Στο άρθρο 5 του ν. 3907/11, όπως ισχύει προστίθενται παράγραφοί 12 έως 14 ως εξής:
«12. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Υγείας, Εξωτερικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ρυθμίζονται οι διαδικασίες καθορισμού του καθεστώτος του ανιθαγενούς, το περιεχόμενο του καθεστώτος αυτού, καθώς και οιοδήποτε άλλο ζήτημα.
13. Με κοινή απόφαση των Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αρμόδιων για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής, και Προστασίας του Πολίτη και των Υπουργών Εξωτερικών και Οικονομικών καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την επανεγκατάσταση προσφύγων από τρίτες χώρες, στο πλαίσιο υλοποίησης συστάσεων και αποφάσεων και κάθε άλλης σχετικής πράξης των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και διεθνών οργανισμών.»
Κρίνουμε ως εξαιρετικά θετικό ότι με το παρόν εισάγεται το πρώτον νομοθετική εξουσιοδότηση για το καθορισμό του καθεστώτος ανιθαγενούς, η έλλειψη της οποίας συνιστούσε σοβαρό κενό για την εν λόγω ευάλωτη κατηγορία. Ελπίζουμε οι εν λόγω αποφάσεις να δημοσιευθούν χωρίς άλλη καθυστέρηση και να διασφαλίζουν αποτελεσματική προστασία για τους ανιθαγενείς, και δη του συνόλου των ατομικών, πολιτικών και κοινωνικών τους δικαιωμάτων, πολλά από τα οποία έχουν (ορισμένοι επί σειρά πολλών ετών) στερηθεί.
Πέραν της πρόβλεψης για ορισμό των όρων και προϋποθέσεων της επανεγκατάστασης, κρίνουμε απαραίτητο να υπάρξει κατάλληλη εθνική νομοθετική ρύθμιση και για τον ορισμό των ειδικότερων όρων της διαδικασίας μετεγκατάστασης (relocation) που ήδη εφαρμόζεται εκτεταμένα στην πράξη, γεννώντας όμως πολλά ερωτηματικά.