1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται το άρθρα 11, η παρ. 7 του άρθρου 12 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 άρθρου 21 Ν. 2819/2000 (ΦΕΚ Α’ 84) και η παρ. 8 του άρθρου 12 όπως αναριθμήθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 4110/2013 (ΦΕΚ Α’ 17/23.01.2013), τα άρθρα 13, 16 και 17 του ν. 2731/1999 (Α’ 138), τα άρθρα 18 και 19 του ΠΔ 224/2000 (ΦΕΚ Α’ 193) και οι κανονιστικές πράξεις που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση του ίδιου νόμου, με την επιφύλαξη των διατάξεων της επομένης παραγράφου,.
Άρθρο 13: Καταργούμενες διατάξεις
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02: Σύσταση Διεύθυνσης ΚΟΠ και τήρηση βάσεων δεδομένων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03: Διαδικασία καταχώρισης στο αρχείο κοινωφελών φορεών
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 04: Προϋποθέσεις εγγραφής στο Ειδικό Μητρώο ΚΟΠ
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 05: Δικαιολογητικά εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής στο Ειδικό Μητρώο ΚΟΠ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06: Λειτουργία και δημοσιότητα των βάσεων δεδομένωνΆρθρο 06: Λειτουργία και δημοσιότητα των βάσεων δεδομένων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 07: Καθεστώς εγγεγραμμένων ΚΟΠ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08: Υποχρεώσεις των Εγγεγραμμένων στο ΚΟΠ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κυρώσεις
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 10: Εθελοντική απασχόληση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11: Εθνικός εισηγητής για τις ΚΟΠ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12: Μεταβατικές Διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Οκτωβρίου 2014, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
22 Οκτωβρίου 2014, 13:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 162 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Η προτεινόμενη κατάργηση του άρθρου 13 του ν. 2731/1999 (Α’ 138), των ελάχιστων εναπομεινασών φοροαπαλλαγών δηλαδή, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 7 του παρόντος προσχεδίου και επιβαρύνει το ήδη αυστηρό και έντονο καθεστώς φορολόγησης κοινωφελών οργανώσεων και ιδρυμάτων στην Ελλάδα, συγκριτικά με το αντίστοιχο φορολογικό πλαίσιο στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.
Λείπει η «επόμενη παράγραφος» που αναφέρεται στην παρ. 1.
μερικές προσθήκες στην προηγούμενη τοποθέτηση στην 4η παράγραφο
Το άρθρο 13 την προτεινόμενης νομοθεσίας καταργεί επίσης το άρθρο 13 του ν. 2731/1999 η οποία απαλλάσσει από τον φόρο τις δωρεές και τις εισφορές σε είδος και σε χρήματα προς της ΜΚΟ.
Η φορολόγηση από το Πολιτεία έχει ως σκοπό την κάλυψη κοινών κοινωνικών και πολιτιστικών αναγκών των πολιτών
Οι χορηγίες και δωρεές σε Κοινωφελείς Οργανώσεις έχουν ως σκοπό να επιλέξουν οι πολίτες ποιες κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες επιθυμούν να καλύψουν ανεξάρτητα από τις προτεραιότητες που δίνει σε αυτές το κράτος και οι ΟΤΑ , ιξού και η επιδιωκόμενη ανεξαρτησία τους
Η φορολόγηση χορηγιών και δωρεών πλήττει ευθέως την αρχή της ανεξαρτησίας των Κοινωφελών Οργανώσεων η οποία ζητείτε στην παρ.α του άρθρου 1 της παρούσας προτεινόμενης νομοθεσίας και εν τέλει τους απογυμνώνει από τον ρόλο τους, είναι μια ευθεία άρνησή του σκοπού τους και τους εξισώνει ( τις κοινωφελείς οργανώσεις και τα μέλη που δίνουν εισφορές καθώς και τους δωρητές) με τις εταιρείες και τα πρόσωπα που αποσκοπούν στο οικονομικό κέρδος. Εάν δεν υπάρχει οικονομικό κέρδος τι προσπαθεί να φορολογήσει εν τέλει η προτεινόμενη νομοθεσία; Οι πόροι (εισφορές μελών, δωρεές ) προσφέρονται για να παρεχθούν υπηρεσίες για το κοινωνικό σύνολο χωρίς χρήματα, δωρεάν, η οικονομική απόδοση είναι μηδέν, το μηδέν με όποιο συντελεστή φορολόγησης και να πολλαπλασιαστεί μηδέν φόρο θα βγάλει. Θα μπορούσαν αυτές οι δωρεάν υπηρεσίες όπου προσφέρονται δωρεάν και δεν έχουν χρηματική απόδοση να φορολογούνται σε είδος, αλλά αυτή η εισφορά των κοινωνικών οργανώσεων δεν προσφέρετε ήδη προς στο κοινωνικό σύνολο, σύμφωνα με τις δυνατότητές τους;
Η παρούσα ενέργεια δείχνει εκ προοιμίου ότι ο νομοθέτης δεν εμπιστεύεται τον κοινωφελή ρόλο των Οργανώσεων και των πολιτών και ότι έχουν σκοπό να κερδοσκοπήσουν και έτσι τους φορολογεί προκαταβολικά, έχοντας ως προφανές αποτέλεσμα να κλονιστεί η συνεργασία της Πολιτείας με τις κοινωφελείς οργανώσεις.
Εάν ψηφιστεί εν τέλει αυτή η διάταξη ίσως το καλύτερο που θα έχουν να πράξουν οι Κοινωφελείς Οργανώσεις θα είναι να μεταφέρουν την έδρα τους σε οποιοδήποτε άλλο κράτος της Ευρώπης όπου αποδέχονται ότι στην δημόσια σφαίρα περιλαμβάνονται και άλλοι φορείς εκτός από το κράτος και αντιμετωπίζονται ανάλογα
με τιμή
Λουκάς Μπρέχας
για το μη κερδοσκοπικό Δίκτυο
Κοινωνικής Αλληλεγγύης &
Περιφερειακής Ανάπτυξης
http://www.diktio-kapa.dos.gr
Μια γέφυρα για την προώθηση στον τόπο μας
του συνεταιριστικού κοινωνικοοικονομικού μοντέλου
το οποίο έχει στο επίκεντρό του τις ανάγκες των ανθρώπων
Επίσης το άρθρο 13 της προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης καταργεί την παρ. 7 του άρθρου 12 του Ν.2731/1999 όπως τροποποιήθηκε από την παρ. 1 του Ν.2819/2000. Η παρ. 1 του Ν.2819/2000 καταργεί την παρ. 4 του άρθρου 12 του Ν. 2731/1999 και όχι την παρ. 7
Λουκάς Μπρέχας
για το μη κερδοσκοπικό Δίκτυο
Κοινωνικής Αλληλεγγύης &
Περιφερειακής Ανάπτυξης
http://www.diktio-kapa.dos.gr
Μια γέφυρα για την προώθηση στον τόπο μας
του συνεταιριστικού κοινωνικοοικονομικού μοντέλου
το οποίο έχει στο επίκεντρό του τις ανάγκες των ανθρώπων
Το άρθρο 13 την προτεινόμενης νομοθεσίας καταργεί επίσης το άρθρο 13 του ν. 2731/1999 η οποία απαλλάσσει από τον φόρο τις δωρεές και τις εισφορές σε είδος και σε χρήματα προς της ΜΚΟ.
Η φορολόγηση από το Πολιτεία έχει ως σκοπό την κάλυψη κοινών κοινωνικών και πολιτιστικών αναγκών των πολιτών
Οι χορηγίες και δωρεές σε Κοινωφελείς Οργανώσεις έχουν ως σκοπό να επιλέξουν οι πολίτες ποιες κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες επιθυμούν να καλύψουν ανεξάρτητα από τις προτεραιότητες που δίνει σε αυτές το κράτος και οι ΟΤΑ , ιξού και η επιδιωκόμενη ανεξαρτησία τους
Η φορολόγηση χορηγιών και δωρεών πλήττει ευθέως την αρχή της ανεξαρτησίας των Κοινωφελών Οργανώσεων η οποία ζητείτε στην παρ.α του άρθρου 1 της παρούσας προτεινόμενης νομοθεσίας και εν τέλει τους απογυμνώνει από τον ρόλο τους, είναι μια ευθεία άρνησή του σκοπού τους και τους εξισώνει ( τις κοινωφελείς οργανώσεις και τα μέλη που δίνουν εισφορές καθώς και τους δωρητές) με τις εταιρείες και τα πρόσωπα που αποσκοπούν στο οικονομικό κέρδος. Εάν δεν υπάρχει οικονομικό κέρδος τι προσπαθεί να φορολογήσει εν τέλει η προτεινόμενη νομοθεσία;
Η παρούσα ενέργεια δείχνει εκ προοιμίου ότι ο νομοθέτης δεν εμπιστεύεται τον κοινωφελή ρόλο των Οργανώσεων και των πολιτών και ότι έχουν σκοπό να κερδοσκοπήσουν και έτσι τους φορολογεί προκαταβολικά, έχοντας ως προφανές αποτέλεσμα να κλονιστεί η συνεργασία της Πολιτείας με τις κοινωφελείς οργανώσεις.
Εάν ψηφιστεί εν τέλει αυτή η διάταξη ίσως το καλύτερο που θα έχουν να πράξουν οι Κοινωφελείς Οργανώσεις θα είναι να μεταφέρουν την έδρα τους σε οποιοδήποτε άλλο κράτος της Ευρώπης όπου αποδέχονται ότι στην δημόσια σφαίρα περιλαμβάνονται και άλλοι φορείς εκτός από το κράτος και αντιμετωπίζονται ανάλογα
με τιμή
Λουκάς Μπρέχας
για το μη κερδοσκοπικό Δίκτυο
Κοινωνικής Αλληλεγγύης &
Περιφερειακής Ανάπτυξης
http://www.diktio-kapa.dos.gr
Μια γέφυρα για την προώθηση στον τόπο μας
του συνεταιριστικού κοινωνικοοικονομικού μοντέλου
το οποίο έχει στο επίκεντρό του τις ανάγκες των ανθρώπων