1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 225 του ν.3852/10 αντικαθίσταται ως εξής:
«Επίσης αποστέλλονται προς έλεγχο νομιμότητας οι αποφάσεις των κοινωφελών επιχειρήσεων, των ΔΕΥΑ και των μονομετοχικών ανωνύμων εταιρειών ΟΤΑ που αφορούν α) αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, β) εκποίηση παγίων περιουσιακών στοιχείων και γ) λήψη δανείων.».
2. Η παράγραφος 1 του άρθρου 226 του ν. 3852/10 αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο Ελεγκτής Νομιμότητας μπορεί αυτεπαγγέλτως να ακυρώσει οποιαδήποτε απόφαση των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων και των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών και των κοινωφελών επιχειρήσεων, των ΔΕΥΑ και των μονομετοχικών ανωνύμων εταιρειών ΟΤΑ, καθώς και των συνδέσμων για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δύο μηνών αφότου η απόφαση έχει δημοσιευθεί ή εκδοθεί».
Στο Άρθρο 225 (‘Υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας’) του Ν.3852/2010 αναφέρεται ότι αποστέλλονται υποχρεωτικά για έλεγχο νομιμότητας στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ οι αποφάσεις (που αφορούν συγκεκριμένα θέματα) των συλλογικών οργάνων των Δήμων και των Περιφερειών καθώς και των επιχειρήσεων των Δήμων και των Περιφερειών (εκτός από τις ΑΕ στις οποίες οι φορείς της ΤΑ δεν έχουν την πλειοψηφία).
Με το νομοσχέδιο, σύμφωνα με το Άρθρο 8, αντικαθίστανται οι φορείς που περιγράφονται στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του Άρθρου 225 από τις κοινωφελείς επιχειρήσεις,τις ΔΕΥΑ και τις μονομετοχικές ΑΕ των ΟΤΑ.
Αναφορά δε γίνεται για τους ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ των ΟΤΑ, παρά μόνο στο Άρθρο 226 του Ν. 3852/2010(‘Αυτεπάγγελτος έλεγχος νομιμότητας’) όπου αναφέρεται ότι ο Ελεγκτής Νομιμότητας : »μπορεί αυτεπαγγέλτως να ακυρώσει οποιαδήποτε απόφαση των οργάνων των Δήμων και των Περιφερειών, των ΝΠΔΔ αυτών…., καθώς και των ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ για λόγους νομιμότητας..».
Με λίγα λόγια, τόσο με την υφιστάμενη διατύπωση όσο και με τη μελλοντική, μέσω του νομοσχεδίου, μήπως κατά λάθος δεν αναφέρεται ότι οι ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ των ΟΤΑ έχουν την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να αποστέλλουν συγκεκριμένες αποφάσεις των συλλογικών τους οργάνων στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ;