1. ΚΟΠ των οποίων τα καταστατικά δεν προβλέπουν τις οριζόμενες στο άρθρο 3 προϋποθέσεις εγγραφής στο Μητρώο ΚΟΠ, και επιθυμούν να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος νόμου και να εγγραφούν στο Μητρώο ΚΟΠ, οφείλουν να προβούν σε τροποποίηση του καταστατικού τους, τηρώντας τις προβλεπόμενες νόμιμες διαδικασίες.
2. Ο όρος «Μη Κυβερνητική Οργάνωση» (ΜΚΟ) σευφιστάμενες διατάξεις νόμων νοείται ταυτόσημος με τον όρο «Κοινωφελής Οργάνωση Πολιτών» (ΚΟΠ), όπως αυτός ορίζεται στον παρόντα νόμο.
3. Οι διατάξεις για τη λειτουργία του αρχείου κοινωφελών φορέων θα εφαρμοσθούν ένα έτος μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
Άρθρο 12: Μεταβατικές Διατάξεις
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02: Σύσταση Διεύθυνσης ΚΟΠ και τήρηση βάσεων δεδομένων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03: Διαδικασία καταχώρισης στο αρχείο κοινωφελών φορεών
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 04: Προϋποθέσεις εγγραφής στο Ειδικό Μητρώο ΚΟΠ
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 05: Δικαιολογητικά εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής στο Ειδικό Μητρώο ΚΟΠ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06: Λειτουργία και δημοσιότητα των βάσεων δεδομένωνΆρθρο 06: Λειτουργία και δημοσιότητα των βάσεων δεδομένων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 07: Καθεστώς εγγεγραμμένων ΚΟΠ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08: Υποχρεώσεις των Εγγεγραμμένων στο ΚΟΠ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κυρώσεις
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 10: Εθελοντική απασχόληση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11: Εθνικός εισηγητής για τις ΚΟΠ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12: Μεταβατικές Διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Οκτωβρίου 2014, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
22 Οκτωβρίου 2014, 13:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 162 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Άρθρο 12, παρ.2. Κατά τη γνώση μου, ο όρος ΜΚΟ περιλαμβάνεται αδόκιμα σε ελάχιστα κείμενα νόμων (ΥΔΑΣ και Διαχειριστική αρχή Υπ. Περιβάλλοντος) και αποτελεί αυτονόητη ερμηνεία, που μετά την ψήφιση του νόμου θα πρέπει να οδηγήσει σε προσαρμογή ορολογίας και πιθανόν σε κωδικοποίηση. Εξάλλου δεν προβλέπεται στην ελληνική έννομη τάξη ορισμός της ΜΚΟ, ούτε φυσικά αποτελεί δυνητική νομική μορφή.
Άρθρο 12, παρ.3. «Οι διατάξεις για τη λειτουργία του αρχείου κοινωφελών φορέων θα εφαρμοσθούν ένα έτος μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου», αποτελεί υπερβολικό χρονικό διάστημα για την αξιόπιστη εκκίνηση και τη συνοχή της εφαρμογής του καινοφανούς νόμου, ειδικώς δε αν λάβουμε υπόψη ότι η ισχύς του νόμου προβλέπεται να αρχίζει 4 μήνες μετά τη δημοσίευση-ΦΕΚ, ήτοι εν συνόλω 16 μήνες μετά.
Άρθρο 12. Στο σημείο 1 αναφέρεται «ΚΟΠ των οποίων τα καταστατικά δεν προβλέπουν τις οριζόμενες στο άρθρο 3 προϋποθέσεις εγγραφής στο Μητρώο ΚΟΠ…….». Συμπεραίνω, ότι μάλλον πρόκειται για το άρθρο 4 και όχι το άρθρο 3, το οποίο αναγράφεται από παραδρομή. Ειδάλλως, εφόσον είναι ακριβής η αναφορά στο άρθρο 3, τότε είναι ασαφές το νόημα.
Στις μεταβατικές διατάξεις θα πρέπει να δοθεί χρόνος αρκετός δεδομένου ότι καθυστερεί πολλές φορές η έγκριση τροποποιήσεων καταστατικού σωματείων. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη επίσης ότι το γεγονός της μη αναφοράς στο καταστατικό των προϋποθέσεων διαφάνειας και νομιμότητας που τίθενται στο άρθρο 4 του σχεδίου (και όχι στο άρθρο 3, όπως λανθασμένα αναφέρεται), δεν συνεπάγεται αυτομάτως ότι δεν υφίστανται εν τοις πράγμασι οι προϋποθέσεις αυτές. Αυτό μπορεί με κάποιο τρόπο να βεβαιώνεται και να αποδεικνύεται στο χρονικό διάστημα που θα μεσολαβεί (π.χ. με κάποια υπεύθυνη δήλωση), δεδομένου ότι πολλά νομικά πρόσωπα θα πρέπει να τροποποιήσουν το καταστατικό τους προκειμένου να εναρμονιστεί με τις προϋποθέσεις και θα δημιουργηθεί επιπλέον φόρτος εργασίας στα αρμόδια Ειρηνοδικεία.
Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα ήδη υπάρχοντα ειδικά μητρώα και διαδικασίες χρηματοδότησης (ΥΠΕΞ, Πολιτισμού, Υγείας) αλλά και λοιπά που τηρούν ειδικά Ταμεία (πχ ΥΠΕΚΑ «Πράσινο Ταμείο») σχετικά με την ενσωμάτωση αλλά και την αξιοποίηση της σχετικής εμπειρίας.
Δεν υπάρχει διασφάλιση για την τήρηση των αρχείων των προαναφερόμενων Υπουργείων, τουλάχιστον ως τη λήξη των εντεταλμένων ελέγχων που διενεργούνται αυτή τη στιγμή από τη Δικαιοσύνη.
Παράγραφος 3:Ιδιαίτερα για Σωματεία που απαιτείται νέο καταστατικό και ειδική απαρτία έγκρισης το χρονικό πλαίσιο είναι ασφυκτικό, προτείνεται παράταση σε δύο έτη αντί ενός.
Παρατηρήσεις επί του άρθρου 12 του σχεδίου νόμου:
Να διευκρινιστεί εάν το νομοσχέδιο θα έχει αναδρομική ισχύ και σε αυτή την περίπτωση, ποιες είναι οι επιπτώσεις για τις ΜΚΟ που υλοποιούν προγράμματα με κρατική επιχορήγηση στην παρούσα φάση ή έχουν ολοκληρώσει τα προγράμματα και τον έλεγχο και αναμένουν αποπληρωμή.
Το παρόν κείμενο υπογράφεται από τα κάτωθι μέλη της Ελληνικής Πλατφόρμας για την Ανάπτυξη:
ACTIONAID ΕΛΛΑΣ
ATHENS NETWORK OF COLLABORATING EXPERTS (ANCE)
HANDICAP CARE HELLAS
ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΟΥ (ΚΜΟΠ)
ONE EARTH
PR.A.K.S.I.S – Προγράμματα Ανάπτυξης Κοινωνικής Στήριξης & Ιατρικής Συνεργασίας
Συνδεδεμένα μέλη:
FAIR TRADE HELLAS
ΠΛΑΤΩ – Παγκόσμιος Ερευνητικός και Υλοποιητικός Οργανισμός Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας
Άρθρο 12. Στην παρ. 1 ενδείκνυται να τεθεί κάποια προθεσμία. Προτείνεται το τελευταίο εδάφιο της εν λόγω παραγράφου να συμπληρωθεί ως εξής:
«οφείλουν να προβούν σε τροποποίηση του καταστατικού τους το αργότερο μέσα σε ένα έτος από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, τηρώντας τις προβλεπόμενες νόμιμες διαδικασίες».
Περαιτέρω, και επειδή ενδέχεται η ΚΟΠ να έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες εμπρόθεσμα πλην όμως να καθυστερεί π.χ. η έκδοση διάταξης του Ειρηνοδίκη, προτείνεται να προστεθεί η εξής νέα παρ. 2 και να αναριθμηθούν οι επόμενες παρ. σε 3 και 4:
«Μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας τροποποίησης του καταστατικού τους, εφόσον οι οριζόμενες στο άρθρο 3 προϋποθέσεις πληρούνται εν τοις πράγμασι, οι ΚΟΠ δύνανται να εγγραφούν στο Μητρώο εφόσον υποβάλουν περί αυτού σχετική υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου τους με επίσημο αντίγραφο της κατατεθειμένης στο αρμόδιο Δικαστήριο αιτήσεώς τους περί εγκρίσεως της τροποποιήσεως του καταστατικού τους, από την οποία αίτηση να προκύπτει η ενσωμάτωση των προϋποθέσεων του άρθρου 3. Εντός έτους από την κατά τα ανωτέρω κατάθεση της αιτήσεως, η ΚΟΠ υποχρεούται να προσκομίσει τα σχετικά έγγραφα που πιστοποιούν την ολοκλήρωση της διαδικασίας τροποποίησης, άλλως εφαρμόζεται αναλογικά το άρθρο 9 του παρόντος».