Δέσμευση 3: Εφαρμογή Συστήματος Επιλογής Προϊσταμένων

Υφιστάμενη κατάσταση
Με τις διατάξεις του Μέρους Δ’ του ν. 4369/2016 αντικαθίστανται τα άρθρα 84, 85, και 86 του Υπαλληλικού Κώδικα (N. 3528/2007) και 87, 88 και 89 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (N. 3584/2007) που αφορούν στη διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής των Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων. Το σύστημα επιλογής που εισάγεται με τις προαναφερθείσες διατάξεις έχει ως κύριο ουσιώδες γνώρισμα την πρόβλεψη τεσσάρων ομάδων κριτηρίων, ήτοι τυπικά προσόντα, εργασιακή εμπειρία, αξιολόγηση και δομημένη συνέντευξη. Οι τελευταίες επιλογές Προϊσταμένων πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου πέμπτου του ν. 3839/2010. Στη συνέχεια βάσει των μεταβατικών διατάξεων του ν. 4275/2014 τοποθετήθηκαν Προϊστάμενοι Οργανικών μονάδων σε φορείς που είχαν νέες οργανικές διατάξεις που εκδόθηκαν κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 και κατόπιν αξιολόγησης των δομών τους βάσει της παρ. 4 του άρθρου 35 του ν. 4024/2011. Έκτοτε σε περίπτωση σύστασης ή κένωσης θέσεων προϊσταμένων πληρούνται βάσει των διατάξεων του άρθρου 87 του ν. 3528/2007 περί αναπλήρωσης.

Περιγραφή Δέσμευσης
Εφαρμογή σύγχρονου καινοτόμου συστήματος επιλογής Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων, το οποίο προκρίνει την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης αναλόγως των προσόντων και των ικανοτήτων του, με σκοπό την μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και της ικανοποίησης των πολιτών. Επιπροσθέτως η δημοσιοποίηση των προκηρύξεων για τις θέσεις Προϊσταμένων των Οργανικών Μονάδων συμβάλλει στην εμπέδωση της εμπιστοσύνης των πολιτών στη Δημόσια Διοίκηση.

Αρχές OGP
Λογοδοσία, Πρόσβαση στην Πληροφορία,

Φορείς υλοποίησης
• Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
• Υπουργεία και λοιποί φορείς της δημόσιας διοίκησης, των οποίων οι υπάλληλοι υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Υ.Κ και του Κώδικα Κατάστασης των Δημοτικών και Κοινοτικών υπαλλήλων
• Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης
• Α.Σ.Ε.Π.

Εμπλεκόμενοι:
• Δημόσια Διοίκηση
• Α.Σ.Ε.Π
• Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Στόχος
Η στελέχωση της διοικητικής ιεραρχίας με αξιοκρατικά κριτήρια και σύγχρονες μεθόδους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κράτους και της κοινωνίας, ώστε να μεγιστοποιείται η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης και των παρεχόμενων υπηρεσιών της, αποτελεί βασικό στόχο της εφαρμογής του εν λόγω συστήματος επιλογής Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων. Επιπροσθέτως, η εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης των πολιτών προς τη Δημόσια Διοίκηση, μέσω των ανοιχτών και δημοσιευτέων ηλεκτρονικά διαδικασιών για τις επιλογές αυτές, αποτελεί βασικό στόχο της εφαρμογής του εν λόγω συστήματος.

Μέσα για την υλοποίηση της δέσμευσης
• Έκδοση προβλεπόμενων κανονιστικών πράξεων, ιδίως αποφάσεις συγκρότησης των αρμοδίων συλλογικών οργάνων για την επιλογή Προϊσταμένων, για τη διενέργεια των συνεντεύξεων των υποψηφίων
• Πρόγραμμα επιμόρφωσης μελών των συλλογικών οργάνων, αρμόδιων για τη διενέργεια των συνεντεύξεων των υποψηφίων από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (παρ. 3 του άρ. 85 του Υ.Κ όπως ισχύει)
• Προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων Προϊσταμένων οργανικών μονάδων

Βασικά ορόσημα – Χρονοδιάγραμμα
• Γ΄ τρίμηνο 2016:
o Έκδοση Υπουργικής Απόφασης για τη σύσταση και τη συγκρότηση στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) το οποίο είναι αρμόδιο για την επιλογή προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων των Υπουργείων, αυτοτελών δημοσίων υπηρεσιών, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού και Ν.Π.Δ.Δ. (παρ. 1 του αρ. 86 του Υ.Κ όπως ισχύει)
o έκδοση Υπουργικής Απόφασης που θα ορίζει κάθε σχετική λεπτομέρεια αναφορικά με την επιστημονική υποστήριξη και την παροχή της απαραίτητης τεχνογνωσίας στα μέλη του Συμβουλίου που θα διεξάγουν τις δομημένες συνεντεύξεις από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης (υποπερ. ββ της περ. δ της παρ. 3 του άρ. 85 του Υ.Κ όπως ισχύει)
• Δ΄ τετράμηνο 2016: Έκδοση προκηρύξεων για την πλήρωση θέσεων Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων
• Α΄ τετράμηνο 2017: πλήρωση των θέσεων και τοποθέτηση των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων
• Μάιος 2017: Έκδοση υπουργικών αποφάσεων για τη σύσταση – συγκρότηση του Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (Σ.Ε.Π) επιπέδου Διεύθυνσης σε κάθε Υπουργείο/αυτοτελή Γενική ή Ειδική Γραμματεία/ Αποκεντρωμένη Διοίκηση/ Ν.Π.Δ.Δ. που έχει δικό του Υπηρεσιακό Συμβούλιο
• Β΄ εξάμηνο 2017: Προκήρυξη και πλήρωση θέσεων Προϊσταμένων Διεύθυνσης
• Α΄ τρίμηνο 2018: Συγκρότηση υπηρεσιακών συμβουλίων και έκδοση προκηρύξεων πλήρωσης θέσεων προϊσταμένων Τμημάτων.
• Β΄ τρίμηνο 2018: Πλήρωση θέσεων προϊσταμένων Τμημάτων.
o Σύσταση του Παρατηρητηρίου Δημόσιας Διοίκησης στο Ε.Κ.Δ.Δ.Α.
o Έναρξη της διενέργειας ερευνών (ηλεκτρονικών ή μη) για την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες.

  • 10 Ιουλίου 2016, 08:49 | ΚΩΣΤΑΣ ΜΙΧ

    Στον νόμο για την επιλογή προϊσταμένων έχω δύο επισημάνσεις και αναφορά σε γενικές κατευθύνσεις που ισχύουν για τον Καθορισμό θέσεων προϊσταμένων, που εφαρμόζονται με ασαφείς μεθόδους και διαδικασίες.

    Α) Γιατί αυτή η διαφοροποίηση του νομοσχεδίου, με τον νόμο τελικά όσο αναφορά τη μοριοδότηση του βασικού τίτλου σπουδών μόνο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με 100 μόρια συν 30.
    Αναφορά στα επίμαχα σημεία νομοσχεδίου-νόμου.
    ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Άρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένων.
    Η επιλογή των Προϊσταμένων Τμήματος, ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας καθώς και αυτοτελών γραφείων γίνεται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 159, βάσει κριτηρίων που αξιολογούνται ως ακολούθως:
    α. Τα Τυπικά – Εκπαιδευτικά προσόντα μοριοδοτούνται ως εξής:
    – Ο βασικός τίτλος σπουδών του υποψηφίου με 100 μόρια.
    – Ο δεύτερος τίτλος σπουδών, εφόσον είναι της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών με 30 μόρια,
    ΝΟΜΟΣ 4369/2016 (Α΄33) Άρθρο 29.
    5. Το άρθρο 88 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007, αντικαθίσταται ως εξής:
    ………………………………………………………………………………………………………………
    3. Τα ως άνω κριτήρια αξιολογούνται ως ακολούθως:
    α) Τα τυπικά εκπαιδευτικά προσόντα μοριοδοτούνται ως εξής:
    αα) Ο βασικός τίτλος σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του υποψηφίου με 100 μόρια.
    ββ) Ο δεύτερος τίτλος σπουδών, εφόσον είναι της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών με 30 μόρια.

    Β) Συγκεκριμένα στους δήμους για την κρίση Προϊσταμένων, στις οργανικές διατάξεις (Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας) του οικείου Δήμου ορίζονται οι κλάδοι ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων. Αν οι οικείες οργανικές διατάξεις προβλέπουν διαζευκτικά τη δυνατότητα επιλογής προϊσταμένων τμημάτων από διαφορετικές κατηγορίες προσωπικού, τότε δεν ισχύει το προβάδισμα μεταξύ των κατηγοριών αυτών (άρθρο 99 ν. 3584/2007). Όταν, όμως, από τις οικείες οργανικές διατάξεις προβλέπεται ότι «εν ελλείψει» υπαλλήλων προβαδίζουσας κατηγορίας, η δυνατότητα επιλογής προϊσταμένων κατηγορίας που έπεται στο προβάδισμα, τότε ισχύει το προβάδισμα των κατηγοριών (προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ, και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ και, τέλος, οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ. Αν θα συνεχίσουν να ισχύουν τα παραπάνω τότε σε συνδυασμό με τη μοριοδότηση του βασικού τίτλου σπουδών, μοριοδότηση ανάθεσης προϊσταμένων χωρίς υπηρεσιακό συμβούλιο, πάλι θα επιλεγούν οι ίδιοι στις κρίσεις.

    Γενικές κατευθύνσεις για τον Καθορισμό θέσεων προϊσταμένων που εφαρμόζονται με ασαφείς μεθόδους και διαδικασίες.
    Στον ΟΕΥ θα πρέπει να προβλέπονται οι κλάδοι των κατηγοριών ΠΕ, TE και ΔΕ, των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων των κατά περίπτωση οργανικών μονάδων ανάλογα με την ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων. Ως γενική κατεύθυνση για τον καθορισμό των κλάδων προϊσταμένων, προτείνεται η επιλογή να γίνεται από κατηγορίες και κλάδους που έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή συνάφεια με το αντικείμενο της κάθε υπηρεσίας. Αρχικά η διοίκηση του Δήμου με βάση τις λειτουργίες της κάθε οργανικής μονάδας θα καθορίσει την κατηγορία (ή τις κατηγορίες) από την οποία (ή τις οποίες) θα προέρχεται ο προϊστάμενος, με βάση τη γνωστική υποδομή που απαιτεί η λειτουργία, (η άσκηση των αρμοδιοτήτων και γενικότερα η διαχείριση των θεμάτων) της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας. Περαιτέρω, αφού η διοίκηση καθορίσει την κατηγορία (ή τις κατηγορίες) (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) το επόμενο βήμα είναι να προσδιορίσει τον κλάδο (ή τους κλάδους) συγκεκριμένης κατηγορίας (ή κατηγοριών) από τους οποίους θα προέρχεται ο προϊστάμενος της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας με κριτήριο την ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο της οργανικής μονάδας.
    Από τα προηγούμενα προκύπτει ότι για τη συμπλήρωση του πίνακα με τους κλάδους προϊσταμένων η διοίκηση του Δήμου θα πρέπει να γνωρίζει τις δυνατότητες του υφιστάμενου προσωπικού για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων (πχ βαθμός, χρόνος υπηρεσίας στο βαθμό, προηγούμενη άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου). Παράλληλα το νέο οργανόγραμμα των δημοτικών υπηρεσιών θα πρέπει να είναι αναπτυγμένο σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι περισσότερες θέσεις προϊσταμένων από το υφιστάμενο προσωπικό και επομένως να μπορεί να λειτουργεί η υπηρεσιακή ιεραρχία.
    Δεδομένου ότι εναπόκειται στον κάθε φορέα να προσδιορίζει, με τον Οργανισμό του, τους κλάδους από τους οποίους θα προέρχονται οι προϊστάμενοι των Οργανικών Μονάδων, θα πρέπει βασικά κριτήρια, για τον προσδιορισμό των κλάδων των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων ευθύνης, να αποτελούν αφενός μεν η ειδικότητα του κλάδου, αφετέρου δε το αντικείμενο των συγκεκριμένων Οργανικών Μονάδων.
    Περαιτέρω, στο πλαίσιο αξιοποίησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού και τήρησης των αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, σκόπιμο είναι κατά τη σύνταξη ή τροποποίηση των Ο.Ε.Υ. να λαμβάνεται μέριμνα, ώστε να μη στερούνται της δυνατότητας επιλογής τους ως προϊστάμενοι υπάλληλοι των οποίων ο κλάδος/ειδικότητα είναι συναφής με το αντικείμενο της συγκεκριμένης μονάδας.

  • 7 Ιουλίου 2016, 09:33 | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ

    ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΜΙΑ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΕΙΝΑΙ. ΔΕΝ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΠΟΤΕ.

    ΕΝΑΣ ΝΟΜΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΚΑΙ Ο ΡΩΪΔΗΣ ΠΟΥ ΝΑ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ.

  • 6 Ιουλίου 2016, 14:23 | Πέτρος

    Πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τους λεγόμενους «εικονικούς προϊσταμένους», δηλαδή για άτομα που τοποθετήθηκαν (ως παράλληλη απασχόληση) από τους αιρετούς, χωρίς καμία διαφάνεια σε ένα Τμήμα / Δ/νση με μοναδικό στόχο να παίρνουν το επίδομα προϊσταμένου ενώ στην πραγματικότητα έχουν άλλο αντικείμενο και υπηρετούν σε άλλο πόστο. Επίσης υπάρχουν οι «προϊστάμενοι του εαυτού τους» (Τμήματα με 1 υπάλλήλο!) μετά από «αλλαγές» στα οργανογράμματα ειδικά για να «βολευτούν» κάποιοι… Τέλος υπάρχουν και προϊστάμενοι που τοποθετήθηκαν είτε επειδή είχαν πολλά χρόνια υπηρεσίας, είτε επειδή είχαν γνωστό κάποιο πολιτικό πρόσωπο, σε βάρος νεώτερων με περισσότερες δεξιότητες και ικανότητες.

    Τα παραπάνω άτομα έχουν καρπωθεί μεγάλα ποσά από τα επιδόματα για πολλά χρόνια. Δεν πρέπει όμως η αδικία να συνεχιστεί και αυτοί οι άνθρωποι να πριμοδοτηθούν στις νέες κρίσεις, σε βάρος των υπολοίπων.

  • 6 Ιουλίου 2016, 14:15 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΡΤΙΝΗΣ

    προσωπικα εκτιμώ οτι θα βοηθησουν την Δημοσια Διοίκηση τα εξης :
    1. Μεγιστος χρονος στη ίδια θεση του Προισταμένου πχ πεντε ετη ! (σε εξαιρετικές περιπτωσεις καθολικης αποδοχής !!! οκτω έτη ), οτι εχει να δωσει καποιος σαν προιστάμενος οργανική μοναδας τα εχει δώσει…μετα γίνεται καθεστώς …με ότι αρνητικό συνεπάγεται . Έτσι άλλωστε θα δοθεί η δυνατότητα και σε άλλους να συνεισφερουν με νέες ιδέες & πράξεις !
    2. Να απαγορευτεί ρητά η Υπογραφή πραξεων απο Δ/ντες & Προισταμένους & Τμηματαρχες και ως εισηγητων …στον ευατό τους ! αλλά και ως πρωτοβάθμιων επιθεωρητών -εισηγητων ,( αντικαθιστουν κατα περιπτωση τον ενα απο τους δυο προβλεπόμενους επιθεωρητες…)Να ασχολουνται εν γενει με τον συντονισμο και την οργάνωση της Υπηρεσιας και τον Β΄βάθμιο έλεγχο και ΠΟΤΕ τον Α¨βάθμιο!

  • 6 Ιουλίου 2016, 00:59 | stavros

    Δεν θα ήθελα να αποδειχθεί ότι σχολιαστής ο οποίος ζητά την κατάργηση των αναπληρωτών προισταμένων που ορίζονται από αιρετά όργανα, υπάρχει έστω μια μικρή πιθανότητα να έχει και ο ίδιος ορισθεί -κατά το παρελθόν- αναπληρωτής προιστάμενος από αιρετά όργανα!
    Αυτά προς το παρόν!
    Εάν ισχύει αυτό, καλύτερα για τον ίδιον να σπεύσει να το αιτιολογήσει!
    Αλλοιώς θα επανέλθω.

  • 5 Ιουλίου 2016, 07:06 | valia

    Να προσθέσω ότι, εκτός από τη δεδομένη δυσφορία των πολιτικών να καταργήσουν το τελευταίο εναπομείναν πεδίο των πελατειακών τους σχέσεων, υπάρχει και η ανετοιμότητα του ΕΚΔΔΑ να ανταποκριθεί σε όσα του αναθέτει ο ν. 4369. Εδώ και χρόνια, ικανοί συνεργάτες του έχουν παροπλισθεί, δημοσιεύονται προσκλήσεις για δήλωση ενδιαφέροντος, όμως οι δηλώσεις δεν εξετάζονται κ.ο.κ. Έτσι, π.χ. γυμναστής, όπως και τεχνολόγος γεωπόνος αναλαμβάνουν καθήκοντα εισηγητή δεξιοτήτων επικοινωνίας, διαχείρισης συγκρούσεων και ομαδικής συνεργασίας.

  • 4 Ιουλίου 2016, 20:05 | Ηλίας

    Απλώσατε σε 3 3μηνα διοικητικές πράξεις (σύσταση και συγκρότηση του ΕΙΣΕΠ, προκήρυξη θέσεων γενικών διευθυντών) που απαιτούν το πολύ 20 ημέρες. Μετά, προσθέσατε και ένα ακόμη 4μηνο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των γενικών διευθυντών και φθάνουμε, έτσι, στον Απρίλιο 2017. Όσο για τους τμηματάρχες, με το άπλωμα των διαδικασιών η επιλογή τους πήγε στον Ιούνιο 2018.
    Όποιος δε θέλει να ζυμώσει … Βέβαια, η «καλή ημέρα φάνηκε από το πρωί»: η απόφαση σύστασης του ΕΙ.Σ.Ε.Π. υπογράφηκε και πρωτοκολλήθηκε στις 14.4.2016, δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 27.4.2016 και αναρτήθηκε στο Διαύγεια στις 10.5.2016.
    Υπάρχει ένας δημόσιος υπάλληλος που να πιστεύει ότι θα εφαρμοσθούν οι «δεσμεύσεις»; Η θεωρία του honeymoon, παρά την αισιοδοξία σας κ. Βερναρδάκη, επιβεβαιώθηκε για ακόμη μια φορά.

  • 1 Ιουλίου 2016, 12:00 | valia

    Για τι είδους δέσμευση (!) μιλάμε; Στις 14 Αυγούστου 2015 με το ν. 4336 δεσμευθήκατε (πρωτίστως στους δανειστές) ότι η επιλογή γενικών διευθυντών θα ολοκληρωθεί έως το Δεκέμβριο 2015. Στις 27 Φεβρουαρίου 2015 δεσμευθήκατε με το ν. 4369/2016 ότι η επιλογή γενικών διευθυντών θα ολοκληρωθεί το αργότερο εντός δύο μηνών από τη δημοσίευσή του. Στις 16 Ιουνίου 2016 δεσμευθήκατε (στους δανειστές) με το Συμπληρωματικό Μνημόνιο Κατανόησης ότι η επιλογή γενικών διευθυντών θα ολοκληρωθεί έως το Σεπτέμβριο 2016. Και τώρα δεσμεύεστε (έναντι ποίου;) ότι η επιλογή γενικών διευθυντών θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του Α΄ τετραμήνου 2017, των δε τμηματαρχών έως τον Ιούνιο 2018.
    Μήπως είναι καλλίτερα να μείνουν στην άκρη θέματα που καίνε (όπως αυτό) και να ασχοληθεί κανείς με τη χρήση σεξιστικής γλώσσας στα δημόσια έγγραφα;

  • 1 Ιουλίου 2016, 11:20 | Ντίνος Τριανταφύλλου

    Εξαιρετική διάταξη, που δίνει ισότιμα κίνητρα και σε νέους επιστήμονες. Η διαφάνεια στην όλη διαδικασία, που είναι ανοικτή και ηλεκτρονικά δημοσιευτέα, είναι βέβαιο ότι θα επαναφέρει την εμπιστοσύνη στον πολίτη και θα σημάνει μία νέα εποχή για τη δημόσια διοίκηση.

  • 29 Ιουνίου 2016, 08:18 | Μυτιληναίος Χαράλαμπος

    Η επιλογή των προϊσταμένων πρέπει να γίνεται από το ΕΚΔΔ ή στη χειρότερη περίπτωση από τα υπηρεσιακά συμβούλια και να καταργηθούν δια παντός οι αναπληρωτές προϊστάμενοι που ορίζονται από αιρετά όργανα, αποφεύγοντας έτσι τις κρίσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων, φαινόμενο συχνότατο στους Δήμους.