Προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο στην παράγραφο 2 του άρθρου 245 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
«Μετά τη σύσταση του Συνδέσμου, όλες οι αποφάσεις που αφορούν το Σύνδεσμο λαμβάνονται από το Διοικητικό του Συμβούλιο».
Αρχική ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 45 Προσθήκη εδαφίου στην παράγραφο 2 του άρθρου 245 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
Άρθρο 45 Προσθήκη εδαφίου στην παράγραφο 2 του άρθρου 245 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ – ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 1 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Ελεγκτής Νομιμότητας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 3 Προσωπικό Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Διάρθρωση και λειτουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Υπηρεσιακό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολέςΆρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητεςΆρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Οικονομική Διαχείριση – Επιτόπιοι έλεγχοι – Ετήσια Έκθεση
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 9 Στελέχωση της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Τελικές Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Μεταβατικές Διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 12 Σύσταση Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Συμβούλια Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Τουριστικοί Δήμοι
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ίδρυση αυτοτελούς γραφείου για θέματα αναπηρίας και ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις έδρες των Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑΆρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17 Δημοτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Πειθαρχικές κυρώσεις αιρετών σε περίπτωση ποινικής καταδίκης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Παράλειψη κρίσης σε θέση προϊσταμένου
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ένδικα μέσα Ο.Τ.Α.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 21 του Π.Δ. 75/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχώνΆρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχών
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ – Άρθρο 24 Όροι σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αριθμός Γενικών Διευθύνσεων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Αναπλήρωση Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης Ο.Τ.Α..
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών ΕλλάδαςΆρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 29 Χρόνος έναρξης ισχύος διορισμού Γενικού Γραμματέα, Ειδικών Συμβούλων και Συνεργατών Δημάρχων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Προσθήκη στην παράγραφο 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 Μεταφορά προσωπικού στους Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων ΑρχώνΆρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων Αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 34 Μετατάξεις προσωπικού στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αποσπάσεις προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών Δήμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 Απόσπαση- Μετάταξη υπαλλήλων Κ.Ε.Π. με αναπηρία ή με χρόνιες παθήσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Πρόβλεψη για υπαλλήλους με αναπηρία και γονείς, συζύγους και κηδεμόνες ατόμων με αναπηρία
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 39 Θέματα εργαζομένων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Προθεσμία σύναψης συμβάσεων έκτακτου προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασίαΆρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 42 Αναγνώριση προϋπηρεσίας των εργαζομένων σε κοινωνικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν από Αναπτυξιακές Εταιρίες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & ΠεριφερειώνΆρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγωνΆρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προσθήκη εδαφίου στην παράγραφο 2 του άρθρου 245 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Υλοποίηση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, ανεξαρτήτως κατανομής οργανικών θέσεων και προβλεπόμενων προσόντων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν δημοσίους υπαλλήλους και υπαλλήλους Ο.Τ.Α. που υπηρετούν σε παραμεθόριο περιοχή
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 48 Θέματα λύσης επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα Δημοτικών Αστυνομικών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 Θέματα σχολικών φυλάκων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πιστοποιητικό υγείας διοριζόμενου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 52 Μέσα Ατομικής Προστασίας εργαζομένων Ο.Τ.Α.
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 53 Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Πληρωμές Κοινωνικών Προγραμμάτων από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 56 Ρυθμίσεις σχετικές με τις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ – ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 58 Κριτήριο επιλογής πιστωτικού ιδρύματος για τις καταθέσεις των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 59 Παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους Ο.Τ.Α. παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντιμισθία Αντιδημάρχων – Αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 Διπλογραφικό Σύστημα στα Νομικά Πρόσωπα Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και στους Ο.Τ.Α. β’ βαθμού.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκκαθάριση δαπανών Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Δαπάνες μισθωμάτων Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Διαγραφή προστίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68 Συμψηφισμός λειτουργικών δαπανών Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Θέματα δημοσιονομικής διαχείρισης Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξηΆρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Δάνεια Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση της παρ. 1α του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α 87)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76 Τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 Ειδικό τέλος μελέτης, κατασκευής και επέκτασης έργων ύδρευσης και αποχέτευσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 78 Φόρος εισοδήματος επί της ακίνητης περιουσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Διευκόλυνση της είσπραξης ιδίων εσόδων των Ο.Τ.Α.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Δικαιώματα χρήσης πόσιμου ύδατος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Παραχώρηση χρήσης πλατειών και άλλων κοινόχρηστων χώρων έναντι τέλους, χωρίς δημοπρασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσειςΆρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασίαΆρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 84 Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας ΚεφαλληνίαςΆρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 Επέκταση ρύθμισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Τροποποίηση του άρθρου 170 του ν. 3463/2006
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Βεβαίωση περί μη οφειλής Τ.Α.Π.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 Αφαίρεση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου, σε περίπτωση καθ΄ υποτροπήν αυθαίρετης χρήσης από τον δικαιούχο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 92 Θέματα προσωπικού Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 94 Τιμολόγηση καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμισηΆρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους ΔήμουςΆρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους Δήμους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείωνΆρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 Επιτροπές επίλυσης φορολογικών διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Προσθήκη εδαφίου στην παρ. 1 του άρθρου 290 του ΚΒΠΝ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 103 Εκποίηση οικοπέδων σε άστεγους δημότες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 104 Ρυθμίσεις οφειλών προς Ο.Τ.Α. α΄ Βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 105 Μισθώσεις περιπτέρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 106 Παροχή εκπτώσεων σε συνεπείς υπόχρεους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 Επιχορηγήσεις Σχολικών Επιτροπών των Δήμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσηςΆρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 110 Κοινωνικές συνεργασίες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112 Χρήση «Τερματικών συσκευών ασφαλών πληρωμών»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθώνΆρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 Λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 116 Ρύθμιση μισθολογικών ζητημάτων των μουσικών Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτωνΆρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – Άρθρο 121 Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 122 Βάση Δεδομένων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Διασύνδεση πληροφοριακών συστημάτων Υπουργείων Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 124 Αποσύνδεση χρήσης αστυνομικής ταυτότητας κατά την έκδοση διαβατηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείωνΆρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 127 Στρατηγική Διασύνδεσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Κοινωνικής Οικονομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας ΘράκηςΆρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – ΘράκηςΆρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 Διάθεση προϊόντων από τη διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132 Μεταφορά Μαθητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των ΠεριφερειαρχώνΆρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των Περιφερειαρχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 Όροι λειτουργίας αμαξοστασίων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 135 Προβλήτες Δήμου Κερκυραίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των ΠεριφερειώνΆρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και ΧωριώνΆρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και Χωριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 138 Διασφάλιση περιβαλλοντικού ισοζυγίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 Ρυμουλκούμενα ΔήμωνΆρθρο 139 Ρυμουλκούμενα Δήμων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 140 Τέλεση πολιτικών γάμων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 141 Ποινικές διώξεις Δημάρχων για μη χορήγηση στοιχείων εργαζομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica BankΆρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica Bank
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 144 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Αυγούστου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2016, 20:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 870 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
ΠΡΟΤΑΣΗ
ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 250 ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3463/06 (ΦΕΚ 114/08.06.2006 τεύχος Α’) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Σύμφωνα με το άρθρο 250 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα:
1. Άρθρο 250
Λύση
1. Ο Σύνδεσμος λύεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του, που λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνολικού αριθμού των μελών του:
α) Όταν έχει εκπληρωθεί ο σκοπός του ή
β) όταν λήξει το χρονικό διάστημα για το οποίο έχει συσταθεί.
2. Ο Σύνδεσμος λύεται, επίσης, αν τα δύο τρίτα (2/3) των δημοτικών ή κοινοτικών συμβουλίων των Δήμων και των Κοινοτήτων που μετέχουν στο Σύνδεσμο, αποφασίσουν τη λύση, επειδή διαπιστώνεται αδυναμία για την εκπλήρωση του σκοπού του. Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας εκδίδει τη σχετική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ο Σύνδεσμος λύεται και εάν για οποιονδήποτε λόγο δεν έχουν συγκροτηθεί τα όργανά του για διάστημα περισσότερο από ένα (1) χρόνο.
Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας διαπιστώνει τη συνδρομή των ανωτέρω και εκδίδει σχετική απόφαση για τη λύση του Συνδέσμου.
Με την ίδια απόφαση ρυθμίζονται, κατ’ εξαίρεση της επόμενης παραγράφου, θέματα σχετικά με την κατανομή του ενεργητικού και των υποχρεώσεων του Συνδέσμου που λύεται, καθώς και κάθε άλλη έννομη σχέση, ανάλογα με το ύψος της ετήσιας εισφοράς κάθε Δήμου ή Κοινότητας που συμμετέχει. Τυχόν επιχορήγηση του Συνδέσμου, που λύεται, για εξόφληση οφειλών του προς τρίτους, περιέρχεται στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, ο οποίος και προβαίνει, απευθείας, σε αυτήν.
3. Τα θέματα που αφορούν την κατανομή του ενεργητικού και των υποχρεώσεων ενός Συνδέσμου που διαλύεται, καθώς και κάθε άλλη έννομη σχέση του ρυθμίζονται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου, ανάλογα με το ύψος της ετήσιας εισφοράς κάθε Δήμου ή Κοινότητας που συμμετέχει.
4. Το προσωπικό που τυχόν υπηρετεί στους Συνδέσμους, που διαλύονται, μεταφέρεται αυτοδικαίως και κατανέμεται με την ίδια σχέση εργασίας που είχε, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας στους Ο.Τ.Α., που αποτελούσαν το Σύνδεσμο ανάλογα με τον πληθυσμό τους ή τις οικονομικές τους δυνατότητες βάσει των προϋπολογισμών των τριών (3) τελευταίων ετών.
Στην προκειμένη περίπτωση:
Ο Σύνδεσμος Κοινοτήτων Πιερίας, που η σημερινή του ονομασία είναι Σύνδεσμος Ύδρευσης Δήμων Ν. Πιερίας, είναι Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύθηκε με Προεδρικό διάταγμα της 7-10-1934 και έχει έδρα την Κατερίνη.
Ύστερα από την συνένωση των Δήμων που προέκυψε από το «Καλλικράτης» ο Σύνδεσμος αποτελείται από δύο μόνο μέλη δήμους, το Δήμο Κατερίνης και το Δήμο Πύδνας – Κολινδρού της Πιερίας.
Σκοπός του είναι η ανεύρεση- εξόρυξη- μεταφορά- παροχή νερού προς ύδρευση και άρδευση των πρώην Δήμων Αιγινίου και Κολινδρού και των πρώην κοινοτήτων Λειβαδίου, Καστανέας, Ρυακίων, Παληόστανης, Καταχά, Π. Ελευθεροχωρίου, Αγαθουπόλεως, Μεθώνης, Μακρυγιάλου, Κίτρους, Πύδνας, Σεβαστής, Σφενδάμης, Μοσχοποτάμου, Μελιαδίου, Αρωνά, Π, Κεραμιδίου, Αν. Αγ. Ιωάννη, Γανόχωρας, Ν. Τραπεζούντας, Κ. Αγ. Ιωάννη, Κορινού, Τριλόφου, Κούκου και Αλωνίων Νομού Πιερίας. Οι ως άνω δήμοι και κοινότητες είναι και μέλη του Συνδέσμου.
Από τις ως άνω εξυπηρετούμενες πρώην κοινότητες ανήκουν σήμερα στον δήμο Πύδνας-Κολινδρού οι πρώην δήμοι Αιγινίου και Κολινδρού και οι πρώην κοινότητες Λειβαδίου, Καστανέας, Ρυακίων, Παληόστανης, Καταχά, Π. Ελευθεροχωρίου, Αγαθουπόλεως, Μεθώνης, Μακρυγιάλου, Κίτρους, Πύδνας, Σεβαστής, Σφενδάμης, Αλωνίων, ενώ στον
δήμο Κατερίνης ανήκουν σήμερα οι πρώην κοινότητες Μοσχοποτάμου, Μελιαδίου, Αρωνά, Π, Κεραμιδίου, Αν. Αγ. Ιωάννη, Γανόχωρας, Ν. Τραπεζούντας, Κ. Αγ. Ιωάννη, Κορινού, Τριλόφου, Κούκου.
Στην προκειμένη περίπτωση το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου είναι πενταμελές και αποτελείται, σύμφωνα με το άρθρο 246 του του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, από ένα (1) μέλος προερχόμενο από τον δήμο Πύδνας-Κολινδρού και τέσσερα (4) μέλη προερχόμενα από τον Δήμο Κατερίνης παρότι ο εξυπηρετούμενος υδρευτικά πληθυσμός του Συνδέσμου είναι για μεν τον δήμο Πύδνας-Κολινδρού 14.409 κάτοικοι για δε τον Δήμο Κατερίνης 10.036 κάτοικοι.
Αποχώρηση μέλους από το Σύνδεσμο
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα στην προκειμένη περίπτωση και σε κάθε άλλη περίπτωση όταν τα μέλη ενός Συνδέσμου είναι μόνο δύο Δήμοι η απόφαση για την αποχώρηση ή μη του ενός μέλους Δήμου από τον Σύνδεσμο, να επαφίεται στη βούληση του δεύτερου μέλους που έχει την πλειοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου. Βέβαια αυτό, δηλ. η αποχώρηση του ενός εκ των δύο μελών δήμων από ένα Σύνδεσμο θα σήμαινε ουσιαστικά και τη λύση του Συνδέσμου.
Λύση Συνδέσμου όταν οι δήμοι μέλη είναι δύο
Λύση του Συνδέσμου μπορεί να επιτευχθεί σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 250 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα .. αν τα δύο τρίτα (2/3) των δημοτικών ή κοινοτικών συμβουλίων των Δήμων και των Κοινοτήτων που μετέχουν στο Σύνδεσμο, αποφασίσουν τη λύση, επειδή διαπιστώνεται αδυναμία για την εκπλήρωση του σκοπού του…
Στην περίπτωση όμως των Συνδέσμων που τα μέλη τους είναι μόνο δύο δεν μπορεί να επιτευχθεί το κλάσμα των 2/3 των δημοτικών συμβουλίων των Δήμων που μετέχουν στο Σύνδεσμο.
Ως αυτονόητη μη νομοθετική πρόβλεψη λοιπόν, θα πρέπει για λόγους αντιμετώπισης των περιπτώσεων των Συνδέσμων που τα μέλη τους είναι μόνο δύο δεν μπορεί να επιτευχθεί το κλάσμα των 2/3 των δημοτικών συμβουλίων των Δήμων που μετέχουν στο Σύνδεσμο για να αποφασίσουν για τη λύση του, να τροποποιηθεί το σχετικό άρθρο 250 του ΔΚΚ και να προστεθεί στο τέλος της πρώτης πρότασης της παρ. 2 του άρθρου 250 του ν. 3463/06 (ΦΕΚ 114/08.06.2006 τεύχος Α’) η φράση … Στην περίπτωση όπου μόνο δύο Δήμοι μετέχουν στο Σύνδεσμο, ο Σύνδεσμος λύεται, αν το ένα εκ των δύο δημοτικών συμβουλίων των Δήμων μελών του Συνδέσμου αποφασίσει για τη λύση του Συνδέσμου, επειδή διαπιστώνεται αδυναμία για την εκπλήρωση του σκοπού του..
Ο Δήμαρχος Πύδνας-Κολινδρού
Ευάγγελος Λαγδάρης
ΠΡΟΤΑΣΗ
ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 246 ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3463/06 (ΦΕΚ 114/08.06.2006 τεύχος Α’) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ Δ.Σ. ΤΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Σύμφωνα με το άρθρο 246 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα:
1. Ο Σύνδεσμος διοικείται από το διοικητικό συμβούλιο, την εκτελεστική επιτροπή και τον πρόεδρό του.
2. Το διοικητικό συμβούλιο συγκροτείται από αιρετούς αντιπροσώπους του κάθε Δήμου ή της κάθε Κοινότητας, που εκλέγονται από τα δημοτικά και κοινοτικά συμβούλιά τους, ανάλογα με τον πληθυσμό τους, με βάση τον πληθυσμό του μικρότερου Δήμου ή της μικρότερης Κοινότητας, που εκπροσωπείται με έναν αντιπρόσωπο.
Ο αριθμός των αντιπροσώπων του καθενός από τους λοιπούς Δήμους και Κοινότητες, που μετέχουν στο Σύνδεσμο, βρίσκεται με τη διαίρεση του πληθυσμού του δια του πληθυσμού του μικρότερου από αυτούς. Αν τυχόν απομένει κλάσμα μεγαλύτερο από μισή μονάδα, υπολογίζεται ως μονάδα.
Ο αριθμός των αντιπροσώπων του καθενός από τους υπόλοιπους Δήμους και Κοινότητες βρίσκεται με τη διαίρεση υπολογιζομένων των ΟΤΑ που μετέχουν ως κατωτέρω:
πληθυσμός ΟΤΑ Α΄ πληθυσμός ΟΤΑ Β΄
_______________________ _____________________ ,κ.ο.κ
πληθυσμός μικρότερου Ο.Τ.Α πληθυσμός μικρότερου Ο.Τ.Α
Εάν από τον πιο πάνω υπολογισμό απομένει κλάσμα μεγαλύτερο από μισή μονάδα, υπολογίζεται ως μονάδα.
Στην προκειμένη περίπτωση:
Ο Σύνδεσμος Κοινοτήτων Πιερίας, που η σημερινή του ονομασία είναι Σύνδεσμος Ύδρευσης Δήμων Ν. Πιερίας, είναι Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύθηκε με Προεδρικό διάταγμα της 7-10-1934 και έχει έδρα την Κατερίνη.
Σκοπός του είναι η ανεύρεση-εξόρυξη-μεταφορά-παροχή νερού προς ύδρευση και άρδευση των πρώην Δήμων Αιγινίου και Κολινδρού και των πρώην κοινοτήτων Λειβαδίου, Καστανέας, Ρυακίων, Παλήοστανης, Καταχά, Π. Ελευθεροχωρίου, Αγαθουπόλεως, Μεθώνης, Μακρυγιάλου, Κίτρους, Πύδνας, Σεβαστής, Σφενδάμης, Μοσχοποτάμου, Μελιαδίου, Αρωνά, Π, Κεραμιδίου, Αν. Αγ. Ιωάννη, Γανόχωρας, Ν. Τραπεζούντας, Κ.Αγ. Ιωάννη, Κορινού, Τριλόφου, Κούκου και Αλωνίων Νομού Πιερίας. Οι ως άνω δήμοι και κοινότητες είναι και μέλη του Συνδέσμου.
Προς επίτευξη των κοινωφελών αυτών σκοπών διαθέτει πλήρες δίκτυο μεταφοράς νερού από πηγές των Πιερίων ορέων, διατηρεί στην κυριότητά του πηγές και γεωτρήσεις, εκμισθώνει πηγές που ανήκουν σε τρίτους και γενικά μεριμνά για την επαρκέστερη, ασφαλέστερη και υγιεινή υδροδότηση των μελών του και των χιλιάδων κατοίκων των περιοχών αυτών.
Από τις ως άνω εξυπηρετούμενες πρώην κοινότητες ανήκουν σήμερα στον δήμο Πύδνας-Κολινδρού οι πρώην δήμοι Αιγινίου και Κολινδρού και οι πρώην κοινότητες Λειβαδίου, Καστανέας, Ρυακίων, Παλήοστανης, Καταχά, Π. Ελευθεροχωρίου, Αγαθουπόλεως, Μεθώνης, Μακρυγιάλου, Κίτρους, Πύδνας, Σεβαστής, Σφενδάμης, Αλωνίων, ενώ στον δήμο Κατερίνης ανήκουν σήμερα οι πρώην κοινότητες Μοσχοποτάμου, Μελιαδίου, Αρωνά, Π, Κεραμιδίου, Αν. Αγ. Ιωάννη, Γανόχωρας, Ν. Τραπεζούντας, Κ.Αγ. Ιωάννη, Κορινού, Τριλόφου, Κούκου.
Στην προκειμένη περίπτωση το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου είναι πενταμελές και αποτελείται από ένα (1) μέλος προερχόμενο από τον δήμο Πύδνας-Κολινδρού και τέσσερα (4) μέλη προερχόμενα από τον Δήμο Κατερίνης.
Η αντιπροσώπευση αυτή των μελών – δήμων στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου έγινε με βάση τα προβλεπόμενα στο άρθρο 246 του ΔΚΚ διότι ο δήμος Πύδνας-Κολινδρού στο σύνολό του έχει πληθυσμό 15.179 κατοίκους ενώ ο δήμος Κατερίνης στο σύνολο του έχει πληθυσμό 85.851 κατοίκους με βάση την απογραφή του 2011 .
Ο εξυπηρετούμενος υδρευτικά πληθυσμός του Συνδέσμου είναι για μεν τον δήμο Πύδνας-Κολινδρού 14.409 κάτοικοι για δε τον Δήμο Κατερίνης 10.036 κάτοικοι.
Παρατηρείται δηλαδή το οξύμωρο φαινόμενο η αντιπροσωπευτικότητα του κάθε Δήμου μέλους στο ΔΣ του Συνδέσμου να γίνεται όχι με βάση τον εξυπηρετούμενο πληθυσμό του Συνδέσμου, αλλά με βάση το σύνολο του πληθυσμού εκάστου δήμου, έστω και αν ο συνολικός πληθυσμός δεν ταυτίζεται με τον εξυπηρετούμενο πληθυσμό. Άρα κριτήριο αντιπροσώπευσης -στελέχωσης είναι το σύνολο του πληθυσμού κάθε δήμου-μέλους, δηλ. στον υπολογιζόμενο πληθυσμό εκάστου δήμου συμπεριλαμβάνεται και ο μη εξυπηρετούμενος και μη υδροδοτούμενος πληθυσμός.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα στην προκειμένη περίπτωση ενώ ο ωφελούμενος και εξυπηρετούμενος πληθυσμός να προέρχεται κατά το μείζον μέρος του από τον Δήμο Πύδνας-Κολινδρού η διοίκηση να απαρτίζεται κατά το 1/5 από τον δήμο Πύδνας-Κολινδρού και κατά τα 4/5 της από εκπροσώπους του δήμου Κατερίνης.
Αυτό αποτελεί πασίδηλη παραβίαση της δημοκρατικής αντιπροσώπευσης του δήμου μας σε ένα Δ.Σ. Συνδέσμου που συστάθηκε και λειτουργεί για να εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο τους κατοίκους του δήμου Πύδνας-Κολινδρού και προφανή αναντιστοιχία και δυσαρμονία των εξυπηρετούμενων πολιτών και της διοίκησης του συνδέσμου.
Ως αυτονόητη νομοθετική στρέβλωση λοιπόν, θα πρέπει για λόγους ισονομίας και δημοκρατικής αντιπροσωπευτικότητας, να τροποποιηθεί το σχετικό άρθρο 246 του ΔΚΚ και να προβλεφθεί-ορισθεί ότι «η αντιπροσώπευση στη συγκρότηση του ΔΣ του Συνδέσμου θα γίνεται με βάση τον εξυπηρετούμενο από τον Σύνδεσμο πληθυσμό και όχι με βάση το σύνολο του πληθυσμού εκάστου δήμου-μέλους του Συνδέσμου». Συγκεκριμένα θα πρέπει να προστεθεί στη παρ. 2 του άρθρου 246 του ν. 3463/2006 ο όρος εξυπηρετούμενος από τον Σύνδεσμο πληθυσμός ως εξής :
Αρθρο 246 του ν. 3463/2006
2. Το διοικητικό συμβούλιο συγκροτείται από αιρετούς αντιπροσώπους του κάθε Δήμου ή της κάθε Κοινότητας, που εκλέγονται από τα δημοτικά και κοινοτικά συμβούλιά τους, ανάλογα με τον εξυπηρετούμενο από τον Σύνδεσμο πληθυσμό τους, με βάση τον πληθυσμό του μικρότερου Δήμου ή της μικρότερης Κοινότητας, που εκπροσωπείται με έναν αντιπρόσωπο.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΛΑΓΔΑΡΗΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΥΔΝΑΣ-ΚΟΛΙΝΔΡΟΥ
Με την προτεινόμενη διάταξη το Διοικητικό Συμβούλιο των Συνδέσμων ΟΤΑ αποκτά όλες τις αρμοδιότητες του φορέα, καταργώντας επί της ουσίας τα λοιπά όργανα διοίκησης του (Πρόεδρο και Εκτελεστική Επιτροπή), αφού δεν υπάρχει η φράση «με την επιφύλαξη των οριζομένων στην παράγραφο 1 του άρθρου 247» που κατανέμει τις αρμοδιότητες στα όργανα διοίκησης των Συνδέσμων. Στην ουσία με τη διατύπωση αυτή καταργείται το άρθρο 247.
Εάν ψηφιστεί μία τέτοια διάταξη οι Σύνδεσμοι θα γίνουν δυσλειτουργικοί καθώς για την πιο απλή απόφασή τους θα πρέπει να συνεδριάσει το συνήθως πολυάριθμο διοικητικό συμβούλιό τους. Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου θα καταστεί ένα μονομελές όργανο χωρίς καμία αρμοδιότητα, ενώ ομοίως η Εκτελεστική Επιτροπή δεν θα έχει εκ του νόμου καμία αρμοδιότητα.
Είναι προφανές ότι πρόθεση δεν είναι να καταργηθούν οι αρμοδιότητες των λοιπών οργάνων των Συνδέσμων, για τα οποία ορθώς ισχύει κατ’ αναλογία ότι και για τους Δήμους.
Από την αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου προκύπτει ότι σκοπός είναι η ευελιξία των Συνδέσμων. Προφανώς, από το σημείο που έχει τεθεί η προτεινόμενη διάταξη και από την αιτιολογική της έκθεση, σκοπός της είναι η ενδυνάμωσή του και δη η άσκηση από αυτόν αποκλειστικά των αρμοδιοτήτων που του ανατίθενται βάσει της ιδρυτικής του πράξης. Στην περίπτωση αυτή η διάταξη θα μπορούσε να έχει την εξής μορφή: «Μετά τη σύσταση του Συνδέσμου, οι αρμοδιότητες που του έχουν ανατεθεί βάσει του καταστατικού του ασκούνται αποκλειστικώς από αυτόν».