1. Το δικαίωμα του εκλέγειν ασκείται αποκλειστικά από τους εγγεγραμμένους στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους του προηγουμένου άρθρου, που κατά το χρόνο της ψηφοφορίας κατέχουν έναν από τους περιοριστικά αναφερόμενους στο άρθρο 1 του παρόντος νόμου τίτλους διαμονής σε ισχύ. Για την άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν ως έγκυρος τίτλος διαμονής λογίζεται και η βεβαίωση κατάθεσης δικαιολογητικών για την ανανέωση άδειας η ισχύς της οποίας έχει λήξει.
2. Οι εγγεγραμμένοι στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους ψηφίζουν μαζί με τους λοιπούς εκλογείς στα εκλογικά τμήματα που έχουν ορισθεί, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.
3. Η αναγνώριση των εκλογέων διενεργείται με βάση τα επιδεικνυόμενα κατά την ψηφοφορία έγκυρο τίτλο νόμιμης διαμονής και διαβατήριό τους, όπου τούτο απαιτείται.
Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 14 Άσκηση του δικαιώματος
Άρθρο 14 Άσκηση του δικαιώματος
- 0 ΣχόλιαΒ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ: Εκλογικό Σύστημα
- 0 ΣχόλιαΔιευκρινίσεις για τη διαβούλευση με τους πολίτες
- 2.458 ΣχόλιαΆρθρο 1
- 287 ΣχόλιαΆρθρο 2
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 3
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 4
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 5
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 6
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 7
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 8
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 9
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 10
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 11
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 12 Δικαίωμα του εκλέγειν
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 13 Αίτηση εγγραφής στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 14 Άσκηση του δικαιώματος
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 15 Δικαίωμα του εκλέγεσθαι
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύνταξη ειδικών εκλογικών καταλόγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Τήρηση και ενημέρωση ειδικών εκλογικών καταλόγων. Ειδικές περιπτώσεις διαγραφής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 19
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 20 Επίσπευση διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτογράφησης ομογενών εξ Αλβανίας
- 115 ΣχόλιαΆρθρο 21
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
14 Σχόλια 3403 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Καλό είναι οτι άνοιξε το θέμα, αλλα νομίζω πως προτρέχουμε λίγο. Ανθρώπινα δικαιώματα πρέπει να είναι εξασφαλισμένα για όλους : τα πολιτικά είναι μια πολύ σημαντική συζήτηση, η οποία πρέπει να κοιτάζει στο μέλλον. Αν δηλαδή έχει υπάρξει καθυστέρηση στην οριοθέτηση δικαιωμάτων και υποχρε’ωσεων γι’αυτούς τους ανθρώπούς δεν αναπληρώνεται αυτό με την βιαστική πολιτογράφησή τους. η πολιτογράφηση θα πρέπει να αφορά το μέσο-μακρό μέλλον και αφού πληρωθούν συγκεκριμένες υποχρεώσεις. οι προς πολιτογράφηση πρέπει να αποδείξουν έμπρακτα οτι έχουν ενσωματωθεί και αναγνωρίζουν την κοινωνία μας με τα ήθη και τους νόμους της και επιθυμούν πραγματικά να ζήσουν σαυτή κάτω αυτούς τους κανόνες. η άριστη χρήση της γλώσσας εξυπακούεται, η γλώσσα μας είναι ότι μας ενώνει μεταξύ μας και με την ιστορία μας. τελικά αυτό που πρέπει να δοθεί τώρα στους μετανάστες δεν είναι πολιτικά δικαιώματα, αλλα ένα σαφές πλαίσιο που θα τους οδηγεί ασφαλώς στην ενσωμάτωση και την ελληνοποίηση οπότε και θα έλθουν αυτονοητα και φυσικά και τα πολιτικά δικαιώματα.
Το δικαίωμα του εκλέγειν στις δημοτικές εκλογές θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ενσωμάτωση των νόμιμων και μόνιμων μεταναστών, όπως και των πολιτών της Ε.Ε που ζουν μόνιμα στη χώρα μας.
Δεν είναι ασύνηθες φαινόμενο οι Έλληνες που τυχαίνει να είναι ετεροδημότες να υφίστανται διακριτική μεταχείριση από δημοτικές υπηρεσίες της περιοχής που διαμένουν, φανταστείτε λοιπόν πως αντιμετωπίζονται οι ξένοι πολίτες…
Δεν συμφωνώ με το δικαίωμα του εκλέγειν από τους αλλοδαπούς που βρίσκονται στη χώρα μας, είτε βρίσκονται νόμιμα, είτε παράνομα.
Επιτέλους μια κυβέρνηση πήρε το πολιτικό θάρρος και φιλελευθεροποίησε το νόμο περί ιθαγένειας, νοικοκυρεύοντάς τον ουσιαστικά, αφού ήταν στη διακριτική ευχέρεια του κάθε αρμόδιου υπαλλήλου να κρίνει κατά βούληση, ίσως με ένα ιδιότυπο face control, σε ποιον θα δώσει την υπηκοότητα. Με την απόδοση της ιθαγένειας στους μετανάστες διευρύνεται το εκλογικό σώμα για να συμπεριλάβει τις παραγωγικές τάξεις του τόπου, που συνεισφέρουν ουσιαστικά στην παραγωγή του εθνικού προϊόντος και να περιορίσει την επίδραση των συνταξιούχων εκλογέων, οι περισσότεροι των οποίων το μόνο που εκφράζουν είναι η αντίδραση στη μεταρρύθμιση, εφόσον δεν αντιλαμβάνονται τις αλλαγές των καιρών.
Εύγε στον αρμόδιο νομοθέτη και περιμένουμε περισσότερες εξίσου τολμηρές μεταρρυθμίσεις σε τομείς που ως τώρα ήταν «άβατο».
Δέν έχω κανένα πρόβλημα να ψηφίζουν στην Ελλάδα οι ομάδες που αναφέρονται στην πρόταση. Κατά την άποψή μου, πρέπει να έχουν πλήρη πολιτικά δικαιώματα όσοι υποβάλλουν δήλωση και πληρώνουν φόρους, οπότε πρέπει να έχουν και άποψη και ενεργή συμμετοχή για το πώς και από ποιούς δαπανώνται τα χρήματα.
Θα ήθελα όμως να θίξω ένα άλλο σημαντικό θέμα, το οποίο καμία κυβέρνηση και ούτε και αυτό το νομοσχέδιο δεν τακτοποιεί: τα πολιτικά δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών – κατοίκων εξωτερικού. Οσοι μένουμε στο εξωτερικό μόνιμα, κάνουμε δηλώσεις, πληρώνουμε φόρουσ, ταμεία κλπ αλλά δεν μπορούμε να ψηφίσουμε στις ελληνικές πρεσβείες όπως οι κάτοικοι όλων των άλλων χωρών. Αυτό έιναι απαράδεκτο και πρέπει να διορθωθεί γιατί και οι Ελληνες που εργαζόμαστε στο εξωτερικό έχουμε και θέλουμε πολιτικά δικαιώματα στην πατρίδα μας.
Στην ΜΒ (όπου ζω) δεν μπορείς να ψηφίσεις στις εθνικές εκλογές δίχως Βρετανικό διαβατήριο. Υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής στις εθνικές εκλογές της Σκωτίας. Ωστόσο το Σκωτσέζικο κοινοβούλιο έχει εξαιρετικά περιορισμένες αρμοδιότητες.
Δεν μου φαίνεται παράλογη η συμμετοχή των μεταναστών στις δημοτικές εκλογές
@Aλέξανδρος
Αυτό που λέτε για την Αγγλία ισχύει μόνο υπό προϋποθέσεις. Έτσι, εσείς, ως πολίτης κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορούσατε να ψηφίσετε στις δημοτικές εκλογές, όχι όμως και στις βουλευτικές (εφόσον δεν είχατε υπηκοότητα). Τα ίδια που ίσχυαν για εσάς όμως δεν ίσχυαν και για οποιονδήποτε ήταν εγκατεστημένος στη Βρετανία. Υπάρχει διάκριση μεταξύ υπηκοοτήτων.
Αναρωτιέμαι πότε οι συντάκτες του σχεδίου νόμου θα μελετήσουν προσεκτικά τι ισχύει σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όποιος μένει ΝΟΜΙΜΑ στην Ελλάδα θα πρέπει να πληρώνει τους φόρους που του αναλογούν και θα πρέπει να έχει δικαίωμα να εκλέγει αυτούς που θέλει να τον εκπροσωπούν.
Επομένως θα πρέπει να μπορούν άνθρωποι οι οποίοι μένουν και εργάζονται στην Ελλάδα νομίμως να μπορούν να γράφονται σε εκλογικούς καταλόγους.
Από τη στιγμή λοιπόν που τους ζητάμε να ακολουθούν τους νόμους της χώρας μας, πρέπει να έχουν το δικαίωμα να λένε τη γνώμη τους με την ψήφο τους.
Και εννοείται οτι την ώρα της ψηφοφορίας θα γίνεται έλεγχος οτι η παραμονή τους στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι νόμιμη.
Και στην Αγγλία που ζούσα 8 χρόνια, μπορούσα εαν το επιθυμούσα να γραφτώ στις λίστες τους και να πάω να ψηφίσω. Και γίνονταν ολόκληρες διαφημιστικές καμπάνιες για να μπορέσουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εκλογικό σώμα που σημαίνει και πιο αντιπροσωπευτικό της κοινωνίας.
Δεν φοβόντουσαν εκεί μήπως τους αλλοιώσω την εθνική τους ταυτότητα. Δεν είχαν και κανένα λόγο να φοβούνται. Όπως πιστεύω δεν έχουμε κι εμείς εδώ.
Απλά πιστεύω οτι κάποιος στο τόπο διαβίωσης του πρέπει να έχει το δικαίωμα να λέει τη γνώμη του επειδή τον αφορά άμεσα, εφόσον ακολουθεί όλους τους άλλους κανόνες του τόπου.
Εκτός από αυτό, είναι και ένας τρόπος αυτός να ενταχθεί περισσότερο ένας ξένος στις συνήθειες και στα κοινά του τόποθ μας. Να νοιώθει καμάτι του τόπου στον οποίο μένει και να τον υπερασπίζεται.
Εκλογικά δικαιώματα μόνον σε Έλληνες!
Για σκεφθείτε σε 20 χρόνια με το σύστημα που προσπαθεί να εφαρμόσει η Κυβέρνηση…Θα εκλέγονται μόνον …»πρώην» αλλοδαποί που απέκτησαν την Ελληνική ιθαγένεια ή τα διαφόρων φυλών και εθνικοτήτων παιδιά τους!
Αλήθεια κύριοι του ΠΑ.ΣΟ.Κ., γιατί δεν ενημερώνετε τον ελληνικό λαό για το πόσες ασθένειες επανεμφανίσθησαν στον ελλαδικό χώρο, με την έκρηξη του λαθρομεταναστευτικού φαινομένου; Γιατί δε δίνετε τους αριθμούς για το πόσο κοστίζουν στον Έλληνα φορολογούμενο όλες αυτές οι φιέστες και τα πανηγυράκια προς τιμήν των αλλοδαπών; Γιατί επιτέλους δεν μπορείτε να καταλάβετε ότι όλες αυτές οι ταλαίπωρες υπάρξεις που εισέρχονται παράνομα στη χώρα μας είναι τα όργανα της υλοποίησης των υποχθόνιων σχεδίων της παγκοσμιοποίησης και του κεφαλαίου; Θα πρέπει να αναλάβετε τις ευθύνες σας, ειδάλλως ο ελληνικός λαός ξέρει πολύ καλά το τι πρέπει να πράξει, όταν επιτέλους αποφασίσει κι αυτός να ξυπνήσει από το λήθαργο.
ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΣΑΣ
οι λαθρομετανάστες δεν πρέπει να εχοθν δικαίομα να ψυφήζουν γιατί είναι παράνομοι ,ετσι αλλειώνεται το εκλογικό σώμα .
Μην ξεχνάτε το 120 άρθρο του Συντάγματος κύριοι τις «Κυβερνήσεως»!…
Πρέπει επί τέλους κάποτε να γίνει κατανοητό ότι μόνον οι ημεδαποί πολίτες ενός κράτους μπορούν να έχουν το δικαίωμα της εθνικότητας / ιθαγένειας (Nationality). Οι υπόλοιποι μπορούν να έχουν την ελληνική υπηκοότητα (Citizenship), αλλά δεν είναι δυνατόν να αποκτούν και την ελληνική ιθαγένεια/εθνικότητα. Δηλαδή αν κάποιος πάρει ένα Δελτίο Ταυτότητας από το κράτος γίνεται και Έλληνας; Σε ουδεμία σοβαρή χώρα είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο. Στην πράσινη Ελλάδα βεβαίως τα πάντα μπορούν να συμβούν…
ETHEROVAMON
«Για την άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν ως έγκυρος τίτλος διαμονής λογίζεται και η βεβαίωση κατάθεσης δικαιολογητικών για την ανανέωση άδειας η ισχύς της οποίας έχει λήξει.»!
Πώς δίνετε δικαίωμα ψήφου σε κάποιον που χρειάζεται ν’ ανανεώνει άδεια διαμονής; Και με τί θράσος δίνετε δικαίωμα ψήφου ακόμη και σε κάποιον με ληγμένη(!) άδεια διαμονής, που κατά συνέπεια δεν θα έπρεπε καν να βρίσκεται στην χώρα; Ποιος ο λόγος ύπαρξης της άδειας διαμονής και του χρονικού ορίου ισχύος της, όταν το ίδιο το κράτος την αγνοεί;
Παιδιά δημοτικού συνέταξαν αυτό το πράγμα που αποκαλείτε «νομοσχέδιο»;