οργάνωση ενός ολοκληρωμένου συστήματος δομών Κοινωνικής Αλληλεγγύης στα πλαίσια του κάθε Δήμου, που θα λειτουργούν ως ομπρέλα στα χειμαζόμενα νοικοκυριά, με τη δημιουργία δομών στέγασης και φιλοξενίας αστέγων, κοινωνικών ιατρείων, κέντρων σίτισης, συλλογικών κουζινών, κοινοτικών κήπων κ. ά. Οι Δήμοι πρέπει να αντιληφθούν το νέο τους ρόλο όχι ως ελεήμονες αλλά ως διαμορφωτές κουλτούρας και συμπεριφοράς αλληλεγγύης. Για την υλοποίηση των παραπάνω, μπορεί να αξιοποιηθεί μέρος της ακίνητης δημοτικής περιουσίας, μέσα από μια πλήρη καταγραφή των άδειων δημοτικών κτιρίων και των ελεύθερων χώρων για τη διάθεση και χρήση τους.
Σχετικά με την επιτροπή διαχείρισης του νέου θεσμού (άρθρο 2, παρ. 2 του νομοσχεδίου), τονίζουμε την ανάγκη της ανεξάρτητης και διαπαραταξιακής της σύνθεσης με τη θεσμική εξασφάλιση της συμμετοχής εκπροσώπων και από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Πρέπει να απομακρυνθούμε από τη λογική του διορισμού του ίδιου του Δημάρχου ως προέδρου Επιτροπών, καθώς έχει αποδειχτεί από τη λειτουργία του νόμου Καλλικράτη ότι ο διορισμένος σε πολλές Επιτροπές Πρόεδρος δεν διαθέτει επαρκή χρόνο για να τις λειτουργήσει, λόγω αυξημένων ευθυνών με αποτέλεσμα αυτές να υπολειτουργούν.
Διαφωνώ καθέτως με την δημιουργία του συγκεκριμένου θεσμού γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο αποδεχόμαστε ότι φτωχεύσαμε. Δεν είναι απαραίτητο αυτή την στιγμή να γεννηθεί αυτός ο φορέας εφόσον δεν υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα για τον αριθμό των συμπολιτών μας που δεινοπαθούν οικονομικά. Μια καταγραφή των άπορων και άστεγων καθώς και οικογενειών που είναι στα πρόθυρα της οικονομικής εξαθλίωσης θα έδινε μια καθαρή εικόνα της σημερινής κοινωνικής κατάστασης. Έαν αυτή εικόνα αντικατοπτρίζει την πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας και ίσως οδηγήσει στα πρόθυρα της κοινωνικής εξαθλίωσης και δυσλειτουργίας τότε ίσως είναι αναγκαίο να οργανωθούν τέτοιοι φορείς. Προς το παρόν οι ΜΚΟ και η Εκκλησία μπορούν να συμβάλλουν και να συνεισφέρουν σαν φορείς αλληλεγγύης και ίσως με μεγαλύτερη συμπόνοια κι ένταση.
Καλό είναι να προβλεφθεί πιο σημαντική ενημέρωση στους πολίτες για το θεσμό. Μία καλή ιδέα είναι να γίνει μέσα από τα σχολεία, ώστε αφενός να ενημερωθούν πιο πολλές οικογένειες και αφετέρου να ευαιστητοποιηθούν και τα παιδιά. Επίσης, η μορφή της ενημέρωσης να οδηγεί πράγματι προς την κατεύθυνση της αλληλεγγύης και της φιλανθρωπίας που είναι ευγενή χαρίσματα (και τα οποία πράγματι εκλείψαν από την Κοινωνία μας) και όχι προς την κατεύθυνση της λύπησης.
1. Τα Κοινωνικά Παντοπωλεία ΔΕ θα πρέπει να λειτουργούν στην οργανωτική διάρθρωση των Δήμων και να αποτελέσουν ένα ακόμα χώρο ανάπτυξης έμμισθων υπαλλήλων και διελκυστίνδας πολιτικής σε τοπικό επίπεδο.
2. Το ΙΝΚΑ σε συνεργασία με τους Δήμους, προωθεί με συσκέψεις τη σφυρηλάτηση ενός πρότυπου τρόπου λειτουργίας τους, που να εξασφαλίζει τις παρακάτω αρχές:
α. Το σύστημα να μην αποτελέσει μία ακόμα υπηρεσία του Δήμου.
β. Το σύστημα να στηριχθεί στον εθελοντισμό.
γ. Το σύστημα να μην δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης και πάλι ενδιάμεσων φορέων – ατόμων εκμετάλλευσης.
δ. Οι παραγωγοί να διαθέτουν την παραγωγή και να μην μετατραπούν σε εμπόρους ή ενδιάμεσους.
ε. Το σύστημα να λειτουργεί με πλήρη εξασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων προϊόντων.
στ. Το σύστημα να εξασφαλίζει την υγιεινή των παρεχόμενων προϊόντων προς όφελος της υγείας των πολιτών.
ζ. Το σύστημα να λειτουργεί για την εκλογίκευση του εμπορικού κέρδους.
η. Το σύστημα να έχει τη δυνατότητα αντίστασης σε κάθε προσπάθεια προβοκάτσιας στη λειτουργία του.
θ. Το σύστημα να εξασφαλίζει την υγιεινή και με μικρό κόστος διακίνηση των προϊόντων χωρίς ταλαιπωρία του καταναλωτή κατά τη διανομή τους.
3. Παρακαλούμε να απαλοιφθεί τελείως το άρθρο αυτό και να προωθηθεί η λειτουργία των Κοινωνικών Παντοπωλείων με βάση τις αρχές «Εθελοντισμός» & «Χορηγία».
4) Εκτιμούμε ότι το άρθρο αυτό είναι πρόχειρο και δεν στηρίζεται στις εμπειρίες που καθημερινά αναπτύσσονται με την πρόσφατη εφαρμογή του θεσμού.
Ο Δήμαρχος Πεντέλης
Δημήτριος Στεργίου Καψάλης
θεωρώ και εγώ ότι είναι ατυχής ο όρος «Κοινωνικό Παντοπωλείο» και σίγουρα δεν θα έχει διαχρονική ισχύ και ίσως πρέπει να υιοθετηθεί άλλος πιο δόκιμος όρος. Επίσης θα πρέπει να ρυθμιστεί ένα πιο ευέλικτο σχήμα λειτουργίας. Για λόγους διαφάνειας και αποφυγή διαφθοράς επιβάλεται όπως η επιτροπή διαχείρισης να υποβάλλει έκθεση πεπραγμένων στηγν οικονομική επιτροπή κάθε τρίμηνο, αντι εξάμηνο που προβλέπει η σχετική διάταξη και να προβλεφθεί ένα σύστημα μόνομου οικονομικού ελέγχου και επιθεώρησης.
2. Τα κοινωνικά παντοπωλεία ιδρύονται με απόφαση του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του. Τήν λειτουργία τους διαχειρίζεται διαχειριστής/ες πού ορίζεται και εποπτεύεται από οικονομική επιτροπή στην οποία εκπροσωπούνται αναλογικά με τη δύναμή τους, οι δημοτικές ή περιφερειακές παρατάξεις και στην οποία συμμετέχει επιπλέον και προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο περιφερειάρχης αντίστοιχα ή οι οριζόμενοι από αυτούς αντιδήμαρχοι ή αντιπεριφερειάρχες. Ο διαχειριστής/ες υποχρεούται να παρουσιάζει ανά εξάμηνο, στην οικονομική επιτροπή έκθεση πεπραγμένων και διαχειριστικό απολογισμό. Η οικονομική επιτροπή εγκρίνει με απόφασή της τον διαχειριστικό απολογισμό. Η απόφαση αναρτάται στην ιστοσελίδα του δήμου ή της περιφέρειας.
Αποροι θεωρούνται…………..καθώς καί μονογονεικές οικογένιες με εισόδημα κάτω άπό……………
Δηλαδή ενώ η Κυβέρνηση μας λέει ότι αποφύγαμε (χάριν των προσπαθειών της….)τη πτώχευση, παραδέχεται ότι δημιούργησε μία χώρα πτωχών!!!Τι και ποιόν να πιστέψουμε επιτέλους;;;
Τώρα, εκεί που μας έφτασαν έλληνες και ξένα »επαείοντες», φυσικά είναι αναγκαίο να υπάρξει κάποιος τέτοιος θεσμός για τη ανακούφιση εκατοντάδων χιλιάδων συμπολιτών μας, που σύντομα θα γίνουν εκατομύρια, αλλά συμφωνώ και εγώ με προηγούμενο σχολιαστή ότι πρέπει να ονομάζεται διαφορετικά και προτείνω και εγώ την ονομασία »Δημοτικό Πρατήριο Κοινωνικής Αλληλεγγύης». Επίσης ο έλεγχος των πραγματικά δικαιούχων να είναι εξονυχιστικός, διαφορετικά άλλοι θα έχουν την ανάγκη και άλλοι θα απολαμβάνουν τα δωρεάν αγαθά που τις περισσότερες φορές προέρχονται από το υστέρημα συμπολιτών μας.
Επίσης να θεσμοθετηθεί, ότι ένα ποσοστό της χρηματοδότησης για την τυχόν αγορά αγαθών πρώτης ανάγκης από τους ΟΤΑ να προέρχεται από τους βουλευτές και πολιτικούς των τελευταίων δεκαετιών, που μας έφεραν σ’αυτή την κατάσταση,με παρακράτηση σεβαστού ποσού (50%) από τον μισθό τους ή την σύνταξη τους για να μην πούμε ακόμη και κατάσχεση των περιουσιών που απέκτησαν σε βάρος του Ελληνικού λαού όλα αυτά τα χρόνια. Αν έχουν ακόμη ίχνος συνείδησης θα πρέπει να ζητήσουν όλοι Δημόσια Συγγνώμη και να εξαφανιστούν από την πολιτική σκηνή αφού πρώτα αποζημειώσουν τον Ελληνικό Λαό.Ίσως τότε φιλοτιμηθεί και το Γερμανικό Κράτος να πληρώσει τις Πολεμικές Αποζημειώσεις καθώς και τις Δανειακές του υποχρεώσεις προς τον Ελληνικό Λαό εφόσον δεν έχει τολμήσει καμμία Ελληνική Κυβέρνηση μέχρι τώρα να τα απαιτήσει Δικαστικώς.Και τίθεται το εύλογο ερώτημα: ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΕΤΟΙΑΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ;
Να μην θεσμοθετηθούν τέτοια παντοπωλεία γιατί κατά τη γνώμη μου θα καταλήξουν να γίνουν κέντρα παρανομίας και διαφθοράς. Αφού το κράτος δεν έχει τη δυνατότητα να ελέξει και να φορολογήσει τα πραγματικά εισοδήματα των πολιτών και στα παντοπωλεία αυτά θα ψωνίζουν άνθρωποι οι οποίοι στην πραγματικότητα δεν θα είναι φτωχοί. Δεν θα λήψουν και οι περιπτώσεις που τα είδη από τα κοινωνικά παντοπωλεία θα μεταπολόύνται στους γειτόνους.
Άλλος τρόπος θα πρέπει να βρεθεί για να βοηθούνται οι πραγματικά φτωχοί και έχοντες ανάγκη._
«Σχετικά με το Κοινωνικό Παντοπωλείο»
Όπως γνωρίζετε, πριν τη διαμόρφωση του Σχεδίου Νόμου πολλοί δήμοι στη χώρα, μεταξύ αυτών και ο Δήμος Ηλιούπολης, έχουν οργανώσει κοινωνικά παντοπωλεία. Η μέθοδος που χρησιμοποίησαν είναι η συνεργασία με ΜΚΟ και στη βάση της ανταποδοτικότητας,δηλαδή όσο καλύτερα πηγαίνει το κοινωνικό παντοπωλείο από άποψη κερδών τόσο μεγαλύτερες θα είναι και οι ποσότητες προϊόντων αλλά και δόσεων προϊόντων που αποδίδεται στους κοινωνικά απόρους (πιστοποιημένους από την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου). Επίσης, το Υπουργείο Εργασίας ετοιμάζει πρόγραμμα για τη φτώχεια που για να το χρηματοδοτήσει απαιτεί τη συνεργασία με ΜΚΟ και ιδιώτες επιχειρηματίες.
Πρόταση:
Στην υφιστάμενη διάταξη για το κοινωνικό παντοπωλείο να προσθέσετε:
Όσα κοινωνικά παντοπωλεία έχουν ήδη ιδρυθεί με τη συνεργασία ΜΚΟ, συνεχίζουν τη λειτουργία τους και δεν υποχρεούνται να ακολουθήσουν τις ως άνω διατάξεις.
Δήμαρχος Ηλιούπολης
Βασίλης Βαλασόπουλος
1. Συμφωνώ και εγώ με το ότι ο όρος «κοινωνικό παντοπωλείο» είναι ανόητος…
2. Το ότι φτάνουμε να αποδεχόμαστε την ύπαρξή του και ως θεσμό με νομική κατοχύρωση, αυτό σημαίνει ΑΠΟΤΥΧΙΑ για όλους και ειδικά για την κοινωνία .
ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΥΘΥΝΗ ΕΧΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΕΥΘΥΝΗ ΕΧΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΝ ΩΣ ΤΩΡΑ.
ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΗΓΟΥΝΤΑΙ ΕΝΑΝ ΤΕΤΟΙΟ ΘΕΣΜΟ (ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ) ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑΧΤΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ !!!
Στο Δήμο Καισαριανής λειτουργεί ήδη Κοινωνικό Παντοπωλείο μέσω του ΝΠΔΔ Κέντρο Κοινωνικής Πολιτικής & Προαγωγής Υγείας «ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΑΝΩΛΙΔΗΣ», σκόπιμο θα ήταν να προβλεφθεί στο νόμο να μπορούν και τα ΝΠΔΔ του Κοινωνικού Τομέα των Δήμων να ιδρύουν και να λειτουγούν Κοινωνικά Παντοπωλεία.
Ο όρος «Κοινωνικό Παντοπωλείο» που έχει επικρατήσει μιντιακά δεν αντανακλά το σκοπό και το ρόλο που θέλει να διαδραματίσει αυτός ο θεσμός.
Προτείνεται ο όρος » Δημοτικό Πρατήριο Κοινωνικής Αλληλεγγύης» ή κάτι ανάλογο, χωρίς τη λέξη » παντοπωλείο» που είναι ατυχής (δεν υπάρχει συναλλαγή/εμπόριο και σε κάθε περίπτωση δεν «πωλείται» κάτι…)