- Το εδάφιο β της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 339/1976 (ΦΕΚ 136 Α), όπως αντικαταστάθηκε με το εδάφιο β του άρθρου 3 του ν.658/1977 (ΦΕΚ 214 Α), την παρ. 6 του άρθρου 26 του ν.1828/1989 (ΦΕΚ 2Α) και το άρθρο 20 του ν. 2539/1997 (ΦΕΚ 244 Α), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «Επιβάλλεται υπέρ των δήμων στην περιφέρεια των οποίων ισχύει το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων, τέλος σε ποσοστό 0,5% στα ακαθάριστα έσοδα των: α) κάθε είδους, μορφής και ονομασίας καταστημάτων στα οποία πωλούνται για κατανάλωση εντός των χώρων δραστηριοποίησης του καταστήματος ή σε πακέτο, φαγητά, ποτά, καφές, αναψυκτικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και γλυκίσματα, εφόσον στην άδεια λειτουργίας ορίζεται δυναμικότητα σε εξυπηρετούμενα άτομα ή διαθέτουν σύμφωνα με αυτή πάγκους ή τραπεζοκαθίσματα, και β) καντινών, εξαιρουμένων όσων αδειοδοτούνται για υπαίθριο πλανόδιο εμπόριο».
- Η παρ. 3 του άρθρου 44 του ν. 4262/2014 (Α΄ 114) καταργείται και επανέρχεται σε ισχύ η παρ.18 του άρθρου 24 του ν.2130/1993.
Αρχική Αυτοτελής Υπηρεσία Ελέγχου Νομιμότητας ΟΤΑΆρθρο 32: Τέλος ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Άρθρο 32: Τέλος ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 01:Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 02: Ελεγκτής Νομιμότητας.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03: Προσωπικό Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04: Διάρθρωση Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05: Υπηρεσιακό ΣυμβούλιοΆρθρο 05: Υπηρεσιακό Συμβούλιο
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 06: Υπηρεσιακές μεταβολές – βαθμολογική εξέλιξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07: Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητες.Άρθρο 07: Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητες.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08: Επιτόπιοι έλεγχοι – Ετήσια Έκθεση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09: Έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10: Στελέχωση της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11: Μεταβατική Διάταξη – Διοικητική Υποστήριξη Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12: Επιτροπή Οικονομικής Ανασυγκρότησης ΟΤΑ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13: Παρακολούθηση κατάρτισης και εκτέλεσης προϋπολογισμών ΟΤΑ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: Λογαριασμός Οικονομικής Ενίσχυσης ΟΤΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15: Προγραμματική Συμφωνία Οικονομικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16: Εκθέσεις της ΕπιτροπήςΆρθρο 16: Εκθέσεις της Επιτροπής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17: Ολοκληρωμένο Πλαίσιο ΔράσηςΆρθρο 17: Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18: Κατάργηση διατάξεωνΆρθρο 18: Κατάργηση διατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Υπόχρεοι ενημέρωσης Ηλεκτρονικού Μητρώου Προσωπικού Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.Άρθρο 19: Υπόχρεοι ενημέρωσης Ηλεκτρονικού Μητρώου Προσωπικού Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20: Βάση Δεδομένων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας ΟΤΑ.Άρθρο 20: Βάση Δεδομένων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας ΟΤΑ.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Διασύνδεση πληροφοριακών συστημάτων πρώην Υπουργείων Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη (Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης).
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 22: Όροι σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα ΟΤΑ α’ βαθμού.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23: Αποσπάσεις προσωπικού ΝΠΙΔ και ΑΕ σε ΟΤΑ.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24: Αναδρομική ισχύς συμβάσεων ΙΔΟΧ. – Κατάργηση διαδικασίας ΑΣΕΠ στην αυτεπιστασία.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 25: Σχολικές Καθαρίστριες – Δημοτικές Κατασκηνώσεις.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διάρκεια αποσπάσεων στα γραφεία Περιφερειαρχών και Αντιπεριφερειαρχών.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27: Κατάργηση έγκρισης ΠΥΣ 33/2006 για μετατάξεις σε ΟΤΑ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28: Αναπλήρωση Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης ΟΤΑ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29: Προθεσμία σύναψης συμβάσεων έκτακτου προσωπικού.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 30: Καθορισμός αμοιβών έμμισθων δικηγόρων ΟΤΑ.
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 31: Θέματα εργαζομένων ΟΤΑ – Ωράριο βρεφονηπιοκόμων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 32: Τέλος ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 33: Τροποποιήσεις άρθρων 32 ν. 4304.2014, 170 ν.4363/2006
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 34: Φόρος Μπίρας υπέρ ΟΤΑ α’ βαθμού.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35: Διπλογραφικό Σύστημα στα Νομικά Πρόσωπα ΟΤΑ α’ βαθμού.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36: Καθολική διαδοχή ΟΤΑ α’ βαθμού σε ΝΠΔΔ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37: Δαπάνες Περιφερειών.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38: Συμψηφισμός λειτουργικών δαπανών ΟΤΑ και ΝΠΔΔ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39: Δημοσιονομική Διαχείριση ΟΤΑ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40: Μεταφορά πιστώσεων ΟΤΑ.Άρθρο 40: Μεταφορά πιστώσεων ΟΤΑ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41:Υποβολή οικονομικών στοιχείων ΟΤΑ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42: Χρηματοδότηση ΟΤΑ για εργοστάσια αφαλάτωσης.Άρθρο 42: Χρηματοδότηση ΟΤΑ για εργοστάσια αφαλάτωσης.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43: Παράταση Προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ».
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44: Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων σε Περιφέρειες.Άρθρο 44: Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων σε Περιφέρειες.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45: Εκχώρηση δημοτικών ακινήτων σε άστεγους δημότες.Άρθρο 45: Εκχώρηση δημοτικών ακινήτων σε άστεγους δημότες.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 46: Απαλλαγή από δημοτικά τέλη και φόρους -Κοινωνικά τιμολόγια ΔΕΥΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47: Λειτουργία κοιμητηρίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 48: Επιλογή τόπου ενταφιασμού.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49: Εργαζόμενοι στην καθαριότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50: Πρόγραμμα Εθελοντικής Ενδοαυτοδιοικητικής Κινητικότητας.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51: Εκλογικές αποζημιώσεις υπαλλήλων ΟΤΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Ιουνίου 2015, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
19 Ιουνίου 2015, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 233 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Δεν είναι η βεβαίωση ΤΑΠ το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι εξακολουθείτε τη νομοθέτηση. Σταματήστε το. Δηλαδή, που πιστεύετε; Πριν ένα χρόνο το καταργήσατε (ναι, ίσως χωρίς λόγο, αλλά μόνοι σας γράψατε για να τονωθεί η αγορά των ακινήτων) και σε ένα χρόνο το επαναφέρετε (Το Κράτος δεν έχει συνέχεια άραγε;) προφανώς θεωρώντας αρκετή την τόνωση. Μπράβο σας. Άντε και στα επόμενα Πιστοποιητικά της συμφοράς.
Προφανώς και η βεβαίωση ΤΆΠ, ισχύει και στις γονικές παροχές. Αλήθεια υπάρχει γονιός που θελει να μεταβιβάσει ακινητο στο παιδί του «φορτωμένο» με απλήρωτα τέλη; Η μη βεβαίωσή ΤΆΠ, δεν απαλλασει το ακίνητο, αλλά μεταβιβάζει το χρέος στο τέκνο. Εγώ πάντως αυτό θα θεωρούσα ντροπή. Η λύση είναι να μειωθούν οι φόροι των ακίνητων και τα πρόστιμα και όχι η κατάργηση του «έλεγχου» εάν έχουν πληρωθεί. Αλήθειά πόσοι πολίτες γνωρίζουν ότι πολύ συντομα οι Δήμοι θα διασταυρώσουν τα στοιχεία του Ε9 & της ΔΈΗ με τα δικά τους με αποτέλεσμα τον κατακλυσμό των εντατικών με εμφράγματα; Επαναλαμβάνω οτι η λύση είναι η μειωση των φορών των ακίνητων, η μείωση των προστίμων ΚΑΙ ο συστηματικος έλεγχος των δηλωθέντων τετραγωνικών. Κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβουμε ΟΤΙ εάν πληρώνουμε λογικούς φόρους ΌΛΟΙ μας, τότε υπάρχεί δυνατότητά μείωσης αυτών. Βλέπε και σχόλιο στο άρθρο 33.
Είναι απαράδεκτη η επαναφορά της βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ. Ως συμβολαιογράφος έχω να δηλώσω ότι πολλοί δήμοι ζητάνε ένα σωρό πράγματα για να δώσουν τη βεβαίωση και οι συμβαλλόμενοι αγανακτούν. Αν θέλετε να εξαφανίσετε και τις ελάχιστες μεταβιβάσεις που έχουν απομείνει, συγχαρητήρια. Το κράτος θα χάσει από αυτό. Οι πολίτες έχουν πληρώσει και πληρώνουν και με το παραπάνω για την ακίνητη περιουσία τους. Ο κόσμος έχε στεγνώσει να πληρώνει πρόστιμα για τροποποιήσεις και διορθώσεις Ε9, προκειμένου να εκδοθεί ένα σωστό πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ για να γίνει το συμβόλαιο, και θέλετε να προσθέσετε κι άλλα χαρτιά; Τότε το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ που βεβαιώνει ότι δεν οφείλεται φόρος για το μεταβιβαζόμενο ακίνητο, τι λόγο έχει; Θέλετε από χίλιες μεριές να σας βεβαιώνουν ότι δεν οφείλεται φόρος;500 χαρτιά για να γίνει ένα συμβόλαιο μετά από μήνες. Κρίμα γιατί υποτίθεται αυτή η κυβέρνηση θα μείωνε τη γραφειοκρατία. Ειλικρινά λυπάμαι αν επανέλθει αυτό το γελοίο πιστοποιητικό στα συμβόλαια.
Η αλήθεια είναι ότι με την κατάργηση της προσκόμισης της βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ «αχνόφεγγε» και η κατάργηση του τέλους αυτού υπέρ των ΟΤΑ, μια και η επιβολή του ΕΝΦΙΑ, όπως ευαγγελιζόταν η κυβέρνηση που τον επέβαλε, θα απορροφούσε και το τέλος αυτό. Και ορθώς, καθώς η αρχή της αποφυγής φορολόγησης του ίδιου πράγματος δύο φορές (non bis in idem) στο πεδίο του φορολογικού δικαίου αυτό επιβάλλει, άσχετα αν μέχρι τώρα μόνο βαπτίζοντας ως τέλος (ΤΑΠ) τον -στην κοινή γνώμη και λογική εννοούμενο- φόρο αυτό είναι συνταγματικά ανεκτή η ύπαρξή του. Εξάλλου σε βάθος χρόνου και για λόγους της συνταγματικής επιβίωσής του ο ΕΝΦΙΑ προαλειφόταν να εισπράττεται υπέρ των ΟΤΑ.
Ορθότερο λοιπόν να καταργηθεί το τέλος αυτό παρά να αναβιώσει το πιστοποιητικό ως άλλη μια γραφειοκρατική σαχλαμάρα, η αναγκαιότητα της οποίας εξατμίζεται στην πραγματικότητα από την ίδια τη ζωή, όταν στην πράξη ο νέος ιδιοκτήτης, προκειμένου να κάνει τη μεταφορά του λογαριασμού του παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας στο όνομά του, πηγαίνει το συμβόλαιό του και αναλαμβάνει την ανάλογη επιβάρυνση του προηγούμενου ιδιοκτήτη, εάν υπάρχει τέτοια και δεν έχει εξοφληθεί προηγουμένως, πράγμα που στοιχειωδώς ελέγχει και απαιτεί ο όποιος επίδοξος αγοραστής.
Με λίγα λόγια και εν κατακλείδι, οι μεταβιβάσεις ίσως και να αποτελούν τη μοναδική ευκαιρία είσπραξης των οφειλομένων τόσο στη ΔΕΗ όσο και στους ΟΤΑ. Μην τις πυροβολείτε άλλο.
Κε Αλευρά, σχετικά με την προσκόμιση περί μη οφειλής ΤΑΠ, για ποιες πωλήσεις μιλάτε; Το ξέρετε ότι η υποχρέωση προσκόμισης της βεβαίωσης υπάρχει και στις γονικές παροχές και στις δωρεές; Ο απλός πολίτης πλέον ούτε σε μια απλή γονική παροχή ενός παλιού κτίσματος δεν μπορεί να προχωρήσει με τα τόσα έξοδα που επιβαρύνεται (ταμείο νομικών, πρόστιμα Ε9, ΦΠΑ, υποθηκοφυλακείο κλπ). Προτιμάτε να εξουθενώνεται ο απλός πολίτης και να ταλαιπωρείται με τη γραφειοκρατεία, για να βγάλουν λεφτά οι δήμοι; Ντροπή που αντί να καταπολεμάτε τη γραφειοκρατεία, λειτουργείτε πάντα εις βάρος του απλού πολίτη που δεν μπαίνει καν στη διαδικασία να κάνει ούτε μια απλή γονική παροχή. Για πωλήσεις δεν το συζητάω καν κε Αλευρά. Εχουν εξαφανιστεί. Δεν τίθεται καν θέμα συζήτησης. Η κυβέρνηση να σκεφτεί τον απλό πολίτη και όχι τους δήμάρχους.
Σε τι θα ωφελήσει να βάλουμε κι άλλο ένα προσαρτώμενο στα συμβόλαια; Εχουμε αγανακτήσει με τους νόμους και τα χαρτιά, και οι συμβαλλόμενοι δεν αντέχουν την ταλαιπωρία. Ακόμα και αυτοί οι λίγοι που ξεκινούν τη διαδικασία μιας μεταβίβασης, στο τέλος παραιτούνται. Δε φτάνουν τα τόσα προβλήματα και εμπόδια που δημιουργούνται με την επισύναψη ΕΝΦΙΑ; Μας έχετε κάνει εμάς τους συμβολαιογράφους υπαλλήλους εφοριών, λογιστές, ελέγχουμε τα Ε9, συντάσσουμε χειρόγραφα ΕΝΦΙΑ, έχουμε ευθύνη και όλα αυτά ΔΕΝ πληρώνονται.
ΔΕΝ είναι δυνατόν να επαναφέρετε ένα προσαρτώμενο που είχε καταργηθεί. Η μια κυβέρνηση καταργεί και η άλλη το επαναφέρει. ΕΛΕΟΣ.
ΔΕΝ κινείται καθόλου η αγορά. ΔΕΝ γίνονται μεταβιβάσεις είναι ολοφάνερο. Γιατί να ταλαιπωρείται τόσο πολύ ο πολίτης κι εμείς οι συμβολαιογράφοι; Εχουμε φάει ώρες ατέλειωτες στις εφορίες για να εκδοθούν χειρόγραφα ΕΝΦΙΑ. Περνάνε μήνες μέχρι να υπογραφεί ένα συμβόλαιο με τόσα δικαιολογητικά και διορθώσεις. Κάποιος ας αντιληφθεί την πραγματικότητα επιτέλους.
Επί της παρ. 2 άρθ. 32 για επαναφορά της βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ. Το ΤΑΠ αποτελεί θεσμοθετημένο και υποχρεωτικό φόρο επί των ακινήτων υπέρ του Δήμου, ουσιαστικά μικρής επιβάρυνσης. Αποτελεί υποχρέωση κάθε ιδιοκτήτη η δήλωση του ακινήτου του στο Δήμο και η καταβολή του ΤΑΠ είτε μέσω του λογαριασμού του παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας για τα ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα, είτε απ’ ευθείας στο Δήμο, σύμφωνα με το άρθ. 24 του Ν. 2130/1993. Με την κατάργηση της βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ σταμάτησαν σε μεγάλο βαθμό οι δηλώσεις ιδιοκτητών ενώ το ΤΑΠ καθ’ εαυτό δεν καταργήθηκε και ως εκ τούτου δημιουργήθηκε το «ευτράπελο» να μεταβιβάζονται ακίνητα για τα οποία υπήρχε οφειλή ΤΑΠ, κάτι το οποίο αντίκειται στη νομοθεσία και παράλληλα ο Δήμος θα έπρεπε να αναζητήσει (με ποια στοιχεία;) το μη καταβληθέν ΤΑΠ, το οποίο είναι απαιτητό από 1/1 εκάστου έτους! Το πρόβλημα δηλαδή (εάν υπάρχει πρόβλημα) δεν είναι η βεβαίωση μη οφειλής ΤΑΠ, αλλά το ΤΑΠ ως φόρος. Η επαναφορά της βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ αποτελεί επανόρθωση ενός σοβαρού «λάθους» που αγνοώ σε τι εξυπηρέτησε όταν καταργήθηκε πάντως σίγουρα δεν τόνωσε την αγορά ακινήτων η κατάργηση της βεβαίωσης (και όχι του ΤΑΠ – μην τα μπερδεύουμε)!
Σχετικά με την παρ. 1:
Όπως και ο κος Ζολοταριώφ αναφέρει, χρειάζεται αποσαφήνιση διατάξεων διότι σύμφωνα με την ισχύουσα αλλά και προτεινόμενη νομοθεσία, επί του ΣΥΝΟΛΟΥ των ακαθαρίστων εσόδων οφείλουν Δημοτικό Φόρο 0,5% επιχειρήσεις όπως:
α) Αρτοποιεία κλπ που πουλάνε και καφέ και πρέπει για ΟΛΑ τα προϊόντα τους να αποδίσουν τον φόρο
β) Ίντερνετ καφέ που πρέπει να αποδίδουν τον φόρο και για τις υπηρεσίες που παρέχουν
γ) Μεικτά καταστήματα κρεοπωλεία-ψησταριές που πρέπει εφόσον έχουν το ίδιο ΑΦΜ να αποδίδουν φόρο ΚΑΙ για τις πωλήσεις επί νωπών κρεάτων.
δ)Καφετέριες οι οποίες πωλούν και άλλα προϊόντα όπως μηχανές για τη παρασκευή καφέ.
ε) Αναψυκτήρια τα οποία πωλούν αντικείμενα (κούπες, αναμνηστικά, επιτραπέζια κτλ) τα οποία επιπλεόν πωλούν και υπηρεσίες (π.χ. «ενοικιάζουν» επιτραπέζια παιχνίδια). Και πολλές άλλες περιπτώσεις.
Συνεπώς, ή θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες διευκρινήσεις, ή θα πρέπει να πρέπει το προτεινόμενο άρθρο να μιλάει ξεκάθαρα για το ΣΥΝΟΛΟ του τζίρου. Δηλαδή «τέλος σε ποσοστό 0,5% ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ των…» προκειμένου να μην υπάρχει αμφιβολία για την επιβολή του τέλους.
Σχετικά με την παρ. 2
Η επαναφορά της βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ σε συνδυασμό με την εφαρμογή της εικοσαετίας (αρ. 32 Ν. 4304/2014) και την επιβολή και προστίμων είναι βέβαιο ότι θα αυξήσει τα έσοδα των Δήμων, αλλά θα εξουθενώσει ολοκληρωτικά τους πολίτες, μιας και αναφερόμαστε σε Δημοτικά τέλη-φόρους είκοσι ετών ΜΕ πρόστιμο, ποσό αδύνατο να καταβληθεί από την πλειοψηφία των πολιτών. Χωρίς να αναφερόμαστε στα προβλήματα περί εύρεσης στοιχείων σε Καλλικρατικούς Δήμους για δύο δεκαετίες στο παρελθόν, αναλογιστείτε μόνο για την εύρεση αυτών που οφείλουν να πληρώσουν για οφειλές ακινήτων εικοσαετίας (κληρονόμοι, μισθωτές κτλ). Ας υπάρξει ειδική πρόβλεψη για βεβαίωση οφειλών το ανώτερο σε βάθος 5ετίας, ειδικά για τις οφειλές σε ακίνητα.
1. Ορθά επανέρχεται η υποχρέωση προσκόμισης βεβαίωσης ΤΑΠ για μεταβιβάσεις, διότι το μεσοδιάστημα που μεσολάβησε από την κατάργησή της, οι ΟΤΑ «έχασαν» πολύτιμα έσοδα. Όποιος έχει «χρήματα» να αγοράσει ακίνητο, δεν νομίζω ότι θα τον εμποδίσει στην αγορά, να πληρώσει και τις ενδεχόμενες οφειλές των τελών του ακινήτου που θέλει να αγοράσει. Εξάλλου είναι προς το συμφέρον του αγοραστή να «γνωρίζει» εάν αγοράζει ένα «καθαρό» από οφειλές ακίνητο.
2. Θα πρέπει να τροποποιηθεί (με αναδρομική ισχύ από 21-3-2015) ΚΑΙ η παράγραφος 4 του άρθρου 1 του Ν.4321/15 (ληξιπρόθεσμες ρυθμίσεις οφειλών) και να ισχύσει η ανάλογη μείωση ΚΑΙ επί των προστίμων των ΟΤΑ, όπως ισχύει για τα πρόστιμα της εφορίας (είναι και αίτημα της ΚΕΔΕ).
Σχετικά με την παρ. 2 του ά.32: Σε εποχές πλήρους απορρύθμισης της αγοράς των ακινήτων, την οποία επιδείνωσε η ΣΩΡΕΙΑ νομοθετημάτων που επιβαρύνουν όχι μόνο φορολογικά τα ακίνητα αλλά και γραφειοκρατικά, η πρόσθεση μίας ακόμα προϋπόθεσης (επισύναψη βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ) για την έγκυρη κατάρτιση μίας μεταβιβαστικής δικαιοπραξίας ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ του έτους, ενώ δεν έχει ακόμη στεγνώσει το μελάνι της διάταξης που την ΚΑΤΑΡΓΟΥΣΕ, δύο πράγματα μπορεί να σημαίνει: Δεν υπάρχει καμία ελπίδα για τον τόπο αυτό ΕΝ ΓΕΝΕΙ, ούτε για την πνευματική υγεία των νομοθετών.Για την ανάκαμψη της ατμομηχανής της αγοράς των ακινήτων η ελπίδα έχει εκπνεύσει ήδη προ καιρού.
λανθασμενη η επαναφορα της αναγκης προσκομισης βεβαιωσης μη οφειλης Τελους Ακινητης Περιουσιας (ΤΑΠ) για την μεταβιβαση ακινητων και ΥΠΟΠΤΗ η ενταξη του σε ασχετο αρθρο ωστε να περασει απαρατηρητη.
ενταξει εγινε το χατηρι στους δημαρχους σας… θα ταλαιπωρηθει λιγο παραπανω ο κοσμος αλλα τι σας νοιαζει εσας….
Περί της παραγράφου 2 του άρθρου 32:
Η αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, με την οποία τελικά καταργήθηκε η εν λόγω παράγραφος 18 του άρθρου 24 του Ν. 2130/1993 από το άρθρο 44 παρ. 3 του Ν. 4262/2014 (Α΄ 114), ανέφερε ότι η εν λόγω ρύθμιση (δηλαδή η κατάργηση της υποχρέωσης προσκόμισης προ της υπογραφής του συμβολαίου της βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ και μάλιστα επί ποινή ακυρότητας του συμβολαίου) θα οδηγούσε στην τόνωση της αγοράς, ως πεδίο απασχόλησης πολλών επαγγελματικών κλάδων.
Η εκτίμηση της αιτιολογικής έκθεσης της παρούσας διάταξης, ότι η αναβίωση της εν λόγω διάταξης δεν θα επιδράσει αρνητικά στην αγορά του ακινήτου, εδράζεται σε πραγματικούς δείκτες ανάπτυξης και επαρκούς ήδη τόνωσης αυτής -έτσι ώστε να μην χρήζει περαιτέρω στήριξης- που όλοι οι υπόλοιποι σχετιζόμενοι επαγγελματίες αγνοούν ή μήπως η ταλαιπωρία των πολιτών αποτελεί παράπλευρη απώλεια σε σχέση με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της είσπραξης του εσόδου αυτού των ΟΤΑ από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας;
Για μια ακόμα φορά το ακίνητο και ο ιδιοκτήτης του στη μέγγενη.
Η καταβολή του τέλους ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος γίνεται σήμερα μαζί με τη λήξη πληρωμής ΦΠΑ σύμφωνα με τη δήλωση της επιχείρησης. Μπορεί να προβλεφθεί η δυνατότητα πληρωμής του τέλους στους Δήμους να γίνει έως ένα μήνα μετά την υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ.
Επίσης, με την αριθ. ΥΠ.ΕΣ. 21636/27.05.2014 Διευκρινήσεις ως προς την επιβολή του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων εγκύκλιο για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στην κατηγορία «Επιχειρήσεις Αρτοποιητικής Νομοθεσίας», καθορίζεται ότι εφόσον στην άδεια των προαναφερόμενων επιχειρήσεων προβλέπεται η ύπαρξη τραπεζοκαθισμάτων ή η δυνατότητα ανάπτυξης αυτών, το σύνολο των προϊόντων που αυτές διαθέτουν προς κατανάλωση υπόκειται στην επιβολή του εν λόγω τέλους, ανεξάρτητα αν αυτά καταναλώνονται εντός ή εκτός του καταστήματος. Πρέπει να μελετηθεί η αποσαφήνιση των διατάξεων αυτών νομοθετικά και πέραν της ανωτέρω εγκυκλίου ώστε να καταστεί σαφές στους Δήμους το ποιες επιχειρήσεις υπόκεινται στο ανωτέρω τέλος. Με την υπαγωγή των αρτοποιητικών επιχειρήσεων εάν έχουν άδεια για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και την επιβολή του τέλους σε όλα τα προϊόντα τους ανεξάρτητα από το εάν όντως καταναλώνονται εντός της επιχείρησης ή όχι, ήδη δημιουργούνται ζητήματα επιβάρυνσης της τιμής. Ταυτόχρονα συχνά οι Δήμοι αδυνατούν να ελέγξουν σωστά τις αδειοδοτήσεις αυτές, αλλά και υπάρχουν καταστήματα που χωρίς σχετική άδεια παρέχουν τη δυνατότητα κατανάλωσης των προϊόντων που πωλούν και τα οποία επίσης δεν ελέγχονται, ειδικά δε όταν η Δημοτική Αστυνομία δεν υφίσταται πλέον, ή και όπου επανασυστάθηκε είναι υποστελεχωμένη.