Άρθρο 01:Πρόγραμμα «Αυτοδιοίκηση- Κοινωνική Συνοχή- Ισόρροπη Ανάπτυξη (ΑΚΣΙΑ)

1. Για την υποστήριξη των δήμων που συνιστώνται με το ν.3852/2010, την ενίσχυση της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης και την άμβλυνση των περιφερειακών και ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, καθώς και την προώθηση της διαδημοτικής συνεργασίας, καταρτίζεται το Πρόγραμμα «Αυτοδιοίκηση – Κοινωνική Συνοχή – Ισόρροπη Ανάπτυξη» (ΑΚΣΙΑ).
2. Το Πρόγραμμα «Αυτοδιοίκηση – Κοινωνική Συνοχή – Ισόρροπη Ανάπτυξη» (ΑΚΣΙΑ) έχει ως στόχους τη βελτίωση σε τοπικό επίπεδο των όρων για βιώσιμη ανάπτυξη, τη βελτίωση των όρων για την τοπική οικονομία, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή και διαρθρώνεται στους παρακάτω θεματικούς άξονες:
α) Άξονας 1. Χρηματοδότηση έργων που έχουν ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα «ΘΗΣΕΑΣ» (άρθρο 6 επ. ν.3274/2004), καθώς και νέων έργων προς ένταξη στο ΕΣΠΑ μέσω του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης της παρ.7 του άρθρου 40 του ν. 4024/2011,
β) Άξονας 2. Χρηματοδότηση των δήμων για την εκτέλεση έργων τοπικής σημασίας μέσω των διαδικασιών αυτεπιστασίας.
γ) Άξονας 3. Τα μέτρα οικονομικής εξυγίανσης των Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού, με ειδικότερα αντικείμενα:
i. τη χρηματοδότηση δανείων για την ισοσκέλιση των προϋπολογισμών τους,
ii. τη χρηματοδότηση παρεπόμενων συμφωνιών δανειακών συμβάσεων για την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων τους,
iii. τη χρηματοδότηση χρηματοοικονομικών διευκολύνσεων των Ο.Τ.Α. οι οποίοι θα ενταχθούν στο Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης
3. Η χρηματοδότηση των δράσεων του Προγράμματος «Αυτοδιοίκηση – Κοινωνική Συνοχή – Ισόρροπη Ανάπτυξη» (ΑΚΣΙΑ) διενεργείται ιδίως μέσω πόρων που προέρχονται από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, μέσω εθνικών πόρων, με τους οποίους το κράτος χρηματοδοτεί δραστηριότητες αρμοδιότητας των δήμων και περιφερειών, καθώς και με θεσμοθετημένους υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης πόρους.
4. Το Πρόγραμμα «Αυτοδιοίκηση – Κοινωνική Συνοχή – Ισόρροπη Ανάπτυξης» (ΑΚΣΙΑ), χωρίς να θίγονται τυχόν ειδικότερες ρυθμίσεις που διέπουν τις επιμέρους δράσεις του, παρακολουθείται από Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, ως Πρόεδρο, και από στελέχη των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου αυτού, των συμμετεχόντων στη χρηματοδότηση του Προγράμματος Υπουργείων, καθώς και εκπροσώπους της ΚΕΔΕ και της ΕΝΠΕ. Με την ίδια απόφαση προσδιορίζεται το ειδικότερο έργο της Επιτροπής, ρυθμίζονται θέματα λειτουργίας και υποστήριξής της καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.
5. α) Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ, δύναται μέρος των εσόδων των δήμων που κατατίθενται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και προέρχονται από την επιβολή του φόρου ζύθου (άρθρο 9 του ν.δ 703/1970, ΦΕΚ Α’ 219 και άρθρο 12 του ν.1080/1980, ΦΕΚ Α’ 246), του τέλους διαφήμισης της Κατηγορίας Δ’ (άρθρο 9, παρ. 6α του ν.2880/2001, ΦΕΚ Α’9) και του 15% του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (άρθρο 24, παρ.19 του ν.2130/1993, ΦΕΚ Α’62), να αποδίδονται στους δήμους για τη χρηματοδότηση του προγράμματος αυτεπιστασίας. Με την απόφαση αυτή καθορίζεται το ύψος του συνολικά αποδιδόμενου ποσού, τα κριτήρια κατανομής του, τα ποσά που αποδίδονται σε καθένα από τους δικαιούχους δήμους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
β) Για την εξυπηρέτηση των αναγκών του προγράμματος, τα έσοδα των οικείων λογαριασμών που τηρούνται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος υπολοίπων, μεταφέρονται σε νέο λογαριασμό που συστήνεται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για τη χρηματοδότηση του προγράμματος και κατανέμονται με απόφαση και χρηματική εντολή του Υπουργού Εσωτερικών στους δικαιούχους ΟΤΑ, μετά από πρόταση της Επιτροπής της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου.

  • 22 Μαρτίου 2012, 12:49 | Θεματική Ομάδα Αυτοδιοίκησης των Οικολόγων Πράσινων

    Η Θεματική Ομάδα Αυτοδιοίκησης των Οικολόγων Πράσινων, διαπιστώνοντας για μια ακόμα φορά την αδυναμία του Υπουργείου Εσωτερικών να κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στον εκδημοκρατισμό του νέου θεσμού, συμμετέχουμε στη διαβούλευση για το νέο σχέδιο νόμου με συγκεκριμένες προτάσεις.

    Άρθρο 1 : Πρόγραμμα «Αυτοδιοίκηση- Κοινωνική Συνοχή- Ισόρροπη Ανάπτυξη (ΑΚΣΙΑ)

    Στεκόμαστε επιφυλακτικοί στις προωθούμενες πολιτικές «οικονομικής εξυγίανσης» των ΟΤΑ με τη χρηματοδότηση νέων δανείων για την ισοσκέλιση των προϋπολογισμών τους (Άξονας 3 του Α.Κ.Σ.Ι.Α), καθώς θα δημιουργήσει πρόσθετα οικονομικά βάρη των ήδη υπερχρεωμένων ΟΤΑ διατηρώντας τις σχέσεις οικονομικής εξάρτησης με την κεντρική διοίκηση στην προσπάθεια αναζήτησης πόρων για να καλύψουν τις δημοσιονομικές τους ανάγκες.
    Η οικονομική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α. θα πρέπει να αποτελεί ένα διαρκή στόχο που θα προκύψει κυρίως μέσα από τη μεταφορά φόρων από το κεντρικό κράτος προς την τοπική αυτοδιοίκηση. Παράλληλα όμως πρέπει να εξασφαλίζεται η φορολογική αλληλεγγύη μεταξύ των ΟΤΑ με την απόδοση μέρους του συγκεντρωμένου φόρου σε έναν μηχανισμό αναδιανομής υπέρ των πιο αδύναμων. Αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί με τη λειτουργία μιας διαχειριστικής αρχής, όπως π.χ. ένα Ταμείο Διαχείρισης Πόρων της Αυτοδιοίκησης, που θα επιφορτιστεί με το έργο της αναδιανομής των πόρων που προορίζονται για την Τ.Α. με στόχο τη σύγκλιση των περιφερειακών ανισοτήτων.
    Η αναζήτηση πόρων μπορεί να προκύψει επιπλέον από την αξιοποίηση της τοπικής ακίνητης περιουσίας, από ενεργητικές πρωτοβουλίες οικονομικής ανάπτυξης για την αύξηση των εσόδων και μείωση των εξόδων τους και τη θεσμική κατοχύρωση της κατάρτισης Συμμετοχικού Προϋπολογισμού. Πρέπει να γίνει πλέον πραγματικότητα η συνταγματικά κατοχυρωμένη οικονομική αυτοτέλεια της αυτοδιοίκησης μέσα από πολιτικές φορολογικής αποκέντρωσης που θα συνοδεύεται από διαφάνεια στις προμήθειες και τις δαπάνες τους.

  • ΘΕΜΑ: Ρυθμίσεις για την Τοπική Ανάπτυξη, την Αυτοδιοίκηση, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την Μεταναστευτική Πολιτική – Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ (Σχέδιο Νόμου)
    ΣΧΕΤ. : Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών

    1.Σας γνωρίζουμε επί του θέματος ότι μελετήσαμε σε βάθος σε συσκέψεις το σχετικό Σχέδιο Νόμου και καταλήξαμε στις παρακάτω σκέψεις – συμπεράσματα- προτάσεις που σας υποβάλλουμε:
    α. Ότι πρόκειται για μία εργασία που αφορά στο σύνολό της σχεδόν στην αυτοδιοικητική λειτουργία, και που περιέχει θεσπίσματα για πολλά αυτοδιοικητικά θέματα είτε εκκρεμούντα, είτε είναι σε ισχύ.
    β. Από τη μελέτη διαπιστώσαμε ότι η προσέγγιση και η προσπάθεια επίλυσης των αυτοδιοικητικών θεμάτων στο Σχέδιο Νόμου έχει γίνει βεβιασμένα και με προχειρότητα από ανθρώπους που προφανώς δεν έχουν εμπειρία στα αυτοδιοικητικά δρώμενα.
    γ. Η μεγάλη διοικητική μεταρρύθμιση του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ φαίνεται από τον πρώτο χρόνο της υλοποίησής του ότι ήταν μία προσπάθεια στη θετική κατ’ αρχήν κατεύθυνση η οποία υλοποιούμενη βεβιασμένα, μας οδήγησε στην σημερινή κακή κατάσταση όπου ταλανίζεται από θεσμικά, χωροταξικά, οικονομικά και λειτουργικά προβλήματα κυρίως και θα είναι κρίμα να διορθώσουμε λάθος δεδομένα με λάθος και βεβιασμένο τρόπο.
    δ. Από το Σχέδιο Νόμου προκύπτει αβίαστα ότι η σκέψη της Καλλικρατικής Μεταρρύθμισης για δημιουργία Δήμων- Κυβερνείων με αυξημένες και τελεσίδικες αρμοδιότητες με μεγάλες διοικητικές δυνατότητες και ανεξαρτησία χάραξης στρατηγικής στη Ζώνη Ευθύνης των Ο.Τ.Α. ήταν και παραμένει όνειρο.
    ε. Οι συντάκτες του Σχεδίου Νόμου δεν έχουν αίσθηση των δυσκολιών και των προβλημάτων που υπάρχουν σήμερα στο αιρετό στελεχιακό δυναμικό διοίκησης των Καλλικρατικών Δήμων που προέρχονται από συνενώσεις και προχωρούν σε εισήγηση περιορισμού των στελεχών της διοίκησης και των ελάχιστων έως ανύπαρκτων αμοιβών τους καθιστώντας έτσι την Αυτοδιοίκηση ως έναν εθελοντικό φορέα εξουσίας περιορισμένων γνώσεων και δυνατοτήτων.
    2. Ειδικότερα από τη μελέτη του Σχεδίου Νόμου σαφώς διαφαίνεται ότι:
    α. Καταργείται η αποκέντρωση αφού με αυτό επιδιώκεται ο πλήρης συγκεντρωτισμός και ο καθολικός έλεγχος της λειτουργίας των ανεξάρτητων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
    β. Καταργείται σε πολλά θέματα η αιρετή αυτοδιοίκηση σε επίπεδο Α΄ και Β΄ βαθμού με την ανάδειξη του ρόλου του διορισμένου Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
    γ. Παραμένουν σε πλήρη έλεγχο από την Κεντρική Εξουσία οι χωροταξικοί σχεδιασμοί στις Ζώνες Ευθύνης των Δήμων και τα δασικά θέματα που ταλανίζουν τους κατοίκους – δημότες των περιοχών μας τον τελευταίο μισό αιώνα.
    δ. Γίνεται λόγος για ανάθεση της καθαριότητας των Δήμων σε ιδιώτες, θέμα που μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.
    ε. Από τη σχεδίαση όλου του Νόμου προκύπτει ότι μάλλον επιδιώκεται η δημιουργία ενός σώματος αιρετών αυτοδιοικητικών αρχόντων εθελοντικής προσφοράς με ελάχιστες έως καθόλου αμοιβές για τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους και όχι επαγγελματιών αυτοδιοικητικών όπως η Καλλικρατική διακυβέρνηση απαιτεί.
    στ. Αδιανόητο το άρθρο ένα (1) του Σχεδίου Νόμου για την κατάργηση αριθμού Αντιδημάρχων ιδίως σε Καλλικρατικούς Δήμους που προέρχονται από συνενώσεις άλλων Δήμων, διάταξη η οποία εφόσον εφαρμοστεί θα μετατρέψει τη διοίκηση και τη λειτουργία των Καλλικρατικών Δήμων σε κομφούζιο.
    ζ. Οι δαπάνες του προσωπικού των Κοινωφελών Επιχειρήσεων που καταργήθηκαν εφόσον άμεσα μεταφερθούν στους Δήμους χωρίς μεταβατικές διατάξεις και χρονικές διαδικασίες αποπληρωμής θα υποθηκεύσουν την οικονομική λειτουργία των Δήμων.
    3.Εκτιμούμε ότι:
    α. Σήμερα παρά ποτέ απαιτείται αυτοδιοίκηση ανεξάρτητη στην ουσία και όχι στα χαρτιά με τελεσίδικες αρμοδιότητες και στελέχη αιρετά με πλήρη και πολύπλευρη επαγγελματική κατάρτιση εξασφαλισμένη από το Κράτος που θα διευθύνουν τους Δήμους – Κυβερνεία των περιοχών.
    β. Οι Δήμοι θα πρέπει να είναι αρμόδιοι στη χάραξη της στρατηγικής σε κύρια θέματα (πολεοδομικά, δασικά, αποβλήτων, στελέχωσης, κοινωνικής πρόνοιας κ.λ.π.) στην περιοχή τους.
    4.Παρακαλούμε επειδή απ’ όλα τα παραπάνω προκύπτει αβίαστα όπως και από τη μελέτη του Σχεδίου Νόμου ότι η προχειρότητα στη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση συνεχίζεται για μία ακόμη φορά ενεργήσετε για την απόσυρση του σχετικού Σχεδίου Νόμου προκειμένου αυτό να μελετηθεί καλύτερα και σε βάθος από έμπειρα, ικανά και με γνώσεις στελέχη για να μην κάνουμε για δεύτερη φορά το ίδιο λάθος εις βάρος της αυτοδιοίκησης και κυρίως της κοινωνίας που αυτή υπηρετεί.
    5. Θεωρούμε ότι θα είναι καλύτερα το πρόβλημα αυτό να αποτελέσει αντικείμενο επίλυσης της νέας Κυβέρνησης που θα προκύψει από τις Εκλογές ώστε να μελετηθεί αβίαστα και με μεγαλύτερη προοπτική.

    Ο Δήμαρχος

    Δημήτριος Στεργίου- Καψάλης

  • 21 Μαρτίου 2012, 00:39 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Ι. ΚΟΥΡΕΒΕΣΗΣ

    ΟΤΑΝ ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΚΡΑΔΑΝΤΗ ΠΙΣΤΗ ΟΤΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΚΛΕΓΜΕΝΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ,ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΟ ΟΙ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠ ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΗΥΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΖΩ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ Τ.Α. ΚΑΙ ΠΡΟΤΡΕΠΩ
    ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥΣ ,ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΤΕ ΩΣ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ,ΕΙΤΕ ΩΣ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ.ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤ ΑΡΘΡΟ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ.ΠΑΝΤΩΣ ΘΕΩΡΩ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΘΗ Σ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΤΗΘΗ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΕΠΙ ΑΥΤΟΥ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ.ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.

  • 20 Μαρτίου 2012, 17:05 | καραγιωργος γιαννης

    ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΙΣΘΟΙ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΦΑΝΤΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΕΤΕΡΟΔΗΜΟΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ

  • 19 Μαρτίου 2012, 23:18 | ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΜΗΝΑΣ

    Ποιός θα είναι ο αριθμός των μελών της Επιτροπής που Θεσμοθετείται;
    Ποιός ο αριθμός των εκπροσώπων των ΕΝΠΕ και ΚΕΔΕ;
    Αν οι εκπρόσωποι των ΕΝΠΕ και ΚΕΔΕ είναι η μειοψηφία, η πλειοψηφία θα παίρνει αποφάσεις ανεξαρτήτως της γνώμης/τοποθέτησης των μόνων αιρετών εκπροσώπων.
    Επίσης, αναφαίρεται παρακάτω ότι οι Αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών θα πρέπει να έχουν την σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ. Αλλά και εδώ υπάρχει πρόβλημα. Η ΚΕΔΕ, μπορεί, βεβαια να νομιμοποιείται να εκφέρει γνώμη σαν »δημοκρατικά» εκλεγμένος θεσμός, αλλά η γνωμοδότηση του εκ των πραγμάτων, θα μπορούσε να αδικούσε ΟΤΑ που δεν συμφωνούν και δεν ικανοποιούνται οι ανάγκες τους. Πρέπει να υπάρχει κάποια ασφαλιστική δικλείδα για να αποφευχθούν τέτοιες καταστάσεις, π.χ. οι Υπουργικές αποφάσεις πρέπει να παίρνονται μετά από μελέτη των στοιχείων που θα τους παρέχει ο κάθε Δήμος και που ανεξάρτητες επιτροπές θα πρέπει να ελέγχουν για την αξιοπιστία και φερεγγυότητα τους.
    Επίσης φαίνεται εδώ ότι από τα ήδη θεσμοθετημένα έσοδα των Δήμων θα αφαιρείται μέρος τους για να πάνε σε άλλου Δήμους που υποτίθεταιέχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Θεωρητικά, και για τη Κοινωνική Συνοχή, ίσως κάτι τέτοιο φαίνεται δίκαιο, αλλά ποιος θα κρίνει ποιος Δήμος χρειάζεται παραπάνω χρηματοδότηση από κάποιον άλλον; Μη ξεχνάμε ότι στη ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ αποχή που βιώνουμε όλοι οι ΟΤΑ θα βγουν ΖΗΤΙΑΝΙΑ ή θα κάνουν επιμνημόσυνες Δεήσεις για βοήθεια εκ τών ουρανών!!!

  • 19 Μαρτίου 2012, 12:57 | ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΦΑΡΜΑΚΗ

    2. Στην παράγραφο 2 του παροντός άρθρου για το Πρόγραμμα ΑΚΣΙΑ, προτείνεται να προστεθεί εδάφιο δ) ως εξής :
    δ) Αξονας 4. Χρηματοδότηση της συμμετοχής των δήμων στα τομεακά επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ και στο ΠΑΑ της Ελλάδας καθώς και της ωρίμανσης του σχεδιασμού (μελέτες ανάπτυξης και τεχνικές μελέτες) και της υλοποίησης έργων.

  • 17 Μαρτίου 2012, 13:39 | Γιώργος Καρακατσάνης

    Μετά το Πρόγραμμα «ΘΗΣΕΑΣ», για το οποίο δεν υπάρχουν χρήματα και τα έργα που χρηματοδοτούσε έχουν σταματήσει (διακοπή εργασιών από τους αναδόχους)και το ατυχήσαν αναφερόμενο στον «Καλλικράτη» Πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ, τώρα έρχεται το ΑΚΣΙΑ. Μήπως θα ήταν πιο έντιμο να εξοφληθούν οι υπάρχουσες ανεξόφλητες υποχρεώσεις και να σταματήσουν τα μεγαλεπίβολα οράματα; Αν το κράτος έχει πραγματικά χρήματα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση απλά ας ενισχύσει τους ΚΑΠ.

  • 16 Μαρτίου 2012, 16:06 | Κώστας Δημητρίου

    Επειδή πρέπει να υπάρξει και λίγο σοβαρότητα καθώς και συγκράτηση δαπανών, θα μπορούσε να υπάρξει και διάταξη :

    ΟΙ πάσης φύσεως μετακλητοί υπάλληλοι (ειδικοί σύμβουλοι, συνεργάτες κλπ.) των δήμων, των περιφερειών , των αποκεντρωμένων διοικήσεων και όπου αλλού έχουν προσληφθεί στο δημόσιο τομέα παύουν να ασκούν καθήκοντα για τα οποία προσλήφθηκαν εντός μηνός από της ισχύος του παρόντος νόμου.
    Είναι δυνατή η άσκηση καθηκόντων των ανωτέρω προσώπων ή πρόσληψη άλλων για άσκηση απαραίτητων καθηκόντων συνεργάτη ή συμβούλου υπό τον όρο ότι η όποια προσφορά υπηρεσιών θα γίνεται άνευ οικονομικού ανταλλάγματος, είτε ως μισθό, είτε ως έξοδα παραστάσεως, ως έξοδα κινήσεως, ως αμοιβή για εκτελούμενο έργο κλπ.
    Σε περίπτωση που απαιτείται πρόσληψη ειδικού συμβούλου, συνεργάτη κλπ. , τότε ακολουθείται διαδικασία ελεγχόμενη από το ΑΣΕΠ και δεν επιτρέπεται η επιλογή άνευ κριτηρίων και διαδικασίας από τον δήμαρχο, τον περιφερειάρχη , τον γενικό γραμματέα ή τον υπουργό .

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΑΡΓΟΜΙΣΘΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΛΕΜΑ ΗΜΕΤΕΡΩΝ!!!

  • 16 Μαρτίου 2012, 01:31 | Αλ. Ρόκας

    Επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε ένα ζήτημα που δε σχετίζεται με τις παρούσες ρυθμίσεις, θα έπρεπε όμως ενδεχομένως να περιληφθεί στο παρόν νομοσχέδιο. Αναφέρομαι στα Τοπικά Συμβούλια Νέων (ΤΟΣΥΝ), για οποία διενεργήθηκαν εκλογές το 2008, δεν προκηρύχθηκαν όμως ξανά εκλογές, παρότι υφίσταται υποχρέωση προκήρυξης εκλογών βάσει του σχετικού θεσμικού πλαισίου (Ν. 3443/2006, άρ. 6 παρ. 1, όπως τροποποιήθηκε από το Ν. 3577/2007, άρ.10, παρ.2), εντός του πρώτου και του τρίτου έτους της δημοτικής περιόδου, κατόπιν κοινής αποφάσεως των Υπουργών Παιδείας και Εσωτερικών. Με άλλα λόγια, τα δύο Υπουργεία όφειλαν να προκηρύξουν εκλογές ως το τέλος του 2011, και φυσικά αυτό το κενό δεν διορθώνεται από την εγκύκλιο που εξέδωσε το ΥπΕσ τον Ιανουάριο του 2011, σύμφωνα με την οποία η λειτουργία των ΤΟΣΥΝ παρατείνεται αορίστως «μέχρι την ανάδειξη των νέων μελών» και αφορά την περιοχή των προ Καλλικράτη δήμων.
    Αλλωστε, η Γενική Γραμματεία Νέας γενιάς οργάνωσε διαβούλευση για την μεταρρύθμιση των ΤΟΣΥΝ πριν 2 χρόνια, η οποία δεν κατέληξε κάπου. Η διαβούλευση αυτή είχε και ως αντικείμενο τη λειτουργία των ΤΟΣΥΝ στα πλαίσια των καλλικρατικών δήμων, ώστε να υπάρχει εκπροσώπηση από κάθε δημοτική ενότητα στο νέο ενιαίο ΤΟΣΥΝ. Συνεπώς, θα πρέπει με τον παρόντα νόμο να ρυθμιστεί και το ζήτημα αυτό, το οποίο δεν ρυθμίστηκε από τον Καλλικράτη 1, και επίσης θα πρέπει να προκηρυχθούν εκλογές ή πάντως να πάψει η παρούσα κατάσταση της πλήρους αδράνειας των ΤΟΣΥΝ, τα οποία εξάλλου δεν δύνανται να έχουν νομιμοποίηση με βάση τις εκλογές του 2008.

    Αλ. Ρόκας
    Αναπλ. Πρόεδρος ΤΟΣΥΝ Φιλοθέης
    Διδ. Νομικής