1. Η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών μπορεί να επιβληθεί αποκλειστικά σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση αναγκών της άμυνας της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης που προκλήθηκε από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.
2. Σε καμιά περίπτωση δεν επιβάλλεται πολιτική επιστράτευση ή οποιαδήποτε μορφή επίταξης προσωπικών υπηρεσιών ως μέτρο αντιμετώπισης απεργίας.
3. Με απόφαση του Πρωθυπουργού, ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του Υπουργού στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η αντιμετώπιση της αιτίας που προκάλεσε ανάγκη από τις αναφερόμενες στην παράγραφο 1, εξουσιοδοτούνται οι υπουργοί ή οι περιφερειάρχες να προβαίνουν, με απόφαση τους, σε επίταξη προσωπικών υπηρεσιών. Η επίταξη πραγματοποιείται με «Φύλλα Επίταξης » που εκδίδονται από τις οικείες αστυνομικές, λιμενικές ή και πυροσβεστικές αρχές και επιδίδονται από όργανα τους, καθώς και από υπαλλήλους του Δημοσίου και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.
4. Όποιος καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού και είτε αρνείται να παραλάβει το σχετικό φύλλο επίταξης είτε αρνείται ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών.Από την επίταξη απαλλάσσονται πρόσωπα που έχουν σωματική ή πνευματική αναπηρία ή άλλους λόγους υγείας, εφόσον αυτοί πιστοποιούνται με σχετική γνωμάτευση κλινικής δημόσιου νοσοκομείου.
5. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ρυθμίζονται θέματα εφαρμογής του άρθρου αυτού.
6. Οι διατάξεις του άρθρου 41 του ν. 3536/2007 (Α’ 42) και του άρθρου 23 του ν.δ. 17 / 1974 (Α΄236), όπως ισχύουν, καταργούνται.
Τα θέματα Πολιτικής Αμυνας της χώρας (Πολιτική Προστασία & ΠΣΕΑ) είναι πολύ σημαντικά για να αντιμετωπίζονται αποσπασματικά. Επιβάλλεται αναθεώρηση του ΝΔ 17/1974 βάσει διεθνούς εμπειρίας (Κύπρος-Ισραήλ τα πλέον προσιδιάζοντα στις γεωπολιτικές-γεωστρατηγικές ιδιομορφίες της Ελλάδος) και διάχυση αρμοδιοτήτων τακτικού σχεδιασμού σε υπηρεσιακούς παράγοντες. Δεν είναι δυνατό να κρέμονται όλα από τους υπουργούς.
Έτσι όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη δεν εκπληρώνει τη βασική της επιδίωξη, που είναι η απαγόρευση της πολιτικής επιστράτευσης απεργών. Για παράδειγμα αν κριθεί ότι λόγω μιας απεργίας (νόμιμης ή που έχει κριθεί παράνομη) τίθεται θέμα κινδύνου δημόσιας υγείας, ποιο δημόσιο αγαθό θα προκριθεί, προκειμένου να επιλεγεί το αν θα προωθηθεί η απόφαση πολιτικής επιστράτευσης.
Νομίζω πως η πολιτική επιστράτευση όχι μόνο δεν πρέπει να περιοριστεί αλλά πρέπει και να επεκταθεί.
Ας εξετάσουμε το γιατί το πως και το πότε.
Γιατί να επεκταθεί:
Επειδή το κράτος πέρα από τη φορολογία [που σημαίνει οικειοποίηση μέρους του πλούτου και των εισοδημάτων των χρημάτων κοινώς] οφείλει να δέχεται και τη προσφορά ανθρώπων που δεν έχουν τίποτε τέτοιο να δώσουν αλλά θέλουν να συνεισφέρουν.Επομένως οφείλει να επεκταθεί κρατική εργασίας υπο το στρατό σε κοινόχρηστους χώρους άλση δρόμοι υποδομές αλλά και σε αγροτικούς χώρους δρόμους ακαλλιέργητα χωράφια καθαρισμοί υγιεινή ασφάλεια κλπ με ειδικευμένους ανειδίκευτους και γενικώς ανθρώπους που θέλουν -εθελοντικά- να συμβάλουν ως εργαζόμενοι σε προκαθορισμένες θέσεις και εργασίες που θα προκηρύσονται σε βάση τακτική και εποχιακή όπως γίνεται με τις εργολαβίες σε δήμους -σε κοινότητες- ή με τις εθελοντικές κατασκηνώσεις έργων και στο μέτρο που μπορούν να συνεισφέρουν άνεργοι εξειδικευμένοι ή άνεργοι εργάτες ή ακόμη και εντελώς ανειδίκευτοι που μπορούν να συνεισφέρουν πιο ευέλικτα με ένα ελάχιστο ποσό και διαμονή διατροφή ένδυση.
Όταν το κράτος δεν έχει χρήματα έχει χέρια που τίθενται υπο το μηχανικό του στρατού ή άλλες υπηρεσίες του.Ως υποβοήθηση των δήμων ή συγκεκριμένων υπηρεσιών.
Πότε μπορεί να γίνει αυτό;
Οταν ο φορολογούμενος δηλώνει μηδενικά εισοδήματα ή κάτω του ορίου φτώχειας θα επιστρατεύεται αυτόματα ώστε να εργασθεί εφόσον θέλει σε έργα των ΜΟΜΑ ή άλλων υπηρεσιών πχ πυροσβεστικής αστυνομίας υγείας και λοιπά υποβοηθώντας το έργο τους.
Μπορεί να ενταχθούν συνταξιούχοι ανάπηροι νέοι γέροι μορφωμένοι αμόρφωτοι αναλόγως εμπειρίας και προτίμησης τους αλλά και δυνατότητας τους.
Η επιστράτευση αυτού του τύπου δεν θα είναι υποχρεωτική αλλά προαιρετική.
Η Επιστράτευση σε θέσεις ευθύνης εύρυθμης λειτουργίας του συνόλου θα είναι εντός της σύμβασης εργασίας τους ως υπηρεσιακή ομάδα ασφαλείας.
Από κει και πέρα όμως οι υπόλοιποι δικαιούνται το δικαίωμα τόσο στην απεργία όσο και στην αεργία.
μηπως πρωτα θα πρεπει να μελετησεται νομοσχεδιο που αφορα απεργιες (με ποια κριτηρια, ποιος αποφασιζει, αδειες συνδικαλιστων κ.λ.π.)
δεν μπορει η τυχη ολοκληρου του ελληνικου λαου και των δραστηριοτητων του να αφηνεται στην κριση ενος επαγγελματικου κλαδου!!!!!!!
Η καταστρατήγηση της επίταξης είναι κάτι που δεν θέλει κανείς. Είναι αλήθεια επίσης ότι τα συνδικάτα κάνουν κατά καιρούς απεργίες οι οποίες δεν είχαν πλειοψηφία, ή με αιτήματα που κάλυπταν το στενό τους συμφέρον. Απαγόρευαν εργαζομένους που δεν ήθελαν να συμμετάσχουν στην απεργία, να εργαστούν. Ποιο είναι το μέτρο που προτείνεται για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων; Και για την υπεράσπιση του πολίτη που θέλει να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του κράτους;
Το μέτρο της επίταξης θεσμοθετήθηκε για να εξυπηρετεί κάποιες ιδιαίτερα χρονικά στιγμές!Το γεγονός ότι οι προηγούμενοι της κυβέρνησης το χρησιμοποιούσαν το μέτρο έδιχναν και το τρόπο με τον οποίο έβλεπαν και θεωρούσαν τη δημοκρατία ως αξία!
Ίσως πρέπει να υπάρχει και ένα χρονικό όριο όπου ισχύει η επίταξη. Διότι είναι συχνό το φαινόμενο να έχει περάσει καιρός και η επίταξη να ισχύει κανονικά.
Θα πρέπει να δείτε και τις περιπτώσεις αυτών που δούλευαν με ασφαλιστικά μέτρα που είχαν κερδίσει και ψηφίζοντας το μνημόνιο εκδικάστηκαν ποιο μπροστά η κύρια αγωγή τους με αποτέλεσμα να βγει αρνητική .Είναι άδικο γιατί οι περισσότεροι είχαν πολλά χρόνια με συμβάσεις και κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες από τις υπηρεσίες τους!!!!!!!!!!!!!