Άρθρο 59 Παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους Ο.Τ.Α. παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών

Στο άρθρο 19 του ν. 4354/2015 (Α΄176) προστίθεται (γ΄) εδάφιο, ως εξής:
«γ΄. Οι Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και τα Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, με τα χαρακτηριστικά της προηγούμενης παραγράφου, καθώς και οι νησιωτικοί Ο.Τ.Α. του άρθρου 204 του ν. 3852/2010 (Α’ 87), δύνανται να παρέχουν δωρεάν σίτιση και κατάλληλο κατάλυμα διαμονής για τους υπαλλήλους τους, όλους τους ιατρούς και νοσηλευτές του Κέντρου Υγείας, το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του ΕΚΑΒ και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εφόσον ληφθεί απόφαση από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο, κατόπιν βεβαίωσης της ύπαρξης των ανάλογων πόρων από την οικονομική υπηρεσία του Ο.Τ.Α. Τα ανωτέρω δεν ισχύουν για τους μονίμους κατοίκους των περιοχών αυτών».

  • 4 Σεπτεμβρίου 2016, 13:48 | Βασιλικη

    Μακάρι να ψηφιστεί, θα είναι πολυ μεγάλο το κίνητρο και η βοήθεια στους αναπληρωτές που κάθε χρόνο μπαίνουμε στη διαδικασία να μένουμε σε ξενοδοχεία μέχρι να βρούμε σπίτι σε διαφορετικά μέρη…θα είναι μεγάλη η ανακούφιση (ψυχολογική και οικονομική)!

  • 3 Σεπτεμβρίου 2016, 22:47 | Γεωργία Μάρκου

    Ο νόμος αυτός μπορεί να γίνει τεράστια βοήθεια για τους αναπληρωτές. Σας ευχαριστώ. Παρακαλώ θα ήθελα να προτείνω να καταστεί υποχρεωτικό για οποίο Δήμο έχει την δυνατότητα να βοηθήσει να το δηλώνει από το καλοκαίρι, ώστε σε συνεργασία με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης που δηλώνουν τα κενά, να σχηματίζεται κάποιος πίνακας ώστε να ξέρουμε που να δηλώνουμε κατά προτεραιότητα για να έχουμε παροχή στέγης.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 22:04 | Φανη Α.

    Συγχαρητηρια !!!Μακαρι να εφαρμοστει!!!
    Καθε χρονο με μια βαλιτσα στο χερι να φευγουμε απ τα σπιτια μας να χωριζουμε απ τους αντρες μας και να σερνουμε μαζι μας κ τα παιδια μας.
    Τουλαχιστον να εχουμε αυτο τη βοηθεια!!!
    Να μας παρεχουν στεγη κ σιτιση…
    Θα ειναι κ ενα επιπλεον κινητρο για να πηγαινουμε σ αυτες τις περιοχες!!!
    Μπραβο στο υπουργειο κ παλι!

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 22:34 | Ζήσης Πετρίκης

    Μακάρι να γίνει γιατί θα είναι μια μεγάλη βοήθεια και κίνητρο ταυτόχρονα για τους πολύπαθους αναπληρωτές καθηγητές/δασκάλους και ειδικά αυτοί που υπηρετούν σε νησιωτικές ή ορεινές περιοχές.Όπως δίνεται δωρεάν στέγαση και σίτιση στους στρατιωτικούς θα έπρεπε να δίνεται και στους αναπληρωτές!

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 17:21 | Πενυ

    Πολυ καλη ιδεα αν υλοποιηθει ειδικα για τους αναπληρωτες που καθε χρονο υπηρετουν «στρατιωτικη»θητδεια χωρις ανταμοιβη…υλικη κα
    ι ηθικη…

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 15:44 | Βίκυ

    Πολύ θετική κίνηση από το Υπουργείο να παρέχει δωρεάν σίτιση και στέγαση σε αναπληρωτές παραμεθόριων περιοχών. Θα πρότεινα το μέτρο να επεκταθεί για όλες τις περιοχές μακρυά από τη μόνιμη κατοικία του εκπαιδευτικού. Να ψηφιστεί άμεσα!

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 15:08 | Χρήστος Μ.

    Αν εφαρμοστεί είναι μεγάλη βοήθεια και για εμάς τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που θα κληθούμε να υπηρετήσουμε στην παραμεθόριο μετακινούμενοι σε 3 και 4 σχολεία με δύσκολες συνθήκες και τόσα πολλά έξοδα, συν τη θέρμανση στα βόρεια. Οχι στην υποστελέχωση των μακρινών περιοχών, όχι σε σχολεία και πολίτες τριών ταχυτήτων. Η ενίσχυση των ακριτικών και νησιωτικών περιοχών είναι πρωτίστως ζήτημα εθνικό και κοινωνικό.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 15:11 | Κατερίνα

    Το θεωρώ απαραίτητο. Είναι εξαιρετική δύσκολη η εύρεση σπιτιού αλλά και πολύ ακριβή υπόθεση.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 12:47 | ΦΑΝΗ

    Σαν πρόταση είναι εξαιρετική αλλά πώς θα γίνει αυτό όταν οι περισσότεροι δήμοι της χώρας δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε δικές τους στοιχειώδεις υποχρεώσεις απέναντι στους δημότες τους?
    Μήπως η φόρμουλα του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με τις λέσχες σίτισης πρέπει απλώς να συνεχιστεί, γιατί πράγματι χιλιάδες αναπληρωτές ανακουφίστηκαν πολύ από αυτό? Γιατί ακούσαμε ότι από φέτος καταργήθηκε.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2016, 11:11 | Ελισαβετe

    Μακαρι να ψηφιστει και να ισχυσει γιατι θα βοηθησει πολυ τους εκπαιδευτικους.Αν και προσωπικα πιστευω πως θα ειναι καποιο τεχνασμα για να γινουν κ αλλες μειωσεις στον μισθο μας.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2016, 20:22 | ΛΑΜΠΡΟΣ

    Η πρόταση που θα παρέχει δωρεάν διαμονή και σίτιση στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς είναι σωστή. Θα πρέπει όμως να επεκταθεί το μέτρο αυτό και σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας καθώς και να ισχύει για όσο διάστημα οι εκπαιδευτικοί είναι αναπληρωτές.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2016, 19:15 | ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΠΙΤΣΑ

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 59!!! ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΑΜΕΣΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΟΣΟΥΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕ ΣΕ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ…ΕΙΜΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 6ΧΡΟΝΙΑ..ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΙΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗΣ ΕΥΡΕΣΗΣ ΟΙΚΙΑΣ…ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ!!! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΤΙΜΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ!!!

  • 1 Σεπτεμβρίου 2016, 19:28 | ΝΑΤ

    Πάρα πολύ καλή ιδέα κι ένα πολύ καλό κίνητρο, προκειμένου κάποιος να επιλέξει τις περιοχές αυτές, που σε άλλη περίπτωση θα προτιμούσε να τις αποφύγει!κι έτσι κερδίζει και η περιοχή και ο επιδοτούμενος.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2016, 18:01 | ελια

    Και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς θα ήταν σωτήριο όπως συμβαίνει Κ με τους στρατιωτικούς..καθώς είμαστε όλοι δημόσιοι λειτουργοί Κ δεν θα έπρεπε να υπάρχει θετική διάκριση υπέρ μέρους ημων! Με εκτίμηση αναπληρωτρια νηπιαγωγός ειδικής αγωγής!

  • 1 Σεπτεμβρίου 2016, 18:24 | Ειρήνη

    Μπράβο στο υπουργείο είναι μεγάλη βοήθεια για όσους υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2016, 17:10 | Άννα

    πολύ σωστό να παρέχεται δωρεάν σπίτι και σίτιση όταν προσλαμβάνεται αναπληρωτής σε παραμεθόριες περιοχές

  • 1 Σεπτεμβρίου 2016, 17:46 | Κώστας Ζιούλης

    Και να έχουν όλοι οι υπάλληλοι δωρεάν σίτιση και σπίτι που είναι σε παραμεθόριες περιοχές και μακριά από το τόμο μόνιμης κατοικίας τους. Όχι κάποιοι που έχουν μέσον στο δήμο να έχουν την δυνατότητα και οι υπόλοιποι να τα πληρώνουν κανονικά!

  • 1 Σεπτεμβρίου 2016, 17:35 | Κώστας Ζιούλης

    Προτείνω να ψηφιστεί όπως είναι!
    Πολύ καλό το άρθρο και για τους αναπληρωτές που κάθε χρόνο είναι σε διαφορετικό μέρος μακριά από τον τόπο κατοικίας τους και την οικογένειά τους.

  • 29 Αυγούστου 2016, 10:43 | ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    Στο τέλος του άρθρου 59 του σχεδίου νόμου, υπάρχει η αναφορά ότι από την παροχή των κινήτρων των υπαλλήλων ΟΤΑ των παραμεθόριων και των νησιωτικών περιοχών, εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών αυτών. Στην ουσία δηλαδή εξαιρούνται όλοι οι μόνιμοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, διότι αφού ασκούν τα καθήκοντα τους στις περιοχές αυτές επί σειρά ετών, θεωρούνται και είναι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών αυτών. Επιπρόσθετα οι υπάλληλοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης σε υπηρεσίες άλλων περιοχών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης, δηλαδή της υπηρεσίας της παραμεθόριας ή νησιωτικής περιοχής στην οποία υπηρετούν.
    Κατά την γνώμη μου η τελευταία πρόταση του άρθρου πρέπει να αντικατασταθεί ως εξής: Τα ανωτέρω δεν ισχύουν για τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών που έχουν την πλήρη κυριότητα ή την επικαρπία ακινήτων (κατοικίας ή επαγγελματικής στέγης) ή οι σύζυγοι τους ή τα ανήλικα τέκνα τους στις περιοχές και μόνο στις οποίες υπηρετούν και κατοικούν μόνιμα.

  • Στο άρθρο 59 του σχεδίου νόμου με ικανοποίηση διαπιστώσαμε, ότι έχει συμπεριληφθεί η πρόταση μας για επέκταση παροχής κινήτρων στις παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές, την οποία είχαμε αποστείλει σε όλους τους αρμόδιους Υπουργούς, για την αντιμετώπιση του προβλήματος της τραγικής υποστελέχωσης, ως εξής:

    Παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους ΟΤΑ παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών

    Στο άρθρο 19, του ν.4354/2015 (Α΄176), προστίθεται (γ΄) εδάφιο, ως εξής:
    «γ΄. Οι Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και τα Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, με τα χαρακτηριστικά της προηγούμενης παραγράφου καθώς και οι νησιωτικοί Ο.Τ.Α., του άρθρου 204, του ν.3852/2010, δύνανται να παρέχουν δωρεάν σίτιση και κατάλληλο κατάλυμα διαμονής για τους υπαλλήλους τους, όλους τους ιατρούς και νοσηλευτές του Κέντρου Υγείας, το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του ΕΚΑΒ και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εφόσον ληφθεί απόφαση από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο, κατόπιν βεβαίωσης της ύπαρξης των ανάλογων πόρων, από την οικονομική υπηρεσία του ΟΤΑ». Τα ανωτέρω δεν ισχύουν για τους μονίμους κατοίκους των περιοχών αυτών.

    Στην πρόταση τροπολογίας που είχαμε αποστείλει, προστέθηκε η τελευταία πρόταση, ότι θα εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών αυτών. Κατανοούμε το πνεύμα του νομοθέτη, αλλά όπως έχει διατυπωθεί θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα ερμηνείας και επίσης θα εξαιρέσει τελικά αυτούς που θέλουμε να συνδράμουμε.

    Η έννοια της κατοικίας στον Αστικό Κώδικα και τη νομολογία

    Ένας πρώτος κύκλος προβλημάτων ανακύπτει από τον προσδιορισμό της έννοιας της κατοικίας. Η έννοια της κατοικίας προσδιορίζεται στον Αστικό Κώδικα, ενώ πλήθος δικαστικών αποφάσεων επιχειρούν να τη συγκεκριμενοποιήσουν.
    Σύμφωνα με το άρθρο 51 του Αστικού Κώδικα,
    «Το πρόσωπο έχει κατοικία τον τόπο της κυρίας και μόνιμης εγκατάστασής του. Κανένας δεν μπορεί να έχει συγχρόνως περισσότερες από μια κατοικίες. Για τις υποθέσεις που αναφέρονται στην άσκηση του επαγγέλματος λογίζεται ως ειδική κατοικία του προσώπου ο τόπος όπου ασκεί το επάγγελμά του».
    Κατά την έννοια του ως άνω άρθρου του Αστικού Κώδικα, κατοικία είναι ο τόπος όπου το πρόσωπο έχει την κύρια και μόνιμη εγκατάστασή του, ο τόπος δηλαδή που έχει καταστεί, σύμφωνα με τη βούλησή του, το σταθερό κέντρο των εν γένει βιοτικών του σχέσεων (βλ. ΣτΕ 1113/2008, 2254/2008, 1865/2002, 535/2007, 1331/2004, 2114/2003, 2312/2002 κ.α.). Για την ύπαρξη κατοικίας δεν απαιτείται μόνον η πραγματική εγκατάσταση σε ορισμένο τόπο, αλλά πρέπει να προκύπτει ότι η εγκατάσταση αυτή γίνεται με σκοπό μονιμότητας. Η βούληση της συστάσεως κατοικίας ή μεταβολής αυτής προκύπτει προπάντων από τη δήλωση στα οικεία δημαρχεία, ελλείψει δε αυτής, δύναται να προκύπτει εξ οιουδήποτε σαφούς και αναμφισβήτητου γεγονότος, από το οποίο να προκύπτει η πρόθεση της σε συγκεκριμένο τόπο κυρίας και μόνιμης εγκατάστασης, όπως π.χ. η μακρά διαμονή στον τόπο αυτό (βλ. ΣτΕ 3973/2005, 3870/2002). Περαιτέρω, ως κύρια και μόνιμη εγκατάσταση θεωρείται ο τόπος της οικογενειακής εγκατάστασης, ο οποίος έχει το στοιχείο της σταθερότητας, ενώ δεν αποκλείεται η άσκηση επαγγέλματος σε άλλο τόπο (βλ. ΣτΕ 1865, 2002, 2312/2002, 5006/1996 κ.ά.).
    Το ζήτημα που ανακύπτει σε σχέση με το εξεταζόμενο θέμα είναι ο ορισμός της κατοικίας. Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι ο προσδιορισμός της κατοικίας δεν είναι το αποτέλεσμα μιας απλής διοικητικής πιστοποίησης μέσω της κατάθεσης συγκεκριμένων δικαιολογητικών, δεδομένου ότι στην έννοια της κατοικίας ενυπάρχει και η διάσταση της βούλησης του ατόμου, η οποία δεν μπορεί εύκολα να προσδιοριστεί, τουλάχιστον διοικητικά.

    Από τα παραπάνω συνάγεται, ότι όποιος εργάζεται για παράδειγμα στο Δήμο, δύναται να θεωρηθεί μόνιμος κάτοικος και θα πρέπει να μπούμε στη δυσχερή διαδικασία της ερμηνείας βούλησης του κλπ.
    Εμείς επιθυμούμε, όμως, να παρέχουμε το επίδομα σίτισης και διαμονής και στους υπαλλήλους μας που δεν έλκουν καταγωγή από την Μύκονο, ώστε να

    Α. να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα των αθρόων μετατάξεων, των αδειών άνευ αποδοχών και των παραιτήσεων από το δημόσιο και
    Β. να προσελκύσουμε επιπλέον υπαλλήλους που τόσο τους έχουμε ανάγκη.

    Επίσης, αν κάποιος έλθει είτε με απόσπαση, είτε με μετάταξη, είτε με πρόσληψη, αφού θα εργάζεται εδώ θα θεωρείται μόνιμος κάτοικος, άρα πάλι θα εξαιρείται του ευεργετικού επιδόματος, με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνουμε τον σκοπό μας, που είναι το κίνητρο της μακροχρόνιας εγκατάστασης και η στελέχωση των υπηρεσιών του Δήμου.

    Επομένως, θα πρέπει να διορθωθεί η τελευταία πρόταση και να αντικατασταθεί ως εξής:
    «Τα ανωτέρω δεν ισχύουν για τους κατοίκους των περιοχών αυτών που έχουν την πλήρη κυριότητα ή την επικαρπία κατοικίας ή οι σύζυγοι τους ή τα ανήλικα τέκνα αυτών»

    ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΥΚΟΝΟΥ

    Κωνσταντίνος Κουκάς