Το δικαίωμα διαμονής πολιτών τρίτων χωρών που εισέρχονται νόμιμα στην Ελλάδα, για έναν από τους λόγους του Κώδικα αυτού, τελεί υπό τις εξής προϋποθέσεις:
α) Να είναι κάτοχοι έγκυρου ταξιδιωτικού εγγράφου αναγνωρισμένου από τη χώρα μας η ισχύς του οποίου εκτείνεται τουλάχιστον τρεις μήνες μετά την τελευταία προβλεπόμενη ημερομηνία αναχώρησης, να περιέχει τουλάχιστον δύο κενές σελίδες και να εκδόθηκε εντός της προηγούμενης δεκαετίας.
Ειδικά για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο πολίτης τρίτης χώρας αδυνατεί να προσκομίσει ισχύον διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο, είναι δυνατή η αναγνώριση δικαιώματος διαμονής ως στερούμενος διαβατηρίου, εφόσον ο πολίτης τρίτης χώρας επικαλείται ειδικώς και αιτιολογημένα αντικειμενική αδυναμία λόγω ιδιαίτερων συνθηκών ή καταστάσεων, κατόπιν γνώμης της Επιτροπής της παραγράφου 2 του άρθρου 135 του παρόντος Κώδικα.
β) Να είναι κάτοχοι ισχύουσας εθνικής θεώρησης εισόδου για έναν από τους λόγους του νόμου, υπό την επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων του παρόντος Κώδικα.
Η εξέταση λόγων που αφορούν στη δημόσια τάξη και ασφάλεια της χώρας αποτελεί προαπαιτούμενο στοιχείο μόνο κατά την αρχική χορήγηση της άδειας διαμονής του πολίτη τρίτης χώρας και για την υπαγωγή σε καθεστώς αδειών διαμονής μακράς διάρκειας. Για τα ανήλικα τέκνα των πολιτών τρίτων χωρών, η εξέταση συνδρομής λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας θα διενεργείται μόνο μετά τη συμπλήρωση του 15ου έτους της ηλικίας τους. Εφόσον συντρέχουν λόγοι δημόσιας τάξης και ασφάλειας, η αρμόδια υπηρεσία μπορεί να αρνηθεί τη χορήγηση ή ανανέωση της άδειας διαμονής. Η συνδρομή λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας που ανακύπτουν μετά τη χορήγηση της άδειας διαμονής συνιστούν λόγο ανάκλησής της.
γ) Να μη θεωρούνται απειλή για τη δημόσια τάξη, την εσωτερική ασφάλεια ή τις διεθνείς σχέσεις και να μην είναι καταχωρισμένοι ως ανεπιθύμητοι στις εθνικές βάσεις δεδομένων
Ως κριτήρια για τη συνδρομή των λόγων και δημόσιας τάξης και ασφάλειας, συνεκτιμώνται i) η έκδοση τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης για κακούργημα ή πλημμέλημα σε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους, ii) η εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθύμητων, η οποία παύει αυτοδικαίως να ισχύει με την χορήγηση ή ανανέωση άδειας διαμονής, iii) άλλοι λόγοι δημόσιας τάξης , οι οποίοι θα πρέπει να μνημονεύονται ειδικώς και αιτιολογημένα στη σχετική απόφαση.
v) ιδιαιτέρως εξαιρετικoί λόγοι, ειδικώς αιτιολογημένοι, που αφορούν σε ζητήματα εσωτερικής ασφάλειας.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, υποχρεούνται να απαντήσουν μέσα σε προθεσμία δύο μηνών. Η παράλειψη των υπηρεσιών να αποστείλουν εγκαίρως γνώμη δεν κωλύει την έκδοση της απόφασης χορήγησης άδειας διαμονής, εκτός αν τούτο ζητηθεί ειδικώς από τις ανωτέρω υπηρεσίες .
δ) Να μην αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Οι ασθένειες που μπορούν να δικαιολογήσουν άρνηση εισόδου είναι εκείνες που προβλέπονται από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας και το ενωσιακό κεκτημένο καθώς και άλλες λοιμώδεις, μεταδοτικές ή παρασιτικές ασθένειες, οι οποίες επιβάλλουν τη λήψη μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας. Η διαπίστωση, μετά την έκδοση της αρχικής άδειας διαμονής, ότι ο ενδιαφερόμενος πάσχει από ασθένεια, από την οποία προσεβλήθη μετά την είσοδο του στη χώρα, δεν αποτελεί λόγο για τη μη ανανέωση της άδειας διαμονής του ή την απομάκρυνση του από το έδαφος της χώρας.
Ο Υπουργός Εσωτερικών ή Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, κατά περίπτωση, μπορεί να ζητήσει από τον πολίτη τρίτης χώρας, εάν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις που το καθιστούν αναγκαίο, να υποβληθεί, εντός τριών μηνών από την ημερομηνία άφιξης, σε ιατρική εξέταση προκειμένου να πιστοποιηθεί ότι δεν πάσχουν από καμία από τις ασθένειες που αναφέρονται στην παραπάνω παράγραφο Αυτές οι ιατρικές εξετάσεις δεν μπορούν να έχουν συστηματικό χαρακτήρα.
ε) Να διαθέτουν πλήρη ασφάλιση ασθένειας, για το σύνολο των κινδύνων που καλύπτονται για τους ημεδαπούς.Υπό την επιφύλαξη ειδικών ρυθμίσεων της ασφαλιστικής νομοθεσίας, οι πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στη Χώρα για εργασία και τα μέλη των οικογενειών τους, εφόσον είναι συντηρούμενα, ασφαλίζονται υποχρεωτικά στον ασφαλιστικό φορέα που υπάγονται, αναλόγως του επαγγέλματος που ασκούν, αντίστοιχα με τους ημεδαπούς. Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στη χώρα για λοιπούς λόγους μπορούν να ασφαλίζονται σε ιδιωτικούς ασφαλιστικούς φορείς.
Με τη ρύθμιση του αρθ.6 παρ.γ διευκολύνεται το έργο των υπηρεσιών μας διότι εφόσον παρέλθει η προθεσμία των δύο μηνών θα ολοκληρώνεται η εξέταση ενός αιτήματος χωρίς να απαντήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη .
Θετική η ρύθμιση του αρθ.6 παρ.ε σύμφωνα με την οποία κάθε αλλοδαπός θα πρέπει να ασφαλίζεται υποχρεωτικά στον ασφαλιστικό φορέα που υπάγεται αναλόγως του επαγγέλματος που ασκεί, αντίστοιχα με τους ημεδαπούς.
«Ως κριτήρια για τη συνδρομή των λόγων και δημόσιας τάξης και ασφάλειας, συνεκτιμώνται i) η έκδοση τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης για κακούργημα ή πλημμέλημα σε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους, ii) η εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθύμητων, η οποία παύει αυτοδικαίως να ισχύει με την χορήγηση ή ανανέωση άδειας διαμονής, iii) άλλοι λόγοι δημόσιας τάξης , οι οποίοι θα πρέπει να μνημονεύονται ειδικώς και αιτιολογημένα στη σχετική απόφαση».
Όσον αφορά την ειδίκευση των κριτηρίων για τη συνδρομή των λόγων και δημόσιας τάξης και ασφάλειας :
Ειδικά σε περιπτώσεις κρατούμενων αλλοδαπών για τους οποίους οι υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη εισηγούνται την απόρριψη ή την ανάκληση των αδειών διαμονής σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3907/11, όπου τάσσεται προθεσμία τριών ημερών για την απάντηση μας, τα παραπάνω κριτήρια οδηγούν συνήθως, στη μη έκδοση αρνητικών πράξεων. Θα μπορούσε να απαιτείται οριστική απόφαση (πρωτόδικη), σε περιπτώσεις κακουργηματικών πράξεων ή και μόνο η άσκηση ποινικής δίωξης για κακουργήματα των οποίων η επαπειλούμενη ποινή είναι πάνω από έτος. Σε αυτή τη περίπτωση η αρνητική πράξη από τις υπηρεσίες μας θα μπορούσε να προσβληθεί στα Διοικητικά Δικαστήρια και η παραμονή ή όχι των αλλοδαπών στη χώρα να κριθεί από αυτά. Επιπρόσθετα για την έκδοση τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν δικαιούμαστε σύμφωνα με τα παραπάνω να προβούμε σε απόρριψη ή ανάκληση άδειας διαμονής.
«Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, υποχρεούνται να απαντήσουν μέσα σε προθεσμία δύο μηνών».
Θετική εξέλιξη η οποία θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των υπηρεσιών και στην ταχύτερη εξέταση των αιτήσεων.
Με την περ. β του άρθρου 6 διευκρινίζεται για πρώτη φορά ότι για τα ανήλικα τέκνα των πολιτών τρίτων χωρών, η εξέταση συνδρομής λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας θα διενεργείται μόνο μετά τη συμπλήρωση του 15ου έτους της ηλικίας τους, έτσι ώστε να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος από όλες τις υπηρεσίες αλλοδαπών της επικράτειας.
Με την περ. γ του άρθρου 6, ορίζεται ότι μετά την παρέλευση δύο μηνών από την αποστολή του ερωτήματος στις υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ, η αρμόδια Υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης προχωράει στην έκδοση απόφασης χωρίς τη γνώμη των αστυνομικών αρχών. Εφόσον οι αστυνομικές αρχές ενημερώσουν για την ύπαρξη λόγων δημόσιας τάξης, ανακαλείται η άδεια διαμονής με ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία. Με τον τρόπο αυτό επιταχύνεται η έκδοση αδειών διαμονής και εξασφαλίζεται ότι, εφόσον η Υπηρεσία Αλλοδαπών ενημερωθεί από την ΕΛ.ΑΣ, θα επέλθουν οι νόμιμες συνέπειες στο καθεστώς διαμονής των υπηκόων τρίτων χωρών που έχουν αποδεδειγμένα διαπράξει σοβαρά αδικήματα.
Επισημαίνουμε όμως, ότι υφίστανται ανυπέρβλητες συχνά δυσκολίες, όσον αφορά τα έγγραφα της αστυνομίας και τη διακριτική ευχέρεια των υπηρεσιών μας να εντάξουν την πλειονότητα των περιπτώσεων στην ύπαρξη λόγων δημόσιας τάξης (περ. (iii) άλλοι λόγοι δημόσιας τάξης , οι οποίοι θα πρέπει να μνημονεύονται ειδικώς και αιτιολογημένα στη σχετική απόφαση.) Ίσως θα έπρεπε η έκδοση οριστικής καταδικαστικής και όχι τελεσίδικης απόφασης για πλημμέλημα ή κακούργημα να συνιστά συνδρομή λόγων δημόσιας τάξης. Επίσης θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη ο χαρακτηρισμός της αστυνομίας «ύποπτος φυγής» όπως προβλέπουν και οι σχετικές διατάξεις του ν. 3907/2011 (άρθρο 18 περ. ζ, άρθρο 22 παρ. 4 και άρθρο 30 σχετικά με την κράτηση).
Πολύ καλή η ρύθμιση της παρ.ε, με την οποία καθορίζεται η απαίτηση για πλήρη ασφάλεια ασθένειας ανάλογα με το επάγγελμα του πολίτη τρίτης χώρας και αντιστοίχως των μελών της οικογένειάς του.
Σε συνέχεια προηγούμενου σχολίου, μου σας γράφω αυτολεξί, ποια είναι (τυποποιημένη μάλλον) η απάντηση της αστυνομίας όταν τους υποβάλλεται ερώτημα από τη Δνση Αλλοδαπών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων περί ύπαρξης λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας στο πρόσωπο κάποιου αλλοδαπού, για να διαπιστώσετε τις παρανοήσεις που έχουν συμβεί, μετά την έκδοση του ν. 3907/2011.
«Θέμα: Αλλοδαπός ….
Σχετ: Το υπ΄αριθ, …. έγγραφό σας.
Σε απάντηση ανωτέρω σχετικού, που αφορά λόγους δημόσιας τάξης σε βάρος του εν θέματι αλλοδαπού, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Σχηματίστηκε σε βάρος του δικογραφία την (τάδε του μηνός) από το Α.Τ. (τάδε) για παράβαση αριθ. 169 «απείθεια» και Ν. «περί όπλων». Από το αρχείο της υπηρεσίας μας δεν προκύπτει το ποινικό αποτέλεσμα της υπόθεσης.
Δεν υφίσταται μέτρο απαγόευσης εισόδου στη χώρα σε βάρος του εν λόγω αλλοδαπού. (Εγγραφή Ε.Κ.ΑΝ.Α)
Πέραν τούτου, επισημαίνεται ότι η αξιολόγηση – στάθμιση των προαναφερόμενων λόγων δημόσιας τάξης και κατ΄ επέκταση και η απόφαση για τη χορήγηση ή μη άδειας διαμονής ανήκει στο όργανο που έχει την εν λόγω αρμοδιότητα.»
οποιοδήποτε σχόλιο νομίζω ότι περιττεύει. Απλά και πάλι οι υπάλληλοι των υπηρεσιών αλλοδαπών αντιμετωπίζονται ως παντογνώστες.
Σημειώνεται ότι η υπηρεσία αλλοδαπών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, είναι εκείνη που αιτείται εγγράφως να λάβει γνώση της απόφασης της δικογραφίας από το δικαστήριο (προφανώς διότι αυτή δεν αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία που συνέταξε την δικογραφία, ώστε με τη σειρά της να την αποστείλει αρμοδίως στην υπηρεσία που εξέδωσε την τελευταία τυχόν άδεια του αλλοδαπού).
Επίσης σας γνωρίζουμε ότι πολλές φορές μπορεί αλλοδαπός να έχει καταδικαστεί με ποινές κάθειρξης αρκετών ετών, να βρίσκεται έγκλειστος σε φυλακή έπειτα από καταδικαστικές αποφάσεις για ποινικά αδικήματα και ταυτόχρονα να έχει άδεια παραμονής ή να ανανεώνει άδεια διαμονής με εκπρόσωπο, επειδή η πληροφορία της καταδίκης δεν έρχεται ποτέ εις γνώση της διοίκησης των Δνσεων Αλλοδαπών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Προφανώς θα πρέπει να βρεθεί μηχανισμός που να καθιστά την «πληροφορία» προσιτή στις αρμόδιες υπηρεσίες.
6.γ) «Ως κριτήρια για τη συνδρομή των λόγων και δημόσιας τάξης και ασφάλειας, συνεκτιμώνται i) η έκδοση τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης για κακούργημα ή πλημμέλημα σε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους»
Η έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης είναι μακροχρόνια διαδικασία.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση πιθανόν να οδηγήσει τις υπηρεσίες σε χορήγηση αδειών διαμονής σε πολίτες που έχουν διαπράξει σοβαρότατα αδικήματα, περιμένοντας την τελεσιδικία της δικαστικής απόφασης.
6.γ)ii)» Η εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθυμήτων, η οποία παύει αυτοδικαίως να ισχύει με την χορήγηση ή ανανέωση άδειας διαμονής»
Αντίθετα η συγκεκριμένη ρύθμιση απαλλάσσει τις υπηρεσίες από περιττή αλληλογραφία στις περιπτώσεις που λόγω αντικειμενικών συνθηκών η εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθυμήτων έπαυε να ισχύει λόγω υποβολής αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής, όπως π.χ. στις περιπτώσεις υποβολής αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής συζύγου Έλληνα, όταν το αδίκημα για την εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθυμήτων αφορούσε μη νόμιμη διαμονή στη χώρα.
v) «ιδιαιτέρως εξαιρετικoί λόγοι, ειδικώς αιτιολογημένοι, που αφορούν σε ζητήματα εσωτερικής ασφάλειας.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, υποχρεούνται να απαντήσουν μέσα σε προθεσμία δύο μηνών. Η παράλειψη των υπηρεσιών να αποστείλουν εγκαίρως γνώμη δεν κωλύει την έκδοση της απόφασης χορήγησης άδειας διαμονής, εκτός αν τούτο ζητηθεί ειδικώς από τις ανωτέρω υπηρεσίες .»
Η ρύθμιση θα συμβάλει θετικά στην αποσυμφόρηση των υπηρεσιών και στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των αιτούντων καθώς θα διευθετούνται ταχύτερα οι υποθέσεις τους.
ε)»ασφαλίζονται υποχρεωτικά στον ασφαλιστικό φορέα που υπάγονται, αναλόγως του επαγγέλματος που ασκούν, αντίστοιχα με τους ημεδαπούς»
Θετική ρύθμιση
6.γ) «Ως κριτήρια για τη συνδρομή των λόγων και δημόσιας τάξης και ασφάλειας, συνεκτιμώνται i) η έκδοση τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης για κακούργημα ή πλημμέλημα σε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους»
Η έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης είναι μακροχρόνια διαδικασία.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση πιθανόν να οδηγήσει τις υπηρεσίες σε χορήγηση αδειών διαμονής σε πολίτες που έχουν διαπράξει σοβαρότατα αδικήματα, περιμένοντας την τελεσιδικία της δικαστικής απόφασης.
6.γ)ii)» Η εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθυμήτων, η οποία παύει αυτοδικαίως να ισχύει με την χορήγηση ή ανανέωση άδειας διαμονής»
Αντίθετα η συγκεκριμένη ρύθμιση απαλλάσσει τις υπηρεσίες από περιττή αλληλογραφία στις περιπτώσεις που λόγω αντικειμενικών συνθηκών η εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθυμήτων έπαυε να ισχύει λόγω υποβολής αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής, όπως π.χ. στις περιπτώσεις υποβολής αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής συζύγου Έλληνα, όταν το αδίκημα για την εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθυμήτων αφορούσε μη νόμιμη διαμονή στη χώρα.
v) «ιδιαιτέρως εξαιρετικoί λόγοι, ειδικώς αιτιολογημένοι, που αφορούν σε ζητήματα εσωτερικής ασφάλειας.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, υποχρεούνται να απαντήσουν μέσα σε προθεσμία δύο μηνών. Η παράλειψη των υπηρεσιών να αποστείλουν εγκαίρως γνώμη δεν κωλύει την έκδοση της απόφασης χορήγησης άδειας διαμονής, εκτός αν τούτο ζητηθεί ειδικώς από τις ανωτέρω υπηρεσίες .»
Η ρύθμιση θα συμβάλει θετικά στην αποσυμφόρηση των υπηρεσιών και στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των αιτούντων καθώς θα διευθετούνται ταχύτερα οι υποθέσεις τους.
6.γ) «Ως κριτήρια για τη συνδρομή των λόγων και δημόσιας τάξης και ασφάλειας, συνεκτιμώνται i) η έκδοση τελεσίδικης καταδικαστικής απόφασης για κακούργημα ή πλημμέλημα σε ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους»
Η έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης είναι μακροχρόνια διαδικασία.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση πιθανόν να οδηγήσει τις υπηρεσίες σε χορήγηση αδειών διαμονής σε πολίτες που έχουν διαπράξει σοβαρότατα αδικήματα, περιμένοντας την τελεσιδικία της δικαστικής απόφασης.
6.γ)ii)» Η εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθυμήτων, η οποία παύει αυτοδικαίως να ισχύει με την χορήγηση ή ανανέωση άδειας διαμονής»
Αντίθετα η συγκεκριμένη ρύθμιση απαλλάσσει τις υπηρεσίες από περιττή αλληλογραφία στις περιπτώσεις που λόγω αντικειμενικών συνθηκών η εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθυμήτων έπαυε να ισχύει λόγω υποβολής αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής, όπως π.χ. στις περιπτώσεις υποβολής αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής συζύγου Έλληνα, όταν το αδίκημα για την εγγραφή στον κατάλογο ανεπιθυμήτων αφορούσε μη νόμιμη διαμονή στη χώρα.
Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Χατζή. Η Αστυνομία θα έπρεπε να είναι αποκλειστικά αρμόδια να κρίνει για το αν θα πρέπει να απορριφθεί ή να ανακληθεί μια άδεια διαμονής για λόγους δημόσιας τάξης. Να διατυπώνει γνώμη, η οποία να είναι δεσμευτική για τις Υπηρεσίες Αλλοδαπών.
Όλα τα υπόλοιπα ενέχουν σημαντικό παράγοντα υποκειμενισμού.
παρ.β & γ.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί – ξεκαθαριστεί ότι η διαπίστωση για το αν συντρέχουν λόγοι δημόσιας τάξης και ασφάλειας αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα και έργο των οργάνων δημόσιας τάξης και ασφάλειας και όχι των διοικητικών υπαλλήλων των υπηρεσιών αλλοδαπών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, καθόσον μετά την έκδοση του ν. 3907/2011 και δεδομένης της υποχρέωσης ενσωμάτωσης απόφασης οικειοθελούς αναχώρησης στο σώμα απορριπτικής ή ανακλητικής απόφασης από τις αρμόδιες υπηρεσίες αλλοδαπών των αποκεντρωμένων διοικήσεων τα όργανα δημόσιας τάξης θεωρούν (εσφαλμένα) ότι η αρμοδιότητα της εξέτασης της συνδρομής ή όχι λόγων δημόσιας τάξης στο πρόσωπο εκάστοτε αλλοδαπού, ανήκει στην αρμοδιότητα των διοικητικών υπαλλήλων των αποκεντρωμένων διοικήσεων.
Λαμβάνοντας υπόψη και τη γνωμοδότηση 564/2005 του Γ΄Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του κράτους θα πρέπει να αποσαφινιστεί με κάθετη διάταξη ότι ανάκληση άδειας διαμονής ή απόρριψη σχετικού αιτήματος για έκδοση άδειας διαμονής, για λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας, από την αρμόδια υπηρεσία αλλοδαπών των αποκεντρωμένων διοικήσεων μπορεί να γίνει μόνο στις περιπτώσεις που: α) ο αλλοδαπός είναι καταχωρισμένος στον κατάλογο ανεπιθυμήτων ή β) υπάρχει πλήρως τεκμηριωμένη εισήγηση από την αστυνομία για τους λόγους που καθιστούν τον αλλοδαπό επικίνδυνο για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια.