03 – ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ

Για να δείτε τις Γενικές Απαιτήσεις κάνετε απλό κλικ εδώ

  • 26 Μαΐου 2017, 13:21 | SPACE HELLAS

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3.7 – ΠΑΡΑΔΟΣΗ – ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ – ΠΑΡΑΛΑΒΗ – ΕΛΕΓΧΟΙ
    Στο εδάφιο 3.7.1 αναφέρεται ότι ο χρόνος εγκατάστασης του συστήματος σε πλήρη αποτελεσματική εκμετάλλευση και λειτουργία είναι μέχρι τρεις (3) μήνες μετά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Προτείνουμε το ανωτέρω διάστημα να επεκταθεί στους πέντε (5) μήνες [πλέον του διαστήματος του ενός (1) μήνα για τη δοκιμαστική περίοδο] καθώς στο διάστημα αυτό θα πρέπει να υλοποιηθεί και η τελική μελέτη εφαρμογής, η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός τριάντα (30) ημερών από την υπογραφή της σύμβασης. Επιπρόσθετα στο χρόνο εγκατάστασης θα πρέπει να συνυπολογιστεί η διασύνδεση του υπό ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Πληροφοριών (ΕΣΚΕΣΜΑ) με τα υφιστάμενα συστήματα που θα μεταφερθούν στις υπό διαμόρφωση εγκαταστάσεις του ΕΣΚΕΣΜΑ.

  • 26 Μαΐου 2017, 13:41 | ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΑΠΟΥΝΤΖΟΓΛΟΥ

    Η διακήρυξη στην παράγραφο 3.6.1 αναφέρει:
    3.6.1 Ο ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ είναι υποχρεωμένος να παραδώσει … τα συνοδευτικά εγχειρίδια του εξοπλισμού H/W & S/W τουλάχιστον σε δύο (2) αντίγραφα σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.

    Παρακαλούμε για τη διευκρίνιση αν τα δύο (2) αντίγραφα αφορούν και την έντυπη μορφή.
    Η παραγωγή σε έντυπο τόσο μεγάλου όγκου εγχειριδίων, εκτιμούμε ότι θα δημιουργήσει προβλήματα αποθήκευσης, αρχειοθέτησης και πρόσβασης από τους χειριστές.
    Λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη συχνότητα, πρόσβαση και ευκολία χρήσης από τους χειριστές του συστήματος, εισηγούμεθα την αλλαγή της απαίτησης αυτής ως εξής:
    3.6.1 Ο ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ είναι υποχρεωμένος να παραδώσει …:
    • Όλα τα συνοδευτικά εγχειρίδια του εξοπλισμού H/W & S/W σε δύο (2) αντίγραφα σε ηλεκτρονική μορφή.
    • Τα εγχειρίδια χρήσης (user manuals) του εξοπλισμού και λογισμικού σε ένα (1) αντίγραφο σε έντυπη μορφή.

    Στην παράγραφο 3.7.1 αναφέρεται ότι «ο χρόνος εγκατάστασης του συστήματος σε πλήρη αποτελεσματική εκμετάλλευση και λειτουργία, είναι μέχρι τρεις (3) μήνες μετά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης». Η συγκεκριμένη απαίτηση επαναλαμβάνεται στα κριτήρια αξιολόγησης.
    Επιπλέον, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3.2.3, εντός τριάντα (30) ημερών από την υπογραφή της σύμβασης θα οριστικοποιηθεί η μελέτη εφαρμογής. Δεδομένου ότι η υλοποίηση δεν είναι δυνατόν να ξεκινήσει πριν την ολοκλήρωση της μελέτης εφαρμογής, ο καθαρός χρόνος που απομένει για την υλοποίηση, σύμφωνα με το ζητούμενο χρονοδιάγραμμα, είναι δύο (2) μήνες κατά μέγιστο.
    Με δεδομένο ότι απαιτείται σημαντική custom ανάπτυξη λογισμικού εφαρμογών έτσι ώστε να διασφαλισθεί η ικανοποίηση των λειτουργικών απαιτήσεων του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Πληροφοριών Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α. σύμφωνα με την παράγραφο 5.6, παρακαλούμε να αναθεωρηθεί η συγκεκριμένη χρονική απαίτηση σε έξι (6) μήνες τουλάχιστον.

    Η διακήρυξη στην παράγραφο 3.7.1 αναφέρει:
    3.7.1 Ο χρόνος εγκατάστασης του συστήματος σε πλήρη αποτελεσματική εκμετάλλευση και λειτουργία, είναι μέχρι τρεις (3) μήνες μετά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
    3.7.3 Μετά τη παράδοση και προ της παραλαβής του Έργου θα διενεργηθούν δοκιμές αποδοχής … λειτουργία του συνόλου …
    3.7.5 Οποιαδήποτε άλλη δοκιμή κρίνει αναγκαία η ΕΠΠΕ …
    3.7.6 Η … ΕΠΠΕ … δυνατότητα να ζητήσει επιπλέον τεστ αποδοχής κατά την παραλαβή …
    3.7.7 Το σύστημα πριν την οριστική παραλαβή του θα εγκατασταθεί και θα λειτουργήσει χωρίς προβλήματα για δοκιμαστική περίοδο ενός (1) μήνα (περίοδος καλής λειτουργίας). Η περίοδος αυτή θα αρχίσει μετά την παράδοση του συστήματος και εφόσον έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία οι δοκιμές αποδοχής του συστήματος.

    Από το κείμενο της διακήρυξης παράγραφος 3.7 συνάγεται ότι απαιτούνται τέσσερις διαφορετικές εργασίες, για τις οποίες οι συνθήκες και περιορισμοί είναι δυσδιάκριτοι στο κείμενο.
    Εισηγούμεθα να ληφθούν υπόψη οι κατωτέρω προτεινόμενες τροποποιήσεις:

    3.7.1 – Προτεινόμενη αλλαγή: Ο χρόνος εγκατάστασης του συστήματος είναι
    μέχρι τρείς (3) μήνες μετά την ημερομηνία υπογραφής σύμβασης
    Αιτιολογία: Η πλήρης, αποτελεσματική εκμετάλλευση και λειτουργία
    συγχέεται με το πέρας της καλής λειτουργίας της παραγράφου 3.7.7
    3.7.3, 3.7.4 – Προτεινόμενη αλλαγή: Μετά την εγκατάσταση του Έργου…..
    Αιτιολογία: Η παράδοση μπορεί να γίνει μόνο μετά από
    διαδικασία παράδοσης που συνήθως έχει ως προϋπόθεση τους
    ελέγχους αποδοχής.Το κείμενο προβλέπει την παράδοση παραλαβή
    στις παραγράφους 3.7.6 έως 8
    3.7.5, 3.7.6 – Προτεινόμενη αλλαγή: Πρέπει να τεθεί ένα άνω χρονικό όριο
    για τους ελέγχους αποδοχής του ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ, καθώς και τις
    δοκιμές του ΑΓΟΡΑΣΤΗ, μετά το πέρας εγκατάστασης
    Αιτιολογία: Παρόλο που οι εργασίες εγκατάστασης και ελέγχων
    μπορούν να εκτελεστούν σε κάποιο βαθμό ταυτόχρονα, θα πρέπει
    να οριστεί πότε θα γίνει τυπικά η έναρξη καλής λειτουργίας.
    3.7.7 – Προτεινόμενη αλλαγή: Το σύστημα πριν την οριστική παραλαβή του θα
    εγκατασταθεί και θα λειτουργήσει επιτυχώς, χωρίς προβλήματα για
    δοκιμαστική περίοδο καλής λειτουργίας ενός (1) μήνα. Η περίοδος
    αυτή θα αρχίσει μετά την εγκατάσταση του συστήματος και εφόσον
    έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία οι δοκιμές αποδοχής του συστήματος.
    Αιτιολογία: Μονοσήμαντος καθορισμός της περιόδου

    3.7.8 – Προτεινόμενη αλλαγή: … θα γίνει μετά την προαναφερόμενη
    δοκιμαστική περίοδο καλής λειτουργίας…
    Αιτιολογία: Μονοσήμαντος καθορισμός της περιόδου. Χρειάζεται ένα
    άνω χρονικό όριο για τη συμπλήρωση της οριστικής παραλαβής, μετά
    την επίλυση όλων των προβλημάτων.

    Η διακήρυξη στην παράγραφο 3.8.5 αναφέρει:
    3.8.5 Οι προαναφερόμενες εκπαιδεύσεις, να πραγματοποιηθούν πριν την οριστική παραλαβή του Έργου.

    Η εκπαίδευση με τον περιορισμό “πριν την οριστική παραλαβή του έργου”, σε συνδυασμό με την περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας των παραγράφων 3.7.7 και 3.7.8 της διακήρυξης, μπορεί να οδηγήσει στην έναρξη και εκτέλεση του μεγαλύτερου μέρους της δοκιμαστικής περιόδου (περίοδος καλής λειτουργίας) χωρίς να έχει παρασχεθεί εκπαίδευση στους χρήστες.
    Δεδομένης της μικρής διάρκειας που τίθεται σαν απαίτηση της εκπαίδευσης, εισηγούμεθα ο περιορισμός να τοποθετηθεί στην έναρξη της περιόδου δοκιμαστικής λειτουργίας, ώστε να εφοδιάσει το σύστημα με εκπαιδευμένους χειριστές για την περίοδο καλής λειτουργίας

    Η διακήρυξη στην παράγραφο 3.9.3 αναφέρει:
    3.9.3 Να υποβληθούν τα τεχνικά εγχειρίδια στην Ελληνική γλώσσα όλου του υπό προμήθεια εξοπλισμού (υλικό και λογισμικό) του Έργου. Στα εγχειρίδια αυτά να αναγράφονται όλα τα τεχνικά στοιχεία της κάθε συσκευής και κάθε είδους τεχνική πληροφορία.

    Με τις ανωτέρω αναφορές (εξοπλισμού, λογισμικού, τεχνικά στοιχεία, τεχνική πληροφορία) σαν απαίτηση του έργου, μπορεί να νοείται ότι η απαίτηση αφορά μετάφραση όλων των τεχνικών εγχειριδίων κάθε συσκευής και λογισμικού στα Ελληνικά.
    Δεδομένου του πλήθους του υλικού και λογισμικού του συστήματος, καθώς και τον αριθμό των εγχειριδίων κάθε μονάδας υλικού και λογισμικού, όταν μάλιστα περιλαμβάνονται και όλες οι τεχνικές πληροφορίες, εισηγούμεθα να απαλειφθεί η απαίτηση που αφορά την υποβολή των τεχνικών εγχειριδίων στην Ελληνική γλώσσα, και να αντικατασταθεί με την Αγγλική γλώσσα.

  • 26 Μαΐου 2017, 12:06 | ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΑΠΟΥΝΤΖΟΓΛΟΥ

    Η διακήρυξη στην παράγραφο 3.6.1 αναφέρει:
    3.6.1 Ο ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ είναι υποχρεωμένος να παραδώσει … τα συνοδευτικά εγχειρίδια του εξοπλισμού H/W & S/W τουλάχιστον σε δύο (2) αντίγραφα σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.

    Παρακαλούμε για τη διευκρίνιση αν τα δύο (2) αντίγραφα αφορούν και την έντυπη μορφή.
    Η παραγωγή σε έντυπο τόσο μεγάλου όγκου εγχειριδίων, εκτιμούμε ότι θα δημιουργήσει προβλήματα αποθήκευσης, αρχειοθέτησης και πρόσβασης από τους χειριστές.
    Λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη συχνότητα, πρόσβαση και ευκολία χρήσης από τους χειριστές του συστήματος, εισηγούμεθα την αλλαγή της απαίτησης αυτής ως εξής:
    3.6.1 Ο ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ είναι υποχρεωμένος να παραδώσει …:
    • Όλα τα συνοδευτικά εγχειρίδια του εξοπλισμού H/W & S/W σε δύο (2) αντίγραφα σε ηλεκτρονική μορφή.
    • Τα εγχειρίδια χρήσης (user manuals) του εξοπλισμού και λογισμικού σε ένα (1) αντίγραφο σε έντυπη μορφή.

  • 26 Μαΐου 2017, 12:54 | ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΑΠΟΥΝΤΖΟΓΛΟΥ

    Η διακήρυξη στην παράγραφο 3.2.3 αναφέρει:
    3.2.3 Ο ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ υποχρεούται να υποβάλλει μελέτη εφαρμογής … εντός είκοσι (20) ημερών από την υπογραφή της σύμβασης … τα σχόλια του … ενσωματωθούν … εντός τριάντα (30) ημερών από την υπογραφή της σύμβασης.

    Παρακαλούμε για τη διευκρίνιση αν πρόκειται για ημερολογιακές ή εργάσιμες ημέρες.

  • 26 Μαΐου 2017, 12:54 | ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΑΠΟΥΝΤΖΟΓΛΟΥ

    Με δεδομένες τις ακόλουθες αναφορές της Διακήρυξης:
    Σελ. 5/96
    3.3.5 Ο ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ είναι υποχρεωμένος να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες παραμετροποίησης του Συστήματος και στο λογισμικό των εφαρμογών του, για τρία (3) έτη μετά την οριστική παραλαβή του όλου συστήματος.
    Σελ. 6/96
    3.3.14 Ο Ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες παραμετροποίησης υλικού και λογισμικού για αλλαγές που τυχόν απαιτηθούν μετά την οριστική παραλαβή του έργου και για το χρονικό διάστημα της περιόδου εγγύησης. Οι υπηρεσίες αφορούν παραμετροποίηση που θα παρέχει ο Ανάδοχος, πέραν των υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης σε περίπτωση βλάβης ή δυσλειτουργίας του υλικού και λογισμικού που έχει παραδοθεί. Επίσης, αφορούν στην παραμετροποίηση που θα παρέχει ο Ανάδοχος για την εξασφάλιση της συμβατότητας και της επικοινωνίας με τα διασυνδεδεμένα συστήματα της Δράσης. Η παροχή υπηρεσιών παραμετροποίησης θα παρέχεται μετά από αίτηση του ΑΓΟΡΑΣΤΗ. Ο Ανάδοχος να διαθέτει κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό με προσόντα ανάλογα με την ζητούμενη παραμετροποίηση.

    3.4.2 Η περίοδος συντήρησης ορίζεται τουλάχιστον για επτά (7) έτη, με δικαίωμα ετήσιας ανανέωσης από τον ΑΓΟΡΑΣΤΗ, μετά το πέρας αυτών.

    3.4.3 Για την περίοδο της συντήρησης ισχύουν οι ίδιοι ακριβώς όροι, προϋποθέσεις, δεσμεύσεις και υποχρεώσεις που ισχύουν για την εγγύηση.
    ——————————
    Παρακαλούμε, για τη διασφάλιση της ισότιμης και αντικειμενικής αξιολόγησης των προσφορών, όπως προσδιορισθούν οι ζητούμενες υπηρεσίες παραμετροποίησης που απαιτούνται για:
    • Το λογισμικό εφαρμογών,
    • Τα διασυνδεδεμένα συστήματα τμήματα της Δράσης,
    προκειμένου να είναι εφικτή μια αντικειμενική και συγκρίσιμη διαστασιολόγηση/κοστολόγηση των υπηρεσιών που πρέπει να προσφερθούν. Εναλλακτικά, παρακαλούμε να προσδιοριστεί η ποσότητα των ανωτέρω υπηρεσιών σε ανθρωπομήνες (π.χ. απολογιστικά 20 ανθρωπομήνες).

  • 26 Μαΐου 2017, 12:53 | SPACE HELLAS

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3.3 ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ
    Στα Εδάφια 3.3.5 & 3.3.14 αναφέρεται ότι ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες παραμετροποίησης υλικού και λογισμικού. Προτείνεται όπως διευκρινιστούν με σαφή τρόπο οι απαιτούμενες υπηρεσίες παραμετροποίησης ώστε να καθίσταται ακριβέστερη η κοστολόγηση των υπηρεσιών αυτών.

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3.4 – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
    Στο Εδάφιο 3.4.4 αναφέρεται ότι το ετήσιο κόστος συντήρησης δεν θα υπερβαίνει το 6% του συνολικού κόστους του έργου.
    Δεδομένου ότι το παρόν έργο αφορά ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος καθώς επίσης ότι θα περιλαμβάνει πακέτα έτοιμου λογισμικού (όπως βάση δεδομένων – εφαρμογή GIS – κλπ), θεωρούμε ότι το ποσοστό για το ετήσιο κόστος συντήρησης θα πρέπει να ανέρχεται τουλάχιστον στο 20% του συνολικού κόστους του έργου καθώς το κόστος συντήρησης έτοιμων πακέτων λογισμικού ξεπερνά το ανωτέρω ποσοστό του 20% και ο διαγωνισμός περιλαμβάνει επίσης ένα μεγάλο κομμάτι υποστήριξης εξοπλισμού.

    ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3.4 – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
    Στο Εδάφιο 3.4.8 αναφέρεται ότι το ποσό της συντήρησης θα καταβάλλεται δεδουλευμένο σε ετήσια βάση. Προτείνεται το ποσό συντήρησης να καταβάλλεται δεδουλευμένο ανά τρίμηνο ώστε να εξασφαλίζονται επαρκώς οι χρηματοροές της υποστήριξης του έργου.