1. Αναστέλλεται η προμήθεια επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων παλαιάς -συμβατικής τεχνολογίας από τις υπηρεσίες του δημόσιου Τομέα μέχρι 31-12-2012, εξαιρουμένων των πυροσβεστικών, των περιπολικών, των νοσοκομειακών αυτοκινήτων και των επιβατικών αυτοκινήτων του Λιμενικού Σώματος.
2. Όλα τα αυτοκίνητα άνω των 1400 cc και 1600 cc, τα οποία ανήκουν στην κυριότητα και χρησιμοποιούνται από τις υπηρεσίες του δημόσιου Τομέα, αποσύρονται από την κυκλοφορία σταδιακά και μέχρι 31-12-2010, σύμφωνα με τις διατάξεις της απόφασης 6400/2060/1984 (ΦΕΚ 387/Β΄).
3. Τα ανωτέρω αυτοκίνητα αντικαθίστανται με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, υβριδικά, ηλεκτρικά και φιλικά προς το περιβάλλον. Κατά την προμήθεια-αντικατάσταση των οχημάτων, η επιλογή θα γίνεται ανάμεσα σε μοντέλα τριών (3) εταιρειών τουλάχιστον. Αν αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί, η αντικατάσταση των υπαρχόντων αυτοκινήτων μπορεί να γίνεται με αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, τα οποία στην περίπτωση των αυτοκινήτων 1600 cc εκπέμπουν CO2 που κυμαίνεται στα 150-160 gr/km και των 1400 cc εκπέμπουν CO2 που κυμαίνεται στα 140-150 gr/km.
Τι θα γίνουν όλα τα υπερπολυτελή κρατικά αυτοκίνητα??
Θα σαπίσουν κάπου παρκαρισμένα??
Θα πουληθούν με δημοπρασία??
Ποιός τολμά να τα αγοράσει στην Ελλάδα??
Πιό αποτελεσματική και λιγότερο δαπάνηρή ήταν η απόσυρση των παλαιών οχημάτων.
Η παράγραφος 2 που αφορά την απόσυρση των κρατικών οχημάτων που κυκλοφορούν σήμερα χρειάζεται επιπλέον διευκρίνιση για το μέλλον των αυτοκινήτων που αποσύρονται, έτσι ώστε να υπάρξει πραγματική μείωση των ρύπων που παράγονται στην Ελλάδα.
Όλες οι προμήθειες -ακόμα και εάν αφορούν σε leasing – να γίνουν με δημόσιο μεοδοτικό διαγωνισμό με ηλεκτρονικό πλειστηριασμό. Εφικτές μειώσεις κόστους πλέον του 20%.
Επιπρόσθετα, όσα οχήματα αποσύρονται και είναι σε καλή κατάσταση – κάποια μπορεί να είναι ακόμα και συλλεκτικής αξίας-να δημοπρατούνται ηλεκτρονικά σε εμπόρους αυτοκινήτων. Στην Ελλάδα έχουν γίνει πάνω από 10.000 ηλεκτρονικές εκποιήσεις οχημάτων με απόλυτη επιτυχία.
Στην σωστή κατεύθυνση τα μέτρα. Και όλα με ανοιχτούς διαγωνισμούς χωρίς «ψηλά γράμματα».
Συγχαρητήρια για το νέο ήθος, τη νέα λογική των πραγμάτων και το σεβασμό στον πολίτη και στο περιβάλλον, που εκφράζονται και στο σύνολο της συγκεκριμμένης πρωτοβουλίας.
Επιτέλους πρέπει κάποτε να ισχύσει το αυτονόητο: αρχές, ήθος, κοινή λογική.
Το ζητούμενο είναι η μείωση της κατανάλωσης και η δραστική μείωση των ρύπων και γενικά η μείωση του κόστους χρήσης.
Εάν αυτό είναι δυνατόν να γίνει με χρήση συμβατικών αυτοκινήτων ίσως είναι προτιμώτερο.
Υπάρχουν αυτοκίνητα όπως η MERCENDES C180 BLUE EFFICIENCY με 1600 κυβικά με σύστημα START and STOP σβύνει δηλαδή η μηχανή εν στάσει και ανάβει μόλις ξεκινήσει πάλι με ρύπους περίπου 148 διοξειδίου του άνθρακος και κατανάλωση 6.5 στα 100 λίτρα έχει 158 ίππους είναι ωραιότατο αξιοπρεπέστατο και μπορεί άνετα να κάνει μεγάλα ταξείδια εκτός Αθηνών στοιχίζει 35.000 ευρώ, Θα μπορούσε να δοθεί σε όλους τους υπουργούς και υφυπουργούς ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Για Γεν Γραμματείς και κάτω θα μπορούσε να δοθεί το HONDA το υβριδικό το INSIGHT ΤΩΝ 1400 ΚΥΒΙΚΏΝ.
Συγχαρητήρια για την καινούρια προσπάθειά σας και θα είμαστε δίπλα σας να σας στηρίξουμε.Μέσα από αυτό το βήμα μας δίνεται την δυνατότητα να εκφράζουμε και εμείς τις απόψεις μας.Η ανεξέλεγκτη χρήση κρατικών οχημάτων πρέπει να σταματήσει εδω και τώρα.Ότι ισχύει για κάθε έλληνα πολίτη να ισχύει και για όλους τους πολιτικούς αλλά και για τους εκπροσώπους της εκκλησίας και άλλους φορείς.Η λύση των υβριδικών οχημάτων είναι μια πολύ καλή απόδειξη στον έλληνα πολίτη ότι πρώτα θα δείχνουν το καλό παράδειγμα οι υπουργοί έτσι ώστε να μπορείτε να μιλάτε για την πράσινη ανάπτυξη που εύχομαι να πάει καλά.
παραγραφος 2.ποια θα ειναι η τυχη των αυτοκινητων ανω των 1600 και 1400 κυβικων που θα αποσυρθουν;α)θα εκποιηθουν απο τον ΟΔΔΥ και θα κυκλοφορησουν παλι μεσα στην ελλαδα;β)θα εξαχθουν σε τριτες χωρες;γ)θα καταστραφουν;η αποφαση για την αποσυρση δεν γνωριζουμε τι προβλεπει και ευλογως υπαρχουν αποριες.
Συμφωνώ με τον κο Γ. Δημητρίου (υγραεριοκίνηση.
Μικρό κόστος μετατροπής,από εγχώριους τεχνικούς, με κατανάλωση
εγχώριου καυσίμου.
Νομίζω πως χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των υβριδικών αυτοκινήτων, αφού πρόκειται για μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσει περιορισμένα στην ελληνική αγορά, δεν υπάρχει η κοινή (οδηγικη) πείρα και δεν είναι γνωστά κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Π.χ. πληροφορήθηκα πρόσφατα ότι κάποιο μοντέλο χρησιμοποιεί αποκλειστικά τύπο ελαστικών κατασκευασμένα για το ίδιο, κόστους περί τα 1.000 ευρώ(!), ενώ τα συνήθη συμβατικά ελαστικά μπορεί να κοστίζουν από 250 έως 400 ευρώ. Μία άστοχη επιλογή μοντέλου μπορεί να δημιουργήσει μελλοντικά υψηλό κόστος συντήρησης ή μονοπωλιακές καταστάσεις στην προμήθειά τους. Χρήσιμη θα ήταν η εμπειρία των επαγγελματιών (ΤΑΧΙ) που άρχισαν να χρησιμοποιούν υβριδικά,αφού αυτοί έχουν πάντα ως κριτήριο την μακρόβια, σκληρή και οικονομική χρήση των οχημάτων τους.
Τα μέτρα είναι σε γενικές γραμμές σωστά, χρειάζεται όμως προσοχή για να μην εκφυλιστούν ΄μετά από λίγο χρονικό διάστημα, όπως γίνεται συνήθως με όλα τα μέτρα που παίρνονται σε αυτόν τον τόπο. Η εφαρμογή και βιωσιμότητα των μέτρων είναι επίσης πολύ σημαντικός παράγοντας. Έχουμε βιώσει πολλές φορές των εκφυλισμό και διαστρέβλωση μέτρων τα οποία στην βάση τους είναι σωστά.
Στην παράγρ. 2 : Καινούργια αυτοκίνητα που εκπέμπουν χαμηηλούς ρύπους θα μπορούσαν να αποσυρθούν σε επίπεδο 5ετίας για να αποφευχθούν τα έξοδα άμεσης αντικαταστασής τους.
Τα αποσυρόμενα αυτοκίνητα να εκποιηθούν μέσω ΟΔΔΥ με πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Συμφωνώ με τον ενεργό πολίτη. Το καλύτερο θα ήταν να αντικαθίστανται τα αυτοκίνητα με χαμηλού κυβισμού αυτοκίνητα όταν έρθει η ώρα τους. Ας αντικατασταθούν σε πρώτη φάση τα υπουργικά για λόγους επικοινωνιακούς. Θα είναι λίγο οξύμωρο να έχουν τα υπουργικά αυτοκίνητα μικρότερο κυβισμό από τα αυτοκίνητα κατώτερων αξιωματούχων, αλλά η χώρα τώρα δεν έχει λεφτά για να αλλάξει τόσες δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα. Έχουμε τόσα ελλείμματα να καλύψουμε.
Ηδη έχω προτείνει την υγραεριοκίνηση σαν πρώτη φθηνή και εφαρμόσιμη λύση περιβαλλοντική που δεν θα στοιχίσει στο Δημόσιο μερικά δισ ευρώ σε Γιαπωνέζους βιομήχανους και τοπικούς μεγαλοεισαγωγείς.Μικρό απόσπασμα απο το σαιτ της SHELL
Μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, του αερίου που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Η υγραεριοκίνηση μπορεί να συμβάλει στη μείωση των βλαβερών εκπομπών καυσαερίων από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Επιπλέον, το υγραέριο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (το αέριο που αποτελεί την κύρια αιτία για το φαινόμενο του θερμοκηπίου).
Τα οχήματα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα μολύνουν πολύ λιγότερο σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο, στην Ευρώπη αναγνωρίζεται ότι οι δύο κατηγορίες ρύπων, το NOx (κυρίως το οξείδιο και το διοξείδιο του αζώτου) και τα σωματίδια (μικροσκοπικά σωματίδια αιθάλης με μια πληθώρα άλλων χημικών ουσιών) εξακολουθούν αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Παρά το ότι ο κινητήρας ντίζελ έχει επαινεθεί για τη συμβολή του στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η χρήση του σε νέους κινητήρες αποτελεί πρόβλημα. Οι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες και από τις δύο κατηγορίες ρύπων που αναφέρθηκαν παραπάνω, συγκριτικά με τους βενζινοκινητήρες των σύγχρονων καταλυτικών αυτοκινήτων και του κινητήρες σε οχήματα με υγραεριοκίνηση. Τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο, στις περισσότερες περιπτώσεις, εκπέμπουν κατά 90%+ μικρότερη ποσότητα από τους προαναφερθέντες ρύπους, σε σχέση με τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ. [Πηγή: Institut Francais du Petrole (Fevrier 2004), European Emission Test Programme]
Πρόσφατες δοκιμές έδειξαν ότι η χρήση υγραερίου κίνησης προσφέρει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:
Σε σχέση με τη βενζίνη ULS Σε σχέση με το ντίζελ ULS
11% έως 13% μικρότερη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 80% έως 95% μικρότερη εκπομπή σωματιδίων
15% έως 80% μικρότερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου 99% έως 99,8% μικρότερη εκπομπή πολύ μικρών σωματιδίων
20% έως 40% μικρότερη εκπομπή υδρογονανθράκων 90% έως 99% μικρότερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου
30% έως 35% μικρότερη εκπομπή μονοξειδίου του άνθρακα
ULS = ultra low sulphur – πολύ μικρής περιεκτικότητας σε θείο
Το υγραέριο μπορεί να μειώσει τις ελεγχόμενες και μη ελεγχόμενες εκπομπές ρύπων από τις εξατμίσεις των οχημάτων σε επίπεδα που είναι χαμηλότερα από τα αντίστοιχα των συμβατικών καυσίμων. Είναι σημαντικό τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέριο να ρυθμίζονται και να προσαρμόζονται κατάλληλα. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει πάντοτε όταν η μετατροπή πραγματοποιείται από τον κατασκευαστή του οχήματος και στις περισσότερες άλλες περιπτώσεις αλλά, δυστυχώς, όχι σε όλες. [Πηγή: World LPGAS Association «Autogas Incentive Policies» (menecon Consulting)]
ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΜΠΕΙ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ-ΝΟΜΑΡΧΕΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ.
ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ.ΝΑ ΔΙΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ 1 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΟΠΟΥ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΟΧΗΜΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΥΤΗ.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΤΟΠΙΚΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΙΧΕ ΧΩΡΙΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΘΕΜΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΞΟΔΩΝ,ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΜΕΝΟΣ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ.
ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΔΙΩΚΤΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΚΑΘΩΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ (ΠΧ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΑ ΤΥΠΟΥ ΤΖΙΠ Η ΕΛ.ΑΣ. ΣΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ,ΟΥΤΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΕΧΤΩ ΠΩΣ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΑΡΚΑΣ JEEP ΗΤΑΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΘΕΙ ΑΛΛΟ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΟ ΟΧΗΜΑ ΜΕ ΣΑΦΩΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ)ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΑ 1 ΦΟΡΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (ΕΛ.ΑΣ.-Λ.Σ-Π.Σ) ΚΑΙ ΤΥΧΟΝ ΠΛΕΟΝΑΖΩΝ ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΝΑ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΛΛΑ ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΘΕΑΘΕΙ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ (ΠΧ ΑΠΟΤΟΜΑ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΑ,ΚΟΝΤΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ,ΣΠΙΝΙΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΚΑΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΒΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΦΘΟΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ)
Κατάργηση.
Παράγραφος 2. Για να μπορέσει ο Δήμος να αποσύρει από την κυκλοφορία τα αυτοκίνητα άνω των 1400 cc και 1600cc θα πρέπει να τύχει και της ανάλογης χρηματοδότησης για την αντικατάστασή τους.
Σχετικά με την υγραεριοκίνηση ή κίνηση με φυσικό αέριο παραθέτω άρθρο απο http://www.in.gr που αφορά τα νέα μοντέλα της Σουηδικής VOLVO που κινούνται με υ/α, φυσ.αέριο και βενζίνη κατ’επιλογήν.
http://www.in.gr/auto/cartechnology/in_Volvo_BiFuel.htm
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σας!
Ελλείψει εγχώριας βιομηχανίας αυτοκινήτου, αναγκαστικά θα πρέπει να στραφούμε σε εισαγωγείς και αντιπροσώπους ξένων βιομηχανιών βραχυπρόθεσμα. Όμως, θα πρέπει να επαναξιολογηθεί η δυνατότητα ανάπτυξης εγχώριας βιομηχανίας ηλεκτρικού/ υβριδικού αυτοκινήτου ΚΑΙ μοτοσικλέτας πλέον (ήδη πωλούνται 2-3 μοντέλα διεθνώς), καθώς οι συνθήκες έχουν πλέον ωριμάσει και το περιβάλλον μας ευνοεί ιδιαίτερα σήμερα, όπως: α) διαθέσιμες και αναξιοποίητες υποδομές και χώρους (από ναυπηγεία, μέχρι παλαιά εργοστάσια), β) εξαιρετικό know-how στο θέμα των συσσωρευτών (μπαταρίες για το Γερμανικό Ναυτικό), στις ΑΠΕ και σε κάποιο βαθμό στη συναρμολόγηση (βλ. μονάδες ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών παλαιοτέρα), γ) εξελιγμένο know-how στο ίδιο το concept του ηλεκτρικού αυτοκινήτου (βλ. το πείραμα της Σύρου της δεκαετίας του ’70 που κατέληξε άδοξα), δ) ικανά και ενθουσιώδη νέα μυαλά, σε πανεπιστήμια, πολυτεχνεία, κλπ, ε) φθηνές πηγές πρώτων υλών, εξαρτημάτων, μερών από διάφορες χώρες, στ) διαπραγματευτικό πλεονέκτημα στα μέσα μεταφοράς αυτών (Ελληνική Ναυτιλία), ζ) Ελληνικές πατέντες και εφευρέσεις που σε πολλές περιπτώσεις αξιοποιήθηκαν από Οίκους του Εξωτερικού, η) ανθρώπους, managers κλπ με μεγάλη και διεθνή εμπειρία στο χώρο, θ) έναν πλούτο ιδεών, για το πώς ένα Ελληνικό ηλεκτρικό/ υβριδικό αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα, θα μπορούσε να τοποθετηθεί (positioning) στη διεθνή αγορά, όντας ανταγωνιστικό και κερδοφόρο.
Σε σχέση με την παρ. 2: Πρόκειται για τον ορισμό της σπατάλης. Νέα αυτοκίνητα αγορασμένα με κρατικό χρήμα, παραδίδονται στον ΟΔΔΥ για να τα δημοπρατήσει για ένα κομμάτι ψωμί και να ωφεληθούν οι επιτήδειοι (ίσως για αυτό δεν αναγράφεται στο σχέδιο ο τρόπος απόσυρσης, αλλά γίνεται αναφορά σε άλλη υπουργική απόφαση)
Δε διευκρινίζεται το εύρος του δημόσιου τομέα που περιλαμβάνει η διάταξη (π.χ. ισχύει και για τους Δήμους; αν ναι πως θα γίνει η άρση της κυκλοφορίας, αφού για αυτούς δεν ισχύει η ΥΑ που αναφέρεται)
Επίσης μια ειδική κατηγορία αυτοκινήτων είναι τα πολυμορφικά που χρησιμοποιούνται στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» που αν δεν κάνω λάθος είναι μεγαλύτερα από 1400 cc. Θα πρέπει και αυτά να αντικατασταθούν; και αν ναι με τι;
Προσοχή θα πρέπει επίσης να δοθεί γενικά σε περιπτώσεις που αυτοκίνητα αγοράστηκαν μέσω προγραμμάτων ΕΕ (αν υπάρχουν), μήπως υπάρχει δέσμευση για διατήρησή τους μέχρι π.χ. το 2012
Να ανασταλεί η προμήθεια κρατικών αυτοκινήτων μια για πάντα. Εξαίρεση για να επιβεβαιώνεται ο κανόνας, να αποτελεί στόλος κρατικών πολυτελών και άλλων αυτοκινήτων –ελικοπτέρου- αεροπλάνου κτλ του Προέδρου της Δημοκρατίας που θα διατίθενται από τον Πρόεδρο για εξαιρετικές περιπτώσεις.
Ο κάθε λειτουργός στο Δημόσιο, το μέτρο να επεκταθεί και στον ευρύτερο Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα, που χρεώνουν τα αυτοκίνητα στις πλάτες των φορολογούμενων, να υποχρεώνεται να διαθέτει ιδιόκτητο Προσωπικό «οικολογικό» αυτοκίνητο, το οποίο θα αγοράζει με διευκόλυνση, π. χ. χαμηλότοκο δάνειο, αλλά καλύπτοντας όλα τα έξοδα του όπως βενζίνη, συντήρηση, αντικατάσταση, προσωπικό οδηγό κτλ. από τον μισθό του, όπως συμβαίνει και σε όλους τους μη προνομιούχους μισθοσυντήρητους ανασφαλούς εργασίας πολίτες.
Η δικαιολογημένη συχνή εξωτερική εργασία του λειτουργού να ισχύει μόνο σε εκτός έδρας δικαιολογημένες υπηρεσίες σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 500 χιλιομέτρων κάθε μήνα, περιπτώσεις στις οποίες θα παρέχεται επιπλέον, κλιμακωτά, επίδομα κίνησης.
Στο μεταβατικό στάδιο μέχρι την απόσυρσή τους τα υπάρχοντα κρατικά αυτοκίνητα να παραχωρηθούν σε αρμόδιους λειτουργούς ή άλλους εργαζομένους του Δημοσίου με συμβολικό κόστος ή ακόμα και δωρεάν για χρήση με την προϋπόθεση ότι όλα τα έξοδα τους θα τους βαρύνουν.
Έτσι θα πάψει «ο κόσμος το έχει τούμπανο και σεις κρυφό καμάρι» για το «έλα να δεις» κρατικών λειτουργών και όχι μόνο ….
Ευχαριστώ για το βήμα που μου παραχωρήσατε.
Η ανωτέρω διάταξη δυστυχώς ξεχνά την παράμετρο ότι η Ελλάδα δεν είναι όλη επίπεδη όπως η Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα, είμαι Νομαρχιακός Σϋμβουλος Ευρυτανίας και στην Ευρυτανία ένα μεγάλο μέρος του δικτύου, ειδικά στο Δήμο Αγράφων, δεν είναι ασφαλτοστρωμένο με αποτέλεσμα να είναι επιτακτική η ανάγκη χρήσης τετρακίνητων αυτοκινήτων.
Πέραν των μη ασφαλτοστρωμένων δρόμων, εξαιτίας ακραίων καιρικών φαινομένων η ανάγκη χρήσης τετρακίνητων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού είναι απαραίτητη προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι αυτών των περιοχών.
Πως θα πάει ένας γιατρός σε ένα απομακρυσμένο χωριό, πως θα πάει ο γεωπόνος και ο κτηνίατρος σε ένα απομωμένο μαντρί με ένα υβριδικό αυτοκίνητο 1.400 κυβικών; Πως θα πάει το Δασαρχείο σε μια δύσβατη και ορεινή περιοχή χωρίς ένα αυτοκίνητο με δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Προτείνω λοιπόν στο ανωτέρω άρθρο να προβλεφθεί εξαίρεση στην ανωτέρω διάταξη για τους Νομούς όπου το ανάγλυφο, το οδικό δίκτυο, το υψόμετρο και οι καιρικές συνθήκες επιβάλλουν τη χρήση αυτοκινήτων με δυνατότητες τετρακίνησης και ανάλογη υποδύναμη. Τέτοιος Νομός σαφώς είναι ο Νομός Ευρυτανίας.
Συμφωνώ με την αντικατάσταση των κρατικών αυτοκινήτων με αντίστοιχα νέας τεχνολογίας, αλλά χαμηλού κυβισμού. Τα μεγάλα αυτοκίνητα δεν είναι χρήσιμα και ευέλικτα μέσα στις πόλεις.
Γιατί πρέπει να αντικατασταθούν υποχρεωτικά μέχρι 31-12-2010 τα αυτοκίνητα που έχουμε ήδη πληρώσει; Αυτό θα οδηγήσει σε μεγάλο κόστος για το Δημόσιο, ακύρωση της προσπάθειας μείωσης εξόδων και ενίσχυση του τζίρου της βιομηχανίας αυτοκινήτου που είναι εκτός Ελλάδας. Προτείνω να αντικαθίστανται στο τέλος της ζωής τους.
Για να είναι πλήρης η διαφάνεια της Απόφασης, νομίζω ότι πρέπει να καθοριστεί σαφώς η διαδικασία διάθεσης των αποσυρομένων αυτοκινήτων της παρ. 2 του Άρθρου 15. Συγκεκριμένα προτείνω να καθοριστούν και να αναφερθούν τα εξής:
1. Ο αριθμός των παλαιών αυτοκινήτων που θα διατηρηθούν και για ποιες συγκεκριμένες ανάγκες. Ο αριθμός αυτός πρέπει να είναι πολύ μικρός.
2. Τα κριτήρια ηλικίας ή χρήσης, που θα καθιστούν άχρηστο ένα όχημα και θα το οδηγούν στην οριστική απόσυρση και καταστροφή με τις προβλεπόμενες σχετικές διαδικασίες.
3. Ο τρόπος εκποίησης των υπολοίπων αυτοκινήτων με πλειοδοτικούς διαγωνισμούς.
4. Ο φορέας υλοποίησης των παραπάνω
Εάν τα παραπάνω περιλαμβάνονται σαφώς στην αναφερόμενη Απόφαση 6400/2060/1984 (ΦΕΚ 387/Β’),έχει καλώς. Πάντως, ακόμη και στην περίπτωση αυτή, για την διευκόλυνση όλων, καλό είναι να γίνεται ευρύτερη αναφορά στο θέμα αυτό.
Υπάρχει ελληνική εταιρεία που κατασκευάζει αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο. Συγκεκριμένα κατασκευάζονται μικρό διθέσιο και μικρό τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλεως υδρογόνου (Hydrogen Fuel Cells Citycar) ενώ μελετάται σε συνεργασία με το πολυτεχνείο και άλλους φορείς και μικρό λεωφορείο. Εφοδιάζονται με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ισχύος και δεξαμενή αποθήκευσης μεταλλικών υδριδίων. Είναι εντελώς αθόρυβα και δεν εκπέμπουν ρύπους. Πιστεύω ότι και αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα πρέπει να περιληφθούν στην Κ.Υ.Α. για τα κρατικά αυτοκίνητα και εάν είναι δυνατόν να προτιμούνται λόγω ελληνικής κατασκευής (να στηρίξουμε την καινοτομία και στην ελληνική βιομηχανία και όχι μόνο την γερμανική και την γιαπωνέζικη). Με την διατύπωση του άρθρου 15: «τα οποία στην περίπτωση των αυτοκινήτων 1600 cc εκπέμπουν CO2 που κυμαίνεται στα 150-160 gr/km και των 1400 cc εκπέμπουν CO2 που κυμαίνεται στα 140-150 gr/km» στην ουσία ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ τα αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμο η χρήση του οποίου ΔΕΝ προκαλεί εκπομπές CO2.
http://www.techteam.gr/index.php?showtopic=63476 http://www.tropical.gr/site/index.php?option=com_content&task=view&id=91&Itemid=116
Η διατύπωση του νόμου αφήνει παραθυράκι να μην υπάρξει ουσιαστική αλλαγή προς την αειφόρο λογική. Όταν αναφέρει ότι «Κατά την προμήθεια-αντικατάσταση των οχημάτων, η επιλογή θα γίνεται ανάμεσα σε μοντέλα τριών (3) εταιρειών τουλάχιστον. Αν αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί, η αντικατάσταση των υπαρχόντων αυτοκινήτων μπορεί να γίνεται με αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, τα οποία στην περίπτωση των αυτοκινήτων 1600 cc εκπέμπουν CO2 που κυμαίνεται στα 150-160 gr/km και των 1400 cc εκπέμπουν CO2 που κυμαίνεται στα 140-150 gr/km.» δίνει το άλλοθι να μην αλλάξει τίποτα κάτω από το πρόσχημα των πολλαπλών επιλογών μεταξύ εταιρειών.
Επικαλούμενοι το θεμιτό, οι προδιαγραφές μιας προκήρυξης να μην είναι φωτογραφία μιας εταιρείας, κινδυνεύουμε να χάσουμε τον στόχο πού είναι η ανατροπή της υφιστάμενης κατάστασης του βενζινοκίνητου στόλου αυτοκινήτων. Εάν πολλές εταιρείες εμποδίζουν με την πολιτική τους την αντικατάσταση των βενζινοκίνητων από τα ηλεκτρικά, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εγκλωβιστούμε στην πολιτική τους. Οι αποφάσεις που οδηγούν στην αειφόρο ανάπτυξη πρέπει να είναι πρωτοποριακές, δημιουργούν μια νέα αρχή. Πρακτικά το πρόβλημα δεν είναι οι λίγες εταιρείες που διαθέτουν τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όταν οι άλλοι διαπιστώσουν ότι η αγορά τους προσπερνά τότε θα τρέξουν να καλύψουν το κενό και στον επόμενο διαγωνισμό οι δυνατότητες επιλογών θα είναι μεταξύ πολλών εταιρειών αλλά για προμήθεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Προτείνω τη διαγραφή της παραγράφου με έντονα γράμματα και τον περιορισμό της διάταξης στην κατεύθυνση προμήθειας ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μόνον.
Συμφωνώ με την αντικατάσταση των κρατικών αυτοκινήτων με αντίστοιχα νέας τεχνολογίας, αλλά χαμηλού κυβισμού. Τα μεγάλα αυτοκίνητα δεν είναι χρήσιμα και ευέλικτα μέσα στις πόλεις.
Είναι ευκτέο να μειωθεί κατά πολύ ο αριθμός των αυτοκινήτων αυτών και να δοθεί το παράδειγμα της χρήσης δημοσίων συγκοινωνιών από τους κρατικούς αξιωματούχους. Τα χρήματα που εξοικονομούνται μπορούν να καλύψουν άλλες ανάγκες της χώρας.
Πολύ καλά όλ’ αυτά, θετικά ακούγονται. Αρκούν όμως;
Τί θα γίνει με τα (πόσα άραγε) λεωφορεία που κυκλοφορούν πρωί και μεσημέρι μεταφέροντας υπαλλήλους στα σπίτια τους; Σημειωτέον ότι υπάρχει σταθμός μετρό στο Υπουργείο εθν άμυνας. Ανάπηρα παιδιά είναι;
Ακόμα και κάτι απίθανες καλόγριες κυκλοφορούν στα Μετέωρα με αυτοκίνητα με κρατικές πινακίδες. Τί θα γίνουν αυτές;
Πρέπει να μειωθούν στο ελάχιστο τα ακριβά θωρακισμένα κρατικά αυτοκίνητα καθώς και αυτά των Εκκλησιαστικών αρχόντων, αφού μελετηθούν οι ανάγκες με δίκαιο τρόπο. Αν θέλουν οι μητροπολίτες κτλ. οπωσδήποτε να κυκλοφορούν με κουρσάρες, ας τα πληρώνει αυτά η Εκκλησία.
Επίσης να μειωθούν οι ουσιαστικά άσκοπες εθιμοτυπικές μετακινήσεις, ήτοι μετακινήσεις για φαμφάρες.
Πώς θα σας φαινόταν δε η ιδέα οι «επίσημοι» – ωραία ορολογία κι αυτή!-να χρησιμοποιούν το ΙΧ τους για τις καθημερινές μετακινήσεις, όπως κάνει και ο πολίτης, και να πληρώνουν τις βεζίνες τους, έστω κι αν έχουν οδηγό του δημοσίου;
Check out τι γίνεται και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού:
http://www.dailytech.com/Detroit+Hosts+First+Conference+on+Plugin+Hybrid+Vehicles/article16544.htm
http://www.detnews.com/article/20091018/AUTO01/910180310/1148/auto01/Detroit+conference+to+focus+on+plug-in+electric+vehicles
Είναι επίσης αρκετά ενδιαφέροντα και τα σχόλια των αναγνωστών, όπως φαίνονται στο τέλος του άρθρου,όπως:
quote:
The grid needs updating and if we’re going to plug in and not fill up, we’re going to need a —-load of additional electricity.
This is one of the biggest misconceptions ever.
Lets start with the following
http://www.epa.gov/OMS/climate/420f05004.htm
Appears a per passenger vehicle the average number of miles is 12,000.
The Volt claims 4 miles per kWh from the wall. Seems optimistic. Lets go with more realistic 3 miles per kWh average. So 4,000 kWh per passenger auto per year (4 MWh).
There are 128 million passenger cars on the road roughly. (BTW, it would take more than 20 years to replace them all, even if we started selling only electric today).
If all 128 x 10^6 cars converted today, we would require 512 x 10^6 MWh yearly. Last year the US generated 4,064 x 10^6 MWh
http://www.eia.doe.gov/cneaf/electricity/epm/table1_1.html
An increase of only ~12.5%. (Keep in mind, yearly gasoline consumption would go down by a factor ~61.4 Billion Gallons)Converting light trucks might increase this number to 25%.
If we assume something on the order of 10 million electric cars/trucks sold per year, thats an increased power requirement of only ~40 x 10^6 MWh, or around 1% currently produced. In 2010, there is approx 120 x 10^6 MWh of capacity coming online, which is fairly typically year to year.
How about this «fact». US currently only produces around 50% of generator nameplate capacity. Plenty of slack in the system to provide power for all light cars and trucks – IF- the grid is balanced properly, which is/will be an issue going forward regardless of the electrification of cars.
Έτσι για να είμαστε λίγο πιο σφαιρικά ενημερωμένοι.
Συμφωνούμε απόλυτα στην αγορά κρατικών αυτοκινητων χαμηλων ρύπων ή χαμηλού κυβισμού.
Η προτασή μας αφορά την εξοικονόμιση χρημάτων για την αγορά αυτών των αυτοκινήτων.
Στο δήμο Καλλιθέας οπου κατοικούμε έχουμε παρατηρήσει τουλάχιστον 10 εγκαταλελημένα παρκαρισμένα αυτοκίνητα όπου εδώ και ένα χρόνο βρίσκονται στο ίδιο ακριβώς σημείο.Θα μπορούσε να ανατεθεί σε κάθε δήμο η καταγραφή αυτών των αυτοκινήτων και η επικόλληση σε αυτά ειδοποίησης για άμεση απομάκρυνση τους εντός εύλογου χρονικού διαστήματο(π.χ 3 μηνών).
Σε αντίθετη περίπτωση τα όχηματα αυτά να αποσύρθουν και τα έσοδα απο την απόσυρση τους να προστεθούν στα κονδύλια αντικατάστασης των κρατικών αυτοκινητων με νέα.
Διπλό το όφελος, αφού με την απομακρυνση τους θα δημιουργηθούν νέες θέσεις στάθμευσης για εμάς τους δημότες.
Ελπίζουμε η ιδέα μας να είναι νομικά εφαρμόσιμη.
Στράτος Χατζηκυριάκου
Κωνσταντία Καλαθαρά