31. Η θεμελίωση της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης συνδέεται εξ υπαρχής με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η διαφάνεια στην άσκηση των δημόσιων πολιτικών από τις Περιφέρειες συνδέεται άρρηκτα με την χρηστή διοίκηση, την εμβάθυνση της δημοκρατικής λειτουργίας και την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής. Η Νέα Αρχιτεκτονική σχεδιάζεται λαμβάνοντας ως δεδομένη, στο πλαίσιο της νομοθετικής πρωτοβουλίας που έχει ήδη παρουσιαστεί, την υποχρέωση των περιφερειακών αρχών να αναρτούν υποχρεωτικά κάθε πράξη στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των αποφάσεων για τη λειτουργία των συλλογικών οργάνων καθώς και των προκηρύξεων, διαγωνισμών, προμηθειών, προσλήψεων, συμβάσεων και αναθέσεων. Εξασφαλίζεται έτσι το δικαίωμα πρόσβασης των πολιτών στην πληροφόρηση και η άσκηση κοινωνικού ελέγχου στις πράξεις της περιφέρειας και στη διαχείριση των οικονομικών πόρων, και έτσι η εφαρμογή της αρχής της πολιτικής λογοδοσίας.
32. Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση πρέπει:
• Να οργανώσει, με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, το σχεδιασμό και την εκτέλεση αναπτυξιακών έργων και να δημιουργήσει υποδομές αποτελεσματικής, ηλεκτρονικής, επικοινωνίας ανάμεσα στις υπηρεσίες της, στους Δήμους και στις κρατικές υπηρεσίες.
• Να οργανώσει διαδικασίες ηλεκτρονικών προμηθειών στο επίπεδο της Περιφέρειας, και συντονισμού για την οργάνωση κοινών υποδομών και συστημάτων ανάμεσα στους Δήμους της Περιφέρειας, κυρίως σε θέματα ηλεκτρονικής δημοκρατίας και συμμετοχής και ηλεκτρονικής συνεργασίας.
απαραίτητος οδικός χάρτης εφαρμογής της Ηλεκτρονικής Περιφερειακής διακυβέρνησης μιας και όλη γνωρίζουμε το ελλιπές και αναξιόπιστο πληροφοριακό υλικό που διαθέτουμε.
Είναι μια πρωτοβουλία που μπορεί να μας οργανώσει περισσότερο σαν κοινωνία!
Εφόσον βέβαια εφαρμοσθεί κατά γράμμα, από το συμφερτό των καρεκλοκένταυρων μικροδυναστών της δημόσιας διοίκησης.
Οι μικροί δικτατορίσκοι, που ελέω γνωριμίας έχουν διορισθεί μέχρι σήμερα, και αποπνέουν καθημερινά την βαριεστημένη τους μιζέρια στις συναλλαγές τους με τους πολίτες θα αρθούν στο ύψος των περιστάσεων;
Όμως όλα ειναι δυνατά, αρκεί η διαμαρτυρία του πολίτη να μην θάβεται!
Μία λύση είναι να αναγγέλεται ηλεκτρονικά το περιστατικό αδιαφάνειας ή κακοδιαχείρησης, όχι τόσο για επιβολή κυρώσεων , όσο για βελτίωση και δημιουργική αποκατάσταση. Με άμεσο αποτέλεσμα, και δράση απο τους εποπτεύοντες.
Αρκεί οι εποπτεύοντες να υποχρεούνται βάσει του νόμου, με ανάλογες κυρώσεις, να λαμβάνουν γνώση και να ενημερώνουν σε διάστημα μιας εβδομάδας, τον πολίτη για τις τυχόν ενέργειες των.
Και οι Νόμοι να τηρούνται! όχι να αγνοούνται ή να καμπτονται κατά το δοκούν.
ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΟΣΟΝΟΥΠΩ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. ΘΑ «ΣΚΟΤΩΣΕΤΕ» ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΘΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΤΕ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΤΗΝ ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ (θαναι τεράστια, πιστέψτε με)ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΚΟΨΕΤΕ ΤΟΝ ΟΜΦΑΛΙΟ ΛΩΡΟ ΤΗΣ ΠΑΝΤΟΕΙΔΟΥΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ. ΤΡΕΛΑ ΛΕΦΤΑ ΘΑ ΠΕΡΙΣΕΨΟΥΝ ΑΜΑ ‘ΚΤΥΠΗΣΕΤΕ’ ΤΗΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ.
Α. ΚΑΙ ΡΩΤΗΣΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΑΝ ‘ΜΑΧΙΜΟ’ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΤΗΣ Τ.Α. ΚΕΡΔΟΣ ΘΑΧΕΤΕ
Ως ιδέα η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση είναι άριστη . Στην πράξη δεν πιστεύω οτι θα εφαρμοσθεί έυκολα . Δοκιμάστε να βάλετε στο κάθε δημόσιο έγγραφο μαζί με τα πρωτόκολλα και όλες τις άλλες ημερομηνίες και ημερομηνία ανάρτησης στο Διαδίκτυο . Είναι το μόνο που ίσως λειτουργήσει διότι θα σας πληροφορούν οι πολίτες , και άν όχι αυτοί οι «καλοπροέραιτοι δημοσιογράφοι» , για τις καθυστερήσεις αναρτησης . Διότι έλεγχος στις Δημόσιες Υπηρεσίες (πλήν Στρατού – Αστυνομίας) δυστυχώς ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ .
ΥΓ
Αν θέλετε να πετύχετε ως κυβέρνηση , βρείτε τρόπο να πληροφορείστε τα τεκταινόμενα στις ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. Μην ελπίζετε στις πληροφορίες από «ανθρώπους εντός» , είναι πάντα σκοπίμως ή όχι στρεβλωμένες .
Σας εύχομαι για το καλό όλων μας να επιτύχετε .
31 Η Ηλεκτρονική ανάρτηση, που δεν είναι και «Διακυβέρνηση», επιτρέπει, πράγματι, την διαφάνεια στην άσκηση των δημόσιων πολιτικών από τις Περιφέρειες, και συνδέεται με την χρηστή διοίκηση, εξασφαλίζει την πληροφόρηση τών πολιτών, και την άσκηση κοινωνικού ελέγχου, αλλά πως επιτυγχάνεται η εμβάθυνση της δημοκρατικής λειτουργίας και η ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής ; Αυτό θα επιτευχθεί όταν για κρίσιμες αποφάσεις, γενικότερου ενδιαφέροντος, θεσμοθετηθούν ηλεκτρονικές φηφοφορίες, ενδεικτικές έστω τής βούλησης τών πολιτών. Οχι μόνο να μαθαίνουν τις αποφάσεις οι πολίτες, αλλά να συμμετέχουν με την γνώμη τους και στην διαμόρφωσή τους. Και ας μην ξεχνάμε οτι ενα μικρό κομμάτι τού Λαού έχει σχέση με την κοινωνία τής πληροφορίας. Δεν έχει έρθει η ώρα που θα μάς κυβερνά ένα κομπιούτερ. ….. Η δημοκρατική λειτουργία θα εμβαθυνθεί μονο με την άμεση συμμετοχή τών πολιτών, στις αποφάσεις που τούς αφορούν… Μέχρι τότε ας μην μειώνεται η αξιοπιστία τής νομοθετικής αυτής προσπάθειας, με λεκτικές υπερβολές. Αρκούν η εξαγγελία τής τόσο απαραίτητης διαφάνειας στα οικονομικά, και η εξασφάλιση τής πολύτιμης πλατειάς πληρηφόρησης.
32 Ο ρόλος τού Νομοσχεδίου δεν είναι δυνατόν να περιορίζεται στο να καταγράψει το τι θα μπορούσε να οργανώσει η Π.Α. ,αλλά να ορίσει το τι , το πώς και τα μέσα που τής παρέχει για να το επιτελέσει. Χρειάζεται κόπο η καταγραφή τους, αλλά αν δεν γίνει θα συνεχισθεί η προχειρότητα τού χτές , που έφερε την Χώρα σε αυτο το διοικητικό συνοθήλευμα.
Αξιοτιμε Κυριε Υπουργε,
Ειναι ευρυτατα γνωστο και αποδεκτο οτι το διαδικτυο ειναι ο καλυτερος, γρηγοροτερος και αποτελεσματικοτερος ελεγχος πληροφοριων. Κατα συνεπεια, συμφωνω απολυτα με το σκεπτικο της κυβερνησης σας να θεσμοθετησετε την ηλεκτρονικη διακυβερνηση των περιφερειωω, διοτι ετσι ο πολιτης θα γνωριζει τα παντα για της κινησεις της περιφερειας του. Το ζητημα ειναι να αναγραφονται οι αληθειες σχετικα με της προμηθειες και οτι εχει σχεση με τα οικονομικα ζητηματα της περιφερειας. Αυτο το αναφερω, διοτι η προηγουμενη κυβερνηση της ΝΔ, ελεγε συνεχως ψεμματα και παραπλανουσε τον λαο, με αποτελεσμα να χαθει η εμπιστοσυνη στους πολιτκους. Βεβαια θεωρω οτι ειστε ειλικρινης και με θεληση να πετυχετε το μεγαλο αυτο δημιουργημα, αλλα θα ηθελα σαν Ελληνας πολιτης να δω νομοσχεδιο που να υποχρεωνει τους περιφερειαρχες και το συμβουλιο να λεει μονο την αληθεια, οποια και αν ειναι και αν δεν την λεει και αποκαλυφθει οτι λενε ψεμματα, τοτε να πληρωσουν οι ενοχοι ακριβα και οχι ο Ελληνικος λαος, διοτι ειναι κριμα να πληρωνει το μαρμαρο παντα ο πολιτης. Επισης, με την ηλεκτρονικη διακυβερνηση θα μειωθει και η γραφειοκρατια που τοσο πολυ θελετε να τη μειωσετε και ειναι κατι αποδεκτο απο ολους.
Νομίζω με την μεγάλη ευκαιρία αυτής της μεταρρύθμισης θα πρέπει το υπουργείο εσωτερικών να καταστήσει υποχρεωτικό ότι όλες οι υπηρεσείες να διακινούν όλες τις ενέργειές τους μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(e-mail).Άν κάνει και αυτό το υπουργείο θα έχει σπάσει την γραφειοκρατία.
ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Με την ευκαιρία και την προτροπή των κανόνων της δημόσιας διαβούλευσης θα ήθελα να απαντήσω σε σχέση με το σχόλιο του κου Θεολόγου Τσιγάρου (14 Ιανουαρίου 2010, 12.02) ότι δεν είναι τόσο βάσιμος ο κίνδυνος μίας τέτοιας περίπτωσης καθυστέρησης ανάρτησης των αποφάσεων των οργάνων των ΟΤΑ, όπως επίσης και της ανάρτησης των ημερησίων διατάξεων προς συζήτηση στα συλλογικά όργανα των ΟΤΑ. Αυτό διότι μπορούμε να διαπιστώσουμε την ικανοποιητική απόδοση του συστήματος στους παρόντες (ήδη υπάρχοντες) ιστοχώρους των υπουργείων και διάφορων άλλων οργανώσεων-οργάνων. Το παρόν σύστημα διαβούλευσης είναι η αυταπόδειξη της άριστης λειτουργίας του προγράμματος τουλάχιστον σε ότι αφορά τους χρόνους ανάρτησης των νομοσχεδίων-προγραμμάτων προς διαβούλευση, όπως και ο ιστοχώρος της Βουλής των Ελλήνων, ο οποίος αναρτεί έγκαιρα και έγκυρα τις προς συζήτηση ημερήσιες διατάξεις. Άρα, προσδωκούμε την ορθή λειτουργία του συστήματος και στους ΟΤΑ.
Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση πρέπει:
• Να οργανώσει, με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, το σχεδιασμό και την εκτέλεση αναπτυξιακών έργων και να δημιουργήσει υποδομές αποτελεσματικής, ηλεκτρονικής, επικοινωνίας ανάμεσα στις υπηρεσίες της, στους Δήμους και στις κρατικές υπηρεσίες.
• Να οργανώσει διαδικασίες ηλεκτρονικών προμηθειών στο επίπεδο της Περιφέρειας, και συντονισμού για την οργάνωση κοινών υποδομών και συστημάτων ανάμεσα στους Δήμους της Περιφέρειας, κυρίως σε θέματα ηλεκτρονικής δημοκρατίας και συμμετοχής και ηλεκτρονικής συνεργασίας.
Αντικαθισταταί ως εξής
Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση πρέπει:
1. Να δημιουργήσει περιφερειακό δίκτυο υπηρεσιών και πληροφόρησης πάνω στό οποίο θα συνδεθούν όλοι οι οργανισμοί δημοσίου δικαίου με σκοπό τήν παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τόν πολίτη με στόχο να βελτιώσουν/αναβαθμίσουν ποιοτικά τήν ζωή τών πολιτών τής περιφέρειας.
αφενός και αφετέρου στήν παροχή υπηρεσιών πληροφόρησης προς τους πολίτες που θα καλύπτει ολες τις δραστηριότητες τών πολιτών.
2.Να οργανώσει/σχεδιασει υπηρεσίες προς τους πολίτες μεσω του προαναφερόμενου δικτύου που θα χαρακτηρίζονται απο ποιότητα και χαμηλό κόστος
3. Για τήν επίτευξη τών πιο πάνω σκοπών η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση θα αγοράζει υπηρεσίες ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης απο τούς παρόχους υπηρεσιών και θα είναι υπεύθυνη για τήν παροχή , την ποιότητα και το κόστος
Σχόλιο
Αν αρχίσουμε με τήν πεπατημένη εκ νέου τότε θα χάσουμε για μια ακόμη φορά το τραίνο και στο παρελθόν αρκετά έχουμε χάσει , ήρθε ο καιρός να γυρίσουμε σελίδα και αυτό θέλει
πολιτική βούληση ( η οποία είναι δεδηλωμένη απο το Γ.Α.Παπανδρέου) , αρκετή δουλειά απο τους υπηρεσιακούς παράγοντες (και όχι έτοιμες πρόχειρες και παλίες συνταγές) και το τελευταίο θέλει φαντασία και οραματισμό
1.Θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε η υποχρεωτική ανάρτηση των αποφάσεων κ.τ.λ. να ολοκληρώνεται εντός εύλογου χρόνου. Είναι άνευ ουσίας η ανάρτηση, όταν ολοκληρωθεί πχ 6μήνες μετά την λήψη της απόφασης.
2. Θα πρέπει επίσης να αναρτάται εγκαίρως η ημερήσια διάταξη των συζητήσεων των αιρετών συλλογικών οργάνων (Δημοτικά , Περιφερειακά Συμβούλια) και να δίνεται η δυνατότητα δημόσιας διαβούλευσης.
Κατ’ αρχάς, μπορώ να πω πως η πρόοδος ποτέ δεν είναι αιτία καταστροφής όταν συνοδεύεται από σοβαρότητα και μία σχετική σταθερότητα (καλώς εννοούμενη συντήρηση). Στην Ελλάδα του 2010, όλοι γνωρίζουμε τα θέματα που μας απασχολούν, τουλάχιστον επιφανειακά. Η πληροφόρηση είναι πολύ εύκολη πλέον. Το διαδίκτυο έχει συμβάλει σε αυτό. Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση εξ ορισμού είναι θετική και μπορεί να συμβάλει καταλυτικά στην επίλυση των προβλημάτων γραφειοκρατίας που ταλανίζουν χρόνια τους φορείς του Δημοσίου. Πρέπει να υπάρξει εγγύηση της «επιδιωκόμενης» διαφάνειας στο διαδίκτυο με κάποιον ευδιάκριτο τρόπο πριν την εφαρμογή του νέου τρόπου Διακυβέρνησης. Ακόμα, να καταστεί ελεγχόμενη (από τον κεντρικό κρατικό μηχανισμό)η εξουσία των ανθρώπων που θα ελέγχουν τους δημοτικούς-περιφερειακούς χώρους στο διαδίκτυο, με σκοπό την προστασία της ισότητας μεταξύ των πολιτών, και στοχεύοντας στην ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης τους προς το νέο σύστημα, το οποίο λογικά θα αντιμετωπίσει κρίση λόγω της επιφυλακτικότητας της πλειοψηφίας, ειδικά στις μεγάλες ηλικίες, στο πρώτο διάστημα λειτουργίας του. Από τα παραπάνω συνεπάγεται πως επικροτώ την πρωτοβουλία αυτή, με στόχο την μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια, την πληρέστερη,εγκυρότερη πληροφόρηση, αλλά και την οικονομία των ΟΤΑ. Τέλος, νομίζω και θέλω να ελπίζω πως η δημοκρατικοποίηση που θα προκύψει από την ορθή εφαρμογή της συνεργασίας των Δήμων και των Περιφερειών με την παράλληλη συμμετοχή των πολιτών ηλεκτρονικά και άμεσα, θα βοηθήσει επίσης στην απαλοιφή των γραφειοκρατικών, χρονοβόρων προβλημάτων που καθιστούν τους ΟΤΑ εχθρικούς στα μάτια των πολιτών που υπάγονται σε αυτούς και δυσχεραίνει συνεχώς την ορθή λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης…
Η εφαρμογή της Δημόσιας Διαβούλευσης, με όποια αρνητικά στοιχεία ενδεχομένως μπορούν να παρατηρηθούν, είναι μία ορθή κίνηση της νέας κυβέρνησης, εφόσον συνεισφέρει στη δημοκρατικοποίηση της κοινωνίας μέσω της έμμεσης συμμετοχής των πολιτών στον πολιτικό διάλογο. Η σύνδεση των κομμάτων με την κοινωνία («ακούγοντας τη φωνη της») είναι καθήκον που τα δημοκρατικά κόμματα έχουν εγκαταλείψει τελευταία, γινόμενα κρατικοδίαιτα, και κάθε κατεύθυνση προς την διάψευση της διαπίστωσης αυτής χαιρετίζεται με τις πλέον θετικές εντυπώσεις! Ευχαριστώ!
H ηλεκτρονική διακυβέρνηση πρέπει επειγόντως να επεκταθεί σε όλους τους τομείς τς δημόσιας διοίκησης.
Η διαδικτυακή πύλη του ΕΡΜΗ πρέπει να εντάξει περισσότερες συναλλαγές με πλήρη ηλεκτρονική διεκπεραίωση.
Κύριοι,
Πριν από περίπου 40 χρόνια, ο καθηγητής μου της Πληρφορικής μου χάρισε μια πλάκα ποου έγραφε : «To err is human, to really foul things up requires a computer» (και τότε μετρούσαμε την ταχύτητα σε KHz και όχι GHz όπως σήμερα).
Το συμπέρασμα εδώ είναι ότι η «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση» πρόκειται να μειώσει τα κόστη ούτε θα κάνει τη ζωή των πολιτών πιο εύκολη.
Χρειαζόμαστε πρώτα την χρηστή «Απλή Διακυβέρνηση»..
Οι δύο παράγραφοι (#31 και #32)θεωρητικές και ασαφείς. Δεν μπορεί κάποιος να καταλάβει τι πράγματι θα γίνει. Είναι μάλλον ένα ευχολόγιο, ίσως γραμμένο από κάποιους «ημιμαθείς». Συγνώμη για το «ημιμαθείς» αλλά δεν μπορώ να δω πως θα προχωρήσει αυτή η «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση», γνωρίζοντας την κατάσταση της πληρφορικής στου Δήμους και σε όλο το Δημόσιο.
Πριν γίνει η όποια αναδιοργάνωση (και αναστάτωση) σε όλους τους Δήμους, θα πρότεινα να εφαρμοστεί ο Καλλικράτης και η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση σε ΕΝΑ Δήμο (της τάξης των 40.000 κατοίκων) και αφού αυτό λειτουργήσει να εφαρμοστεί πανομοιότυπα και στους υπόλοιπους Δήμους.
Το τι πρέπει να γίνει (για τον ένα Δήμο) εκφράζεται από το παρακάτω Καρτεσιανό γινόμενο:
{ [νοικοκύρεμα, διάδοχη κατάσταση] X [άνθρωποι, διαδικασίες, συστήματα] } σε τουλάχιστον 3 χρονικά ορόσημα (6, 9, 12 μήνες).
Με άλλα λόγια, αποτυπώνω τη σημερινή κατάσταση, νοικοκυρεύω ανθρώπους, διαδικασίες και συστήματα και ταυτόχρονα σχεδιάζω τη διάδοχη κατάσταση όσον αφορά στους ανθρώπους, διαδικασίες και συστήματα. Και αυτό το κάνω σε 3 γύρους, κάθε φορά βελτιώνοντας τους ανθρώπους, τις διαδικασίες και τα συστήματα.
Και για να μην παρεξηγηθώ, ως «βετεράνος» της πληροφορικής, πιστεύω ακράδαντα ότι η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση είναι ίσως ο μόνος τρόπος να νοικοκυρευτούν οι ΟΤΑ. Το πρόβλημά μου είναι ότι αυτά που γράφονται στις παραγράφους #31 και #32 είναι εντελώς ασαφή. Γιαυτό και προτείνω να φτιαχτεί πρώτα ένας «καλλικράτειος» Δήμος.
Με Εκτίμηση
Dim
συμφωνώ η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι πολύ σημαντική!
συμφωνώ «να αναρτούν υποχρεωτικά κάθε πράξη στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των αποφάσεων για τη λειτουργία των συλλογικών οργάνων καθώς και των προκηρύξεων, διαγωνισμών, προμηθειών, προσλήψεων, συμβάσεων και αναθέσεων»
Από την εμπειρία μου ως Διευθυντής Τοπικής Αυτοδιοίκησης και έχοντας αρκετές γνώσεις από Η/Υ προκύπτει ότι το πρόβλημα μάλλον είναι οι κακές συμβάσεις με εταιρείες που θέλουν βασικά να τα πάρουν χωρίς να μπορούν να λειτουργείσουν ούτε κάν το πρωτόκολλο, πολύ περισσότερο άλλες πιό πολύπλοκες εφαρμογές και όχι οι υπάλληλοι άνω ή κάτω των 50 ετών που έχουν εκπαιδευτεί αλλά δεν έχει σημασία αφού δεν εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σχεδόν πουθενά
Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση αποτελεί αναμφισβήτητα το απόλυτο εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών και επιβάλλεται να εφαρμοστεί διότι η τεχνολογία έχει εισχωρήσει σε όλους τους τομείς της καθημερινής μας ζωής.. Σίγουρα θα βοηθήσει στην ταχύτερη διεκπεραίωση υποθέσεων μεταξύ πολίτη και κράτους αλλά και μεταξύ των αργοκίνητων δημοσίων υπηρεσιών.
Αλλά… απ ότι φαίνεται λογαριάζουμε χωρίς τον ξενοδόχο…
Μέσα στην μικρή (πενταετής) εμπειρία μου ως διοικητικός υπάλληλος του δημοσίου τομέα προς μεγάλη μου έκπληξη έχω γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους οι οποίοι εργάζονται σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες χωρίς να γνωρίζουν τις βασικές λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή!
Και δεν μιλάω για κάποιους stagers η για κάποιους συμβασιούχους που δουλεύουν για 700 ευρώ το μήνα με αβέβαιο μέλλον και είναι η τελευταία τρύπα της φλογέρας.
Μιλάω για μονίμους υπαλλήλους του δημοσίου τομεα που βρίσκονται εν υπηρεσία πάνω απο 20 χρόνια και με μισθούς άνω των 2000 ευρώ οι οποίοι βρίσκονται σε θέσεις κλειδιά και δεν ξέρουν να πιάσουν το ποντίκι ενός computer!
Φυσικά δεν είναι όλοι οι υπάλληλοι (της παλιάς γενιάς ως επι το πλείστον) σ αυτό το επίπεδο, αλλά ένα ποσοστό υπαλλήλων οι οποίοι είναι άσχετοι με τους υπολογιστές και με τις νέες τεχνολογίες υπάρχει. Και το επαναλαμβάνω ότι καταλαμβάνουν σημαντικές θέσεις στο δημόσιο τομέα με διόλου ευκαταφρόνητους μισθούς.
Αρα πρέπει να αναρωτηθούμε όταν έχουμε ένα σύγχρονο εργαλείο στα χέρια μας θα το δώσουμε σ έναν χειριστή ο οποίος δεν ξέρει να το δουλεύει? Και πόσο μάλλον όταν αυτό το εργαλείο θα το χρησιμοποιήσουμε ουσιαστικά πρώτη φορά τώρα.
Εχετε ποτέ σκεφτεί τι λάθη ενδέχεται να γίνουν από αυτούς που κάνουν ότι γνωρίζουν ενώ στη πραγματικότητα δεν γνωρίζουν? Και ποια θα είναι τα αποτελέσματα των λαθών τους? Πόσοι πολίτες θα ταλαιπωρηθούν εξαιτίας των υπαλλήλων?
Τι να το κάνω το Σύζευξις η το Οpengov όταν δε μπορώ να στείλω ένα mail σε μια άλλη υπηρεσία η να μην ξέρω να βρω έναν νόμο του κράτους online για να διεκπεραιώσω μια υπόθεση?
Κατά την γνώμη μου για να λειτουργήσει η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση σωστά θα πρέπει:
1)Πρώτα να δώσουμε έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα ώστε να τοποθετηθούν τα κατάλληλα άτομα στην κατάλληλη θέση τα οποία θα επιλεχθούν αποκλειστικά με αξιοκρατικές διαδικασίες και με την ανάλογη εκπαίδευση όχι μόνο να μπορέσουν να θέσουν σε λειτουργία τον μηχανισμό αλλά και να παράγουν θετικό αποτέλεσμα. Εάν οι καρεκλοκένταυροι και οι μανδαρίνοι του κράτους συνεχίσουν να υπάρχουν η γραφειοκρατία θα υφίσταται και τα προβλήματα θα διαιωνίζονται.
2) Θα πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο τεχνολογικό υπόβαθρο το οποίο θα πρέπει να είναι πλήρως προσαρμοσμένο στις ανάγκες μιας υπηρεσίας και παράλληλα να υπάρχει άμεση τεχνική υποστήριξη για αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων
3)Ταχύτητα-Αμεσότητα-Αποτελεσματικότητα.
Για να επιτευχθούν όλα αυτά χρειάζεται ένα σύστημα όσο γίνεται απλό και ευέλικτο χωρίς πολλές χρονοβόρες διαδικασίες . Θα πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή ο πολίτης να σταματήσει να περιφέρεται από γραφείο σε γραφείο με ένα σωρό έγγραφα ψάχνοντας για υπογραφές, σφραγίδες και άλλα τέτοια ωραία δημιουργήματα…
4)Έλεγχος. Είναι βασική προϋπόθεση ώστε να λειτουργήσει το σύστημα ομαλά. Θα πρέπει να υπάρχουν κάποια στανταρ επίπεδα αποδοτικότητας του όλου συστήματος τα οποία θα βρίσκονται σε διαρκή έλεγχο από ανθρώπους της κυβέρνησης.
Δεν αρκεί μόνο το κατάλληλο προσωπικό και ο κατάλληλος τεχνολογικός εξοπλισμός. .Χρειάζεται και δουλειά!
Ο κόσμος πηγαίνει μπροστά και είτε το θέλουμε είτε όχι πρέπει να πάμε και εμείς!
Σας εύχομαι κάθε επιτυχία στο έργο σας.
προχωρατε.
Η μεταβαση των παλαιων δημων στην νεα τους μορφη να γυνει κατευθειαν σε ηλεκτρονικη μορφη.
Ολες οι υποδομες με βαση Η/Υ.
ΕΠΕΙΓΟΝ.
Κύριε υπουργέ
Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι το κρισιμότερο ίσως μέγεθος που θα κρίνει και την τελική πορεία της Ελληνικής οικονομίας. Σας παρουσιάζω λοιπόν μια πρότασή μου για το πως θα έβλεπα μια μελλοντική δημόσια υπηρεσία.
Στην είσοδο λοιπόν της υπηρεσίας και για τον συγκεκριμένο νομοσχέδιο της περιφέρειας ή του δήμου οθόνες διαδραστικές όπου μπορώ να βρω μέσα από ένα κοινά και σωστά σχεδιασμένο περιβάλλον όλες τις αποφάσεις τους, όλες τις προκηρύξεις τους, όλες τις δυνατότητες αλλά και όλες τις μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζω πριν την όποια συναλλαγή ώστε η παραμονή μου εκεί να είναι μια υπόθεση λίγων λεπτών και μόνο.
Μάλιστα θα μπορούσα να κλείσω το ραντεβού μου εκεί(εννοείται και από το διαδίκτυο) να κατηγοριοποιήσω ίσως το αίτημά μου ή και να το περιγράψω δίνοντας την δυνατότητα στον υπάλληλο να είναι προετοιμασμένος γι’ αυτό και κερδίζοντας έτσι πολύτιμο χρόνο.
Αν τώρα αυτό το συνδυάσετε με την δυνατότητά μου να απευθυνθώ αν χρειαστεί να επανέλθω για το ίδιο θέμα στον ίδιο ακριβώς υπάλληλο θα μειωνόταν ο χρόνος διεκπεραίωσης στο ελάχιστο.
Όσον αφορά τις προμήθειες κύριε υπουργέ αν είναι υποχρεωμένοι να δημοσιεύουν τα πλήρη στοιχεία με τις τιμές κλπ κανείς δεν θα τολμήσει να κάνει το οτιδήποτε αν μάλιστα εισαχθούν και τα λογιστικά πρότυπα έτσι ώστε η αποθήκη τους να είναι πάντα πλήρως ενημερωμένη.
Συμπληρωματικό σε αυτό θα ήταν να αλλάξει και ο τρόπος που καταλογίζονται ευθύνες στους Δημάρχους.
συμφωνώ η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι πολύ σημαντική!
μακάρι «να αναρτούν υποχρεωτικά κάθε πράξη στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των αποφάσεων για τη λειτουργία των συλλογικών οργάνων καθώς και των προκηρύξεων, διαγωνισμών, προμηθειών, προσλήψεων, συμβάσεων και αναθέσεων»
μακάρι!
οι υπάλληλοι άνω των 50 ετών γνωρίζουν τη χρήση Η/Υ; τι θα γίνει με αυτούς;
ακόμα, μιας και αναφέρεστε σε «διαδικασίες ηλεκτρονικών προμηθειών»
μήπως να το εφαρμόσετε και στα υπουργεία;
μήπως να εφαρμοστεί παντού;
και δεν αναφέρομαι στο να δίνονται τιμές online…
τουλάχιστον να υπάρχει ηλεκτρονικό μητρώο πιστοποιημένων προμηθευτών δημοσίου, με ανηρτημένη και συνέχεια ενημερωμένη λίστα όλων αυτών, ώστε τουλάχιστον το πρώτο σκέλος κάθε διαγωνισμού, αυτό των «δικαιολογητικών συμμετοχής» να παρακάμπτεται;
νομίζω ότι είναι χιλιοειπωμένο και χιλιοσυζητημένο, κι όμως δεν υπάρχει… και ο διαγωνισμός πχ του 2005 βρίσκεται ακόμα στη διαδικασία εξέτασης ενστάσεων δικαιολογητικών συμμετοχής…
το να διαξάγεται ηλεκτρονικά ο διαγωνισμός, δηλαδή τα ζητούμενα στοιχεία να εισάγονται απευθείας σε ειδικές φόρμες, ώστε πχ να γίνεται εξέταση των στοιχείων χωρίς να γνωρίζει κάποιος ποια εταιρεία αφορά (όπως πχ η διόρθωση γραπτών στις πανελλήνιες), μάλλον είναι πολύ μπροστά…
H υλοποίηση διαδικασιών ηλεκτρονικών προμηθειών θα βοηθήσει τα μέγιστα στη διαφάνεια και στη διακοπή της διασπάθισης του δημόσιου χρήματος.
Όμως τι θα γίνει με όλους αυτούς τους “δημοτικούς άρχοντες” που δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν και φυσικά δεν μπορούν να υλοποιήσουν τέτοια μεγαλόπνοα σχέδια;
Πως θα διασφαλίσουμε ότι η Ηλεκτρονική Περιφερειακή Διακυβέρνηση δεν θα καταλήξει ένα ακόμη μέσον στα χέρια των αετονύχηδων “δημοτικών αρχόντων” για να τα αρπάξουν οι «κολλητοί» και οι «κουμπάροι»;
Θα πρέπει να προβλέπονται και ανάλογες «ποινές» (μέχρι και απομάκρυνση) σε περιπτώσεις κωλυσιεργιών στην σωστή υλοποίηση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Θα πρέπει ταυτόχρονα να προβλεφτεί η εκπαίδευση των υπαρχόντων στελεχών της αυτοδιοίκησης που δυστυχώς βρέθηκαν στελέχη μέσα από ρουσφετολογικές προσλήψεις και πελατειακές σχέσεις χωρίς να είναι οι καταλληλότεροι για την αυτοδιοίκηση.
Θα πρέπει επίσης και εμείς οι πολίτες να επιβάλλουμε νέους δημοτικούς και περιφερειακούς “άρχοντες” ικανούς να διοικήσουν μεγάλους δήμους, μεγάλες περιφέρειες, με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Θ.Πατσέας
Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι από τα πιο σημαντικά σημεία αυτής της μεγάλης διοικητικής αλλαγής που προσπαθεί η νέα κυβέρνηση να εισάγει.
Από τη πείρα που έχω σε αυτό το χώρο και δουλεύοντας με πολλούς ΟΤΑ στο παρελθόν, η μεχρι στιγμής αντιμετώπιση ήταν να βρεθούν κάποια κονδύλια για να δείξουμε κάποιο έργο και σε αυτόν τον τομέα που θεωρείται προτωποριακός, αλλά χωρίς στην ουσία να μένει κάτι μετά από την υλοποίηση του έργου στο Οργανισμό και στις περισσότερες περιπτώσεις οι εφαρμογές που υλοποιήθηκαν, έχουν μείνει σε αχρηστία. Συνήθως οι ίδιες οιεταιρίες πληροφορικής προσγγίζουν ΟΤΑ και τους φέρνουν έτοιμη τη μια λύση όπως και τον τρόπο χρηματοδότησης της μέσα απο Εθνικά ή Ευρωπαικά προγράμματα. Δεν υπάρχει δηλαδή ένας σχεδιασμός από πλευράς ΟΤΑ και σε λιγότερο βαθμό από πλευράς κεντρικής διοίκησης.
Τα τελευταία χρόνια έγιναν κάποιες προσπάθειες κεντρικού σχεδιασμού, όπως οι Δημοτικές Διαδικτυακές Πύλες, το δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ που περιέλαβε και ΟΤΑ και υπήρξαν και κάποιες τάσεις να υλοποιηθούν έργα τα οποία εμφανίζονταν ως καινοτόμα όπως τα Γεωγρφικά ΠΛηροφοριακά Συστήματα.
Επίσης κάποιοι ΟΤΑ προσπάθησαν να εκμεταλευθούν το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Ψηφιακή Σύγκλιση» με προτάσεις που συνήθως έγιναν μετά από προτροπές των εταιριών του χώρου.
Προσωπικά πιστεύω ότι το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα που μπορούσε να ωφελήσει την αναβάθμιση της ηλεκτορνικής διακυβέρνησης στου ΟΤΑ είναι το «Διοικητική Μεταρρύθμιση» αλλά μέχρι στιγμής δεν έγιναν κάποια σημαντικά βήματα προόδου. Μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα ή ίσως κάποιο άλλο αντίστοιχο και καλύτερα σχεδιασμένο, μπορεί να προχωρήσει μια κεντρική σχεδίαση της πολιτικής για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση η οποία θα εγγυάται και την αποδοτικότερη χρήση των νέων τεχνολογιών αλλά και ένα ελάχιστο επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Θεωρώ ότι είναι πολύ επικίνδυνο να γίνει αυτό το βήμα προς την ηλεκτρονική διακυβέρνηση με όλες τις πρωτοβουλίες να προέρχονται από τις ίδιες τις Περιφέρειες ή πολύ περισσότερο τους Δήμους. Αυτό θα οδηγήσει σε πολλές κατακερματισμένες λύσεις όπου η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών θα διαφέρει πολύ απο περιοχή σε περιοχή.
Η πρότασή μου είναι να τεθούν κάποια επίπεδα από την κεντρική κυβέρνηση, που θα πρέπει κατ’ελάχιστο όλοι οι ΟΤΑ να ικανοποιούν και από κει και πέρα να έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε πιο ‘εκλεπτυσμένες’ λύσεις όσοι έχουν τη δυνατότητα και τη διάθεση.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρχουν οι απαραίτητες δράσεις που θα βοηθήσουν τα ίδια τα στελέχη των ΟΤΑ να κατανοήσουν την αξία των τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και πως αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν σήμερα και στο μέλλον.
Το γεγονός ότι η μέριμνα για ηλεκτρονική διακυβέρνηση υπάρχει στο νέο πρόγραμμα διακυβέρνησης της χώρας μόνο θετικά μπορεί να το δει κανείς. Είναι μια ευκαρία για εκσυγχρονισμό της ίδιας της Δημοκρατίας μας και είμαι σίγουρος ότι σε λίγα χρόνια θα έχει και ορατά αποτελέσματα.
Ευχαριστώ
H ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ !
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 40ΧΡΟΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΑΥΤΟΝ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ
ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ: ΠΡΩΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝ !
ΜΕΤΑ!. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ;
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΣΤΟΧΟ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΠΟΝΗΡΟ ΚΕΡΔΟΣ ;
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΑΝ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ;
ΜΗΠΩΣ ΣΚΕΠΤΕΣΤΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΕΤΟΙΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΓΙΔΕΥΤΗΤΕ ΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΡΚΟΙ ΕΞΟΔΑ, ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ;
ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟΥ !!
ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ
ΝFii
Μονο η απόλυτη ηλεκτρονική διακυβέρνηση θά ΄δώσει λύσεις.
Καμια επαφή του τεμπέλη υπαλλήλου μέ τον πολίτη.
Οσο ποιο πολύ τεμπέλιδες τόσο χειρότερα.
Μονο ηλεκτρονικούς υπολογιστές, και να απαντούν απλά, καθαρά και απρόσωπα.
Το σύστημα ειναι τοσο αισχρό, που γιά κάθε μικροσυναλαγγή πρέπει να υπάρχει και »μπαξιση».
Πολύ καλο το μέτρο του συνήγορου του δημότη, αλλά πρέπει να ειναι όντως συνήγορος,και οχι άλλος ένας τεμπέλης.
Ισως ένας ηλεκτρονικός συνήγορος νά ειναι ποιο εύκολο.
Γιά κάθε δήμο μία διεύθυνση ηλεκτρονική, να περνάμε όλα τά προβλήματα, και μετά αυστηρός έλεγχος τών υπαλλήλων, φυσικά όχι απο τους δήμους αλλά απο ελεκτές του δημοσίου. Πολύ έυκολο μάλλον, και μπορεί να γίνη.
Γιατί να τρέχουμε σέ κάθε ΑΓΡΑΜΜΑΤΟ δήμαρχο για ένα πρόβλημα μέ υπάλληλο;; καλύτερα ηλεκτρονικά,και να »πιπτει» ράβδος, η οποία θά ΠΡΟΒΑΛΕΤΕ και θά την βλέπουμε, για να καταλάβουμε οτι λειτουργεί, και θά δείτε πόσο θά στρώσει το τεμπελοσύστημα.
Εξαιρετική οικονομία μέ την μεισωση τών δήμων, ισως και μεγαλύτερη, ακόμη καλύτερα. Λιγότεροι τεμπεληδες, περισσοτερα λεφτα σέ άλλους τομείς.
Ευχαριστώ.