1. Στο Υπουργείο Εσωτερικών συστήνεται Διεύθυνση ΚΟΠ που υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Πληθυσμού και Κοινωνικής Συνοχής. Η Διεύθυνση ΚΟΠ έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα για:
α. την οργάνωση και εποπτεία των βάσεων δεδομένων καθώς και των σχετικών διαδικτυακών τόπων όπου υπάρχει δημόσια πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων,
β. την κανονική, συνεχή και ασφαλή λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος των βάσεων δεδομένων,
γ. την καταχώριση στο αρχείο κοινωφελών φορέων και την εγγραφή στο ειδικό μητρώο ΚΟΠ,
δ. κάθε μεταγενέστερη μεταβολή ή διαγραφή υφιστάμενων καταχωρίσεων ή εγγραφών στις βάσεις δεδομένων
ε. τον έλεγχο τήρησης των υποχρεώσεων των άρθρων 3 και 6 του παρόντος νόμου και
στ. τη διασύνδεση του αρχείου κοινωφελών φορέων και του ειδικού μητρώου μεταξύ τους ούτως ώστε οι εγγρεγραμμένες ΚΟΠ να εμφανίζονται και στις δύο βάσεις δεδομένων.
2. Οι βάσεις δεδομένων μπορούν να διασυνδεθούν ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως με άλλα ειδικά μητρώα και αρχεία δημόσιων υπηρεσιών.
3. Οι ειδικότεροι όροι, οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές λεπτομέρειες της λειτουργίας των βάσεων δεδομένων ή/και της διασύνδεσης τους, των επιμέρους κατηγοριών των κοινωφελών φορέων καθώς και των διαδικτυακών τόπων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.
4. Στο μέτρο που πραγματοποιείται στις βάσεις δεδομένων επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η Διεύθυνση ΚΟΠ αποτελεί τον υπεύθυνο επεξεργασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2472/1997 (ΦΕΚ Α’ 50/1997).
5. Για την αγορά, μίσθωση, επισκευή και συντήρηση κάθε είδους υλικοτεχνικού εξοπλισμού καθώς και για τα λειτουργικά έξοδα της Διεύθυνσης Μητρώου ΚΟΠ εισπράτεται παράβολο εισπράτεται υπέρ του δημοσίου με τη διαδικασία του ηλεκτρονικού παραβόλου. Το ποσόν του παραβόλου εγγράφεται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών και διατίθεται αποκλειστικά για τους ως άνω σκοπούς της Διεύθυνση ΚΟΠ. Το ποσόν του παραβόλου μπορεί να αναπροσαρμόζεται με την προβλεπόμενη στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου Υπουργική Απόφαση.
Τί θα απογίνουν τα μητρώα του Υπουργείου Υγείας και της Περιφέρειας όπου έχει συσταθεί απο ετών Εθνικό Μητρώο Φορέων Ιδιωτικού Τομέα μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα και Ειδικό Μητρώο Εθελοντικών μη Κυβερνητικών Οργανώσεων ; Θα καταρηγθούν; θα εποπτεύονται απο την Διευθυνση του Υπουργείου Εσωτερικών;;;; Μήπως θα έπρεπε το νομοσχεδιο αυτό προτου κατατεθεί και δοθεί για διαβουλευση, να συζητούνταν με εκπροσωπους των ίδιων των ΜΚΟ, δεδομένου ότι όλο το νομοσχέδιο με τις διαταξεις του δείχνει να μην λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες και προβλήματα των ΜΚΟ του χώρου της Υγείας και δη των ασθενών που ασκουν κατεξοχήν κοινωνικό έργο και μάλιστα εθελοντικά.
Άρθρο 2, παρ.5. Από ποιον καθορίζεται το ύψος του παραβόλου και λαμβάνοντας υπόψη ποια κριτήρια-μεθοδολογία;
Επί του άρθρου 2 αναφερόμαστε και πάλι σε όσα εκθέσαμε σχετικά κατά τις γενικές παρατηρήσεις μου που εκτέθηκαν στο σχολιασμό του άρθρου 1
(α) Η δημιουργία μιας κοινής Εθνικής βάσης είναι αυτονόητη (και κατά προτίμηση η διαχείρισή της θα έπρεπε να ανατεθεί σε Ανεξάρτητη Αρχή). Στη δημιουργία της θα πρέπει να ληφθούν υπ’οψη σειρά κριτηρίων όπως η γεωγραφικότητα των ενεργειών (εξωτερικού –για δράσεις που πραγματοποιούνται στο εξωτερικό-, διεθνούς, εθνικού, περιφερειακού, τοπικού χαρακτήρα) και πεδίων ενδιαφέροντος (πολιτιστικού, τουριστικού, κοινωνικών υπηρεσιών κ.λπ.) και άλλων.
(β) Να καταργηθεί το σύνολο των παρ που αναφέρονται σε παράβολα. Αν δεν είναι δυνατό να καλυφθούν οι ανάγκες λειτουργίας του σχεδίου από τον κρατικό προϋπολογισμό, ας αναζητηθούν με συμβολική φορολόγηση (μηδέν κόμα κατι %) ΜΚΟ με μεγάλο κύκλο οικονομικής δραστηριότητας εκατομυρίων Ευρώ και με υψηλά αμοιβόμενο προσωπικό και άλλες παροχές, όπου όποιο κι αν είναι το ποσό αυτό δε θα τους λείψει, όπως θα λείψουν τα 50 ή τα 200 Ευρώ από κάποιες άλλες.
Στο θέμα των παραβόλων δίνεται η εντύπωση ‘νεκρανάστασης’ παλαιών πρακτικών που αντιτίθενται στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού του κράτους με την κατάργηση διάφορων φόρων, τελών, χαρτοσήμων και ενσήμων.
Παράγραφος 5: Η λογική της καταγραφής και καταχώρησης για λογαριασμό της Πολιτείας δε δικαιολογεί την επιβολή τέλους χωρίς μάλιστα κάποιο αντίκρισμα. Τέλος πιθανά θα μπορούσε να δικαιολογηθεί στους τυχόν επωφελούμενους αλλά όχι εν γένει για κάτι που αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας, να γνωρίζει και να έχει καταγεγραμμένους του Φορείς που λειτουργούν εντός της Επικράτειάς της.
Κύριοι, αν θέλετε να κάνετε κάτι πραγματικά καλό για την χώρα, είναι να ελέγξετε την χρηματοδότηση των ΜΚΟ που λαμβάνουν χρήματα από το εξωτερικό και δρουν ως μακρύ χέρι ξένων δυνάμεων.
Γιατι θα πρεπει να προσθεσουμε ενα ακομη εξοδο στα ηδη δυσβασταχτα και πενιχρα οικονομικα μας.Γιατι «μπαινουμε ολοι σε ενα καζανι»? Παραβολο για την εγγραφη παραβολο για την ανανεωση τελος επιτηδευματος.Με αυτη την τακτικη αρκετοι θα σταματησουν τις δραστηριοτητες και αρκετοι θα μεταναστευσουν σε αλλες ευρωπαικες χωρες που σεβονται και εκτιμουν το κοινωνικο εργο που προσφερουν οι ΚΟΠ.
Βασιλης Στουλος
Καλό θα ήταν να συνεννοείστε λίγο εκεί στην Κυβέρνηση γιατί οι Αστικές Μη Κερδοσκοπικές ανεξαιρέτως του αν ή όχι έχουν και εμπορικό σκοπό (υπενθυμίζω ότι οι ΑΜΚΕ δεν μπορούν να δώσουν μέρισμα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να έχουν και εμπορική δραστηριότητα) φορτώθηκαν αδίκως τέλος επιτηδεύματος. Το οποίο θα μπορούσε να ευσταθεί εφόσον ασκούν εμπορική δραστηριότητα αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα.
Έρχεστε λοιπόν και επιβάλετε επιπλέον φόρο μέσω του παράβολου για…συντήρηση κρατικού εξοπλισμού. Εναν πόρο δλδ που μπορείτε να βρείτε μέσω του κρατικού προϋπολογισμού. Με λίγα λόγια σωματεία,φορείς, ΑΜΚΕ κτλ θα πρέπει να έχουν έσοδα πρώτα για το κράτος και έπειτα για την εκπλήρωση των σκοπών τους.