1.Ο συντηρών καταθέτει αίτηση οικογενειακής επανένωσης, συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του παρόντος Κώδικα..
2.Το αρμόδιο για την εξέταση του αιτήματος όργανο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του παρόντος Κώδικα, υποχρεούται να ζητήσει άμεσα τη γνώμη της οικείας αστυνομικής αρχής για θέματα που αφορούν στη δημόσια τάξη και ασφάλεια της Χώρας, καθώς και τη γνώμη της αρμόδιας ελληνικής προξενικής αρχής, με σκοπό τη διακρίβωση ύπαρξης της οικογενειακής σχέσης και της δυνατότητας ενσωμάτωσης, ιδίως μέσω προσωπικών συνεντεύξεων με τα μέλη της οικογένειας και την εξέταση κινδύνων που προκύπτουν για τη δημόσια υγεία. . Μη εμφάνιση των μελών της οικογένειας, των οποίων την είσοδο έχει αιτηθεί ο συντηρών, σε κλήση για συνέντευξη, στην οικεία προξενική αρχή καθιστά το αίτημα μη παραδεκτό. Οι ανωτέρω γνώμες παρέχονται εντός αποκλειστικής τριμήνου προθεσμίας. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που έχουν σχέση με το σύνθετο χαρακτήρα της εξέτασης, η εν λόγω προθεσμία μπορεί να παρατείνεται για διάστημα τριάντα ημερών. Ο πλήρης φάκελος του αιτούντα οικογενειακής επανένωσης αποστέλλεται στο οικείο Προξενείο από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, είτε ταχυδρομικώς, είτε μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και υπό την προϋπόθεση ότι αναλαμβάνει τα έξοδα αποστολής, μέσω ταχυμεταφοράς των ΕΛΤΑ ή ιδιωτικών εταιρειών. Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποστέλλονται σε κάθε περίπτωση, προς τα οικεία προξενεία και κατάλογοι με τους πολίτες οι οποίοι έχουν καταθέσει αίτηση για οικογενειακή επανένωση.
Το αρμόδιο όργανο εξετάζει την αίτηση ως προς τη συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου 71 του παρόντος Κώδικα. Κατά την εξέταση της αίτησης για οικογενειακή επανένωση εκτιμάται ιδιαιτέρως και το συμφέρον των ανηλίκων τέκνων.
Το αρμόδιο όργανο, αφού λάβει υπόψη τις ανωτέρω γνώμες, εκδίδει σχετική απόφαση.
3. Το αρμόδιο όργανο διαβιβάζει την απόφαση έγκρισης για οικογενειακή επανένωση στην οικεία ελληνική προξενική αρχή, η οποία, εφόσον το αίτημα έχει γίνει δεκτό, χορηγεί, εφόσον πληρούνται οι λοιποί όροι εισόδου, στα μέλη της οικογένειας τις απαιτούμενες ειδικές θεωρήσεις εισόδου, με την επιφύλαξη των διατάξεων περί απαγόρευσης εισόδου του άρθρου 82 του ν. 3386/2005
Αρχική Κώδικας ΜετανάστευσηςΆρθρο 72:Υποβολή και εξέταση της αίτησης για έγκριση της οικογενειακής επανένωσης
Άρθρο 72:Υποβολή και εξέταση της αίτησης για έγκριση της οικογενειακής επανένωσης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 02: Πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03: Σημεία εισόδου-εξόδου – Άσκηση ελέγχου εισόδου – εξόδουΆρθρο 03: Σημεία εισόδου-εξόδου – Άσκηση ελέγχου εισόδου – εξόδου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04: Άρνηση εισόδου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05: Θεώρηση εισόδου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06: Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07: Κατηγορίες αδειών διαμονής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 08: Χορήγηση Άδειας Διαμονής
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 09: Ανανέωση Άδειας Διαμονής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 10: Διαδικασία Επιδόσεων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11: Διαδικασία καθορισμού όγκου εισδοχής για εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για εξαρτημένη εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για εποχική εργασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για αλιεργάτες
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 15: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για εξαρτημένη εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για επενδυτική δραστηριότητα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής ειδικού σκοπού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18:Προσωρινή Διαμονή – Απασχόληση με εθνική θεώρηση εισόδου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 19: Χορήγηση και ανανέωση αδειών διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 20: Χορήγηση άδειας διαμονής για εξαιρετικούς λόγους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21:Λοιποί λόγοι χορήγησης άδειας διαμονής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22: Δικαιώματα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23: Υποχρεώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Κυρώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ανάκληση – Απόρριψη – Άρνηση χορήγησης άδειας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διαδικαστικές εγγυήσεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 27: Υποχρεώσεις υπηρεσιών και υπαλλήλων – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Υποχρεώσεις συμβολαιογράφωνΆρθρο 28: Υποχρεώσεις συμβολαιογράφων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29: Υποχρεώσεις εργοδοτών και εργαζόμενων πολιτών τρίτων χωρών-Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30:Υποχρεώσεις ιδιωτών και υπαλλήλων-Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Υποχρεώσεις μεταφορέων-ΚυρώσειςΆρθρο 31: Υποχρεώσεις μεταφορέων-Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 32: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33:Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής με σκοπό τις σπουδές ή την εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 33:Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής με σκοπό τις σπουδές ή την εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Χορήγηση άδειας διαμονής για λόγους σπουδώνΆρθρο 34: Χορήγηση άδειας διαμονής για λόγους σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για λόγους σπουδών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36:Κινητικότητα σπουδαστώνΆρθρο 36:Κινητικότητα σπουδαστών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37:Επαγγελματική δραστηριότητα σπουδαστών πολιτών τρίτων χωρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38:Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής σε μεταπτυχιακούς σπουδαστέςΆρθρο 38:Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής σε μεταπτυχιακούς σπουδαστές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39:Χορήγηση άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 39:Χορήγηση άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40:Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 40:Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41:Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης της άδειας διαμονής για σπουδές ή εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 41:Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης της άδειας διαμονής για σπουδές ή εθελοντική υπηρεσία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42:Δικαιώματα και υποχρεώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43:Άρθρο 43:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Επαγγελματική κατάρτιση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46:Συμμετοχή σε ειδικά προγράμματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47:Σπουδές σε στρατιωτικές και παραγωγικές σχολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48: Απόκτηση ιατρικής ειδικότηταςΆρθρο 48: Απόκτηση ιατρικής ειδικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για φοίτηση στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία του Αγίου ΌρουςΆρθρο 49: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για φοίτηση στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία του Αγίου Όρους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50: Προϋποθέσεις χαρακτηρισμού «θύματος» και προθεσμία περίσκεψηςΆρθρο 50: Προϋποθέσεις χαρακτηρισμού «θύματος» και προθεσμία περίσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Ενημέρωση θυμάτων και ειδική μέριμνα για ανήλικουςΆρθρο 51: Ενημέρωση θυμάτων και ειδική μέριμνα για ανήλικους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52: Περίθαλψη και παροχές κατά την περίοδο περίσκεψηςΆρθρο 52: Περίθαλψη και παροχές κατά την περίοδο περίσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53:Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονήςΆρθρο 53:Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54: Προϋποθέσεις χορήγησης και ανανέωσης άδειας διαμονήςΆρθρο 54: Προϋποθέσεις χορήγησης και ανανέωσης άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55:ΔικαιώματαΆρθρο 55:Δικαιώματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56: Ειδικοί λόγοι μη ανανέωσης και ανάκλησης της άδειας διαμονήςΆρθρο 56: Ειδικοί λόγοι μη ανανέωσης και ανάκλησης της άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57: Αλλαγή σκοπού διαμονήςΆρθρο 57: Αλλαγή σκοπού διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 58: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59:Ευνοϊκότερες διατάξειςΆρθρο 59:Ευνοϊκότερες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60: Έγκριση ερευνητικού οργανισμούΆρθρο 60: Έγκριση ερευνητικού οργανισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61: Σύμβαση υποδοχήςΆρθρο 61: Σύμβαση υποδοχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Χορήγηση άδειας διαμονής ερευνητήΆρθρο 62: Χορήγηση άδειας διαμονής ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής ερευνητήΆρθρο 63: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Άδεια διαμονής μελών οικογενείας ερευνητήΆρθρο 64: Άδεια διαμονής μελών οικογενείας ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65:Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας που έχει λάβει άδεια διαμονής ερευνητή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΆρθρο 65:Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας που έχει λάβει άδεια διαμονής ερευνητή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66: Ανάκληση ή μη ανανέωση της άδειας διαμονήςΆρθρο 66: Ανάκληση ή μη ανανέωση της άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67: ΔιδασκαλίαΆρθρο 67: Διδασκαλία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 73: Χορήγηση της άδειας διαμονής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74: Διάρκεια και ανανέωση άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68: Ίση μεταχείρισηΆρθρο 68: Ίση μεταχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75: Απόρριψη αίτησης, ανάκληση ή μη ανανέωση άδειας διαμονής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76: Δικαιώματα και υποχρεώσεις μελών οικογένειας πολίτη τρίτης χώρας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69:Άρθρο 69:
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 77:Αυτοτελής άδεια διαμονής μελών οικογένειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 70: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78:Άρθρο 78:
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71: Προϋποθέσεις για την οικογενειακή επανένωση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 72:Υποβολή και εξέταση της αίτησης για έγκριση της οικογενειακής επανένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79:Άρθρο 79:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80:Άρθρο 80:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81:Ρυθμίσεις οικογενειακής επανένωσης όταν η σύσταση της οικογένειας συντελείται στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82:Ρυθμίσεις μελών οικογένειας ομογενώνΆρθρο 82:Ρυθμίσεις μελών οικογένειας ομογενών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 83:Είσοδος και διαμονή πολιτών τρίτων χωρών που είναι μέλη οικογένειας Έλληνα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84:Μόνιμη Διαμονή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 85:Προϋποθέσεις διατήρησης δικαιώματος διαμονής πολιτών τρίτων χωρών, μελών οικογένειας Έλληνα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86:Γενικές διατάξεις περί Δελτίων Διαμονής, Μόνιμης Διαμονής και Προσωποπαγών Αδειών διαμονής πολιτών τρίτης χώρας.Άρθρο 86:Γενικές διατάξεις περί Δελτίων Διαμονής, Μόνιμης Διαμονής και Προσωποπαγών Αδειών διαμονής πολιτών τρίτης χώρας.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87:Μη αναγνώριση δικαιώματος – Απώλεια δικαιώματος διαμονής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88:Γονείς ημεδαπών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89:Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 89:Πεδίο Εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 90: Προϋποθέσεις απόκτησης του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 91:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 92:Διάρκεια και ανανέωση άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93:Απόρριψη αίτησης για την χορήγηση άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος για λόγους δημόσιας τάξης ή δημόσιας ασφάλειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94: Ανάκληση ή απώλεια του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντοςΆρθρο 94: Ανάκληση ή απώλεια του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95: Επανάκτηση του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντοςΆρθρο 95: Επανάκτηση του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96: Επιστροφή – προστασία από την επιστροφή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97: Δικαίωμα προσφυγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98: Δικαιώματα και υποχρεώσεις επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99: Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 100: Μέλη οικογένειας πολίτη τρίτης χώρας που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα μέλη της οικογένειάς του, για λόγους δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή δημόσιας υγείαςΆρθρο 101: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα μέλη της οικογένειάς του, για λόγους δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή δημόσιας υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102: Δικαιώματα και υποχρεώσεις πολιτών τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι κάτοχοι άδειας διαμονής στην ΕλλάδαΆρθρο 102: Δικαιώματα και υποχρεώσεις πολιτών τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι κάτοχοι άδειας διαμονής στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103: Ανάκληση της άδειας διαμονής και υποχρέωση επανεισδοχήςΆρθρο 103: Ανάκληση της άδειας διαμονής και υποχρέωση επανεισδοχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104: Απόκτηση καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος στην Ελλάδα στο πλαίσιο της άσκησης του δικαιώματος διαμονής ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΆρθρο 104: Απόκτηση καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος στην Ελλάδα στο πλαίσιο της άσκησης του δικαιώματος διαμονής ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105: Σημείο επαφής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106: Ειδικές διατάξειςΆρθρο 106: Ειδικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107:Άρθρο 107:
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 108: Αποδεικτικό επαρκούς γνώσης της ελληνικής γλώσσας και στοιχείων ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού για την απόκτηση του καθεστώτος του επί μακρόν διαμένοντος
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 109: Άδεια διαμονής δεύτερης γενιάς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 110: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111: Ευνοϊκότερες διατάξειςΆρθρο 111: Ευνοϊκότερες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112: Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονήςΆρθρο 112: Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113: Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσηςΆρθρο 113: Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114: Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 114: Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115: Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 115: Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ»Άρθρο 116: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117: Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 117: Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118: Πρόσβαση στην αγορά εργασίαςΆρθρο 118: Πρόσβαση στην αγορά εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119: Προσωρινή ανεργίαΆρθρο 119: Προσωρινή ανεργία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120: Ίση μεταχείρισηΆρθρο 120: Ίση μεταχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121: Μέλη της οικογένειαςΆρθρο 121: Μέλη της οικογένειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122: Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 122: Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123: Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕΆρθρο 123: Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124: Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην ΕλλάδαΆρθρο 124: Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125: Σημείο επαφήςΆρθρο 125: Σημείο επαφής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126:Άρθρο 126:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127: Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσηςΆρθρο 127: Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128:Άρθρο 128:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 129: Πεδίο Εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 130: Βασικές αρχές κοινωνικής ένταξης – Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Δράσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 131: Επιτροπή Συντονισμού της Μεταναστευτικής Πολιτικής και της Κοινωνικής ΈνταξηςΆρθρο 131: Επιτροπή Συντονισμού της Μεταναστευτικής Πολιτικής και της Κοινωνικής Ένταξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132:
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 133: Παράβολα-Αναπροσαρμογή προστίμων-Επικυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134: Ενιαίο πληροφορικό σύστημα-Τήρηση μητρώουΆρθρο 134: Ενιαίο πληροφορικό σύστημα-Τήρηση μητρώου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 135: Επιτροπές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136: Εποπτεία ΕφαρμογήςΆρθρο 136: Εποπτεία Εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 137: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 138: ΚωδικοποίησηΆρθρο 138: Κωδικοποίηση
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 139:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 140: (Άρθρο δεύτερο) Ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/98/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2011 σχετικά με ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών, ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλοςΆρθρο 140: (Άρθρο δεύτερο) Ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/98/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2011 σχετικά με ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών, ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 141: (Άρθρο τρίτο) Ρυθμίσεις του ν. 3907/2011
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 142: (Άρθρο τέταρτο) Καταργούμενες και διατηρούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 143: (άρθρο 5ο) – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Οκτωβρίου 2013, 10:25
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Οκτωβρίου 2013, 09:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 370 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Η ρυθμιση οτι κατά την εξέταση της αίτησης για οικογενειακή επανένωση εκτιμάται ιδιαιτέρως και το συμφέρον των ανηλίκων τέκνων σε συνδυασμο με τη ρυθμιση του προηγουμενου αρθρου παρ. 1 περι μη παρακωλητικου λογου βοηθα ουσιαστικα την ασκηση του δικαιωματος για οικογενειακή επανένωση απο τους πολιτες τριτων χωρων.
Εφόσον οι Υπηρεσίες μας θα πρέπει να αποστέλλουν πλέον ολόκληρο το φάκελο στις αρμόδιες Προξενικές Αρχές και με δεδομένο ότι τα πιστοποιητικά των αλλοδαπών εκδίδονται στη χώρα τους και τα καταθέτουν σε μας θα ήταν προτιμότερο να καταθέτουν από την αρχή την αίτηση για θεώρηση εισόδου για οικογενειακή συνένωση απευθείας στην χώρα τους και να απαντάνε οι Υπηρεσίες μας σχετικά με τη γνησιότητα της άδειας διαμονής τους. Με τον τρόπο αυτό θα ολοκληρώνεται η εξέταση των αιτημάτων πιο γρήγορα και με λιγότερη ταλαιπωρία για τους υπηκόους τρίτων χωρών .
Θα συμφωνήσω απόλυτα με την κα Αναστασοπούλου περί του περιττού της απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εφόσον την αρμοδιότητα της θεώρησης εισόδου την έχει η αρμόδια Προξενική Αρχή .
Γιατί λοιπόν να μην δοθεί όλη η αρμοδιότητα στις αρμόδιες Προξενικές Αρχές και να γίνεται αντίστροφα η διαδικασία ; Να κατατίθεται ο πλήρης φάκελος του αιτούντα στην Προξενική Αρχή και να καλείται η αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να απαντήσουν άμεσα (με φαξ ή με e-mail) για το ισχυρό ή μη της άδειας διαμονής του και για το ποινικό του μητρώο αντίστοιχα.
Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ο χρόνος διεκπεραίωσης ενός αιτήματος, εφόσον αποκλείεται η ταχυδρομική αποστολή εγγράφων, απλοποιούνται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και κατά συνέπεια η ταλαιπωρία των συναλλασσόμενων .
Είναι πολύ σωστή η διατύπωση «Μη εμφάνιση των μελών της οικογένειας, των οποίων την είσοδο έχει αιτηθεί ο συντηρών, σε κλήση για συνέντευξη, στην οικεία προξενική αρχή καθιστά το αίτημα μη παραδεκτό.»
Πέραν των ανωτέρω, επανέρχεται στο προσκήνιο η διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ των Υπηρεσιών Αλλοδαπών και Μετανάστευσης και των Προξενικών Αρχών σε σχέση με την έκταση της αρμοδιότητας του κάθε οργάνου. Η αποστολή «πλήρους φακέλου» σημαίνει ότι οι Υπηρεσίες Αλλοδαπών θα πρέπει να εκδίδουν απόφαση έγκρισης θεώρησης εισόδου μόνο μετά την αποστολή θετικής γνώμης από τις Προξενικές Αρχές και όχι με την παρέλευση τριμήνου. Για την επιτάχυνση της διαδικασίας, ο πλήρης φάκελος μπορεί να υποβάλλεται στην αρμόδια Προξενική Αρχή απευθείας, εφόσον αφορά, εκτός των άλλων, διαβατήρια και πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί στην αλλοδαπή.
72.1.»Ο πλήρης φάκελος του αιτούντα οικογενειακής επανένωσης αποστέλλεται στο οικείο Προξενείο από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, είτε ταχυδρομικώς, είτε μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και υπό την προϋπόθεση ότι αναλαμβάνει τα έξοδα αποστολής, μέσω ταχυμεταφοράς των ΕΛΤΑ ή ιδιωτικών εταιρειών. Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποστέλλονται σε κάθε περίπτωση, προς τα οικεία προξενεία και κατάλογοι με τους πολίτες οι οποίοι έχουν καταθέσει αίτηση για οικογενειακή επανένωση.
Το αρμόδιο όργανο εξετάζει την αίτηση ως προς τη συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου 71 του παρόντος Κώδικα. Κατά την εξέταση της αίτησης για οικογενειακή επανένωση εκτιμάται ιδιαιτέρως και το συμφέρον των ανηλίκων τέκνων.
Το αρμόδιο όργανο, αφού λάβει υπόψη τις ανωτέρω γνώμες, εκδίδει σχετική απόφαση.
3. Το αρμόδιο όργανο διαβιβάζει την απόφαση έγκρισης για οικογενειακή επανένωση στην οικεία ελληνική προξενική αρχή, η οποία, εφόσον το αίτημα έχει γίνει δεκτό, χορηγεί, εφόσον πληρούνται οι λοιποί όροι εισόδου, στα μέλη της οικογένειας τις απαιτούμενες ειδικές θεωρήσεις εισόδου, με την επιφύλαξη των διατάξεων περί απαγόρευσης εισόδου του άρθρου 82 του ν. 3386/2005
Εφόσον επιβάλλεται η αποστολή του συνόλου του φακέλου της αίτησης στην αρμόδια Προξενική Αρχή για την διακρίβωση της οικογενειακής σχέσης τότε ο σκοπός της έκδοσης απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης είναι περιττή, αφού στην περίπτωση που η αρμόδια Προξενική Αρχή δεν εγκρίνει το αίτημα δεν χορηγεί θεώρηση εισόδου στη χώρα.
Αφού έχει παρατηρηθεί ότι κατ΄επανάληψη έχουν χορηγηθεί εγκρίσεις εισόδου από την υπηρεσία μας οι οποίες έχουν καταστεί ανενεργές, αφού οι αρνητικές απαντήσεις από τα Προξενεία μπορεί να διαβιβαστούν και μετά από 3 χρόνια από την έκδοση της εγκριτικής απόφασης,
θεωρώ ότι όλη η αρμοδιότητα θα πρέπει να ανατεθεί στις Προξενικές Αρχές.
Αναφορικά με την αποστολή όλων των στοιχείων του φακέλου στα Προξενεία προκειμένου αυτό να προβεί στην διακρίβωση της οικογενειακής σχέσης, πρέπει να επισημάνουμε οτι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση απο τα Προξενεία ως προς την εξέταση των φακέλων. Αποτέλεσμα αυτής της καθυστέρησης η οποία μπορεί να είναι ακόμα και 2 χρόνια είναι τα Προξενεία να απαντούν στο τέλος οτι τα στοιχεία δεν είναι επικαιροποιημένα ή οτι τα στοιχεία για το χρονικό διάστημα εξέτασης του φακέλου είναι διαφορετικά απο αυτά που προσκομίστηκαν εκεί. Για παράδειγμα αν ο ενδιαφερόμενος καταθέσει φέτος έχοντας το απαραίτητο κατα το νόμο εισόδημα αλλά ο φάκελος εξεταστεί σε 2 χρόνια όπου το εισόδημα είναι πιθανό να αλλάξει με βάση ποια στοιχεία πρέπει να εξεταστεί ο φάκελος;Με βάση τα στοιχεία κατα τον χρόνο της αίτησης ή με βάση την ημερομηνία εξέτασης του φακέλου απο τα Προξενεία; Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα καθώς οδηγούμαστε σε μια συνεχή αλληλογραφία χωρίς αποτέλεσμα αλλά και σε σοβαρές καθυστερήσεις για τους ενδιαφερόμενους οι οποίοι όμως έχουν καταθέσει πλήρη δικαιολογητικά κατα το χρονικό διάστημα της αίτησης.
Αν η Προξενική Αρχή, μετά τη συνέντευξη, διαπιστώσει ότι η οικογενειακή σχέση είναι ισχυρή και διατυπώσει σύμφωνη γνώμη προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ΑΛΛΑ κατά τη διαδικασία της συνέντευξης για χορήγηση θεώρησης (αφού έχει παρέλθει ένα ικανό χρονικό διάστημα μεταξύ των δύο διαδικασιών), διαπιστώσει ότι οι προϋποθέσεις του νόμου δεν ισχύουν πλέον (π.χ. ότι τα προς συνένωση μέλη διαμένουν μόνιμα ΠΑΡΑΝΟΜΑ στην ελληνική επικράτεια, μετά την πρώτη συνέντευξη και προσέρχονται στην Προξενική Αρχή με σκοπό την παραπλάνησή της ως προς τον πραγματικό τόπο κατοικίας τους), σε αυτές τις περιπτώσεις, ποια διαδικασία θα ακολουθείται; Θα απορρίπτεται η αίτηση για χορήγηση εθνικής θεώρησης;
Στο άρ. 72 αναφέρεται : «Το αρμόδιο για την εξέταση του αιτήματος όργανο, …, υποχρεούται να ζητήσει άμεσα τη γνώμη της οικείας αστυνομικής αρχής …, καθώς και τη γνώμη της αρμόδιας ελληνικής προξενικής αρχής, με σκοπό τη διακρίβωση ύπαρξης της οικογενειακής σχέσης και της δυνατότητας ενσωμάτωσης, ΙΔΙΩΣ μέσω προσωπικών συνεντεύξεων με τα μέλη της οικογένειας και την εξέταση κινδύνων που προκύπτουν για τη δημόσια υγεία.»
Η αναφορά «ιδίως μέσω προσωπικών συνεντεύξεων», τί ακριβώς σημαίνει; Δηλαδή, εκτός των προσωπικών συνεντεύξεων, μέσω ποιων άλλων εργαλείων θα διακριβώνεται πρακτικά και ουσιαστικά η ύπαρξη οικογενειακής σχέσης;
Επίσης, στο ίδιο άρθρο αναφέρεται: «Μη εμφάνιση των μελών της οικογένειας, των οποίων την είσοδο έχει αιτηθεί ο συντηρών, σε κλήση για συνέντευξη, στην οικεία προξενική αρχή καθιστά το αίτημα μη παραδεκτό.»
Το «μη παραδεκτό» σημαίνει ότι η αίτηση απορρίπτεται άνευ ετέρου; Πρακτικά πώς θα γίνεται αυτό; Η Προξενική Αρχή θα ενημερώνει την αρμόδια Αποκ. Διοίκηση περί της μη προσελεύσεως των προς συνένωση μελών για συνέντευξη και ο ΓΓ θα απορρίπτει την αίτηση για οικογενειακή επανένωση; Πόσες φορές θα καλούνται τα προς συνένωση μέλη για συνέντευξη, πριν απορριφθεί η άιτησή τους για μη προσέλευση; Μία, δύο, τρεις; Ή, με την πρώτη φορά που δεν προσέρχονται, θα απορρίπτεται η αίτηση;
Επιπέον, αναφέρεται: «Οι ανωτέρω γνώμες παρέχονται εντός αποκλειστικής τριμήνου προθεσμίας. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που έχουν σχέση με το σύνθετο χαρακτήρα της εξέτασης, η εν λόγω προθεσμία μπορεί να παρατείνεται για διάστημα τριάντα ημερών.»
Αν η ανωτέρω τρίμηνη ή, κατά περίπτωση, τετράμηνη προθεσμία παρέλθει χωρίς απάντηση από την Προξενική Αρχή, ο Γενικός Γραμματέας εκδίδει Απόφαση μονομερώς;
Στην περίπτωση αυτή, όπου ο Γεν. Γραμματέας της Αποκ. Διοίκησης εκδίδει απόφαση μονομερώς, η Προξενική Αρχή ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να χορηγήσει θεώρηση εισόδου, άνευ ετέρου; Στην περίπτωση πού η χορήγηση θεώρησης είναι υποχρεωτική, ποιος ο λόγος της προσέλευσης των προς συνένωση μελών και της διεξαγωγής αυτοπρόσωπης συνέντευξης;
Σε ποιες περιπτώσεις δύναται η Προξενική Αρχή να αρνηθεί χορήγηση θεώρησης εισόδου, ακόμη και αν υπάρχει εγκριτική Απόφαση του ΓΓ της Αποκ. Διοίκησης;