Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου οι θέσεις των Γενικών Γραμματέων, Αναπληρωτών Γενικών Γραμματέων και Ειδικών Γραμματέων των Υπουργείων της Κυβέρνησης των άρθρων 25 και 28 του Ν. 1558/85 (ΦΕΚ 137Α’), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, στελεχώνονται από μέλη του Μητρώου της παρ. 1 με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 7. Εξαιρούνται από την ως άνω ρύθμιση οι Γενικοί Γραμματείς που προΐστανται αυτοτελών Γενικών Γραμματειών.
Αρχική ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΆρθρο 06 – Θέσεις φορέων κεντρικής διοίκησης που στελεχώνονται από μέλη του Μητρώου
Άρθρο 06 – Θέσεις φορέων κεντρικής διοίκησης που στελεχώνονται από μέλη του Μητρώου
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σύσταση Εθνικού Μητρώου Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης
- 94 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Εγγραφή στο Μητρώο
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο – Τήρηση Μητρώου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Υπηρεσιακή κατάσταση μελών Μητρώου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Διαγραφή από το Μητρώο
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Θέσεις φορέων κεντρικής διοίκησης που στελεχώνονται από μέλη του Μητρώου
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διαδικασία επιλογής Γενικών Γραμματέων, αναπληρωτών Γενικών Γραμματέων και Ειδικών Γραμματέων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Θέσεις ευρύτερου δημόσιου τομέα που στελεχώνονται από μέλη του Μητρώου – Διαδικασία επιλογής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Υποχρεώσεις επιλεγμένων μελών σε θέσεις ευθύνης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής (Ε.Σ.Ε.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Υπηρεσιακή κατάσταση και αμοιβές επιλεγμένων μελών σε θέσεις ευθύνης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Στελέχωση θέσεων υπαλλήλων πολιτικών γραφείων κεντρικών φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Μεταβατικές διατάξεις – Τελικές διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Πεδίο εφαρμογής
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Αξιολογητές
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Έκθεση αξιολόγησης
- 52 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης υπαλλήλων
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Συμβουλευτική Συνέντευξη
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Eνστάσεις
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Στοχοθεσία
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Ολομέλειες Διεύθυνσης και Τμήματος
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Λογοδοσία και κοινωνικός έλεγχος – Παρατηρητήριο δημόσιας διοίκησης
- 119 ΣχόλιαΆρθρο 25-
- 63 ΣχόλιαΆρθρο 26-
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μεταβατικές διατάξεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Τελικές – Καταργούμενες διατάξεις
- 500 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Μεταβατικές διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Καταργούμενες Διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Δεκεμβρίου 2015, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Δεκεμβρίου 2015, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 1196 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Γιατί οι Αυτοτελείς Γενικές Γραμματείες να εξαιρούνται από το Μητρώο Στελεχών, με ποιά διαδικασία και από ποιούς θα πληρούνται οι θέσεις σχετικές Προϊσταμένων;
Θα έπρεπε να προβλεφθεί ειδικά και συγκεκριμένα ότι επιλέγονται από το μητρώο και όλοι όσοι διορίζονται στις διοικήσεις των Ανεξαρτήτων Αρχών (τηρουμένων ενδεχομένως όλων των άλλων πιθανών νομικών προβλέψεων όπως η επιλογή τους από τη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής κλπ).
Τούτο θα έπρεπε να συμβαίνει τουλάχιστον για τα μέλη των συλλογικών διοκήσεων (μέλη Ολομελειών) αν όχι και για τους Προέδρους και Αντιπροέδρους.
Δεν αντέχουν άλλο οι Ανεξάρτητες Αρχές να θεωρούνται οι θέσεις των μελών των διοικήσεών τους ως προσοδοφόρο πάρεργο για συνταξιούχους και μέλη ΔΕΠ.
Επιπροσθέτως, θα πρέπει να υπάρχει μία ελάχιστη έστω σχέση των μελών της διοίκησης των Ανεξαρτήτων Αρχών με την ίδια τη δημόσια διοίκηση.
Τις περισσότερες φορές επιλέγονται άνθρωποι που ουδέποτε έχουν εργαστεί στο δημόσιο και ούτε ξέρουν τον τρόπο λειτουργείας του, ενώ καλούνται να διοικήσουν μία δημόσια υπηρεσία όπως μία Ανεξάρτητη Αρχή.
Ακόμα καλύτερα θα ήταν να υπάρχει ειδική πρόβλεψη (όπου έιναι εφικτό) να μετέχει στη διοίκηση της Αρχής τουλάχιστον ένα μέλος του μητρώου προερχόμενο από τους υπαλλήλους της ίδιας της Αρχής.
Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ
Ήταν καιρός οι θέσεις των Γενικών Γραμματέων να επιστρέψουν στη Διοίκηση και να σταματήσουν να σταματήσουν να αποτελούν αντικείμενο κομματικής νομής. Οι προβλέψεις του συγκεκριμένου άρθρου καθίστανται ανενεργές εφόσον δεν υπάρξει δικλείδα ασφαλείας ώστε να μη μπορούν να δημιουργηθούν εύκολα αυτοτελείς Γενικές Γραμματείες. Εδώ θέλει προσοχή.
Οι αυτοτελείς Γενικές Γραμματείες, που δεν βρίσκονται δηλαδή σε σχέση ιεραρχικής οργανωτικής εξάρτησης με υπερκείμενες δομές, είναι όλες κι όλες τρεις. Η ΓΓ Πρωθυπουργού, η ΓΓ της Κυβέρνησης και η ΓΓ Συντονισμού. Σωστά τις εξαιρεί ο νομοθέτης αφού πρόκειται για «ευαίσθητες» δομές που δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν και να ανταποκριθούν με επιτυχία στην αποστολή τους διαφορετικά. Το θεωρώ εντελώς αδύνατο να στηθεί «βιομηχανία παραγωγής αυτοτελών ΓΓ» γιατί οι ΓΓ δεν είναι Τμήματα να τις δημιουργούμε όποτε θέλουμε (και αυτά ακόμη δεν μπορούν να δημιουργηθούν έτσι απλά). Δηλαδή να στηθεί ολόκληρη ΓΓ για ποιο λόγο; Για να τοποθετηθεί απλώς προϊστάμενος κάποιος; Και σκέφτηκαν να βάλουν αυτή τη διάταξη και να φέρουν τα πάνω κάτω μόνο και μόνο για να μπορούν να συστήσουν με βιομηχανικό τρόπο ΓΓ; Δύσκολο το βλέπω. Ο σκοπός της διάταξης είναι ξεκάθαρος και πραγματικά αξίζουν χίλια μπράβο για την τόλμη της. Πού ακούστηκε στην Ελλάδα να στελεχώνονται οι θέσεις Γενικών και Ειδικών Γραμματέων με αυτόν τον τρόπο και από αυτό το προσωπικό.
Πράγματι, δεν δικαιολογείται η εξαίρεση των αυτοτελών Γραμματειών από τη ρύθμιση. Ξέρουμε πόσο εύκολα μπορεί να αρχίσει μια «βιομηχανία παραγωγής» αυτοτελών ΓΓ…
– Η επιφύλαξη της παραγρ.3 του άρθρου 7, τι ακριβώς σημαίνει;
– Πρέπει να απαλειφθεί η εξαίρεση των αυτοτελών Γενικών Γραμματειών, αλλιώς με μαθηματική ακρίβεια, θα γεμίσει ο τόπος από αυτοτελείς Γενικές Γραμματείες.
Απο τη μια ο Βαθμός Α… που όλοι γνωρίζουμε μετα το Ν. 4024/2011 είναι ελάχιστοι (υποτίθεται ότι δεν θα υπήρχε απαίτηση Βθαμού αλλα μόνο αυξημένων προσόντων) και απο την άλλη αφορά μόνο 3 συγκεκριμενες θέσεις… Υποτίθεται ότι θα αφορούσε συλλογικά το Δημόσιο και όχι μόνο τα Υπουργεία.
Επιτελους! Ελπιζω να υπαρξει δικλειδα ασφαλειας για να μην προκυπτουν αμετρητες «αυτοτελεις γενικες γραμματειες».
Επιτέλους, μια επαναστατική αλλαγή! Η συγκεκριμένη διάταξη και όλη η λογική του μητρώου φαίνεται να φέρνει το τέλος στις κομματικές τοποθετήσεις και να δίνει την ευκαιρία σε προσοντούχους να καταλάβουν θέσεις που μέχρι σήμερα ήταν αδύνατο ακόμη και να διεκδικήσουν.