1. Στη Διεύθυνση ΚΟΠ του υπουργείου Εσωτερικών συνιστάται θέση Εθνικού Εισηγητή για τις ΚΟΠ. Αρμοδιότητα του Εθνικού εισηγητή είναι
α. η παρακολούθηση της εφαρμογής του παρόντος νόμου,
β. Ο συντονισμός των δράσεων των συναρμόδιων υπουργείων
γ. Συνεργασία με τις ΚΟΠ
δ. Η κατάθεση προτάσεων, σε συνεργασία με αντιπροσωπευτικές ενώσεις ΚΟΠ, για τη βελτίωση του νομοθετικού πλασιίου και η υιοθέτηση μέτρων ή στρατηγικών για την προώθηση της Κοινωνίας των Πολιτών.
2. Ο Εθνικός εισηγητής είναι μετακλητός υπάλληλος της κατηγορίας των ειδικών θέσεων με βαθμό 1ο. Η θέση του μετακλητού μπορεί να καταληφθεί και από δημόσιο υπάλληλο με απόσπαση. Ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από δημόσια προκήρυξη, με θητεία τεσσάρων (4) ετών, η οποία μπορεί να ανανεώνεται για μία μόνον φορά. Ο Εθνικός εισηγητής είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος και διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις ή τουλάχιστον πενταετή εμπειρία στον τομέα της Κοινωνίας των Πολιτών.
3. Με την προβλεπόμενη στο άρθρο 2 παρ. 3 του παρόντος Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι νόμιμες προϋποθέσεις και τα ουσιαστικά προσόντα του εθνικού εισηγητή, η διαδικασία που θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις ενός αντικειμενικού συστήματος επιλογών για την πλήρωση διευθυντικών στελεχών του δημοσίου και κάθε άλλη λεπτομέρεια που είναι απαραίτητη για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Άρθρο 11. Διατηρώ αμφιβολίες για την αξία της θεσμοθέτησης Εθνικού Εισηγητού ΚΟΠ. Εφόσον το ΣΝ περιορισθεί στις βάσεις δεδομένων – μητρώα, ίσως ο αρμόδιος Διευθυντής να είναι επαρκής. Ίσως θα πρέπει να εξετασθεί η δημιουργία ενός αμίσθου συμβουλευτικού σώματος από τον χώρο των οργανώσεων επί του αντικειμένου αυτού του ΣΝ.
άρθρο 11, στην πρόβλεψη δημιουργίας θέσης Εθνικού Εισηγητή στη Διεύθυνση ΚΟΠ του υπουργείου Εσωτερικών προτείνουμε τη δημιουγία παράλληλης 10μελούς Επιτροπής Μόνιμης Διαβούλευσης που θα αποτελείτε από εκπροσώπους σχημάτων της Κοινωνίας Πολιτών και θα υποστηρίζει τον Εθνικό Εισηγητή.
Παρατηρητήριο Οργανώσεων Κοινωνίας Πολιτών Κεντρικής Μακεδονίας
άρθρο 11, στην πρόβλεψη δημιουργίας θέσης Εθνικού Εισηγητή στη Διεύθυνση ΚΟΠ του υπουργείου Εσωτερικών προτείνουμε τη δημιουγία παράλληλης 10μελούς Επιτροπής Μόνιμης Διαβούλευσης που θα αποτελείτε από εκπροσώπους σχημάτων της Κοινωνίας Πολιτών και θα υποστηρίζει τον Εθνικό Εισηγητή.
Παρατηρήσεις επί του άρθρου 11 του σχεδίου νόμου:
Παράγραφος 1δ
Συμφωνούμε με την πρόβλεψη συνεργασίας μεταξύ του εθνικού εισηγητή και αντιπροσωπευτικών ενώσεων ΚΟΠ για τη βελτίωση του νόμου και την προώθηση της ΚτΠ. Προτείνουμε να συμπεριληφθεί αναφορά στα κριτήρια αντιπροσώπευσης, ώστε να εξασφαλίζεται η συμμετοχή οργανώσεων από διαφορετικούς τομείς παρέμβασης και διαφορετικών επιπέδων δράσης.
Το παρόν κείμενο υπογράφεται από τα κάτωθι μέλη της Ελληνικής Πλατφόρμας για την Ανάπτυξη:
ACTIONAID ΕΛΛΑΣ
ATHENS NETWORK OF COLLABORATING EXPERTS (ANCE)
HANDICAP CARE HELLAS
ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΟΥ (ΚΜΟΠ)
ONE EARTH
PR.A.K.S.I.S – Προγράμματα Ανάπτυξης Κοινωνικής Στήριξης & Ιατρικής Συνεργασίας
Συνδεδεμένα μέλη:
FAIR TRADE HELLAS
ΠΛΑΤΩ – Παγκόσμιος Ερευνητικός και Υλοποιητικός Οργανισμός Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας
Στο 11δ, αναφέρεται ότι ο εθνικός συντονιστής «έχει αρμοδιότητα κατάθεσης σε συνεργασία με αντιπροσωπευτικές ενώσεις ΚΟΠ, για τη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου και η υιοθέτηση μέτρων ή στρατηγικών για την προώθηση της Κοινωνίας των Πολιτών». Η παράγραφος πρέπει να απαλειφθεί. Η κοινωνία των πολιτών που είναι ευρύτερη έννοια από τις ΜΚΟ και τις ΚΟΠ, είναι μία διαδικασία που δημιουργείται μόνο «από τα κάτω», χωρίς αντιπροσωπευτικές ενώσεις και φυσικά προτάσεις για «μέτρα και στρατηγικές». Αυτό αποτελεί θεμελιώδες ζήτημα δημοκρατίας, κράτους δικαίου και ελευθερίας. Η κοινωνία των πολιτών δεν σχεδιάζεται, αντιπροσωπεύεται, ούτε καθοδηγείται από το κράτος και από κάθετες ιεραρχικά αντιπροσωπευτικές ενώσεις.