110. Σε συνεργασία με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης θα εξειδικευθεί το πλαίσιο με το οποίο θα τίθενται προϋποθέσεις, όρια και περιορισμοί στη δυνατότητα των Δήμων να συνάπτουν δάνεια καθώς και οι διαδικασίες ελέγχου στο δανεισμό.
Κανόνες και Έλεγχος στο Δανεισμό των ΟΤΑ
- 122 Σχόλια1. Αξιολόγηση υπάρχουσας κατάστασης
- 70 Σχόλια2. Η Θεμελίωση της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης
- 36 Σχόλια3. Αρμοδιότητες: οι Περιφέρειες Θεμέλιο της Πράσινης Ανάπτυξης
- 22 Σχόλια4. Ηλεκτρονική Περιφερειακή Διακυβέρνηση
- 22 Σχόλια5. Το Σύστημα Περιφερειακής Διακυβέρνησης
- 10 ΣχόλιαΤο Περιφερειακό Συμβούλιο
- 2 ΣχόλιαΗ Περιφερειακή Επιτροπή
- 8 ΣχόλιαΣυμβούλιο Διαβούλευσης Περιφέρειας
- 13 ΣχόλιαΠεριφερειακός Συνήγορος για τον Πολίτη και την Επιχείρηση
- 38 Σχόλια6. Εκλογικό Σύστημα: Αναβάθμιση της Αντιπροσώπευσης, Περιορισμός των Εκλογικών Δαπανών
- 40 Σχόλια1. Αξιολόγηση υπάρχουσας κατάστασης
- 63 Σχόλια2. Η Επαναθεμελίωση των Δήμων
- 54 ΣχόλιαΝησιωτικότητα – Ορεινότητα
- 32 ΣχόλιαΔίνουμε Δύναμη στο Χωριό και στη Γειτονιά
- 49 ΣχόλιαΠεριορίζονται Δραστικά τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου των ΟΤΑ
- 41 Σχόλια3. Νέες Αρμοδιότητες, Δυνατότητες και Υπηρεσίες στην Εξυπηρέτηση του Πολίτη
- 13 Σχόλια4. Ηλεκτρονική Δημοτική Διακυβέρνηση
- 42 ΣχόλιαΔημοτικό e – ΚΕΠ
- 41 ΣχόλιαΚάρτα Δημότη
- 16 ΣχόλιαΑυτόματη Εξυπηρέτηση
- 46 ΣχόλιαΔιοικητική Βοήθεια στο Σπίτι
- 24 ΣχόλιαΔιαφάνεια: Υποχρεωτική Ανάρτηση στο Διαδίκτυο όλων των Πράξεων και Αποφάσεων των Οργάνων των ΟΤΑ
- 9 Σχόλια5. Το Σύστημα Δημοτικής Διακυβέρνησης
- 68 ΣχόλιαΔήμαρχος, Αντιδήμαρχοι και Εκτελεστική Επιτροπή
- 22 ΣχόλιαΑναβάθμιση Δημοτικού Συμβούλιου
- 8 ΣχόλιαΣυμβούλιο Διαβούλευσης
- 16 ΣχόλιαΣυνήγορος του Δημότη και Συνήγορος της Επιχείρησης
- 33 ΣχόλιαΕπαναθεμελίωση της Σχέσης του Δήμου με το Χωριό και τη Γειτονιά
- 65 Σχόλια6. Εκλογικό Σύστημα για Αμεσότερη Αντιπροσώπευση και Περιορισμό των Εκλογικών Δαπανών
- 136 Σχόλια7. Κριτήρια Συνενώσεων για τους Νέους Ισχυρούς Δήμους
- 33 Σχόλια1. Γενικές Διοικήσεις
- 37 Σχόλια2. Αποτελεσματική Εποπτεία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- 26 Σχόλια3. Δομική Αλλαγή στον Έλεγχο της Διαχείρισης των Οικονομικών των ΟΤΑ: Διαφάνεια
- 9 ΣχόλιαΚανόνες και Έλεγχος στο Δανεισμό των ΟΤΑ
- 38 Σχόλια1. Οι Οικονομικοί Πόροι της Αυτοδιοίκησης
- 9 Σχόλια2. Η Επιχειρησιακή Στήριξη της Νέας Αρχιτεκτονικής: Το Πρόγραμμα Ελληνική Αρχιτεκτονική Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης – «ΕΛΛΑΔΑ»
- 0 ΣχόλιαΕΠΙΛΟΓΟΣ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
11 Ιανουαρίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
25 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 1312 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Η υπερχρέωση των Δήμων είναι καταστροφική γιά το μέλλον τους, αφού στο μέλλον δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο έργο τους. Υπάρχουν διοικήσεις Δήμων οι οποίες προκειμένου να επανεκλεγούν παίρνουν πολλά δάνεια,προσφέροντας άρτον και θεάματα.
Παράδειγμα ο Δήμος Περιστερίου. Ο δανεισμός του σήμερα είναι περίπου 54.000.000 ευρώ ενώ πρίν 7 χρόνια ήταν 10.000.000 ευρώ, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει έστω και ένα έργο.
Προτείνω την καθιέρωση ορίων στο δανεισμό σε σχέση με τα ετήσια τακτικά έσοδα κάθε Δήμου.
1. Ανώτατο όριο δανεισμού. Το σύνολο των δανείων του Δήμου, στα οποία περιλαμβάνονται και τα leasing, δεν πρέπεινα υπερβαίνει το σύνολο των τακτικών έσόδων του προηγούμενου έτους.
2. Το ποσό των δανείων γιά κεφάλαιο κίνησης δεν πρέπει να ξεπερνά το 20% του συνόλου των δανείων.
3. Το σύνολο του δανεισμού κατ’ έτος να μην ξεπερνά το 10% των ετήσιων τακτικών εσόδων, ενώ σε επίπεδο τετραετίας να μην ξεπερνά το 25% των ετήσιων τακτικών εσόδων.
4. Κατάργηση του leasing στην τοπική αυτοδιοίκηση γιατί διαστρεβλώνει τοβ ανταγωνισμό.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΤΗΣ ΔΑΝΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ ΝΑ ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ.
Τα δάνεια των Δήμων μέχρι σήμερα, γίνονται με απευθείας αναθέσεις (ένας έλεγχος θα σας έπειθε γι’ αυτό).
Όμως το άρθρο 16 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ (άρθρο 13 στοιχείο (δ) του ΠΔ60/07) το δάνειο αποτελεί παροχή υπηρεσίας.
Το ίδιο άρθρο καθορίζει ότι διαδικασίες προμήθειας χρημάτων ή κεφαλαίων εξαιρούνται από τις δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών, μόνο αν οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται από τις κεντρικές τράπεζες. Αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ. Συνεπώς δάνεια που υπερβαίνουν τα κατώτατα όρια (βλέπε Κανονισμό 1177/2009 Ευρ. Επιτροπής) πρέπει να συνάπτεται σύμβαση μέσω διαγωνισμού.
Θα πρέπει να υπάρξει αυστηρός έλεγχος στην δανειοδότηση και να μην γίνεται αλλόγιστα και με μόνο τη σύμφωνη γνώμη της συμπολίτευσης. Συμφωνώ απόλυτα με το προηγούμενο σχόλιαστή ότι θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος και ως προς τα ανείσπρακτα έσοδα ώστε να μην μπρορούν οι δήμαρχοι να κάνουν πολιτική με την μη είσπράξή τους.
Θα πρέπει ει δυνατόν να βρεθεί τρόπος να μην χρησιμοποιούνται οι δήμοι ως σκαλοπάτι ανέλιξης των κάθε είδους πολιτικάντηδων που έχουν βλέψεις για να γίνουν βουλευτές. Αυτό τους κάνει ευάλωτους σε ψηφοθηρικές συμπεριφορές με ότι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδα και τη λειτουργία του δήμου.
Έχουν αφεθεί οι δήμαρχοι ελέυθεροι στο να δανείζονται άκριτα για οποιαδήποτε πρόσκαιρη ανάγκη με αποτέλεσμα να είναι κάθε δήμος ένα μικρό φαληρημένο κράτος και το χειρότερο τα ελλείματα του οποίου δεν εμφανίζονται πουθενά και κανένας πέραν μιας μικρής κλίκας δεν έχει ακριβή εικόνα του τι συμβαίνει. Θα πρέπει όλα αυτά να δημοσιοποιούντε και να υπόκεινται σε ενδελεχή έλεγχο, για να μην καταλήξουμε να ελέγξουμε το κεντρικό έλειμα και να μας ξεφύγει το περιφερειακό που κανονικά θα έπρεπε να είναι αποτυπωμένο στο κεντρικό μιας και φυσικά αν πτωχεύσει ενας δήμος θα τον καλύψει το κράτος.
Να υπάρξουν αυστηροί περιορισμοί στην έγκριση δανείων για τους ΟΤΑ.
Να δίνονται μόνο α)για έργα αστικής ανάπτυξης β) για έργα επενδυτικά στον τομέα της παραγωγής «καθαρής» ενέργειας γ)για έργα ανάπλασης ( ειδικά σε δήμους που συμβαδίζει η οικονομική τους ανάπτυξη με τον τουρισμό) και δ) για έργα περιβαλλοντολογικού χαρακτήρα.
Το ΤΠΚΔ να δίνει με χαμηλό επιτόκιο δάνειο για να χρηματοδοτήσει έργα που βάση μελέτης θα αποφέρουν εγγυημένο κέρδος και όφελος(λ.χ δημιουργία φωτοβολταϊκών ή αιολικών πάρκων σε δημοτικές εκτάσεις).
Γενικά ο κανόνας σκέψης περί δανειοδότησης πρέπει να ακολουθεί την ιδέα του ότι το δανειζόμενο κεφάλαιο θα αποφέρει κέρδος έστω μακροπρόθεσμα.
Η παρακολούθηση της χρήσης του δανείου να είναι αυστηρά ελεγχόμενη από κάποιο μηχανισμό του ΥΠΕΣ(ξεχωριστός υπόλογος διαχείρισης δανείου του εκάστοτε Δήμου π.χ.που θα ελέγχεται περιοδικά από την κεντρική διοίκηση)
Να απαγορεύεται η δανειοδότηση δήμων όταν τα ανείσπρακτά τους έσοδα υπερβαίνουν το 20% των γενικών εσόδων τους, με δεδομένο βέβαια του ότι το κράτος θα καλύπτει τις τακτικές λειτουργικές τους ανάγκες.
Οι περισσότεροι Δήμαρχοι αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να εισπράξουν τα οφειλόμενα όπως ορίζει ο νόμος από τους δημότες και ψηφοφόρους τους-προφανώς για να μην τους δυσαρεστήσουν και χάσουν την πελατεία τους- και για κάθε σοβαρό ή μη λόγο καταφεύγουν στον δανεισμό που είναι η εύκολη λύση στα προβλήματά τους. Έτσι λύνουν το πρόβλημα του άδειου ταμείου που παραλαμβάνουν από τον απερχόμενο Δήμαρχο και το μετακυλίουν στον επόμενο.
Όπως ακριβώς συμβαίνει και σε Εθνικό επίπεδο με τα πολιτικά κόμματα που εναλλάσσονται τόσα χρόνια και το ένα κατηγορεί το άλλο για το έλλειμμα που δημιούργησαν παρέα.Κάποια στιγμή η φούσκα θα σκάσει, όπως ακριβώς οφείλει να κάνει μια καθωσπρέπει φούσκα όταν γεμίζει με κοπανιστό αέρα σε σημείο κορεσμού.
Ο υπέρμετρος δανεισμός είναι κύριο αποτέλεσμα του παραπάνω γεγονότος και όχι της οικονομικής κρίσης, αφού συμβαίνει εδώ και 2 δεκαετίες.
Είναι η εύκολη λύση για να αντιμετωπιστεί η κακή νοοτροπία και ο άκρατος ατομικισμός μας. Δεν υπάρχει συνέχεια στην διοίκηση, και επικρατεί ο διχασμός και η τακτική της «καμένης γης».
Αγνοούμε πλέον σαν πολίτες, τις υποχρεώσεις μας και έχουμε μόνο δικαιώματα. Αν οι Δήμοι εισπράτταν μόνο το πρόστιμα αυθαιρέτων που τους οφείλονται δεν θα ξέραν στα Δημοτικά Συμβούλια πως γράφεται η λέξη «Δάνειο».
Ίσως μαζί με την διοικητική αναμόρφωση θα έπρεπε να ακολουθήσει και μια νομοθετική αναμόρφωση έτσι ώστε τα οφειλόμενα στους ΟΤΑ να εισπράττονται κανονικά(διότι αφορούν στην ουσία ανταποδοτικά έσοδα)και να μην είναι η είσπραξή τους θέμα πολιτικής βούλησης.
Ας ελπίσουμε ότι η νέα κυβέρνηση και όλες οι επόμενες τέλος πάντων, θα σπάσουν το ως τώρα αποκαρδιωτικό μοτίβο ερασιτεχνικής διακυβέρνησης, και με ευθύνη και λογική θα μας επανεντάξουν σε ένα πολιτισμένο πολιτικό πλαίσιο όπου κυβερνώντες και κυβερνώμενοι θα σέβονται ο ένας τον άλλο και ο καθένας τον εαυτό του.
Παράδειγμα,προς αποφυγή αλλά κι έλεγχο…:
Κοινότητα Σαρωνίδας.
Ο προϋπολογισμός του 2010,ψηφίζεται,ελλειμματικός!Κατά 2-2,5 εκατ.€!!
Μέσα στις δαπάνες,προβλέπεται η αγορά μηχανοκίνητου σαρώθρου (!) αξίας 125.000€!
Για μια κοινότητα 2.000 κατοίκων!
Οταν ο περυσινός απολογισμός,έκλεισε με έλλειμμα 2 εκατ.€!
Εξοργιστικό δεν είναι;
Ευχαριστώ για την ανοχή σας.
Πρέπει να προκαθοριστούν οι λόγοι γιά τους οποίους να μπορεί ένας Δήμος να δανειστεί, π.χ.γιά απολοτριώσεις γιά τη δημιουργία πλατειων,τη διάνυξη Δρόμων, εντός σχεδίου, και παρόμιες μεγάλες και εκρεμείς ανάγκες, που παραμένουν σε εκρεμότητα από 20 και30 χρόνια, λόγω οικονομικής αδυναμίας των ΟΤΑ. και στερούν τους δημότες Αξιοποίησης της περιουσίας τους,διότιοι ΟΤΑ δεν μπορούν να τους πληρώσουν.
Παρατηρήστε π.χ. δεξιά και αριστερά των γραμμών του Ηλεκτρικού τρένου , από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά, πόσα παλιά σπίτια και οικόπεδα παραμένουν στη μέση του δρόμου και εμποδίζουν την κυκλοφορία, εδώ και 50 και 100 χρόνια!
Ως τωρα διαφθορα -διαφθορα – διαφθορα.
Προταση να δημειουργηθει μια κεντρικη κρατικη τραπεζα on line στο διαδικτιο [με μικρο κοστος]απο οπου θα μπορουν να δανειζονται ολοι οι κρατικοι φορεις ΟΤΑ κ μονον, για να γινεται αυτοματα κ ο ελεγχος το που πανε τα λεφτα του λαου.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ ΜΕ ΙΔΙΩΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΤΠΔ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.