1. Οι αρμόδιες Αρχές υποδοχής και φιλοξενίας δύνανται να ζητούν την υποβολή των αιτούντων σε ιατρική εξέταση, προκειμένου να πιστοποιηθεί ότι δεν πάσχουν από ασθένεια που εγκυμονεί κίνδυνο επιδημίας κατά τα οριζόμενα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ή άλλες λοιμώδεις νόσους ή μεταδοτικές παρασιτικές ασθένειες, οι οποίες επιβάλλουν τη λήψη μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας και στους ημεδαπούς.
2. Στους αιτούντες παρέχεται δωρεάν ιατροφαρμακευτική νοσοκομειακή και ψυχιατρική περίθαλψη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του Ν. 4368/2016 (Α΄ 21), όπως ισχύει.
Αρχική Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2013/33/ΕΕΆρθρο 09 – (Άρθρο 13 και 19 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Ιατρικές εξετάσεις και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
Άρθρο 09 – (Άρθρο 13 και 19 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Ιατρικές εξετάσεις και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 01 – (Άρθρο 1 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 02 – (Άρθρο 2 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03 – (Άρθρο 3 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04 – (Άρθρο 5 Οδηγίας 2013/13/ΕΕ) – ΕνημέρωσηΆρθρο 04 – (Άρθρο 5 Οδηγίας 2013/13/ΕΕ) – Ενημέρωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05 – (Άρθρο 6 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Επίσημα έγγραφα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 06 – (Άρθρο 7 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Διαμονή και ελευθερία κυκλοφορίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – (Άρθρα 8 έως 11 Οδηγίας 2013/33/ΕE) – Κράτηση και εγγυήσεις κράτησης για αιτούντες διεθνή προστασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – (Άρθρο 12 Οδηγίας 2013/33/ΕE) – ΟικογένειεςΆρθρο 08 – (Άρθρο 12 Οδηγίας 2013/33/ΕE) – Οικογένειες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09 – (Άρθρο 13 και 19 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Ιατρικές εξετάσεις και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10 – (Άρθρο 14 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Εκπαίδευση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – (Άρθρο 15 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Απασχόληση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 -(Άρθρο 16 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Επαγγελματική Κατάρτιση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – (Άρθρο 17 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Υλικές συνθήκες υποδοχής και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – (Άρθρο 18 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Λεπτομέρειες για τις συνθήκες στέγασης των αιτούντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – (Άρθρο 20 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Περιορισμός ή ανάκληση των υλικών συνθηκών υποδοχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – (Άρθρα 21 και 22 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Γενικά
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – (Άρθρο 23 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Ανήλικοι
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 18 – (Άρθρο 24 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Ασυνόδευτοι ανήλικοι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – (Άρθρο 25 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Θύματα βασανιστηρίων και βίαςΆρθρο 19 – (Άρθρο 25 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Θύματα βασανιστηρίων και βίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – (Άρθρο 26 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Προσφυγές και δωρεάν νομική συνδρομήΆρθρο 20 – (Άρθρο 26 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) – Προσφυγές και δωρεάν νομική συνδρομή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 21 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 22 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
11 Οκτωβρίου 2016, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Οκτωβρίου 2016, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 47 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Σχετικά με το άρθρο αυτό, είναι ιδιαίτερα εύστοχα τα σχόλια των Γιατρών του Κόσμου. Επειδή συνεπώς κάθε ιατρική πράξη ή εξέταση προϋποθέτει καταρχήν συναίνεση του προσώπου, και μόνο κατ’ εξαίρεση, για πολύ ειδικούς και συγκεκριμένους λόγους, μπορεί να υπάρξει απόκλιση από την αρχή αυτή, η διάταξη της παρ. 1 πρέπει να αναδιατυπωθεί ως εξής: «1. Οι αρμόδιες αρχές…δύνανται, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας και εφόσον από τα συμπτώματα και την κλινική εξέταση του αιτούντος προκύπτουν ενδείξεις συγκεκριμένων μεταδοτικών νοσημάτων, να ζητούν την υποβολή των αιτούντων σε ιατρική εξέταση….».
Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ), συμφωνεί απόλυτα με την επισήμανση των Γιατρών του Κόσμου Ελλάδας: προκαλεί έντονο -τουλάχιστον- προβληματισμό, αν όχι ανησυχία, αυτή η πρόβλεψη, καθώς αφήνει το ενδεχόμενο οι εξετάσεις να λάβουν μαζικό και συστηματικό χαρακτήρα -βλέπε πρώην υγειονομική διάταξη.
Για την απρόσκοπτη πρόσβαση των αιτούντων άσυλο που βρίσκονται σήμερα στη χώρα σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη απαιτείται η εφαρμογή της σχετικής διάταξης της νομοθεσίας που προβλέπει την έκδοση της Κάρτας Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού.
Με το Άρθρο 9 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου παρέχεται η δυνατότητα στις αρμόδιες Αρχές υποδοχής και φιλοξενίας να ζητούν την υποβολή των αιτούντων διεθνή προστασία σε ιατρικές εξετάσεις, προκειμένου να πιστοποιηθεί ότι δεν πάσχουν από ασθένεια που εγκυμονεί κίνδυνο επιδημίας κατά τα οριζόμενα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ή άλλες λοιμώδεις νόσους ή μεταδοτικές παρασιτικές ασθένειες, οι οποίες επιβάλλουν τη λήψη μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας και στους ημεδαπούς.
Πράγματι, το άρθρο 13 της Αναθεωρημένης Οδηγίας προβλέπει ότι τα κράτη μέλη δύνανται να απαιτούν την υποβολή των αιτούντων σε ιατρικές εξετάσεις για λόγους δημοσίας υγείας. Αντίστοιχη ρύθμιση προέβλεπε και η αρχική Οδηγία 2003/9/ΕΚ του Συμβουλίου.
Ενσωματώνοντας την αρχική Οδηγία στο ελληνικό δίκαιο, ο νομοθέτης προέβλεψε στο άρθρο 8 του π.δ. 220/2007 τη δυνατότητα των αρχών να ζητούν την υποβολή των αιτούντων σε ιατρική εξέταση, προκειμένου να πιστοποιηθεί ότι δεν πάσχουν από ασθένεια που εγκυμονεί κίνδυνο επιδημίας κατά τα οριζόμενα στις οικείες πράξεις της Π.Ο.Υ. ή άλλες λοιμώδεις νόσους ή μεταδοτικές παρασιτικές ασθένειες, κ.ά., εφόσον υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις που το καθιστούν αναγκαίο.
Σε συμφωνία προς την ανωτέρω ρύθμιση, η Απόφαση του Υπουργού Υγείας Υ1.Γ.Π.οικ. 92490/4.10.2013 «Πρόγραμμα ιατρικού ελέγχου, ψυχοκοινωνικής διάγνωσης και υποστήριξης και παραπομπής των εισερχομένων χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα υπηκόων τρίτων χωρών σε δομές πρώτης υποδοχής» προβλέπει την παραπομπή των ενδιαφερομένων σε δημόσια υγειονομική μονάδα για περαιτέρω διαγνωστικές δοκιμασίες ή και θεραπεία, και ιδιαίτερα, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εφόσον με βάση τα συμπτώματα και την κλινική εξέταση από τα κλιμάκια ιατρικού ελέγχου των κέντρων υποδοχής και ταυτοποίησης υπάρχουν υποψίες συγκεκριμένων μεταδοτικών νοσημάτων (άρθρο 4 παρ. 11).
Αντιθέτως, στην προτεινόμενη διάταξη του σχεδίου νόμου έχει απαλειφθεί ως προϋπόθεση διενέργειας των εν λόγω εξετάσεων η ύπαρξη σοβαρών ενδείξεων που καθιστούν αναγκαία τη διεξαγωγή των εξετάσεων προκειμένου να διαπιστωθεί αν όντως οι ενδιαφερόμενοι πάσχουν ή όχι από κάποιο λοιμώδες νόσημα.
Οι Γιατροί του Κόσμου Ελλάδας εκφράζουν τον προβληματισμό τους ότι η προτεινόμενη διατύπωση της διάταξης αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο οι εν λόγω εξετάσεις να λάβουν μαζικό και συστηματικό χαρακτήρα.
Υπενθυμίζουμε, ότι θεμελιώδης αρχή οποιασδήποτε ιατρικής πράξης είναι η συναίνεση του ενδιαφερόμενου προσώπου. Την αρχή αυτή επιβάλλει η αυτονομία και αξιοπρέπεια του κάθε ατόμου. Έτσι, ιατρικές πράξεις χωρίς τη συναίνεση του υποκειμένου, συνιστούν απάνθρωπη και εξευτελιστική μεταχείριση, η οποία απαγορεύεται βάσει τόσο του Συντάγματος όσο και διεθνών συμβάσεων προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Όταν όμως οι ατομικές αποφάσεις είναι δυνατόν να επηρεάσουν άμεσα την υγεία και άλλων, τότε τίθεται υπό αμφισβήτηση η αυτονομία του ατόμου ως μοναδικό κριτήριο για τη λήψη αυτών των αποφάσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί, πράγματι, η περίπτωση των λοιμωδών μεταδοτικών νοσημάτων, τα οποία μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία -αν όχι και τη ζωή- όχι μόνο των ασθενών, αλλά και τρίτων προσώπων. Έτσι, γίνεται δεκτό ότι η προστασία της υγείας των άλλων συνιστά καταρχήν επαρκές νομιμοποιητικό έρεισμα για την επιβολή περιορισμών στην αυτονομία πασχόντων από συγκεκριμένες ασθένειες (άρθρο 5 παρ. 4 Συντ., άρθρο 5 παρ. 1 ΕΣΔΑ). Εντούτοις, οι εν λόγω περιορισμοί έχουν με τη σειρά τους και αυτοί συγκεκριμένα όρια. Σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, για να είναι νόμιμος ένας περιορισμός στην αυτονομία του ατόμου, θα πρέπει να λαμβάνει χώρα μόνο εφόσον είναι αναγκαίος, πρόσφορος και προκαλεί την ελάχιστη δυνατή βλάβη στα δικαιώματά του ενδιαφερομένου. Υπό την έννοια αυτή η διεξαγωγή υποχρεωτικών υγειονομικών εξετάσεων για λοιμώδη ή άλλα νοσήματα μπορεί να είναι επιτρεπτή μόνο εφόσον υπάρχουν συγκεκριμένες ενδείξεις μεταδοτικών νοσημάτων.
Σε κάθε περίπτωση, επιθυμούμε για μία ακόμα φορά να τονίσουμε ότι οι φτωχές και περιθωριοποιημένες ομάδες του πληθυσμού δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως εκ προοιμίου άρρωστοι – επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία.
Οι Γιατροί του Κόσμου, επίσης, επισημαίνουν την ευρεία και ασαφή διατύπωση της εν λόγω προτεινόμενης διάταξης αναφορικά με τη δυνατότητα των αρχών να απαιτούν την υποβολή των αιτούντων σε ιατρικές εξετάσεις προκειμένου να πιστοποιηθεί ότι δεν πάσχουν, μεταξύ άλλων, από «άλλες λοιμώδεις νόσους ή μεταδοτικές παρασιτικές ασθένειες, που επιβάλλουν τη λήψη μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας …». Η γενική αναφορά σε άλλες λοιμώδεις νόσους ή μεταδοτικές παρασιτικές ασθένειες, δίχως να γίνεται κάποια εξειδίκευση του ποιος και πως καθορίζει αυτές ως τέτοιες. συνεπάγεται τον κίνδυνο υπαγωγής εκ μέρος των αρχών υποδοχής και φιλοξενίας, στην κατηγορία των μεταδοτικών παρασιτικών ή λοιμωδών ασθενειών, νοσημάτων που δεν έχουν προσδιοριστεί ως τέτοια από το αρμόδιο όργανο για την ειδική αυτή ιατρική κρίση (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων- ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.)
Από την άλλη μεριά, οι Γιατροί του Κόσμου Ελλάδας, χαιρετίζουν τη σαφή ρητή πρόβλεψη ότι στους αιτούντες διεθνή προστασία παρέχεται δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη σύμφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 33 του Ν. 4368/2016 (Α΄ 21), όπως ισχύει. Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος νόμος επέτρεψε την πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας στους ανασφάλιστους και τις λοιπές ευάλωτες κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού και ελαχιστοποίησε τις σχετικές γραφειοκρατικές διαδικασίες. Σύμφωνα με το άρθρο 33 του νόμου 4368/2016, οι αιτούντες διεθνή προστασία και οι πρόσφυγες θεωρούνται ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και ως εκ τούτου έχουν δωρεάν πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας υπό τους ίδιους όρους όπως οι μειονεκτούντες έλληνες πολίτες.