Η παράγραφος 3 του άρθρου 64 του ν. 3852/10 αντικαθίσταται ως εξής :
«3. Αν, για οποιονδήποτε λόγο, το συμβούλιο δεν συγκληθεί, όπως ορίζει η παράγραφος 1, συνέρχεται χωρίς πρόσκληση, για την πρώτη θητεία του προέδρου δημοτικού συμβουλίου, την πρώτη Κυριακή του Σεπτεμβρίου της έναρξης της δημοτικής περιόδου στις 10.00 πμ στη αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου και, για τη δεύτερη θητεία του προέδρου δημοτικού συμβουλίου, την πρώτη Κυριακή του μηνός Μαρτίου του τρίτου έτους αυτής, στις 10.00 πμ στη αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου. Αν ο σύμβουλος του επιτυχόντος συνδυασμού που πλειοψήφησε απουσιάζει, τον αντικαθιστά ένας σύμβουλος του ίδιου συνδυασμού, κατά τη σειρά της επιτυχίας που προκύπτει από την απόφαση του δικαστηρίου.»
Άρθρο 01:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 01:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02:Άρθρο 02:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03:Άρθρο 03:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04:Άρθρο 04:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05:Άρθρο 05:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06:Άρθρο 06:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07:Άρθρο 07:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09:Άρθρο 09:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10:Άρθρο 10:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11:Άρθρο 11:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12:Άρθρο 12:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13:Άρθρο 13:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14:Άρθρο 14:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17:Άρθρο 17:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18:Άρθρο 18:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19:Άρθρο 19:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20:Άρθρο 20:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21:Άρθρο 21:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22: Ελεγκτής Νομιμότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23:Άρθρο 23:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24:Άρθρο 24:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25:Άρθρο 25:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26:Άρθρο 26:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27:Άρθρο 27:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28:Άρθρο 28:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29:Άρθρο 29:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30:Άρθρο 30:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31:Άρθρο 31:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32:Άρθρο 32:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33:Άρθρο 33:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34:Άρθρο 34:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35:Άρθρο 35:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Ρύθμιση δανείων των ΔΕΥΑΆρθρο 36: Ρύθμιση δανείων των ΔΕΥΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37:Ταμειακές υπηρεσίες δήμωνΆρθρο 37:Ταμειακές υπηρεσίες δήμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38: Προγραμματικές ΣυμβάσειςΆρθρο 38: Προγραμματικές Συμβάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39: Ανάληψη υποχρεώσεων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και νομικών προσώπων αυτών.Άρθρο 39: Ανάληψη υποχρεώσεων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και νομικών προσώπων αυτών.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40:Άρθρο 40:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41:Άρθρο 41:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42:Άρθρο 42:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43:Άρθρο 43:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44:Άρθρο 44:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45:Άρθρο 45:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46:Άρθρο 46:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47:Άρθρο 47:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48:Άρθρο 48:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49:Άρθρο 49:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50:Άρθρο 50:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51:Άρθρο 51:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52:Άρθρο 52:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54:Άρθρο 54:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55:Άρθρο 55:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56:Άρθρο 56:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57:Άρθρο 57:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58:Άρθρο 58:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59:Άρθρο 59:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60:Άρθρο 60:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61:Άρθρο 61:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62:Άρθρο 62:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63:Άρθρο 63:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64Άρθρο 64
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65Άρθρο 65
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66Άρθρο 66
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67Άρθρο 67
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68Άρθρο 68
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69Άρθρο 69
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70Άρθρο 70
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71Άρθρο 71
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 72
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73: Κατάργηση των σχολών δημοτικής αστυνομίαςΆρθρο 73: Κατάργηση των σχολών δημοτικής αστυνομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74Άρθρο 74
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75Άρθρο 75
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76Άρθρο 76
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78Άρθρο 78
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 80
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Φεβρουαρίου 2014, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Μαρτίου 2014, 13:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 18 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Α.ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΦΟΔΣΑ
Οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α) έχουν την ευθύνη των έργων και εγκαταστάσεων διαχείρισης στερεών αποβλήτων στην χώρα μας.
Καθημερινά κατασκευάζονται έργα αυτής της κατηγορίας και παραδίδονται προς χρήση, ενώ έχουν δρομολογηθεί έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων μέσω ΣΔΙΤ.
Η παρακολούθηση κατασκευής και λειτουργίας αυτών των έργων απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό, αφού τυχόν αστοχία θα έχει ολέθριες συνέπειες στην δημόσια υγεία και την προστασία του περιβάλλοντος.
Σήμερα οι Φο.Δ.Σ.Α υπολειτουργούν, αφού δεν διαθέτουν το απαιτούμενο προσωπικό.
Σε όλη την χώρα, πλην Αττικής για τους 77 ΧΥΤΑ απασχολούνται 459 άτομα ως μόνιμο προσωπικό, ενώ σύμφωνα με τον Οδηγό Ελέγχου & Λειτουργίας των ΧΥΤΑ, απαιτείται πολλαπλάσιος αριθμός.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι ολόκληρες Περιφέρειες δεν διαθέτουν ούτε ένα άτομο ως προσωπικό.
Με την έναρξη των απαγορεύσεων στις προσλήψεις προσωπικού οι Φο.Δ.Σ.Α στερούνται της δυνατότητας στελέχωσής των, με αποτέλεσμα την απαξίωση των έργων και εγκαταστάσεων διαχείρισης στερεών αποβλήτων.
Αυτή η απαξίωση είναι που συμβάλλει στην δυσπιστία των πολιτών και στην μη αποδοχή των έργων & εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριμμάτων.
Οι κατά καιρούς προσκλήσεις προγραμματισμού προσλήψεων εποχιακού προσωπικού, μέσω των ετήσιων συμβάσεων έργου ή συμβάσεων ορισμένου χρόνου δεν λύνει το πρόβλημα, αφού αφορά προσωπικό που να μην καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες αλλά και στην περίπτωση που εγκριθούν εμπίπτουν στις διαρκείς ετήσιες μειώσεις με αποτέλεσμα το εναπομείναν προσωπικό να μην καλύπτει τις στοιχειώδης ανάγκες λειτουργίας των Φο.Δ.Σ.Α και κατ’ επέκταση των έργων.
Ζητούμε να συμπεριληφθεί στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο διάταξη, σύμφωνα με την οποία να επιτρέπονται οι προσλήψεις τακτικού προσωπικού.
Να σημειωθεί ότι το κόστος του προσωπικού των Φο.Δ.Σ.Α καλύπτεται από τα ανταποδοτικά τέλη και δεν επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Σε διαφορετική περίπτωση να επιτρέπονται οι συμβάσεις μίσθωσης έργου ετήσιας διάρκειας χωρίς ποσοτικούς περιορισμούς με την προϋπόθεση ότι θα λαμβάνεται υπόψη η εμπειρία, η οποία αναγράφεται στους Οργανισμούς των Φο.Δ.Σ.Α.
Σε διαφορετική περίπτωση και εφόσον δεν ληφθεί υπόψη η εμπειρία οι Φο.Δ.Σ.Α θα πρέπει κάθε έτος να αλλάζουν το προσωπικό τους με ότι αυτό συνεπάγεται στο κόστος λειτουργίας (μέσα προστασίας, εμβολιασμοί κ.α) αλλά και στην αποτελεσματικότητα λειτουργίας των έργων.
Φανταστείτε έναν Οργανισμό π.χ ένα Υπουργείο, το οποίο δεν διαθέτει προσωπικό, ξαφνικά να προσλάβει έναν αριθμό προσωπικού και κάθε έτος να το αλλάζει.
Ελπίζουμε να έγινε κατανοητό το μείζον και διαχρονικό ζήτημα της στελέχωσης των Φο.Δ.Σ.Α και εφόσον και η Πολιτεία πιστεύει τις αλλεπάλληλες διακηρύξεις για την προστασία του περιβάλλοντος, την αποφυγή των επικείμενων προστίμων από την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και την απορρόφηση πόρων να ανταποκριθεί στο δίκαιο και λογικό αίτημα των Φο.Δ.Σ.Α.
Β. ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ ΕΚΤΑΣΕΩΝ
Τα περισσότερα έργα που διαχειρίζονται οι Φο.Δ.Σ.Α. δεν ανήκουν στην κυριότητά τους αλλά παραμένουν στην κυριότητα τρίτων (Δήμων, πρώην Νομαρχιών ή των Περιφερειών κ.α.) οι οποίοι τις περισσότερες φορές αποτέλεσαν τους φορείς υλοποίησης της κατασκευής των έργων.
Αυτό προέκυψε κυρίως λόγω λάθους χειρισμού και αποτύπωσης της κυριότητας κατά την κατασκευή και ολοκλήρωση του έργου (τιμολογήσεις και συμβολαιογραφικές πράξεις στο όνομα του φορέα υλοποίησης).
Αποτέλεσμα αυτού είναι οι Φο.Δ.Σ.Α. να έχουν την ευθύνη της λειτουργίας και διαχείρισης των έργων αλλά πρακτικά τα έργα να μην μπορούν να τα διαχειριστούν, ως περιουσιακό τους στοιχείο, αφού η κυριότητά τους ανήκει σε τρίτους.
Επίσης το πρόβλημα που παρουσιάζεται είναι ότι λόγω επιβάρυνσης με τη φορολογία μεταβίβασης στους Φο.Δ.Σ.Α. με νομική μορφή ΝΠΙΔ οι μεταβιβάσεις των έργων δεν υλοποιούνται λόγω της μεγάλης φορολογικής επιβάρυνσης που θα έχει ο Φο.Δ.Σ.Α. (ΝΠΙΔ).
Ακόμα στους Φο.Δ.Σ.Α. (ΝΠΙΔ) βάσει νόμου δεν είναι δυνατή η παραχώρηση δημόσιας περιουσίας για την κατασκευή έργων διαχείρισης απορριμμάτων.
Να αναφέρουμε πως υφίσταται αντίστοιχη νομοθεσία για παραχώρηση δημόσιων εκτάσεων για λόγους δημόσιου συμφέροντος σε ΝΠΙΔ όπως π.χ. για την κατασκευή ανεμογεννητριών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Τέλος είναι επιτακτικό για λόγους δημοσίου συμφέροντος να δίνεται η δυνατότητα στον ΦοΔΣΑ για απαλλοτρίωση ιδιωτικής περιουσίας για κατασκευή έργων διαχείρισης απορριμμάτων.
Σύμφωνα με τα παραπάνω πρέπει να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο ρύθμιση με την οποία να γίνει η παραχώρηση της κυριότητας όλων των έργων διαχείρισης απορριμμάτων στους ΦοΔΣΑ που έχουν την ευθύνη λειτουργίας τους, με ταυτόχρονη απαλλαγή του φόρου μεταβίβασης και ακίνητης περιουσίας για τους Φο.Δ.Σ.Α. με μορφή ΝΠΙΔ.
Επίσης να δοθεί η δυνατότητα παραχώρησης δημόσιας έκτασης σε όλους τους ΦοΔΣΑ (ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ) καθώς και η δυνατότητα να προβαίνουν σε απαλλοτρίωση ιδιωτικής έκτασης για κατασκευή έργων διαχείρισης απορριμμάτων (ΧΥΤΑ, ΣΜΑ, ΜΕΑ, κτλ) για λόγους δημόσιου συμφέροντος.
Γ. ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ – ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΦΟΔΣΑ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟΥΣ
Σύμφωνα με το Ν. 1959/1991, αρθ. 3 και του Ν.3446/2006, αρθ.4, παρ.1 περ.30, δεν είναι επιτρεπτή η οδήγηση από υπαλλήλους αναδόχου εταιρείας του κινητού εξοπλισμού – οχημάτων που διαθέτει ο ΦοΔΣΑ στα πλαίσια σύμβασης υποστήριξής του.
Η παραπάνω αδυναμία οδήγησης του κινητού εξοπλισμού-οχημάτων των ΦοΔΣΑ από υπαλλήλους αναδόχου εταιρείας καθώς και η ελλειπή στελέχωση και η απαγόρευση των προσλήψεων από τους ΦοΔΣΑ για την λειτουργία τους από τους ίδιους τους ΦοΔΣΑ, δημιουργεί πρόβλημα και επιπλέον κόστη στη λειτουργία των ΦοΔΣΑ αφού όλος ο υφιστάμενος κινητός εξοπλισμός των ΦοΔΣΑ μένει ανεκμετάλλευτος.
Δυστυχώς, με το νομοσχέδιο αυτό δεν αντιμετωπίζεται ένα φαινόμενο που αποτελεί πραγματική κοινωνική πρόκληση. Αναφέρομαι στο άρθρο 15 του Ν. 3852/2010 που αφορά τα κωλύματα εκλογιμότητας. Με βάση την διάταξη που ισχύει σήμερα, κώλυμα εκλογιμότητας υπάρχει μόνο όταν κάποιος που εξελέγη δήμαρχος ή δημοτικός σύμβουλος χρωστά στον Δήμο, σε δημοτικό ΝΠΔΔ ή σε δημοτική επιχείρηση. Εάν όμως χρωστά στο Ελληνικό Δημόσιο δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα! Έτσι, μεγαλοοφειλέτες του Δημοσίου, από αυτούς που περιλαμβάνονται στη λίστα που είχε ανακοινωθεί από το Υπουργείο Οικονομικών, κατέχουν δημοτικά αξιώματα! Σε άλλη περίπτωση, φορτώνουν τα χρέη που έχουν στον Δήμο στις συζύγους ή τα παιδιά τους, ώστε οι ίδιοι να εκλέγονται κανονικά.
Γι’ αυτό προτείνω όπως το άρθρο 15 του Ν. 3852/2010 τροποποιηθεί ως εξής: «1. Δεν μπορούν να είναι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι δημοτικής ή τοπικής κοινότητας και εκπρόσωποι των τοπικών κοινοτήτων εκείνοι που είναι είτε οι ίδιοι, είτε οι σύζυγοι ή ανήλικο τέκνο τους, από οποιαδήποτε αιτία, οφειλέτες του Ελληνικού Δημοσίου, του δήμου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου του δήμου, καθώς και της δημοτικής επιχείρησης ύδρευσης και αποχέτευσής του (Δ.Ε.Υ.Α.) και των δημοτικών κοινωφελών επιχειρήσεών του.
2. Αν πρόσωπο που είτε το ίδιο, είτε ο/η σύζυγος ή ανήλικο τέκνο του είναι οφειλέτες του Ελληνικού Δημοσίου, του δήμου ή των νομικών προσώπων της προηγούμενης παραγράφου εκλεγεί δήμαρχος, δημοτικός σύμβουλος, σύμβουλος δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή εκπρόσωπος της τοπικής κοινότητας, οφείλει να εξοφλήσει την οφειλή του έως την ημέρα της εγκατάστασης των νέων δημοτικών αρχών. Σε αντίθετη περίπτωση εκπίπτει αυτοδικαίως του αξιώματός του».
Αυτή είναι μια κατά την άποψή μου απαραίτητη ρύθμιση που θα αποκαταστήσει το κοινό περί δικαίου αίσθημα.