1.Οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης υποχρεούνται να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πολίτες τρίτης χώρας, οι οποίοι δεν έχουν διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις και θεώρηση εισόδου ή άδεια διαμονής και γενικά δεν αποδεικνύουν ότι έχουν εισέλθει και διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα.
Σε πολίτες τρίτων χωρών που είναι αντικειμενικά στερούμενοι διαβατηρίου αναγνωρίζεται δικαίωμα συναλλαγής με τις αναφερόμενες στο προηγούμενο εδάφιο υπηρεσίες με μόνη την επίδειξη της άδειας διαμονής τους.
2. Από τις ρυθμίσεις της προηγούμενης παραγράφου εξαιρούνται:
α) τα νοσοκομεία, θεραπευτήρια και κλινικές, όταν πρόκειται για πολίτες τρίτων χωρών που εισάγονται εκτάκτως για νοσηλεία και για ανήλικα παιδιά.
β) η θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής κρατούμενων αλλοδαπών για εξουσιοδότηση σε δικηγόρους, προκειμένου να εκπροσωπηθούν ενώπιον δικαστικών αρχών και υπό την προϋπόθεση ότι αποδεικνύονται, εξ οιουδήποτε δημόσιου εγγράφου, τα στοιχεία της ταυτότητας τους.
γ) καταγγελίες ή προσφυγή σε αρμόδια δικαστήρια ή διοικητικές αρχές, παράνομα απασχολούμενων πολιτών τρίτων χωρών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 83 και 86 του ν. 4052/12.
δ) η συναλλαγή των πολιτών τρίτων χωρών που τελούν υπό καθεστώς οικειοθελούς αναχώρησης μόνο για τη διευθέτηση εκκρεμών υποχρεώσεων που σχετίζονται με την αναχώρησή τους από τη χώρα.
ε) η συναλλαγή των πολιτών τρίτων χωρών που τελούν υπό καθεστώς παράτασης της οικειοθελούς αναχώρησής τους από τη χώρα.
στ) η υποβολή αιτήσεων για χορήγηση αδειών διαμονής στις αρμόδιες υπηρεσίες των άρθρων 19 και 20 του παρόντος Κώδικα
3. Οι διευθυντές φυλακών και κρατητηρίων υποχρεούνται να παραλαμβάνουν και να φυλάσσουν διαβατήρια ή άλλα έγγραφα που αποδεικνύουν τη νομιμότητα της διαμονής, καθώς και την ταυτότητα των κρατούμενων πολιτών τρίτων χωρών. Τα έγγραφα αυτά επιστρέφονται κατά την απόλυση του πολίτη τρίτης χώρας. Αν ο πολίτης τρίτης χώρας δεν έχει τα ανωτέρω έγγραφα, οι ως άνω υπάλληλοι οφείλουν να το γνωστοποιήσουν αμέσως στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή ή στην πλησιέστερη υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
4. Οι υπάλληλοι των παραπάνω υπηρεσιών και φορέων που παραβαίνουν τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου αυτού διώκονται πειθαρχικά και τιμωρούνται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα, για παράβαση καθήκοντος.
Άρθρο 27: Υποχρεώσεις υπηρεσιών και υπαλλήλων – Κυρώσεις
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 02: Πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03: Σημεία εισόδου-εξόδου – Άσκηση ελέγχου εισόδου – εξόδουΆρθρο 03: Σημεία εισόδου-εξόδου – Άσκηση ελέγχου εισόδου – εξόδου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04: Άρνηση εισόδου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05: Θεώρηση εισόδου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06: Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07: Κατηγορίες αδειών διαμονής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 08: Χορήγηση Άδειας Διαμονής
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 09: Ανανέωση Άδειας Διαμονής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 10: Διαδικασία Επιδόσεων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11: Διαδικασία καθορισμού όγκου εισδοχής για εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για εξαρτημένη εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για εποχική εργασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για αλιεργάτες
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 15: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για εξαρτημένη εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για επενδυτική δραστηριότητα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής ειδικού σκοπού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18:Προσωρινή Διαμονή – Απασχόληση με εθνική θεώρηση εισόδου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 19: Χορήγηση και ανανέωση αδειών διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 20: Χορήγηση άδειας διαμονής για εξαιρετικούς λόγους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21:Λοιποί λόγοι χορήγησης άδειας διαμονής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22: Δικαιώματα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23: Υποχρεώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Κυρώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ανάκληση – Απόρριψη – Άρνηση χορήγησης άδειας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διαδικαστικές εγγυήσεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 27: Υποχρεώσεις υπηρεσιών και υπαλλήλων – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Υποχρεώσεις συμβολαιογράφωνΆρθρο 28: Υποχρεώσεις συμβολαιογράφων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29: Υποχρεώσεις εργοδοτών και εργαζόμενων πολιτών τρίτων χωρών-Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30:Υποχρεώσεις ιδιωτών και υπαλλήλων-Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Υποχρεώσεις μεταφορέων-ΚυρώσειςΆρθρο 31: Υποχρεώσεις μεταφορέων-Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 32: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33:Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής με σκοπό τις σπουδές ή την εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 33:Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής με σκοπό τις σπουδές ή την εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Χορήγηση άδειας διαμονής για λόγους σπουδώνΆρθρο 34: Χορήγηση άδειας διαμονής για λόγους σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για λόγους σπουδών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36:Κινητικότητα σπουδαστώνΆρθρο 36:Κινητικότητα σπουδαστών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37:Επαγγελματική δραστηριότητα σπουδαστών πολιτών τρίτων χωρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38:Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής σε μεταπτυχιακούς σπουδαστέςΆρθρο 38:Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής σε μεταπτυχιακούς σπουδαστές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39:Χορήγηση άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 39:Χορήγηση άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40:Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 40:Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41:Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης της άδειας διαμονής για σπουδές ή εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 41:Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης της άδειας διαμονής για σπουδές ή εθελοντική υπηρεσία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42:Δικαιώματα και υποχρεώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43:Άρθρο 43:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Επαγγελματική κατάρτιση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46:Συμμετοχή σε ειδικά προγράμματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47:Σπουδές σε στρατιωτικές και παραγωγικές σχολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48: Απόκτηση ιατρικής ειδικότηταςΆρθρο 48: Απόκτηση ιατρικής ειδικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για φοίτηση στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία του Αγίου ΌρουςΆρθρο 49: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για φοίτηση στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία του Αγίου Όρους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50: Προϋποθέσεις χαρακτηρισμού «θύματος» και προθεσμία περίσκεψηςΆρθρο 50: Προϋποθέσεις χαρακτηρισμού «θύματος» και προθεσμία περίσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Ενημέρωση θυμάτων και ειδική μέριμνα για ανήλικουςΆρθρο 51: Ενημέρωση θυμάτων και ειδική μέριμνα για ανήλικους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52: Περίθαλψη και παροχές κατά την περίοδο περίσκεψηςΆρθρο 52: Περίθαλψη και παροχές κατά την περίοδο περίσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53:Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονήςΆρθρο 53:Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54: Προϋποθέσεις χορήγησης και ανανέωσης άδειας διαμονήςΆρθρο 54: Προϋποθέσεις χορήγησης και ανανέωσης άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55:ΔικαιώματαΆρθρο 55:Δικαιώματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56: Ειδικοί λόγοι μη ανανέωσης και ανάκλησης της άδειας διαμονήςΆρθρο 56: Ειδικοί λόγοι μη ανανέωσης και ανάκλησης της άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57: Αλλαγή σκοπού διαμονήςΆρθρο 57: Αλλαγή σκοπού διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 58: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59:Ευνοϊκότερες διατάξειςΆρθρο 59:Ευνοϊκότερες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60: Έγκριση ερευνητικού οργανισμούΆρθρο 60: Έγκριση ερευνητικού οργανισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61: Σύμβαση υποδοχήςΆρθρο 61: Σύμβαση υποδοχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Χορήγηση άδειας διαμονής ερευνητήΆρθρο 62: Χορήγηση άδειας διαμονής ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής ερευνητήΆρθρο 63: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Άδεια διαμονής μελών οικογενείας ερευνητήΆρθρο 64: Άδεια διαμονής μελών οικογενείας ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65:Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας που έχει λάβει άδεια διαμονής ερευνητή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΆρθρο 65:Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας που έχει λάβει άδεια διαμονής ερευνητή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66: Ανάκληση ή μη ανανέωση της άδειας διαμονήςΆρθρο 66: Ανάκληση ή μη ανανέωση της άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67: ΔιδασκαλίαΆρθρο 67: Διδασκαλία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 73: Χορήγηση της άδειας διαμονής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74: Διάρκεια και ανανέωση άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68: Ίση μεταχείρισηΆρθρο 68: Ίση μεταχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75: Απόρριψη αίτησης, ανάκληση ή μη ανανέωση άδειας διαμονής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76: Δικαιώματα και υποχρεώσεις μελών οικογένειας πολίτη τρίτης χώρας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69:Άρθρο 69:
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 77:Αυτοτελής άδεια διαμονής μελών οικογένειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 70: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78:Άρθρο 78:
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71: Προϋποθέσεις για την οικογενειακή επανένωση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 72:Υποβολή και εξέταση της αίτησης για έγκριση της οικογενειακής επανένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79:Άρθρο 79:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80:Άρθρο 80:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81:Ρυθμίσεις οικογενειακής επανένωσης όταν η σύσταση της οικογένειας συντελείται στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82:Ρυθμίσεις μελών οικογένειας ομογενώνΆρθρο 82:Ρυθμίσεις μελών οικογένειας ομογενών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 83:Είσοδος και διαμονή πολιτών τρίτων χωρών που είναι μέλη οικογένειας Έλληνα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84:Μόνιμη Διαμονή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 85:Προϋποθέσεις διατήρησης δικαιώματος διαμονής πολιτών τρίτων χωρών, μελών οικογένειας Έλληνα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86:Γενικές διατάξεις περί Δελτίων Διαμονής, Μόνιμης Διαμονής και Προσωποπαγών Αδειών διαμονής πολιτών τρίτης χώρας.Άρθρο 86:Γενικές διατάξεις περί Δελτίων Διαμονής, Μόνιμης Διαμονής και Προσωποπαγών Αδειών διαμονής πολιτών τρίτης χώρας.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87:Μη αναγνώριση δικαιώματος – Απώλεια δικαιώματος διαμονής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88:Γονείς ημεδαπών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89:Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 89:Πεδίο Εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 90: Προϋποθέσεις απόκτησης του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 91:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 92:Διάρκεια και ανανέωση άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93:Απόρριψη αίτησης για την χορήγηση άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος για λόγους δημόσιας τάξης ή δημόσιας ασφάλειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94: Ανάκληση ή απώλεια του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντοςΆρθρο 94: Ανάκληση ή απώλεια του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95: Επανάκτηση του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντοςΆρθρο 95: Επανάκτηση του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96: Επιστροφή – προστασία από την επιστροφή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97: Δικαίωμα προσφυγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98: Δικαιώματα και υποχρεώσεις επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99: Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 100: Μέλη οικογένειας πολίτη τρίτης χώρας που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα μέλη της οικογένειάς του, για λόγους δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή δημόσιας υγείαςΆρθρο 101: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα μέλη της οικογένειάς του, για λόγους δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή δημόσιας υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102: Δικαιώματα και υποχρεώσεις πολιτών τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι κάτοχοι άδειας διαμονής στην ΕλλάδαΆρθρο 102: Δικαιώματα και υποχρεώσεις πολιτών τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι κάτοχοι άδειας διαμονής στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103: Ανάκληση της άδειας διαμονής και υποχρέωση επανεισδοχήςΆρθρο 103: Ανάκληση της άδειας διαμονής και υποχρέωση επανεισδοχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104: Απόκτηση καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος στην Ελλάδα στο πλαίσιο της άσκησης του δικαιώματος διαμονής ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΆρθρο 104: Απόκτηση καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος στην Ελλάδα στο πλαίσιο της άσκησης του δικαιώματος διαμονής ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105: Σημείο επαφής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106: Ειδικές διατάξειςΆρθρο 106: Ειδικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107:Άρθρο 107:
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 108: Αποδεικτικό επαρκούς γνώσης της ελληνικής γλώσσας και στοιχείων ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού για την απόκτηση του καθεστώτος του επί μακρόν διαμένοντος
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 109: Άδεια διαμονής δεύτερης γενιάς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 110: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111: Ευνοϊκότερες διατάξειςΆρθρο 111: Ευνοϊκότερες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112: Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονήςΆρθρο 112: Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113: Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσηςΆρθρο 113: Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114: Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 114: Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115: Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 115: Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ»Άρθρο 116: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117: Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 117: Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118: Πρόσβαση στην αγορά εργασίαςΆρθρο 118: Πρόσβαση στην αγορά εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119: Προσωρινή ανεργίαΆρθρο 119: Προσωρινή ανεργία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120: Ίση μεταχείρισηΆρθρο 120: Ίση μεταχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121: Μέλη της οικογένειαςΆρθρο 121: Μέλη της οικογένειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122: Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 122: Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123: Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕΆρθρο 123: Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124: Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην ΕλλάδαΆρθρο 124: Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125: Σημείο επαφήςΆρθρο 125: Σημείο επαφής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126:Άρθρο 126:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127: Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσηςΆρθρο 127: Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128:Άρθρο 128:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 129: Πεδίο Εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 130: Βασικές αρχές κοινωνικής ένταξης – Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Δράσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 131: Επιτροπή Συντονισμού της Μεταναστευτικής Πολιτικής και της Κοινωνικής ΈνταξηςΆρθρο 131: Επιτροπή Συντονισμού της Μεταναστευτικής Πολιτικής και της Κοινωνικής Ένταξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132:
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 133: Παράβολα-Αναπροσαρμογή προστίμων-Επικυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134: Ενιαίο πληροφορικό σύστημα-Τήρηση μητρώουΆρθρο 134: Ενιαίο πληροφορικό σύστημα-Τήρηση μητρώου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 135: Επιτροπές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136: Εποπτεία ΕφαρμογήςΆρθρο 136: Εποπτεία Εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 137: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 138: ΚωδικοποίησηΆρθρο 138: Κωδικοποίηση
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 139:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 140: (Άρθρο δεύτερο) Ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/98/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2011 σχετικά με ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών, ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλοςΆρθρο 140: (Άρθρο δεύτερο) Ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/98/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2011 σχετικά με ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών, ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 141: (Άρθρο τρίτο) Ρυθμίσεις του ν. 3907/2011
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 142: (Άρθρο τέταρτο) Καταργούμενες και διατηρούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 143: (άρθρο 5ο) – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Οκτωβρίου 2013, 10:25
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Οκτωβρίου 2013, 09:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 370 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
2. Από τις ρυθμίσεις εξαιρούνται:
προσθήκη στις εξαιρέσεις:
ζ) οι ιατρο – κοινωνικές υπηρεσίες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης για θέματα αρμοδιότητάς τους (είναι δυνατόν μετανάστες δίχως νόμιμη διαμονή να χρειαστεί να επικοινωνήσουν με τις υπηρεσίες αυτές για πολλούς λόγους – σε πολλές περιπτώσεις, π.χ. εξαιρετικές κοινωνικές ανάγκες, έλλειψη στέγης, ζητήματα ενημέρωσης για δικαιώματα, περιπτώσεις κοινωνικών ερευνών)
Προβλήματα φαίνεται να εμφανίζουν μόνο οι περιπτώσεις 2. δ) & ε), όπου καλό θα είναι να οριστεί ρητά ότι ο χρόνος είτε οικιοθελούς αναχώρησης είτε παράτασης αυτής, αποτελεί χρόνος νόμιμης διαμονής για κάθε συναλλαγή του αλλοδαπού και όχι μόνο για ‘εκκρεμότητες που αφορούν την αναχώρησή του’ (καλύτερα να υπάρξει δηλαδή ενιαία ρύμθιση).
Πολλά σχόλια που παίζουν με τις λέξεις, δεν καταλαβαίνω το λόγο! Απλά, διαβάστε σωστά το κείμενο…
Ίσως πρέπει να προστεθούν και στην παράγραφο 2 οι εξης περιπτώσεις α) η χορήγηση αριθμού φορολογικού μητρώου και η κατάθεση φορολογικών δηλώσεων β) η χορήγηση αριθμού μητρώου ασφαλισμένου , ΑΜΚΑ ,η ασφάλιση και η θεώρηση βιβλιαρίου ασθενείας ,καθώς στο άρθρο 20 η συνδρομή ιδιαίτερων και ισχυρών δεσμών με τη χώρα αποδεικνύεται με το χρόνο τυχόν ασφάλισης σε ελληνικό οργανισμό κύριας ασφάλισης και εκπλήρωσης φορολογικών υποχρεώσεων.
«Οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης υποχρεούνται να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πολίτες τρίτης χώρας, οι οποίοι δεν έχουν διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις και θεώρηση εισόδου ή άδεια διαμονής και γενικά δεν αποδεικνύουν ότι έχουν εισέλθει ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΝΟΜΙΜΑ στην Ελλάδα.»
Παραθέτω απόσπασμα από το άρθρο 36 του ν. 3907/2011 (το οποίο δεν έχει τροποποιηθεί) :»…Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης ΥΠΟΒΟΛΗΣ από τον υπήκοο τρίτης χώρας ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ανανέωσης άδειας διαμονής, η αρμόδια αρχή εκδίδει απόφαση επιστροφής του υπηκόου τρίτης χώρας προβλέποντας αυτοδικαίως χρονικό διάστημα για την οικειοθελή αναχώρησή του. Η ανωτέρω απόφαση επιστροφής εκδίδεται από την κατά περίπτωση αρμόδια αρχή του Υπουργείου Εσωτερικών,Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ή της κατά τόπον αρμόδιας υπηρεσίας αλλοδαπών και μετανάστευσης…»
Μάλιστα, η εγκύκλιος 37/2011 αναφέρει ότι εκδίδονται αποφάσεις επιστροφής ακόμα και όταν ο πολίτης τρίτης χώρας δεν επικαλείται λόγους ανώτερης βίας για το εκπρόθεσμο της αίτησής του με σκοπό τη διευκόλυνση της οικειοθελούς αναχώρησής του.
Πού καταλήγουμε; Ο νεώτερος νόμος (στην προκειμένη περίπτωση, ο Κώδικας Μετανάστευσης, όταν με το καλό τεθεί σε ισχύ) υπερισχύει του παλαιότερου 3907/11!
Να διευκρινιστεί τι γίνεται οταν για να ανανεωθεί η άδεια διαμονής απαιτείται ασφαλιστική βεβαίωση φορέα, όπως ο ΟΓΑ, οποιος επικαλούμενος το τεως αρθ.84,ΠΕΡΙ ΝΟΜΙΜΟΥ ΔΙΑΜΟΝΗΣ απορρίπτει το αίτημα του ενδιαφερόμενου ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΉ ΚΆΛΥΨΗ, με το αιτιολογικό οτι κατα την περίοδο της αίτησης δεν είχε ισχυρή άδεια-λογικο αφου έληξε η ισχύς της- αλλά βεβαίωση κατάθεσης αιτήματος(μπλέ βεβαίωση)¨?-λογικό αφου κατέθεσε χαρτιά για ανανέωση και εκκρεμεί το εντυπο του ΟΓΑ.ΌΠως λέμε η κοτα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα?
παρ. 4. «Οι υπάλληλοι των παραπάνω υπηρεσιών και φορέων που παραβαίνουν τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου αυτού διώκονται πειθαρχικά και τιμωρούνται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα, για παράβαση καθήκοντος.»
Όταν υπάρχει εισαγγελική παραγγελία που αναγκάζει την υπηρεσία να συναλλαγεί με αλλοδαπό που δεν είναι νόμιμα διαμένων στη χώρα τι γίνεται; Αν ο υπάλληλος εκτελέσει την εισαγγελική παραγγελία υπέχει τις συνέπειες του παρόντος άρθρου, άν δεν την εκτελέσει υπέχει τις συνέπειες της άρνησης συμμόρφωσης σε εισαγγελική παραγγελία.
Δηλαδή ο υπάλληλος έτσι κι αλλιώς είναι στη μέγγενη διατάξεων νόμων.
Θα πρέπει να προστεθεί διάταξη στο νομοσχέδιο που να υποχρεώνει να γίνονται δεκτές εισαγγελικές παραγγελίες μόνο όταν στο σώμα αυτών γίνεται ειδική αναφορά ότι ο εντέλλων εισαγγελέας έχει υπόψη του, το άρθρο 27.
Αρθρο 27 (Υποχρεώσεις υπηρεσιών και Υπαλλήλων – Κυρώσεις)
παρ. 2. Πρέπει να συμπληρωθεί και για την περίπτωση αλλοδαπών που η άδεια τους έχει λήξει αλλά διατηρούν το δικαίωμα ανανέωσης της άδειας τους έστω και εκπρόθεσμα δηλ. το διάστημα του ενός μηνός από την λήξη της καθώς και αυτών που τους έχει επιδοθεί ληγμένη άδεια διαμονής και διατηρούν το ίδιο δικαίωμα της ανανέωσης της μέχρι και 1 μήνα από την παραλαβή της.
παρ1. «οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης υποχρεούνται να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πολίτες τρίτης χώρας, οι οποίοι δεν έχουν διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις ΚΑΙ θεώρηση εισόδου ή άδεια διαμονής και γενικά δεν αποδεικνύουν ότι έχουν εισέλθει και διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα.
Σε πολίτες τρίτων χωρών που είναι αντικειμενικά στερούμενοι διαβατηρίου αναγνωρίζεται δικαίωμα συναλλαγής με τις αναφερόμενες στο προηγούμενο εδάφιο υπηρεσίες με μόνη την επίδειξη της άδειας διαμονής τους.»
Η συγκεκριμένη διατύπωση της διάταξης που δεν διαφέρει με αυτή του άρθρου 84 του ν. 3386/2005, πολλές φορές έχει δημιουργήσει αντιπαραθέσεις μεταξύ υπαλλήλων και αλλοδαπών ή των δικηγόρων που τους εκπροσωπούν. Ετσι όπως είναι διατυπωμένο ειδικά αυτό το ΚΑΙ που είναι με κεφαλαία ανωτέρω δημιουργεί την εντύπωση, αν όχι τ6ην βεβαιότητα, ότι λειτουργεί προσθετικά. Έτσι προκύπτουν διάφορες ερμηνείες, όπως ότι, όταν κάποιος έχει μόνο διαβατήριο αλλά όχι άδεια διαμονής δύναται να εξυπηρετείται από τις δημόσιες υπηρεσίες και δεν εμπίπτει στη διάταξη αυτή, αφού για να εμπίπτει στη διάταξη αυτή, θα πρέπει ΚΑΙ να μην έχει διαβατήριο ΚΑΙ να μην διαθέτει άδεια διαμονής.
Επίσης η διατύπωση «και γενικά δεν αποδεικνύουν ότι έχουν εισέλθει ΚΑΙ διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα» δημιουργεί το ίδιο πρόβλημα καθόσον αυτό το «ΚΑΙ» δημιουργεί επίσης μία προσθετική ιδιότητα. Στην περίπτωση αυτή διατυπώνεται η άποψη ότι αν κάποιος έχει εισέλθει νόμιμα στη χώρα αλλά δεν διαμένει πλέον νόμιμα σ΄ αυτή δεν εμπίπτει στις διατάξεις της συγκεκριμένης παραγράφου αφού σύμφωνα με τη διατύπωση θα πρέπει να ισχύουν και τα δύο δηλαδή και να μην έχουν εισέλθει νόμιμα στη χώρα και να διαμένουν μη νόμιμα σ΄ αυτή.
Επίσης η διατύπωση «γενικώς» μάλλον θα πρέπει να εξαλειφθεί.
Προτείνω την αναδιατύπωση της συγκεκριμένης παραγράφου ως εξής:
παρ1. «οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης υποχρεούνται να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πολίτες τρίτης χώρας,οι οποίοι δεν έχουν ισχύουσα θεώρηση εισόδου ή ισχυρή άδεια διαμονής ή άλλο ισχυρό τίτλο νόμιμης διαμονής, που έχει εκδοθεί από αρμόδια δημόσια υπηρεσία.
Σε πολίτες τρίτων χωρών που είναι αντικειμενικά στερούμενοι διαβατηρίου αναγνωρίζεται δικαίωμα συναλλαγής με τις αναφερόμενες στο προηγούμενο εδάφιο υπηρεσίες με μόνη την επίδειξη της άδειας διαμονής τους.»
Η διατύπωση αυτή θα πάψει να δημιουργεί το προαναφερόμενο πρόβλημα δεδομένου ότι όταν κάποιος έχει ισχύουσα θεώρηση εισόδου ή ισχυρή άδεια διαμονής ή ειδική βεβαίωση νόμιμης διαμονής ή Βεβαίωση τύπου Α΄ έχει και διαβατήριο αφού αυτό είναι προαπαιτούμενο για την έκδοση των ανωτέρω αποδεικτικών νόμιμης διαμονής.
Οι περιπτώσεις εκείνων που έχουν αντικειμενική αδυναμία έκδοσης διαβατηρίων καλύπτονται έτσι κι αλλιώς από την διάταξη του δευτέρου εδαφίου της παρ. 1