Η παρ. 3 του άρθρου 44 του ν. 4262/2014 (Α΄ 114) καταργείται και επανέρχεται σε ισχύ η παρ. 18 του άρθρου 24 του ν. 2130/1993 (Α’ 62).
Αρχική ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 89 Βεβαίωση περί μη οφειλής Τ.Α.Π.
Άρθρο 89 Βεβαίωση περί μη οφειλής Τ.Α.Π.
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ – ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 1 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Ελεγκτής Νομιμότητας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 3 Προσωπικό Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Διάρθρωση και λειτουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Υπηρεσιακό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολέςΆρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητεςΆρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Οικονομική Διαχείριση – Επιτόπιοι έλεγχοι – Ετήσια Έκθεση
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 9 Στελέχωση της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Τελικές Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Μεταβατικές Διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 12 Σύσταση Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Συμβούλια Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Τουριστικοί Δήμοι
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ίδρυση αυτοτελούς γραφείου για θέματα αναπηρίας και ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις έδρες των Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑΆρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17 Δημοτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Πειθαρχικές κυρώσεις αιρετών σε περίπτωση ποινικής καταδίκης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Παράλειψη κρίσης σε θέση προϊσταμένου
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ένδικα μέσα Ο.Τ.Α.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 21 του Π.Δ. 75/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχώνΆρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχών
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ – Άρθρο 24 Όροι σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αριθμός Γενικών Διευθύνσεων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Αναπλήρωση Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης Ο.Τ.Α..
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών ΕλλάδαςΆρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 29 Χρόνος έναρξης ισχύος διορισμού Γενικού Γραμματέα, Ειδικών Συμβούλων και Συνεργατών Δημάρχων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Προσθήκη στην παράγραφο 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 Μεταφορά προσωπικού στους Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων ΑρχώνΆρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων Αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 34 Μετατάξεις προσωπικού στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αποσπάσεις προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών Δήμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 Απόσπαση- Μετάταξη υπαλλήλων Κ.Ε.Π. με αναπηρία ή με χρόνιες παθήσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Πρόβλεψη για υπαλλήλους με αναπηρία και γονείς, συζύγους και κηδεμόνες ατόμων με αναπηρία
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 39 Θέματα εργαζομένων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Προθεσμία σύναψης συμβάσεων έκτακτου προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασίαΆρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 42 Αναγνώριση προϋπηρεσίας των εργαζομένων σε κοινωνικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν από Αναπτυξιακές Εταιρίες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & ΠεριφερειώνΆρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγωνΆρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προσθήκη εδαφίου στην παράγραφο 2 του άρθρου 245 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Υλοποίηση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, ανεξαρτήτως κατανομής οργανικών θέσεων και προβλεπόμενων προσόντων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν δημοσίους υπαλλήλους και υπαλλήλους Ο.Τ.Α. που υπηρετούν σε παραμεθόριο περιοχή
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 48 Θέματα λύσης επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα Δημοτικών Αστυνομικών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 Θέματα σχολικών φυλάκων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πιστοποιητικό υγείας διοριζόμενου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 52 Μέσα Ατομικής Προστασίας εργαζομένων Ο.Τ.Α.
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 53 Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Πληρωμές Κοινωνικών Προγραμμάτων από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 56 Ρυθμίσεις σχετικές με τις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ – ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 58 Κριτήριο επιλογής πιστωτικού ιδρύματος για τις καταθέσεις των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 59 Παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους Ο.Τ.Α. παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντιμισθία Αντιδημάρχων – Αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 Διπλογραφικό Σύστημα στα Νομικά Πρόσωπα Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και στους Ο.Τ.Α. β’ βαθμού.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκκαθάριση δαπανών Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Δαπάνες μισθωμάτων Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Διαγραφή προστίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68 Συμψηφισμός λειτουργικών δαπανών Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Θέματα δημοσιονομικής διαχείρισης Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξηΆρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Δάνεια Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση της παρ. 1α του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α 87)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76 Τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 Ειδικό τέλος μελέτης, κατασκευής και επέκτασης έργων ύδρευσης και αποχέτευσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 78 Φόρος εισοδήματος επί της ακίνητης περιουσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Διευκόλυνση της είσπραξης ιδίων εσόδων των Ο.Τ.Α.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Δικαιώματα χρήσης πόσιμου ύδατος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Παραχώρηση χρήσης πλατειών και άλλων κοινόχρηστων χώρων έναντι τέλους, χωρίς δημοπρασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσειςΆρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασίαΆρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 84 Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας ΚεφαλληνίαςΆρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 Επέκταση ρύθμισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Τροποποίηση του άρθρου 170 του ν. 3463/2006
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Βεβαίωση περί μη οφειλής Τ.Α.Π.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 Αφαίρεση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου, σε περίπτωση καθ΄ υποτροπήν αυθαίρετης χρήσης από τον δικαιούχο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 92 Θέματα προσωπικού Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 94 Τιμολόγηση καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμισηΆρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους ΔήμουςΆρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους Δήμους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείωνΆρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 Επιτροπές επίλυσης φορολογικών διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Προσθήκη εδαφίου στην παρ. 1 του άρθρου 290 του ΚΒΠΝ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 103 Εκποίηση οικοπέδων σε άστεγους δημότες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 104 Ρυθμίσεις οφειλών προς Ο.Τ.Α. α΄ Βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 105 Μισθώσεις περιπτέρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 106 Παροχή εκπτώσεων σε συνεπείς υπόχρεους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 Επιχορηγήσεις Σχολικών Επιτροπών των Δήμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσηςΆρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 110 Κοινωνικές συνεργασίες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112 Χρήση «Τερματικών συσκευών ασφαλών πληρωμών»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθώνΆρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 Λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 116 Ρύθμιση μισθολογικών ζητημάτων των μουσικών Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτωνΆρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – Άρθρο 121 Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 122 Βάση Δεδομένων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Διασύνδεση πληροφοριακών συστημάτων Υπουργείων Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 124 Αποσύνδεση χρήσης αστυνομικής ταυτότητας κατά την έκδοση διαβατηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείωνΆρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 127 Στρατηγική Διασύνδεσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Κοινωνικής Οικονομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας ΘράκηςΆρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – ΘράκηςΆρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 Διάθεση προϊόντων από τη διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132 Μεταφορά Μαθητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των ΠεριφερειαρχώνΆρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των Περιφερειαρχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 Όροι λειτουργίας αμαξοστασίων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 135 Προβλήτες Δήμου Κερκυραίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των ΠεριφερειώνΆρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και ΧωριώνΆρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και Χωριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 138 Διασφάλιση περιβαλλοντικού ισοζυγίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 Ρυμουλκούμενα ΔήμωνΆρθρο 139 Ρυμουλκούμενα Δήμων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 140 Τέλεση πολιτικών γάμων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 141 Ποινικές διώξεις Δημάρχων για μη χορήγηση στοιχείων εργαζομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica BankΆρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica Bank
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 144 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Αυγούστου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2016, 20:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 870 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Παραθέτω την αιτιολογική έκθεση του άρθρου 5 του Ν 4330/2015 (ΦΕΚ 59/16-6-2015), με την οποία απαλείφθηκε η αρχική διατύπωση του άρθρου 54Α του Ν. 4174/2013 περί αυτοδίκαιης ακυρότητας των συμβολαίων σε περίπτωση μη επισύναψης πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ , η οποία αναφέρει (άρθρο 6 της αιτιολογικής έκθεσης) αυτολεξεί:
«Η προβλεπόμενη από την τροποποιούμενη διάταξη ακυρότητα των συμβολαίων μεταβίβασης της κυριότητας ή δικαιωμάτων επί ακινήτων χωρίς την προσκόμιση του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ είναι σοβαρή συνέπεια, η οποία πλήττει τις συναλλαγές και είναι δυσανάλογη προς τον επιδιωκόμενο σκοπό.»
Κατά διαβολική σύμπτωση, την ίδια μέρα(16-6-2015) που δημοσιευόταν η προς το ορθότερο τροποποίηση του άρθρου στον νόμο για τον ΕΝΦΙΑ [και προς ανακούφιση της τρομοκρατίας που επικρατούσε στις περί τα ακίνητα συναλλαγές σχετικά με την επαπειλούμενη αυτοδίκαιη ακυρότητά τους], έτερος υπουργός της κυβέρνησης κατέθετε προς διαβούλευση το σ/ν «Αυτοτελής υπηρεσία ελέγχου νομιμότητας ΟΤΑ –οικονομική βιωσιμότητα και αυτοτέλεια ΟΤΑ – Κανόνες Δημοσιονομικής Διαχείρισης και άλλες διατάξεις θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης», με το άρθρο 32 του οποίου επανέφερε μιαν άλλη ακυρότητα, αυτή του πιστοποιητικού ΤΑΠ, ήδη καταργηθείσα από την παρ. 3 του άρθρου 44 του ν. 4262/2014 (Α΄ 114) και θεσπισθείσα σε καιρό που δεν υπήρχε κανείς άλλος φόρος βαρύνων την ιδιοκτησία πλην αυτού του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας. Αν δεν ήταν τραγικό θα ήταν αστείο.
Έναν χρόνο και κάτι μετά, επανέρχεται η διάταξη σε νέα διαβούλευση, ωσάν να έχουν εκλείψει όλες εκείνες οι συνθήκες που έχουν καταστήσει τις συναλλαγές στα ακίνητα είδος εν ανεπαρκεία-ή μάλλον εξαφάνιση- με μόνιμη επωδό τη διασφάλιση είσπραξης από τους ΟΤΑ των οφειλουμένων σ’ αυτούς.
Διαβάστε παρακαλώ τα σχόλια στην προηγούμενη και στην παρούσα διαβούλευση. Ανοίξτε τα αισθητήρια μέσα σας και αφουγκραστείτε τον επιθανάτιο ρόγχο της αγοράς των ακινήτων. Αν δεν μπορείτε να τη σώσετε τουλάχιστον μην την αποτελειώνετε.
Προφανώς ο συντάκτης του σχεδίου δεν μπορεί να βρεθεί στη θέση του συναλλασσόμενου – φορολογούμενου, του υπαλλήλου του Δήμου, του συμβολαιογράφου κ.λ.π. εμπλεκομένων στη διαδικασία έκδοσης του συγκεκριμένου εγγράφου (ΤΑΠ) για να κατανοήσει το βάρβαρο της γραφειοκρατίας που μαστίζει εσαεί την Ελληνική Πολιτεία και το ανελέητη κυνηγητό του αμαρτωλού ακινήτου.
Αλλά και αν ακόμα δεν μπορεί να παραδεχτεί τα παραπάνω, στο ΤΕΛΟΣ, μετά την «επιτυχία» του εγχειρήματος, θα αντιληφθεί ότι «ώδινεν όρος, έτεκεν μυν».
Ενθυμούμενος το παλιό πολιτικό σλόγκαν σε …. παράφραση «ούτε μπροστά, ούτε πίσω ….. σημειωτόν» δεν μπορώ να πω τίποτα άλλο, παρά να αναφωνήσω ΕΛΕΟΣ!!!
Ένα ακόμην πιστοποιητικό απο το παρελθόν επαναβιώνει για να μας αποδείξει για ακόμη μια φορά ότι είμαστε δέσμιοι της γραφειοκρατίας…
Η κατάργηση του έφερε ανακούφιση στους πολίτες που δεν χρειάζονταν να επισκέπτωνται υποστελεχωμένους δήμους, οι οποίοι με διαφορετικά κριτήρια καθε φορά χορηγούσαν το συγκεκριμένο πιστοποιητιοκό. Όταν επιβλήθηκε ο ΕΝΦΙΑ είχε την λογική του Ενιαίου Φόρου ώστε να εξαλειφθούν οι επιμέρους φόροι και βεβαιώσεις που καθυστερούσαν τις συναλλαγές. Τώρα επανέρχεται το ΤΑΠ αδικαιολόγητα κατά τη γνώμη μου.
Η επαναφορά του πιστοποιητικού ΤΑΠ επιφέρει αύξηση της γραφειοκρατίας, πράγμα το οποίο θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την ταχεία σύνταξη συμβολαιογραφικών πράξεων μεταβίβασης ακινήτων. Θα πρέπει επιτέλους το κράτος να απλοποιήσει τις συναλλαγές, αν θέλουμε να θεωρούμαστε ένα κράτος σύγχρονο και προοδευτικό. Επιπλέον οι συνεχείς φορολογικές αλλαγές και η προσθήκη ή επαναφορά πιστοποιητικών στα συμβόλαια μεταβίβασης δημιουργεί ανασφάλεια στους επενδυτές και τους αποτρέπει από το να κάνουν οποιαδήποτε επένδυση στην Ελλάδα. Οι δήμοι μπορούν με άλλα νομικά μέσα να εισπράξουν το ΤΑΠ από τους οφειλέτες και όχι να το φορτώσουν και αυτό (στα ήδη φορτωμένα με σωρεία πιστοποιητικών και βεβαιώσεων) συμβόλαια.
Έλεος πια, επειδή «η είσπραξη εσόδων από τους Δήμους δεν διασφαλίζεται μέσω της συνείσπραξης από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας», όπως αναφέρετε στην αιτιολογική έκθεση, πρέπει να φροντίσει το συμβόλαιο μεταβίβασης ΚΑΙ γι αυτό? Πόση πια παθογένεια (τωρινή, παλιότερη και μελλοντική) να σηκώσει αυτό το συμβολαιογραφικό έγγραφο? Σε λίγο απλά δεν θα γίνεται κανένα συμβολαιογραφικό έγγραφο.Νομίζω οι Δήμοι θα έπρεπε να βρουν τρόπο να εισπράττουν μόνοι τους τα έσοδά τους και να σταματήσουν πια τα συμβολαιογραφικά έγγραφα να χρησιμοποιούνται για εντελώς άλλους σκοπούς από αυτούς για τους οποίους έχουν θεσμοθετηθεί.
Εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις καταπολεμούν στα λόγια τη γραφειοκρατία. Αντ’ αυτού συνεχώς προστίθενται χαρτιά που απαιτούνται για τη σύνταξη ενός συμβολαίου. Ήδη απαιτούνται βδομάδες ή και μήνες για να υπογραφεί ένα συμβόλαιο. Και αντί να μειωθεί το χαρτομάνι, η κυβέρνηση σκέφτεται να επαναφέρει και το πιστοποιητικό ΤΑΠ. Αυτό σημαίνει μία επιπλέον μεγάλη ταλαιπωρία των πολιτών, πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης. Θα πρέπει να πηγαίνουν στην έδρα του Δήμου τουλάχιστον 2-3 φορές, ενίοτε και περισσότερες, σε εργάσιμες ώρες και ημέρες, όπου θα τους ζητούν ένα σωρό δικαιολογητικά και θα περιμένουν σε ουρές κάθε φορά. Όλα αυτά γιατί οι ΟΤΑ είναι ανίκανοι να εισπράξουν τα οφειλόμενα και χρειάζονται τον φοροαστυνόμο συμβολαιογράφο. Δεν διευκολύνονται, ούτε επιταχύνονται έτσι οι συναλλαγές. Οι άλλες χώρες πάνε μπροστά, εμείς πίσω.
Κατ αρχάς είναι απαράδεκτο κατά τη σύνταξη μιας δικαιοπραξίας να γίνεται ο συμβολαιογράφος συλλέκτης πληθώρας πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, προκειμένου να διασφαλιστούν οι (νόμιμες) απαιτήσεις τρίτων (ΟΤΑ, ΓΟΕΒ, ΤΟΕΒ, ΕΚΧΑ, ΙΚΑ κλπ).
Έχει καταντήσει το συμβόλαιο απειλή και η μεταβίβαση ακινήτου τιμωρία.
Κατά δεύτερο, η ακυρότητα μιας δικαιοπραξίας απαγγέλλεται από τον Αστικό Κώδικα και όχι με νόμους (που τροποποιούνται κατά το δοκούν) προκειμένου να διασφαλιστεί οποιοσδήποτε τρίτος.
Η εμπειρία του παρελθόντος θα μας θυμίσει και την ταλαιπωρία των πολιτών προκειμένου να αιτηθούν και να παραλάβουν τα εν λόγω πιστοποιητικά, ταλαιπωρία που οφείλεται είτε σε συμπεριφορά υπαλλήλων είτε στο γεγονός ότι οι οικονομικές υπηρεσίες του Καλλικρατικού Δήμου είναι μακριά από τον τόπο του ακινήτου ή κατοικίας του υπόχρεου.
Με τη νοοτροπία της συνεχώς αυξανόμενης γραφειοκρατίας και της μη εξαπλούστευσης των συναλλαγών ούτε ανάπτυξη, ούτε επενδύσεις, ούτε ώθηση στην κτηματαγορά θα δοθεί. Το πιθανότερο είναι να μη γίνεται καμία δικαιοπραξία και να μειωθούν ακόμα περισσότερα τα έσοδα, Κράτους και ΟΤΑ.
Αν δεν καταργηθεί η διάταξη τουλάχιστον ας μην απαγγέλλεται ακυρότητα της δικαιοπραξίας ή πειθαρχικές κλπ ποινές των εμπλεκομένων (υποθηκοφυλάκων, συμβολαιογράφων κλπ) και το πιστοποιητικό να μην είναι σε hard copy.
Ακόμη ένα βήμα πίσω. Ένα πιστοποιητικό που καταργήθηκε προ διετίας (και σωστά) χάριν μείωσης της γραφειοκρατίας επανέρχεται. Δεν μπορώ να αντιληφθώ τη λογική ενός κράτους που επαναφέρει ένα πιστοποιητικό που είχε το ίδιο καταργήσει. Πότε είχε λάθος τότε ή τώρα? Πόσο φερέγγυο και αξιόπιστο είναι ένα τέτοιο κράτος;
Καλό θα είναι να υπάρξει περαιτέρω μείωση πιστοποιητικών και διατυπώσεων σύνταξης συμβολαίων, παρά επιβολή νέων πιστοποιητικών ή την επαναφορά παλαιών.
Η επαναφορά του πιστοποιητικού περί μη οφειλής ΤΑΠ στη σύνταξη των συμβολαιογραφικών πράξεων, ενώ αυτό είχε ήδη προ διετίας καταργηθεί, μας πηγαίνει όχι ένα αλλά δέκα βήματα πίσω όσον αφορά την πάταξη της γραφειοκρατίας, την απλοποίηση των συναλλαγών και την όποια επιδιωκόμενη προσέλκυση επενδυτών. Εντείνει το αίσθημα της ανασφάλειας των πολιτών που επιθυμούν να ολοκληρώνουν εύκολα και σε σύντομο χρονικό διάστημα τη διαδικασία μεταβίβασης και τους επιβαρύνει με περισσότερα έξοδα. Δεν νοείται εν έτει 2016 και ενώ γίνεται λόγος για ηλεκτρονική διακυβέρνηση και απλοποίηση των συναλλαγών να καταφεύγουμε στην εύκολη αλλά συνάμα άστοχη λύση της επαναφοράς πιστοποιητικών με μοναδικό στόχο την εισροή χρημάτων στα ταμεία των ΟΤΑ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΤΑΠ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ, ΗΜ0Ι ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΕΣΟΔΩΝ ΥΠΕΡ ΟΤΑ.ΩΣΤΟΣΟ ΗΔΗ Η ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΑΡΥΜΕΝΗ ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΩΣ ΑΔΥΝΑΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ , ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΝΦΙΑ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ , ΣΕ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ , ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΦΟΡΟΥΣ , ΔΕΝ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ -ΓΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΧΗ , ΤΟΣΟ ΤΑ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΤΑΠ.ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΥΠΕΡ ΚΑΝΕΝΟΣ Η ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ.Η ΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΗ ΘΕΩΡΩ ΕΙΝΑΙ ΑΛΟΓΗ ΚΑΙ Ο ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΑΥΤΟΥ , ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
οταν για εκδοση νεου διαβατηριου θα χρειαζεστε 2 μαρτυρες!, η επαναφορα εκ νεου του πιστοποιητικου ΤΑΠ ειναι απλως πταισμα,
γραφειοκρατια, γραφειοκρατια, γραφειοκρατια,
οτι και να πουμε, λιγο θαναι,
ντροπη σας,
Η επαναφορά της υποχρέωσης επισύναψης της βεβαιώσεως περί μη οφειλής ΤΑΠ στα συντασσόμενα συμβόλαια το μόνο που θα καταφέρει είναι φορολογική επιβάρυνση και ταλαιπωρία των πολιτών που ενδιαφέρονται τις περισσότερες φορές να απαλλαγούν από τις ιδιοκτησίες λόγω αδυναμίας πληρωμής των συνεχιζόμενων φόρων. Θα λειτουργήσει τελείως αρνητικά στην προσέλκυση επενδυτών, όπως επίσης και στην επανεκκίνηση της αγοράς ακινήτων που έχει βαλτώσει τα τελευταία χρόνια, άλλωστε αυτός ήταν ο σκοπός της κατάργησης της υποχρέωσης επισύναψης με τον Ν. 4262/2014, η αποπλοίηση της μεταβίβασης ακινήτου.
Επειδή έχει συζητηθεί πολλές φορές στην προηγούμενη διαβούλευση η επαναφορά της βεβαίωσης με τα οφέλη της (προς τα οικονομικά των Δήμων)και την ταλαιπωρία των πολιτών (τόσο χρονικά, όσο και οικονομικά), θα επισημάνω ένα και μόνο σημαντικό ζήτημα: η αλλαγή της παραγραφής οφειλών από τα 5 χρόνια στα 20 με το Ν. 4304/2014, όπου πλέον ήδη εισπράτουμε από τις 23/10/2009 (7 έτη δηλαδή, τα οποία θα αυξηθούν έως τα 20) σημαίνει ότι οι οφειλές με το πρόστιμο θα δημιουργήσουν καταστάσεις ανυπέρβλητες για τα οικονομικά των ιδιοκτητών (οι οποίοι συνήθως δεν ευθύνονται για τα λάθος στοιχεία, τουλάχιστον πραγματικά και όχι νομικά). Θεωρώ ότι θα πρέπει να υπάρχει για τις οφειλές για ΔΤ-Δφ-ΤΑΠ μικρότερος χρόνος της παραγραφής όπως παλαιότερα η πενταετία.