Άρθρο 141: (Άρθρο τρίτο) Ρυθμίσεις του ν. 3907/2011

1. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 28 παρ. του ν. 3907/2011 αντικαθίσταται ως εξής:
« Κατά των αποφάσεων επιστροφής που ενσωματώνονται σε αποφάσεις απόρριψης του αιτήματος χορήγησης ή ανανέωσης τίτλου διαμονής, καθώς και σε αποφάσεις ανάκλησης ισχύοντος τίτλου διαμονής οι πολίτες τρίτων χωρών έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης θεραπείας. Η αίτηση θεραπείας υποβάλλεται εντός της τεθείσας προθεσμίας οικειοθελούς αναχώρησης.».
2. Το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 36 του ν. 3907/2011 αντικαθίσταται ως εξής:
«Σε περίπτωση έγκρισης παράτασης οικειοθελούς αναχώρησης παρέχεται δικαίωμα πρόσβασης στην εργασία αντίστοιχο της κατηγορίας που αφορούσε ο τίτλος διαμονής που κατείχε.».
3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 36 του ν. 3907/11 αντικαθίσταται ως εξής:
«2.Η προθεσμία της οικειοθελούς αναχώρησης αρχίζει από την επίδοση της
σχετικής απόφασης, ή μετά την πάροδο εξήντα ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης επιστροφής, σε περίπτωση που η έγγραφη κλήση επιστραφεί ως ανεπίδοτη, ή σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν εμφανιστεί να παραλάβει την απόφαση. Η κατά περίπτωση αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, ή η κατά τόπον αρμόδια υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης μετά το πέρας της προθεσμίας για την οικειοθελή αναχώρηση, καθώς και στις περιπτώσεις αδυναμίας γνωστοποίησης (επίδοσης) της απόφασης
στον ενδιαφερόμενο πολίτη τρίτης χώρας, ιδίως λόγω ανακριβούς διεύθυνσης,
ενημερώνει εντός τριών (3) ημερών από την παρέλευση της προθεσμίας την
αρμόδια αστυνομική αρχή, για την έναρξη της διαδικασίας επιστροφής με
απομάκρυνση».
4. Η παράγραφος 5 του άρθρου 22 του ν. 3907/2011 καταργείται.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 20:23 | ΘΕΟΔΩΡΑ ΘΕΟΔΩΡΟΥ-IMMIGRATIO

    Δεν πρέπει να υπάρχει χρονικός περιορισμός στην κατάθεση της αίτησης θεραπείας ή εάν τελικώς τεθεί περιορισμός αυτός να είναι μεν 30 μέρες αλλά από τότε που ο υπήκοος έλαβε αποδεδειγμένα γνώση του περιεχομένου της απόφασης κατά τη οποίας στρέφεται.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 19:11 | ΟΛΓΑ ΠΕΤΣΟΓΛΟΥ

    Η ενημέρωση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης τόσο για τη λήξη προθεσμίας της οικειοθεκούς αναχώρησης όσο και για τη χορήγηση παράτασης αυτης θα έπρεπε να γίνεται ηλεκτρονικά. Η αλληλογραφία , και μάλιστα εντός τριών ημερών είναι αδύνατο να εξεταστεί από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές και επιβαρύνει τις Υπηρεσίες Μεταναστευσης με ένα καθήκον που στην πράξη δεν απέδωσε. Η αυτόματη ηλεκτρονική ενημέρωση θα είναι ορατή και «εκμεταλλεύσιμη» από όλα τα αστυνομικά τμήματα σε όλη την επικράτεια.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 14:00 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ

    Η υποχρέωση ενημέρωσης των αστυνομικών αρχών εντός τριών ημερών από την παρέλευση της προθεσμίας οικειοθελούς αναχώρησης, πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του μηχανογραφικού συστήματος του ΥΠ.ΕΣ. στα πλαίσια της διαλειτουργικότητας και της επικοινωνίας με το αντίστοιχο σύστημα του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Η εμπειρία από την σχετική αλληλογραφία που έχουμε διενεργήσει μέχρι σήμερα, αναδεικνύει την αδυναμία εφαρμογής της διάταξης από τις υπηρεσίες μας και από τις αστυνομικές αρχές.

  • 24 Οκτωβρίου 2013, 13:51 | Litsa

    νομίζω επίσης οτι στο άρθρο που αφορά τις απορρίψεις ορίζεται ότι η αίτηση θεραπείας μπορεί να γίνει εντός έξι μηνών, τελικά ποια από τις δυο ισχύει?

  • 17 Οκτωβρίου 2013, 20:04 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΣ

    Στην παρ. 3 δεν υπάρχει πρόβλεψη για το τι μέλλει γενέσθαι στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος προσέλθει στην αρμόδια υπηρεσία, μετά τη λήξη της προθεσμίας οικειοθελούς αναχώρησης. Θα επιδίδεται η απόφαση απόρριψης με την ενσωματωμένη απόφαση επιστροφής στον ενδιαφερόμενο ή όχι. Σε καταφατική περίπτωση θα επιδίδεται με αποδεικτικό παραλαβής; αυτό δεν θα έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του άρθρου 27;