1. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου σχετικά με την τήρηση προθεσμιών εκ μέρους της διοίκησης δεν εφαρμόζονται ως προς τις εκκρεμείς υποθέσεις πολιτογράφησης και καθορισμού ιθαγένειας.
Αρχική Πολιτική συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα και μακροχρόνια στην ΕλλάδαΆρθρο 19
Άρθρο 19
- 0 ΣχόλιαΒ’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ: Εκλογικό Σύστημα
- 0 ΣχόλιαΔιευκρινίσεις για τη διαβούλευση με τους πολίτες
- 2.458 ΣχόλιαΆρθρο 1
- 287 ΣχόλιαΆρθρο 2
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 3
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 4
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 5
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 6
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 7
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 8
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 9
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 10
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 11
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 12 Δικαίωμα του εκλέγειν
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 13 Αίτηση εγγραφής στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 14 Άσκηση του δικαιώματος
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 15 Δικαίωμα του εκλέγεσθαι
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύνταξη ειδικών εκλογικών καταλόγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Τήρηση και ενημέρωση ειδικών εκλογικών καταλόγων. Ειδικές περιπτώσεις διαγραφής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 19
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 20 Επίσπευση διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτογράφησης ομογενών εξ Αλβανίας
- 115 ΣχόλιαΆρθρο 21
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 3403 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Πρέπει να έχουν οφέλη και αυτοί που έχουν καταθέσει ήδη την αίτηση πολιτογράφησης από τις προθεσμίες του νέου νόμου. Αν εξαιρεθούν εντελώς από τις προθεσμίες όπως προς το παρόν τότε υπάρχει ο κίνδυνος να διεκπεραιωθούν οι νέες αιτήσεις και να μείνουν πολύ πίσω οι παλιές. Οι παλιές αιτήσεις έχουν γίνει με πιο αυστηρά κριτήρια (παράβολο 1500 ευρώ και 10 χρόνια διαμονή) σε σχέση με τις καινούργιες. Η διοίκηση προσπαθώντας να τηρήσει προθεσμίες στις νέες αιτήσεις θα αμελεί τις παλιές. Αυτό θα αδικήσει τους παλαιούς υποψήφιους. Σας δίνω ένα παράδειγμα:
Εγώ έκανα αίτηση πολιτογράφησης πριν το νέο νόμο. Δεν έχει προθεσμίες η δική μου αίτηση. Ένας άλλος που ήρθε πολύ μετά από μένα στην Ελλάδα και έχει 5 χρόνια εδώ, αρά καταθέτει αίτηση με το νέο νόμο. Η αίτηση του διεκπεραιώνεται σε 2 χρόνια το πολύ – ίσως πολύ πριν από την δική μου γιατί δεν υπάρχει προθεσμία για την δική μου οπότε η διοίκηση το κάνει όποτε το θέλει. Έτσι κάποιος άλλος θα έχει πάρει υπηκοότητα πριν από μένα ενώ θα έχει λιγότερα χρόνια από μένα στην Ελλάδα.
Προτείνω τις πιθανές λύσεις:
– Να πάρουν προθεσμία όλες οι παλιές αιτήσεις σε όποιο στάδιο βρίσκονται και μετά να γίνουν με το νέο νόμο.
– Όλες οι παλιές αιτήσεις να πάρουν προθεσμία 2 χρόνια από την ημερομηνία ψήφισης του νόμου.
– Όλες οι παλιές αιτήσεις να διεκπεραιωθούν μαζί πριν από κάθε νέα αίτηση.
Αν τελικά κρατήσετε το άρθρο 19 όπως είναι τότε, εμένα με συμφέρει να ακυρώσω την παλιά μου αίτηση – να χάσω τα 1500 ευρώ παράβολο και το χρόνο που περιμένω – για να υποβάλω καινούργια αίτηση. Αυτό όμως θα είναι πολύ ακραίο και άσχημο.
Η εξαίρεση των εκκρεμών αιτήσεων πολιτογράφησης ή καθορισμού από την τήρηση οιασδήποτε προθεσμίας, αποτελεί αντίφαση προς το όλο πνεύμα του νομοσχεδίου και θα μπορούσε να οδηγήσει σε παράλογες καταστάσεις. Δεν είναι δυνατό να εκκρεμούν επ’ άπειρον, ενώπιον μιάς και της αυτής υπηρεσίας, αιτήσεις δύο ταχυτήτων, εκ των οποίων οι μεν κατατιθέμενες το 2010 θα έχουν διεκπεραιωθεί μέχρι το 2012, οι δε κατατεθείσες το 1999 θα εκκρεμούν ακόμη εν έτει 2013. Η εξαίρεση αυτή μοιάζει με έμμεση υπόδειξη προς τους ενδιαφερομένους, ότι τους συμφέρει ν’ ανακαλέσουν τις παλαιές και να καταθέσουν αμέσως νέες: κάτι τέτοιο θα επεβάρυνε τους ίδιους μεν με πρόσθετα παράβολα (σε περιπτώσεις πολιτογράφησης), τη δε διοίκηση με φόρτο εργασίας ίσο μ’ αυτόν που φαίνεται πως προσπαθεί ν’ αποφύγει διά της διάταξης αυτής. Φυσικά είναι κατανοητή η ανάγκη διευθέτησης των εκκρεμών αιτήσεων με τρόπο που να καθιστά εφικτή τη διεκπεραίωσή τους χωρίς κίνδυνο κατάρρευσης του συστήματος, τούτο όμως θα μπορούσε ν’ αντιμετωπισθεί με σταδιακή απορρόφησή τους σε βάθος χρόνου βάσει μεταβατικών προθεσμιών, λόγου χάριν με μιά διάταξη ως εξής: «Στις εκκρεμείς αιτήσεις πολιτογράφησης και καθορισμού ιθαγένειας, αφετηρία υπολογισμού των προθεσμιών του άρθρου 31 ορίζεται η ημερομηνία της παρέλευσης έτους [ή διετίας] από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου».
Για τις εκκρεμείς υποθέσεις πολιτογράφησης, ειδικά εκείνες που βρίσκονται προς το τέλος τους, πρέπει να προβλεφθεί σύντομος συγκεκριμένος χρόνος για την περαίωση τους.
Ίσως είναι καλύτερα να προστεθεί μετά το εκκρεμείς το «ως τη δημοσίευση του παρόντος Νόμου».
Αν όχι σε προηγούμενο άρθρο, τότε εδώ πρέπει να σημειωθούν οι κανόνες και τα έγγραφα, τα οποία είναι απαραίτητα στον μετανάστη για την υποψηφιότητά του ως σύμβουλος.
Να γίνει σαφής αναφορά στη Συνθήκη του Στρασβούργου το 1932.
Τι να σχολιάσω ?
Έχουν περάσει τόσα καυτά θέματα, πάρθηκαν τόσες σοβαρές αποφάσεις για το μέλλον μας, …ερήμην μας και σε αντίθεση με τα θέλω μας και τη βούλησή μας !
Ευαίσθητοι «δημοκράτες», έχετε ακούσει ποτέ, τη λέξη δημοψήφισμα ?
Πάλι πάτε να περάσετε ότι γουστάρετε και κάνετε δήθεν ότι σας νοιάζει η γνώμη μας !
Σας νοιάζει αληθινά η γνώμη μας ?
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα !
ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ !!!
Γιατί; Δεν πρέπει να τηρούνται οι πιο ευνοϊκές προθεσμίες για τους υποψήφιους πολιτες;