1.Στον πολίτη τρίτης χώρας που διαμένει στην Ελλάδα, νόμιμα και αδιάλειπτα, κατά τα πέντε έτη αμέσως πριν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης, υπό την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου αυτού, χορηγείται το καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
α. Διαθέτει εισόδημα, επαρκές για τις ανάγκες του ιδίου και της οικογένειάς του, το οποίο δεν προέρχεται από προσφυγή στο σύστημα κοινωνικής αρωγής της Χώρας. Το εισόδημα αυτό δεν μπορεί να είναι μικρότερο από τις ετήσιες αποδοχές του ανειδίκευτου εργάτη, προσαυξημένο κατά 15% για κάθε συντηρούμενο από αυτόν μέλος της οικογένειάς του. Στον υπολογισμό του εισοδήματος λαμβάνονται υπόψη οι συνεισφορές των μελών της οικογένειας. Ο τακτικός χαρακτήρας του ανωτέρω εισοδήματος αποδεικνύεται ιδίως από την εκπλήρωση των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεών του.
β. Διαθέτει πλήρη ασφάλιση ασθενείας ως προς το σύνολο των παροχών που καλύπτονται για τις αντίστοιχες κατηγορίες ασφαλισμένων ημεδαπών, η οποία καλύπτει και τα μέλη της οικογένειάς του.
γ. Πληροί όρους ένταξης στην ελληνική κοινωνία.
2. Οι περίοδοι διαμονής που αναφέρονται στις περιπτώσεις ε΄ και στ΄ της παρ. 4 του παρόντος δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της ανωτέρω πενταετούς περιόδου.
Ειδικώς περίοδοι διαμονής για λόγους σπουδών ή επαγγελματικής κατάρτισης, λαμβάνονται υπόψη μόνο κατά το ήμισυ για τον υπολογισμό της ίδιας περιόδου.
Για τους δικαιούχους διεθνούς προστασίας, στον υπολογισμό της περιόδου της παρ.1 λαμβάνεται υπόψη το ήμισυ της περιόδου μεταξύ της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης διεθνούς προστασίας βάσει της οποίας χορηγήθηκε το καθεστώς διεθνούς προστασίας και της ημερομηνίας έκδοσης της άδειας διαμονής κατά τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 24 της Οδηγίας 2011/95/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2011 ή ολόκληρη η περίοδος, εφόσον υπερβαίνει τους 18 μήνες.
3. Περίοδοι απουσίας, εφόσον είναι κατώτερες των έξι διαδοχικών μηνών και δεν υπερβαίνουν συνολικά τους δέκα μήνες εντός της πενταετίας, προσμετρώνται στον υπολογισμό της πενταετούς περιόδου.
4. Το Υπουργείο Εσωτερικών και οι αρμόδιοι φορείς για την υποβολή και εξέταση της αίτησης, καθώς και για τη χορήγηση της άδειας διαμονής του επί μακρόν διαμένοντος ενημερώνουν τους ενδιαφερόμενους, σχετικά με τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες απόκτησης του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος, καθώς και για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή. Η ενημέρωση πραγματοποιείται ιδίως μέσω ενημερωτικών φυλλαδίων, ανάρτησης πληροφοριακού υλικού στις ιστοσελίδες των ανωτέρω φορέων ή κάθε άλλο πρόσφορο μέσο. Το υλικό αυτό επικαιροποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Για την ενημέρωση των δικαιούχων διεθνούς προστασίας μεριμνά και η Υπηρεσία Ασύλου.
Άρθρο 90: Προϋποθέσεις απόκτησης του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 02: Πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03: Σημεία εισόδου-εξόδου – Άσκηση ελέγχου εισόδου – εξόδουΆρθρο 03: Σημεία εισόδου-εξόδου – Άσκηση ελέγχου εισόδου – εξόδου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04: Άρνηση εισόδου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05: Θεώρηση εισόδου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06: Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07: Κατηγορίες αδειών διαμονής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 08: Χορήγηση Άδειας Διαμονής
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 09: Ανανέωση Άδειας Διαμονής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 10: Διαδικασία Επιδόσεων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11: Διαδικασία καθορισμού όγκου εισδοχής για εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για εξαρτημένη εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για εποχική εργασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: Αίτηση μετάκλησης πολιτών τρίτης χώρας για αλιεργάτες
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 15: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για εξαρτημένη εργασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για επενδυτική δραστηριότητα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής ειδικού σκοπού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18:Προσωρινή Διαμονή – Απασχόληση με εθνική θεώρηση εισόδου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 19: Χορήγηση και ανανέωση αδειών διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 20: Χορήγηση άδειας διαμονής για εξαιρετικούς λόγους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21:Λοιποί λόγοι χορήγησης άδειας διαμονής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22: Δικαιώματα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23: Υποχρεώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Κυρώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ανάκληση – Απόρριψη – Άρνηση χορήγησης άδειας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διαδικαστικές εγγυήσεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 27: Υποχρεώσεις υπηρεσιών και υπαλλήλων – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Υποχρεώσεις συμβολαιογράφωνΆρθρο 28: Υποχρεώσεις συμβολαιογράφων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29: Υποχρεώσεις εργοδοτών και εργαζόμενων πολιτών τρίτων χωρών-Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30:Υποχρεώσεις ιδιωτών και υπαλλήλων-Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Υποχρεώσεις μεταφορέων-ΚυρώσειςΆρθρο 31: Υποχρεώσεις μεταφορέων-Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 32: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33:Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής με σκοπό τις σπουδές ή την εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 33:Γενικές προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής με σκοπό τις σπουδές ή την εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Χορήγηση άδειας διαμονής για λόγους σπουδώνΆρθρο 34: Χορήγηση άδειας διαμονής για λόγους σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για λόγους σπουδών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36:Κινητικότητα σπουδαστώνΆρθρο 36:Κινητικότητα σπουδαστών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37:Επαγγελματική δραστηριότητα σπουδαστών πολιτών τρίτων χωρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38:Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής σε μεταπτυχιακούς σπουδαστέςΆρθρο 38:Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής σε μεταπτυχιακούς σπουδαστές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39:Χορήγηση άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 39:Χορήγηση άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40:Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 40:Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής για εθελοντική υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41:Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης της άδειας διαμονής για σπουδές ή εθελοντική υπηρεσίαΆρθρο 41:Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης της άδειας διαμονής για σπουδές ή εθελοντική υπηρεσία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42:Δικαιώματα και υποχρεώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43:Άρθρο 43:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Επαγγελματική κατάρτιση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46:Συμμετοχή σε ειδικά προγράμματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47:Σπουδές σε στρατιωτικές και παραγωγικές σχολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48: Απόκτηση ιατρικής ειδικότηταςΆρθρο 48: Απόκτηση ιατρικής ειδικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για φοίτηση στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία του Αγίου ΌρουςΆρθρο 49: Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής για φοίτηση στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία του Αγίου Όρους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50: Προϋποθέσεις χαρακτηρισμού «θύματος» και προθεσμία περίσκεψηςΆρθρο 50: Προϋποθέσεις χαρακτηρισμού «θύματος» και προθεσμία περίσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Ενημέρωση θυμάτων και ειδική μέριμνα για ανήλικουςΆρθρο 51: Ενημέρωση θυμάτων και ειδική μέριμνα για ανήλικους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52: Περίθαλψη και παροχές κατά την περίοδο περίσκεψηςΆρθρο 52: Περίθαλψη και παροχές κατά την περίοδο περίσκεψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53:Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονήςΆρθρο 53:Χορήγηση και ανανέωση άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54: Προϋποθέσεις χορήγησης και ανανέωσης άδειας διαμονήςΆρθρο 54: Προϋποθέσεις χορήγησης και ανανέωσης άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55:ΔικαιώματαΆρθρο 55:Δικαιώματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56: Ειδικοί λόγοι μη ανανέωσης και ανάκλησης της άδειας διαμονήςΆρθρο 56: Ειδικοί λόγοι μη ανανέωσης και ανάκλησης της άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57: Αλλαγή σκοπού διαμονήςΆρθρο 57: Αλλαγή σκοπού διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 58: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59:Ευνοϊκότερες διατάξειςΆρθρο 59:Ευνοϊκότερες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60: Έγκριση ερευνητικού οργανισμούΆρθρο 60: Έγκριση ερευνητικού οργανισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61: Σύμβαση υποδοχήςΆρθρο 61: Σύμβαση υποδοχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Χορήγηση άδειας διαμονής ερευνητήΆρθρο 62: Χορήγηση άδειας διαμονής ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής ερευνητήΆρθρο 63: Διάρκεια και ανανέωση της άδειας διαμονής ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Άδεια διαμονής μελών οικογενείας ερευνητήΆρθρο 64: Άδεια διαμονής μελών οικογενείας ερευνητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65:Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας που έχει λάβει άδεια διαμονής ερευνητή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΆρθρο 65:Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας που έχει λάβει άδεια διαμονής ερευνητή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66: Ανάκληση ή μη ανανέωση της άδειας διαμονήςΆρθρο 66: Ανάκληση ή μη ανανέωση της άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67: ΔιδασκαλίαΆρθρο 67: Διδασκαλία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 73: Χορήγηση της άδειας διαμονής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74: Διάρκεια και ανανέωση άδειας διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68: Ίση μεταχείρισηΆρθρο 68: Ίση μεταχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75: Απόρριψη αίτησης, ανάκληση ή μη ανανέωση άδειας διαμονής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76: Δικαιώματα και υποχρεώσεις μελών οικογένειας πολίτη τρίτης χώρας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69:Άρθρο 69:
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 77:Αυτοτελής άδεια διαμονής μελών οικογένειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 70: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78:Άρθρο 78:
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71: Προϋποθέσεις για την οικογενειακή επανένωση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 72:Υποβολή και εξέταση της αίτησης για έγκριση της οικογενειακής επανένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79:Άρθρο 79:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80:Άρθρο 80:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81:Ρυθμίσεις οικογενειακής επανένωσης όταν η σύσταση της οικογένειας συντελείται στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82:Ρυθμίσεις μελών οικογένειας ομογενώνΆρθρο 82:Ρυθμίσεις μελών οικογένειας ομογενών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 83:Είσοδος και διαμονή πολιτών τρίτων χωρών που είναι μέλη οικογένειας Έλληνα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84:Μόνιμη Διαμονή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 85:Προϋποθέσεις διατήρησης δικαιώματος διαμονής πολιτών τρίτων χωρών, μελών οικογένειας Έλληνα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86:Γενικές διατάξεις περί Δελτίων Διαμονής, Μόνιμης Διαμονής και Προσωποπαγών Αδειών διαμονής πολιτών τρίτης χώρας.Άρθρο 86:Γενικές διατάξεις περί Δελτίων Διαμονής, Μόνιμης Διαμονής και Προσωποπαγών Αδειών διαμονής πολιτών τρίτης χώρας.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87:Μη αναγνώριση δικαιώματος – Απώλεια δικαιώματος διαμονής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88:Γονείς ημεδαπών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89:Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 89:Πεδίο Εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 90: Προϋποθέσεις απόκτησης του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 91:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 92:Διάρκεια και ανανέωση άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93:Απόρριψη αίτησης για την χορήγηση άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος για λόγους δημόσιας τάξης ή δημόσιας ασφάλειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94: Ανάκληση ή απώλεια του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντοςΆρθρο 94: Ανάκληση ή απώλεια του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95: Επανάκτηση του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντοςΆρθρο 95: Επανάκτηση του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96: Επιστροφή – προστασία από την επιστροφή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97: Δικαίωμα προσφυγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98: Δικαιώματα και υποχρεώσεις επί μακρόν διαμένοντος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99: Δικαίωμα διαμονής και χορήγηση άδειας διαμονής, στην Ελλάδα, σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 100: Μέλη οικογένειας πολίτη τρίτης χώρας που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα μέλη της οικογένειάς του, για λόγους δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή δημόσιας υγείαςΆρθρο 101: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση άδειας διαμονής σε πολίτη τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα μέλη της οικογένειάς του, για λόγους δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή δημόσιας υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102: Δικαιώματα και υποχρεώσεις πολιτών τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι κάτοχοι άδειας διαμονής στην ΕλλάδαΆρθρο 102: Δικαιώματα και υποχρεώσεις πολιτών τρίτης χώρας με καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι κάτοχοι άδειας διαμονής στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103: Ανάκληση της άδειας διαμονής και υποχρέωση επανεισδοχήςΆρθρο 103: Ανάκληση της άδειας διαμονής και υποχρέωση επανεισδοχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104: Απόκτηση καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος στην Ελλάδα στο πλαίσιο της άσκησης του δικαιώματος διαμονής ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΆρθρο 104: Απόκτηση καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος στην Ελλάδα στο πλαίσιο της άσκησης του δικαιώματος διαμονής ως επί μακρόν διαμένων σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105: Σημείο επαφής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106: Ειδικές διατάξειςΆρθρο 106: Ειδικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107:Άρθρο 107:
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 108: Αποδεικτικό επαρκούς γνώσης της ελληνικής γλώσσας και στοιχείων ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού για την απόκτηση του καθεστώτος του επί μακρόν διαμένοντος
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 109: Άδεια διαμονής δεύτερης γενιάς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 110: Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111: Ευνοϊκότερες διατάξειςΆρθρο 111: Ευνοϊκότερες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112: Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονήςΆρθρο 112: Προϋποθέσεις δικαιώματος διαμονής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113: Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσηςΆρθρο 113: Καθορισμός όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114: Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 114: Υποβολή αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115: Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 115: Χορήγηση και ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ»Άρθρο 116: Απόρριψη αίτησης για χορήγηση «Μπλε κάρτα της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117: Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 117: Ανάκληση ή μη ανανέωση «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118: Πρόσβαση στην αγορά εργασίαςΆρθρο 118: Πρόσβαση στην αγορά εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119: Προσωρινή ανεργίαΆρθρο 119: Προσωρινή ανεργία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120: Ίση μεταχείρισηΆρθρο 120: Ίση μεταχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121: Μέλη της οικογένειαςΆρθρο 121: Μέλη της οικογένειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122: Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ»Άρθρο 122: Καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος στην ΕΕ για τους κατόχους «Μπλε κάρτας της ΕΕ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123: Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕΆρθρο 123: Δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα σε κάτοχο «Μπλε κάρτας της ΕΕ» από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124: Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην ΕλλάδαΆρθρο 124: Διαμονή των μελών της οικογένειας κατόχου «Μπλε κάρτας της ΕΕ» που ασκεί το δικαίωμα διαμονής στην Ελλάδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125: Σημείο επαφήςΆρθρο 125: Σημείο επαφής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126:Άρθρο 126:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127: Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσηςΆρθρο 127: Ρύθμιση θεμάτων διαδικασίας όγκου εισερχομένων πολιτών τρίτων χωρών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128:Άρθρο 128:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 129: Πεδίο Εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 130: Βασικές αρχές κοινωνικής ένταξης – Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Δράσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 131: Επιτροπή Συντονισμού της Μεταναστευτικής Πολιτικής και της Κοινωνικής ΈνταξηςΆρθρο 131: Επιτροπή Συντονισμού της Μεταναστευτικής Πολιτικής και της Κοινωνικής Ένταξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132:
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 133: Παράβολα-Αναπροσαρμογή προστίμων-Επικυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134: Ενιαίο πληροφορικό σύστημα-Τήρηση μητρώουΆρθρο 134: Ενιαίο πληροφορικό σύστημα-Τήρηση μητρώου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 135: Επιτροπές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136: Εποπτεία ΕφαρμογήςΆρθρο 136: Εποπτεία Εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 137: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 138: ΚωδικοποίησηΆρθρο 138: Κωδικοποίηση
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 139:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 140: (Άρθρο δεύτερο) Ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/98/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2011 σχετικά με ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών, ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλοςΆρθρο 140: (Άρθρο δεύτερο) Ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/98/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2011 σχετικά με ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών, ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 141: (Άρθρο τρίτο) Ρυθμίσεις του ν. 3907/2011
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 142: (Άρθρο τέταρτο) Καταργούμενες και διατηρούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 143: (άρθρο 5ο) – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Οκτωβρίου 2013, 10:25
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Οκτωβρίου 2013, 09:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 370 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Στο άρθρο 90
παρ 1 εδαφ 1 Στον πολίτη τρίτης χώρας που διαμένει στην Ελλάδα, νόμιμα ( να διαγραφεί και αδιάλειπτα), κατά τα πέντε έτη αμέσως πριν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης, υπό την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου αυτού, χορηγείται το καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
παρ 1 εδαφ 2. α) . Διαθέτει εισόδημα, επαρκές για τις ανάγκες του ιδίου και της οικογένειάς του, το οποίο δεν προέρχεται από προσφυγή στο σύστημα κοινωνικής αρωγής της Χώρας. Το εισόδημα αυτό δεν μπορεί να είναι μικρότερο ( να προστεθεί του 50%)* από τις ετήσιες αποδοχές του ανειδίκευτου εργάτη, προσαυξημένο κατά 15% για κάθε συντηρούμενο από αυτόν μέλος της οικογένειάς του. Στον υπολογισμό του εισοδήματος λαμβάνονται υπόψη οι συνεισφορές των μελών της οικογένειας. Ο τακτικός χαρακτήρας του ανωτέρω εισοδήματος αποδεικνύεται ιδίως από την εκπλήρωση των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεών του.
• * 586,08χ12=7032,96:2=3516,48 + (3516,48χ15%=527,47) για κάθε μέλος οικογένειας είναι πιστεύω ένα ρεαλιστικό ποσό για βάση υπολογισμού εισοδήματος στην σημερινή οικονομική συγκυρία.
Παρ 1 β) Διαθέτει πλήρη ασφάλιση ασθενείας ως προς το σύνολο των παροχών που καλύπτονται για τις αντίστοιχες κατηγορίες ασφαλισμένων ημεδαπών, η οποία καλύπτει και τα μέλη της οικογένειάς του. Είναι ασαφές.
Διαθέτει βιβλιάριο ασθενείας θεωρημένο από τον οικείο ασφαλιστικό οργανισμό, για τον ίδιο και τα μέλη της οικογένειάς του, ή ιδιωτική ασφάλιση νοσοκομειακής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που να καλύπτει τον ίδιο και τα μέλη της οικογένειάς του.*
*Η παραπάνω διατύπωση θα καλύψει και μέλη οικογένειας Έλληνα που με το παρόν καθεστώς μπορούσαν να έχουν ιδιωτική ασφάλιση.
Άρθρο 91
Παρ 3 εδαφ 3. Κατά την παραλαβή της άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος ο δικαιούχος διεθνούς προστασίας παραδίδει την άδεια διαμονής δικαιούχου διεθνούς προστασίας, η οποία διαβιβάζεται στην Υπηρεσία Ασύλου και παύει αυτοδικαίως να ισχύει.
Παρ 5 εδαφ 4 Για τους δικαιούχους διεθνούς προστασίας, στο πεδίο «Παρατηρήσεις» της άδειας διαμονής αναγράφεται: «Έχει χορηγηθεί διεθνής προστασία από την Ελληνική Δημοκρατία στις {ημερομηνία».
Δεδομένου ότι αυτοδικαίως παύει να ισχύει, δεν έχει νόημα η αναγραφή της διεθνούς προστασίας, σε συνδυασμό με παρ 6. Εδαφ 2,3.
«6. Όταν χορηγείται άδεια διαμονής επί μακρόν διαμένοντος σε δικαιούχο διεθνούς προστασίας κάτοχο άδειας διαμονής επί μακρόν διαμένοντος εκδοθείσας από άλλο κράτος μέλος, στην άδεια διαμονής αναγράφεται και η ως άνω παρατήρηση που αναφέρει το κράτος μέλος χορήγησης του καθεστώτος διεθνούς προστασίας. Πριν την αναγραφή της εν λόγω παρατήρησης, το αρμόδιο όργανο ζητά από το κράτος μέλος που αναφέρεται στην παρατήρηση να παράσχει πληροφορίες σχετικά το εάν ο επί μακρόν διαμένων είναι ακόμα δικαιούχος διεθνούς προστασίας. Αν η διεθνής προστασία έχει αρθεί με τελεσίδικη απόφαση του ως άνω κράτους μέλους, η σχετική παρατήρηση δεν αναγράφεται. Στην περίπτωση που άλλο κράτος μέλος ζητεί την παροχή των ως άνω πληροφοριών η Υπηρεσία Ασύλου απαντά το αργότερο εντός μηνός από την παραλαβή της αίτησης παροχής πληροφοριών.
Αν « παύει αυτοδικαίως» εννοείται ότι αίρεται τελεσιδίκως και δεν πρόκειται καμία υπηρεσία Ασύλου να απαντήσει ότι υφίσταται ακόμα. Άρα μπαίνουμε σε μια γραφειοκρατία χωρίς λόγο.
Είναι αμφίβολο το κατά πόσο μπορεί να υλοποιηθεί η πρόθεση επέκτασης της άδειας επί μακρόν διαμένοντος,η οποία παρουσιάστηκε σαν η σημαντικότερη καινοτομία του Κώδικα, με δεδομένη την οικονομική κρίση και την εισφοροδιαφυγή, καθώς απαιτεί υψηλό εκκαθαριστικό (μισθό ανειδίκευτου εργάτη Χ 12 μήνες και 15% για κάθε μέλος). Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο νομοθέτης αγνοεί πλήρως το γεγονός ότι οι αλλοδαποί αμείβονται κατα τεκμήριο λιγότερο και από τον ημεδαπό ανειδίκευτο εργάτη, ωστόσο, αυτό μπορεί να αποτελεί «εισόδημα, επαρκές για τις ανάγκες του ιδίου και της οικογένειάς του». Πρέπει λοιπόν να ληφθεί υπόψιν ένα εύλογο κριτήριο για τη θέσπιση συγκεκριμένου ορίου επαρκούς διαβίωσης, ενδεχομένως και με βάση τον τόπο της διαμονής στην επικράτεια, για τη χορήγηση της εν λόγω άδειας διαμονής. Και βέβαια δεν παρελήφθη η αόριστη προϋπόθεση της ένταξης στην ελληνική κοινωνία, που δεν είναι υποχρεωτική στην οδηγία (αρ. 5 Council Directive 2003/109/EC of 25 November 2003 concerning the status of third-country nationals who are long-term residents) και έρχεται σε λογική αντίθεση με τον εκπεφρασμένο στόχο της επέκτασης, όπως εξαγγέλθηκε («να μπορέσουν οι δικαιούχοι να φύγουν από την κρίση της ελλάδας και να αναζητήσουν δουλειά στην ΕΕ»)
Στο παρόν άρθρο νομίζουμε ότι πρέπει να συμπεριληφθεί με διευκρίνηση και η περίπτωση που Αλλοδαποί παραμένουν νόμιμα στην Ελλάδα πάνω από 5 χρόνια (γνωρίζουμε περίπτωση 9 χρόνων) με Προσωρινή Διαταγή ή Οριστική Απόφαση Διοικητικού Δικαστηρίου που διέταξε ο Αλλοδαπός να μείνει στην Ελλάδα.
Στην περίπτωση αυτή ο Αλλοδαπός είχε υποβάλει Αίτηση Ασύλου νομίζοντας ότι θα την πάρει και όταν βγήκε η απορριπτική απόφαση είχε χάσει την προθεσμία για να υποβάλει Αίτηση Άδειας Διαμονής, ενώ αν γνώριζε την απόριψη θα είχε υποβάλει εγκαίρως και εμπρόθεσμα και θα είχε νόμιμη Άδεια διαμονής.
Άρθρο 90,παρ.2.»Οι περίοδοι διαμονής που αναφέρονται στις περιπτώσεις ε’ και στ’ της παρ. 4 του παρόντος….»
Ποιου άρθρου; Το παρόν δεν αναφέρει κάτι σχετικό στην παράγραφο 4
αρθρο 90 παρ1.α)…»στον υπολογισμό εισοδήματος λαμβάνονται υπόψη οι συνεισφορές των μελων της οικογένειας»Δηλ.αν σε μια οικογένεια δουλεύει ο πατέρας και έχει 8.500 εισόδημα καθως και δυο παιδιά που συνοικούν(χρειάζεται απόδειξη η συνοίκηση¨?)αλλα δεν συντηρούνται γιατι έχουν ετήσιο εισόδημα 3.500+4.200.Λαμβάνουμε υπόψη το συνολικό 16.200??»Ο τακτικος……αποδεικνύεται….εκπλήρωση των ασφαλιστικών και φολογικων….»ποιού??του ΑΦΜ που υποβάλλει την δήλωση ή τανάπαλιν του ΑΦΜ ΤΩΝ 3.500Ε που συνοικεί και συνεισφέρει αλλά δεν είναι ανήλικος ή ανίκανος προς εργασία? Και η εκπληρωση αυτή σε πόσα χρόνια πισω ανάγεται?Ως προς την ασφάλιση τα » ημεδαπα»παιδιά ανω των 18 εφόσον δεν σπουδάζουν κ.λ.π δεν θεωρούνται προστατευόμενα ετσι ώστε οι γονείς να έχουν ελαφρύνσεις. Εδω τα θεωρούνται οτι συμβάλλουν στο οικογενειακό εισόδημα ?ετσι ώστε να αποκτήσουν άδεια όλοι μαζι?Δηλ.»γυρω-γυρω ολοι και στη μέση ο Μα…..»Ειδικότερα για την άδεια του επι μακρόν θέλει επαναδιατύπωση σε συνολικη βάση.Είναι ελαχιστότατες οι απαιτούμενες προυποθέσεις σε σχέση με τα ωφέλη της συγκεκριμένης κατηγορίας άδεια.
παρ.1.»Στον πολίτη τρίτης χώρας που διαμένει στην Ελλάδα, νόμιμα και αδιάλειπτα, κατά τα πέντε έτη αμέσως πριν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης, υπό την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου αυτού, χορηγείται το καθεστώς επί μακρόν διαμένοντος, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:»
Τι εννοείται αδειάλειπτα; να έχει αδειάλειπτα άδεια διαμονής άσχετα αν στο χρονικο διάστημα της άδειας διαμονής απουσίαζε στη χώρα του σωρευτικά για παράδειγμα 2χρόνια;
παρ. 1α «α. Διαθέτει εισόδημα, επαρκές για τις ανάγκες του ιδίου και της οικογένειάς του, το οποίο δεν προέρχεται από προσφυγή στο σύστημα κοινωνικής αρωγής της Χώρας. Το εισόδημα αυτό δεν μπορεί να είναι μικρότερο από τις ετήσιες αποδοχές του ανειδίκευτου εργάτη, προσαυξημένο κατά 15% για κάθε συντηρούμενο από αυτόν μέλος της οικογένειάς του. Στον υπολογισμό του εισοδήματος λαμβάνονται υπόψη οι συνεισφορές των μελών της οικογένειας. Ο τακτικός χαρακτήρας του ανωτέρω εισοδήματος αποδεικνύεται ιδίως από την εκπλήρωση των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεών του.»
Η συγκεκριμένη διάταξη θα καταστεί ανενεργή δεδομένου ότι πολλοί λίγοι θα ωφεληθούν αφού οι ετήσιες αποδοχές σημαίνει ότι ο αλλοδαπός θα πρέπει να εργάζεται όλο το έτος πράγμα που στην παρούσα συγκυρία καθίσταται σχεδόν ανέφικτο για την πλειονότητα των αλλοδαπών.
Αναφορικά με την απόδειξη του τακτικού εισοδήματος μέσω της εκπλήρωσης των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, λάβετε υπόψη σας ότι πολλές φορές, αλλοδαποί που εχουν άδεια για εξαρτημένη εργασία, αποδεικνύουν ασφάλιση αλλά μηδενικό εισόδημα (οι εφορίες συνήθως δεν αναρωτιούνται πως κάποιος μπορεί να έχει έχει μηδενικό εισόδημα όταν έχει άδεια διαμονής που για να την έχει, πρέπει να είναι ασφαλισμένος, που για να είναι ασφαλισμένος σημαίνει ότι εργάζεται άρα πληρώνεται, άρα με μηδενικό εισόδημα σημαίνει ότι δεν δηλώνει το εισόδημά του … τόσο απλά).
Επίσης συμβαίνει πολλές φορές οι αλλοδαποί να δηλώνουν εισοδήματα πολύ μικρότερα αό αυτά που αντιστοιχούν στις αποδεικνυόμενες ημέρες εργασίας αν υποτεθεί ότι αμοίβονται με το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη. Π.χ. εμφανίζουν 200 ένσημα στο έτος και δηλούμενο εισόδημα 1500 ευρώ .
Εάν πρόθεση του νομοθέτη είναι να διευκολύνει τη χορήγηση άδειας διαμονής «Επί μκρόν διαμένων» η διάταξη αυτή περί εισοδήματος πρέπει να τροποποιηθεί ή να καταργηθεί.
παρ.1β:»β. Διαθέτει πλήρη ασφάλιση ασθενείας ως προς το σύνολο των παροχών που καλύπτονται για τις αντίστοιχες κατηγορίες ασφαλισμένων ημεδαπών, η οποία καλύπτει και τα μέλη της οικογένειάς του.»
Η διάταξη πρέπει να αναδιατυπωθεί ως εξής: «1β. Διαθέτουν ισχυρό βιβλιάριο υγείας»
παρ.1γ:»γ. Πληροί όρους ένταξης στην ελληνική κοινωνία.»
Πολύ ασαφές
παρ2 εδ.2 «Ειδικώς περίοδοι διαμονής για λόγους σπουδών ή επαγγελματικής κατάρτισης, λαμβάνονται υπόψη μόνο κατά το ήμισυ για τον υπολογισμό της ίδιας περιόδου»
θα πρέπει να αναδιατυπωθεί ως εξής:»Ειδικώς περίοδοι διαμονής για λόγους σπουδών ή επαγγελματικής κατάρτισης, λαμβάνονται υπόψη μόνο κατά το ήμισυ για τον υπολογισμό της ίδιας περιόδου εφόσον ο αλλοδαπός εισήλθε στη χώρα με εθνική θεώρηση εισόδου για Σπουδές»
Η αναδιατύπωση κρίνεται αναγκαία αφού σε διαφορετική περίπτωση αδικούνται όσοι εισήλθαν στη χώρα για οικογενειακή επανένωση και μετέτρεψαν την άδειά τους για σπουδές.
παρ.3 «3. Περίοδοι απουσίας, εφόσον είναι κατώτερες των έξι διαδοχικών μηνών και δεν υπερβαίνουν συνολικά τους δέκα μήνες εντός της πενταετίας, προσμετρώνται στον υπολογισμό της πενταετούς περιόδου.»
Και πάλι το ερώτημα. Τι εννοείται «περιόδους απουσίας»; το χρονικο διάστημα απουσίας κάποιου αλλοδαπού κατά το χρονικό διάστημα ισχύος των αδειών διαμονής; Αν ναι τότε αυτό είναι ανέφικτο αφού δεν είναι δυνατόν οι υπάλληλοι(ακόμη κι αν υποτεθεί ότι οι υπηρεσίες θα ανισχυθούν με προσωπικό, αφού θα περάσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε να εξειδικευθούν στο αντικείμενο αυτό) – ξοδεύοντας ατέλειωτες εργατοώρες – να μετρούν τα μέσα έξω από τις σφραγίδες εξόδου – εισόδου των τελευταίων 5 ετών, ούτε η αστυνομία διαθέτει τόσο προσωπικό που να μπορεί να απαντά σε χιλιάδες αιτήματα αφιξοαναχωρήσεων που και πάλι θα πρέπει να μετρήσουν οι υπάλληλοι των αποκεντρωμένων διοικήσεων. Εκτός αυτού την τελευταία πενταετία χιλιάδες αλλοδαποί έχουν αλλάξει τα διαβατήριά τους, πως λοιπόν θα βρεθεί άκρη;
Πρότασή μου είναι να καταργηθεί η συγκεκριμένη διάταξη η οποία μόνο προβλήματα θα επιφέρει κι ούτε στην ουσία προσφέρει κάτι αφού οι περισσότερες άδειες χορηγούνταν και ανανεώνονταν για δύο έτη και για την ανανέωση προέκυπτε κυρίως από την ασφάλισή τους ότι διέμεναν ανθρωπίνως συνεχόμενα στη Χώρα