Στην παράγραφο 3 του άρθρου 158 του ν.3463/2006 (Α’ 114), προστίθεται περίπτωση (στ), ως εξής:
«στ) Έκτακτες επιχορηγήσεις των σχολικών επιτροπών».
Αρχική ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 107 Επιχορηγήσεις Σχολικών Επιτροπών των Δήμων
Άρθρο 107 Επιχορηγήσεις Σχολικών Επιτροπών των Δήμων
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ – ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 1 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Ελεγκτής Νομιμότητας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 3 Προσωπικό Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Διάρθρωση και λειτουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Υπηρεσιακό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολέςΆρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητεςΆρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Οικονομική Διαχείριση – Επιτόπιοι έλεγχοι – Ετήσια Έκθεση
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 9 Στελέχωση της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Τελικές Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Μεταβατικές Διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 12 Σύσταση Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Συμβούλια Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Τουριστικοί Δήμοι
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ίδρυση αυτοτελούς γραφείου για θέματα αναπηρίας και ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις έδρες των Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑΆρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17 Δημοτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Πειθαρχικές κυρώσεις αιρετών σε περίπτωση ποινικής καταδίκης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Παράλειψη κρίσης σε θέση προϊσταμένου
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ένδικα μέσα Ο.Τ.Α.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 21 του Π.Δ. 75/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχώνΆρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχών
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ – Άρθρο 24 Όροι σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αριθμός Γενικών Διευθύνσεων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Αναπλήρωση Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης Ο.Τ.Α..
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών ΕλλάδαςΆρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 29 Χρόνος έναρξης ισχύος διορισμού Γενικού Γραμματέα, Ειδικών Συμβούλων και Συνεργατών Δημάρχων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Προσθήκη στην παράγραφο 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 Μεταφορά προσωπικού στους Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων ΑρχώνΆρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων Αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 34 Μετατάξεις προσωπικού στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αποσπάσεις προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών Δήμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 Απόσπαση- Μετάταξη υπαλλήλων Κ.Ε.Π. με αναπηρία ή με χρόνιες παθήσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Πρόβλεψη για υπαλλήλους με αναπηρία και γονείς, συζύγους και κηδεμόνες ατόμων με αναπηρία
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 39 Θέματα εργαζομένων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Προθεσμία σύναψης συμβάσεων έκτακτου προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασίαΆρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 42 Αναγνώριση προϋπηρεσίας των εργαζομένων σε κοινωνικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν από Αναπτυξιακές Εταιρίες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & ΠεριφερειώνΆρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγωνΆρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προσθήκη εδαφίου στην παράγραφο 2 του άρθρου 245 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Υλοποίηση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, ανεξαρτήτως κατανομής οργανικών θέσεων και προβλεπόμενων προσόντων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν δημοσίους υπαλλήλους και υπαλλήλους Ο.Τ.Α. που υπηρετούν σε παραμεθόριο περιοχή
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 48 Θέματα λύσης επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα Δημοτικών Αστυνομικών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 Θέματα σχολικών φυλάκων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πιστοποιητικό υγείας διοριζόμενου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 52 Μέσα Ατομικής Προστασίας εργαζομένων Ο.Τ.Α.
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 53 Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Πληρωμές Κοινωνικών Προγραμμάτων από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 56 Ρυθμίσεις σχετικές με τις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ – ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 58 Κριτήριο επιλογής πιστωτικού ιδρύματος για τις καταθέσεις των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 59 Παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους Ο.Τ.Α. παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντιμισθία Αντιδημάρχων – Αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 Διπλογραφικό Σύστημα στα Νομικά Πρόσωπα Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και στους Ο.Τ.Α. β’ βαθμού.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκκαθάριση δαπανών Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Δαπάνες μισθωμάτων Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Διαγραφή προστίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68 Συμψηφισμός λειτουργικών δαπανών Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Θέματα δημοσιονομικής διαχείρισης Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξηΆρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Δάνεια Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση της παρ. 1α του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α 87)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76 Τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 Ειδικό τέλος μελέτης, κατασκευής και επέκτασης έργων ύδρευσης και αποχέτευσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 78 Φόρος εισοδήματος επί της ακίνητης περιουσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Διευκόλυνση της είσπραξης ιδίων εσόδων των Ο.Τ.Α.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Δικαιώματα χρήσης πόσιμου ύδατος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Παραχώρηση χρήσης πλατειών και άλλων κοινόχρηστων χώρων έναντι τέλους, χωρίς δημοπρασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσειςΆρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασίαΆρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 84 Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας ΚεφαλληνίαςΆρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 Επέκταση ρύθμισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Τροποποίηση του άρθρου 170 του ν. 3463/2006
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Βεβαίωση περί μη οφειλής Τ.Α.Π.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 Αφαίρεση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου, σε περίπτωση καθ΄ υποτροπήν αυθαίρετης χρήσης από τον δικαιούχο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 92 Θέματα προσωπικού Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 94 Τιμολόγηση καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμισηΆρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους ΔήμουςΆρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους Δήμους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείωνΆρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 Επιτροπές επίλυσης φορολογικών διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Προσθήκη εδαφίου στην παρ. 1 του άρθρου 290 του ΚΒΠΝ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 103 Εκποίηση οικοπέδων σε άστεγους δημότες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 104 Ρυθμίσεις οφειλών προς Ο.Τ.Α. α΄ Βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 105 Μισθώσεις περιπτέρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 106 Παροχή εκπτώσεων σε συνεπείς υπόχρεους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 Επιχορηγήσεις Σχολικών Επιτροπών των Δήμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσηςΆρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 110 Κοινωνικές συνεργασίες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112 Χρήση «Τερματικών συσκευών ασφαλών πληρωμών»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθώνΆρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 Λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 116 Ρύθμιση μισθολογικών ζητημάτων των μουσικών Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτωνΆρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – Άρθρο 121 Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 122 Βάση Δεδομένων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Διασύνδεση πληροφοριακών συστημάτων Υπουργείων Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 124 Αποσύνδεση χρήσης αστυνομικής ταυτότητας κατά την έκδοση διαβατηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείωνΆρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 127 Στρατηγική Διασύνδεσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Κοινωνικής Οικονομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας ΘράκηςΆρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – ΘράκηςΆρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 Διάθεση προϊόντων από τη διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132 Μεταφορά Μαθητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των ΠεριφερειαρχώνΆρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των Περιφερειαρχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 Όροι λειτουργίας αμαξοστασίων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 135 Προβλήτες Δήμου Κερκυραίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των ΠεριφερειώνΆρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και ΧωριώνΆρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και Χωριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 138 Διασφάλιση περιβαλλοντικού ισοζυγίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 Ρυμουλκούμενα ΔήμωνΆρθρο 139 Ρυμουλκούμενα Δήμων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 140 Τέλεση πολιτικών γάμων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 141 Ποινικές διώξεις Δημάρχων για μη χορήγηση στοιχείων εργαζομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica BankΆρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica Bank
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 144 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Αυγούστου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2016, 20:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 870 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Κασσάνδρεια 1/9/2016
ΝΟΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Πληροφορίες: Φωτόπουλος Φώτιος
Τηλ.: 2374350150
FAX: 2374350111
Email: ffotop@yahoo.gr
Συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο «ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ». Κατάθεση πρότασης για τη βελτίωση των διατάξεών του.
Πρόταση: Μετά από το άρθρο 106, να εισαχθεί νέο άρθρο με τίτλο «οικονομική λειτουργία Σχολικών Επιτροπών», νέα διάταξη, σύμφωνα με την οποία θα εξαιρούνται οι Σχολικές Επιτροπές από τις διατάξεις του ισχύοντος Ν. 4412/2016 σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, εργασιών και έργων, καθώς και κάθε προγενέστερης διάταξης σχετικής αυτού, που αφορά τις δημόσιες συμβάσεις και τις αναθέσεις προμηθειών κι εργασιών κι εξακολουθούν να ισχύουν (ήτοι των Ν. 4281/2014 και του ΕΚΠΟΤΑ και ΠΔ 28/80 ) ώστε να υπάρχει πλήρης εναρμόνιση με την υπ’ αρ. 8440/24-2-2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΥΠΕΣΑΗΔ). Επίσης, θα εξαιρούνται οι Σχολικές Επιτροπές από την υποχρέωση ανάρτησης πράξεων στο ΚΗΜΔΗΣ και το ΕΣΗΔΗΣ και από τον έλεγχο του ΕΑΑΔΗΣΥ και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και υπόκειται μόνο στον κατασταλτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τέλος θα ορίζεται σαφώς ότι η οικονομική λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών διέπεται μόνον από την υπ’ αρ. 8440/24-2-2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΥΠΕΣΑΗΔ), που εκδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου της παρ. 2 του άρθρου 103 του Ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87 Α), η οποία κατισχύει ως ειδικότερη νομοθεσία. Η βούληση του Νομοθέτη από συστάσεως των Σχολικών Επιτροπών (που σημειωτέον απαρτίζονται και από εθελοντές πολίτες) είναι να τα σχολεία να έχουν χρήματα στα χέρια τους και να εκπληρώνουν άμεσα τις ανάγκες τους, παρουσιάζοντας στο Δήμο τα αποτελέσματα της διαχείρισής τους και αυτό που άλλαξε με τη συγχώνευση των Σχολικών Επιτροπών, είναι ο Δήμος να προεγκρίνει τις δαπάνες και να έχει τον συνεχή έλεγχο της διαχείρισης αυτής (μηνιαία αποστολή στοιχείων από τα σχολεία). Έτσι, οι Σχολικές Επιτροπές αποτελούν ιδιότυπα ΝΠΔΔ (Ελεγκτικό Συνέδριο) και δεν έχουν βάση γνωμοδοτήσεις του τύπου «οι Σχολικές Επιτροπές ως ΝΠΔΔ, υποχρεούνται σε…». Κατόπιν πολλών τέτοιων ενεργειών που έχουν αλλοιώσει το γράμμα και το πνεύμα του Νόμου που διέπει τη λειτουργία τους, κρίνεται επιτακτική ανάγκη να προστεθεί το εδάφιο «όλες οι δαπάνες που διενεργήθηκαν από τις Σχολικές Επιτροπές με βάση την υπ’ αρ. 8440/24-2-2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΥΠΕΣΑΗΔ) και πλαισιώνονται από τα ανάλογα δικαιολογητικά (αποφάσεις, τιμολόγια, κρατήσεις) θεωρούνται νόμιμες».
Συνηγορούμε με την άποψη του Δήμου Ν. Προποντίδας όπως αυτή έχει αιτιολογηθεί στο σχετικό έγγραφό του, συμπληρώνοντας ότι χωρίς τις ανωτέρω ρυθμίσεις, το επόμενο βήμα είναι η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών και ένταξή τους στις Υπηρεσίες των Δήμων (με αποτέλεσμα τα σχολεία να δυσλειτουργούν σε υπερθετικό βαθμό όπως έχει αποδειχθεί με τις δαπάνες -ΚΑΎΣΙΜΑ, ΕΙΔΗ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ, ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ-που ο Νομοθέτης ήθελε να ισχύουν οι διατάξεις των υπολοίπων ΝΠΔΔ και εξέδωσε την από 12-12-12 ΠΝΠ).
Ο Δήμαρχος: Κυρίτσης Βασίλειος
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας: Κοντός Θωμάς
Η Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής: Καριοφύλλη Ευμορφία
Ο Προϊστάμενος του Τμήματος: Φωτόπουλος Φώτιος
Πρόταση: Μετά από το άρθρο 106, να εισαχθεί νέο άρθρο με τίτλο «οικονομική λειτουργία Σχολικών Επιτροπών», με νέα διάταξη, σύμφωνα με την οποία θα εξαιρούνται οι Σχολικές Επιτροπές από τις διατάξεις του ισχύοντος Ν. 4412/2016 σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, εργασιών και έργων, καθώς και κάθε προγενέστερου Νόμου ή Προεδρικού Διατάγματος σχετικού αυτού, που αφορά τις δημόσιες συμβάσεις και τις αναθέσεις προμηθειών κι εργασιών (ήτοι των Ν. 4281/2014 και του ΕΚΠΟΤΑ και ΠΔ 28/80). Επίσης, εξαιρούνται οι Σχολικές Επιτροπές από την υποχρέωση ανάρτησης πράξεων στο ΚΗΜΔΗΣ και το ΕΣΗΔΗΣ και από τον έλεγχο του ΕΑΑΔΗΣΥΣ. Αποσαφηνίζεται ότι η οικονομική λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών διέπεται μόνον από την υπ’ αρ. 8440/24-2-2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΥΠΕΣΑΗΔ), που εκδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου της παρ. 2 του άρθρου 103 του Ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87 Α), η οποία κατισχύει ως ειδικότερη νομοθεσία. Όλες οι δαπάνες που διενεργήθηκαν από τις Σχολικές Επιτροπές με βάση την υπ’ αρ. 8440/24-2-2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΥΠΕΣΑΗΔ) θεωρούνται νόμιμες.
Αιτιολόγηση: Ως προς το ουσιαστικό ζήτημα, επισημαίνουμε ότι η Σχολική Επιτροπή ως ιδιότυπο Νομικό Πρόσωπο δεν προβαίνει σε αναθέσεις, διότι εφαρμόζει την υπ’ αρ. 8440/24-2-2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΥΠΕΣΑΗΔ), που εκδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου της παρ. 2 του άρθρου 103 του Ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87 Α/2010), και διέπει τη λειτουργία και την οικονομική διαχείριση των Σχολικών Επιτροπών και αποτελεί ειδικότερα νομοθεσία. Στην παρούσα Υπουργική Απόφαση δεν υφίσταται η έννοια της ανάθεσης, ούτε της σύμβασης.
Οποιεσδήποτε προσπάθειες σύνδεσης των Σχολικών Επιτροπών με γενικές νομοθεσίες για ΝΠΔΔ είναι ατυχείς και ανεφάρμοστες και μόνο σύγχυση μπορούν να επιφέρουν, όπως φαίνεται από το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Σχολικών Επιτροπών δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο. Δεν εφαρμόζουν το δημόσιο λογιστικό για προμήθεια υλικών ή παροχή υπηρεσιών και εκτέλεση έργων. Ως εκ τούτου, δεν συντάσσουν προϋπολογισμό και δεν τηρούν τις διαδικασίες αναθέσεων που προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία των ΟΤΑ και άλλων ΝΠΔΔ και οι Αποφάσεις τους αφορούν στην κατανομή των πιστώσεων στις σχολικές μονάδες (για τον έλεγχο των ποσών που αποδίδονται από τον δήμο και αυτών που τους διατίθενται) για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων δαπανών (που προεγκρίνονται) από τους διευθυντές-διαχειριστές. Η αναζήτηση προσφορών γίνεται από τους διαχειριστές. Τέλος, δεν μπορούμε να μιλάμε για «επάρκεια πιστώσεων» όταν οι ανάγκες των σχολείων είναι ανελαστικές χρονικά και ποσοτικά, σε αντιδιαστολή με τις αποδόσεις των πιστώσεων από τους ΚΑΠ.
Επίσης, είναι ξεκάθαρο ότι οι δαπάνες εκτελούνται σε επίπεδο Σχολικής Μονάδας και για τον λόγο αυτό επιβάλλεται κατανομή των Επιχορηγήσεων στα σχολεία, προκειμένου να πληρώνουν άμεσες ανάγκες χωρίς την χρονοβόρα διαδικασία έγκρισης της Επιτροπής. Καμία διαδικασία συμβάσεων δεν προβλέπεται στην 8440/2011 προαναφερόμενη Υπουργική Απόφαση. Τα ανωτέρω είναι οι λόγοι που οδηγούν σε μη σύνταξη προϋπολογισμού εκ μέρους του ΝΠΔΔ, σε εξαίρεση από προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού συνεδρίου και σε εξαίρεση από την διαδικασία «Ανάληψης Υποχρέωσης από Διατάκτη».
Για τους ίδιους λόγους (δεν γίνονται πρωτογενή αιτήματα, μελέτες, αναθέσεις, ΧΕΠ, συμβάσεις) δεν πρέπει να γίνεται ανάρτηση στο ΚΗΜΔΗΣ -συνεπικουρούμενης της μη υποχρέωσης των φορέων εκτός Γενικής Κυβέρνησης, αλλά στο Πρόγραμμα «Διαύγεια», όλων των Αποφάσεων.
Γι΄ αυτό και οι αποφάσεις που πρέπει να λαμβάνουν αυτά τα ιδιότυπα ΝΠΔΔ πρέπει να νοούνται ως κατανομές πιστώσεων για συγκεκριμένες δαπάνες που αιτήθηκαν οι Σχολικές Κοινότητες και απλώς προεγκρίνονται.
Θεωρούμε σκόπιμο να καταθέσουμε την εμπειρία μας και να επισημάνουμε ότι οι Σχολικές μας Επιτροπές κατά τα προηγούμενα οικονομικά έτη ήταν από τις πρώτες τόσο στο Νομό μας, όσο και Πανελλαδικά που προσπάθησαν να εναρμονιστούν οικειοθελώς με τη νομοθεσία που ίσχυε για την ανάθεση των προμηθειών κι εργασιών των δήμων και προέβησαν σε πρόχειρους διαγωνισμούς για την προμήθεια γραφικής ύλης, καθαριστικών, μηχανημάτων γραφείου, εκτυπώσεων κτλ. Ωστόσο, κατόπιν δυσχερειών που παρατηρήθηκαν στην αντιμετώπιση των αναγκών των σχολείων και διαμαρτυριών από τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, που ζητούσαν την εφαρμογή της ΥΠ 8440/2011 για την άμεση αντιμετώπιση των αναγκών των σχολικών μονάδων και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τους, αλλά και μετά από έρευνα για το σύστημα που εφαρμόζουν άλλες σχολικές επιτροπές, επιστρέψαμε αναγκαστικά στην εφαρμογή της ΥΠ ΑΠ. 8440/2011, μέχρις ότου υποχρεωθήκαμε εκ νέου μετά από έλεγχο της Αποκεντρωμένη Διοίκησης να εναρμονιστούμε με το σύστημα προμηθειών που ακολουθούν οι Δήμοι και να αναρτούμε στο ΚΗΜΔΗΣ.
Ωστόσο, κρίνουμε ότι πρέπει να σας επισημάνουμε τα κατωτέρω, προκειμένου να έχετε μία συνολική εικόνα του θέματος:
Οι Σχολικές Επιτροπές δεν μπορούν να εκτελέσουν ΕΚΠΟΤΑ και τώρα ακόμη παραπάνω πλέον το νέο Νόμο 4412/2016 που αφορά τις προμήθειες και τις εργασίες. Εκτός του γεγονότος ότι το όλο πλαίσιο βρίθει ασάφειας, οι διαδικασίες που απαιτούνται πλέον είναι χρονοβόρες και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην κύρια αποστολή και στο ρόλο ύπαρξης των Σχολικών Επιτροπών που είναι η άμεση αντιμετώπιση των αναγκών των σχολικών μονάδων, λόγω της ιδιαίτερης κοινωνικής τους φύσης. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο μοναδικός ρόλος ύπαρξής τους. Ειδάλλως, ο νομοθέτης κατά τη νομοθέτηση του «Καλλικράτη» θα ανάθετε τις αρμοδιότητες των Σχολικών Επιτροπών στον ίδιο το Δήμο.
Στη συνολική εφαρμογή του Ν 4281/2014 και τώρα του Ν. 4412/2016 από τις Σχολικές ανακύπτουν διάφορα πρακτικά προβλήματα ακόμη και για τους ίδιους τους δήμους, που έχουν οργανωμένες υπηρεσίες, πόσο μάλλον για τις σχολικές επιτροπές που δεν έχουν προσωπικό. Ο προηγούμενος Νόμος 4281/2014, τμήμα Β, έχει έπαιρνε συνεχώς προσωρινή αναστολή και ο νέος Νόμος 4412/2016 έχει πολλές εκκρεμότητες και είναι δύσκολο να εφαρμοστεί αμέσως ακόμη και από τους Δήμους, οι οποίοι έχουν σταματήσει τις αναθέσεις τους, μέχρις ότου αποσαφηνιστούν τα απαραίτητα σημεία και εκδοθούν τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα και οι εγκύκλιοι.
Γενικά, η μαζικοποίηση των προμηθειών και εκτέλεση Δημοσίων Συμβάσεων θεωρητικά αφορά και τις Σχολικές Επιτροπές. Όμως, αν οι επιτροπές προχωρήσουν σε υιοθέτηση τέτοιων διαδικασιών, παραβιάζεται η Υ.Α. 8440/2011, η οποία δεν προβλέπει μαζικές προμήθειες. Παραβιάζεται η αρχή της κατανομής των οικονομικών πόρων ανά σχολείο και η εκτέλεση – αποτύπωση των εσόδων-δαπανών ανά σχολείο. Ανάληψη υποχρέωσης μέσω συμβάσεων μαζικών προμηθειών δεν εδράζεται σε υπάρχοντα προϋπολογισμό και πάσχει. Η εκτέλεση ΚΗΜΔΗΣ (αναρτήσεων κλπ) θεωρητικά περιλαμβάνει και τις Σχολικές Επιτροπές. Αυτό όμως που μετράει δεν είναι το ΑΝ, αλλά συνολικά το ΑΝ ΚΑΙ ΠΩΣ.
Η ειδικότερη αναφορά στην ΥΑ 8440/2011 δεν εξαιρεί τις Σ.Ε. μόνο από τυπικές διαδικασίες. Η ορθή διατύπωση της ΥΑ 8440/2011 είναι:
1. Οι Σχολικές Επιτροπές δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις του Β.Δ. 17− 5/15.6.1959 (ΦΕΚ 114 Α΄) «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των δήμων και κοινοτήτων», όπως ισχύει καθώς και του Ν.Δ. 496/1974 «περί λογιστικού των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» και δεν υποχρεούνται σε σύνταξη προϋπολογισμού.
Δηλαδή οι Σ.Ε. εξαιρούνται γενικότερα από τα της Οικονομικής Διοικήσεως των Δήμων ΚΑΙ από το λογιστικό σύστημα.
Οι διατάξεις Οικονομικής Διοίκησης δεν είναι «λοιπά ζητήματα». Αποτελούν συγκεκριμένο πεδίο ειδικώς ρυθμιζόμενο.
Επίσης, είναι άξιο απορίας πώς να αντιμετωπίζουν οι σχολικές επιτροπές όλα τα άλλα ζητήματα, όπως στους Δήμους, χωρίς να διαθέτουν οργανικό προσωπικό.
Επιπλέον, στο ΚΗΜΔΗΣ δεν αναρτώνται απλά δαπάνες. Το ΚΗΜΔΗΣ είναι ένα κομμάτι του Νόμου περί Δημοσίων Συμβάσεων. Αποτελεί μια συνολική διαδικασία πρωτογενών αιτημάτων εγκρίσεων, τιμολογήσεων, πληρωμών κλπ. Για να λειτουργήσει το μοντέλο ΚΗΜΔΗΣ πρέπει: Πλην των άμεσων δαπανών που θα μπορούν να εκτελούν οι διευθυντές και θα αναρτώνται στην αρχή του επόμενου μήνα, (ΥΑ 8440/2011– προσκόμιση παραστατικών) (ποιες θεωρούνται άραγε άμεσες δαπάνες, είτε αυτές αφορούν τα λειτουργικά έξοδα , είτε τη συντήρηση-επισκευή των σχολικών κτηρίων, δεδομένου ότι αφορούν την καθημερινή λειτουργία σχολείων και δεν επιδέχονται καθυστερήσεων) όλες οι άλλες δαπάνες πρέπει να εκτελούνται σε κεντρικό επίπεδο διαχείρισης από τη σχολική επιτροπή ή από το Δήμο και να υπάρχουν προγενέστερες αποφάσεις δαπάνης.
Το ουσιαστικότερο σημείο είναι ότι, επειδή οι σχολικές επιτροπές δεν μπορούν να προχωρήσουν σε «Ανάληψη Υποχρέωσης από Διατάκτη» δεν μπορούν να έχουν πρωτογενές αίτημα ΚΗΜΔΗΣ. Αυτό επηρεάζει την οικονομική λειτουργία των Επιτροπών, διότι με βάση τα ανωτέρω καμία δαπάνη δεν μπορεί να εγκριθεί από το Δ.Σ., αν δεν υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα στο Ταμείο της Σ.Ε. Και αφού δεν υπάρχει προϋπολογισμός, τότε Ανάληψη Υποχρέωσης και δαπάνη «επί πιστώσει» σε βάρος μελλοντικής επιχορήγησης δεν επιτρέπεται. Εν πάση περιπτώσει, οι μαζικές προμήθειες παραβιάζουν την αρχή των κατανομών των χρηματικών πόρων ανά σχολείο.
Το αν θα ενταχτούν υποχρεωτικά οι Σχολικές επιτροπές σε μαζικές προμήθειες των ειδών που περιγράφονται είναι θέμα του Δ.Σ. της Σχολικής Επιτροπής. Δεν είναι θέμα μόνο προϋπολογισμού. Με ποιους εργαζομένους και με ποιες υπηρεσίες μπορεί το Δ.Σ. να κάνει επίσημη εισήγηση των ειδών που χρειάζονται τα σχολεία? Ποιο μέλος της Επιτροπής ελέγχει τα είδη και τις ποσότητες, αφού οι τελικοί χρήστες δεν φέρουν ευθύνη έναντι της Επιτροπής?
Με το άρθρο 3 της υπ’ αρ. 8440/24-2-2011 απόφασης ΥΠΕΣΑΗΔ, η οποία αφορά συγκεκριμένα και ειδικά τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών, ορίζονται τα εξής:
1.Οι Σχολικές Επιτροπές δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις του Β.Δ. 17- 5/15.6.1959 (ΦΕΚ 114 Α’) «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των δήμων και κοινοτήτων», όπως ισχύει καθώς και του Ν.Δ. 476/1974 «περί λογιστικού των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου» και δεν υποχρεούνται σε σύνταξη προϋπολογισμού.
8. α) Με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής προσδιορίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση κάθε διευθυντή σχολείου για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων. Το ποσό αυτό κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα της σχολικής επιτροπής με προσθήκη του ονόματος της αντίστοιχης σχολικής μονάδας. Ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής εξουσιοδοτεί το διευθυντή που μπορεί να αναλαμβάνει χρήματα από τον τραπεζικό λογαριασμό.
β) Για την αντιμετώπιση αμέσων δαπανών επιτρέπεται η διατήρηση από τον διευθυντή σχολείου μετρητών μέχρι 500 ευρώ. Στην περίπτωση που πρόκειται για συγκρότημα σχολείου επιτρέπεται η διατήρηση ποσού μέχρι 1.000 ευρώ.
γ) Κάθε ανάληψη από τις καταθέσεις της Σχολικής Επιτροπής ενεργείται από τον πρόεδρο αυτών ή άλλο εξουσιοδοτημένο όργανο.
9. α) Για οποιαδήποτε πληρωμή δαπάνης που ενεργείται από τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο ή από τον Διευθυντή του σχολείου απαιτείται να υπάρχει αντίστοιχο δικαιολογητικό, όπως τιμολόγια, ή άλλο παραστατικό του ΚΒΣ.
β) Τα δικαιολογητικά δαπανών πρέπει να περιέχουν πλήρη στοιχεία προσδιορισμού του εισπράττοντος (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, επάγγελμα), την αιτιολογία πληρωμής, το καταβαλλόμενο ποσό αριθμητικώς και ολογράφως, την χρονολογία της πληρωμής και την υπογραφή του εισπράττοντος.
Τόσο το πνεύμα, όσο και το γράμμα της συγκεκριμένης Υπουργικής Απόφασης δηλώνουν ότι ο Νομοθέτης περιγράφει την οικονομική διαχείριση των Σχολικών Επιτροπών, προδήλως θεωρώντας ότι αποτελούν ιδιότυπα Νομικά Πρόσωπα, για τα οποία δεν μπορούν να εφαρμοστούν όλες οι διατάξεις και οι ρυθμίσεις που αφορούν τα υπόλοιπα ΝΠΔΔ του Δήμου. Ιδιαίτερα, η παράγραφος 8α), που προβλέπει την κατανομή, τη διάθεση και διαχείριση των χρημάτων από τον κάθε Διευθυντή του Σχολείου, καθώς και η παρ. 9α) και 9β), που αναφέρεται στον τρόπο πληρωμής και το είδος των παραστατικών που απαιτούνται, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι ο Νομοθέτης έχει προβλέψει έναν τρόπο οικονομικής διαχείρισης λαμβάνει υπόψη του και ανταποκρίνεται στην αμεσότητα που απαιτείται στην αντιμετώπιση των αναγκών των σχολείων και στο γεγονός ότι οι Σχολικές Επιτροπές διαχειρίζονται μικρά και πολύ εξειδικευμένα χρηματικά ποσά, τα οποία προορίζονται για συγκεκριμένες σχολικές μονάδες και που προέρχονται από κρατική χρηματοδότηση για πολύ συγκεκριμένους σκοπούς.
Επίσης, σύμφωνα με το υπ’ αρ. 50253/26-9-2011 έγγραφο της Ομάδας Υποστήριξης Προληπτικού Ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι Σχολικές Επιτροπές αναγνωρίζονται ως ιδιότυπα Νομικά Πρόσωπα, όσον αφορά τη διαχείριση των πιστώσεων και δεν εμπίπτουν στο λογιστικό των ΟΤΑ. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι οι Σχολικές Επιτροπές συνιστούν ιδιότυπα ΝΠΔΔ που έχουν ως αρμοδιότητα τη διαχείριση των πιστώσεων που της διατίθενται για την κάλυψη των τρεχόντων δαπανών λειτουργίας σχολικών μονάδων. Η ιδιαίτερη φύση των ανωτέρω δαπανών που δεν δύναται να προσδιοριστούν εκ των προτέρων κατά είδος και ποσότητα, επέβαλε την απαλλαγή των σχολικών Επιτροπών από την υποχρέωση τήρησης του λογιστικού των ΟΤΑ (ΒΔ 17-5/15-6-1959) ή των ΝΠΔΔ (Ν.Δ. 476/1974) και την πρόβλεψη ειδικού πλαισίου οικονομικής διαχείρισης με την ανωτέρω αναφερόμενη ΥΑ (8440/2011). Κύριο χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου πλαισίου είναι η μη κατάρτιση προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων, αλλά μόνον απολογισμού, γεγονός που συνεπάγεται ότι τα πάσης φύσεως έσοδα που εισάγονται στη διαχείριση των Σχολ. Επιτροπών με την έκδοση γραμματίου είσπραξης και τίθενται σε ειδικό τραπεζικό λογαριασμό ή τίθενται απευθείας στη διάθεση του Διευθυντή με τη μορφή μετρητών για την αντιμετώπιση των άμεσων δαπανών, δύναται να διατεθούν για την πληρωμή οιασδήποτε δαπάνης που εμπίπτει στους σκοπούς της Σχολικής Επιτροπής. Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι για τον ασκούμενο προληπτικό έλεγχο δεν εξετάζεται εκ μέρους του Επιτρόπου η αρχή της ειδικότητας των πιστώσεων, αλλά μόνο οι ειδικότερες δημοσιονομικές διατυπώσεις που καθορίζονται στα άρθρα 7,8,9 και 10 της ανωτέρω ΥΑ. Ο έλεγχος αυτός εστιάζεται κυρίως στο αν υπάρχουν τα νόμιμα δικαιολογητικά (τιμολόγιο ή άλλο παραστατικό ΚΒΣ) που υποστηρίζουν την ανάληψη συγκεκριμένου ποσού από τον Πρόεδρο της Σχολ. Επιτρ. ή άλλο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο (άρθρο 7β) εντός των ορίων των άρθρων 8 α και β, στο αν τα δικαιολογητικά αυτά περιέχουν το νόμιμο περιεχόμενο που καθορίζεται στο άρθρο 9 β ή γ, κατά περίπτωση, καθώς και αν έχουν αφαιρεθεί οι νόμιμες κρατήσεις (άρθρο 10 α), τα δικαιολογητικά απόδοσης των οποίων περιλαμβάνονται ακολούθως στον απολογισμό που αποστέλλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Πρόταση: Μετά από το άρθρο 106, να εισαχθεί νέο άρθρο με τίτλο «οικονομική λειτουργία Σχολικών Επιτροπών», με νέα διάταξη, σύμφωνα με την οποία θα εξαιρούνται οι Σχολικές Επιτροπές από τις διατάξεις του ισχύοντος Ν. 4412/2016 σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, εργασιών και έργων, καθώς και κάθε προγενέστερου Νόμου ή Προεδρικού Διατάγματος σχετικού αυτού, που αφορά τις δημόσιες συμβάσεις και τις αναθέσεις προμηθειών κι εργασιών (ήτοι των Ν. 4281/2014 και του ΕΚΠΟΤΑ και ΠΔ 28/80). Επίσης, εξαιρούνται οι Σχολικές Επιτροπές από την υποχρέωση ανάρτησης πράξεων στο ΚΗΜΔΗΣ και το ΕΣΗΔΗΣ και από τον έλεγχο του ΕΑΑΔΗΣΥΣ. Αποσαφηνίζεται ότι η οικονομική λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών διέπεται μόνον από την υπ’ αρ. 8440/24-2-2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΥΠΕΣΑΗΔ), που εκδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου της παρ. 2 του άρθρου 103 του Ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87 Α), η οποία κατισχύει ως ειδικότερη νομοθεσία. Όλες οι δαπάνες που διενεργήθηκαν από τις Σχολικές Επιτροπές με βάση την υπ’ αρ. 8440/24-2-2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΥΠΕΣΑΗΔ) θεωρούνται νόμιμες.