Η παρ. 1 του άρθρου 161 του ν. 3584/2007 (Α΄143), όπως ισχύει, αντικαθίσταται. ως εξής: «Δήμοι και Σύνδεσμοι Δήμων, εφόσον έχουν ανάλογη οικονομική δυνατότητα, μπορούν να συνιστούν θέση μετακλητού Γενικού Γραμματέα στον οργανισμό εσωτερικής τους υπηρεσίας».
Αρχική ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ – Άρθρο 24 Όροι σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ – Άρθρο 24 Όροι σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ – ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 1 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Ελεγκτής Νομιμότητας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 3 Προσωπικό Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Διάρθρωση και λειτουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Υπηρεσιακό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολέςΆρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητεςΆρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Οικονομική Διαχείριση – Επιτόπιοι έλεγχοι – Ετήσια Έκθεση
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 9 Στελέχωση της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Τελικές Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Μεταβατικές Διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 12 Σύσταση Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Συμβούλια Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Τουριστικοί Δήμοι
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ίδρυση αυτοτελούς γραφείου για θέματα αναπηρίας και ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις έδρες των Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑΆρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17 Δημοτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Πειθαρχικές κυρώσεις αιρετών σε περίπτωση ποινικής καταδίκης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Παράλειψη κρίσης σε θέση προϊσταμένου
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ένδικα μέσα Ο.Τ.Α.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 21 του Π.Δ. 75/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχώνΆρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχών
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ – Άρθρο 24 Όροι σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αριθμός Γενικών Διευθύνσεων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Αναπλήρωση Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης Ο.Τ.Α..
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών ΕλλάδαςΆρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 29 Χρόνος έναρξης ισχύος διορισμού Γενικού Γραμματέα, Ειδικών Συμβούλων και Συνεργατών Δημάρχων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Προσθήκη στην παράγραφο 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 Μεταφορά προσωπικού στους Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων ΑρχώνΆρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων Αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 34 Μετατάξεις προσωπικού στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αποσπάσεις προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών Δήμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 Απόσπαση- Μετάταξη υπαλλήλων Κ.Ε.Π. με αναπηρία ή με χρόνιες παθήσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Πρόβλεψη για υπαλλήλους με αναπηρία και γονείς, συζύγους και κηδεμόνες ατόμων με αναπηρία
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 39 Θέματα εργαζομένων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Προθεσμία σύναψης συμβάσεων έκτακτου προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασίαΆρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 42 Αναγνώριση προϋπηρεσίας των εργαζομένων σε κοινωνικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν από Αναπτυξιακές Εταιρίες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & ΠεριφερειώνΆρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγωνΆρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προσθήκη εδαφίου στην παράγραφο 2 του άρθρου 245 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Υλοποίηση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, ανεξαρτήτως κατανομής οργανικών θέσεων και προβλεπόμενων προσόντων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν δημοσίους υπαλλήλους και υπαλλήλους Ο.Τ.Α. που υπηρετούν σε παραμεθόριο περιοχή
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 48 Θέματα λύσης επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα Δημοτικών Αστυνομικών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 Θέματα σχολικών φυλάκων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πιστοποιητικό υγείας διοριζόμενου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 52 Μέσα Ατομικής Προστασίας εργαζομένων Ο.Τ.Α.
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 53 Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Πληρωμές Κοινωνικών Προγραμμάτων από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 56 Ρυθμίσεις σχετικές με τις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ – ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 58 Κριτήριο επιλογής πιστωτικού ιδρύματος για τις καταθέσεις των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 59 Παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους Ο.Τ.Α. παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντιμισθία Αντιδημάρχων – Αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 Διπλογραφικό Σύστημα στα Νομικά Πρόσωπα Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και στους Ο.Τ.Α. β’ βαθμού.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκκαθάριση δαπανών Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Δαπάνες μισθωμάτων Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Διαγραφή προστίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68 Συμψηφισμός λειτουργικών δαπανών Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Θέματα δημοσιονομικής διαχείρισης Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξηΆρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Δάνεια Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση της παρ. 1α του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α 87)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76 Τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 Ειδικό τέλος μελέτης, κατασκευής και επέκτασης έργων ύδρευσης και αποχέτευσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 78 Φόρος εισοδήματος επί της ακίνητης περιουσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Διευκόλυνση της είσπραξης ιδίων εσόδων των Ο.Τ.Α.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Δικαιώματα χρήσης πόσιμου ύδατος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Παραχώρηση χρήσης πλατειών και άλλων κοινόχρηστων χώρων έναντι τέλους, χωρίς δημοπρασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσειςΆρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασίαΆρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 84 Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας ΚεφαλληνίαςΆρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 Επέκταση ρύθμισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Τροποποίηση του άρθρου 170 του ν. 3463/2006
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Βεβαίωση περί μη οφειλής Τ.Α.Π.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 Αφαίρεση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου, σε περίπτωση καθ΄ υποτροπήν αυθαίρετης χρήσης από τον δικαιούχο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 92 Θέματα προσωπικού Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 94 Τιμολόγηση καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμισηΆρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους ΔήμουςΆρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους Δήμους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείωνΆρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 Επιτροπές επίλυσης φορολογικών διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Προσθήκη εδαφίου στην παρ. 1 του άρθρου 290 του ΚΒΠΝ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 103 Εκποίηση οικοπέδων σε άστεγους δημότες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 104 Ρυθμίσεις οφειλών προς Ο.Τ.Α. α΄ Βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 105 Μισθώσεις περιπτέρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 106 Παροχή εκπτώσεων σε συνεπείς υπόχρεους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 Επιχορηγήσεις Σχολικών Επιτροπών των Δήμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσηςΆρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 110 Κοινωνικές συνεργασίες Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112 Χρήση «Τερματικών συσκευών ασφαλών πληρωμών»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθώνΆρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 Λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 116 Ρύθμιση μισθολογικών ζητημάτων των μουσικών Ο.Τ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτωνΆρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – Άρθρο 121 Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 122 Βάση Δεδομένων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Διασύνδεση πληροφοριακών συστημάτων Υπουργείων Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 124 Αποσύνδεση χρήσης αστυνομικής ταυτότητας κατά την έκδοση διαβατηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείωνΆρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 127 Στρατηγική Διασύνδεσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Κοινωνικής Οικονομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας ΘράκηςΆρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – ΘράκηςΆρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 Διάθεση προϊόντων από τη διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132 Μεταφορά Μαθητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των ΠεριφερειαρχώνΆρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των Περιφερειαρχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 Όροι λειτουργίας αμαξοστασίων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 135 Προβλήτες Δήμου Κερκυραίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των ΠεριφερειώνΆρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και ΧωριώνΆρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και Χωριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 138 Διασφάλιση περιβαλλοντικού ισοζυγίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 Ρυμουλκούμενα ΔήμωνΆρθρο 139 Ρυμουλκούμενα Δήμων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 140 Τέλεση πολιτικών γάμων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 141 Ποινικές διώξεις Δημάρχων για μη χορήγηση στοιχείων εργαζομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica BankΆρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica Bank
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 144 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Αυγούστου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2016, 20:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 870 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
ΘΕΜΑ: “Προτάσεις για το σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου για τους ΟΤΑ”
Κύριε Υπουργέ
Το Ελληνικό Κράτος τριάντα πέντε χρόνια μετά την ίδρυση τους, δεν έχει κατανοήσει ότι οι ΔΕΥΑ είναι ένας φορέας-εργαλείο ο οποίος , για τριάντα και πλέον χρόνια έδωσε πραγματικά, ώθηση και λύση στα μεγάλα προβλήματα ύδρευσης και αποχέτευσης.
Αδυνατεί να δεχθεί ότι οι ΔΕΥΑ είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες, και την Ελλάδα γενικότερα, και προσπαθεί να τις χειρισθεί κατά το δοκούν.
Το πρόβλημα παρά τις συνεχείς οχλήσεις, παραστάσεις, υπομνήματα, από την ΕΔΕΥΑ, την ΠΟΕ ΔΕΥΑ και το σωματείο μας, με αιτία την δημοσιονομικό έλλειμμα, επιδεινώθηκε και με σειρά διατάξεων νόμων, τις τοποθετεί στον δημόσιο τομέα.
Φυσικά, περισσότερο πλήττουν την εργασιακή τάξη, και την εύρυθμη λειτουργία των ΔΕΥΑ, παρά ρυθμίζουν την οικονομική συνεισφορά των ΔΕΥΑ στην κάλυψη του ελλείμματος, διότι δεν έχουν καμία σχέση με αυτό..
Πρέπει να παρατηρήσουμε, ότι κατά την άποψη μας, σημαντικό ρόλο στην ασάφεια “ οι ΔΕΥΑ ανήκουν στον δημόσιο τομέα ή είναι ειδικού σκοπού ανταποδοτικής λειτουργίας και κοινωφελούς χαρακτήρα που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, βάσει του 1069/80, και δεν ανήκει στο δημόσιο γενικότερα”, έχει η διαδραματίσει η έλλειψη γνώσης από το υπουργείο το οποίο μέχρι σήμερα, τριάντα πέντε χρόνια, από την ίδρυση των ΔΕΥΑ δεν έχει ούτε ένα γραφείο, ούτε έναν αρμόδιο, που να ασχολείται και να γνωρίζει τι είναι οι ΔΕΥΑ,
Με αφορμή τα παραπάνω, σε συνέχεια των υπομνημάτων του σωματείου μας, διαχρονικά προς όλες τις ηγεσίες του υπουργείου και των συναρμόδιων, και την κατάθεση των προτάσεων μας και στο προηγούμενο σχέδιο νόμου οι οποίες έτυχαν παγερής αδιαφορίας, όπως και οι αντίστοιχες ενέργειες της ΠΟΕ ΔΕΥΑ και της ΕΔΕΥΑ, επανερχόμαστε και θέτοντας υπ’ όψιν σας ότι, οι όποιες προσθήκες ή μεταβολές, δεν επιβαρύνουν σε καμία περίπτωση τον κρατικό ή τον αντίστοιχο δημοτικό προϋπολογισμό, καταθέτουμε τις προτάσεις μας για τα παρακάτω άρθρα του σχεδίου νόμου:
1. Στα άρθρα 51 και 52 του σχεδίου νόμου, όπου αναγράφεται ΟΤΑ θα πρέπει να συμπληρωθεί “και ΔΕΥΑ”
2. Άρθρο 53
Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας :
Προτείνουμε να διαμορφωθεί ως εξής:
1. Στους μόνιμους……………..
2. Στην κατηγορία Α΄ περιλαμβάνονται το προσωπικό που απασχολείται στην εποπτείακαθαριότητας, σε συνεργεία απολύμανσης, οι απολυμαντές, οι εργάτες – τεχνίτες – ηλεκτρολόγοι – ηλεκτροτεχνίτες – μηχανοτεχνίτες – θερμοϋδραυλικοί – ηλεκτρονικοί – εργοδηγοί οι οποίοι απασχολούνται αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού, οι ηλεκτρολόγοι αντλιοστασίων αποχέτευσης, το προσωπικό των χημικών εργαστηρίων ανάλυσης πόσιμου νερού και λυμμάτων (πλην διοικητικού προσωπικού), οι χειριστές αποφρακτικών οχημάτων, οι τεχνίτες και εργάτες ύδρευσης – αποχέτευσης, οι νοσηλευτές και νοσοκόμοι καθώς και οι εργάτες καθαριότητας δημοτικών νεκροταφείων.
Στην κατηγορία Β΄ περιλαμβάνονται οι ηλεκτροσυγκολλητές, οι εργάτες και τεχνίτες ψεκασμού, οι μηχανοτεχνίτες, οι ηλεκτροτεχνίτες, οι βαφείς και φανοποιοί και οι καταμετρητές ενδείξεων κατανάλωσης.
Στην κατηγορία Γ΄ περιλαμβάνονται οι εργάτες των δημοτικών σφαγείων και οι μηχανικοί Π.Ε. Τ.Ε. υπεύθυνοι και επιβλέποντες στις εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού και τα χημεία.
Θα πρέπει να έχετε υπ’ όψιν σας ότι η πολυπλοκότητα των δραστηριοτήτων των ΔΕΥΑ (εργαζόμενοι Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων, χειριστές αποφρακτικών, Ηλεκτρολόγοι Αντλιοστασίων λυμάτων, συντηρητές δικτύων ακαθάρτων, επιφυλακή ), δεν καλύπτεται από τις διατάξεις των Υπουργικών αποφάσεων και την τελευταία ΚΥΑ για το επίδομα επικίνδυνης ανθυγιεινής εργασίας και ειδικών συνθηκών που είναι προσαρμοσμένες στον στενό Δημόσιο Τομέα.
Αναλυτικά προς ενημέρωση και τεκμηρίωση της πρότασης μας, σας γνωρίζουμε ότι:
α. Τεχνίτες και Εργάτες Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΚATHΓOPIΑ Α)
Στις Δ.Ε.Υ.Α. οι εργατοτεχνίτες ύδρευσης ασχολούνται στην ύπαιθρο αποκλειστικά με επισκευές βλαβών ύδρευσης σωληνώσεων μεγάλης διαμέτρου, κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες ( ήλιος, βροχή, κρύο) και με παρουσία νερού στο σκάμμα επισκευής ή σε μετατοπίσεις παροχών κάτω από παρόμοιες καιρικές συνθήκες.
Αντίθετα, οι τεχνίτες υδραυλικοί του Δήμου απασχολούνται με υδραυλικές
εγκαταστάσεις κτιρίων (μικρής διαμέτρου σωλήνες, σε προστατευόμενες συνθήκες εργασίας).
Επίσης στις περισσότερες Δ.Ε.ΥΑ. οι εργάτες βοηθούν τόσο στις βλάβες
αποχέτευσης όσο και στις βλάβες ύδρευσης και σε εργασίες που γίνονται κάτω από παρόμοιες καιρικές συνθήκες, όπως αυτές περιγράφονται παραπάνω.
β. Εργατοτεχνικό προσωπικό που εργάζεται αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις
επεξεργασίας αστικών λυμάτων και στα αντλιοστάσια λυμάτων της περιοχής αρμοδιότητας της Δ.E.Υ.Α. (ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α)
Αφορά: εργάτες και τεχνικούς πάσης φύσεως : (ηλεκτρολόγοι, ηλεκτροτεχνίτες,
μηχανοτεχνίτες, υδραυλικοί, θερμοϋδραυλικοί , ηλεκτρονικοί, εργοδηγοί).
Όλοι οι ανωτέρω εργάζονται σε περιβάλλον έντονα δραστικό, ερχόμενοι άμεσα ή
έμμεσα σε επαφή με ανεπεξέργαστα ή επεξεργασμένα λύματα ( με μεγάλο
μικροβιακό φορτίο) κάτω από δύσκολες συνθήκες υγιεινής και με έντονη την
απαίτηση άμεσου αποτελέσματος σε περίπτωση βλάβης.
γ. Το προσωπικό των Χηµείων ανάλυσης πόσιµου νερού και Λυµάτων των
Δ.Ε.Υ.Α. (πλήν διοικητικού προσωπικού) (ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α)
Προσωπικό που εργάζεται σε δραστικό περιβάλλον µε παρουσία µικροβιολογικού φορτίου και αναλώσιµων χηµικών δραστικών ουσιών.
δ. Χειριστές και εργάτες αποφρακτικών οχημάτων (ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α)
Εργασία επί των δικτύων αποχέτευσης και κατά περίπτωση εντός των εγκαταστάσεων επεξεργασίας αστικών λυμάτων αποχέτευσης σε περιβάλλον έντονα δραστικό, ερχόμενοι άμεσα ή έμμεσα σε επαφή με ανεπεξέργαστα λύματα.
ε. Ηλεκτρολόγοι αντλιοστασίων αποχέτευσης (ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α)
Εργασία εντός των αντλιοστασίων αποχέτευσης σε περιβάλλον έντονα δραστικό, ερχόμενοι άμεσα ή έμμεσα σε επαφή με ανεπεξέργαστα λύματα και κατά περίπτωση πραγματοποιούν εργασία ηλεκτρομηχανοτεχνίτη.
στ. Καταµετρητές (Σηµειωτές) ενδείξεων κατανάλωσης (ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β)
Εργασία σε ύπαιθρο µε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι αυτοί,ασφαλίζονται με βαρέα ανθυγιεινά ασφάλιστρα.
3. Άρθρο 56
Ρυθμίσεις σχετικές με τις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. – ΔΕΥΑ
1. Στο τέλος του εδαφίου β της παραγράφου 3 του άρθρου 252 του Ν.3463/2006 (Α’ 114)
προστίθενται τα ακόλουθα:
«Οι αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. και οι ΔΕΥΑ δεν ανήκουν στους φορείς του Δημοσίου τομέα, ούτε αποτελούν Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και δεν επιχορηγούνται άμεσα ή έμμεσα από Ο.Τ.Α. ή το Δημόσιο.
Ο έλεγχος και η εποπτεία τους ασκείται, κατά τις διατάξεις του ν. 2190/1920, και 1069/1980 αντίστοιχα όπως ισχύουν.
Το προσωπικό τους προσλαμβάνεται βάσει κανονισμού προσωπικού που εγκρίνεται από τη γενική συνέλευση των μετόχων, ή το Διοικητικό Συμβούλιο των ΔΕΥΑ ο οποίος προβλέπει τα κριτήρια και τη διαδικασία πρόσληψης,ώστε να εξασφαλίζεται η διαφάνεια και η αντικειμενικότητά της. Το Α.Σ.Ε.Π., αυτεπαγγέλτως ή μετά από ένσταση υποψηφίου, διενεργεί έλεγχο νομιμότητας επί της διαδικασίας προσλήψεως.
Η απασχόληση επιστημονικού προσωπικού από τις αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α., και τις ΔΕΥΑ το οποίο απαιτείται για την εκτέλεση προγραμμάτων ή έργων που συγχρηματοδοτούνται ή χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή διεθνείς Οργανισμούς ή για την εκπλήρωση υποχρεώσεων από προγραμματικές συμβάσεις με Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Φορείς Γενικής Κυβέρνησης είναι δυνατόν να διενεργείται με σύμβαση μίσθωσης έργου, η οποία συνάπτεται βάσει κανονισμού που εγκρίνεται από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας και εξαιρείται οποιασδήποτε μορφής πρόσθετης διαδικασίας ή εγκριτικής απόφασης καθώς και από τις ρυθμίσεις τις ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει, απαιτουμένης μόνον της σχετικής εγκριτικής απόφασης ένταξης από την αρμόδια αρχή ή της προγραμματικής σύμβασης, από την οποία τεκμαίρεται ότι δεν υποκρύπτεται σύμβαση εργασίας».
2. Για τις αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. και τις ΔΕΥΑ εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 54 του παρόντος, όπου η ανάρτηση των αποφάσεων που αφορά θα γίνεται με χρήση της διεύθυνσης του Δήμου της έδρας τους».
Κύριε Υπουργέ
προφανώς γνωρίζετε ότι οι ΔΕΥΑ δεν χρηματοδοτούνται από τον δημόσιο προϋπολογισμό, ούτε από τον αντίστοιχο δημοτικό, δεν συμμετείχαν στην διαμόρφωση του δημόσιου χρέους και δεν συμμετέχουν στην αποπληρωμή του .
Αντίθετα είναι δυναμικές επιχειρήσεις, που εργάζονται μέρα νύκτα όλον τον χρόνο, προσφέρουν με το έργο το οποίο παράγουν, στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των δημοτών, αποδίδουν άμεσα ασφαλιστικές και φορολογικές εισφορές, και ο εναγκαλισμός με το δημόσιο, θα επαληθεύσει το γνωστό ανέκδοτο “του τράγου που έγινε δημόσιος υπάλληλος”.
Ελπίζουμε
για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ Ο. ΤΖΟΤΖΟΛΑΚΗ
Στο νομοσχέδιο αυτό πρέπει να συμπεριληφθεί διάταξη σχετικά με τα θέματα προσωπικού των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης της χώρας, και κυρίως σχετικά με την Άδεια μητρότητας / ανατροφής παιδιού και γενικότερα με τις άδειες προσωπικού. Τα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης αποτελούν Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και, σύμφωνα με το «Μητρώο Υπηρεσιών και Φορέων της Ελληνικής Διοίκησης», που συντάχθηκε από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης το 2011, εντάσσονται ρητά μεταξύ των υπηρεσιών και φορέων εντός του Δημοσίου Τομέα. Τα περισσότερα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης της χώρας είναι στελεχωμένα με αποσπασμένους δημόσιους υπαλλήλους, το εργασιακό καθεστώς των οποίων διέπεται από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα. Τα υπόλοιπα στελέχη έχουν προσληφθεί μέσω διαδικασιών ΑΣΕΠ και εργάζονται με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου. Στον Κανονισμό Προσωπικού, που εισήχθη με την υπ’ αριθμόν 4683/1998 απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών (ΦΕΚ 140/13-2-1998 τ. Β’) δεν γίνεται καμία αναφορά στις άδειες των υπαλλήλων και κυρίως στις άδειες μητρότητας, με αποτέλεσμα σε κάποια ΠΤΑ οι υπάλληλοι να αντιμετωπίζονται ως δημόσιοι υπάλληλοι και σε κάποια άλλα ως υπάλληλοι ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με τη βούληση των εκάστοτε διευθυντών και Προέδρων των ΠΤΑ.
Το σημαντικότερο κενό όμως αφορά την άδεια μητρότητας, με αποτέλεσμα οι μητέρες που γέννησαν μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη να υποστούν μεγάλη αδικία. Στο δημόσιο τομέα οι μητέρες δικαιούνται να παραμείνουν μαζί με το νεογέννητο τέκνο τους σε άδεια με αποδοχές συνολικής διάρκειας δώδεκα (12) μηνών από τη γέννησή του. Στον ιδιωτικό τομέα, μαζί με την άδεια λοχείας, δικαιούνται την άδεια για ανατροφή παιδιού διάρκειας τρεισήμισι (3,5) μηνών, εφόσον δεν κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου, και την ειδική άδεια προστασίας μητρότητας 6 μηνών από το ΟΑΕΔ (άρθρο 142 Ν.3655/2008), με την οποία ο νομοθέτης επιχείρησε να άρει την υφιστάμενη αδικία και την ανισότητα στο εργασιακό καθεστώς μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, και η άδεια μητρότητας φτάνει τους 11,5 μήνες.
Στο κενό μεταξύ των δύο εργασιακών καθεστώτων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα βρέθηκαν οι εργαζόμενες στα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης, τα οποία από το έτος 2011 ρητά συγκαταλέγονται μεταξύ των Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα, χωρίς, ωστόσο, να καλύπτονται οι υπάλληλοι από τις διατάξεις του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Οι αιτήσεις για τη χορήγηση της παροχής προστασίας μητρότητας, κατά το άρθρο 142 του Ν.3655/2008, απορρίπτονται από το ΟΑΕΔ με την αιτιολογία ότι οι υπάλληλοι αυτοί εργάζονται σε Ν.Π.Ι.Δ. του δημοσίου τομέα. Η άποψη αυτή ενισχύεται ακόμα περισσότερο μετά την ένταξη της μισθοδοσίας υπαλλήλων των ΠΤΑ στο Ενιαίο Μισθολόγιο δημοσίων υπαλλήλων, η οποία πραγματοποιείται πλέον μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών.
Έτσι, ενώ τόσο οι εργαζόμενες στο Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ., όσο και οι εργαζόμενες σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις του ιδιωτικού τομέα, λαμβάνουν πλέον άδεια μητρότητας συνολικής διάρκειας ενός (1) έτους, οι εργαζόμενες σε Ν.Π.Ι.Δ. του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που δεν υπάγονται στις διατάξεις του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα ή άλλης παρόμοιας ρύθμισής, αναγκάζονται να απομακρυνθούν από το τέκνο τους και να επανέλθουν στην εργασία με την πάροδο των δυο (2) μηνών ή στη καλύτερη περίπτωση, εφόσον εγκριθεί η εναλλακτική χρήση μειωμένου ωραρίου, πεντέμισι (5,5) μηνών από τη γέννησή του.
Σε αντίστοιχες περιπτώσεις (μεταξύ των οποίων και η περίπτωση των υπαλλήλων του ίδιου του ΟΑΕΔ που είναι κι αυτό Ν.Π.Ι.Δ.) αποφασίστηκε να χορηγηθούν στους εργαζόμενους οι άδειες του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Σε κάποια ΠΤΑ, όπου παρουσιάστηκε θέμα άδειας μητρότητας πριν το 2011 έγιναν προσαρμογές κανονισμών προσωπικού, σε άλλα όμως, μετά την εφαρμογή του Προγράμματος Καλλικράτης, ήταν απαραίτητη η έγκριση από την εποπτεύουσα αρχή και η διαδικασία κόλλησε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.
Με τα δεδομένα αυτά, παρακαλώ να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο αυτό και διατάξεις που θα ρυθμίζουν τη λήψη άδειας μητρότητας, αλλά και γενικότερα τις άδειες προσωπικού των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης, ώστε οι εργαζόμενες σ’ αυτά μητέρες να τύχουν ίσης μεταχείρισης με τις εργαζόμενες στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα. Επίσης, όποια λύση κι αν δοθεί, θα πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ, τουλάχιστον από την έναρξη της εφαρμογής του προγράμματος «Καλλικράτης», προκειμένου να αρθούν οι αδικίες που έλαβαν χώρα στο παρελθόν.
Είναι σημαντικό στο παρόν Κεφάλαιο να προστεθεί, στα άρθρα που ρυθμίζουν θέματα εργαζομένων, άρθρο που αφορά τους εργαζόμενους των Δημοτικών Βρεφοκομείων και αφορά το ωράριο των βρεφονηπιοκόμων. Συγκεκριμένα:
«Το άρθρο 8, παρ.2β, του Ν4368/2016, ισχύει για το προσωπικό που υπηρετεί στα Δημοτικά Βρεφοκομεία και συγκεκριμένα καταλαμβάνει το προσωπικό των κλάδων ή ειδικοτήτων Νηπιαγωγών, Βρεφονηπιοκόμων και των συναφών κλάδων Κοινωνικών Λειτουργών, βοηθών Βρεφονηπιοκόμων Παιδοκόμων και Αδελφών Νοσοκόμων, εφόσον και για όσο χρονικό διάστημα ασκούν καθήκοντα των κλάδων ή των ειδικοτήτων Νηπιαγωγών ή Βρεφονηπιοκόμων».
Τεκμηρίωση: α)Δημοτικοί υπάλληλοι ίδιου κλάδου, σε παρεμφερείς δομές που κάνουν την ίδια δουλειά και στον ίδιο χώρο, δεν μπορεί να έχουν διαφορετικές σχέσεις εργασίας, με την αιτιολογία και μόνο ότι, δεν αναφέρονται ρητά στον νόμο
β) οι εργαζόμενοι των παραπάνω κλάδων στα Δημοτικά Βρεφοκομεία κάνουν πολύ πιο δύσκολη δουλειά (εργάζονται σε 24ωρη βάση, τα βρέφη είναι εγκαταλειμμένα ή προβληματικών γονέων κτλ.)
με εκτίμηση
Χρήστος Ζησάκος
μέλος του Δ.Σ. της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας
Δημοτικός Σύμβουλος Νεάπολης – Συκεών και
μέλος του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ
(Δήμοι και Σύνδεσμοι Δήμων, εφόσον έχουν ανάλογη οικονομική δυνατότητα, μπορούν να συνιστούν θέση μετακλητού Γενικού Γραμματέα στον οργανισμό εσωτερικής τους υπηρεσίας).
τα ερωτήματα που προκύπτουν από την ανωτέρω ρύθμιση είναι
1. Γιατί ΔΕΝ συνδέεται η ύπαρξη γενικού γραμματέα με την ύπαρξη γενικής διεύθυνσης στο Δήμο κάτι που θα υποδηλώνει και την χρησιμότητα του στον Δήμο επιχειρησιακά και διοικητικά.
2.Πως ορίζεται το έχουν ανάλογη οικονομική δυνατότητα όταν γνωρίζουμε όλοι μας την οικονομική ανέχεια που βιώνουν όλοι οι μικροί Δήμοι που δεν μπορούν να πληρώσουν το προσωπικό τους να πληρώνουν μισθούς (αρκετά υψηλούς) σε γενικούς γραμματείς που δεν είναι και απαραίτητοι σε μικρούς Δήμους <20.000 κατοίκων. Ενδεχομένως θα δούμε Δημάρχους σε Δήμους χωρίς οικονομική δυνατότητα να προσλαμβάνουν μετακλητούς υπαλλήλους γιατί προσέλαβε και ο διπλανός Δήμος.
Η πρόταση λοιπόν είναι εφόσον υπάρχει Γενική Διεύθυνση να συνίσταται θέση μετακλητού Γενικού Γραμματέα στον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας και σε κάθε περίπτωση όχι σε δήμους με πληθυσμό<20.000 κατοίκων χωρίς ύπαρξη Γενικής Διεύθυνσης.
Με αφορμή τη ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο άρθρο 24 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους Δήμους που έχουν ανάλογη οικονομική δυνατότητα, να συνιστούν θέση μετακλητού Γενικού Γραμματέα στον ΟΕΥ τους, οφείλω να επισημάνω τη σπουδαιότητα αυτής της ρύθμισης η οποία θα δώσει επιτέλους τη δυνατότητα σε όλους εμάς που υπηρετούμε ως Δήμαρχοι σε μικρομεσαίους Δήμους, να ασκήσουμε περισσότερο αποτελεσματικά και απερίσπαστα τον επιτελικό – πολιτικό μας ρόλο, αφού πλέον θα έχουμε τη δυνατότητα να στελεχώσουμε τους Δήμους μας με τεχνοκρατικά στελέχη που θα διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία και εξειδικευμένες γνώσεις για να στηρίξουν τη δημοτική λειτουργία σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης. Ως εκ τούτου στηρίζω και επικροτώ των προτεινόμενη ρύθμιση.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς μέσω της ρύθμισης αυτής θα δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους Δήμους, να ενισχύσουν την διοικητική και επιχειρησιακή ικανότητα τους, αποκτώντας κατ’ ουσία, μία επαγγελματική, δημοτική διοίκηση όπως αυτή εκφράζεται από το θεσμό του Γενικού Γραμματέα και αφού πρώτα προβλέψουν τις σχετικές θέσεις στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας τους.Ταυτόχρονα, θα επιτρέψει στις αιρετές ηγεσίες των εν λόγω Δήμων που μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να συστήσουν θέση ΓΓ, να ασκήσουν απερίσπαστα και ανεμπόδιστα τον επιτελικό τους ρόλο, παράγοντας ουσιαστική πολιτική για τις πόλεις και τους δημότες τους, αφού πλέον θα επικουρούνται οργανωτικο-διοικητικά και τεχνοκρατικά από ένα πρόσωπο με αποδεδειγμένη εμπειρία και ικανότητα σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ο νόμος ορίζει.
Είναι σημαντική η θετική ανταπόκριση του Υπουργού σε ένα αίτημα της Ένωσης Γενικών Γραμματέων εδώ και χρόνια με στόχο αποκλειστικά την εξυπηρέτηση και την ενίσχυση του έργου των Δημοτικών Αρχών και ιδιαίτερα των Δημάρχων.
Δρ. Μιχάλης Χρηστάκης
Είναι σημαντική η θετική ανταπόκριση του Υπουργού σε ένα αίτημα της Ένωσης Γενικών Γραμματέων εδώ και χρόνια με στόχο αποκλειστικά την εξυπηρέτηση και την ενίσχυση του έργου των Δημοτικών Αρχών και ιδιαίτερα των Δημάρχων.