1.Επιτρέπεται, ύστερα από αίτηση, η απόσπαση για συνυπηρέτηση με σύζυγο ή συμβιούντα κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 4356/2015 (ΦΕΚ Α΄ 181) δημόσιο υπάλληλο που υπηρετεί σε υπηρεσία άλλου νομού, κατά προτεραιότητα εκτός νομού Αττικής. Οι αιτήσεις υποβάλλονται στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας, η οποία γνωμοδοτεί για την κατανομή των αιτούμενων υπαλλήλων σε θέσεις αντίστοιχες των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους, λαμβάνοντας υπόψη τις υπηρεσιακές ανάγκες των φορέων ανά περιοχή. Οι εν λόγω υπηρεσιακές ανάγκες προκύπτουν από τα αιτήματα που αποστέλλουν οι φορείς στο πλαίσιο του ΕΣΚ. Η απόσπαση ολοκληρώνεται με την έκδοση απόφασης των οικείων Υπουργών ή, προκειμένου για απόσπαση μεταξύ ΟΤΑ, με την έκδοση απόφασης από τα αρμόδια για το διορισμό όργανα.
2.Η χρονική διάρκεια της απόσπασης δεν δύναται να υπερβαίνει τα δύο (2) έτη, μετά το πέρας των οποίων απαιτείται η επανεξέταση από την Κεντρική Υπηρεσία Κινητικότητας του αιτήματος του υπαλλήλου για παράταση της απόσπασης έως δύο (2) έτη, συνεκτιμώντας τις υπηρεσιακές ανάγκες.
3.Ειδικές διατάξεις περί συνυπηρέτησης διατηρούνται σε ισχύ.
Άρθρο 11 – Συνυπηρέτηση υπαλλήλων
- 27 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α – ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ – Άρθρο 1 – Σκοπός
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Γενικές Αρχές
- 117 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Έκταση εφαρμογής
- 191 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Προϋποθέσεις συμμετοχής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Διαδικασία διενέργειας προγράμματος κινητικότητας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Διαδικασία αξιολόγησης υποψηφίων από την υπηρεσία υποδοχής και έκδοση απόφασης
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Μετάταξη – απόσπαση σε υπηρεσίες απομακρυσμένων – παραμεθόριων και ορεινών-νησιωτικών περιοχών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Ενδοϋπουργική κινητικότητα
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αμοιβαία Μετάταξη
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συνυπηρέτηση υπαλλήλων
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Απόσπαση
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Μετάταξη σε άλλη υπηρεσία
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Μετάταξη εντός του ίδιου φορέα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας και υπάλληλοι ΟΤΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Ψηφιακό Οργανόγραμμα της Δημόσιας Διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Συνυπολογισμός οκταετίας για τις μετατάξεις διοριστέων του ΑΣΕΠ μετά την 1.1.2009
- 89 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Τελικές-Καταργούμενες διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΣΤΕΛΕΧΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 6 ΚΑΙ 8 ΤΟΥ Ν.4369/2016 ΠΡΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ – Άρθρο 19 Κωλύματα επιλογής προσώπων που στελεχώνουν τους φορείς της Κεντρικής Διοίκησης και των Φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα των άρθρων 6 έως 8 του ν. 4369/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Υποχρεώσεις των προσώπων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τουςΆρθρο 20 – Υποχρεώσεις των προσώπων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Υποχρεώσεις των προσώπων μετά την λήξη των καθηκόντων τους
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – Άρθρο 22 – Ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων στο Δημόσιο Τομέα
- 67 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Ποσοστά ΑμεΑ σε προσλήψεις ν.2190/1994
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Έλεγχος γνησιότητας δικαιολογητικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Διεύθυνση Αρχείων Δημόσιας ΔιοίκησηςΆρθρο 25 – Διεύθυνση Αρχείων Δημόσιας Διοίκησης
- 72 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Μη εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων ως κώλυμα διορισμούΆρθρο 27 – Μη εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων ως κώλυμα διορισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Προκήρυξη Γενικών Διευθυντών ν.4369/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Άδεια σε υπαλλήλους μονογονείς
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Προθεσμία δύο μηνών για απόφαση κατανομής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Εισαγωγικές εξετάσεις σε σχολές της ΕΛ.ΑΣ.Άρθρο 31 – Εισαγωγικές εξετάσεις σε σχολές της ΕΛ.ΑΣ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Αποκατάσταση προστατευόμενων από τον ν. 2643/1998 υπαλλήλωνΆρθρο 32 – Αποκατάσταση προστατευόμενων από τον ν. 2643/1998 υπαλλήλων
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποσπάσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των κρατών μελών αυτής ή άλλων χωρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Κατάρτιση πινάκων προακτέωνΆρθρο 34 – Κατάρτιση πινάκων προακτέων
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Ειδικότητα ιχθυολογίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Δικαίωμα υπογραφής «με εντολή Περιφερειάρχη»Άρθρο 36 – Δικαίωμα υπογραφής «με εντολή Περιφερειάρχη»
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Ιουλίου 2016, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιουλίου 2016, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
32 Σχόλια 946 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Η συνυπηρέτηση δεν θα πρέπει να είναι τίθεται σε χρονικούς περιορισμούς αφού έχουμε να κάνουμε με οικογένειες. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα της συνυπηρέτησης ανεξάρτητα από τις προϋποθέσεις του άρθρου 4 και χωρίς χρονικούς περιορισμούς.
Η οικογένεια ως θεσμός, αποτελεί σημαντικό μέρος της κάθε οργανωμένης κοινωνίας και δεν θα πρέπει να δημιουργούνται προβλήματα στην επιβίωσή της ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Κατά συνέπεια θα πρέπει να πραγματοποιείται για απεριόριστο χρονικό διάστημα και κατά παρέκκλιση άλλων διατάξεων και μόνο με υπουργική απόφαση.
Όπως είναι κατανοητό (από τα σχόλια των συναδέρφων) η συνυπηρέτηση των συζύγων είναι ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα πολλές οικογένειες. Όντως όταν γίνεται λόγος για συνυπηρέτηση θα πρέπει να αφορά όλους. Το πλήθος των ειδικών διατάξεων που παραμένουν σε ισχύ (όπως αναφέρεται σε άρθρο του ν/σ), μόνο θλίψη φέρνει στους υπόλοιπους! Γιατί «κάποιοι» να έχουν ειδική μεταχείριση;; Όλες οι οικογένειες έχουν τις ίδιες ανάγκες και η οικογένεια ως θεσμός προστατεύεται από το Σύνταγμα!
Σε καμία άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η «οικογένεια» δεν υφίσταται τέτοια ταλαιπωρία!
Αφού προτίθεστε κύριε Υπουργέ να δώσετε λύση στο πρόβλημα, δώστε ριζική λύση!
Απόσπαση χωρίς περιορισμούς (κώλυμα δεκαετίας, μοναδικότητα υπαλλήλου, εργασία συζύγου στον ιδιωτικό τομέα, κ.λ.π.). Σίγουρα χρειάζονται κάποιες ασφαλιστικές δικλείδες, αλλά εκτός από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, όλες οι άλλες περιπτώσεις, πιστεύω μπορούν να έχουν την ίδια μεταχείριση.
Κι όχι απόσπαση για 2 + 2 έτη! Γιατί μετά τι θα γίνει;;; Θα πάψουν οι ανάγκες της οικογένειας;;;
Κι όχι ανάκληση της απόσπασης όποτε επιθυμεί η υπηρεσία προέλευσης, διότι τότε ο κάθε φορέας θα αυθαιρετεί καλύπτοντας εκδουλεύσεις, συνήθως, ψηφοθηρικού χαρακτήρα.
Όπως ανέφερε κάποιος συνάδερφος η απόσπαση να έχει μόνιμο χαρακτήρα, υπό την έννοια να διαρκεί όσο υφίστανται οι ίδιες ανάγκες!
Σας ευχαριστώ
Από που προκύπτει πως οι υπηρεσιακές ανάγκες πρέπει να είναι πάνω από τις οικογενειακές; Η συνυπηρέτηση πρέπει να είναι υποχρεωτική με οριστική μετάταξη και όχι «επιτρέπεται» και μάλιστα προσωρινά.
Τι πάει να πει «επιρέπεται η απόσπαση για δύο(2) χρόνια και μετά να εξετάζονται από ‘επιτροπή’ οι υπηρεσιακές ανάγκες» ;
Γιατί έχουμε αυτές τις νοοτροπίες του χθες; Γιατί οι όποιες υπηρεσιακές ανάγκες είναι πάνω από τις οικογενειακές ανάγκες; Ας σταματήσει επιτέλους ο κοινωνικός ρατσισμός εις βάρος του κατωχυρωμένου από το σύνταγμα θεσμού της οικογένειας
1)Καταργήστε τις επιτροπές δεν χρειάζονται γιατί έτσι αυξάνετε την άσκοπη γραφειοκρατία. Επιτροπές = κόστος = γραφειοκρατία = καθυστέρηση.
2)Σταματήστε την πολυνομία με τις τροποποιήσεις
3)Φιάξτε ένα απλό κοινωνικά δίκαιο σύστημα με μόρια χωρίς διακρίσεις μέσω ΑΣΕΠ ηλεκτρονικά , αντίστοιχο(ή παρόμοιο) των Εκπαιδευτικών όπως πολλή σωστά κάνατε πρόσφατα μέσω ΑΣΕΠ το Εθνικό Μητρώο για τα στελέχη της Δημόσιας Διοήκησης
4)Σταματήστε επιτέλους τα άσκοπα εμπόδια π.χ. Δόκιμος, π.χ ΙΔΑΧ με δημοσίου δικαίου,π.χ. εκθέσεις αξιολόγησης, π.χ.την πολυνομία με τις πάμπολες τροποποιήσεις.
Ευχαριστώ
Αξιότιμοι κύριοι,
σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδος το κράτος προστατεύει την οικογένεια.
Όταν μετά από 7 έτη (από την περικοπή προσλήψεων) η σύζυγος διορίζεται σε Υπουργείο (Αθήνα και μετακομίζει μαζί με ανήλικο τέκνο) και ο σύζυγος υπηρετεί σε Δήμο Πρωτεύουσας Νομού 400 χλμ. μακριά, τι θα προτείνετε? Περιπτώσεις σαν αυτή είναι εξαιρετικά κρίσιμες για την οικογένεια και την ψυχική υγεία των μελών της- πέραν της οικονομικής αιμορραγίας.
Παρακαλώ να λάβετε υπόψιν σας αυτές τις πραγματικές καταστάσεις.Θεωρούμε τους εαυτούς μας δημόσιους λειτουργούς. Ας μας δει και το κράτος έτσι!
Επίσης να υπάρχει η δυνατότητα -όπως αρχικά είχατε δηλώσει- ο Υπάλληλος να μπορεί να κινείται με δική του βούληση προς θέσεις όπου αξιοποιούνται βέλτιστα τα τυπικά και ουσιαστικά του προσόντα.Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στο Σ.Ν. όπως το δώσατε τελικά.
Ευχαριστώ.
Κύριε Υπουργέ,
Θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου να παρέμβω στο προς ψήφιση σχέδιο νόμου για την κινητικότητα. Είμαι υπάλληλος στο Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου Θεσσαλονίκης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και ο σύζυγος μου υπηρετεί στο Α.Τ. Έδεσσας.Οφείλω να
ομολογήσω ότι όλες οι προσπάθειες που έχω κάνει για απόσπαση-μετάταξη για λόγους συνηπηρέτησης με τον σύζυγό μου έχουν αποβεί άκαρπες για τό λόγο ότι το Γ.Ν.Παπαγεωργίου διέπεται απο το καθεστώς του Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου και σε κανένα νόμο μέχρι τώρα δεν έχουν περιληφθεί τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.
Θεωρώ ότι ήρθε η στιγμή στο νόμο περί κινητικότητας που πρόκειται να ψηφιστεί, να γίνει πιο σαφές το θέμα της συνυπηρέτησης με ένστολο για αυτά τα νομικά πρόσωπα και όχι μόνο, και πιο συγκεκριμένα θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι Τακτικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δημοσίων υπηρεσιών και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και ιδιωτικού δικαίου (που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του Δημοσίου ώστε να πάψουν οι μέχρι τώρα ανισότητες ανάμεσα στους υπαλλήλους.
Στο πλαίσιο των εύλογων προσαρμογών για τα άτομα με αναπηρία που προαναφέρθηκαν στο άρθρο 4, η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει, όταν πρόκειται για πρόσωπα της περίπτωσης γ και της περίπτωσης δ της παραγράφου 6 του άρθρου 23 του παρόντος, η αίτηση και η απόσπαση να εξετάζεται και να πραγματοποιείται αντίστοιχα, κατά προτεραιότητα.
Είμαι μητέρα δυο ανήλικων παιδιών και υπάλληλος στο Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου Θεσσαλονίκης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και ο σύζυγος μου υπηρετεί στο Λιμενικό σώμα και πρόκειται να μετατεθεί. Θεωρώ ότι στο νόμο περί κινητικότητας που πρόκειται να ψηφιστεί, θα πρέπει να γίνει πιο σαφές το θέμα της συνυπηρέτησης με ένστολο και συγκεκριμένα για υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Γ.Ν. Παπαγεωργίου).
Στο παρελθόν είχε γίνει πρόταση από την Πανελλήνια ομοσπονδία ενώσεων στρατιωτικών http://www.poes.gr/index.php/enimerosi/epikairotita/292-synypiretisi-stratiotikoy-me-dimosio-ypallilo, η οποία με βρίσκει σύμφωνη και η οποία αναφέρει τα εξής:
«Προτείνεται η εξής τροπολογία: «Η παράγραφος 1 του άρθρου 21 του ν.2946/2001 (ΦΕΚ Α΄ 224) τροποποιείται ως εξής: «1. Τακτικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δημοσίων υπηρεσιών και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και ιδιωτικού δικαίου (που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του Δημοσίου), που κατέχουν οργανικές θέσεις και είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων ή ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού, Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, καθώς και του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης, επιτρέπεται να αποσπώνται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, σε υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στην περιοχή που υπηρετεί ο σύζυγός τους».»
Η συνυπηρέτηση προτείνεται να είναι για επ’ αόριστον χρονικό διάστημα, δηλαδή να είναι μετάταξη και όχι απόσπαση, εκτός και αν οι αιτούντες επιθυμούν κάτι τέτοιο. Ανά δύο χρόνια θα εξετάζεται και θα τίθεται σε αμφισβήτηση η συνοχή μιας οικογένειας; Υπάρχουν αρκετοί άλλοι λόγοι για να γίνει αυτό, ας μην μπαίνει και ο επαγγελματικός. Δεν θέλουν οι υπάλληλοι που ζητούν τη συνυπηρέτηση, το δημόσιο να ανοίξει νέες υπηρεσίες, όπου επιθυμεί ο καθένας. Σε ήδη υφιστάμενες επιθυμούν να υπηρετήσουν, για να είναι κοντά στις οικογένειές τους. Οι υπάλληλοι που ζητούν τη συνυπηρέτηση, το κάνουν για να ελαχιστοποιήσουν αν όχι να μειώσουν, τις αποστάσεις από την οικογενειακή τους εστία, προκειμένου να μην χρειάζεται να συντηρούν δύο νοικοκυριά ή ο μισθός να φεύγει σε δαπάνες μετακίνησης, ώστε να μπορούν ανταπεξέλθουν στις υπόλοιπες οικογενειακές τους υποχρεώσεις και παράλληλα να εργάζονται προσφέροντας στον πολίτη. Αν θεωρεί κάποιος ότι το να εργάζονται δύο γονείς στην ίδια ή σε πολύ κοντινή περιοχή, μειώνεται η αποδοτικότητά τους, δεν είναι ορθό.
Το να μπαίνουν χρονικοί περιορισμοί στο πόσο καιρό θα είναι σε κατάσταση συνοχής και όχι διάλυσης μια οικογένεια, δεν νομίζω ότι είναι ρεαλιστικό λαμβάνοντας υπόψη και τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες του σήμερα.
Επιπλέον, προτείνεται η συνυπηρέτηση να εξαιρείται ρητά των προϋποθέσεων της παρ.3 του άρθρου 4 του παρόντος ν/σ, αφού οι συγκεκριμένες προϋποθέσεις μετατρέπουν την συνυπηρέτηση από πρόνοια σε προνόμιο για λίγους.
Τέλος, προτείνεται η συνυπηρέτηση να πραγματοποιείται με γνώμονα τον δήμο στον οποία υφίσταται ο χώρος εργασίας ενός εκ των δύο γονέων, αφού υπάρχουν δήμοι στον ίδιο νομό, οι οποίοι είναι σε πολύ μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΖΥΓΩΝ: ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΙ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ (ΑΝΗΛΙΚΟ ΤΕΚΝΟ, ΛΟΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ).ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΙ ΕΝΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΕ ΜΕΡΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΑΛΛΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΛΟΓΩ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Π.Χ. ΣΑΛΑΜΙΝΑ).ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΩΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖI?
ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΔΕΝ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ!
Θεωρώ ότι όσον αφορά την συνυπηρέτηση ενστόλου προσωπικού των ΕΔ και υπαλλήλων ΟΤΑ μετά από 20 χρόνια γραφειοκρατίας και αντιμετώπισης του βαθέως παλαιοκομματικού κράτους σε κάθε πόλη της χώρας λόγω μετάθεσης του συζύγου τα κάτωθι
1. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν χρονικά όρια παρά η απόσπαση να είναι σε ισχύ όσο και η μετάθεση του συζύγου.
2. Η μισθοδοσία του υπαλλήλου να προέρχεται από τον Δήμο που θα είναι η οργανική του θέση. Πολύ σημαντικό αυτό διότι από την εμπειρία μου όλοι οι δήμοι εκεί πατάνε και δεν δέχονται τις αποσπάσεις καθώς επιβαρύνονται οι ίδιοι την δαπάνη μισθοδοσίας του υπαλλήλου.
3. Η απόσπαση λόγω συνυπηρέτησης με συζυγο στρατιωτικό θα πρέπει να είναι καθολική για τον εκάστοτε Δήμο.Αυτό που ισχύει τώρα είναι ότι ο νόμος δίνει την δυνατότητα στον κάθε Δήμο να κάνει δεκτώ το αίτημα του υπαλλήλου αλλά ταυτόχρονα και να το απορρίψει. Η λύση είναι ανεξάρτητα θέσεων να γίνονται δεκτοί οι υπάλληλοι λόγω συνυπηρέτησης με ενστόλους.Θεωρώ άδικο ο σύζυγος για λόγους εθνικής ασφάλειας (έτσι γράφει η μετάθεση πάνω) να μετατίθεται σε διάφορες πόλεις παραμεθωρίου ή μη και εγώ να εξαρτώμαι αν ο εκάστωτε δήμαρχος θα με δεχτεί ή όχι.
Σε κάθε μετάθεση ισχύει το παρακάτω θέατρο του παραλόγου:Άραίτε η απόσπαση από τον Δήμου που είμαι αποσπασμένη.Επιστρέφω στην οργανική μου θέση. Κάνω νέα αίτηση στον δήμου που ανήκει η Μονάδα που θα μετατεθεί ο σύζυγος. Περιμένω αν θα με δεχτεί ο εκεί δήμαρχος.Αν με δεχτεί κάνω αίτηση στον δήμο που είναι η οργανική μου θέση να με αποδεσμέυσει. Οταν γίνει και εξασφαλίσω και τις δύο σύμφωνες γνώμες του ενός ότι με δέχεται και του άλλου ότι με αποδεσμέυει από τον Δήμο τότε τα δύα αυτά χαρτιά πηγαίνουν στο αρμόδιο ή συναρμοδια υπουργεία για να βγεί κοινή υπουργική απόφαση για την υλοποίηση της αποσπάσεως. Στην καλύτερη των περιπτώσεων τουλάχιστον 6μηνο χρειαζόμαστε.
Θέλω να πιστεύω ότι θα εισακουστώ και θα μεριμνήσεται για τα καλύτετα.
Θα ήθελα να τονίσω την ιδιαίτερη σημασία που υπάρχει στο γεγονός οι οικογένειες με παιδιά, ιδίως ανήλικα, να κρατηθούν μαζί ενωμένες και ιδιαίτερα για συζύγους που υπηρετούν σε υπηρεσίες με μεγάλες μεταξύ τους αποστάσεις (>150χλμ) σε νομούς μη όμορους.
Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στα ζευγάρια αυτά να υπηρετούν στον ίδιο νομό, μέσω της διαδικασίας συνυπηρέτησης, είτε υπάρχει κενή οργανική θέση, είτε δεν υπάρχει.
Στη δεύτερη περίπτωση εάν δεν δώσετε κατά προτεραιότητα στη μετάταξη τη δυνατότητα μεταφοράς της οργανικής θέσης όταν δεν υπάρχει κενή θέση, τότε τουλάχιστον να δώσετε τη δυνατότητα απόσπασης σε υπηρεσία του ίδιου νομού του ενός εκ των συζύγων για διάστημα μέχρι να υπάρξει μετάταξη, ώστε να μην μεγαλώνουν μόνο με τον 1 γονιό τα παιδιά.
Μη χωρίζετε τις οικογένειες και μη δημιουργείται ρατσιστικούς διαχωρισμούς του τύπου άλλο η συνυπηρέτηση ένστολων και σε παραμεθόριες περιοχές και άλλο όλες οι άλλου τύπου συνυπηρετήσεις.
Ένα ζευγάρι με μικρά παιδιά πρέπει να είναι ενωμένο είτε είναι ένστολοι, είτε αφορά σε παραμεθόριες ή μη περιοχές. Όχι ρατσιστικές διακριτοποιήσεις. Ο χωρισμός των συζυγών και ο αποχωρισμός του ενός γονέα από τα ανήλικα παιδιά του είναι ο ίδιος παντού.
Μη χωρίζετε τις οικογένειες μετά τα 4 έτη.
Συνυπηρέτηση υπαλλήλων
Προτείνεται να μην υπάρχει χρονικός περιορισμός στην επανεξέταση των αποσπάσεων (δυνατότητα χορήγησης και πλέον των 4 ετών), αλλά αντίθετα να δίνεται και κάποιου είδους πριμοδότηση για μετάταξη στον τόπο που εξυπηρετεί τους συμβιούντες.
Προτείνεται να διευκολύνεται με κάθε τρόπο η συνυπηρέτηση των συζύγων/συμβιούντων δημοσίων υπαλλήλων που επιλέγονται σε θέσεις της ΕΕ ή διεθνών φορέων, με τη δημιουργία προσωποπαγών θέσεων σε ελληνικές υπηρεσίες των αντιστοίχων χωρών, για όσο καιρό απασχολείται ο υπάλληλος στο διεθνή φορέα.
Παρατηρήσεις στη συνυπηρέτηση:α)Δεν πρέπει να υπάρχει χρονικός περιορισμός στην απόσπαση εφόσον εξακολουθεί να παραμένει το πρόβλημα συνυπηρετησης. Για να είναι πιο αποτελεσματική «κοινωνικά» η διάταξη θα έπρεπε να λέει ότι μπορεί να ανανεώνεται μία ή περισσότερες φορές εφόσον εξακολουθεί να υπάρχει η ανάγκη συνυπηρέτησης, συνεκτιμώντας βεβαίως τις υπηρεσιακές ανάγκες.
Μετά από την τελευταία κινητικότητα, η σύζυγος μου βρέθηκε να υπηρετεί 700 χλμ μακριά από εμένα (αλλιώς θα έχανε τη δουλειά της).
Αποκτήσαμε δυο βρέφη. Ευτυχώς υπάρχει η άδεια ανατροφής και μεχρι στιγμής τα μεγαλώνουμε μαζί. Τι θα γίνει έπειτα; Πως θα τα μεγαλώσουμε χωριστά μετά την 4ετία; Δεν πρέπει να βρεθεί κάποια λύση;
Η πρωτοβουλία αυτή βρίσκεται προς την σωστή κατεύθυνση καθώς προσπαθεί να ανταποκριθεί στο πνεύμα του Συντάγματος όπου η Πολιτεία καλείται να στηρίξει τον θεσμό της οικογένειας.
Θα παρακαλούσα όμως να ληφθεί υπόψη και η περίπτωση που ένας εκ των δύο υπηρετεί στο εξωτερικό (είτε ένστολοι είτε όχι). Αν είναι τρομερά δύσκολο για μία οικογένεια το να υπηρετούν σε διαφορετικό νομό, μπορείτε μόνο να φανταστείτε την τραγικότητα της κατάστασης όταν τα μέλη μιας οικογένειας υπηρετούν σε διαφορετική χώρα!
Για να μην θεωρηθεί ότι η πρότασή μου ωθείται από οικονομικά κίνητρα, θα πρότεινα, όταν γίνεται χρήση αυτής της περίπτωσης συνυπηρέτησης,ο αιτών-ούσα να μην λαμβάνει σχετικά επιδόματα αλλοδαπής. Με αυτόν τον τρόπο δεν δημιουργείται επιπλέον δαπάνη για την Πολιτεία.
Θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στην εφαρμογή αυτής της ρήτρας στο σύνολο των υπαλλήλων της Πολιτείας (ένστολοι, πολιτικοί υπάλληλοι κ.λπ.) ώστε να αποφευχθούν τραγελαφικές καταστάσεις του παρελθόντος (το ένα Υπουργείο ενέκρινε, το άλλο απέρριπτε και στη μέση μία οικογένεια στα πρόθυρα διάλυσης).
Σας ευχαριστώ για το βήμα.
ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ.ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΚΕΝΗ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΣΕ ΟΠΙΟΔΗΠΟΤΕ ΝΟΜΟ Ο/Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΕΛΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΤΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΤΑΓΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΠΩΣ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΚΕΝΗ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ.
Σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 2 του Συντάγματος: Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
Επομένως μετάταξη ή απόσπαση για λόγους συνυπηρέτησης πρέπει να γίνεται για όλες τις περιπτώσεις και όχι μόνο για ειδικές κατηγορίες.
Σε περιπτώσεις οικογενειακής κατάστασης με ανήλικα τέκνα πρέπει να προχωρανε άμεσα η διαδικασίες καθώς το Κράτος και η Πολιτεία οφείλει να στηρίζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμό της οικογένειας.
Επιπρόσθετα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι νομοί για μετατάξεις προσωπικού για ενίσχυση της αποκέντρωσης.
– Ν.1199/1981 (ΦΕΚ 237 Α’), άρθρο 12, παρ. 4
– Ν.1288/1982 (ΦΕΚ 120 Α’), άρθρο 3, παρ. 3
– Ν.1400/1983 (ΦΕΚ 156 Α’), άρθρο 13
Το 2+2 χρόνια το βρίσκω άτοπο και μετά το πέρας των 4 χρόνων τι γίνεται. Πρέπει να υπάρξει τροποποίηση.
Ελπίζω να καταργηθούν όλες αυτές οι χρονοβόρες διαδικασίες με τα υπηρεσιακά και εγκρίσεις από διαφορετικά υπουργεία που τελικά κατέληγαν σε αδιέξοδο αν δεν διέθετες κομματική ταυτότητα ή μέσο.
Είναι απαραίτητο να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας για τις οικογένειες που οι οργανικές των δύο συζύγων είναι σε διαφορετικές πόλεις και πόσο μάλλον σε διαφορετικούς νομούς και περιφέρειες. Θα πρέπει να μετατάσσονται αυτοδικαίως και να λαμβάνεται υπόψη και ο τόπος εντοπιότητας της οικογένειας. Η γνώμη της υπηρεσίας δεν θα πρέπει να παίζει ρόλο γιατί καμμία υπηρεσία δεν συμφωνεί με το να μεταταχθεί ο υπάλληλος της. Ας υπάρχει ένα κεντρικό σύστημα μετατάξεων και να γίνονται ηλεκτρονικά οι αιτήσεις χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη της υπηρεσίας μετά τη δόκιμη υπηρεσία του υπαλλήλου.
Ειναι ασαφες κατα τη γνωμη μου αν οι διατάξεις περι συνηπηρετησης συζυγων ή συμβιούντων εχουν ως προαπαιτούμενο την παρελευση του χρονου δοκιμης υπηρεσίας. Η άποψη μου ειναι οτι και στην περιπτωση νεοδιοριζόμενου θα πρεπει να παρεχεται η δυνατότητα απόσπασης για συνηπηρετηση χωρις περιορισμους.
Οι επιτυχόντες από ΑΣΕΠ του 2008 που προσλαμβάνονται μετά από τόσα χρόνια και ενώ έχει αλλάξει η οικογενειακή τους κατάσταση θα πρέπει να υποστούν όλες τις συνέπειες της απόστασης, ζώντας μακριά από τις οικογένειές τους; Στον προηγούμενο νόμο για την κινητικότητα οι δόκιμοι υπάλληλοι είχαν δικαίωμα μετάταξης πριν συμπληρώσουν την διετία, γιατί τώρα με το νέο νομοσχέδιο αποκλείονται; Σημειωτέων ότι όλα αυτά τα χρόνια εργάζονταν με την ίδια ειδικότητα με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Ο,τι αφορά την συνυπηρέτηση πρέπει να αφορά ενέργειες γρήγορες και απλουστευμένες.Για την μετάταξη έως ότου διεκπαιρεωθεί να μπορεί ο υπάλληλος να βρίσκεται αποσπασμένος κοντά στην οικογένειά του χωρίς χρονικούς περιορισμούς.Επίσης θα πρέπει να αποδεσμευθεί από παράγοντες που μπορούν να φρενάρουν και να κωλυσιεργήσουν την εν λόγω διαδικασία(υπηρεσιακά συμβούλια
)και να γίνεται κεντρικά(υπουργείο).Με αυτόν τον τρόπο θα προστατευθεί και ο θεσμός της οικογένειας.και φυσικά να μην γίνεται κατάχρηση του ευεργετήματος.
κ. Υπουργέ καποιοι τους επιτυχόντες ΑΣΕΠ από το 2009 αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της συνυπηρέτησης συζύγου σε παραμεθόριες περιοχές.
Ο Ν. 3528/07 άρθ 72 αναφέρει ότι η μετάταξη για παραμεθόριες περιοχές γίνεται οποτεδήποτε και χωρίς τη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Δυστυχώς όμως λόγω του σκοπέλου της διετούς δοκίμου υπηρεσίας αδυνατούμε να βρεθούμε κοντά στις οικογένειές μας, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα πάσης φύσεως. Για την καθυστέρηση όμως του διορισμού μας δεν ευθυνόμαστε εμείς προσωπικά, αλλά οι μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας μας για πάγωμα των προσλήψεων.
κ. Υπουργέ δε θα ήταν καλό στο αρθ 17 του νέου ν/σ και στον συνυπολογισμό της προϋπηρεσίας από τα οριστικά αποτέλεσμα έως την ανάληψη υπηρεσίας να μην ισχύει μόνο για το αρθ 70 του 3528/07 και τη μετάταξη σε ανώτερη βαθμίδα, αλλά και για την προσμέτρηση απλής προϋπηρεσίας, ούτως ώστε να παρακάμψουμε το σκόπελο της διετούς δοκίμου υπηρεσίας, και να μπορέσουμε να έχουμε δικαίωμα μετακίνησης (είτε αποσπάσεως είτε μετατάξεως) για να βρεθούμε και πάλι κοντά στις οικογένειες μας και πάλι; Σας ευχαριστώ.
Η συνυπηρέτηση δεν θα πρέπει να ισχύει μόνο όταν και οι δύο σύζυγοι εργάζονται στο δημόσιο τομέα αλλά και όταν ο ένας μονό εργάζεται στο δημόσιο και ο άλλος στον ιδιωτικό τομέα.
Είναι άνισο να λαμβάνεται υπόψη μέριμνα για την οικογενειακή ενότητα μόνο όταν και οι δύο εργάζονται στο δημόσιο ενώ σε αντίθετη περίπτωση να μην ισχύει το ίδιο.
ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4210/2013 ΑΡΘΡΟ 21 παρ Γ
ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ?
ΤΟ ΑΡΘΡΟ 11 ΤΟΥ ΥΠΟ ΦΗΦΙΣΗ ΝΟΜΟΥ ΘΑ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΜΕ ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΕΩΝ ΔΥΜΝΑΜΕΩΝ?(3.ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΣΥΝΗΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΙΣΧΥ)
ΑΝ ΟΧΙ ΤΙ ΘΑ ΥΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ?
Παρατηρήσεις στη συνυπηρέτηση:
α)Δεν πρέπει να υπάρχει χρονικός περιορισμός στην απόσπαση εφόσον εξακολουθεί να παραμένει το πρόβλημα συνυπηρετησης. Για να είναι πιο αποτελεσματική «κοινωνικά» η διάταξη θα έπρεπε να λέει ότι μπορεί να ανανεώνεται μία ή περισσότερες φορές εφόσον εξακολουθεί να υπάρχει η ανάγκη συνυπηρέτησης, συνεκτιμώντας βεβαίως τις υπηρεσιακές ανάγκες.
β) Θα μπορούσε το άρθρο να είναι συγκεριμένο και να λέει επιτρέπεται η απόσπαση υπαλληλου του δημοσιου και του ευρύτερου δημοσίου για συνυπηρετηση με υπαλληλο του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου.
γ) Πρέπει να υπάρχει μέριμνα για τη μισθοδοσία των υπαλλήλων ώστε σε περίπτωση όπου δεν μπορούν να μεταφερθούν οι πιστώσεις (φορείς προέλευσης εκτός γενικής κυβερνησης) να μπορεί για κοινωνικούς λόγους προστασίας της οπικογένειας και κατ’ εξαίρεση η μισθοδοσία να γίνεται από το φορέα προέλευσης.
δ) Ως έσχατη λύση για την μισθοδοσία υπαλλήλων εκτός γενικής κυβέρνησης μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα σε περίπτωση που ο φορέας προέλευσης δεχθεί ένα αποσπασμένο υπαλληλο από τη γενική κυβέρνηση να μπορεί να αποσπαστεί ένας υπάλληλός του στη γενική κυβέρνηση (κάτι σαν αμοιβαία απόσπαση). Δηλαδή κάθε φορεάς που έχει δεχθεί ν υπαλληλους από το στενό δημόσιο τομέα να μπορεί να αποσπάσει ν υπαλληλους στο στενό δημόσιο τομέα προκειμένου να μην επιβαρύνεται καθόλου ο προϋπολογισμός των φορεών της γενικής κυβέρνησης να εξυπηρετούνται οι υπηρεσιακές ανάγκες και να υπάρχει μέριμνα για κοινωνικά προβλήματα.
Κύριε Υπουργέ,
Στις Γενικές Αρχές του ν/σ στο άρθρο 2 παρ. 1 αναφέρεται :
1.Το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (ΕΣΚ) των πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων διέπεται από τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας.
Πώς εξηγείτε λοιπόν την ανισότητα της παρακάτω διάταξης;;;
το άρθρο 44 παρ. 12 του ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24/30-1-2013 Τεύχος Α) έχει ως εξης:
«οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι σύζυγοι καθηγητών ή λεκτόρων ή καθηγητών εφαρμογών ΑΕΙ, μπορούν με αίτησή τους να αποσπώνται κατ΄ εξαίρεση της κείμενης νομοθεσίας και για όσο χρόνο υπηρετεί ο /η σύζυγος καθηγητής ή λέκτορας ή καθηγητής εφαρμογών στα ΑΕΙ, σε αντίστοιχη εκπαιδευτική μονάδα της πόλης όπου είναι η έδρα του τμήματος ή παρατήματος του ΑΕΙ στο οποίο υπηρετεί ο/η σύζυγος τους».(ΟΙ ΠΑΝ/ΜΙΑΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΑΜΕΤΑΘΕΤΟ)
Γιατί κύριε Υπουργέ;;; Γιατί μόνο οι εκπαιδευτικοί;; Οι υπόλοιπες κατηγορίες εργαζομένων δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα;; Ή να επεκτείνετε την ρύθμιση ή να την καταργήσετε, αν θέλετε να μιλάτε για ισότητα και ισονομία. (στο αρθ 18 του παρόντος ν/σ, ειδικές διατάξεις π.χ για ένστολους παραμένουν σε ισχύ )
Η ανωτέρω κατηγορία εργαζομένων δεν περιορίζεται ούτε από διετία, ούτε εντοπιότητα, ούτε 65% …. Αποσπάται κατά παρέκκλιση κάθε κείμενης διάταξης.
Εργάζομαι 14 χρόνια σε άλλο Νομό από αυτόν που εργάζεται ο σύζυγός μου και διανύω καθημερινά 280 χιλ προς και από την εργασία μου, προκειμένου να διατηρήσω την οικογενειακή συνοχή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε ψυχοσωματικό και οικονομικό κόστος!
Έχω στείλει αιτήματα στα συναρμόδια Υπουργεία ώστε η ανωτέρω διάταξη, να αντικατασταθεί ως εξής:
«οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι υπάλληλοι του δημοσίου τομέα, Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. ( Κ.Ε.Π., Νομικά πρόσωπα ) που είναι σύζυγοι καθηγητών ή λεκτόρων ή καθηγητών εφαρμογών ΑΕΙ, μπορούν με αίτησή τους να αποσπώνται κατ΄ εξαίρεση της κείμενης νομοθεσίας ………..
ΔΕΝ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΗΚΑ!
Στην παρ. 3 του άρθ. 11 του παρόντος ν/σ αναφέρεται: 3.Ειδικές διατάξεις περί συνυπηρέτησης διατηρούνται σε ισχύ.
Ελπίζω λοιπόν να ικανοποιήσετε το αίτημα μου, το οποίο δεν αντίκειται σε καμία περίπτωση στις βασικές αρχές της αιτιολογικής έκθεσης του παρόντος
ν/σ
Ευχαριστώ για το χρόνο σας
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 11 ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΦΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗ ΔΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΕ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΠΕΙΔΗ ΠΧ Ο ΕΝΑΣ ΕΚ ΤΩΝ ΣΥΖΥΓΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ Η ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΦΥΛΑΚΩΝ (ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ- ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ).ΑΚΟΜΗ Κ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΑΝ ΕΚ ΤΩΝ ΣΥΖΥΓΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ Η ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΗ ΘΕΣΗ ΒΑΣΕΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ Η ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΕ ΟΠΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΚΕΝΗ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟΥ.
Η συνυπηρέτηση συζύγων γιατί να ισχύει μόνο για δημοσίους υπαλλήλους και όχι και για υπαλλήλους ΔΕΚΟ και ευρύτερου δημόσιου τομέα? Ο σύζυγός μου είναι υπάλληλος ΔΕΗ σε εργοστάσιο και δεν μπορεί να μετακινηθεί οπότε πρέπει να μετακινηθώ εγώ προκειμένου να είναι ενωμένη η οικογένεια.
δηλαδή αν ο/η σύζυγος δουλευει στον ιδιωτικο τομεα δε μας καίγεται καρφι;
Υπαρχουν εργασίες που δε μπορούν να γίνουν παντου και επαγγέλματα που μπορούν να ασκηθούν μονο σε συγκεκριμένες περιοχές. πχ ναυπηγος. ΜΟΝΟ ΑΤΤΙΚΗ.
Πρέπει να υπάρξει μέριμνα για συνυπηρέτηση συζύγων όταν ο ένας ανήκει σε κάποια ειδική κατηγορία, πχ Γιατρός (εφημερίες καθιστούν αδύνατη την σωστή επιμέλεια των τέκνων). Σε τέτοιες περιπτώσεις δεν πρέπει να υπάρχει χρονικός περιορισμός. Μπορεί να προβλεφθεί και μετάταξη ακόμη για τον σύζυγο που δεν είναι Γιατρός. Είναι σημαντικό να υπάρξει ή συγκεκριμένη ρύθμιση μιας και οι Γιατροί αποκλείονται από την κινητικότητα. Τουλάχιστον να διευκολυνθούν οι σύζυγοι των κατηγοριών που δεν εμπίπτουν στον παραπάνω νόμο κατά προτεραιότητα και με τους λιγότερο κατά το δυνατό περιορισμούς.
Αδικο το συγκεκριμένο άρθρο!
Όταν ο σύζυγος και η σύζηγος δουλεύουν σε δύο διαφορετικούς δήμους εντός του ίδιου Νομού, σε απόσταση 80-85 χιλιομέρων μεταξύ τους, δεν επιτρέπεται η ¨Συνυπηρέτηση υπαλλήλων¨?
και επιτρέπεται όταν δουλεύουν σε μικρότερη απόσταση αλλά σε διαφορετικό νομό?
Θα πρέπει χωρίς περιορισμούς, μοναδικότητας, 65% καλυψη του κλάδου του υπαλλήλου και σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου το ανδρόγυνο να μπορεί να συνυπηρετήσεισε ένα δήμο! πιστεύω είναι λογικό!