Το προτελευταίο εδάφιο του άρθρου 7 του ν. 3320/2005 αντικαθίσταται ως εξής:
«Η διάρκεια της απόσπασης ορίζεται μέχρι δύο (2) έτη, με δυνατότητα παράτασης μέχρι τέσσερα (4) έτη ακόμη».
Αρχική Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια ΔιοίκησηΆρθρο 33 – Αποσπάσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των κρατών μελών αυτής ή άλλων χωρών
Άρθρο 33 – Αποσπάσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των κρατών μελών αυτής ή άλλων χωρών
- 27 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α – ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ – Άρθρο 1 – Σκοπός
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Γενικές Αρχές
- 117 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Έκταση εφαρμογής
- 191 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Προϋποθέσεις συμμετοχής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Διαδικασία διενέργειας προγράμματος κινητικότητας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Διαδικασία αξιολόγησης υποψηφίων από την υπηρεσία υποδοχής και έκδοση απόφασης
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Μετάταξη – απόσπαση σε υπηρεσίες απομακρυσμένων – παραμεθόριων και ορεινών-νησιωτικών περιοχών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Ενδοϋπουργική κινητικότητα
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αμοιβαία Μετάταξη
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συνυπηρέτηση υπαλλήλων
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Απόσπαση
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Μετάταξη σε άλλη υπηρεσία
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Μετάταξη εντός του ίδιου φορέα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας και υπάλληλοι ΟΤΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Ψηφιακό Οργανόγραμμα της Δημόσιας Διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Συνυπολογισμός οκταετίας για τις μετατάξεις διοριστέων του ΑΣΕΠ μετά την 1.1.2009
- 89 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Τελικές-Καταργούμενες διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΣΤΕΛΕΧΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 6 ΚΑΙ 8 ΤΟΥ Ν.4369/2016 ΠΡΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ – Άρθρο 19 Κωλύματα επιλογής προσώπων που στελεχώνουν τους φορείς της Κεντρικής Διοίκησης και των Φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα των άρθρων 6 έως 8 του ν. 4369/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Υποχρεώσεις των προσώπων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τουςΆρθρο 20 – Υποχρεώσεις των προσώπων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Υποχρεώσεις των προσώπων μετά την λήξη των καθηκόντων τους
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – Άρθρο 22 – Ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων στο Δημόσιο Τομέα
- 67 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Ποσοστά ΑμεΑ σε προσλήψεις ν.2190/1994
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Έλεγχος γνησιότητας δικαιολογητικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Διεύθυνση Αρχείων Δημόσιας ΔιοίκησηςΆρθρο 25 – Διεύθυνση Αρχείων Δημόσιας Διοίκησης
- 72 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Μη εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων ως κώλυμα διορισμούΆρθρο 27 – Μη εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων ως κώλυμα διορισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Προκήρυξη Γενικών Διευθυντών ν.4369/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Άδεια σε υπαλλήλους μονογονείς
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Προθεσμία δύο μηνών για απόφαση κατανομής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Εισαγωγικές εξετάσεις σε σχολές της ΕΛ.ΑΣ.Άρθρο 31 – Εισαγωγικές εξετάσεις σε σχολές της ΕΛ.ΑΣ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Αποκατάσταση προστατευόμενων από τον ν. 2643/1998 υπαλλήλωνΆρθρο 32 – Αποκατάσταση προστατευόμενων από τον ν. 2643/1998 υπαλλήλων
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποσπάσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των κρατών μελών αυτής ή άλλων χωρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Κατάρτιση πινάκων προακτέωνΆρθρο 34 – Κατάρτιση πινάκων προακτέων
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Ειδικότητα ιχθυολογίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Δικαίωμα υπογραφής «με εντολή Περιφερειάρχη»Άρθρο 36 – Δικαίωμα υπογραφής «με εντολή Περιφερειάρχη»
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Ιουλίου 2016, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιουλίου 2016, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
36 Σχόλια 946 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Πολυ σημαντικη πρωτοβουλία ωστε επιτέλους να εναρμονίζεται η ελληνική με την ευρωπαική νομοθεσία.
Κύριε Υπουργέ,
Θα συμφωνήσω με τους προηγούμενους σχολιαστές, ιδίως με τον Γιάννη Γ., υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε να ενισχυθεί η παρουσία δημοσίων υπαλλήλων της χώρας μας στο εξωτερικό. Για να γίνει πράξη αυτό όμως, είναι αδύνατο να αποφασίζει ο φορέας προέλευσης για τις εν λόγω αποσπάσεις, καθώς σχεδόν ΠΑΝΤΑ η αποφάσεις των φορέων προέλευσης είναι ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ.
Από προσωπική εμπειρία: Σε ανάρτηση κενής θέσης για εμπειρογνώμονες στην ΕΕ, θέλησα να κάνω αίτηση.
Η προφορική απάντηση που εξέλαβα από Αντιδήμαρχο ήταν «δεν γίνεται αυτό, έχεις ήδη επωφεληθεί από το Δημόσιο», αναφερόμενος σε (μονοετές) μεταπτυχιακό που πραγματοποίησα πριν 8 χρόνια (!) όπου η περίοδος παραμονής που απαιτείται στην υπηρεσία μου έχει παρέλθει κατά πολύ. Επίσης, όταν ρώτησα εάν υπάρχει άλλος υπάλληλος που έχει την ίδια πρόθεση (διότι σαφώς θα είχε προτεραιότητα κατ’ εμέ), η απάντηση ήταν αρνητική. Και φυσικά όταν αναφέρθηκα στα οφέλη για την υπηρεσία μου και κατ’ επέκταση για τον Δήμο, εξέλαβα ειρωνικό γέλιο.
Παρακαλώ όπως προβείτε σε ρυθμίσεις ώστε να καταργηθεί το πελατειακό (και φυσικά υποκειμενικό) καθεστώς που ισχύει στους Δήμους και ενισχύστε την αξιοκρατία!
Σας ευχαριστώ.
Κινητικότητα σε Ευρωπαϊκούς/Διεθνείς φορείς
Στα πλαίσια μιας εθνικής στρατηγικής ενδυνάμωσης της παρουσίας της χώρας σε διεθνείς φορείς θα πρέπει να ενισχυθεί η διευκόλυνση των ενδιαφερόμενων υπαλλήλων. Μέχρι σήμερα παρατηρείται το φαινόμενο οι φορείς προέλευσης να μην συναινούν, αλλά πολύ περισσότερο να αποτρέπουν, τέτοιες μετακινήσεις. Αποτέλεσμα αυτού είναι να υπάρχει ελάχιστη παρουσία ελλήνων-στελεχών, οι οποίοι εν δυνάμει θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην προώθηση των εθνικών θέσεων, στη δικτύωση αλλά και στη μεταφορά τεχνογνωσίας (σε αντίθεση με τις πρακτικές άλλων χωρών που ήδη έχουν δημιουργήσει πολύ ισχυρά λόμπυ). Προτείνεται:
– Να καταστεί υποχρεωτική η κινητικότητα των υπαλλήλων που επιλέγονται από Ευρωπαϊκούς/Διεθνείς φορείς (είτε αποσπασμένοι ως εθνικοί εμπειρογνώμονες είτε αιτούντες αδείας άνευ αποδοχών), χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης.
– Προτείνεται να διευκολύνεται με κάθε τρόπο η συνυπηρέτηση των συζύγων δημοσίων υπαλλήλων που επιλέγονται σε τέτοιες θέσεις, με τη δημιουργία προσωποπαγών θέσεων σε ελληνικές υπηρεσίες των αντιστοίχων χωρών, για όσο καιρό απασχολείται ο υπάλληλος στο διεθνή φορέα.
Πολύ σημαντική η πρωτοβουλία της Πολιτείας και των Νομοθετών για την εν λόγω θετική τροποποίηση της εθνικής νομοθεσίας, η οποία εναρμονίζεται πλήρως με την αντίστοιχη απόφαση C(2008) 6866/12.11.2008 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ), καθώς δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης των Ελλήνων Εθνικών Εμπειρογνωμόνων ισότιμα και δίκαια παρόμοια με άλλους Ευρωπαίους SNEs (AEE). Ο θεσμός των Αποσπασμένων Εθνικών Εμπειρογνωμόνων αναδεικνύει το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων Επιστημόνων Δημόσιων Λειτουργών οι οποίοι συμβάλλουν με τον πλέον θετικό και αμοιβαία επωφελή τρόπο στην αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών και οργανισμών στην ΕΕ, πολύ περισσότερο στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση, στη χώρα μας, στον Ευρωπαϊκό της ρόλο και στη Διεθνή αναγνώρισή της.
Το συγκεκριμένο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και στόχος θα πρέπει να είναι παράλληλα η ουσιαστική αξιοποίηση της τεχνογνωσίας & εμπειρίας που αποκτάται προς όφελος της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης.
Οι Υπηρεσίες μας όμως δε συμφωνούν ποτέ με τη προώθηση των αιτήσεων μας, στερώντας μας τη δυνατότητα να υπηρετήσουμε σε φορείς της Ε.Ε. (προσωπικά έκανα 3 αιτήσεις για φορείς της Ε.Ε. το 2015, και δε θέλω καν να αναφέρω την απάντηση της Υπηρεσίας μου).Θεωρώ πως για να ανοίξουν πραγματικά οι θέσεις αυτές για εμάς, δε θα έπρεπε να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη τους.
Το σχετικό άρθρο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Επιτέλους η ελληνική νομοθεσία εναρμονίζεται με την Ευρωπαική.
Πολύ θετική τροποποίηση.
Επιτρέπει την διατήρηση σε απόσπαση των εθνικών εμπειρογνωμόνων (άνευ κόστους για το ελληνικό κράτος) για χρονικό διάστημα 6 ετών και όταν επιστρέψουν στη χώρα μας να μεταφέρουν τις γνώσεις που απέκτησαν.
Η εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με την αντίστοιχη απόφαση C(2008) 6866/12.11.2008 της ΕΕ είναι θετική καθώς δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης των εθνικών εμπειρογνωμόνων ώστε να υπάρχουν μεγάλα οφέλη για την ελληνική δημόσια διοίκηση.
Θετική η τροποποίηση, θα βοηθήσει στην καταλληλότερη αξιοποίηση των Εθνικών εμπειρογνωμόνων. Συμφωνώ απόλυτα.
Πολύ θετική αυτή η ρύθμιση, αν και πρόκειται για το αυτονόητο. Να επωφελούνται δηλαδή και οι Έλληνες Εθνικοί Εμπειρογνώμονες (και μαζί με αυτούς το Ελληνικό Κράτος)από την πρόβλεψη της Απόφασης C(2008) 6866/12.11.2008 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που από καιρό απολαμβάνουν οι εμπειρογνώμονες άλλων χωρών μελών της Ε.Ε.
Ευχής έργο (και πάλι αυτονόητο), η απλοποίηση των διαδικασιών απόσπασης και ανανέωσης της απόσπασης. Δεν είναι λογικό οι διαδικασίες απόσπασης από ελληνικής πλευράς να απαιτούν περισσότερο χρόνο και υπογραφές από την επιλογή του εμπειρογνώμονα από τις υπηρεσίες της Ε.Ε.
Η εν λόγω τροποποίηση σε εναρμόνιση με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής C(2008) 6866 final 12.11.2008, ενισχύει αναμφίβολα την ενεργό και διαρκή συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως πολύ εύστοχα αναφέρεται στην σχετική αιτιολογική έκθεση.
Ο ρόλος των Ελλήνων Εθνικών εμπειρογνωμόνων αξιοποιείται επιτέλους καλύτερα, προς το συμφέρον της χώρας μας και την ευρωπαϊκή προοπτική της.
Ορθή πρωτοβουλία της Ελληνικής Διοίκησης σύμφωνη με την ΕΕ. Η συστηματική δράση των Ελλήνων δημοσίων υπαλλήλων στους Ευρωπαϊκούς θεσμούς έχει πολλαπλά οφέλη όπως μεταφορά τεχνογνωσίας.
Απαραίτητη τροποποίηση που ευθυγραμμίζει την Ελληνική νομοθεσία με την απόφαση της ΕΕ και την πρακτική των υπολοίπων ΚΜ.
Επιτέλους η ελληνική νομοθεσία ευθυγραμίζετε με τις κοινοτικές αποφάσεις που προβλέπουν μέγιστο διάστημα απόσπασης τα 6 χρόνια και όχι τα 4.
Ελπίζω ο συγκεκριμένος νόμος να ψηφιστεί το συντομότερο!!!
Επιτέλους, η ρύθμιση αυτή έρχεται να επιλύσει μια ανισότητα που δεν αφορά μόνον στους υπαλλήλους αλλά κυρίως τη χώρα καθώς σε αντίθεση με άλλα κράτη μέλη δεν μπορεί να διατηρήσει τους δικούς της εμπειρογνώμονες για μεγαλύτερο διάστημα των 4 ετών. Οι εθνικοί εμπειρογνώμονες αποτελούν ιδιαίτερη επωφελή δυνατότητα κάθε κράτους μέλους να διατηρεί δίαυλο επικοινωνίας με την ευρωπαϊκή διοίκηση και να ανταλάσσεται τεχνογνωσία.
Η ορθή αυτή ρύθμιση θα έπρεπε να συμπληρωθεί έτσι ώστε να περιορισθεί η σημερινή υπερβολική γραφειοκρατική διαδικασία, η οποία τελικώς κάνει τη χώρα μη ανταγωνιστική αφού προτιμούνται υπάλληλοι άλλων κρατών μελών που μπορούν να αναλάβουν γρήγορα τα καθήκοντά τους ενώ εδώ χρειαζόμαστε πολλούς μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Ειδικότερα, θα πρέπει να καταργηθεί η γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου και η αρμοδιότητα τριών Υπουργών. Εφόσον υπάρχει συλλογικό όργανο διοίκησης θα πρέπει αυτό να αποφασίζει σε πρώτο και τελευταίο βαθμό, και σίγουρα αυτό θα πρέπει να ισχύει για τις ανεξάρτητες διοικητικές αρχές αλλά και για άλλες υπηρεσίες που έχουν αυτονομία. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις μπορεί να διατηρηθεί η αρμοδιότητα του οικείου Υπουργείου του υπαλλήλου.
Θεωρώ την τροποποίηση προς την σωστή κατεύθυνση γιατί εναρμονίζεται η ελληνική με την ευρωπαική νομοθεσία.
Απόλυτα σωστή και αναγκαία ρύθμιση.
Θετική ρύθμιση, εναρμονιζει την ελληνική νομοθεσία με το καθεστώς που ισχύει στην Ε.Ε. όσον αφορά τη διάρκειας της απόσπασης.
Θετικό επίσης το γεγονός ότι επιτέλους Ελληνική Κυβέρνηση βλέπει με θετική προσέγγιση θέματα Ευρωπαϊκής Ένωσης σε σχέση με τη δυνατότητα εμπλοκής και συμμετοχής ελλήνων δημοσίων υπαλλήλων στις αντίστοιχες διαδικασίες.
Σε απάντηση ανωτέρω σχολίων, θα πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε διεθνής Οργανισμός έχει δικές του διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν στην απόσπαση υπαλλήλων από εθνικές αρχες καθώς και στις διαδικασίες επιλογής, με βάση την περιγραφή των απαιτήσεων της θέσης και των προσόντων των υποψηφίων, οπότε δεν τίθεται θέμα επιμέρους εθνικών ρυθμίσεων ως προς αυτές.
Τέλος, το υφιστάμενο άρθρο που τροποποιείται με την παρούσα αφορά τη χρονική διάρκεια της απόσπασης, οπότε ορθά η προτεινόμενη τροποποίηση στοχεύει στην εναρμόνιση με το ευρωπαϊκό κεκτημένο και δεν προσπαθεί να αντιμετωπίσει όλα τα συσσωρευμένα προβλήματα που τυχόν υπάρχουν στην ελληνική διοίκηση.
To γεγονός ότι η συνολική διάρκεια της απόσπασης ορίζεται πλέον στα έξι έτη αποτελεί πολύ θετική εξέλιξη και δίνει τη δυνατότητα σε αποσπασμένους Έλληνες Εθνικούς Εμπειρογνώμονες να γνωρίσουν σε βάθος το σύστημα λήψης αποφάσεων στα Ευρωπαϊκά Όργανα με όλες τις θετικές για τη χώρα συνέπειες.
Η τροποποίηση του Άρθρου 7 του ν. 3320/2005 προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα απόσπασης Εθνικών Εμπειρογνωμόνων στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για συνολικά 6 χρόνια είναι ουσιαστικής σημασίας! Οι αποσπασμένοι εθνικοί εμπειρογνώμονες αποτελούν σημαντικό δίαυλο επικοινωνίας και τεχνογνωσίας μεταξύ Εθνικών Αρχών και ΕΕ, και μπορούν να παρέχουν έγκαιρη πληροφόρηση που είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την παρακολούθηση κάποιων θεμάτων σε επίπεδο ΕΕ αλλά και η οποία μπορεί να είναι χρήσιμη για την προώθηση εθνικών θεμάτων. Η διατήρηση αυτού του διαύλου επικοινωνίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μπορεί να λειτουργήσει μόνο θετικά για την ελληνική δημόσια διοίκηση.
Η απόσπαση εθνικών εμπειρογνωμόνων αποφέρει αμοιβαία οφέλη τόσο για τις Ευρωπαϊκές Υπηρεσίες όσο και για τους φορείς προέλευσης των αποσπασμένων. Με την μεγιστοποίηση του χρόνου παραμονής, επιτυγχάνεται αύξηση εμπειρίας και εξειδίκευσης σε θέματα συναφή με τα καθήκοντα του αποσπασμένου υπαλλήλου.
Εξαιρετικό μέτρο γιατί αφενός ενισχύει τον ίδιο τον θεσμό των εμπειρογνωμόνων και αφετέρου, γιατί αποτρέπει την απώλεια θέσεων Ελλήνων Εθνικών Εμπειρογνωμόνων από υπαλλήλους άλλων χωρών που έχουν το δικαίωμα της εξαετίας.
Πολύ σημαντική και για καιρό αναμενόμενη τροποποίηση.
Επιτέλους και μια αλλαγή που θα έχει πραγματικά οφέλη και αναβαθμίσει την θέση της Ελλάδος στα ευρωπαϊκά δρώμενα. Πρέπει να ενθαρρύνουμε την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την περαιτέρω εξέλιξη των εθνικών εμπειρογνωμόνων με σκοπό την αξιοποίηση τους και την μεταφορά καινοτομίας.
Με το άρθρο αυτό εναρμονίζεται η εθνική μας νομοθεσία με την αντίστοιχη απόφαση C(2008) 6866/12.11.2008 της ΕΕ, η οποία επιτρέπει στα Κράτη Μέλη να διατηρήσουν σε απόσπαση (εφόσον κρίνεται σκόπιμο) τους εθνικούς εμπειρογνώμονες για χρονικό διάστημα 6 ετών. Πρακτικά, μόνο η Ελλάδα και η Τσεχία δεν είχαν κάνει χρήση αυτού του δικαιώματος. Η διάταξη είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς, στις περιπτώσεις που η ελληνική διοίκηση το κρίνει σκόπιμο, αποκτάται μεγαλύτερη εμπειρία στους χειρισμούς ειδικών θεμάτων (η εμπειρία κορυφώνεται συνήθως μετά τον 3ο και 4ο χρόνο),θα υπάρχει βαθύτερη “διείσδυση” των αποσπασμένων εθνικών εμπειρογνωμόνων στις αντίστοιχες ευρωπαϊκές υπηρεσίες και γιατί όταν λήγει η απόσπαση ενός εθνικού εμπειρογνώμονα, οι πιθανότητες να αναλάβει την ίδια θέση ένας εμπειρογνώμονας της ίδιας εθνικότητας είναι, πρακτικά, ελάχιστες.
Απαραίτητη τροποποίηση. Η Ελλάδα είναι απο τα τελευταία Κ-Μ που δεν έχει κάνει χρήση της δυνατότητας αυτής με ότι αυτό συνεπάγεται για την αποτελεσματική εκπροσώπησή μας στα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. Η απλοποίηση δε των διαδικασιών απόσπασης είναι επίσης απαραίτητη.
ΑΚΒ
Μια πολύ θετική πρόταση. Πρώτον, εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία με την σχετική απόφαση Επιτροπής και το ευρωπαϊκό πλαίσιο για του εθνικούς εμπειρογνώμονες, κάτι το οποίο είναι σχεδόν αυτονόητο και θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια.
Δεύτερον, δίνεται η δυνατότητα στη χώρα να συμμετέχει στα ευρωπαϊκά όργανα ‘εκ των έσω’ άλλα και στους Έλληνες εθνικούς εμπειρογνώμονες να αποκτήσουν σημαντική εμπειρία, αναλογή με άλλους ευρωπαίους που εδώ και χρόνια τους δίνεται η δυνατότητα παραμονής 6 ετών, και μάλιστα με πολύ πιο απλές εθνικές διαδικασίες απόσπασης (π.χ. χωρίς να απαιτείται η έκδοση ΚΥΑ).
Πιθανόν η Ελλάδα να είναι η μοναδική ή από τις λίγες χώρες της Ε.Ε. όπου για να αποσπαστεί ένας υπάλληλος σε υπηρεσία της Ε.Ε. χρειάζονται οι υπογραφές 3 υπουργών. Ααν υπολογίσει κανείς πόσες ανθρωποώρες χρειάζονται για την διεκπεραίωση όλων των υπογραφών από εισηγητή έως τελικό υπογράφοντα σε 3 υπουργεία, δεν είναι να αναρωτιόμαστε γιατί η Ελληνική Δημόσια Διοίκηση έχει αυτή την εικόνα και κυρίως αποτελεσματικότητα. Το λογικό θα ήταν την έγκριση να την δίνει ο Γεν. Δ/ντης Διοικητικού του Υπουργείου προέλευσης. Είναι αδιανόητο υπουργοί (και μάλιστα 3) να ασχολούνται με τέτοιου είδους ζητήματα – φαντάζομαι ότι υπάρχουν και σοβαρότερα – ή μήπως όχι?
Το άρθρο αυτό είναι απαραίτητο, για να μπορέσει η Ελλάδα να αξιοποιήσει σε μεγαλύτερο βαθμό το εργατικό της δυναμικό και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τον συγκεκριμένο θεσμό. Άλλες Ευρωπαϊκές χώρες (μέλη κράτη) προωθούν ενεργά την μέγιστη διαμονή των εμπειρογνωμόνων τους σε θέσεις κλειδιά και επιδιώκουν να τους αξιοποιήσουν στην συνέχεια σε θέσεις καταλυτικές για την στρατηγική της χώρας τους σε θέματα που σχετίζονται με Ευρωπαϊκές πολιτικές.
Επιτέλους εναρμονίζεται το ελληνικό δίκαιο με την Απόφαση C(2008) 6866/12.11.2008 της Επιτροπής. Εξαιρετική πρωτοβουλία της ελληνικής διοίκησης
Θα πρέπει ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΓΝΩΜΗ του υπηρεσιακού συμβουλίου και του συλλογικού οργάνου διοίκησης, γιατί λειτουργεί αρνητικά για την κινητικότητα των υπαλλήλων ΚΑΙ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ προκειμένου η όποια αίτηση του υπαλλήλου να εξεταστεί καταρχήν.
η ιδέα, ότι δημόσιοι υπάλληλοι του ελληνικού κράτους μπορούν να εργασθούν σε υπηρεσίες των κρατών μελών της ευρωπαικής ένωσης είναι πολύ καλή και πιστεύω πως είναι απαραίτητη μέσα στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον στο οποίο ζούμε. όμως αυτή η σύμφωνη γνώμη του φορέα υποδοχής τα ισοπεδώνει όλα…ο υπάλληλος όσο και να θέλει είναι όμηρος της όλης υποστελέχωσης.
η έκφραση ΄΄ποιος θα τα κάνει αν μου φύγει αυτός΄΄ είναι πραγματικά όλα τα λεφτά !!!!!!
επίσης θα ήθελα να προτείνω το εξής πολύ απλό. να μπορούν ακόμα και νέοι υπάλληλοι με προσόντα, από όλες τις εργασιακές ομάδες να συμμετάσχουν σε αυτές τις διαδικασίες.
ευχαριστώ.
Θα πρέπει να υπάρχει ενιαία διαδικασία απόσπασης υπαλλήλων σε διεθνείς οργανισμούς. Η διάκριση μεταξύ ΕΕ και λοιπών διεθνών οργανισμών πρέπει να εκλείψει.
To άρθρο αυτό επιτρέπει, επιτέλους, στην Ελλάδα να αξιοποιήσει αποτελεσματικά το θεσμό της απόσπασης Εθνικών Εμπειρογνωμόνων στα ευρωπαϊκά όργανα: Οι εθνικοί εμπειρογνώμονες αποτελούν πολύτιμη δεξαμενή εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού σε χειρισμούς ευρωπαϊκών θεμάτων και όσο μεγαλύτερο είναι το διάστημα της απόσπασης τόσο μεγαλύτερη είναι κι η εμπειρία που αποκτάται στους χειρισμούς σημαντικών θεμάτων προς όφελος της χώρας. Εξάλλου, η Ελλάδα και η Τσεχία ήταν τα τελευταία Κράτη Μέλη της ΕΕ που δεν είχαν υιοθετήσει το δικαίωμα της δημόσιας διοίκησης να διατηρεί, εφόσον κρίνεται σκόπιμο, σε απόσπαση τους εθνικούς εμπειρογνώμονές τους για χρονικό διάστημα πέραν των 4 ετών.
Θα ήταν σκόπιμο και θα μεγιστοποιούσε τα οφέλη για τη δημόσια διοίκηση να νομοθετούνταν και η ενεργοποίηση συγκεκριμένων διυπουργικών μηχανισμών που θα αξιοποιούν αποτελεσματικότερα το υπάρχον δυναμικό των Αποσπασμένων Εθνικών Εμπειρογνωμόνων.
Εδώ θα έπρεπε να ενταχθεί και περαιτέρω τροποποίηση του αρ. 7 του Ν. 3320/2005.
Συγκεκριμένα θα έπρεπε να τροποποίηθεί η πρόβλεψη του αρ. 7 του Ν. 3320/2005 που λέει ότι «Η απόσπαση γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών και του οικείου Υπουργού, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου της υπηρεσίας προέλευσης του υπαλλήλου, καθώς και του συλλογικού οργάνου διοίκησης, στις περιπτώσεις που αυτό υφίσταται.»
Θα πρέπει ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΓΝΩΜΗ του υπηρεσιακού συμβουλίου και του συλλογικού οργάνου διοίκησης, γιατί λειτουργεί αρνητικά για την κινητικότητα των υπαλλήλων.
Τα περισσότερα υπηρεσιακά συμβούλια και συλλογικά όργανα εκφράζουν αρνητική γνώμη «για να μην χάσουν τον υπάλληλο» με αποτέλεσμα αυτός να καθίσταται δέσμιος και επι της ουσίας να του αφαιρείται η δυνατότητα για κινητικήτητα και εξέλιξη.
Είναι γνωστό ότι σήμερα , όλες οι προκηρύξεις που βγαίνεουν για αποσπάσεις σε διάφορες υπηρεσίες της ΕΕ να προβλέπουν την ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ προκειμένου η όποια αίτηση του υπαλλήλου να εξεταστεί καταρχήν.
Αυτό σημαίνει ότι άμα δεν υπάρχει η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του φορές προέλευσης για μετακίνηση , ο υπάλλληλος αποκλείεται να αποσπαστεί, όσο καλός και αν είναι (δεν εξετάζεται καν η αίτησή του).
Αυτό είναι απαράδΕΚτό και πρέπει να σταματήσει, και αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση.