1. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ναυτιλίας και Αιγαίου και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, που εκδίδεται κατά το τελευταίο τρίμηνο κάθε δεύτερου έτους, καθορίζεται ο ανώτατος αριθμός θέσεων για εξαρτημένη εργασία που μπορούν να καλυφθούν από πολίτες τρίτων χωρών, ανά Περιφέρεια, ιθαγένεια και ειδικότητα απασχόλησης. Με την ίδια απόφαση μπορεί να προβλέπεται προσαύξηση του ανώτατου αριθμού θέσεων για εξαρτημένη εργασία έως 10%, ώστε να καλύπτονται απρόβλεπτες και έκτακτες ανάγκες, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
2. Οι εργοδότες που επιθυμούν να απασχολήσουν πολίτες τρίτων χωρών θα προσέρχονται κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου κάθε δεύτερου έτους στα Τμήματα Θεμάτων Εργασίας και Παιδείας των Δ/νσεων Ανάπτυξης των Περιφερειών της χώρας και θα υποβάλλουν αίτημα για μετάκληση αλλοδαπών εργαζομένων όπου θα αναφέρουν: α) τον αριθμό των πολιτών τρίτων χωρών που προτίθενται να απασχολήσουν για τα επόμενα δύο χρόνια, β) την ειδικότητα στην οποία θα απασχοληθούν και γ) την ιθαγένεια τους. Οι συγκεκριμένες Υπηρεσίες, αφού συγκεντρώσουν τα αιτήματα των εργοδοτών, θα αποστέλλουν ερώτημα προς τον Ο.Α.Ε.Δ. όπου θα ζητείται η διεξαγωγή έρευνας της αγοράς εργασίας σε επίπεδο Περιφέρειας για το εάν υπάρχουν άνεργοι, ημεδαποί, πολίτες της Ε.Ε., ή ομογενείς. αναγνωρισμένοι πρόσφυγες, ή αλλοδαποί που ζουν και εργάζονται νόμιμα στη χώρα μας, οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν σε θέσεις εργασίας της συγκεκριμένης ειδικότητας για την οποία ζητείται η μετάκληση. Εφόσον δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι από τις συγκεκριμένες κατηγορίες που προτίθενται να εργασθούν σε θέσεις εργασίας για τις αιτούμενες ειδικότητες, τότε θα εγκρίνονται τα αιτήματα των εργοδοτών και θα αποστέλλονται στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ώστε να επισπεύσει την έκδοση της απόφασης που προβλέπεται στην παράγραφο 1. Ύστερα από την συλλογή των αιτημάτων από τις αρμόδιες Υπηρεσίες και πριν την έκδοση της συγκεκριμένης κοινής υπουργικής απόφασης, ο Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας αποστέλλει ερώτημα προς την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή αναφορικά με την σκοπιμότητα των αιτούμενων μετακλήσεων αλλοδαπών εργαζομένων στο πλαίσιο της επικρατούσας κατάστασης στην αγορά εργασίας και σε σχέση με το συμφέρον της εθνικής οικονομίας. Η Ο.Κ.Ε αποστέλλει την γνώμη της, μέσα σε διάστημα τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία υποβολής του ερωτήματος, προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας που την λαμβάνει υπόψη του κατά την διαδικασία της επίσπευσης της έκδοσης της ανωτέρω Κ.Υ.Α.
3. Οι ρυθμίσεις των παραγράφων 1 και 2 εφαρμόζονται αναλόγως και για τον καθορισμό του όγκου εισδοχής για εποχική απασχόληση, μετάκληση αλιεργατών και απασχόληση υψηλής ειδίκευσης σύμφωνα με τα άρθρα 110 έως 128 του παρόντος Κώδικα. Ειδικά για την περίπτωση της μετάκλησης εποχικών εργαζομένων στην αγροτική οικονομία, μπορεί με την υπουργική απόφαση της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, να καθορίζεται η αντιστοιχία μεταξύ καλλιεργήσιμης έκτασης ή ζωικού κεφαλαίου του αιτούντος εργοδότη με τον αριθμό των εποχικών εργαζομένων των οποίων μπορεί να ζητήσει τη μετάκληση
4..Τα ανωτέρω ισχύουν υπό την επιφύλαξη έκδοσης κοινής απόφασης των αρμοδίων Υπουργών Εξωτερικών, Εσωτερικών και Εργασίας ως προς την αναστολή των μετακλήσεων από τρίτες χώρες για λόγους εθνικού συμφέροντος, εθνικής οικονομίας ή διμερών σχέσεων, ιδίως σε περίπτωση κατά την οποία συγκεκριμένη τρίτη χώρα δεν συνεργάζεται στον τομέα των επιστροφών των υπηκόων της
Άρθρο 11
Όχι σε κατακερματισμό και αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων! Τήρηση σειράς προτεραιότητας σε εργοδότες!να τροποποιηθεί ως εξής
Παρ2 εδαφ 1: 2. Οι εργοδότες που επιθυμούν να απασχολήσουν πολίτες τρίτων χωρών θα προσέρχονται κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου κάθε δεύτερου έτους στα Τμήματα Αδειών Διαμονής των Διευθύνσεων Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας και θα υποβάλλουν αίτημα για μετάκληση αλλοδαπών εργαζομένων όπου θα αναφέρουν:….
Η τροποποίηση της διαδικασίας των Μετακλήσεων για εξαρτημένη εργασία όπως περιγράφεται στο άρθρο 11, ανταποκρίνεται απόλυτα στην άσκηση της αρμοδιότητας για την εποπτεία της αγοράς εργασίας. Η αντίστοιχή διαδικασία του άρθρου 14 του ν. 3386/2005, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, δεν αντιστοιχεί στα υψηλά ποσοστά ανεργίας των κρατών του Ευρωπαϊκού Νότου. Συμφωνώ με την Αναστασοπούλου.
Αν εννοείται η αιρετή Περιφέρεια νομίζω ότι πρέπει να το ξανασκεφτείτε γιατί οι πρακτικές του παρελθόντος έδειξαν ότι οι υπάλληλοι αυτών των υπηρεσιών κάνουν ότι θέλει ο Περιφερειάρχης. Νομίζω ότι η διαδικασία δεν πρέπει να αλλάξει από το ισχύον καθεστώς παρά μόνο το γεγονός ότι η ανεργία θα πρέπει να εξετάζεται σε εθνικό επίπεδο.
Το άρθρο 11 αναφέρεται στα Τμήματα Θεμάτων Εργασίας και Παιδείας των Δ/νσεων Ανάπτυξης των Περιφερειών της χώρας οπότε προφανώς δεν εννοεί τις Αποκεντρωμένες Αυτοδιοικήσεις της χώρας.
Κατά τη γνώμη μου η διεξαγωγή έρευνας της αγοράς εργασίας σε επίπεδο Περιφέρειας και μάλιστα σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ, σωστά ανατίθεται στην συγκεκριμένη υπηρεσία καθώς το αντικείμενό της συνάδει με την αρμοδιότητα.
Η ακόλουθη διαδικασία της μετάκλησης υπηκόων τρίτων χωρών είναι μια ανεξάρτητη διαδικασία που σχετίζεται με την υποβολή αιτήσεων εργοδοτών βάσει των θέσεων της κοινής υπουργικής απόφασης που έχουν ήδη εγκριθεί.
Εκτιμώ οτι όπου στο σχέδιο αναφέρεται η Περιφέρεια εννοείται η Αποκεντρωμένη ΔΙοίκηση,καθως στις Περιφέρειες ως ΟΤΑ Β΄βαθμού δεν έχει δοθεί αρμοδιότητα απο τον Καλλικράτη
Αφού οι αιτήσεις των εργοδοτών για την κατάρτιση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που καθορίζει τον ανώτατο αριθμό υπηκόων τρίτων χωρών για εργασία υποβάλλονται στις Περιφέρειες της Χώρας (άρθρο 11) και οι αιτήσεις για μετάκληση (άρθρα 12 και 13) στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, πώς διασφαλίζονται οι εργοδότες που έχουν υποβάλλει αίτηση στις Περιφέρειες ότι δεν θα συμπληρωθεί ο ανώτατος αριθμός για μετάκληση στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις; Θα πρέπει οι αιτήσεις των εργοδοτών των άρθρων 11, 12 και 13 να υποβάλλονται στην ίδια υπηρεσία προκειμένου να τηρείται σειρά προτεραιότητας