1. Για την ανανέωση της άδειας διαμονής, ο πολίτης τρίτης χώρας οφείλει, μέσα σε χρονικό διάστημα δύο μηνών πριν από τη λήξη της άδειας διαμονής, να υποβάλει σχετική αίτηση που συνοδεύεται από τα απαιτούμενα για κάθε περίπτωση δικαιολογητικά που ορίζονται στην υπουργική απόφαση που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 137 του παρόντος Κώδικα. Εκπρόθεσμη αίτηση για ανανέωση άδειας διαμονής, μπορεί να κατατεθεί μέχρι και ένα μήνα από τη λήξη της. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης τρίτης χώρας υπόκειται στην καταβολή προστίμου ύψους πενήντα (50) ευρώ, υπέρ του Δημοσίου. Το αρμόδιο όργανο για την επιβολή και η διαδικασία βεβαίωσης του προστίμου καθορίζονται με την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 11 του άρθρου 137 του παρόντος. Μετά την πάροδο μηνός από τη λήξη της άδειας διαμονής δεν είναι δυνατή η κατάθεση σχετικής αίτησης. Εκπρόθεσμες, πέραν του μηνός, αιτήσεις, απορρίπτονται, εκτός εάν συντρέχουν, αποδεδειγμένως, λόγοι ανωτέρας βίας.
2. Οι αιτήσεις για την ανανέωση των αδειών διαμονής κατατίθενται στην υπηρεσία μιας στάσης της αρμόδιας Διεύθυνσης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης του τόπου διαμονής του αιτούντος ή στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 4018/2011. Η υποβολή των αιτήσεων, η υποβολή συμπληρωματικών δικαιολογητικών και η παραλαβή της άδειας διαμονής ή της απορριπτικής απόφασης ή άλλων εγγράφων από τον οικείο φάκελο μπορεί να γίνεται είτε με εκπροσώπησή του από πληρεξούσιο δικηγόρο, είτε από συζύγους, ανιόντες και ενήλικους κατιόντες. Η πληρεξουσιότητα αποδεικνύεται εγγράφως με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής του εξουσιοδοτούντος από οποιαδήποτε δημόσια αρχή. Επίδοση οποιουδήποτε εγγράφου ή δικαιολογητικών για τη χορήγηση άδειας διαμονής ή την οποιουδήποτε εγγράφου ή δικαιολογητικών για τη χορήγηση άδειας διαμονής ή την ανανέωση της με δικαστικό επιμελητή δεν επιτρέπεται.
3. Μαζί με την αίτηση ανανέωσης άδειας διαμονής, ο αιτών πρέπει να καταθέτει παράβολο, όπως τούτο ορίζεται στο άρθρο 133 του Κώδικα αυτού, και να επισυνάπτει τα απαιτούμενα για κάθε περίπτωση δικαιολογητικά που ορίζονται στην υπουργική απόφαση που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 137 του παρόντος Κώδικα.
4. Οι αρμόδιες υπηρεσίες για την παραλαβή των αιτήσεων των πολιτών τρίτων χωρών για ανανέωση αδειών διαμονής, εφόσον τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι πλήρη, χορηγούν βεβαίωση κατάθεσης αίτησης , η διάρκεια της οποίας είναι ετήσια. Η ίδια βεβαίωση χορηγείται και στην περίπτωση λήξης του διαβατηρίου, εφόσον προσκομιστεί βεβαίωση της αρμόδιας προξενικής αρχής ότι έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση νέου. Σε αυτήν την περίπτωση, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να προσκομίσουν το ελλείπον δικαιολογητικό εντός έξι μηνών από την υποβολή της σχετικής αίτησης.
5. Ο κάτοχος βεβαίωσης κατάθεσης αίτησης ανανέωσης άδειας διαμονής διαμένει νομίμως στη χώρα, για όσο χρόνο αυτή ισχύει και απολαμβάνει των δικαιωμάτων που παρείχε η προηγούμενη άδεια διαμονής της οποίας την ανανέωση αιτείται. Αν εκδοθεί απορριπτική απόφαση, η βεβαίωση παύει, αυτοδικαίως, να ισχύει
Άρθρο 09: Ανανέωση Άδειας Διαμονής
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 02: Πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03: Σημεία εισόδου-εξόδου – Άσκηση ελέγχου εισόδου – εξόδουΆρθρο 03: Σημεία εισόδου-εξόδου – Άσκηση ελέγχου εισόδου – εξόδου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04: Άρνηση εισόδου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05: Θεώρηση εισόδου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06: Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07: Κατηγορίες αδειών διαμονής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 08: Χορήγηση Άδειας Διαμονής
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 09: Ανανέωση Άδειας Διαμονής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 10: Διαδικασία Επιδόσεων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11: Διαδικασία καθορισμού όγκου εισδοχής για εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για εξαρτημένη εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για εποχική εργασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για αλιεργάτες
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 15: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για εξαρτημένη εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για επενδυτική δραστηριότητα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής ειδικού σκοπού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18:Προσωρινή Διαμονή – Απασχόληση με εθνική θεώρηση εισόδου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 19: Χορήγηση και ανανέωση αδειών διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 20: Χορήγηση άδειας διαμονής για εξαιρετικούς λόγους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21:Λοιποί λόγοι χορήγησης άδειας διαμονής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22: Δικαιώματα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23: Υποχρεώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Κυρώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ανάκληση – Απόρριψη – Άρνηση χορήγησης άδειας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διαδικαστικές εγγυήσεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 27: Υποχρεώσεις υπηρεσιών και υπαλλήλων – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Υποχρεώσεις συμβολαιογράφωνΆρθρο 28: Υποχρεώσεις συμβολαιογράφων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29: Υποχρεώσεις εργοδοτών και εργαζόμενων πολιτών τρίτων χωρών-Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30:Υποχρεώσεις ιδιωτών και υπαλλήλων-Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Υποχρεώσεις μεταφορέων-ΚυρώσειςΆρθρο 31: Υποχρεώσεις μεταφορέων-Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 32: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33:Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής με σκοπό τις σπουδές ή την εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 33:Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής με σκοπό τις σπουδές ή την εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Χορήγηση άδειας διαμονής για λόγους σπουδώνΆρθρο 34: Χορήγηση άδειας διαμονής για λόγους σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για λόγους σπουδών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36:Κινητικότητα σπουδαστώνΆρθρο 36:Κινητικότητα σπουδαστών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37:Επαγγελματική δραστηριότητα σπουδαστών πολιτών τρίτων χωρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38:Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής σε μεταπτυχιακούς σπουδαστέςΆρθρο 38:Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής σε μεταπτυχιακούς σπουδαστές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39:Χορήγηση άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 39:Χορήγηση άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40:Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 40:Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41:Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης της άδειας διαμονής για σπουδές ή εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 41:Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης της άδειας διαμονής για σπουδές ή εθελοντική υπηρεσία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42:Δικαιώματα και υποχρεώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43:Άρθρο 43:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Επαγγελματική κατάρτιση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46:Συμμετοχή σε ειδικά προγράμματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47:Σπουδές σε στρατιωτικές και παραγωγικές σχολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48: Απόκτηση ιατρικής ειδικότηταςΆρθρο 48: Απόκτηση ιατρικής ειδικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για φοίτηση στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία του Αγίου ΌρουςΆρθρο 49: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για φοίτηση στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία του Αγίου Όρους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50: Προϋποθέσεις χαρακτηρισμού «θύματος» και προθεσμία περίσκεψηςΆρθρο 50: Προϋποθέσεις χαρακτηρισμού «θύματος» και προθεσμία περίσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Ενημέρωση θυμάτων και ειδική μέριμνα για ανήλικουςΆρθρο 51: Ενημέρωση θυμάτων και ειδική μέριμνα για ανήλικους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52: Περίθαλψη και παροχές κατά την περίοδο περίσκεψηςΆρθρο 52: Περίθαλψη και παροχές κατά την περίοδο περίσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53:Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονήςΆρθρο 53:Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54: Προϋποθέσεις χορήγησης και ανανέωσης άδειας διαμονήςΆρθρο 54: Προϋποθέσεις χορήγησης και ανανέωσης άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55:ΔικαιώματαΆρθρο 55:Δικαιώματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56: Ειδικοί λόγοι μη ανανέωσης και ανάκλησης της άδειας διαμονήςΆρθρο 56: Ειδικοί λόγοι μη ανανέωσης και ανάκλησης της άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57: Αλλαγή σκοπού διαμονήςΆρθρο 57: Αλλαγή σκοπού διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 58: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59:Ευνοϊκότερες διατάξειςΆρθρο 59:Ευνοϊκότερες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60: Έγκριση ερευνητικού οργανισμούΆρθρο 60: Έγκριση ερευνητικού οργανισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61: Σύμβαση υποδοχήςΆρθρο 61: Σύμβαση υποδοχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Χορήγηση άδειας διαμονής ερευνητήΆρθρο 62: Χορήγηση άδειας διαμονής ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής ερευνητήΆρθρο 63: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Άδεια διαμονής μελών οικογενείας ερευνητήΆρθρο 64: Άδεια διαμονής μελών οικογενείας ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65:Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας που έχει λάβει άδεια διαμονής ερευνητή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΆρθρο 65:Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας που έχει λάβει άδεια διαμονής ερευνητή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66: Ανάκληση ή μη ανανέωση της άδειας διαμονήςΆρθρο 66: Ανάκληση ή μη ανανέωση της άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67: ΔιδασκαλίαΆρθρο 67: Διδασκαλία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 73: Χορήγηση της άδειας διαμονής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74: Διάρκεια και ανανέωση άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68: Ίση μεταχείρισηΆρθρο 68: Ίση μεταχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75: Απόρριψη αίτησης, ανάκληση ή μη ανανέωση άδειας διαμονής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76: Δικαιώματα και υποχρεώσεις μελών οικογένειας πολίτη τρίτης χώρας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69:Άρθρο 69:
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 77:Αυτοτελής άδεια διαμονής μελών οικογένειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 70: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78:Άρθρο 78:
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71: Προϋποθέσεις για την οικογενειακή επανένωση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 72:Υποβολή και εξέταση της αίτησης για έγκριση της οικογενειακής επανένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79:Άρθρο 79:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80:Άρθρο 80:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81:Ρυθμίσεις οικογενειακής επανένωσης όταν η σύσταση της οικογένειας συντελείται στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82:Ρυθμίσεις μελών οικογένειας ομογενώνΆρθρο 82:Ρυθμίσεις μελών οικογένειας ομογενών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 83:Είσοδος και διαμονή πολιτών τρίτων χωρών που είναι μέλη οικογένειας Έλληνα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84:Μόνιμη Διαμονή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 85:Προϋποθέσεις διατήρησης δικαιώματος διαμονής πολιτών τρίτων χωρών, μελών οικογένειας Έλληνα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86:Γενικές διατάξεις περί Δελτίων Διαμονής, Μόνιμης Διαμονής και Προσωποπαγών Αδειών διαμονής πολιτών τρίτης χώρας.Άρθρο 86:Γενικές διατάξεις περί Δελτίων Διαμονής, Μόνιμης Διαμονής και Προσωποπαγών Αδειών διαμονής πολιτών τρίτης χώρας.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87:Μη αναγνώριση δικαιώματος – Απώλεια δικαιώματος διαμονής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88:Γονείς ημεδαπών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89:Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 89:Πεδίο Εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 90: Προϋποθέσεις απόκτησης του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 91:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 92:Διάρκεια και ανανέωση άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93:Απόρριψη αίτησης για την χορήγηση άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος για λόγους δημόσιας τάξης ή δημόσιας ασφάλειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94: Ανάκληση ή απώλεια του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντοςΆρθρο 94: Ανάκληση ή απώλεια του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95: Επανάκτηση του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντοςΆρθρο 95: Επανάκτηση του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96: Επιστροφή – προστασία από την επιστροφή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97: Δικαίωμα προσφυγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98: Δικαιώματα και υποχρεώσεις επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99: Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 100: Μέλη οικογένειας πολίτη τρίτης χώρας που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα μέλη της οικογένειάς του, για λόγους δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή δημόσιας υγείαςΆρθρο 101: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα μέλη της οικογένειάς του, για λόγους δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή δημόσιας υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102: Δικαιώματα και υποχρεώσεις πολιτών τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι κάτοχοι άδειας διαμονής στην ΕλλάδαΆρθρο 102: Δικαιώματα και υποχρεώσεις πολιτών τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι κάτοχοι άδειας διαμονής στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103: Ανάκληση της άδειας διαμονής και υποχρέωση επανεισδοχήςΆρθρο 103: Ανάκληση της άδειας διαμονής και υποχρέωση επανεισδοχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104: Απόκτηση καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος στην Ελλάδα στο πλαίσιο της άσκησης του δικαιώματος διαμονής ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΆρθρο 104: Απόκτηση καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος στην Ελλάδα στο πλαίσιο της άσκησης του δικαιώματος διαμονής ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105: Σημείο επαφής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106: Ειδικές διατάξειςΆρθρο 106: Ειδικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107:Άρθρο 107:
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 108: Αποδεικτικό επαρκούς γνώσης της ελληνικής γλώσσας και στοιχείων ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού για την απόκτηση του καθεστώτος του επί μακρόν διαμένοντος
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 109: Άδεια διαμονής δεύτερης γενιάς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 110: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111: Ευνοϊκότερες διατάξειςΆρθρο 111: Ευνοϊκότερες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112: Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονήςΆρθρο 112: Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113: Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσηςΆρθρο 113: Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114: Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 114: Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115: Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 115: Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ»Άρθρο 116: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117: Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 117: Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118: Πρόσβαση στην αγορά εργασίαςΆρθρο 118: Πρόσβαση στην αγορά εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119: Προσωρινή ανεργίαΆρθρο 119: Προσωρινή ανεργία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120: Ίση μεταχείρισηΆρθρο 120: Ίση μεταχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121: Μέλη της οικογένειαςΆρθρο 121: Μέλη της οικογένειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122: Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 122: Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123: Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕΆρθρο 123: Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124: Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην ΕλλάδαΆρθρο 124: Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125: Σημείο επαφήςΆρθρο 125: Σημείο επαφής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126:Άρθρο 126:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127: Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσηςΆρθρο 127: Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128:Άρθρο 128:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 129: Πεδίο Εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 130: Βασικές αρχές κοινωνικής ένταξης – Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Δράσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 131: Επιτροπή Συντονισμού της Μεταναστευτικής Πολιτικής και της Κοινωνικής ΈνταξηςΆρθρο 131: Επιτροπή Συντονισμού της Μεταναστευτικής Πολιτικής και της Κοινωνικής Ένταξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132:
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 133: Παράβολα-Αναπροσαρμογή προστίμων-Επικυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134: Ενιαίο πληροφορικό σύστημα-Τήρηση μητρώουΆρθρο 134: Ενιαίο πληροφορικό σύστημα-Τήρηση μητρώου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 135: Επιτροπές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136: Εποπτεία ΕφαρμογήςΆρθρο 136: Εποπτεία Εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 137: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 138: ΚωδικοποίησηΆρθρο 138: Κωδικοποίηση
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 139:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 140: (Άρθρο δεύτερο) Ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/98/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2011 σχετικά με ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών, ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλοςΆρθρο 140: (Άρθρο δεύτερο) Ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/98/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2011 σχετικά με ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών, ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 141: (Άρθρο τρίτο) Ρυθμίσεις του ν. 3907/2011
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 142: (Άρθρο τέταρτο) Καταργούμενες και διατηρούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 143: (άρθρο 5ο) – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Οκτωβρίου 2013, 10:25
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Οκτωβρίου 2013, 09:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
15 Σχόλια 370 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Κατ’ αρχήν επαναλαμβάνω το σχόλιό μου ως προς το άρθρο 8:
Ενδιαφέρουσα – μεταξύ άλλων – η επαναφορά στην απλή λογική: ‘θεώρηση γνησίου υπογραφής απο οποιαδήποτε δημόσια αρχή’! Η ανοησία της ρύθμισης για υποχρεωτική θεώρηση από αστυνομική αρχή, έγινε επιτέλους κατανοητή (για να μην παρεξηγηθούμε, γνωρίζω τη φιλοσοφία της προγενέστερης ρύθμισης, την οποία δυστυχώς δε γνώριζαν καν, οι αρμόδιοι φορείς…).
Περαιτέρω, τυγχάνει πράγματι ‘προβληματική’ – αν και ευνοϊκή για τον αλλοδαπό – η ήδη ισχύουσα ρύθμιση για τον 1 μήνα (ή ακόμη και παραπάνω, καθότι διαπιστώνω ότι κι αυτό προτείνεται) μετά τη λήξη: δυστυχώς, ό,τι κι αν προβλεφθεί στο παρόν νομοσχέδιο, υπάλληλοι θα συνεχίσουν να ζητούν ΜΟΝΟ τα ‘εύκολα’ (βεβαίωση τύπου Α’, αυτοκόλλητη άδεια ή κάρτα σε ισχύ), ώστε να δυσκολεύουν τους – σε κάθε περίπτωση – νομίμως διαμένοντες αλλοδαπούς! Επομένως, σαφείς εγκύκλιες οδηγίες προς τους υπαλλήλους όλων των φορέων – υπηρεσιών, αμέσως μετά…
Ένας μήνας από τη λήξη της άδειας παραμονής αποτελεί σύντομο διάστημα. Επίσης, στην πράξη παρατηρείται να μην παραλαμβάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες αιτήσεις μετά την πάροδο του μήνα. Συνεπώς , προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 9.1 ως εξής Εκπρόθεσμη αίτηση για ανανέωση άδειας διαμονής ,μπορεί να κατατεθεί μέχρι και έξι μήνες από τη λήξη της.Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης υπόκειται στην καταβολή προστίμου 50 Ευρώ για κάθε μήνα καθυστέρησης. Μετά την πάροδο εξαμήνου από τη λήξη της άδειας διαμονής είναι δυνατή η κατάθεση της αίτησης ,εφόσον συνοδεύεται από δικαιολογητικό που αποδεικνύει λόγους ανωτέρας βίας.
Ένας μήνας από τη λήξη της άδειας παραμονής αποτελεί σύντομο διάστημα .Επίσης, στην πράξη παρατηρείται να μην παραλαμβάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες αιτήσεις μετά την πάροδο του μήνα.Συνεπώς, προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 9.1 ως εξής<>
1. Σήμερα τρία χρόνια από την έναρξη της κρίση πάρα πολύ πολίτες μεταναστευτικής καταγωγής αδυνατούν να ανανεώσουν την άδεια παραμονής λόγω αδυναμία προσκόμιση σύμβαση εργασίας και τον απαιτούμε αριθμό ενσήμων.
2. Ακόμη πάρα πολύ πολίτες μεταναστευτικής καταγωγής αδυνατούν να ανανεώσουν την άδεια παραμονής τους με αποτέλεσμα αυτό να συμπαρασύρει και τα παιδιά τους που ενηλικιώθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια η βρίσκονται κοντά στην ενηλικίωση τους.
3. Θα μπορούσε να τεθεί ως βάση ο αριθμός των ενσήμων που απαιτούνται για ανανέωση του βιβλιαρίου του ΙΚΑ.
Τι γίνεται με όλους όσους δεν κατάφεραν να ανανεώσουν τις άδειες παραμονής τους λόγω μη επαρκούς αριθμού ενσήμων τα τελευταία χρόνια (εχουν παρει δηλαδή απορριπτική);
Προβλέπει κάτι το παρόν νομοσχέδιο για όσους έχουν εκπέσει από τη νομιμότητα;
Είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει μια τέτοια ρυθμιση γιατι σε αυτή την κατάσταση βρίσκονται πολλοι μετανάστες σήμερα (πολλοί από τους οποίους μετράνε πανω από 10-15 χρόνια στην Ελλάδα).
Θεωρώ ότι στη διατύπωση της παρ. 1 υπάρχει ασάφεια. Εφόσον δεν είναι δυνατή η κατάθεση αίτησης ανανέωσης μετά την πάροδο μηνός από τη λήξη της άδειας διαμονής, πώς θα παραληφθούν αιτήσεις και εν συνεχεία θα απορριφθούν. Εξάλλου, μετά την πάροδο του μηνός, δεν έχει κατάστεί ο αιτώς παρανόμως διαμένων στη χώρα. Δεν υπάρχει σύγκρουση με το άρθρο 27 «Υποχρεώσεις υπηρεσιών και υπαλλήλων»;
Επίσης, καλό είναι να καθοριστούν οι λόγοι ανωτέρας βίας, δεδομένου ότι ο νόμο δίνει δικαίωμα υποβολής αίτησης δια πληρεξουσίου.
Τι προβλέπεται στην περίπτωση που κατά την υποβολή της αίτησης ανανέωσης ο δικαιούχος βρίσκεται εκτός Ελλάδας; Σε περίπτωση που μία τέτοια αίτηση θεωρείται παραδεκτή, απαιτείται μόνο συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο με τις απαιτούμενες επικυρώσεις;
Καλο που εχετε αναφερθε για το θεμα εκπροθ/η αιτηση περαν 1 μηνα με προστημο 50 ευρο !! 1)Εχετε αναφερε οτι να πληρωσουν για καθε μηνα κατηστερηση για να μπορεσουν να καταθεσουν. Καλο ομως !! Ειναι τα ειναι ακριβα για οσους εχουν χαση απο πριν….. Περισοπεροι μεταναστες λενε οτι δημοι δεν δεχονταν με εκκρεμοτητα και η μεχρι να μαζεβουν τα χαρτια αποτελεζμα εμεναν εκπροτεσμοι και δεν μπορουν να καταθεσουν και εγιναν εκτος νομου.αυτο αφορα αιτημα απο 2004..2005..και .αρκετοι ειναι στην ελλαδα απο 1989 ακομα ειναι εδω με οικ/νια τους καλο θα ηθαν να βρετε λυση για αυτους ανθροπους 8-9 χρονια περειμενουν απο τοτε.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην παροχή εξουσιοδότησης και του γνησίου της υπογραφής. Μου έχει τύχει να γίνεται γνήσιο υπογραφής σε παράνομο αλλοδαπό καθώς και σε άτομο που βρισκόταν εκτός Ελλάδας. Αυτά γίνονται από ΚΕΠ που δεν ελέγχουν καθόλου την νόμιμη διαμονή του άλλου. Νομίζω ότι πρέπει να παραμείνει το γνήσιο της υπογραφής μόνο στην Αστυνομία
Απάντηση στον χρήστη «Υπαλληλος υπηρεσίας Αλλοδαπων»
Ο στόχος του νομοσχεδίου δεν είναι εισπρακτικός και τα σχόλια θεωρώ ότι θα πρέπει να κινούνται προς την κατεύθυνση να αποτελέσουν το έναυσμα για πρακτικές λύσεις σε θέματα που ανακύπτουν κατά την περακτική εφαρμογή των νόμων.
Συμφωνω με τους προβληματισμούς και τις προτάσεις του κ.Χατζη . Πιστεύω οτι το πρόστιμο πρέπει να είναι 3πλάσιο ή 5πλάσιο του σημερινού, γιατι πολλοί αλλοδαποί δεν το υπολογίζουν ούτε εκτιμούν τον λόγο που μπαίνει ,αλλα πιστεύουν οτι με 50Ε μπορούν να ξεπεράσουν και να μην αναγνωρίζουν τους νόμους της χώρας που όπως ισχυρίζονται αναγκάστηκαν να έρθουν!
Παρ1 εδ. 5 και 6 «Μετά την πάροδο μηνός από τη λήξη της άδειας διαμονής δεν είναι δυνατή η κατάθεση σχετικής αίτησης. Εκπρόθεσμες, πέραν του μηνός, αιτήσεις, απορρίπτονται, εκτός εάν συντρέχουν, αποδεδειγμένως, λόγοι ανωτέρας βίας.»
Προτείνω να αναδιατυπωθούν ως εξής:
«Μετά την πάροδο μηνός από τη λήξη της άδειας διαμονής και εφόσον δεν έχει παρέλθει έτος από τη λήξη της προηγούμενης άδειας διαμονής, είναι δυνατή η κατάθεση σχετικής αίτησης η οποία υπόκειται στην καταβολή επιπλέον παραβόλου ύψους …… (…) ευρώ για κάθε μήνα καθυστερησης, υπέρ του Δημοσίου. Απαγορεύεται η κατάθεση εκπρόθεσμης αίτησης, πέραν του έτους. Το αρμόδιο όργανο για την επιβολή και η διαδικασία βεβαίωσης των προστίμων καθορίζονται με την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 11 του άρθρου 137 του παρόντος.Τα ανωτέρω πρόστιμα δεν επιβάλλονται όταν για το χρονικό διάστημα καθυστέρησης συντρέχουν αποδεδειγμένως, λόγοι ανωτέρας βίας.»
«Εκπρόθεσμες, πέραν του μηνός, αιτήσεις, απορρίπτονται, εκτός εάν συντρέχουν, αποδεδειγμένως, λόγοι ανωτέρας βίας»
Θεωρώ απαραίτητο να αποσαφηνισθεί από πλευράς υπουργείου τί συνιστά «ανώτερη βία» (προτιμώ τη δημοτική). Λόγου χάρη, μια ιατρική γνωμάτευση που βεβαιώνει ότι ο υπήκοος τρίτης χώρας ήταν ασθενής (π.χ. λόγω κατάγματος)για 2-3 μήνες συνιστά τέτοιο λόγο ανώτερης βίας, που να δικαιολογεί το εκπρόθεσμο της αίτησής του;
Επειδή η έννοια της «ανώτερης βίας» δεν είναι σαφής για το καθένα μας, θεωρώ ότι πρέπει να προσφύγετε στη νομολογία των Δικαστηρίων και ειδικότερα του ΣτΕ για την αποσαφήνισή του (μη ξεχνάμε ότι οι απορριπτικές αποφάσεις προσβάλλονται ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων και μπορούν εύκολα να καταπέσουν αν δεν είναι πολύ καλά αιτιολογημένες και τεκμηριωμένες.)
Κατά πάγια νοµολογία του ΣτΕ (ΣτΕ 2172/1983, 5166/1987, 5431/1996, 367/2001), ανώτερη βία συνιστούν περιστατικά απρόβλεπτα, τα οποία δικαιολογούν απόλυτη αδυναµία για την επιµέλεια των υποθέσεων του διοικούµενου, διότι τον παρεµποδίζουν από οποιαδήποτε ενέργεια, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟ.
Εφόσον λοιπόν ο υπήκοος τρίτης χώρας μπορεί να προσφύγει σε κάποιον πληρεξούσιο δικηγόρο προκειμένου να καταθέσει αίτηση ανανέωσης της άδειας διαμονής του, οι λόγοι ανώτερης βίας που μπορεί να επικαλείται προκειμένου να δικαιολογήσει το εκπρόθεσμο της αίτησής του, θα πρέπει να γίνονται αποδεκτοί μόνο ΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ πολύ βαρειάς ασθένειας (εννοείται με βεβαιώσεις νοσηλείας σε νοσοκομείο) και όχι με οποιαδήποτε ιατρική γνωμάτευση περί «ασθένειας».
Ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μας δίνετε να εκφράσουμε τις σκέψεις μας.
Μάλλον δεν έγινα σαφής. Δεν αναφέρθηκα στο διάστημα μετά την πάροδο του μηνός όπου μπορεί κάποιος να καταθέσει αίτημα για λόγους ανωτέρας βίας και να εξεταστεί αν θα γίνει δεκτό, αλλά στο διάστημα του 1 μήνα μετά τη λήξη της άδειας διαμονής, όπως αυτό αναφέρεται παραπάνω: «Εκπρόθεσμη αίτηση για ανανέωση άδειας διαμονής, μπορεί να κατατεθεί μέχρι και ένα μήνα από τη λήξη της. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης τρίτης χώρας υπόκειται στην καταβολή προστίμου ύψους πενήντα (50) ευρώ, υπέρ του Δημοσίου. Το αρμόδιο όργανο για την επιβολή και η διαδικασία βεβαίωσης του προστίμου καθορίζονται με την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 11 του άρθρου 137 του παρόντος.»
Π.χ. Η άδεια διαμονής μου λήγει 18/10/2013 και δεν έχω προβεί σε ανανέωση. Έχω το δικαίωμα να προβώ σε ανανέωση μέχρι τις 18/11/2013 και φυσικά θα μου επιβληθεί το πρόστιμο των 50 ευρώ. Στο διάστημα αυτό είμαι νομίμως διαμένων. Η αίτηση μου θα εξεταστεί όπως όλες οι εμπρόθεσμες αιτήσεις για την πληρότητα των δικαιολογητικών κι όχι για το εμπρόθεσμο ή μη. Επιπροσθέτως όμως θα μου επιβληθεί και το αντίστοιχο πρόστιμο.
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 9, είναι πολύ σημαντικό να διατυπωθεί ρητά ότι στο διάστημα του ενός μήνα μετά τη λήξη της άδειας διαμονής κατά το οποίο ο υπήκοος τρίτης χώρας μπορεί να καταθέσει αίτηση ανανέωσης με το προβλεπόμενο πρόστιμο, θεωρείται νομίμως διαμένων, έχει πλήρη δικαιοπρακτικά δικαιώματα και μεταξύ αυτών μπορεί να εξυπηρετηθεί σ’ όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Ενδεικτικά αναφέρω την υποβολή φορολογικής δήλωσης, τη θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής του κλπ. Έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί υπάλληλοι αρνούνται να εξυπηρετήσουν ζητώντας βεβαίωση κατάθεσης αιτήματος και σε κάποιες περιπτώσεις το έγγραφο που πρέπει να εκδώσουν είναι προαπαιτούμενο για την έκδοση της βεβαίωσης (π.χ. αποδεικτικό εκπλήρωσης φορολογικών υποχρεώσεων).
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου: «Μετά την πάροδο μηνός από τη λήξη της άδειας διαμονής δεν είναι δυνατή η κατάθεση σχετικής αίτησης. Εκπρόθεσμες, πέραν του μηνός, αιτήσεις, απορρίπτονται, εκτός εάν συντρέχουν, αποδεδειγμένως, λόγοι ανωτέρας βίας.»
Για να απορριφθούν οι εκπρόθεσμες αιτήσεις θα πρέπει πρώτα να κατατεθούν. Πως όμως θα γίνει αυτό αφού μετά την πάροδο μηνός δεν είναι δυνατή η κατάθεση σχετικής αίτησης;
Αν υποτεθεί ότι καθίσταται δυνατή η κατάθεση αίτησης έπειτα από τροποποίηση της συγκεκριμένης παραγράφου, τότε πως η δυνατότητα κατάθεσης αίτησης από αλλοδαπό που έπαψε να έχει άδεια διαμονής, θα συμβιβαστεί με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 27 όπου ορίζεται ότι «1.Οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οργανισμοί και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης υποχρεούνται να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πολίτες τρίτης χώρας, οι οποίοι δεν έχουν διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις και θεώρηση εισόδου ή άδεια διαμονής και γενικά δεν αποδεικνύουν ότι έχουν εισέλθει και διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα.»
Αν υποτεθεί ότι λύνεται και αυτή η διένεξη διατάξεων, τότε προκύπτει η ανάγκη οριοθέτησης του χρονικού περιθωρίου όπου ο αλλοδαπός μπορεί να ασκήσει αυτό το δικαίωμα (κατάθεση εκπρόθεσμης αίτησης). Π.χ Αλλοδαπός που δεν ανανέωσε την άδεια διαμονής του η οποία έληγε την 12-11-2011 έχει τη δυνατότητα κατάθεσης εκπρόθεσμης αίτησης;